abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 september 2012 @ 22:00:02 #1
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_116400353
Vrijdag 7-9 live gesprek VVD Halbe Zijlstra: 10.15 tot 11.15 uur

Aanstaande vrijdag, 7 september, zal Halbe Zijlstra van 10.15 tot 11.15 uur live op FOK! aanwezig zijn om onze en jullie vragen te beantwoorden. Hij heeft daarvoor tijd vrij gemaakt in deze drukke campagnetijd van de VVD in de aanloop naar de verkiezingen, waarvoor wij hem uiteraard erkentelijk zijn.

Halbe Zijlstra
Ik wil er voor zorgen dat mijn zoontje van vier het straks beter heeft dan ik. Daarom wil ik er voor zorgen dat het onderwijs in Nederland nog beter wordt en dat talent beter wordt benut. Dat betekent meer uitdagingen in het onderwijs en meer oog voor verschillen tussen leerlingen.
Ook wil ik dat mijn zoontje geen last heeft van de enorme staatsschuld die sinds de jaren zeventig is opgebouwd. Daarom moet het mes in de overheidsfinanciën en moeten we af van het denkbeeld dat de overheid voor alles verantwoordelijk is. Ik vind dat wij zelf verantwoordelijk zijn voor onze keuzes, behalve als iemand daar echt niet toe in staat is.

Zorg dat je er bij bent!
Als je er vrijdagochtend aanstaande live bij bent kan je je vraag zelf stellen aan Halbe. Mocht je op dat uur écht niet live op FOK! aanwezig kunnen zijn, kan je ook in dit topic vast je vraag achter laten. De gespreksleider van FOK! zal dan trachten jouw vraag alsnog voor te leggen tijdens het live gesprek.

En laten we het wel netjes houden: hij waagt zich in het hol van de leeuw om het zo maar even te noemen, iets waar een aantal andere politici het lef niet voor hadden en/of de tijd niet voor wilden nemen. Dat verdient respect, wat je onder andere kunt uiten door normaal te reageren en geen zinloze beledigende oneliners te gaan spammen.
Doe je dat wel, zit er vrijdag een team van moderators klaar om daar snel op te reageren. Want het bederven van een discussie dupeert de velen die wel inhoudelijk op dit gesprek in willen gaan.

We hopen op een verhelderende, kritische en pittige discussie :)

Tenslotte
Donderdagavond of vrjidagochtend vroeg zal hier ook de link verschijnen waarin het daadwerkelijke live gesprek zal gaan plaatsvinden.

Livetopic: Stel hier je vragen aan Halbe Zijlstra van de VVD

[ Bericht 2% gewijzigd door timmmmm op 07-09-2012 09:29:43 ]
Laffe huichelaar
pi_116400504
Mooi. Ik heb er zin in :)
pi_116400521
Langstudeerboete meneer.
  dinsdag 4 september 2012 @ 22:03:31 #4
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_116400562
Deze man heeft vrienden gemaakt, dat wordt leuk.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_116400593
domme, waarom zo vroeg :'( dan moet ik werken *O*
  dinsdag 4 september 2012 @ 22:05:09 #6
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_116400677
Meneer voor welke voetbalclub bent u
Helemaal super.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 4 september 2012 @ 22:06:08 #7
163650 Greys
pi_116400747
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 22:03 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
domme, waarom zo vroeg :'( dan moet ik werken *O*
Zet je vraag/vragen vast in dit topic als je er echt niet bij kunt zijn.
Wellicht kan iemand anders jouw vragen dan voorleggen tijdens het uur :Y

En in deze heel drukke tijd was er geen andere optie meer voor ze dan dat tijdstip.
Dus we vinden het al erg prettig dat hij er uberhaupt tijd voor vrij kon maken! ;)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_116400806
quote:
9s.gif Op dinsdag 4 september 2012 22:05 schreef Kyubey het volgende:
Meneer voor welke voetbalclub bent u
Niet mijn vraag jatten he
pi_116400951
Hmm..

Ik hoop dat er niet 100 vragen komen over die langstudeerboete. :P
pi_116400953
Beste heer Zijlstra, hoe lang heeft u over uw opleiding gedaan?
pi_116401128
hoe denkt/ kijkt de VVD over het heffen van wegenbelasting via de brandstof en dus geen KM heffing. maar dit via de brandstof heffen, daar in tegen de wegenbelasting afschaffen.

(hoe mijn werkgever tegen over staat gaarne buiten beschouwing laten)
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 4 september 2012 @ 22:13:22 #12
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_116401214
Ik pak vast een fakkel en hooivork.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_116401760
Dit kan of heel goed verlopen of helemaalmuit de hand :P

Ik wacht op de special hiervan :)
pi_116402342
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 22:20 schreef waspoedertje het volgende:
Dit kan of heel goed verlopen of helemaalmuit de hand :P

Ik wacht op de special hiervan :)
ff morgen wat bellen als ik een dienst kan switchen, wil het eigenlijk niet missen :P
pi_116402792
Gaat hij de waarheid vertellen of net als Rutte alles aan elkaar liegen?
pi_116403032
Zo, dus deze man denkt alleen maar aan zijn zoontje. Ik mag hem wel.
pi_116405647
ik ben benieuwd hoe de vvd aan de ene kant kan zeggen dat er niets aan de HRA gedaan kan worden omdat het niet eerlijk is voor spelers het spel halverwege te veranderen,

en aan de andere kant doodleuk de langstudeerboete met terugwerkende kracht in durft te voeren, dit is precies hetzelfde
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
  dinsdag 4 september 2012 @ 23:45:06 #18
117234 petertjeprik
A witty saying proves nothing
pi_116406796
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 22:38 schreef Zolder het volgende:
Zo, dus deze man denkt alleen maar aan zijn zoontje. Ik mag hem wel.
VVD campagneteam in Tha House! Mag toch hopen dat het voor geen enkele politicus die zich in de FOK! arena begeeft een thuiswedstrijd wordt. Ook al is het je favoriete partij, kritisch blijven moet altijd.

Ik vond Zijlstra sterk bij het laatste debat over de langstudeerboete. Je kan niet vlak voor het collegejaar zoveel onduidelijkheid scheppen voor (potentiële) studenten. Daar was Zijlstra erg duidelijk en zorgvuldig.

Echter, de manier waarop hij de cultuurbezuinigingen heeft aangepakt vind ik zeer discutabel. Dat had veel beter gekund.
A creation of importance can only be produced when its author isolates himself, it is a child of solitude - J.W. von Goethe
  woensdag 5 september 2012 @ 00:44:32 #19
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_116409563
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 22:09 schreef iFok. het volgende:
Beste heer Zijlstra, hoe lang heeft u over uw opleiding gedaan?
Zijn studie sociologie (pretstudie!) heeft hij in zeven jaar afgerond.
This isn't even my final form.
  woensdag 5 september 2012 @ 00:58:53 #20
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_116409696
Mooi, met de VVD heb ik nog wel een appeltje te schillen na de leugens van Fred T. de vorige keer op FOK!
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_116409775
sterke aan zijlstra, hij zal het nodig hebben. Bij jongeren (en dus fok) is hij zo'n beetje de minst populaire persoon op het moment. En dan druk ik me nog heel zwak uit
There are only 151 Pokémon.
pi_116409781
Dit kan leuk worden :D
  woensdag 5 september 2012 @ 02:22:56 #23
302086 Xili0n
It takes two, to tango :)
pi_116410110
Een aantal serieuze vragen waar ik heel graag antwoord op zou hebben:

De vragen over de langstudeerboete:

- Waarom, in godsnaam? Waarom nu? Waarom de kenniseconomie die zo(genaamd) belangrijk is voor Nederland kapot maken?

- Waarom mocht jij wel zeven jaar over je studie doen?

- Waarom kon het plan uiteindelijk, terwijl de wil er was en de boeteregeling nog NIET van kracht was, niet teruggedraaid worden? Waarom is er al geld uitgegeven, wat er nog niet is, wat niet zeker is, door een demissionair kabinet? Is dat niet juist waar de politiek de banken van beticht? Onzorgvuldig omgaan met geld?

De antwoorden zullen wel weer omzeilend, compromitterend, en vooral bij het verontschuldigende af zijn zoals we gewend zijn... maar dan is het maar weer eens gezegd.
I tried to sniff coke once... but the icecubes got stuck up my nose :-/
pi_116410138
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 02:22 schreef Xili0n het volgende:
- Waarom mocht jij wel zeven jaar over je studie doen?
Wat maakt dit nou uit? Wil je nooit meer nieuwe wetten of regels invoeren omdat de oude anders waren? Begrijp me niet verkeerd, ik ben ook zeer tegen de langstudeerboete, maar ik word hier altijd zo moe van :') Je betaalt nu toch ook geen vleestaks? Ondanks dat het er misschien ooit wel gaat komen? Hoe kon Zijlstra, Pechtold of Roemer weten dat dit ooit zou gebeuren? En dan nog, zelfs als ze dat wisten, ik neem aan dat iedereen het maximale uit de situatie op dat moment had gehaald.
  woensdag 5 september 2012 @ 02:49:12 #25
302086 Xili0n
It takes two, to tango :)
pi_116410176
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 02:31 schreef Tchock het volgende:

[..]

Wat maakt dit nou uit? Wil je nooit meer nieuwe wetten of regels invoeren omdat de oude anders waren? Begrijp me niet verkeerd, ik ben ook zeer tegen de langstudeerboete, maar ik word hier altijd zo moe van :') Je betaalt nu toch ook geen vleestaks? Ondanks dat het er misschien ooit wel gaat komen? Hoe kon Zijlstra, Pechtold of Roemer weten dat dit ooit zou gebeuren? En dan nog, zelfs als ze dat wisten, ik neem aan dat iedereen het maximale uit de situatie op dat moment had gehaald.
Absoluut, maar het is meer om het hypocriete van de situatie aan te tonen. Uitgerekend hij (en overigens zo velen) hebben (veel) langer over hun studies gedaan. Er zijn legio studenten die door een legitieme reden (dat moet er wel bij vermeld worden) achterstand hebben, en die worden nu genaaid.

Danig genaaid dat er in mijn kennissenkring al mensen zijn die geen HBO studie aandurven omdat de langstudeerboete niet dragelijk zou zijn voor hun. Zij kiezen voor een MBO studie ("want die haal ik zeker") en gaan zich dan binnen een bedrijf opwerken... en dát mag aan de kaak gesteld worden.
I tried to sniff coke once... but the icecubes got stuck up my nose :-/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')