http://www.volkskrant.nl/(...)d-verkiezingen.dhtmlquote:De EO en de VARA slaan de handen ineen op de late avonden rond de verkiezingen van 12 september. De redacties van Knevel & Van den Brink en Pauw & Witteman maken drie weken lang één programma, elke avond om 23:00 uur. Dat hebben beide omroepen vanmorgen bekendgemaakt.
Jeroen Pauw en Paul Witteman (VARA) zouden eigenlijk pas op 17 september weer terugkeren van een lange vakantie. Traditiegetrouw nemen Andries Knevel en Tijs van den Brink (EO) de honneurs waar. Zij vielen met hun neus in de boter toen bleek dat de verkiezingsdatum op 12 september werd vastgesteld. Toch maken ze nu een knieval voor het VARA-duo, dat uiteraard baalde van de situatie. Het delen van de zendtijd 'is besloten na collegiaal overleg', verklaart de EO.
1 voor de verkiezingen
De talkshow krijgt drie weken lang een andere naam; '1 voor de verkiezingen' en komt vanaf één locatie. Het is te zien van maandag 3 tot en met vrijdag 21 september: het loopt ná de verkiezingen van 12 september dus nog door in de week van Prinsjesdag. Pauw en Witteman leveren dus ook één 'eigen week' in. Beide duo's presenteren om en om.
VARA-programmadirecteur Frans Klein en EO-directeur Arjan Lock laten in een persbericht de volgende gezamenlijke reactie optekenen: 'Het is uniek dat twee geprofileerde duo's afwisselend de verkiezingen gaan coveren in een verrassend, dagelijks programma. Ten tijde van groot landelijk nieuws hebben twee verschillende omroepen de handen ineen geslagen om hét nationale programma rond de politieke verkiezingen te maken.'
Zeg dat..quote:Op maandag 3 september 2012 23:45 schreef alors het volgende:
[..]
Je vrijheid in de handen van Fredje Teeven leggen
Heb jij iets te verbergen ofzo?quote:Op maandag 3 september 2012 23:45 schreef alors het volgende:
[..]
Je vrijheid in de handen van Fredje Teeven leggen
quote:Op maandag 3 september 2012 23:47 schreef Specularium het volgende:
[..]
Heb jij iets te verbergen ofzo?
Welke partij wel eigenlijk?quote:Op maandag 3 september 2012 23:45 schreef Ravvie het volgende:
[..]
SP heeft per definitie geen oplossingen.
Jij niet.. Wat triestquote:Op maandag 3 september 2012 23:47 schreef Specularium het volgende:
[..]
Doet me denken aan het spotje van de PiratenPartij:quote:Op maandag 3 september 2012 23:47 schreef Specularium het volgende:
[..]
T lijkt Fleur Agema of haar grote baas wel.quote:Op maandag 3 september 2012 23:48 schreef Ravvie het volgende:
Heerlijk zo'n Roemer. Lekker populistische praat, over zielige oma's wassen en "dat dat kan in Nederland!!". Maar uiteraard weer geen enkel idee over hoe hij alles wil gaan betalen.
Volledig mee eens. Jammer alleen dat Rutte geen veel sterkere indruk maakt. Dat irritante geapplaudisseer doet wellicht anders vermoeden, maar het is allemaal tamelijk slap.quote:Op maandag 3 september 2012 23:48 schreef Ravvie het volgende:
Heerlijk zo'n Roemer. Lekker populistische praat, over zielige oma's wassen en "dat dat kan in Nederland!!". Maar uiteraard weer geen enkel idee over hoe hij alles wil gaan betalen.
Wel een waardeloze metafoor. Ondanks dat ik het met het punt eens benquote:Op maandag 3 september 2012 23:48 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
Doet me denken aan het spotje van de PiratenPartij:
Doe jij 's-ochtends de deur van je huis op slot? Doe je dat om iets te verbergen?
Ik ben naakt onder m'n kleren.quote:Op maandag 3 september 2012 23:49 schreef Specularium het volgende:
[..]
Nouja, ik draag soms een broek.
Je hebt werkelijk geen flauw idee van wat privacy inhoudt kennelijkquote:Op maandag 3 september 2012 23:49 schreef Specularium het volgende:
[..]
Nouja, ik draag soms een broek.
Ik vond het ook niet echt overtuigend.quote:Op maandag 3 september 2012 23:49 schreef Ravvie het volgende:
[..]
Wel een waardeloze metafoor. Ondanks dat ik het met het punt eens ben
Tijd voor de minister van feest!quote:Op maandag 3 september 2012 23:48 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
Doet me denken aan het spotje van de PiratenPartij:
Doe jij 's-ochtends de deur van je huis op slot? Doe je dat om iets te verbergen?
Dan moet je het verkiezingsprogramma of de CPB doorrekening eens lezen. Daarin maken ze weldegelijk keuzes, en presenteren ze bezuinigingen (en belastingverhogingenquote:Op maandag 3 september 2012 23:48 schreef Ravvie het volgende:
Pics van jezelf?quote:Op maandag 3 september 2012 23:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je hebt werkelijk geen flauw idee van wat privacy inhoudt kennelijk
Is alquote:Op maandag 3 september 2012 23:51 schreef Eenskijken het volgende:
mag dit topic een reeks gemaakt worden?
Ja waar is oppermod Erik nu?quote:Op maandag 3 september 2012 23:51 schreef Eenskijken het volgende:
mag dit topic een reeks gemaakt worden?
Ik heb niet de CPB berekeningen doorgenomen. Maar als het daar wel in staat, snap ik niet waarom Roemer dat dan niet gewoon een keer meldt in het debat. De VVD is inderdaad ook niet geweldig.quote:Op maandag 3 september 2012 23:51 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dan moet je het verkiezingsprogramma of de CPB doorrekening eens lezen. Daarin maken ze weldegelijk keuzes, en presenteren ze bezuinigingen (en belastingverhogingen).
Wellicht niet jouw keuzes, en onvoldoende bezuinigingen, maar het is niet zo dat de SP tegenwoordig alleen maar overal tegen is en niet met oplossingen aankomt. Al zijn het meestal niet de meest genuanceerde oplossingen. Maar de VVD is net zo min genuanceerd in hun oplossingen.
Toch knap dat ik een `nieuw deel` kon openen danquote:Op maandag 3 september 2012 23:52 schreef alors het volgende:
[..]
Nee nog niet, dat moet een modje doen.
Dat kan idd wel, maar dan zit het nog niet automatisch in de reeksquote:Op maandag 3 september 2012 23:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Toch knap dat ik een `nieuw deel` kon openen dan
Het bewijs dat idealisme gewoon werkt.quote:Op maandag 3 september 2012 23:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Toch knap dat ik een `nieuw deel` kon openen dan
Congressenquote:Op maandag 3 september 2012 23:52 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Gedurfd hoor. Op een VVD-congres mensen uit te dagen niet op de VVD te stemmen
Had je iets anders verwacht.. Heb je de debatten niet gezien dan...quote:Op maandag 3 september 2012 23:53 schreef KoosVogels het volgende:
Rutte steekt godverdomme hetzelfde verhaal af als twee jaar geleden. Financien op orde brengen blabla. Ja, daar is veel van terecht gekomen. Domme lul.
quote:Op maandag 3 september 2012 23:53 schreef Baszh het volgende:
[..]
Het bewijs dat idealisme gewoon werkt.
Alsof Rutte daar veel invloed op heeft...quote:Op maandag 3 september 2012 23:53 schreef KoosVogels het volgende:
Rutte steekt godverdomme hetzelfde verhaal af als twee jaar geleden. Financien op orde brengen blabla. Ja, daar is veel van terecht gekomen. Domme lul.
social diaryquote:Op maandag 3 september 2012 23:53 schreef marcodej het volgende:
Wat is sociale agenda in het Engels, Roemer?
Ik vind het ook nog al knap op de hele tijd te pochen over "het beste economische plan", wanneer we twee jaar stil hebben gestaan in alle hervormingen.quote:Op maandag 3 september 2012 23:53 schreef KoosVogels het volgende:
JA, wél dus...quote:Op maandag 3 september 2012 23:54 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Alsof Rutte daar veel invloed op heeft...
Net terug van vakantie.quote:Op maandag 3 september 2012 23:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Had je iets anders verwacht.. Heb je de debatten niet gezien dan...
Maar dat is de schuld van de PVV hequote:Op maandag 3 september 2012 23:55 schreef Ravvie het volgende:
[..]
Ik vind het ook nog al knap op de hele tijd te pochen over "het beste economische plan", wanneer we twee jaar stil hebben gestaan in alle hervormingen.
quote:Op maandag 3 september 2012 23:55 schreef Ravvie het volgende:
[..]
Ik vind het ook nog al knap op de hele tijd te pochen over "het beste economische plan", wanneer we twee jaar stil hebben gestaan in alle hervormingen.
Oh, dat besef ik maar al te goed. Maar poch er dan ook niet mee.quote:Op maandag 3 september 2012 23:54 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
De crisis kan je hem niet aanrekenen, wel dat er twee jaar helemaal niets hervormd is in Nederland.quote:Op maandag 3 september 2012 23:54 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ja die PVV waarmee Rutte koste wat het koste mee wilde regerenquote:Op maandag 3 september 2012 23:55 schreef Baszh het volgende:
[..]
Maar dat is de schuld van de PVV he
Italië.quote:
En dan ook nog bij Roemerquote:Op maandag 3 september 2012 23:55 schreef NLGooner het volgende:
Ik word idd een beetje moe van dat applaus heel de tijd.![]()
Elke x dat Rutte ff een uitleg geeft wordt er geapplaudisseerd
Roemer mist inderdaad een hoop kansen in het debat iedere keer. Geen goed debatter. Iemand als Marijnissen was daar veel sterker in (die was ook veel intellectueler).quote:Op maandag 3 september 2012 23:55 schreef Tweek het volgende:
In de cpb berekening staat ook dat de VVD 75000 zorgbanen in de eerste vier jaar weg haalt, maar ze blijven maar zeuren over de eigenbijdrage. Als je dan toch de hele tijd zegt dat de werkdruk te hoog is wijs hem daar dan is op.
Klopt, kaasschaven.. Geen visie, geen lange termijnvisie...quote:Op maandag 3 september 2012 23:55 schreef Ravvie het volgende:
[..]
De crisis kan je hem niet aanrekenen, wel dat er twee jaar helemaal niets hervormd is in Nederland.
Hoop dat je een fijne vakantie hebt gehad!quote:
En Rutte is de aftrek koning.quote:
quote:Op maandag 3 september 2012 23:57 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
En Rutte is de aftrek koning.
ik loldequote:Op maandag 3 september 2012 23:57 schreef Specularium het volgende:
[..]
Voor hongernegers is hij een soort god.
Die gaat in het kontje van Wouter knijpenquote:Op maandag 3 september 2012 23:58 schreef Specularium het volgende:
Tuut tuut tuut, de groetjes van Ruud.
quote:Op maandag 3 september 2012 23:57 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
En Rutte is de aftrek koning.
Mag van mij de reeks. Ik lijk morgen weer!quote:Op maandag 3 september 2012 23:53 schreef alors het volgende:
Dat kan idd wel, maar dan zit het nog niet automatisch in de reeks
Uiteraard. Politiek nieuws kwam tot mij via de Telegraaf. Altijd weer een bijzondere ervaring.quote:Op maandag 3 september 2012 23:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hoop dat je een fijne vakantie hebt gehad!
quote:Op maandag 3 september 2012 23:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Uiteraard. Politiek nieuws kwam tot mij via de Telegraaf. Altijd weer een bijzondere ervaring.
glij niet van je stoel af hequote:
Uiteraard. Leuk dat je hier ook komt postenquote:Op maandag 3 september 2012 23:59 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Er is gewoon al een topic.Ik maar denken dat niemand aan het kijken is.
[Livetopic] 1 voor de verkiezingen
Erik kun je die van mij dichtgooien aub?
Al te graag!quote:Op dinsdag 4 september 2012 00:00 schreef eriksd het volgende:
[..]
Uiteraard. Leuk dat je hier ook komt posten
De stream werd net op tijd afgekapt als ik het zo hoorquote:Op dinsdag 4 september 2012 00:00 schreef Sound.Cloud het volgende:
O nee, niet deze goedkope reclame van de VVD
Bos heeft gewoon heel adequaat het spaargeld van de NL-ers gered, wat voor bagger er later ook over hem uitgestort is... Zeer bekwame, snel handelende MvFquote:Op maandag 3 september 2012 23:59 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
glij niet van je stoel af he![]()
wel toffe peer opzich, die bos. Zeker nu hij wat vrijer kan praten
quote:Op maandag 3 september 2012 23:59 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Mag van mij de reeks. Ik kijk morgen weer!
Als je zo typt, moet ik denken aan de Lullo's.quote:Op dinsdag 4 september 2012 00:01 schreef Tomatenboer het volgende:
"Als je niks doet wordt juh in de wattuh gelegd"
Hij heeft wel veel te veel voor Fortis betaald. Maargoed, hij moest toen ontzettend snel handelen.quote:Op dinsdag 4 september 2012 00:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Bos heeft gewoon heel adequaat het spaargeld van de NL-ers gered, wat voor bagger er later ook over hem uitgestort is... Zeer bekwame, snel handelende MvF
En ze zijn echt OVERAL..quote:Op dinsdag 4 september 2012 00:00 schreef Ravvie het volgende:
Die spotjes en posters van de VVD zijn ook tenenkrommend. Ze doen echt hun best om me toch niet op ze te laten stemmen.
Precies, snel handelen was essentieel..quote:Op dinsdag 4 september 2012 00:02 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Hij heeft wel veel te veel voor Fortis betaald. Maargoed, hij moest toen ontzettend snel handelen.
Nee het is eerder andersom, bij de vorige verkiezingen deden ze het voor de eerste keer en wonnen ze. Ik vind het eerder opvallend dat alle andere partijen er nog niet op in gesprongen zijn.quote:Op dinsdag 4 september 2012 00:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En ze zijn echt OVERAL..![]()
Denken ze fors te verliezen ofzo???
Nope, dat is die anderequote:
Jawel, de PvdA heeft ook reclamespotjes, alleen niet zo spraakmakend.quote:Op dinsdag 4 september 2012 00:03 schreef Tweek het volgende:
[..]
Nee het is eerder andersom, bij de vorige verkiezingen deden ze het voor de eerste keer en wonnen ze. Ik vind het eerder opvallend dat alle andere partijen er nog niet op in gesprongen zijn.
Ik snap sowieso niet dat men in de praatjes vd VVD trapt als men niet dik meer dan bovenmodaal "verdient", maar dat terzijde...quote:Op dinsdag 4 september 2012 00:03 schreef Tweek het volgende:
[..]
Nee het is eerder andersom, bij de vorige verkiezingen deden ze het voor de eerste keer en wonnen ze. Ik vind het eerder opvallend dat alle andere partijen er nog niet op in gesprongen zijn.
Begin ik niet eens aan.. Internet aan = 2/3 van accu leegquote:Op dinsdag 4 september 2012 00:05 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Ik baal dat ik fouten maakIk zit op mobiel te fokken
Heb die ook nog niet vaak gezien, VVD koopt wel vrij verstandig in met de reclameblokken rondom de debatten. Hebben ze er meerdere eigenlijk, zie steeds de ene van net eigenlijk.quote:Op dinsdag 4 september 2012 00:05 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Jawel, de PvdA heeft ook reclamespotjes, alleen niet zo spraakmakend.
Wat mij aanspreekt in de partij is het principe dat ze een kleine overheid willen en dat burgers veel meer zelf keuzes kunnen maken zonder bemoeienis of betutteling van een overheid. Natuurlijk realiseer ik me dat niet iedereen dat kan en sommige groepen mensen wel hard hulp nodig hebben van een overheid, dus voor die specifieke groep, de groep die het anders echt niet redt, moet er op kunnen rekenen. Voor mij is D66 wat dat betreft de beste balans tussen het liberalisme, kleine overheid, maar toch een sociaal beleid.quote:Op dinsdag 4 september 2012 00:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik snap sowieso niet dat men in de praatjes vd VVD trapt als men niet dik meer dan bovenmodaal "verdient", maar dat terzijde...
IK vind het vrij irritant en opzichtig eig...quote:Op dinsdag 4 september 2012 00:07 schreef Tweek het volgende:
[..]
Heb die ook nog niet vaak gezien, VVD koopt wel vrij verstandig in met de reclameblokken rondom de debatten. Hebben ze er meerdere eigenlijk, zie steeds de ene van net eigenlijk.
Ja net als 2 jaar geleden hebben ze er weer één over criminelen "... en dan mag juh zelluf de cel in, en de dadur loop vrij rond" of iets van die strekking.quote:Op dinsdag 4 september 2012 00:07 schreef Tweek het volgende:
[..]
Heb die ook nog niet vaak gezien, VVD koopt wel vrij verstandig in met de reclameblokken rondom de debatten. Hebben ze er meerdere eigenlijk, zie steeds de ene van net eigenlijk.
Spotje is dan ook niet voor jou bedoeld, want het is wel duidelijk dat jij nooit op de VVD zal stemmen.quote:Op dinsdag 4 september 2012 00:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
IK vind het vrij irritant en opzichtig eig...
Ach ja, verstand komt met de jaren, dus je weet maar nooitquote:Op dinsdag 4 september 2012 00:09 schreef Tweek het volgende:
[..]
Spotje is dan ook niet voor jou bedoeld, want het is wel duidelijk dat jij nooit op de VVD zal stemmen.
Ze zijn wel eens sterker geweest, vind deze ook vrij ongenuanceerd. Er valt wel wat voor te zeggen, het punt wat ze willen maken, maar dit is iets te populistisch.quote:Op dinsdag 4 september 2012 00:09 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ja net als 2 jaar geleden hebben ze er weer één over criminelen "... en dan mag juh zelluf de cel in, en de dadur loop vrij rond" of iets van die strekking.
PvdA spotjes zie je ook overal verschijnen....zelfs tijdens de reclame van VI.quote:Op dinsdag 4 september 2012 00:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
IK vind het vrij irritant en opzichtig eig...
Jajaja die is echt zoquote:Op dinsdag 4 september 2012 00:09 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ja net als 2 jaar geleden hebben ze er weer één over criminelen "... en dan mag juh zelluf de cel in, en de dadur loop vrij rond" of iets van die strekking.
Hey, jouw keus is jouw keus. En fijn dat je het uitlegt..quote:Op dinsdag 4 september 2012 00:07 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Wat mij aanspreekt in de partij is het principe dat ze een kleine overheid willen en dat burgers veel meer zelf keuzes kunnen maken zonder bemoeienis of betutteling van een overheid. Natuurlijk realiseer ik me dat niet iedereen dat kan en sommige groepen mensen wel hard hulp nodig hebben van een overheid, dus voor die specifieke groep, de groep die het anders echt niet redt, moet er op kunnen rekenen. Voor mij is D66 wat dat betreft de beste balans tussen het liberalisme, kleine overheid, maar toch een sociaal beleid.
Ik vind de PvdA anders een stuk verstandiger dan de VVD, en ik denk dat menig D'66er dat met mij eens is hoor.quote:Op dinsdag 4 september 2012 00:10 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ach ja, verstand komt met de jaren, dus je weet maar nooit
Maar misschien ben ik ooit wel rijk.quote:Op dinsdag 4 september 2012 00:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hey, jouw keus is jouw keus. En fijn dat je het uitlegt..![]()
Mar je hebt echt niks aan de VVD als je geen dik inkomen of dik vermogen hebt...
Anders ga je er even echt op in. Het was als grap bedoeld. Maar ik behoor dan denk ik tot die kleine groep D66'ers die meer naar de VVD neigt. Ik ben trouwens ook zwevend (dus niet vast D66). In het verleden heb ik ook PvdA en CDA gestemd hoorquote:Op dinsdag 4 september 2012 00:10 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik vind de PvdA anders een stuk verstandiger dan de VVD, en ik denk dat menig D'66er dat met mij eens is hoor.
Klopt.. MAAR EN op alle politieke discussiesites EN rond de debatten EN Rutte in werkelijk ELK programma wordt irri wat mij betreft...quote:Op dinsdag 4 september 2012 00:09 schreef Tweek het volgende:
[..]
Spotje is dan ook niet voor jou bedoeld, want het is wel duidelijk dat jij nooit op de VVD zal stemmen.
quote:Op dinsdag 4 september 2012 00:10 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
PvdA spotjes zie je ook overal verschijnen....zelfs tijdens de reclame van VI.
Je er aan ergeren mag natuurlijk altijd. Na de verkiezingen is het gelukkig weer afgelopen.quote:Op dinsdag 4 september 2012 00:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Klopt.. Maa
[..]
Klopt.. MAAR EN op alle politieke discussiesites EN rond de debatten EN Rutte in werkelijk ELK programma wordt irri wat mij betreft...
En misschien heb je DAN wat aan de VVD,,,quote:Op dinsdag 4 september 2012 00:11 schreef Tweek het volgende:
[..]
Maar misschien ben ik ooit wel rijk.
Nog een dikke weekquote:Op dinsdag 4 september 2012 00:13 schreef Tweek het volgende:
[..]
Je er aan ergeren mag natuurlijk altijd. Na de verkiezingen is het gelukkig weer afgelopen.
Nee hoor, ik stem waarschijnlijk wel VVD en heb geen dik inkomen. Maar het is meer dat ik me in hun punten wel kan vinden, belang van terug dringen staatsschuld, die houdbaar houden, aanmoedigen van het midden en klein bedrijf, ondernemen makkelijker maken en de liberale waarden. Die hebben ze helaas de afgelopen twee jaar onder invloed van de SGP op een laagpitje gezien en dat is mij slecht bevallen. Het is de reden dat ik momenteel ook nog aan D66 denk als optie.quote:Op dinsdag 4 september 2012 00:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En misschien heb je DAN wat aan de VVD,,,
Maar goed, jr neemt me in de zeik dus...
He ja, het lag aan de SGPquote:Op dinsdag 4 september 2012 00:17 schreef Tweek het volgende:
[..]
Nee hoor, ik stem waarschijnlijk wel VVD en heb geen dik inkomen. Maar het is meer dat ik me in hun punten wel kan vinden, belang van terug dringen staatsschuld, die houdbaar houden, aanmoedigen van het midden en klein bedrijf, ondernemen makkelijker maken en de liberale waarden. Die hebben ze helaas de afgelopen twee jaar onder invloed van de SGP op een laagpitje gezien en dat is mij slecht bevallen. Het is de reden dat ik momenteel ook nog aan D66 denk als optie.
Een conservatieve D'66er.quote:Op dinsdag 4 september 2012 00:12 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Anders ga je er even echt op in. Het was als grap bedoeld. Maar ik behoor dan denk ik tot die kleine groep D66'ers die meer naar de VVD neigt. Ik ben trouwens ook zwevend (dus niet vast D66). In het verleden heb ik ook PvdA en CDA gestemd hoor
Tja die hadden ze nodig om andere plannen door te kunnen voeren. Daardoor kwamen dingen als weigerambtenaren enz er niet door. Ik ben het ook niet eens met de conservatieve vleugel binnen de VVD, ik heb ook niets met Teeven bijvoorbeeld. Maar Hennis-Pascheart vind ik dan wel weer een top politica en die krijgt dan ook hoogstwaarschijnlijk mijn stem.quote:
Hallo, ik weet dat de SGP erbij gesleept werd en waarom.. Maar om ze nou de schuld te gevenquote:Op dinsdag 4 september 2012 00:19 schreef Tweek het volgende:
[..]
Tja die hadden ze nodig om andere plannen door te kunnen voeren. Daardoor kwamen dingen als weigerambtenaren enz er niet door. Ik ben het ook niet eens met de conservatieve vleugel binnen de VVD, ik heb ook niets met Teeven bijvoorbeeld. Maar Hennis-Pascheart vind ik dan wel weer een top politica en die krijgt dan ook hoogstwaarschijnlijk mijn stem.
Ik geef aan dat het onder invloed was van en waarom, waar precies leg ik dan niet de schuld bij de VVD. Ik geef zelfs aan dat het een reden voor mij is om een andere partij te overwegen. Wat wil je nog meer horen? Onder andere Hennis ging onder protest ermee akkoord, dus het is niet zo dat het ineens de nieuwe partij standpunten zijn. Wel vind ik dat ze die waarden harder moeten verdedigen, maar dat heb ik al aangegeven. Jij vind alles de schuld van de VVD heb ik het idee, ik zie dat wat genuanceerder.quote:Op dinsdag 4 september 2012 00:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hallo, ik weet dat de SGP erbij gesleept werd en waarom.. Maar om ze nou de schuld te geven![]()
Wie had ze zo nodig dat ze er sowieso bijgesleept moesten worden eigenlijk???
Die mensen op de VVD-congres zijn ook heel anders dan de anderen. Dus dan is het zelfs kinderspel ipv gedurfd.quote:Op maandag 3 september 2012 23:52 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Gedurfd hoor. Op een VVD-congres mensen uit te dagen niet op de VVD te stemmen
Nee hoor, mijn blik is verrassend genuanceerd du moment dat er ook een genuanceerde mening to staat.. ;-) Maar voor nu duik ik mijn mandje in, morgen werken...quote:Op dinsdag 4 september 2012 00:29 schreef Tweek het volgende:
[..]
Ik geef aan dat het onder invloed was van en waarom, waar precies leg ik dan niet de schuld bij de VVD. Ik geef zelfs aan dat het een reden voor mij is om een andere partij te overwegen. Wat wil je nog meer horen? Onder andere Hennis ging onder protest ermee akkoord, dus het is niet zo dat het ineens de nieuwe partij standpunten zijn. Wel vind ik dat ze die waarden harder moeten verdedigen, maar dat heb ik al aangegeven. Jij vind alles de schuld van de VVD heb ik het idee, ik zie dat wat genuanceerder.
En niet zo aalglad als Rutte bent, wat een arrogante kwal, vreselijk.quote:Maar je hebt echt niks aan de VVD als je geen dik inkomen of dik vermogen hebt...
Het is niet van deze tijd. Er zijn andere partijen heel slim bezig op social media. Het is heel erg kort door de bocht om posters als het overwinningssucces te bestempelen.quote:Op dinsdag 4 september 2012 00:03 schreef Tweek het volgende:
[..]
Doelde op de reclamespotjes, zoals je ook uit de rest van de reacties had kunnen opmaken.quote:Op dinsdag 4 september 2012 07:26 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Het is niet van deze tijd. Er zijn andere partijen heel slim bezig op social media. Het is heel erg kort door de bocht om posters als het overwinningssucces te bestempelen.
Groenlinks gewoon weer?quote:Op dinsdag 4 september 2012 00:18 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Een conservatieve D'66er.
Ik heb in het verleden overigens SP en GroenLinks gestemd, en af en toe ook getwijfeld om op D'66 te stemmen, vooral Boris van der Ham vond ik een goed politicus, ook z'n YT-lezinkjes zijn top
Dit jaar twijfel ik tussen de SP en de PvdA (voor het eerst), maar ik neig steeds meer naar de laatste.
Er zit onderling nogal wat verschil tussen die partijen, maar duidelijk is dat ik minder links ben dan de SP en eveneens progressiever dan de SP, maar weer iets linkser dan de PvdA en D'66.
Ik sprak laatst iemand die onderzoek deed naar effectief internetgebruik door partijen. Tot mijn grote verbazing bleek vooral het CDA daarop erg goed te scoren.quote:Op dinsdag 4 september 2012 07:26 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Het is niet van deze tijd. Er zijn andere partijen heel slim bezig op social media. Het is heel erg kort door de bocht om posters als het overwinningssucces te bestempelen.
valt mee. hij is gewoon eerlijkquote:Op dinsdag 4 september 2012 23:07 schreef henkde_j het volgende:
Roemer wordt even afgemaakt door Bos
Ik wel een paar.quote:Op dinsdag 4 september 2012 23:08 schreef Tem het volgende:
Ik zie alweer een kandidaat voor op de ark van Jeroen.
In de Playboy?quote:Op dinsdag 4 september 2012 23:10 schreef Eenskijken het volgende:
mona keizerhoe kan die hoer in godsnaam meer voorkeurstemmen krijgen, wat is dat een verschrikkelijk vervelend wijf zeg.. alleen die toon van haar al..
Volendamse troef.quote:Op dinsdag 4 september 2012 23:10 schreef Eenskijken het volgende:
mona keizerhoe kan die hoer in godsnaam meer voorkeurstemmen krijgen, wat is dat een verschrikkelijk vervelend wijf zeg.. alleen die toon van haar al..
quote:Op dinsdag 4 september 2012 23:20 schreef marcodej het volgende:
Lubbers is het CDA alweer een rolletje in de coalitie aan het rommelen.
Dat kwam niet omdat Balkenende zo goed was, maar omdat de andere partijen dramatisch faaldenquote:Op dinsdag 4 september 2012 23:22 schreef marcodej het volgende:
Die deconfessionalisering is er al lang. Balkenende wist nog 41 zetels te pakken en te winnen. Onzin duis.
Je moet gewoon een duidelijk verhaal hebben en dat heeft het CDA op dit moment niet.
Kloptquote:Op dinsdag 4 september 2012 23:23 schreef marcodej het volgende:
Leuk dat het CDA nodig is, maar dat is ontzettend slecht voor het CDA op dit moment.
Hij was echt een stuk beter dan Samsom jaquote:Op dinsdag 4 september 2012 23:26 schreef Evertjan het volgende:
ik mis Wouter Bos in de Nederlandse politiek
Vooral Wiegel was net mooi bij nieuwsuur over die 'fact check'quote:Op dinsdag 4 september 2012 23:36 schreef bloodymary1 het volgende:
Leuk, die oudjes die niet meer "diplomatiek" hoeven te zijn, maar gewoon zeggen wat ze echt vinden.
Mooi hoor, die politieke betrokkenheidquote:Op dinsdag 4 september 2012 23:39 schreef alors het volgende:
lolz ik ben op een klein busstation waar de buschauffeurs dit kijken en de tv staat nogal hard![]()
Nee, dit is juist waar het ook over gaat in politiek. Mensen beschermen tegen de machinerie van de overheid.quote:
quote:
Inderdaad, een echt politiek probleem, niet om cijfertjes blijven pochen van het cpbquote:Op dinsdag 4 september 2012 23:42 schreef thettes het volgende:
[..]
Nee, dit is juist waar het ook over gaat in politiek. Mensen beschermen tegen de machinerie van de overheid.
Inderdaad. Wegwezen ermee.quote:Op dinsdag 4 september 2012 23:42 schreef thettes het volgende:
[..]
Nee, dit is juist waar het ook over gaat in politiek. Mensen beschermen tegen de machinerie van de overheid.
Die stond ook gewoon 2e ?quote:Op dinsdag 4 september 2012 23:52 schreef Gwunnik het volgende:
Waarom geen PvdA - VVD - D66 - (evt) GroenLinks?
Was ik scheel? Dacht dat daar wat anders stondquote:
Gewoon helder en pijnlijk. Dus tsjah, dat is niet wat men wil horen hé.quote:Op dinsdag 4 september 2012 23:53 schreef Tem het volgende:
Lubbers heeft een goed verhaal alleen niemand wil eraan.
Omdat we de VVD even beu zijn.quote:Op dinsdag 4 september 2012 23:52 schreef Gwunnik het volgende:
Waarom geen PvdA - VVD - D66 - (evt) GroenLinks?
Bos was een heel goede MvFquote:Op woensdag 5 september 2012 00:06 schreef the_ring het volgende:
Blijf het jammer vinden dat Bos is gestopt met politiek. Al doet Samsom het heel erg goed!
quote:'Rutte wil niet met Freek de Jonge aan tafel'
HILVERSUM - Freek de Jonge is zaterdag niet welkom als gast bij het televisieprogramma 1 voor de verkiezingen.
Dat heeft de 68-jarige cabaretier woensdag gezegd.
De Jonge is niet welkom omdat premier Mark Rutte, die die avond ook een van de tafelgasten bij het praatprogramma is, niet bij een komiek aan tafel zou willen zitten.
De Jonge zou bij presentatoren Jeroen Pauw en Paul Witteman vooruitkijken naar zijn verkiezingsconference van dinsdag.
Als tegenvoorstel kreeg hij woensdag van de redactie om vrijdag in plaats van zaterdag aan te schuiven. Dan zijn Andries Knevel en Tijs van den Brink de gastheren. ''Maar daar zie ik van af'', zegt De Jonge.
Conference
De cabaretier begrijpt niet waarom Rutte niet samen met hem aan tafel wil zitten. ''Wat heeft hij te vrezen als hij zo zeker van zijn zaak is? Ik had me er wel op verheugd'', aldus De Jonge, die aangaf zich nu verder te gaan voorbereiden op zijn conference.
1 voor de verkiezingen is een programma van de EO en de VARA en is tot en met 21 september elke avond op Nederland 1 te zien.
Door: ANP
Alleen omdat die mongool van een Balkenende hem een draaikont noemdequote:Op woensdag 5 september 2012 00:06 schreef the_ring het volgende:
Blijf het jammer vinden dat Bos is gestopt met politiek. Al doet Samsom het heel erg goed!
Wel jammer. In tegenstelling tot Dolf Jansen die vooral op zijn gevoel praat en zijn rationaliteit wat laat varen, is De Jonge wat rustiger. Maar wel iemand van duidelijk linkse signatuur en gewoon een intellectueel. Denk dat Rutte gewoon bang is dat De Jonge de sympathie voor een deel bij hem wegneemt die Rutte heeft bij een groot deel van van het gewone volk.quote:
Haha, inderdaad. Maar volgens mij hebben Knevel en Van den Brink dat niet echt door.quote:Op woensdag 5 september 2012 23:10 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Samsom die het tweede scherm belachelijk maakt![]()
quote:Op woensdag 5 september 2012 23:10 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Diederik Samsomquote:
Niets mis met opinie, dat is zolang het opinie is, en niet gepresenteerd wordt als feiten of het zelfs ook maar gesuggereerd wordt. Je kan geen onzin roepen, ook niet in een column en zeker niet herhaaldelijk om een toon te zetten.quote:Op woensdag 5 september 2012 23:12 schreef Ravvie het volgende:
Waarom willen mensen dat de Telefraaf genuanceerd bericht geeft. Wat een kolder, laat ze lekker opinie schrijven.
Eens. Had daar een Van Rossem neergezet ipv bij De Slimste.quote:Op woensdag 5 september 2012 23:14 schreef Ravvie het volgende:
Waarom moet die nietszeggende dame consequent aan tafel zitten?
quote:Op woensdag 5 september 2012 23:10 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Dat kun je je tijdens elke reguliere uitzending afvragen. Vooral Catherine Keyl was ergquote:Op woensdag 5 september 2012 23:14 schreef Ravvie het volgende:
Waarom moet die nietszeggende dame consequent aan tafel zitten?
Zolang het geen laster is zie ik het probleem niet. Wat mij betreft mag de Telegraaf stelling nemen tegen Roemer en elke dag over hem berichten.quote:Op woensdag 5 september 2012 23:13 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Niets mis met opinie, dat is zolang het opinie is, en niet gepresenteerd wordt als feiten of het zelfs ook maar gesuggereerd wordt. Je kan geen onzin roepen, ook niet in een column en zeker niet herhaaldelijk om een toon te zetten.
Keyl was genant met vd Staaij. Uitsluitend onderbuik geroeptoeter.quote:Op woensdag 5 september 2012 23:15 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Dat kun je je tijdens elke reguliere uitzending afvragen. Vooral Catherine Keyl was erg
Vind ik niet. Je moet de feiten presenteren zoals ze liggen met alles dat relevant is. Het is onzin om slectief alleen over Roemer te berichten, en alle anderen met rust te laten of anders te behandelen. Iets met objectief nieuws brengen.quote:Op woensdag 5 september 2012 23:15 schreef Ravvie het volgende:
[..]
Zolang het geen laster is zie ik het probleem niet. Wat mij betreft mag de Telegraaf stelling nemen tegen Roemer en elke dag over hem berichten.
Zit je wel op http://live.1vdv.nl/ ipv eo ?quote:Op woensdag 5 september 2012 23:16 schreef Eenskijken het volgende:
werkt bij jullie het 2e scherm? Hij geeft mij geen stellingen :/
'do'h. Im with stupid..quote:Op woensdag 5 september 2012 23:17 schreef Baszh het volgende:
[..]
Zit je wel op http://live.1vdv.nl/ ipv eo ?
Dan zijn we het oneens :-). Voor objectief nieuws hebben we de ANP berichten. Telegraaf heeft dat helemaal niet als doel, dat is een soort rechts roddelblad met wat gekleurd nieuws. Prima wat mij betreft.quote:Op woensdag 5 september 2012 23:16 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Vind ik niet. Je moet de feiten presenteren zoals ze liggen met alles dat relevant is. Het is onzin om slectief alleen over Roemer te berichten, en alle anderen met rust te laten of anders te behandelen. Iets met objectief nieuws brengen.
Niemand snapt hem volgens mijquote:
Werkt hierquote:Op woensdag 5 september 2012 23:16 schreef Eenskijken het volgende:
werkt bij jullie het 2e scherm? Hij geeft mij geen stellingen :/
Ohquote:Op woensdag 5 september 2012 23:22 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Nee de stelling was 'het is niet eerlijk om zo vaak eerlijk te zeggen.'
Hey ik heb deze al wat langer ja. Fuck the systemquote:
OK, je moet sowieso het laatste item van Pownews terug kijken als je zo'n fan bent.quote:Op woensdag 5 september 2012 23:23 schreef Baszh het volgende:
[..]
Hey ik heb deze al wat langer ja. Fuck the system
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 5 september 2012 23:22 schreef Grijsbaard het volgende:
Even een serieuze vraag: kan die man met die rare kraag wel praten?
Bereid je voor op een aanzoek van Whiskers2009quote:Op woensdag 5 september 2012 23:25 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik ga Samsom echt steeds toffer vinden! Wat lijkt met dat een geweldige premier, een verademing na die nietszeggende Rutte.
Die mag zo bekend maken dat hij SGP stemtquote:Op woensdag 5 september 2012 23:22 schreef Grijsbaard het volgende:
Even een serieuze vraag: kan die man met die rare kraag wel praten?
quote:Op woensdag 5 september 2012 23:25 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik ga Samsom echt steeds toffer vinden! Wat lijkt met dat een geweldige premier, een verademing na die nietszeggende Rutte.
quote:Op woensdag 5 september 2012 23:25 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Bereid je voor op een aanzoek van Whiskers2009
quote:Op woensdag 5 september 2012 23:25 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Bereid je voor op een aanzoek van Whiskers2009
quote:
ooh oké.. Bedoel je geen SP?quote:Op woensdag 5 september 2012 23:25 schreef Baszh het volgende:
[..]
Die mag zo bekend maken dat hij SGP stemt
quote:Op woensdag 5 september 2012 23:26 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Laat ze maar lullen! En ik heb ook een poes (als in kat).
Samsom valt me ook mee. Hij zegt ook opeens niet veel hele enge dingen meer. Enige probleem is nog het PvdA programma wat netgens op lijkt.quote:Op woensdag 5 september 2012 23:25 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik ga Samsom echt steeds toffer vinden! Wat lijkt me dat een geweldige premier, een verademing na die nietszeggende Rutte.
Bijstand, want Samsom zit aan tafelquote:
HOU JE BEK OVER DIEDERIK JONGE!quote:Op woensdag 5 september 2012 23:29 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Bijstand, want Samsom zit aan tafel
quote:
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
Lijkt me een drama om een onsympathieke Greenpeace-activitist als premier te hebben.quote:Op woensdag 5 september 2012 23:25 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik ga Samsom echt steeds toffer vinden! Wat lijkt me dat een geweldige premier, een verademing na die nietszeggende Rutte.
quote:Op woensdag 5 september 2012 23:32 schreef Eenskijken het volgende:
waar de fuck gaat dit overhier ben ik niet voor opgebleven
![]()
Ik wil inhoud!
Pechtold is er niet dus inhoud hoef je nu sowieso niet te verwachtenquote:Op woensdag 5 september 2012 23:32 schreef Eenskijken het volgende:
waar de fuck gaat dit overhier ben ik niet voor opgebleven
![]()
Ik wil inhoud!
Samsomquote:Op woensdag 5 september 2012 23:31 schreef Arcee het volgende:
[..]
Lijkt me een drama om een onsympathieke Greenpeace-activitist als premier te hebben.
Rutte.
Wie?quote:
Oh dat is die sneue man die zijn gehandicapte dochter inzet voor zijn partij campagne.quote:Op woensdag 5 september 2012 23:32 schreef Dr_g0nz0 het volgende:
[ afbeelding ]
jokeeeeeeeeeeeeeeeerrrr
Dat snap ik niet, dat je hem onsympathiek kunt vinden. Met zijn innemende lach. Beter dan die arrogante eeuwige grijns van Rutte. En dat hij activist is geweest vind ik juist een pre, is een teken dat hij in ieder geval gedreven is en passie heeft.quote:Op woensdag 5 september 2012 23:31 schreef Arcee het volgende:
[..]
Lijkt me een drama om een onsympathieke Greenpeace-activitist als premier te hebben.
Rutte.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |