abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116472445
quote:
2s.gif Op donderdag 6 september 2012 19:44 schreef maartena het volgende:

[..]

Het punt is eigenlijk dat er VERKEERD gereguleerd wordt. Er wordt gereguleerd in het voordeel van de bedrijven, terwijl er gereguleerd moet worden in het voordeel van de patiënten.

Lobbyisme had een doel in de 19e eeuw, maar dat is in de 20e eeuw compleet vergalt door bedrijven die het stokje van de gewone man die aandacht wil vragen voor iets hebben overgenomen, en wetten en regulering constant aangepast willen zien zoals het HEN schikt, en dat betekend vaak dat het allemaal niet zo gunstig is voor de gewone man.
Gereguleerd Cuba style, of NHS style, bedoel je?

Het probleem Maartena, is dat de mensen bij de overheid die het beter denken te weten, het niet beter weten dan jij en ik.

Ik betaal in Japan $500 per maand voor mijn gezondheidszorgverzekering, heb een gigantische co-pay, en als er iets mis is, dan zegt de dokter, tja, mmmm, please come back in two months and let me know if it got worse.

De VS zullen naar een gescheiden systeem moeten. Eentje waarbij het ziekenfonds beslist wat goed voor je is, en een tandarts al je tanden trekt omdat dit goedkoper is (zeg maar Nederland 50 jaar geleden), en een ander waarbij je de arts uit eigen zak betaalt (en je je tanden mag houden als je het kunt betalen).
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  donderdag 6 september 2012 @ 20:38:44 #127
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_116474934
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 19:56 schreef Lyrebird het volgende:
Een systeem waar een kankerpatient niet met een schuld blijft zitten van meer dan $100k zoals nu het geval. Obamacare weer ontdoen is LETTERLIJK geld weggooien, want het is in ieder geval een kleine stap in de juiste richting.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_116474952
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 13:00 schreef thettes het volgende:

[..]

Asjeblieft, stop eens met de youtube filmpjes zonder enige context.

Speciaal voor jou nog een volkomen relevant en on topic filmpje.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_116493200
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 20:39 schreef heiden6 het volgende:

[..]

De democraten willen dat de rijken iets meer belasting betalen. Nou nou, poeh poeh. Wat vreselijk allemaal zeg.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_116494212
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 11:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De democraten willen dat de rijken iets meer belasting betalen. Nou nou, poeh poeh. Wat vreselijk allemaal zeg.
Dat is niet het punt, of dat erg is (daar denk ik natuurlijk anders over maar dat terzijde). Je moet letten op de vraag die wordt gesteld. Het gaat over de staatsschuld en het begrotingstekort. Met zo'n suggestie over belastingverhoging laten ze blijken dat ze helemaal geen enkel besef hebben hoe enorm het tekort is. ;)
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 7 september 2012 @ 12:21:47 #131
862 Arcee
Look closer
pi_116494557
quote:
Toespraak Obama: nieuw Twitterrecord

` De toespraak van Barack Obama tijdens
de Democratische Conventie heeft het
"Twitterrecord politieke evenementen"
verbroken.Ruim 9 miljoen tweets werden
geplaatst met de hashtag #DNC2012 Dat
zijn ongeveer 53.000 tweets per minuut.
Dat was veel meer dan zijn tegenstander
Romney,die 14.000 tweets per minuut
haalde bij de Republikeinse Conventie.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_116500608
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 12:08 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dat is niet het punt, of dat erg is (daar denk ik natuurlijk anders over maar dat terzijde). Je moet letten op de vraag die wordt gesteld. Het gaat over de staatsschuld en het begrotingstekort. Met zo'n suggestie over belastingverhoging laten ze blijken dat ze helemaal geen enkel besef hebben hoe enorm het tekort is. ;)
Het is ook een en-en verhaal, niet een of-of.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 7 september 2012 @ 17:04:09 #133
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_116504617
Die speech van Obama _O_ nu al zo een succes en ik ben pas bij de 30ste minuut.
graag op anoniem
pi_116506033
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 15:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het is ook een en-en verhaal, niet een of-of.
:z
pi_116506800
http://www.colbertnation.(...)ongress-of-charlotte

Tuesday September 4, 2012
The 2012 People's Party Congress of Charlotte
The Report launches its coverage of the 2012 People's Party Congress of Charlotte, but RNC Chairman Reince Priebus says Republicans have all the enthusiasm.

vanaf 2.30; Reince Priebus weer _O- _O-.
  vrijdag 7 september 2012 @ 18:47:23 #136
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_116507814
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 17:04 schreef KingRoland het volgende:
Die speech van Obama _O_ nu al zo een succes en ik ben pas bij de 30ste minuut.
Het was een prima speech. Toch vond ik die van Clinton meer pakkend.... maar Clinton heeft ook dat charisma.

Verder inhoudelijk een goed speech, maar net zoals bij Romney zitten er natuurlijk wat overdrijvingen in.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 7 september 2012 @ 18:52:31 #137
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_116507967
Nu afwachten wat de polls zeggen..... Romney had 1 puntje winst na de RNC, en blijkbaar is zo'n 2 punten normaal, dus niet echt afwijkend van de norm.

Er zal vandaag wel gepolled worden, dus vanavond of morgen moeten we wel e.e.a zien van NA Obama's speech. Meestal duurt het een dag (of twee) voordat de data verzameld is.
-
pi_116510713
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 20:39 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Republican Debt Solutions: Taxcuts for the Rich, Spend More Money
  vrijdag 7 september 2012 @ 20:04:21 #139
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_116510896
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 11:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dan betalen ze nog steeds minder dan de modale amerikaan
maar het zijn jobcreators he al die basketballspelers en geldschuivers
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_116510906
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 september 2012 19:59 schreef pberends het volgende:

[..]

Inderdaad.
  vrijdag 7 september 2012 @ 20:52:51 #141
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_116513746
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 september 2012 18:47 schreef maartena het volgende:

[..]

Het was een prima speech. Toch vond ik die van Clinton meer pakkend.... maar Clinton heeft ook dat charisma.

Verder inhoudelijk een goed speech, maar net zoals bij Romney zitten er natuurlijk wat overdrijvingen in.
Overdrijvingen altijd amerikaans.
graag op anoniem
  vrijdag 7 september 2012 @ 21:01:44 #142
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_116514375
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 september 2012 19:59 schreef pberends het volgende:
Dat de GOP na 30 jaar proberen nog steeds geloofd dat de "trickle down economics" echt werkt, daar zakt mijn broek eigenlijk wel van af.

De manier waarop, dat valt nog te bediscussiëren.... maar de Dems hebben wel 1 ding bij het rechte eind: Belastingverhoging voor de rijken (meer dan 1 miljoen-per-jaar verdieners) en belasting verlaging voor de middenstand is de beste manier om zowel geld te verdienen voor de staatskas, als de middenstand een handje te helpen. De meeste grote economen zijn het daar ook mee eens.
-
  vrijdag 7 september 2012 @ 21:56:22 #143
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_116518192
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 september 2012 18:52 schreef maartena het volgende:
Nu afwachten wat de polls zeggen..... Romney had 1 puntje winst na de RNC, en blijkbaar is zo'n 2 punten normaal, dus niet echt afwijkend van de norm.

Er zal vandaag wel gepolled worden, dus vanavond of morgen moeten we wel e.e.a zien van NA Obama's speech. Meestal duurt het een dag (of twee) voordat de data verzameld is.
Romney had 3 punten winst, waar 4 punten normaal is. Aangezien Romney met 2 punten achterstond, ging hij met die 3 punten winst naar een 1 punt voorsprong. Arithmetic!
Géén kloon van tvlxd!
  vrijdag 7 september 2012 @ 22:17:08 #144
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_116519453
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 21:56 schreef Montov het volgende:
Arithmetic!
^O^
-
pi_116521609
Ook de Democratic Party is zwaar corrupt

check
pi_116521795
totaal bizar waarom op een democratische conventie, waar miljoenen dollars belastinggeld ingepompt wordt, een stemming moet worden gedaan over Israel (wtf??) en vervolgens van a tot z gescripted!!!!

wat een corrupte partij, net als de republikeinen....je zal er maar op stemmen
  vrijdag 7 september 2012 @ 23:47:57 #147
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_116523842
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 19:56 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Het probleem Maartena, is dat de mensen bij de overheid die het beter denken te weten, het niet beter weten dan jij en ik.

Ik betaal in Japan $500 per maand voor mijn gezondheidszorgverzekering, heb een gigantische co-pay, en als er iets mis is, dan zegt de dokter, tja, mmmm, please come back in two months and let me know if it got worse.

De VS zullen naar een gescheiden systeem moeten. Eentje waarbij het ziekenfonds beslist wat goed voor je is, en een tandarts al je tanden trekt omdat dit goedkoper is (zeg maar Nederland 50 jaar geleden), en een ander waarbij je de arts uit eigen zak betaalt (en je je tanden mag houden als je het kunt betalen).
Helaas, maar in Nederland worden er nog steeds tanden getrokken omdat dit goedkoper is. Een kunstgebit krijg je makkelijker vergoed dan andere ingrepen van een tandarts.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
  vrijdag 7 september 2012 @ 23:59:30 #148
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_116524257
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 23:47 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Helaas, maar in Nederland worden er nog steeds tanden getrokken omdat dit goedkoper is. Een kunstgebit krijg je makkelijker vergoed dan andere ingrepen van een tandarts.
Dat komt door de VVD die het voor elkaar gekregen heeft dat er een Numerus Fixus werd ingevoerd zodat er geen concurrentie zou komen door slechts een beperkt aantal tandartsen toe te staan.

DE tandheelkunde faculteit in Utrecht werd toen zelfs gesloten

In alle landen zitten er in iedere straat 3 tandartsen en 2 doctoren, en nu nog is er een huisartsenkartel
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_116524260
Hoe zit dat eigenlijk met de nominatie voor vice-president? Daar zijn toch geen aparte gedelegeerden voor? Zijn "pledged delegates" vrij wat betreft hun keuze voor vice-president?
pi_116526286
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 22:53 schreef Homey het volgende:
Ook de Democratic Party is zwaar corrupt

check
hier nog een

http://www.thedailyshow.c(...)-platform-amendments

heel geinig maar aan de andere kant zeer zeer griezelig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: