abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116392692
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 september 2012 19:40 schreef Luchtkoker het volgende:

[..]

Op zich lijkt het mij prima. De tweede keer dat jij gaat slapen, overdag dus, ga je meteen in je REM slaap in plaats van dat je eerst het hele voortraject nog een keer afloopt (die normaal ook zo'n ~90 min duurt als ik het me goed herinner).

Zorg wel dat je je hele REM cycle af kan maken, deze duurt inderdaad anderhalf uur, dus als jij gewoon echt anderhalf uur pakt en niet na een uur ineens wakker wordt geschut, is dat zeer voordelig.

Slaap werkt het beste als je hele cycles afmaakt. Halve cycles hebben relatief veel minder nut, en je zult ook merken dat als je uit jezelf wakker wordt na een volledige cycle dat je veel fitter wakker wordt tov wanneer je met geweld wakker zou worden gemaakt halverwege een 2e cycle.

Zie ook http://en.wikipedia.org/wiki/Sleep#Sleep_stages
Oke, hier kan ik wat mee. Dank je.
pi_116392952
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 19:41 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Oke, hier kan ik wat mee. Dank je.
In je middagdutje sla je de eerste 3 fases over, de deep sleep fase etc. Je gaat meteen REM in, waardoor het effectief hetzelfde is als wanneer je gewoon weer een nieuwe REM cycle zou beginnen na je 7 uur slaap 's nachts. Het is dus (arguably) zelfs voordeliger, maar dat hangt af van waar je in je REM cycles zou bevinden na 7 uur slaap.

Ik zie nu op Wikipedia in dit plaatje dat je wel elke keer nog even die andere fases aandoet, ook nadat je de eerste keer REM in bent gegaan.

Ik meen me te herinneren dat zodra je eenmaal REM in ging, er alleen nog REM cycles gebeurden. Maar goed, ik heb dan ook al sinds 2006 me niet echt meer erg verdiept in slaap (was toen erg geïnteresseerd in lucid dreaming). Zoals je ziet komen de andere stages nog wel even terug maar zijn ze heel erg kort tov de eerste keer.

Hoe dan ook, die dutjes overdag zijn voordelig ja. Ik denk alleen dat het beter is om 8u slaap te pakken of zelfs maar 6.5u tov 7u. Je zou er eens mee moeten experimenteren, het zou me zoals ik zei niks verbazen als je zelfs met een half uur minder slaap - dus 6.5u ipv 7u - fitter wakker zou worden, omdat je net uit een REM cycle komt.
Of toch du vader?
  dinsdag 4 september 2012 @ 19:50:42 #203
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_116393083
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 september 2012 19:47 schreef Luchtkoker het volgende:

[..]

In je middagdutje sla je de eerste 3 fases over, de deep sleep fase etc. Je gaat meteen REM in, waardoor het effectief hetzelfde is als wanneer je gewoon weer een nieuwe REM cycle zou beginnen na je 7 uur slaap 's nachts. Het is dus (arguably) zelfs voordeliger, maar dat hangt af van waar je in je REM cycles zou bevinden na 7 uur slaap.

Ik zie nu op Wikipedia in dit plaatje dat je wel elke keer nog even die andere fases aandoet, ook nadat je de eerste keer REM in bent gegaan.

Ik meen me te herinneren dat zodra je eenmaal REM in ging, er alleen nog REM cycles gebeurden. Maar goed, ik heb dan ook al sinds 2006 me niet echt meer erg verdiept in slaap (was toen erg geïnteresseerd in lucid dreaming). Zoals je ziet komen de andere stages nog wel even terug maar zijn ze heel erg kort tov de eerste keer.

Hoe dan ook, die dutjes overdag zijn voordelig ja. Ik denk alleen dat het beter is om 8u slaap te pakken of zelfs maar 6.5u tov 7u. Je zou er eens mee moeten experimenteren, het zou me zoals ik zei niks verbazen als je zelfs met een half uur minder slaap - dus 6.5u ipv 7u - fitter wakker zou worden, omdat je net uit een REM cycle komt.
Dat heb ik wel eens gehad. Best grappig.
Deathlift or Die.
pi_116393267
Wat overigens ook lachen is, is halverwege een REM cycle wakker worden terwijl je spieren nog compleet verlamd zijn. Vaak gaat dit gepaard met een zware druk op je borst en, omdat het logische deel van je hersenen nog niet echt is 'opgestart', hallucinaties en andere dromerige verschijnselen.

Veel mensen die dit voor het eerst meemaken en niet weten wat het is denken oprecht dat ze worden vermoord oid. Wat om de een of andere reden een zeer vaak voorkomend verschijnsel is is dat er iemand (een donkere schim) op je borstkas lijkt te zitten en een enorme druk uitoefent. Dit is natuurlijk gewoon de sleep paralysis, maar mensen worden er vaak erg angstig van. De truc is om op dat moment gewoon rustig te blijven en je te realiseren dat het niet echt is, maar mensen gaan dan vaak juist panikeren, willen tegenstribbelen (maar zijn verlamd), etc.

Ook wel het Old Hag Syndrome genoemd.

Maar goed, I digress :P
Of toch du vader?
pi_116393683
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 19:29 schreef kevin_ het volgende:

[..]

Ja, wat wil je weten?
Wat zijn de voor- en nadelen? Wat merkte je vooral? Zou je het weer gebruiken (indien je het niet meer gebruikt)? Noem eens voorbeelden op van waar het vooral een positief effect op had? Welke gebruikte je?
If not now, then when.
  dinsdag 4 september 2012 @ 20:04:06 #206
354147 SunTzu
The Art of War allesssssss
pi_116393704
Ik slaap dus al misschien een jaar lang om de week maximaal 5 uur per nacht, de andere week wel een uur of 8.
pi_116393739
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 september 2012 19:54 schreef Luchtkoker het volgende:
Wat overigens ook lachen is, is halverwege een REM cycle wakker worden terwijl je spieren nog compleet verlamd zijn. Vaak gaat dit gepaard met een zware druk op je borst en, omdat het logische deel van je hersenen nog niet echt is 'opgestart', hallucinaties en andere dromerige verschijnselen.

Veel mensen die dit voor het eerst meemaken en niet weten wat het is denken oprecht dat ze worden vermoord oid. Wat om de een of andere reden een zeer vaak voorkomend verschijnsel is is dat er iemand (een donkere schim) op je borstkas lijkt te zitten en een enorme druk uitoefent. Dit is natuurlijk gewoon de sleep paralysis, maar mensen worden er vaak erg angstig van. De truc is om op dat moment gewoon rustig te blijven en je te realiseren dat het niet echt is, maar mensen gaan dan vaak juist panikeren, willen tegenstribbelen (maar zijn verlamd), etc.

Ja klopt heb ik ook af en toe. Het is een bizar gevoel om zo wakker te worden. :)

Maar is je groeihormoon niveau niet hoger 's nachts, dan wanneer je in de middag een dutje doet?
pi_116393866
Ik ben wat artikels aan het lezen en daar heeft die het over carbs (glucose, sucrose en fructose).

Klopt dit zo?

Glucose: Rijst, spaghetti, aardappelen etc.
Sucrose (half gluc en half fruc)?: Geraffineerde suikers
Fructose: Appels etc.

Hoe kan ik dit in een goed perspectief plaatsen qua producten?
If not now, then when.
pi_116395674
Glucose is ook een suiker, bijv. in de vorm van druivensuiker en dextrose. Daarnaast worden de carbs die je eet (rijst, pasta, etc) in je lichaam afgebroken tot glucose.

Fructose komt inderdaad natuurlijk voor in fruit, maar wordt overal ingestopt producten zoeter te maken. Net als sucrose overigens, en de andere suikers die er zijn.
pi_116396654
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 20:43 schreef Nic1 het volgende:
Glucose is ook een suiker, bijv. in de vorm van druivensuiker en dextrose. Daarnaast worden de carbs die je eet (rijst, pasta, etc) in je lichaam afgebroken tot glucose.

Fructose komt inderdaad natuurlijk voor in fruit, maar wordt overal ingestopt producten zoeter te maken. Net als sucrose overigens, en de andere suikers die er zijn.
Ik moest de vraag eigenlijk anders stellen. Nu komt het nogal noob over idd.
If not now, then when.
pi_116396951
Misschien begrijp ik je achterliggende vraag niet, want ik realiseer me nu dat ik gewoon met andere woorden zei wat je zelf ook al poste. :)
pi_116397229
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 20:03 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Wat zijn de voor- en nadelen? Wat merkte je vooral? Zou je het weer gebruiken (indien je het niet meer gebruikt)? Noem eens voorbeelden op van waar het vooral een positief effect op had? Welke gebruikte je?
Pramiracetam, Piracetam, Oxiracetam, Sulbutiamine en Aniracetam geprobeerd en eigenlijk vrij weinig van gemerkt. Mijn geheugen werd wel beter en ik kon mij beter concentreren, maar echt duidelijk kwamen deze effecten niet naar voren. Ik denk dat ze sowieso weinig doen bij gezonde mensen. Focus XT vond ik wel erg relext en werkt steeds beter naarmate je het voor een langere tijd neemt.
pi_116397397
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 21:05 schreef Nic1 het volgende:
Misschien begrijp ik je achterliggende vraag niet, want ik realiseer me nu dat ik gewoon met andere woorden zei wat je zelf ook al poste. :)
Ik moest eigenlijk zeggen: Welk voedsel wordt in het lichaam vooral omgezet naar glucose, sucrose of fructose?

Glucose: Rijst, aardappelen etc.
Sucrose: Geraffineerde suikers etc.

Volgens mij is dit preciezer.
If not now, then when.
pi_116399555
quote:
5s.gif Op dinsdag 4 september 2012 19:18 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Iemand hier wel eens nootropics gebruikt?
Ik kan het helemaal fout hebben maar dit lijkt me net zoiets als sommige "muscle boosters" die je kunt kopen waar dan mineralen inzitten waarvan je beter kunt slapen =/= meer spiergroei.

Als je beter slaapt heb je toch ook een betere concentratie e.d.?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2012 21:48:13 ]
  dinsdag 4 september 2012 @ 21:50:57 #215
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_116399785
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 september 2012 19:54 schreef Luchtkoker het volgende:

Die 'zwarte schim' is inderdaad in vele culturen bekend. In de Turkse cultuur staat hij bekend als 'Karabasan'. Ik had als klein, goedgelovig kind van meerdere mensen het verhaal gehoord die het hadden meegemaakt, je snapt dat ik dat toen wonderbaarlijk vond. Toen ik wat ouder werd en erachter kwam dat het niets anders dan slaapverlamming is, was dat dan ook een deceptie.

Over de REM-slaap: maak je dan ook niet meer GH aan? In ieder geval heb ik ooit geleerd dat je tijdens je diepe slaap meer groeihormoon aanmaakt, ik weet niet meer of hiermee de REM-slaap bedoeld werd. Dus is het niet extra voordelig om die 1,5 uur slaap direct na je training te pakken?
This isn't even my final form.
pi_116400077
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 21:50 schreef Levolution het volgende:

[..]

Die 'zwarte schim' is inderdaad in vele culturen bekend. In de Turkse cultuur staat hij bekend als 'Karabasan'. Ik had als klein, goedgelovig kind van meerdere mensen het verhaal gehoord die het hadden meegemaakt, je snapt dat ik dat toen wonderbaarlijk vond. Toen ik wat ouder werd en erachter kwam dat het niets anders dan slaapverlamming is, was dat dan ook een deceptie.

Over de REM-slaap: maak je dan ook niet meer GH aan? In ieder geval heb ik ooit geleerd dat je tijdens je diepe slaap meer groeihormoon aanmaakt, ik weet niet meer of hiermee de REM-slaap bedoeld werd. Dus is het niet extra voordelig om die 1,5 uur slaap direct na je training te pakken?
Komt mij bekend voor. Een Turk zei ooit tegen mij dat als je in bed eet en er kruimels in je bed liggen, deze schim je komt bezoeken en je nek dichtknijpt waardoor je ook niet meer kan praten.
If not now, then when.
  dinsdag 4 september 2012 @ 22:02:52 #217
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_116400527
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 september 2012 21:55 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Komt mij bekend voor. Een Turk zei ooit tegen mij dat als je in bed eet en er kruimels in je bed liggen, deze schim je komt bezoeken en je nek dichtknijpt waardoor je ook niet meer kan praten.
LOL, ik mocht inderdaad ook nooit kruimels in mijn bed krijgen. Ik heb ook een versie gehoord dat de schim 1 hand met een gat erin heeft, als hij die op je mond houdt kun je nog ademen en overleef je het. Met de andere hand ga je dood.

Aangezien er - voor zover ik weet - nog nooit iemand dood is gegaan aan slaapverlamming, lijkt die Karabasan mij wel een sympathieke gozer.
pi_116402123
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 21:13 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Ik moest eigenlijk zeggen: Welk voedsel wordt in het lichaam vooral omgezet naar glucose, sucrose of fructose?

Glucose: Rijst, aardappelen etc.
Sucrose: Geraffineerde suikers etc.

Volgens mij is dit preciezer.
Zetmeel is glucose, sucrose is glucose + fructose. Het meeste fruit zit zowel glucose, als fructose, als sucrose in. Sommig fruit zoals watermeloen is vooral fructose.
pi_116402413
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 22:25 schreef Autobandje het volgende:

[..]

Zetmeel is glucose, sucrose is glucose + fructose. Het meeste fruit zit zowel glucose, als fructose, als sucrose in. Sommig fruit zoals watermeloen is vooral fructose.
Ah ja zo is het duidelijker. Dank je!
If not now, then when.
pi_116402454
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 september 2012 22:02 schreef Levolution het volgende:

[..]

LOL, ik mocht inderdaad ook nooit kruimels in mijn bed krijgen. Ik heb ook een versie gehoord dat de schim 1 hand met een gat erin heeft, als hij die op je mond houdt kun je nog ademen en overleef je het. Met de andere hand ga je dood.

Aangezien er - voor zover ik weet - nog nooit iemand dood is gegaan aan slaapverlamming, lijkt die Karabasan mij wel een sympathieke gozer.
Ik was serieus bang geworden om te eten in bed. :') Of ja, om kruimels in mijn bed te krijgen.
If not now, then when.
  dinsdag 4 september 2012 @ 23:44:46 #221
294141 tarantism
hups in die kont
pi_116406778
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 22:29 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Ik was serieus bang geworden om te eten in bed. :') Of ja, om kruimels in mijn bed te krijgen.
daarom alleen kwark eten in bed 's avonds

come at me karabasan
pi_116407113
Mijn ex-vriendin klaagde altijd over broodkruimels in bed of kwark om mijn snoet. :') En een eeuwige pinda(kaas)-walm enzo. Ging ze alvast in bed liggen (en slapen binnen 5 minuten) en ik kwam er pas bij als ik klaar was met eten. :') Verder met een pak melk voor de H&M staan te wachten enzo, die stories. :D

Kreeg vandaag van iemand (hij was ecto en erg... technisch aangelegd) gemiep, want "moet je echt al die dingen eten waar wij bij zijn", "Ja!", "Oke!". Even later "Jeetje ( :D ), hoeveel eet je dan wel niet nu?", "Meer dan ik nodig heb", "Oh ja oke!". Gevraagd of hij ook wat pinda's wilde. "Nee dan word ik dik heb slechte aanleg voor vetten!", en ach, ik heb er niet eens meer zin om tegen in te gaan ofzo. Skinnyfat enzo ook. Lekker laten en ik knabbelde vrolijk verder. :') Heb 200 gram weggegeten met water. O+
  woensdag 5 september 2012 @ 00:27:56 #223
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_116409171
Moet altijd aan deze reclame denken als ik jou over pindakaas hoor praten:

populaire reclame toen ik jong was, voor jouw tijd :')
Confidence through competence
pi_116409603
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 september 2012 23:51 schreef Panzermaus het volgende:
Mijn ex-vriendin klaagde altijd over broodkruimels in bed of kwark om mijn snoet. :') En een eeuwige pinda(kaas)-walm enzo. Ging ze alvast in bed liggen (en slapen binnen 5 minuten) en ik kwam er pas bij als ik klaar was met eten. :') Verder met een pak melk voor de H&M staan te wachten enzo, die stories. :D

Kreeg vandaag van iemand (hij was ecto en erg... technisch aangelegd) gemiep, want "moet je echt al die dingen eten waar wij bij zijn", "Ja!", "Oke!". Even later "Jeetje ( :D ), hoeveel eet je dan wel niet nu?", "Meer dan ik nodig heb", "Oh ja oke!". Gevraagd of hij ook wat pinda's wilde. "Nee dan word ik dik heb slechte aanleg voor vetten!", en ach, ik heb er niet eens meer zin om tegen in te gaan ofzo. Skinnyfat enzo ook. Lekker laten en ik knabbelde vrolijk verder. :') Heb 200 gram weggegeten met water. O+
pindakaas en pinda's zijn idd vetten,ja
  woensdag 5 september 2012 @ 01:45:27 #225
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_116409972
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 13:51 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Waar ik zelf voorkeur aan geef is elke dag 's ochtends wegen, maar kijken naar de trendlijn van je metingen. Hiermee filter je de dag-tot-dag fluctuaties van water/ontlasting/glycogeen schommelingen eruit, en hou je de langetermijnveranderingen van vet/spier over. Samen met meetlintmetingen, ideaal.

Kan met Excel of een app:

[ afbeelding ]

http://itunes.apple.com/us/app/fatwatch/id285580720?mt=8

[ afbeelding ]
Goeie app, die fat watch. Ook maar gekocht :) Zit op een -0.5kg/week trend. Mooie rustige cut :) Is die excel die jij gebruikt een template? Heb eigenlijk geen zin om er zelf een te maken :6
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_116409997
Je hebt ook een iphone app die je slaappatroon meet en je op het juiste moment wakker maakt zodat je uitgerust wakker wordt (Als je het alarm instelt voor 07:30 dan maakt de app je tussen 07:00 - 07:30 wakker afhangend van wanneer je het lichtst slaapt)

Heb het zelf nooit geprobeerd maar het blijkt nogal populair te zijn
  woensdag 5 september 2012 @ 02:06:10 #227
77130 star_gazer
pi_116410028
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 01:56 schreef Tito_Makani het volgende:
Je hebt ook een iphone app die je slaappatroon meet en je op het juiste moment wakker maakt zodat je uitgerust wakker wordt (Als je het alarm instelt voor 07:30 dan maakt de app je tussen 07:00 - 07:30 wakker afhangend van wanneer je het lichtst slaapt)

Heb het zelf nooit geprobeerd maar het blijkt nogal populair te zijn
Klik

Werkt :)
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  woensdag 5 september 2012 @ 04:39:21 #228
77130 star_gazer
pi_116410316
Gekke vraag, maar waarom is het eigenlijk niet mogelijk om tegelijkertijd vet te verbranden en een beetje spiermassa te winnen in je cut?

Als je spieren stuk zijn, worden ze gerepareerd door je lichaam. Dit kost energie. Die energie kan toch prima uit je lichaamsvetten komen? Zolang je op een voldoende hoog vetpercentage zit (dus weinig 'stubborn fat' met alpha receptoren), voldoende eiwitten in je systeem hebt en je je carbs (glycogeen) laag houdt op je hersteldag, zie ik niet hoe dat niet werkt.

[ Bericht 14% gewijzigd door star_gazer op 05-09-2012 05:44:59 ]
-
  woensdag 5 september 2012 @ 05:49:05 #229
77130 star_gazer
pi_116410346
Uit mijn scan bleek trouwens ook dat mijn rechterarm ~10% meer vetvrije amssa heeft dan mijn linker. je ziet het verschil ook echt goed. Ik vraag me toch af hoe ik dat in hemelsnaam moet gaan gladtrekken; ik voeg pas gewicht toe aan mijn oefeningen als beide kanten 3x8 aan kunnen... Misschien mijn armen meer met dumbbells trainen ipv barbells / cables?
-
pi_116410403
Met links gaan rukken?

OT: Ben ik de enige die dit topic wel erg hard vind gaan? Ik heb echt de tijd niet om 200 berichten per dag te lezen.
  woensdag 5 september 2012 @ 07:26:26 #231
77130 star_gazer
pi_116410589
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 06:35 schreef CarbonC het volgende:
Met links gaan rukken?
En je denkt dat ik die nog niet had gehoord?
-
pi_116410941
quote:
5s.gif Op woensdag 5 september 2012 05:49 schreef star_gazer het volgende:
Uit mijn scan bleek trouwens ook dat mijn rechterarm ~10% meer vetvrije amssa heeft dan mijn linker. je ziet het verschil ook echt goed. Ik vraag me toch af hoe ik dat in hemelsnaam moet gaan gladtrekken; ik voeg pas gewicht toe aan mijn oefeningen als beide kanten 3x8 aan kunnen... Misschien mijn armen meer met dumbbells trainen ipv barbells / cables?
Ik heb het idee dat mijn linker borstspieren zich nu meer ontwikkelen dan rechts. Dat valt ook best op als ik er naar kijk in de spiegel (met shirt aan zie je het niet).
  woensdag 5 september 2012 @ 08:13:40 #233
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_116410963
quote:
5s.gif Op woensdag 5 september 2012 05:49 schreef star_gazer het volgende:
Mijn gehele rechter kant heeft zichtbaar meer spier en het rare is dat ik naast db shoulder press eigenlijk geen verschil in kracht ervaar.
Deathlift or Die.
  woensdag 5 september 2012 @ 09:38:27 #234
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_116412175
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 06:35 schreef CarbonC het volgende:

OT: Ben ik de enige die dit topic wel erg hard vind gaan? Ik heb echt de tijd niet om 200 berichten per dag te lezen.
Neuh, als ik er minder ben lees ik ook niet alles terug.

Hoewel ik door de tijd heen (als FA) wel heb geleerd te ´scannenn´. Dus behoorlijk snel door een topic te scrollen en er de leuke of interssante posts uit te pikken.
  woensdag 5 september 2012 @ 09:47:10 #235
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_116412302
quote:
5s.gif Op woensdag 5 september 2012 04:39 schreef star_gazer het volgende:
Gekke vraag, maar waarom is het eigenlijk niet mogelijk om tegelijkertijd vet te verbranden en een beetje spiermassa te winnen in je cut?

Als je spieren stuk zijn, worden ze gerepareerd door je lichaam. Dit kost energie. Die energie kan toch prima uit je lichaamsvetten komen? Zolang je op een voldoende hoog vetpercentage zit (dus weinig 'stubborn fat' met alpha receptoren), voldoende eiwitten in je systeem hebt en je je carbs (glycogeen) laag houdt op je hersteldag, zie ik niet hoe dat niet werkt.
Omdat vetten niet in eiwitten omgezet kunnen worden, kunnen je vetreserves niet direct als groeimedium dienen voor je spieren. Maar wat volgens mij wel kan, is dat de eiwitten die je consumeert gebruikt worden voor spieropbouw, terwijl je met je vetreserves je overige energiebehoefte aanvult in de cut. Daarom is het voor een beginner mogelijk om tegelijkertijd vet te verliezen en spiermassa aan te maken (noobgains). Maar naarmate je groeit en het aanzetten van spiermassa steeds lastiger wordt, heb je een meer anabool milieu nodig om hypertrofie te bevorderen, wat erop neerkomt dat je over onderhoud zult moeten eten.
  woensdag 5 september 2012 @ 09:59:02 #236
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_116412490
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 september 2012 23:51 schreef Panzermaus het volgende:

met een pak melk door de stad sjouwen gaat mij echt te ver. Dan loop ik wel langs de McDonalds voor 20 kipnuggets om die rustig op te kauwen :'). Vrienden die ja aan staan te kijken en zich afvragen waar je mee bezig bent _O-.

Ja jongens, groot worden is hard werken maar de meesten willen er niet aan. "Al dat gedoe met eten enzo, dat is echt teveel moeite".
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_116412619
quote:
12s.gif Op woensdag 5 september 2012 07:26 schreef star_gazer het volgende:

[..]

En je denkt dat ik die nog niet had gehoord?
Sorry, was wel erge inkopper.
Ik denk dat dumbbells wel helpen om je armen meer op 1 lijn te krijgen.
pi_116413497
quote:

Het kan wel, en gebeurt ook, vooral in beginnelingen. Maar als je in een caloriefedficit zit (je lichaam 'telt' als het ware ook kcal) dan zal het in een catabole staat zitten, en niet anabool.

Maar door te roteren in eten (meer op work out days, minder op rustdagen etc), proberen mensen het wel te beïnvloeden. Het leangains protocol bijvoorbeeld beweert iig dat het 2/3 van de dag catabool is (als vetverbrander) en dan 1/3 van de dag anabool door overconsumptie. Ben er zelf nog niet helemaal uit wat nou precies de optimale tijden en periodes zijn om te eten na een work-out.
pi_116413843
Net bij de huisarts geweest en ik mag gelukkig naar de orthopeed. Moet vanmiddag een rontgenfoto laten maken van mijn schouder om te kijken of er een speciale schouder-orthopheed nodig is. Top dus!

Aangezien ik daar was heb ik gelijk gevraagd of mijn bloed een keer geprikt kan worden, ook vanmiddag dus. Ik wou mijn test + PSA waardes voor de lolz erbij laten prikken maar dat wou die niet doen. :') Die laatste kan ik nog wel begrijpen maar test is toch niet zo speciaal... Kan het er nog wel bij aanvinken maar weet niet of ik problemen krijg. :P Hij merkte wel op dat het iets met roids te maken had (waarvan ik weet dat ik die nog lang niet ga gebruiken). :P

Hij kon het ook niet zo waarderen dat ik hem vertelde dat eieren geen direct invloed hebben op je cholesterol levels, waar hij toen zei dat dat wel zo is. :P Hij zei dat ik niet zoveel naar wetenschappelijke onderzoeken moest kijken aangezien er ook gefraudeerd wordt.
If not now, then when.
  woensdag 5 september 2012 @ 11:10:13 #240
55709 Stereotomy
pi_116414133
Ik had er wel een extra kruisje bij gezet, maar alleen bij triglycerides. Afaik komen de extra kosten gewoon op jou of je verzekering (+ 5 EUR was het bij mij voor de triglycerides), maar je zult wel terug naar de huisarts moeten om de uitslagen te bespreken, dus hij ziet het wel als je extra kruisjes hebt gezet.

Wel goed dat je er meteen naar gevraagd had trouwens, altijd handig om dat eens te zien, alhoewel ik denk dat je waardes prima zijn ivm jong + regelmatig trainen.
  woensdag 5 september 2012 @ 11:18:53 #241
55709 Stereotomy
pi_116414364
quote:
De hormonen die ervoor zorgen dat je efficient vet verbrandt (de afbrekende, 'catabole' hormonen) zijn doorgaans het tegengestelde van de hormonen die ervoor zorgen dat je maximaal spier opbouwt (de opbouwende, 'anabole' hormonen.

Insuline, testosteron, IGF-1 zijn bv anabole hormonen en zijn netto hoger als je in kcal surplus zit

HGH, Cortisol zijn bv catabole hormonen en zijn netto hoger als je vast / in kcal deficit zit.

Daarom is het niet onmogelijk om spier op te bouwen in een deficit, het gaat alleen veel minder snel dan in een surplus. Genoeg bakstenen aanleveren aan je bouwvakkers is dus niet genoeg, ze moeten ook de prikkel hebben om aan de slag te gaan ;)
  woensdag 5 september 2012 @ 11:22:45 #242
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_116414480
ff een stomme vraag. Als HGH catabool is waarom zou je dat dan extra willen injecteren?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_116414509
quote:
14s.gif Op woensdag 5 september 2012 11:22 schreef fathank het volgende:
ff een stomme vraag. Als HGH catabool is waarom zou je dat dan extra willen injecteren?
Is anabool afaik :).
  woensdag 5 september 2012 @ 11:25:22 #244
55709 Stereotomy
pi_116414553
quote:
14s.gif Op woensdag 5 september 2012 11:22 schreef fathank het volgende:
Ik wou hem al editten. :P HGH kan anabool en catabool zijn, afhankelijk van welke functie. Het speelt een rol in vetverbranding, hoe meer HGH hoe meer vet er verbrandt wordt (catabool) maar het kan idd ook spiersynthese stimuleren, maar doet dit in mindere mate dan bv testosteron.

quote:
Increases calcium retention, and strengthens and increases the mineralization of bone
Increases muscle mass through sarcomere hyperplasia
Promotes lipolysis
Increases protein synthesis
Stimulates the growth of all internal organs excluding the brain
Plays a role in homeostasis
Reduces liver uptake of glucose
Promotes gluconeogenesis in the liver
Contributes to the maintenance and function of pancreatic islets
Stimulates the immune system
pi_116414554
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 11:10 schreef Stereotomy het volgende:
Ik had er wel een extra kruisje bij gezet, maar alleen bij triglycerides. Afaik komen de extra kosten gewoon op jou of je verzekering (+ 5 EUR was het bij mij voor de triglycerides), maar je zult wel terug naar de huisarts moeten om de uitslagen te bespreken, dus hij ziet het wel als je extra kruisjes hebt gezet.

Wel goed dat je er meteen naar gevraagd had trouwens, altijd handig om dat eens te zien, alhoewel ik denk dat je waardes prima zijn ivm jong + regelmatig trainen.
Ah ja ik lees dat het wel interessant kan zijn om te weten wat die waardes zijn, maar je kan het ook bereken volgens een website, weet niet of dat klopt?

quote:
De triglyceride meting is simpel: meet de omtrek van de buik en de omtrek van de heupen. Nu kun je de hip-waist ratio uitrekenen. Deel de omtrek van het middel door de omtrek van de heup. De ratio hip-waist moet in ieder geval kleiner dan 1 zijn, de heupen dus breder dan de buik. De mooiste ratio is 0,8. Hoe verder naar de 1 hoe slechter de zaak ervoor staat.

Voorbeeldjes:

heup = 80 - middel = 60 -> hip waist = 0,75 -> oké
heup = 90 - middel = 92 -> hip waist = 1,02 -> foute boel
heup = 80 - middel = 78 -> hip waist = 0,97 -> gaat al aardig de foute kant op
If not now, then when.
  woensdag 5 september 2012 @ 11:26:52 #246
55709 Stereotomy
pi_116414590
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 11:25 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Ah ja ik lees dat het wel interessant kan zijn om te weten wat die waardes zijn, maar je kan het ook bereken volgens een website, weet niet of dat klopt?

[..]

Wow, da's wel een hele ruwe manier om te meten. Ik weet niet hoe hoog de correlatie is. Maar doorgaans is het wel zo: vette pens = grotere kans foute boel

Strak buikje = grotere kans op okee.

Maar hangt natuurlijk ook af van leeftijd, geslacht, activiteit, roken en de rest van de gezondheidsfactoren
pi_116414729
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 11:26 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Wow, da's wel een hele ruwe manier om te meten. Ik weet niet hoe hoog de correlatie is. Maar doorgaans is het wel zo: vette pens = grotere kans foute boel

Strak buikje = grotere kans op okee.

Maar hangt natuurlijk ook af van leeftijd, geslacht, activiteit, roken en de rest van de gezondheidsfactoren
Hmm prima. Ondertussen alweer 4 maanden gestopt met roken. *O*

Hij heeft dit aangekruist, voldoende of zijn er nog dingen die echt van belang zijn?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
If not now, then when.
  woensdag 5 september 2012 @ 11:33:53 #248
55709 Stereotomy
pi_116414756
Kun je nagaan, hij heeft al meer aangekruist dan mijn huisarts :')
pi_116414880
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 11:33 schreef Stereotomy het volgende:
Kun je nagaan, hij heeft al meer aangekruist dan mijn huisarts :')
:D

Dan neem ik aan dat het goed is. Ik wil eigenlijk gewoon mijn test weten, maar zo dadelijk gaat die moeilijk doen.
If not now, then when.
pi_116414891
Wel leuk en aardig die bloedtesten, en ik heb het een tijdje terug ook laten doen. Maar dan kijk je 1 sec naar die waardes en dan is het al niet interessant meer (de bevestiging dat je heel lage trig en hoge HDL kreeg door high fat diet was dan wel leuk). Maar extra dingen aanvinken, vooral als je toch niet echt een idee hebt wat de implicatie van het resultaat is, eigenlijk nergens voor nodig :).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')