abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 september 2012 @ 11:18:53 #241
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_116414364
quote:
5s.gif Op woensdag 5 september 2012 04:39 schreef star_gazer het volgende:
Gekke vraag, maar waarom is het eigenlijk niet mogelijk om tegelijkertijd vet te verbranden en een beetje spiermassa te winnen in je cut?
De hormonen die ervoor zorgen dat je efficient vet verbrandt (de afbrekende, 'catabole' hormonen) zijn doorgaans het tegengestelde van de hormonen die ervoor zorgen dat je maximaal spier opbouwt (de opbouwende, 'anabole' hormonen.

Insuline, testosteron, IGF-1 zijn bv anabole hormonen en zijn netto hoger als je in kcal surplus zit

HGH, Cortisol zijn bv catabole hormonen en zijn netto hoger als je vast / in kcal deficit zit.

Daarom is het niet onmogelijk om spier op te bouwen in een deficit, het gaat alleen veel minder snel dan in een surplus. Genoeg bakstenen aanleveren aan je bouwvakkers is dus niet genoeg, ze moeten ook de prikkel hebben om aan de slag te gaan ;)
Confidence through competence
  woensdag 5 september 2012 @ 11:22:45 #242
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_116414480
ff een stomme vraag. Als HGH catabool is waarom zou je dat dan extra willen injecteren?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_116414509
quote:
14s.gif Op woensdag 5 september 2012 11:22 schreef fathank het volgende:
ff een stomme vraag. Als HGH catabool is waarom zou je dat dan extra willen injecteren?
Is anabool afaik :).
  woensdag 5 september 2012 @ 11:25:22 #244
55709 Stereotomy
pi_116414553
quote:
14s.gif Op woensdag 5 september 2012 11:22 schreef fathank het volgende:
Ik wou hem al editten. :P HGH kan anabool en catabool zijn, afhankelijk van welke functie. Het speelt een rol in vetverbranding, hoe meer HGH hoe meer vet er verbrandt wordt (catabool) maar het kan idd ook spiersynthese stimuleren, maar doet dit in mindere mate dan bv testosteron.

quote:
Increases calcium retention, and strengthens and increases the mineralization of bone
Increases muscle mass through sarcomere hyperplasia
Promotes lipolysis
Increases protein synthesis
Stimulates the growth of all internal organs excluding the brain
Plays a role in homeostasis
Reduces liver uptake of glucose
Promotes gluconeogenesis in the liver
Contributes to the maintenance and function of pancreatic islets
Stimulates the immune system
pi_116414554
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 11:10 schreef Stereotomy het volgende:
Ik had er wel een extra kruisje bij gezet, maar alleen bij triglycerides. Afaik komen de extra kosten gewoon op jou of je verzekering (+ 5 EUR was het bij mij voor de triglycerides), maar je zult wel terug naar de huisarts moeten om de uitslagen te bespreken, dus hij ziet het wel als je extra kruisjes hebt gezet.

Wel goed dat je er meteen naar gevraagd had trouwens, altijd handig om dat eens te zien, alhoewel ik denk dat je waardes prima zijn ivm jong + regelmatig trainen.
Ah ja ik lees dat het wel interessant kan zijn om te weten wat die waardes zijn, maar je kan het ook bereken volgens een website, weet niet of dat klopt?

quote:
De triglyceride meting is simpel: meet de omtrek van de buik en de omtrek van de heupen. Nu kun je de hip-waist ratio uitrekenen. Deel de omtrek van het middel door de omtrek van de heup. De ratio hip-waist moet in ieder geval kleiner dan 1 zijn, de heupen dus breder dan de buik. De mooiste ratio is 0,8. Hoe verder naar de 1 hoe slechter de zaak ervoor staat.

Voorbeeldjes:

heup = 80 - middel = 60 -> hip waist = 0,75 -> oké
heup = 90 - middel = 92 -> hip waist = 1,02 -> foute boel
heup = 80 - middel = 78 -> hip waist = 0,97 -> gaat al aardig de foute kant op
If not now, then when.
  woensdag 5 september 2012 @ 11:26:52 #246
55709 Stereotomy
pi_116414590
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 11:25 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Ah ja ik lees dat het wel interessant kan zijn om te weten wat die waardes zijn, maar je kan het ook bereken volgens een website, weet niet of dat klopt?

[..]

Wow, da's wel een hele ruwe manier om te meten. Ik weet niet hoe hoog de correlatie is. Maar doorgaans is het wel zo: vette pens = grotere kans foute boel

Strak buikje = grotere kans op okee.

Maar hangt natuurlijk ook af van leeftijd, geslacht, activiteit, roken en de rest van de gezondheidsfactoren
pi_116414729
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 11:26 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Wow, da's wel een hele ruwe manier om te meten. Ik weet niet hoe hoog de correlatie is. Maar doorgaans is het wel zo: vette pens = grotere kans foute boel

Strak buikje = grotere kans op okee.

Maar hangt natuurlijk ook af van leeftijd, geslacht, activiteit, roken en de rest van de gezondheidsfactoren
Hmm prima. Ondertussen alweer 4 maanden gestopt met roken. *O*

Hij heeft dit aangekruist, voldoende of zijn er nog dingen die echt van belang zijn?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
If not now, then when.
  woensdag 5 september 2012 @ 11:33:53 #248
55709 Stereotomy
pi_116414756
Kun je nagaan, hij heeft al meer aangekruist dan mijn huisarts :')
pi_116414880
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 11:33 schreef Stereotomy het volgende:
Kun je nagaan, hij heeft al meer aangekruist dan mijn huisarts :')
:D

Dan neem ik aan dat het goed is. Ik wil eigenlijk gewoon mijn test weten, maar zo dadelijk gaat die moeilijk doen.
If not now, then when.
pi_116414891
Wel leuk en aardig die bloedtesten, en ik heb het een tijdje terug ook laten doen. Maar dan kijk je 1 sec naar die waardes en dan is het al niet interessant meer (de bevestiging dat je heel lage trig en hoge HDL kreeg door high fat diet was dan wel leuk). Maar extra dingen aanvinken, vooral als je toch niet echt een idee hebt wat de implicatie van het resultaat is, eigenlijk nergens voor nodig :).
  woensdag 5 september 2012 @ 11:40:29 #251
55709 Stereotomy
pi_116414967
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 11:38 schreef Autobandje het volgende:
(de bevestiging dat je heel lage trig en hoge HDL kreeg door high fat diet was dan wel leuk).
Alleen dat al vond ik het waard w/

Oh ja, en een verbaasde huisarts met: 'Wow, je waardes zijn beter dan die van mij en ik ben vegetariër!'

:')_!
  woensdag 5 september 2012 @ 11:48:36 #252
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_116415233
Huisartsen :').

De laatste keer dat ik er was. Als ik mijn pols draai hoor ik altijd een knak in het gewricht. niet zoals het kraken van je vingers, wat je even neit meer kan als ze gekraakt zijn maar altijd. Zegt ie "Tjah, sommige mensen hebben dat gewoon, niks aan te doen"

Heb op dit moment wel meer last van m'n gewrichten, voornamelijk enkels en knieën die vooral 's ochtends pijnlijk zijn. Toch maar eens een keertje voor langsgaan. Moet binnenkort toch naar de tandarts, kan ik het mooi op dezelfde dag plannen.

:').
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_116415407
quote:
14s.gif Op woensdag 5 september 2012 11:48 schreef fathank het volgende:

De laatste keer dat ik er was. Als ik mijn pols draai hoor ik altijd een knak in het gewricht. niet zoals het kraken van je vingers, wat je even neit meer kan als ze gekraakt zijn maar altijd. Zegt ie "Tjah, sommige mensen hebben dat gewoon, niks aan te doen"

Heb op dit moment wel meer last van m'n gewrichten, voornamelijk enkels en knieën die vooral 's ochtends pijnlijk zijn. Toch maar eens een keertje voor langsgaan. Moet binnenkort toch naar de tandarts, kan ik het mooi op dezelfde dag plannen.

Echt hé. :')

Ik wou ook graag naar de KNO-arts doorverwezen worden omdat ik al 2,5 jaar iets in mijn keel/neus holtes heb. Iets wat zich opgehoopt heeft en het voelt alsof de hele boel verstopt is. Hij heeft mij hier al een paar keer neusspray voor gegeven maar het helpt niet. Nu moet ik dus nog langer met een verstopt gevoel rondlopen. :{ Ik ga er trouwens ook nooit heen, maar nu moest het wel een keer gebeuren.
If not now, then when.
  woensdag 5 september 2012 @ 12:01:23 #254
55709 Stereotomy
pi_116415665
quote:
7s.gif Op woensdag 5 september 2012 01:45 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Goeie app, die fat watch. Ook maar gekocht :) Zit op een -0.5kg/week trend. Mooie rustige cut :) Is die excel die jij gebruikt een template? Heb eigenlijk geen zin om er zelf een te maken :6
Fat Watch, en daarvoor Eat Watch op PalmOS was denk ik net die 'duw' die ik nodig had om blijvend van vetklep naar normaal te gaan. Er is zoveel informatie te zien als je netjes elke ochtend weegt en het invult in dit programma.

Zou alleen die kcal adviezen een beetje met een korrel zout nemen, zijn maar zeer grove schattingen. Maar de trends van je dagelijkse gewicht, die zijn echt heel nuttig om te hebben imho, veel en veel beter dan 1x per week wegen en op basis daarvan schatten.

Als je Fat Watch hebt, heb je eigenlijk geen Excel meer nodig imho. :)
pi_116415941
Jammer dat die app er niet voor Android is.
If not now, then when.
  † In Memoriam † woensdag 5 september 2012 @ 12:24:33 #256
230491 Zith
pls tip
pi_116416350
Sinds 2006 niet meer naar de huisarts gegaan, Rippetoe is de arts die je nodig hebt.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_116417112
Ik kan op rustdagen echt bijna niet in slaap vallen, hoop dat mijn melatonine zel bezorgd word want ik word er echt moe van niet voor 4 uur te kunnen slapen
  woensdag 5 september 2012 @ 13:06:47 #258
362821 Oswald_Montecristo
Domo Arigato, Mr. Roboto
pi_116417562
Daarstraks een grote emmer Whey bezorgd gekregen. Hoe vaak per dag nemen jullie een shake? En verschilt het tussen trainingsdagen en rustdagen?
pi_116417745
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 12:24 schreef Zith het volgende:
Sinds 2006 niet meer naar de huisarts gegaan, Rippetoe is de arts die je nodig hebt.
Haha mijn oma is laatst ook bij de huisarts geweest. Hij "Wanneer is de laatste keer dat u hier bent geweest?" Oma: "Toen ik in verwachting was van m'n zoon."

Mijn oom is nu 51 :') .
pi_116417819
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 13:06 schreef Oswald_Montecristo het volgende:
Daarstraks een grote emmer Whey bezorgd gekregen. Hoe vaak per dag nemen jullie een shake? En verschilt het tussen trainingsdagen en rustdagen?
1x per dag meer heeft geen nut.

Nee
pi_116417863
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 13:15 schreef Tito_Makani het volgende:

[..]

Nee
:N :')

quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 13:06 schreef Oswald_Montecristo het volgende:
Hangt helemaal af van je eigen voedingsschema.
"Fear is only as deep as the mind allows."
pi_116417902
quote:
Dat ligt eraan hoeveel eiwitten ik op een dag binnen krijg via mijn normale eten. Meestal is 1 shake genoeg, soms 2.
pi_116418061
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 13:15 schreef Tito_Makani het volgende:

[..]

Nee
:?
  woensdag 5 september 2012 @ 13:27:15 #264
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_116418214
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 09:57 schreef DrParsifal het volgende:
Weer een vraagje van een noob:
Ik ben al een aantal weken bezig met SS. Nu zit ik bij squatten op 60kg, ik heb het idee dat het grootste deel van mijn vorm wel okee is, maar dat ik de bar niet goed plaats. Hierdoor heb ik na het squatten meestal een onprettig gevoel in mijn bovenrug bij mijn wervels. Wat is de beste positie om de bar te plaatsen? ik heb het idee dat ik het goed afkijk van youtube, maar dit voelt gewoon niet goed.
Wat voor mij een enorm verschil maakt bij de high-bar squat, is de bar echt op mijn schouders leggen. Vervolgens je armen richting je nek schuiven voor een narrow grip en je ellebogen naar achter. Dit doe je door je handen naar voren te rollen; alsof je gas terugneemt op een brommer zegmaar. Je zou bij wijze van spreke je polsen op de bar moeten kunnen leggen. Dan creeer je echt een 'platform' waar de bar op ligt. Daarnaast forceert deze grip je borst naar voren, waardoor je rug niet bol trekt onderaan.

Overigens niet je duim onder bar plaatsen, dat is een ticket richting een peesontsteking. Altijd je duim met je andere vingers boven de bar houden. Is even wennen, maar op deze manier voorkom je dat je onderarmen veel gewicht gaan dragen en je pezen naar de klote gaan.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  woensdag 5 september 2012 @ 13:32:06 #265
77130 star_gazer
pi_116418390
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 september 2012 00:03 schreef VASND het volgende:

[..]

Dumbbell is wel stukje instabieler met grotere kans op 't verkeerd twisten van gewrichten natuurlijk..
Heb in ieder geval het gevoel dat barbell een stuk veiliger failt zegmaar.
Dat is bij de bench wel anders :')
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  woensdag 5 september 2012 @ 14:01:54 #266
362821 Oswald_Montecristo
Domo Arigato, Mr. Roboto
pi_116419455
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 13:16 schreef Push. het volgende:

[..]

Hangt helemaal af van je eigen voedingsschema.
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 13:18 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Dat ligt eraan hoeveel eiwitten ik op een dag binnen krijg via mijn normale eten. Meestal is 1 shake genoeg, soms 2.
Ah thanks. Dan zal ik dat nog even uitzoeken.
  woensdag 5 september 2012 @ 14:03:54 #267
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_116419537
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 14:01 schreef Oswald_Montecristo het volgende:

[..]

[..]

Ah thanks. Dan zal ik dat nog even uitzoeken.
1,5 - 2 gram per kilo lichaamsgewicht per dag.
pi_116420661
quote:
7s.gif Op woensdag 5 september 2012 13:27 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Wat voor mij een enorm verschil maakt bij de high-bar squat, is de bar echt op mijn schouders leggen. Vervolgens je armen richting je nek schuiven voor een narrow grip en je ellebogen naar achter. Dit doe je door je handen naar voren te rollen; alsof je gas terugneemt op een brommer zegmaar. Je zou bij wijze van spreke je polsen op de bar moeten kunnen leggen. Dan creeer je echt een 'platform' waar de bar op ligt. Daarnaast forceert deze grip je borst naar voren, waardoor je rug niet bol trekt onderaan.

Overigens niet je duim onder bar plaatsen, dat is een ticket richting een peesontsteking. Altijd je duim met je andere vingers boven de bar houden. Is even wennen, maar op deze manier voorkom je dat je onderarmen veel gewicht gaan dragen en je pezen naar de klote gaan.
bij mij gaat de bar nog altijd vaak scheef (na 2 jaar) waarschijnlijk omdat ik zelf gewoon misvormd ben... links blijft op z'n plaats maar de rechterkant van de bar komt naar voren.

zal je tips even toepassen straks.
pi_116421393
Kutzooi, volgens mij krijg ik gyno...
Schijfje achter m'n linkertepel, nogal gevoelig voor aanraking.
Hoe zou dat kunnen komen op mijn leeftijd (25)? Ik gebruik geen AAS voor de duidelijkheid ;).
Soukidan op je oogbal.
  woensdag 5 september 2012 @ 15:10:28 #270
77130 star_gazer
pi_116421784
quote:
14s.gif Op woensdag 5 september 2012 11:48 schreef fathank het volgende:

Wat extra visolie misschien geen slecht idee?
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')