Alleen dat al vond ik het waardquote:Op woensdag 5 september 2012 11:38 schreef Autobandje het volgende:
(de bevestiging dat je heel lage trig en hoge HDL kreeg door high fat diet was dan wel leuk).
Echt hé.quote:Op woensdag 5 september 2012 11:48 schreef fathank het volgende:
Huisartsen.
De laatste keer dat ik er was. Als ik mijn pols draai hoor ik altijd een knak in het gewricht. niet zoals het kraken van je vingers, wat je even neit meer kan als ze gekraakt zijn maar altijd. Zegt ie "Tjah, sommige mensen hebben dat gewoon, niks aan te doen"
Heb op dit moment wel meer last van m'n gewrichten, voornamelijk enkels en knieën die vooral 's ochtends pijnlijk zijn. Toch maar eens een keertje voor langsgaan. Moet binnenkort toch naar de tandarts, kan ik het mooi op dezelfde dag plannen..
Fat Watch, en daarvoor Eat Watch op PalmOS was denk ik net die 'duw' die ik nodig had om blijvend van vetklep naar normaal te gaan. Er is zoveel informatie te zien als je netjes elke ochtend weegt en het invult in dit programma.quote:Op woensdag 5 september 2012 01:45 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Goeie app, die fat watch. Ook maar gekochtZit op een -0.5kg/week trend. Mooie rustige cut
Is die excel die jij gebruikt een template? Heb eigenlijk geen zin om er zelf een te maken
![]()
Haha mijn oma is laatst ook bij de huisarts geweest. Hij "Wanneer is de laatste keer dat u hier bent geweest?" Oma: "Toen ik in verwachting was van m'n zoon."quote:Op woensdag 5 september 2012 12:24 schreef Zith het volgende:
Sinds 2006 niet meer naar de huisarts gegaan, Rippetoe is de arts die je nodig hebt.
1x per dag meer heeft geen nut.quote:Op woensdag 5 september 2012 13:06 schreef Oswald_Montecristo het volgende:
Daarstraks een grote emmer Whey bezorgd gekregen. Hoe vaak per dag nemen jullie een shake? En verschilt het tussen trainingsdagen en rustdagen?
quote:Op woensdag 5 september 2012 13:15 schreef Tito_Makani het volgende:
[..]
1x per dag meer heeft geen nut.
Nee
Hangt helemaal af van je eigen voedingsschema.quote:Op woensdag 5 september 2012 13:06 schreef Oswald_Montecristo het volgende:
Daarstraks een grote emmer Whey bezorgd gekregen. Hoe vaak per dag nemen jullie een shake? En verschilt het tussen trainingsdagen en rustdagen?
Dat ligt eraan hoeveel eiwitten ik op een dag binnen krijg via mijn normale eten. Meestal is 1 shake genoeg, soms 2.quote:Op woensdag 5 september 2012 13:06 schreef Oswald_Montecristo het volgende:
quote:Op woensdag 5 september 2012 13:15 schreef Tito_Makani het volgende:
[..]
1x per dag meer heeft geen nut.
Nee
Wat voor mij een enorm verschil maakt bij de high-bar squat, is de bar echt op mijn schouders leggen. Vervolgens je armen richting je nek schuiven voor een narrow grip en je ellebogen naar achter. Dit doe je door je handen naar voren te rollen; alsof je gas terugneemt op een brommer zegmaar. Je zou bij wijze van spreke je polsen op de bar moeten kunnen leggen. Dan creeer je echt een 'platform' waar de bar op ligt. Daarnaast forceert deze grip je borst naar voren, waardoor je rug niet bol trekt onderaan.quote:Op dinsdag 4 september 2012 09:57 schreef DrParsifal het volgende:
Weer een vraagje van een noob:
Ik ben al een aantal weken bezig met SS. Nu zit ik bij squatten op 60kg, ik heb het idee dat het grootste deel van mijn vorm wel okee is, maar dat ik de bar niet goed plaats. Hierdoor heb ik na het squatten meestal een onprettig gevoel in mijn bovenrug bij mijn wervels. Wat is de beste positie om de bar te plaatsen? ik heb het idee dat ik het goed afkijk van youtube, maar dit voelt gewoon niet goed.
Dat is bij de bench wel andersquote:Op dinsdag 4 september 2012 00:03 schreef VASND het volgende:
[..]
Dumbbell is wel stukje instabieler met grotere kans op 't verkeerd twisten van gewrichten natuurlijk..
Heb in ieder geval het gevoel dat barbell een stuk veiliger failt zegmaar.
quote:Op woensdag 5 september 2012 13:16 schreef Push. het volgende:
[..]
Hangt helemaal af van je eigen voedingsschema.
Ah thanks. Dan zal ik dat nog even uitzoeken.quote:Op woensdag 5 september 2012 13:18 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Dat ligt eraan hoeveel eiwitten ik op een dag binnen krijg via mijn normale eten. Meestal is 1 shake genoeg, soms 2.
1,5 - 2 gram per kilo lichaamsgewicht per dag.quote:Op woensdag 5 september 2012 14:01 schreef Oswald_Montecristo het volgende:
[..]
[..]
Ah thanks. Dan zal ik dat nog even uitzoeken.
bij mij gaat de bar nog altijd vaak scheef (na 2 jaar) waarschijnlijk omdat ik zelf gewoon misvormd ben... links blijft op z'n plaats maar de rechterkant van de bar komt naar voren.quote:Op woensdag 5 september 2012 13:27 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Wat voor mij een enorm verschil maakt bij de high-bar squat, is de bar echt op mijn schouders leggen. Vervolgens je armen richting je nek schuiven voor een narrow grip en je ellebogen naar achter. Dit doe je door je handen naar voren te rollen; alsof je gas terugneemt op een brommer zegmaar. Je zou bij wijze van spreke je polsen op de bar moeten kunnen leggen. Dan creeer je echt een 'platform' waar de bar op ligt. Daarnaast forceert deze grip je borst naar voren, waardoor je rug niet bol trekt onderaan.
Overigens niet je duim onder bar plaatsen, dat is een ticket richting een peesontsteking. Altijd je duim met je andere vingers boven de bar houden. Is even wennen, maar op deze manier voorkom je dat je onderarmen veel gewicht gaan dragen en je pezen naar de klote gaan.
Wat extra visolie misschien geen slecht idee?quote:Op woensdag 5 september 2012 11:48 schreef fathank het volgende:
Huisartsen.
De laatste keer dat ik er was. Als ik mijn pols draai hoor ik altijd een knak in het gewricht. niet zoals het kraken van je vingers, wat je even neit meer kan als ze gekraakt zijn maar altijd. Zegt ie "Tjah, sommige mensen hebben dat gewoon, niks aan te doen"
Heb op dit moment wel meer last van m'n gewrichten, voornamelijk enkels en knieën die vooral 's ochtends pijnlijk zijn. Toch maar eens een keertje voor langsgaan. Moet binnenkort toch naar de tandarts, kan ik het mooi op dezelfde dag plannen..
http://www.gezondheidsnet(...)akken-met-je-vingers niet slecht dus.quote:Op woensdag 5 september 2012 11:48 schreef fathank het volgende:
Huisartsen.
hoe lang heb je het al?quote:Op woensdag 5 september 2012 14:57 schreef Yamcha het volgende:
Kutzooi, volgens mij krijg ik gyno...
Schijfje achter m'n linkertepel, nogal gevoelig voor aanraking.
Hoe zou dat kunnen komen op mijn leeftijd (25)? Ik gebruik geen AAS voor de duidelijkheid.
Het is niet zoals het knakken van de vingers, het zit er namelijk altijd in mn pols..quote:Op woensdag 5 september 2012 15:37 schreef CarbonC het volgende:
[..]
http://www.gezondheidsnet(...)akken-met-je-vingers niet slecht dus.
quote:Andere oorzaken van krakende gewrichten zijn stukjes los bot, pezen of spieren die over een botuitsteeksel schuren en beschadigde pezen of spieren door reuma. Ook een ongeval, ontwrichting of druk kan tot krakende gewrichten leiden.
Wat zou visolie moeten doen? Ik ben niet zo thuis in dat soort hocuspocusquote:Op woensdag 5 september 2012 15:10 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Wat extra visolie misschien geen slecht idee?
Zo snel mogelijk die Nolva poppen.quote:Op woensdag 5 september 2012 14:57 schreef Yamcha het volgende:
Kutzooi, volgens mij krijg ik gyno...
Schijfje achter m'n linkertepel, nogal gevoelig voor aanraking.
Hoe zou dat kunnen komen op mijn leeftijd (25)? Ik gebruik geen AAS voor de duidelijkheid.
Yep, bij mij scheelt het wel wat in gewrichtssoepelheid.quote:Op woensdag 5 september 2012 16:07 schreef fathank het volgende:
Wat zou visolie moeten doen? Ik ben niet zo thuis in dat soort hocuspocus. Ook heb ik wel eens wat gelezen over glucosamine voor soepeler gewrichten. Mensen hier ervaring mee?
Mij was altijd verteld dat meer dan 1 wheyshake per dag weinig nut heeft omdat je lichaam maar zoveel eiwitten kan opnemen.quote:Op woensdag 5 september 2012 13:16 schreef Push. het volgende:
[..]![]()
[..]
Hangt helemaal af van je eigen voedingsschema.
Om optimaal te groeien heb je ongeveer 1,5 á 2 gram per kg lichaamsgewicht eiwitten nodig. Haal je neit genoeg uit je voeding kun je dit dus aanvullen met een shake. Whey is geen wondermiddel ofzo. Al helemaal niet als je je voeding een beetje op orde hebt.quote:Op woensdag 5 september 2012 16:37 schreef Tito_Makani het volgende:
[..]
Mij was altijd verteld dat meer dan 1 wheyshake per dag weinig nut heeft omdat je lichaam maar zoveel eiwitten kan opnemen.
Jij hebt nogal veel verstand van supps dus ik zou graag van jou horen hoe het wel zit (Dit bedoel ik niet sarcastisch)
Lees dit eens, dan ben je sowieso op de hoogte van de meeste nonsens die wordt verkondigd.quote:Op woensdag 5 september 2012 16:37 schreef Tito_Makani het volgende:
[..]
Mij was altijd verteld dat meer dan 1 wheyshake per dag weinig nut heeft omdat je lichaam maar zoveel eiwitten kan opnemen.
Jij hebt nogal veel verstand van supps dus ik zou graag van jou horen hoe het wel zit (Dit bedoel ik niet sarcastisch)
Bedankt, klaart een hoop op.quote:Op woensdag 5 september 2012 16:44 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Lees dit eens, dan ben je sowieso op de hoogte van de meeste nonsens die wordt verkondigd.
http://www.leangains.com/(...)-myths-debunked.html
Dit dus.quote:Op woensdag 5 september 2012 16:55 schreef fathank het volgende:
Bij mij hield de lineaire progressie op rond de 125 kg, daarna steeds 2,5 kg erbij, of meer reps pakken om daarna weer zwaarder te gaan. Kijk gewoon wat goed voelt, het is geen exacte wiskunde mijn inziens. Blijf je lichaam stimuleren en zorg dat je voldoende herstelt van je workouts. Dan komt je progressie vanzelf. Maak je neit te druk omdat je een keer een gewicht neit haalt. Volgende keer beter.
Heb begrepen dat visolie, mits voldoende gedoseerd, goed is voor de gewrichten.quote:Op woensdag 5 september 2012 16:07 schreef fathank het volgende:
[..]
Het is niet zoals het knakken van de vingers, het zit er namelijk altijd in mn pols..
[..]
[..]
Wat zou visolie moeten doen? Ik ben niet zo thuis in dat soort hocuspocus. Ook heb ik wel eens wat gelezen over glucosamine voor soepeler gewrichten. Mensen hier ervaring mee?
Ik doe ze nog steeds 1x in de 2 weken. Na de laatste keer kon ik de dag erna amper nog opzij kijken van de spierpijn in m´n traps.quote:Op woensdag 5 september 2012 17:01 schreef Luchtkoker het volgende:
Gister voor het eerst rack pulls gedaan (vanaf een bench press bankje, wij hebben geen cagekomt er overigens wel aan). Heerlijke oefening. Onderrug, traps, grip = annihilated.
Het is zoverquote:Uitverkoop pre workout producten: alle pre workout producten en energizers met DMAA/1,3 Dimethylpentylamine zijn in de uitverkoop. Producten met DMAA/1,3 Dimethylpentylamine worden door aangescherpte regelgeving niet meer geproduceerd. OP=OP.
Wat is het voordeel ten opzichte van de DL. Vooral het oppakken van de grond raakt de onderrug toch het meest? Heb rack pulls altijd een soort halve deadlift gevonden. Minder compound maar meer showoff zeg maar vanwege de zwaardere gewichten.quote:Op woensdag 5 september 2012 17:01 schreef Luchtkoker het volgende:
Gister voor het eerst rack pulls gedaan (vanaf een bench press bankje, wij hebben geen cagekomt er overigens wel aan). Heerlijke oefening. Onderrug, traps, grip = annihilated.
Vanwege de zwaardere gewichten dus. En dan niet als show off.quote:Op woensdag 5 september 2012 17:16 schreef Mithras82 het volgende:
[..]
Wat is het voordeel ten opzichte van de DL. Vooral het oppakken van de grond raakt de onderrug toch het meest? Heb rack pulls altijd een soort halve deadlift gevonden. Minder compound maar meer showoff zeg maar vanwege de zwaardere gewichten.
Onder andere omdat ik echt super stijf ben in mijn hamstrings enz is het bijna onmogelijk om mijn deadlift vrij hoog met de heupen te beginnen zonder mijn form te fucken. Als ik een DL met een rechte (onder)rug wil doen, moet ik al vrij laag met de heupen beginnen, waardoor mijn benen me bottlenecken. Ik ben bezig met het e.e.a. langzaam oprekken, en ik merk dat het al enorm helpt.quote:Op woensdag 5 september 2012 17:16 schreef Mithras82 het volgende:
[..]
Wat is het voordeel ten opzichte van de DL. Vooral het oppakken van de grond raakt de onderrug toch het meest? Heb rack pulls altijd een soort halve deadlift gevonden. Minder compound maar meer showoff zeg maar vanwege de zwaardere gewichten.
quote:Op woensdag 5 september 2012 17:31 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Onder andere omdat ik echt super stijf ben in mijn hamstrings enz is het bijna onmogelijk om mijn deadlift vrij hoog met de heupen te beginnen zonder mijn form te fucken. Als ik een DL met een rechte (onder)rug wil doen, moet ik al vrij laag met de heupen beginnen, waardoor mijn benen me bottlenecken. Ik ben bezig met het e.e.a. langzaam oprekken, en ik merk dat het al enorm helpt.
Toch blijven atm nog steeds mijn benen de bottleneck bij een DL, en kan ik mijn onderrug er niet genoeg mee pakken. Voor nu doe ik dus DL op benendag (na squats) en rack pulls op rugdag om mijn onderrug alsnog goed te versterken, tot ik een "degelijke" DL kan doen (minder been-heavy).
Thanks brah, zal het zeker bekijken en incorporeren.quote:Op woensdag 5 september 2012 17:35 schreef Push. het volgende:
[..]
Ben zelf ook heel erg stijf. Kon met met rechte benen mijn knieën niet aanraken. Met dat filmpje kom ik inmiddels bijna tot m'n enkels. Doe het 3x per week.
Ben zelf ook altijd erg stijf in de gym, maar dat komt door de spiegels. Full pumped en dan in een tanktop, narcisme ten top.quote:Op woensdag 5 september 2012 17:35 schreef Push. het volgende:
[..]
Ben zelf ook heel erg stijf. Kon met met rechte benen mijn knieën niet aanraken. Met dat filmpje kom ik inmiddels bijna tot m'n enkels. Doe het 3x per week.
Hmm, ik denk dat ik nog maar even 1x NoxiPro aansleep.quote:
Het is hier, Spanje, nog niet verboden volgens mij. Niet dat ik het gebruik, maar als iemand later in het jaar verlegen zit kan ik wel kijken of ze het nog hebben.quote:Op woensdag 5 september 2012 17:52 schreef Panzermaus het volgende:
Hmm, ik denk dat ik nog maar even 1x NoxiPro aansleep.Als ze dat nog verkopen dan haha.
Maar mag je het dan mee naar nederland nemen of sturen? Of is het bezit niet verboden, maar alleen het verkopen?quote:Op woensdag 5 september 2012 17:55 schreef Snakey het volgende:
[..]
Het is hier, Spanje, nog niet verboden volgens mij. Niet dat ik het gebruik, maar als iemand later in het jaar verlegen zit kan ik wel kijken of ze het nog hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |