abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116392692
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 september 2012 19:40 schreef Luchtkoker het volgende:

[..]

Op zich lijkt het mij prima. De tweede keer dat jij gaat slapen, overdag dus, ga je meteen in je REM slaap in plaats van dat je eerst het hele voortraject nog een keer afloopt (die normaal ook zo'n ~90 min duurt als ik het me goed herinner).

Zorg wel dat je je hele REM cycle af kan maken, deze duurt inderdaad anderhalf uur, dus als jij gewoon echt anderhalf uur pakt en niet na een uur ineens wakker wordt geschut, is dat zeer voordelig.

Slaap werkt het beste als je hele cycles afmaakt. Halve cycles hebben relatief veel minder nut, en je zult ook merken dat als je uit jezelf wakker wordt na een volledige cycle dat je veel fitter wakker wordt tov wanneer je met geweld wakker zou worden gemaakt halverwege een 2e cycle.

Zie ook http://en.wikipedia.org/wiki/Sleep#Sleep_stages
Oke, hier kan ik wat mee. Dank je.
pi_116392952
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 19:41 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Oke, hier kan ik wat mee. Dank je.
In je middagdutje sla je de eerste 3 fases over, de deep sleep fase etc. Je gaat meteen REM in, waardoor het effectief hetzelfde is als wanneer je gewoon weer een nieuwe REM cycle zou beginnen na je 7 uur slaap 's nachts. Het is dus (arguably) zelfs voordeliger, maar dat hangt af van waar je in je REM cycles zou bevinden na 7 uur slaap.

Ik zie nu op Wikipedia in dit plaatje dat je wel elke keer nog even die andere fases aandoet, ook nadat je de eerste keer REM in bent gegaan.

Ik meen me te herinneren dat zodra je eenmaal REM in ging, er alleen nog REM cycles gebeurden. Maar goed, ik heb dan ook al sinds 2006 me niet echt meer erg verdiept in slaap (was toen erg geïnteresseerd in lucid dreaming). Zoals je ziet komen de andere stages nog wel even terug maar zijn ze heel erg kort tov de eerste keer.

Hoe dan ook, die dutjes overdag zijn voordelig ja. Ik denk alleen dat het beter is om 8u slaap te pakken of zelfs maar 6.5u tov 7u. Je zou er eens mee moeten experimenteren, het zou me zoals ik zei niks verbazen als je zelfs met een half uur minder slaap - dus 6.5u ipv 7u - fitter wakker zou worden, omdat je net uit een REM cycle komt.
Of toch du vader?
  dinsdag 4 september 2012 @ 19:50:42 #203
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_116393083
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 september 2012 19:47 schreef Luchtkoker het volgende:

[..]

In je middagdutje sla je de eerste 3 fases over, de deep sleep fase etc. Je gaat meteen REM in, waardoor het effectief hetzelfde is als wanneer je gewoon weer een nieuwe REM cycle zou beginnen na je 7 uur slaap 's nachts. Het is dus (arguably) zelfs voordeliger, maar dat hangt af van waar je in je REM cycles zou bevinden na 7 uur slaap.

Ik zie nu op Wikipedia in dit plaatje dat je wel elke keer nog even die andere fases aandoet, ook nadat je de eerste keer REM in bent gegaan.

Ik meen me te herinneren dat zodra je eenmaal REM in ging, er alleen nog REM cycles gebeurden. Maar goed, ik heb dan ook al sinds 2006 me niet echt meer erg verdiept in slaap (was toen erg geïnteresseerd in lucid dreaming). Zoals je ziet komen de andere stages nog wel even terug maar zijn ze heel erg kort tov de eerste keer.

Hoe dan ook, die dutjes overdag zijn voordelig ja. Ik denk alleen dat het beter is om 8u slaap te pakken of zelfs maar 6.5u tov 7u. Je zou er eens mee moeten experimenteren, het zou me zoals ik zei niks verbazen als je zelfs met een half uur minder slaap - dus 6.5u ipv 7u - fitter wakker zou worden, omdat je net uit een REM cycle komt.
Dat heb ik wel eens gehad. Best grappig.
Deathlift or Die.
pi_116393267
Wat overigens ook lachen is, is halverwege een REM cycle wakker worden terwijl je spieren nog compleet verlamd zijn. Vaak gaat dit gepaard met een zware druk op je borst en, omdat het logische deel van je hersenen nog niet echt is 'opgestart', hallucinaties en andere dromerige verschijnselen.

Veel mensen die dit voor het eerst meemaken en niet weten wat het is denken oprecht dat ze worden vermoord oid. Wat om de een of andere reden een zeer vaak voorkomend verschijnsel is is dat er iemand (een donkere schim) op je borstkas lijkt te zitten en een enorme druk uitoefent. Dit is natuurlijk gewoon de sleep paralysis, maar mensen worden er vaak erg angstig van. De truc is om op dat moment gewoon rustig te blijven en je te realiseren dat het niet echt is, maar mensen gaan dan vaak juist panikeren, willen tegenstribbelen (maar zijn verlamd), etc.

Ook wel het Old Hag Syndrome genoemd.

Maar goed, I digress :P
Of toch du vader?
pi_116393683
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 19:29 schreef kevin_ het volgende:

[..]

Ja, wat wil je weten?
Wat zijn de voor- en nadelen? Wat merkte je vooral? Zou je het weer gebruiken (indien je het niet meer gebruikt)? Noem eens voorbeelden op van waar het vooral een positief effect op had? Welke gebruikte je?
If not now, then when.
  dinsdag 4 september 2012 @ 20:04:06 #206
354147 SunTzu
The Art of War allesssssss
pi_116393704
Ik slaap dus al misschien een jaar lang om de week maximaal 5 uur per nacht, de andere week wel een uur of 8.
pi_116393739
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 september 2012 19:54 schreef Luchtkoker het volgende:
Wat overigens ook lachen is, is halverwege een REM cycle wakker worden terwijl je spieren nog compleet verlamd zijn. Vaak gaat dit gepaard met een zware druk op je borst en, omdat het logische deel van je hersenen nog niet echt is 'opgestart', hallucinaties en andere dromerige verschijnselen.

Veel mensen die dit voor het eerst meemaken en niet weten wat het is denken oprecht dat ze worden vermoord oid. Wat om de een of andere reden een zeer vaak voorkomend verschijnsel is is dat er iemand (een donkere schim) op je borstkas lijkt te zitten en een enorme druk uitoefent. Dit is natuurlijk gewoon de sleep paralysis, maar mensen worden er vaak erg angstig van. De truc is om op dat moment gewoon rustig te blijven en je te realiseren dat het niet echt is, maar mensen gaan dan vaak juist panikeren, willen tegenstribbelen (maar zijn verlamd), etc.

Ja klopt heb ik ook af en toe. Het is een bizar gevoel om zo wakker te worden. :)

Maar is je groeihormoon niveau niet hoger 's nachts, dan wanneer je in de middag een dutje doet?
pi_116393866
Ik ben wat artikels aan het lezen en daar heeft die het over carbs (glucose, sucrose en fructose).

Klopt dit zo?

Glucose: Rijst, spaghetti, aardappelen etc.
Sucrose (half gluc en half fruc)?: Geraffineerde suikers
Fructose: Appels etc.

Hoe kan ik dit in een goed perspectief plaatsen qua producten?
If not now, then when.
pi_116395674
Glucose is ook een suiker, bijv. in de vorm van druivensuiker en dextrose. Daarnaast worden de carbs die je eet (rijst, pasta, etc) in je lichaam afgebroken tot glucose.

Fructose komt inderdaad natuurlijk voor in fruit, maar wordt overal ingestopt producten zoeter te maken. Net als sucrose overigens, en de andere suikers die er zijn.
pi_116396654
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 20:43 schreef Nic1 het volgende:
Glucose is ook een suiker, bijv. in de vorm van druivensuiker en dextrose. Daarnaast worden de carbs die je eet (rijst, pasta, etc) in je lichaam afgebroken tot glucose.

Fructose komt inderdaad natuurlijk voor in fruit, maar wordt overal ingestopt producten zoeter te maken. Net als sucrose overigens, en de andere suikers die er zijn.
Ik moest de vraag eigenlijk anders stellen. Nu komt het nogal noob over idd.
If not now, then when.
pi_116396951
Misschien begrijp ik je achterliggende vraag niet, want ik realiseer me nu dat ik gewoon met andere woorden zei wat je zelf ook al poste. :)
pi_116397229
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 20:03 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Wat zijn de voor- en nadelen? Wat merkte je vooral? Zou je het weer gebruiken (indien je het niet meer gebruikt)? Noem eens voorbeelden op van waar het vooral een positief effect op had? Welke gebruikte je?
Pramiracetam, Piracetam, Oxiracetam, Sulbutiamine en Aniracetam geprobeerd en eigenlijk vrij weinig van gemerkt. Mijn geheugen werd wel beter en ik kon mij beter concentreren, maar echt duidelijk kwamen deze effecten niet naar voren. Ik denk dat ze sowieso weinig doen bij gezonde mensen. Focus XT vond ik wel erg relext en werkt steeds beter naarmate je het voor een langere tijd neemt.
pi_116397397
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 21:05 schreef Nic1 het volgende:
Misschien begrijp ik je achterliggende vraag niet, want ik realiseer me nu dat ik gewoon met andere woorden zei wat je zelf ook al poste. :)
Ik moest eigenlijk zeggen: Welk voedsel wordt in het lichaam vooral omgezet naar glucose, sucrose of fructose?

Glucose: Rijst, aardappelen etc.
Sucrose: Geraffineerde suikers etc.

Volgens mij is dit preciezer.
If not now, then when.
pi_116399555
quote:
5s.gif Op dinsdag 4 september 2012 19:18 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Iemand hier wel eens nootropics gebruikt?
Ik kan het helemaal fout hebben maar dit lijkt me net zoiets als sommige "muscle boosters" die je kunt kopen waar dan mineralen inzitten waarvan je beter kunt slapen =/= meer spiergroei.

Als je beter slaapt heb je toch ook een betere concentratie e.d.?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2012 21:48:13 ]
  dinsdag 4 september 2012 @ 21:50:57 #215
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_116399785
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 september 2012 19:54 schreef Luchtkoker het volgende:

Die 'zwarte schim' is inderdaad in vele culturen bekend. In de Turkse cultuur staat hij bekend als 'Karabasan'. Ik had als klein, goedgelovig kind van meerdere mensen het verhaal gehoord die het hadden meegemaakt, je snapt dat ik dat toen wonderbaarlijk vond. Toen ik wat ouder werd en erachter kwam dat het niets anders dan slaapverlamming is, was dat dan ook een deceptie.

Over de REM-slaap: maak je dan ook niet meer GH aan? In ieder geval heb ik ooit geleerd dat je tijdens je diepe slaap meer groeihormoon aanmaakt, ik weet niet meer of hiermee de REM-slaap bedoeld werd. Dus is het niet extra voordelig om die 1,5 uur slaap direct na je training te pakken?
This isn't even my final form.
pi_116400077
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 21:50 schreef Levolution het volgende:

[..]

Die 'zwarte schim' is inderdaad in vele culturen bekend. In de Turkse cultuur staat hij bekend als 'Karabasan'. Ik had als klein, goedgelovig kind van meerdere mensen het verhaal gehoord die het hadden meegemaakt, je snapt dat ik dat toen wonderbaarlijk vond. Toen ik wat ouder werd en erachter kwam dat het niets anders dan slaapverlamming is, was dat dan ook een deceptie.

Over de REM-slaap: maak je dan ook niet meer GH aan? In ieder geval heb ik ooit geleerd dat je tijdens je diepe slaap meer groeihormoon aanmaakt, ik weet niet meer of hiermee de REM-slaap bedoeld werd. Dus is het niet extra voordelig om die 1,5 uur slaap direct na je training te pakken?
Komt mij bekend voor. Een Turk zei ooit tegen mij dat als je in bed eet en er kruimels in je bed liggen, deze schim je komt bezoeken en je nek dichtknijpt waardoor je ook niet meer kan praten.
If not now, then when.
  dinsdag 4 september 2012 @ 22:02:52 #217
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_116400527
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 september 2012 21:55 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Komt mij bekend voor. Een Turk zei ooit tegen mij dat als je in bed eet en er kruimels in je bed liggen, deze schim je komt bezoeken en je nek dichtknijpt waardoor je ook niet meer kan praten.
LOL, ik mocht inderdaad ook nooit kruimels in mijn bed krijgen. Ik heb ook een versie gehoord dat de schim 1 hand met een gat erin heeft, als hij die op je mond houdt kun je nog ademen en overleef je het. Met de andere hand ga je dood.

Aangezien er - voor zover ik weet - nog nooit iemand dood is gegaan aan slaapverlamming, lijkt die Karabasan mij wel een sympathieke gozer.
This isn't even my final form.
pi_116402123
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 21:13 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Ik moest eigenlijk zeggen: Welk voedsel wordt in het lichaam vooral omgezet naar glucose, sucrose of fructose?

Glucose: Rijst, aardappelen etc.
Sucrose: Geraffineerde suikers etc.

Volgens mij is dit preciezer.
Zetmeel is glucose, sucrose is glucose + fructose. Het meeste fruit zit zowel glucose, als fructose, als sucrose in. Sommig fruit zoals watermeloen is vooral fructose.
pi_116402413
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 22:25 schreef Autobandje het volgende:

[..]

Zetmeel is glucose, sucrose is glucose + fructose. Het meeste fruit zit zowel glucose, als fructose, als sucrose in. Sommig fruit zoals watermeloen is vooral fructose.
Ah ja zo is het duidelijker. Dank je!
If not now, then when.
pi_116402454
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 september 2012 22:02 schreef Levolution het volgende:

[..]

LOL, ik mocht inderdaad ook nooit kruimels in mijn bed krijgen. Ik heb ook een versie gehoord dat de schim 1 hand met een gat erin heeft, als hij die op je mond houdt kun je nog ademen en overleef je het. Met de andere hand ga je dood.

Aangezien er - voor zover ik weet - nog nooit iemand dood is gegaan aan slaapverlamming, lijkt die Karabasan mij wel een sympathieke gozer.
Ik was serieus bang geworden om te eten in bed. :') Of ja, om kruimels in mijn bed te krijgen.
If not now, then when.
  dinsdag 4 september 2012 @ 23:44:46 #221
294141 tarantism
hups in die kont
pi_116406778
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 22:29 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Ik was serieus bang geworden om te eten in bed. :') Of ja, om kruimels in mijn bed te krijgen.
daarom alleen kwark eten in bed 's avonds

come at me karabasan
pi_116407113
Mijn ex-vriendin klaagde altijd over broodkruimels in bed of kwark om mijn snoet. :') En een eeuwige pinda(kaas)-walm enzo. Ging ze alvast in bed liggen (en slapen binnen 5 minuten) en ik kwam er pas bij als ik klaar was met eten. :') Verder met een pak melk voor de H&M staan te wachten enzo, die stories. :D

Kreeg vandaag van iemand (hij was ecto en erg... technisch aangelegd) gemiep, want "moet je echt al die dingen eten waar wij bij zijn", "Ja!", "Oke!". Even later "Jeetje ( :D ), hoeveel eet je dan wel niet nu?", "Meer dan ik nodig heb", "Oh ja oke!". Gevraagd of hij ook wat pinda's wilde. "Nee dan word ik dik heb slechte aanleg voor vetten!", en ach, ik heb er niet eens meer zin om tegen in te gaan ofzo. Skinnyfat enzo ook. Lekker laten en ik knabbelde vrolijk verder. :') Heb 200 gram weggegeten met water. O+
  woensdag 5 september 2012 @ 00:27:56 #223
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_116409171
Moet altijd aan deze reclame denken als ik jou over pindakaas hoor praten:

populaire reclame toen ik jong was, voor jouw tijd :')
Confidence through competence
pi_116409603
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 september 2012 23:51 schreef Panzermaus het volgende:
Mijn ex-vriendin klaagde altijd over broodkruimels in bed of kwark om mijn snoet. :') En een eeuwige pinda(kaas)-walm enzo. Ging ze alvast in bed liggen (en slapen binnen 5 minuten) en ik kwam er pas bij als ik klaar was met eten. :') Verder met een pak melk voor de H&M staan te wachten enzo, die stories. :D

Kreeg vandaag van iemand (hij was ecto en erg... technisch aangelegd) gemiep, want "moet je echt al die dingen eten waar wij bij zijn", "Ja!", "Oke!". Even later "Jeetje ( :D ), hoeveel eet je dan wel niet nu?", "Meer dan ik nodig heb", "Oh ja oke!". Gevraagd of hij ook wat pinda's wilde. "Nee dan word ik dik heb slechte aanleg voor vetten!", en ach, ik heb er niet eens meer zin om tegen in te gaan ofzo. Skinnyfat enzo ook. Lekker laten en ik knabbelde vrolijk verder. :') Heb 200 gram weggegeten met water. O+
pindakaas en pinda's zijn idd vetten,ja
  woensdag 5 september 2012 @ 01:45:27 #225
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_116409972
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 13:51 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Waar ik zelf voorkeur aan geef is elke dag 's ochtends wegen, maar kijken naar de trendlijn van je metingen. Hiermee filter je de dag-tot-dag fluctuaties van water/ontlasting/glycogeen schommelingen eruit, en hou je de langetermijnveranderingen van vet/spier over. Samen met meetlintmetingen, ideaal.

Kan met Excel of een app:

[ afbeelding ]

http://itunes.apple.com/us/app/fatwatch/id285580720?mt=8

[ afbeelding ]
Goeie app, die fat watch. Ook maar gekocht :) Zit op een -0.5kg/week trend. Mooie rustige cut :) Is die excel die jij gebruikt een template? Heb eigenlijk geen zin om er zelf een te maken :6
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')