quote:Het is lang geleden dat ik tic tac op heb, maar dat lijkt toch niks op muisjes?
Tictac is mintquote:Op zaterdag 1 september 2012 18:26 schreef picodealion het volgende:
Als iemand nog een paar notabele posts uit de laatste pagina van 't vorige deel wil posten, voel je vrij. Mobiel is dat niet te doen.
Mijn laatste:
[..]
Dit dus!quote:
Ik kwam er laatst achter dat je mensen bij een dergelijke gelegenheid net zo goed karton kan voorzetten.quote:
Meer de structuur (hard, glad en klein).quote:Op zaterdag 1 september 2012 18:31 schreef Messina het volgende:
[..]
Tictac is mint
Muisjes is anijs
Dus nee, totaal niets
Dat had ik met gestampte muisjesquote:Op maandag 3 september 2012 14:17 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
Meer de structuur (hard, glad en klein).
Gestapte muisjes lustte ik bijvoorbeeld wel
Ook dat kan lekker zijn, mits goed bereid.quote:Op zaterdag 1 september 2012 18:33 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ik kwam er laatst achter dat je mensen bij een dergelijke gelegenheid net zo goed karton kan voorzetten.
Bij mij wijst die pijl nu naar het oostenquote:Op dinsdag 4 september 2012 02:14 schreef zoem het volgende:
Ik kwam vandaag het logo van RTV West tegen:
[ afbeelding ]
Het viel me opeens op dat in de ruit een pijl is verwerkt die naar het westen wijst.
Sja ligt er maar net aan hoe je buro staat natuurlijkquote:Op dinsdag 4 september 2012 03:23 schreef highender het volgende:
[..]
Bij mij wijst die pijl nu naar het oosten
het maakt toch niet uit hoe je bureau staat? Hij wijst altijd naar het westenquote:Op dinsdag 4 september 2012 03:23 schreef highender het volgende:
[..]
Bij mij wijst die pijl nu naar het oosten
Fout. Hij wijst altijd naar links. Als links het westen ligt dan wijst ie naar het westen. Als je je bureau vervolgens een kwartslag draait dan wijst ie naar of het noorden of het zuiden; afhankelijk van welke kant je opgedraaid bent.quote:Op dinsdag 4 september 2012 11:07 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
het maakt toch niet uit hoe je bureau staat? Hij wijst altijd naar het westen
links is altijd het westen, als je het als een kaart bekijkt.quote:Op dinsdag 4 september 2012 11:11 schreef vosss het volgende:
[..]
Fout. Hij wijst altijd naar links. Als links het westen ligt dan wijst ie naar het westen. Als je je bureau vervolgens een kwartslag draait dan wijst ie naar of het noorden of het zuiden; afhankelijk van welke kant je opgedraaid bent.
Dit. De rest loopt gewoon te trollenquote:Op dinsdag 4 september 2012 11:12 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
links is altijd het westen, als je het als een kaart bekijkt.
Zwolle ligt in het westen hier.quote:Op dinsdag 4 september 2012 11:19 schreef brother52 het volgende:
Klopt want Zwolle ligt in het oosten
Dit. Als je naar het noorden kijkt is het westen altijd links.quote:Op dinsdag 4 september 2012 11:15 schreef zoem het volgende:
[..]
Dit. De rest loopt gewoon te trollen
quote:Op dinsdag 4 september 2012 11:12 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
Als je naar een kaart kijkt en die rechtop houdt klopt het, maar het maakt voss' argument niet minder waar. Een pijl op je scherm is niet iets op een kaart die je rechtop houdt, het is een pijl die naar links wijst en dus lang niet in alle gevallen ook naar het westen.quote:Op dinsdag 4 september 2012 12:39 schreef padlarf het volgende:
[..]
Tenzij je de kaart verkeerd vasthoudt klopt dit gewoon hoor.
quote:Op dinsdag 4 september 2012 11:15 schreef zoem het volgende:
[..]
Dit. De rest loopt gewoon te trollen
Mja, goed, wat een discussie om niks. Het is voor iedereen toch wel duidelijk dat op een windroos het westen aan de linkerkant zit?quote:Op dinsdag 4 september 2012 12:45 schreef picodealion het volgende:
[..]
Als je naar een kaart kijkt en die rechtop houdt klopt het, maar het maakt voss' argument niet minder waar. Een pijl op je scherm is niet iets op een kaart die je rechtop houdt, het is een pijl die naar links wijst en dus lang niet in alle gevallen ook naar het westen.
Op een 2D-windroos wel ja.quote:Op dinsdag 4 september 2012 12:52 schreef padlarf het volgende:
[..]
Mja, goed, wat een discussie om niks. Het is voor iedereen toch wel duidelijk dat op een windroos het westen aan de linkerkant zit?
Bron of verwijzing?quote:Op maandag 3 september 2012 22:31 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Doet me denken aan dit: wisten jullie dat in de uitdrukking "Dat mag Joost weten" Joost de duivel is?
quote:Op dinsdag 4 september 2012 13:15 schreef Tamashii het volgende:
Ik kwam er vorig jaar achter dat vinger tot vinger dus even lang is als van voet naar hoofd.
je kan toch lange armen en korte benen hebben?quote:Op dinsdag 4 september 2012 13:15 schreef Tamashii het volgende:
Ik kwam er vorig jaar achter dat vinger tot vinger dus even lang is als van voet naar hoofd.
Ja zoiets dacht ik dus ook, blijkbaar niet. Of wel, maar dan weet ik het ook niet meer.quote:Op dinsdag 4 september 2012 13:29 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
je kan toch lange armen en korte benen hebben?
Jamaar het is een logo. Een logo is geen kaart. Ik neem aan dat we het daar toch wel eens over kunnen worden, nietwaar?quote:Op dinsdag 4 september 2012 11:12 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
Gastquote:Op dinsdag 4 september 2012 13:32 schreef Markeerstift het volgende:
Ik bedacht me laatst opeens dat Baby Born niet een baby is die Born heet. Maar dat dat in het Engels staat voor Baby geboren
Als je je hand omhoog buigt en je elleboog in een hoek van 90 graden zet, die afstand tussen binnenkant arm van elleboog tot pols zegmaar is exact je voetmaat.quote:Op dinsdag 4 september 2012 13:15 schreef Tamashii het volgende:
En wist je ook dat je met je elleboog niet je kin kan aanraken?quote:Op dinsdag 4 september 2012 13:36 schreef vosss het volgende:
[..]
Als je je hand omhoog buigt en je elleboog in een hoek van 90 graden zet, die afstand tussen binnenkant arm van elleboog tot pols zegmaar is exact je voetmaat.
Try it out
ff de centimeter pakken...quote:Op dinsdag 4 september 2012 13:38 schreef Walter81 het volgende:
En wist je ook dat heel veel mensen dit nu gaan proberen?
Nope. Dat scheelt 5cm. of ik meet verkeerd.quote:Op dinsdag 4 september 2012 13:36 schreef vosss het volgende:
[..]
Als je je hand omhoog buigt en je elleboog in een hoek van 90 graden zet, die afstand tussen binnenkant arm van elleboog tot pols zegmaar is exact je voetmaat.
Try it out
Je moet de lengte van je onderarm meten.quote:Op dinsdag 4 september 2012 13:39 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
ff de centimeter pakken...
[..]
Nope. Dat scheelt 5cm. of ik meet verkeerd.
haha ja erg hè. Maar het was meer dat toen ik het logo na jaren weer zag ik me bedacht dat ik vroeger altijd dacht dat die baby Born heette. Heb er zelfs nog mee gespeeldquote:
quote:Op dinsdag 4 september 2012 13:32 schreef Markeerstift het volgende:
Ik bedacht me laatst opeens dat Baby Born niet een baby is die Born heet. Maar dat dat in het Engels staat voor Baby geboren
Vaak worden bepaalde (meestal engelse) woorden ook anders gearticuleerd in reclames waardoor een anders heel normaal woord een compleet andere betekenis krijgt.quote:Op dinsdag 4 september 2012 13:47 schreef Markeerstift het volgende:
[..]
haha ja erg hè. Maar het was meer dat toen ik het logo na jaren weer zag ik me bedacht dat ik vroeger altijd dacht dat die baby Born heette. Heb er zelfs nog mee gespeeldben vrouw!
Inderdaad, in de klimwereld hebben ze daar zelfs een term voor. Als van vingertop tot vingertop verder is dan dat je lang bent heet dat een 'positieve aapfactor' (en andersom negative aapfactor), een positieve aapfactor hebben is erg handig bij het klimmen.quote:Op dinsdag 4 september 2012 13:29 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
je kan toch lange armen en korte benen hebben?
Hahahaha! Weer wat geleerd.quote:Op dinsdag 4 september 2012 13:54 schreef Miendientje het volgende:
[..]
Inderdaad, in de klimwereld hebben ze daar zelfs een term voor. Als van vingertop tot vingertop verder is dan dat je lang bent heet dat een 'positieve aapfactor' (en andersom negative aapfactor), een positieve aapfactor hebben is erg handig bij het klimmen.
Haha, ik dacht altijd dat het parade van gezichten betekende....quote:Op dinsdag 4 september 2012 14:22 schreef Gitank2 het volgende:
Ik besef nu dat het "onze dame is".
Ook pas na jaren besefte ik me dat "Parade de tettas" van de Vengaboys, net zoals ongeveer al hun andere songtitels/teksten niet bepaald subtiel naar seks verwijst.
Ja, daar kwam ik ook pas later achter. Zal wel komen door de manier waarop ze het in die reclames over de pop hebben.quote:Op dinsdag 4 september 2012 13:32 schreef Markeerstift het volgende:
Ware niet dat het stock footages zijn van de Japanse Super Sentai!!quote:Op dinsdag 4 september 2012 23:42 schreef VRIDZ het volgende:
Dat de White Power Ranger misschien best wel racistisch zou kunnen zijn
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De verdeling was sowieso een beetje fout. De Aziatische was de Yellow Ranger, de neger de Black Rangerquote:Op dinsdag 4 september 2012 23:42 schreef VRIDZ het volgende:
Dat de White Power Ranger misschien best wel racistisch zou kunnen zijn
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar tegelijkertijd was de hele serie ook wel een poging om juist politiek correct te zijn.quote:Op woensdag 5 september 2012 03:40 schreef Tim86 het volgende:
[..]
De verdeling was sowieso een beetje fout. De Aziatische was de Yellow Ranger, de neger de Black Ranger
Een normale! Prachtige woordkeuze haha!quote:Op woensdag 5 september 2012 07:33 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Maar tegelijkertijd was de hele serie ook wel een poging om juist politiek correct te zijn.
De rangers waren een Aziaat, een donkere, een meisje, een nerd, een latino en een normale.
Whaha gastquote:Op woensdag 5 september 2012 07:33 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Maar tegelijkertijd was de hele serie ook wel een poging om juist politiek correct te zijn.
De rangers waren een Aziaat, een donkere, een meisje, een nerd, een latino en een normale.
Oh. Gelukkig maar.quote:Op woensdag 5 september 2012 08:43 schreef Lienekien het volgende:
Dat is toch zo'n plaatje dat je zelf kunt genereren?
quote:Op woensdag 5 september 2012 09:18 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
O, ik dacht serieus dat ze de eikel er af hakten
quote:Op woensdag 5 september 2012 03:40 schreef Tim86 het volgende:
[..]
De verdeling was sowieso een beetje fout. De Aziatische was de Yellow Ranger, de neger de Black Ranger
quote:Op woensdag 5 september 2012 07:33 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 5 september 2012 07:53 schreef Funkel het volgende:
[..]
Een normale! Prachtige woordkeuze haha!
Het ironie is dat Power Rangers(i.e PR alle 18 seizoenen),een adaptation is van de Japanse Super Sentai(SS)franchise.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Super Sentai was al populair in de jaren 70 tot en met begin jaren 90 in Europese(en via de Fransen ook sommige Afrikaanse landen),Aziatische en Zuid-Amerikaanse landen.![]()
super sentai.com/bron 1
tvtropes Super Sentai/bron 2
Super sentai wiki/bron 3
quote:Op woensdag 5 september 2012 12:30 schreef Snatskoning het volgende:
Het heeft een tijdje geduurd voordat ik doorhad dat de oude Nokia sms tune eigenlijk de morse code is voor SMS
Briljant.quote:Op donderdag 6 september 2012 12:31 schreef Heufd het volgende:
Dat de afkorting van Nick en Simon (NS) dezelfde is als het bedrijf waar ze reclame voor maken: Nederlandse Spoorwegen (NS)
+1quote:Op dinsdag 4 september 2012 13:32 schreef Markeerstift het volgende:
Nee!quote:Op woensdag 5 september 2012 12:30 schreef Snatskoning het volgende:
Het heeft een tijdje geduurd voordat ik doorhad dat de oude Nokia sms tune eigenlijk de morse code is voor SMS
quote:Op woensdag 5 september 2012 12:30 schreef Snatskoning het volgende:
Dat is niet de SMS tone van oude nokias he?quote:Op donderdag 6 september 2012 13:56 schreef muzas het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Was ie vroeg bij dan; (+/- 10 seconden)
Bovendien, welke hipster-morsecode gebruikt toonhoogtes?
Die link van jouw klinkt ook bekend maar bij welke telefoon hoort die precies? Ook de oude genratie noikias of?quote:Op donderdag 6 september 2012 14:24 schreef muzas het volgende:
w00ps.. las over het 'sms' in sms-tune heen![]()
Ja dat was dus de 'bel'-toonquote:Op donderdag 6 september 2012 14:27 schreef znarch het volgende:
[..]
Die link van jouw klinkt ook bekend maar bij welke telefoon hoort die precies? Ook de oude genratie noikias of?
Hoe deed je het daarvoor dan?quote:Op donderdag 6 september 2012 14:28 schreef padlarf het volgende:
Ik kom er zojuist achter dat die inkeping achterop een bandenlichter bedoeld is om het ding vast te zetten op een spaak
Mij wel.quote:Op donderdag 6 september 2012 17:50 schreef Etcetera het volgende:
Mij is het nog niet gelukt in elk geval
Ik denk dat het nonsens is.quote:Op donderdag 6 september 2012 17:38 schreef Lienekien het volgende:
Ja, die kwam vorige week ook al langs.
En die is dubieus.
ach.. zo heb ik jaren het restaurant van de v&d (la place) uitgesproken als 'la plees' inplaats van 'la plaz'quote:Op donderdag 6 september 2012 13:50 schreef Isabeau het volgende:
Er is hier in mijn woonplaats een bruidswinkel met de naam Marriages. Ik sprak dat altijd uit als maarieages (niet op z'n Engels dus) tot het ineens tot me doordrong dat dat natuurlijk van het Engels voor trouwen was
Moet dat niet plas zijn?quote:Op donderdag 6 september 2012 19:07 schreef deadly_kiss het volgende:
[..]
ach.. zo heb ik jaren het restaurant van de v&d (la place) uitgesproken als 'la plees' inplaats van 'la plaz'
Ach, zo heb ik iemand het wel eens over de film Tie Wis Mjoesolainai horen hebben. (Tea with Musolini)quote:Op donderdag 6 september 2012 19:07 schreef deadly_kiss het volgende:
[..]
ach.. zo heb ik jaren het restaurant van de v&d (la place) uitgesproken als 'la plees' inplaats van 'la plaz'
Vlaams wellicht?quote:Op vrijdag 7 september 2012 08:18 schreef Isabeau het volgende:
Tijdje terug zat ik in een Stilte-coupe in de trein en twee dames gingen ook zitten. Op eens riep een uit: "Och dit is de silence coupe!' Dat sprak zij op z'n Frans uit (sielance) Prachtig! Sindsdien denk ik 'ah, de sielance coupe' als ik daar ga zitten
Ach, altijd beter dan mensen die denken dat je alles op z'n Engels moet uitspreken.quote:Op vrijdag 7 september 2012 08:18 schreef Isabeau het volgende:
Tijdje terug zat ik in een Stilte-coupe in de trein en twee dames gingen ook zitten. Op eens riep een uit: "Och dit is de silence coupe!' Dat sprak zij op z'n Frans uit (sielance) Prachtig! Sindsdien denk ik 'ah, de sielance coupe' als ik daar ga zitten
Het er tussenuit vallen is normaal, maar dat geldt voor bandenlichter nummer 2, wanneer je nummer 3 er tussen steekt.quote:Op donderdag 6 september 2012 14:34 schreef padlarf het volgende:
[..]
Gewoon laten zweven en vloeken als er eentje er tussen uit viel![]()
dan moet je ze n keer bellen en luisteren hoe ze opnemenquote:Op vrijdag 7 september 2012 10:05 schreef Lienekien het volgende:
De 'wuh'. Dat klinkt toch niet?
Van een bioscoop in Groningen weet ik nog steeds niet of het Images op zijn Frans of Engels is.
Zo was ik laatst in een bejaardentehuis waar de bejaarden het steeds over de aktiejon hadden. Duurde even voordat ik doorhad dat ze de Action bedoeldenquote:Op vrijdag 7 september 2012 08:18 schreef Isabeau het volgende:
Okee, 't is in mijn geval ook meer een principekwestie en eigenwijsheidquote:Op vrijdag 7 september 2012 10:05 schreef Lienekien het volgende:
Van een bioscoop in Groningen weet ik nog steeds niet of het Images op zijn Frans of Engels is.
En daar kwam je jaaaaaaaaaren later achter?quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:38 schreef Lienekien het volgende:
In een 'man bijt hond' zei iemand 'fraps' toen hij 'wraps' bedoelde. Sindsdien eten we fraps.
Jij miste de aanleiding voor die post?quote:Op vrijdag 7 september 2012 12:56 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
En daar kwam je jaaaaaaaaaren later achter?
Het is toch echt een internationaal bedrijf geworden tegenwoordig.quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:25 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Okee, 't is in mijn geval ook meer een principekwestie en eigenwijsheid
quote:WE Fashion is een internationaal modebedrijf. Met ongeveer 250 winkels en 3.000 medewerkers is WE Fashion vertegenwoordigd in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Luxemburg, Oostenrijk, Zwitserland en China. Het internationale distributiecentrum en het hoofdkantoor van de organisatie zijn gevestigd in Utrecht. Daarnaast zijn er nog lokale kantoren in België, Duitsland en Zwitserland.
Bron
quote:De uitvinder van de eerste productieschrijfmachine, Christopher Sholes, zette op zijn eerste model de letters op het toetsenbord in alfabetische volgorde. In het mechaniek van de machine leverde dit problemen op, omdat enkele veel gebruikte tekens vlak naast elkaar kwamen te liggen. De handgebouwde machine functioneerde traag, zodat de letterstangetjes veelvuldig tegen elkaar botsten en klem bleven zitten. Sholes verplaatste daarop een aantal letters in het mechaniek, waardoor ook de volgorde op het toetsenbord veranderde. De machine (de Sholes and Glidden) die uiteindelijk rond 1873 in productie werd genomen bij Remington had de QWERTY-indeling die wij ook nu nog op toetsenborden terugvinden. Later zijn veel sprookjes ontstaan omtrent de oorsprong van de QWERTY-indeling:
-Sholes zou de meest gebruikte letters met opzet onder de linkerhand van de typist geplaatst hebben om het typen te vertragen. Dit is onzin. Snelheid speelde bij de bouwers van de eerste schrijfmachine helemaal geen rol. Bovendien werd het systeem voor blind typen met twee handen pas in de jaren 90 van de 19de eeuw ontwikkeld.
-Het QWERTY-toetsenbord was een marketingtruc, omdat verkopers razendsnel het woord TYPEWRITER konden typen op de bovenste regel, ook dit is een verzonnen oorsprong.
ik zit nu ook in londen en legde gister ook al aan vriend uit dat waar fcuk voor staat, hij wist het ook niet!quote:Op maandag 24 september 2012 12:26 schreef VRIDZ het volgende:
Na een bezoekje Londen afgelopen week;
Dat FCUK staat voor French Connection United Kingdom, niet voor verwijzing naar fuck
Ze hebben er anders wel heel handig gebruik van gemaakt dat het op het woordje 'fuck' lijkt.quote:Op maandag 24 september 2012 12:26 schreef VRIDZ het volgende:
Dat FCUK staat voor French Connection United Kingdom, niet voor verwijzing naar fuck
Een oud-collega van mij had bij Inlichtingen gewerkt (bij de PTT destijds: 118). Daar belde een klant die het nummer van Jan-Kees in de Grote Houtstraat in Haarlem wilde opvragen. Heeft minutenlang geduurd voor ze erachter kwam dat de klant de kledingwinkel Yankees bedoeldequote:Op vrijdag 7 september 2012 11:14 schreef henkde_j het volgende:
Zo was ik laatst in een bejaardentehuis waar de bejaarden het steeds over de aktiejon hadden. Duurde even voordat ik doorhad dat ze de Action bedoelden
Een van de theorieën over het ontstaan van het woord 'yankee' is dat het van Jan-Kees is afgeleid, dus ergens is dat nog niet zo gek.quote:Op maandag 24 september 2012 18:02 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Een oud-collega van mij had bij Inlichtingen gewerkt (bij de PTT destijds: 118). Daar belde een klant die het nummer van Jan-Kees in de Grote Houtstraat in Haarlem wilde opvragen. Heeft minutenlang geduurd voor ze erachter kwam dat de klant de kledingwinkel Yankees bedoelde
Doet me denken aan het liedje If You Seek Amy van Britney Spears. Wisten jullie dat ze eigenlijk zingt: [All of the girls and all of the boys are begging to] F.U.C.K. mequote:Op maandag 24 september 2012 12:26 schreef VRIDZ het volgende:
http://www.snopes.com/music/hidden/lucysky.aspquote:Op dinsdag 25 september 2012 11:28 schreef VRIDZ het volgende:
Op zich wel leuk als je het doorhebt ja
Net als Lucy in the Sky with Diamonds
Nou ja, het was natuurlijk een logische verklaring en ik heb het zelf ook jaaaren geloofdquote:Op dinsdag 25 september 2012 12:04 schreef VRIDZ het volgende:
Hmm, bovenstaande geldt voor mij dan dus als iets dat ik pas jaren later begrepen heb / achter ben gekomen
Je moet het natuurlijk op z'n Frans uitspreken.quote:Op vrijdag 7 september 2012 10:05 schreef Lienekien het volgende:
Ik kwam er na het lezen van jouw post achter dat een AA-tje een afkorting is van After Activity. Thx daarvoor. Ff vanavond na de zaalvoetbal kennis spuien.quote:Op dinsdag 25 september 2012 16:43 schreef MCH het volgende:
Ik kwam er laatst pas achter dat een AA-tje (dat sportdrankje) een afkorting is van After Activity.
Echt knipperen is het niet natuurlijk. Een lamp kan niet zo snel uit en aanquote:Op dinsdag 25 september 2012 17:50 schreef gebrokenglas het volgende:
Dat bij een wisselspanning van 50Hz een lamp 100x per seconde knippert ipv 50x...
En als je dan meekrijgt waarom dat is, denk je, waarom kwam ik daar niet op..quote:Op dinsdag 25 september 2012 17:50 schreef gebrokenglas het volgende:
Dat bij een wisselspanning van 50Hz een lamp 100x per seconde knippert ipv 50x...
Nou?quote:Op dinsdag 25 september 2012 20:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En als je dan meekrijgt waarom dat is, denk je, waarom kwam ik daar niet op..
quote:
Een menselijk oog kan maar 25 beelden per seconde waarnemen, daardoor kan je het niet zien. Het knippert wel degelijk. Met een natuurkunde experiment op de middelbare school heb ik met een lichtsensor gezien hoe een TL buis knippert.quote:Op dinsdag 25 september 2012 20:16 schreef znarch het volgende:
[..]
Echt knipperen is het niet natuurlijk. Een lamp kan niet zo snel uit en aan
Je snapt me niet. (Gloei)lampen hebben een heel heet draadje dat licht geeft. Dit draadje is dusdanig warm dat hij echt niet iedere seconde zovaak compleet dooft en weer oplicht.quote:Op woensdag 26 september 2012 01:33 schreef ß het volgende:
[..]
Een menselijk oog kan maar 25 beelden per seconde waarnemen, daardoor kan je het niet zien. Het knippert wel degelijk. Met een natuurkunde experiment op de middelbare school heb ik met een lichtsensor gezien hoe een TL buis knippert.
Staat ook nergens dat het een tl lamp betrof. Stond alleen lamp.quote:Op woensdag 26 september 2012 01:44 schreef ß het volgende:
Er staat toch nergens dat het over gloeilampen gaat?
Nee. Deze wordt net aangezet. Dat is anders dan als hij al aanstaat. Een een LED is geen gloei of halogeen lamp idd.quote:
Sorry? Er wordt wisselstroom door een lamp gejaagd, er zit nergens een gelijkrichter tussen. 100 keer per seconde krijgt de lamp dus geen stroom en doet op die momenten dan ook helemaal niets. Dat is waarom een lamp knippert. Dat het gloeidraadje niet zo snel af kan koelen heeft er niets mee te maken of de lamp zelf knippert of niet.quote:Op woensdag 26 september 2012 02:17 schreef znarch het volgende:
[..]
Nee. Deze wordt net aangezet. Dat is anders dan als hij al aanstaat. Een een LED is geen gloei of halogeen lamp idd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |