Poll: Wie wint het debat?quote:Op donderdag 30 augustus gaan de zes grootste politieke kopstukken voor het eerst gezamenlijk de confrontatie met elkaar aan in deze campagne. Tijdens de uitzending van Knevel & Van den Brink gaan de lijsttrekkers met elkaar in debat over de belangrijkste thema’s van deze verkiezingen.
Mark Rutte (VVD), Emile Roemer (SP), Geert Wilders (PVV), Diederik Samsom (PvdA), Sybrand Buma (CDA) en Alexander Pechtold (D66) betreden de politieke arena. In plenaire en een-op-een-debatten gaan de lijsttrekkers onder leiding van Tijs van den Brink en Andries Knevel de discussie aan; Wat gaat Europa ons kosten? Wie zorgt ervoor dat we onze baan houden? Welke lijsttrekker redt de huizenmarkt? En: hoeveel is onze gezondheid hen waard?
Via het tweede scherm kan de kijker tijdens de uitzending live zijn mening geven, meepraten over de thema’s en de optredens van de lijsttrekkers beoordelen.
quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:08 schreef eriksd het volgende:
Jullie hebben je weer goed gedragen kinderen. Applausje voor jezelf.
quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:09 schreef SeanFerdi het volgende:
[..]
als iedereen met de scootmobiel moet komen, duurt het nog even...
wil iedereen die nog binnen is dit ff tweetenquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:09 schreef zeebeschuit het volgende:
Wanneer weten ze of echt IEDEREEN binnen is
Kuch PvdA Kuchquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:09 schreef Tem het volgende:
Debat van niks. Alleen leuk voor groupies van een partij om te gaan cheerleaden.
SP is momenteel niet echt sterk. CDA vond ik ook zwak, Buma doet het opzich niet slecht maar heeft niet zoveel uitstraling. PvdA gaat weer omhoog krabbelen dankzij Samsom denk ikquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:07 schreef SeanFerdi het volgende:
[..]blijf maar hopen, SP wordt snel zwakker, en CDA is half dood ... ik gok eigenlijk dat het VVD (grootste) - PvdA - D66 wordt.
Nee, die balk gaat traagquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:10 schreef SeanFerdi het volgende:
[..]
http://live.eo.nl/#
maar denk dat je al te laat bent
quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:11 schreef tralalala het volgende:
Snel nog een keer stemmen op een andere computer!
Net op tijd om op onze Wilders te stemmenquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:10 schreef SeanFerdi het volgende:
[..]
http://live.eo.nl/#
maar denk dat je al te laat bent
HEEEL traag.. 20 sec, my assquote:
Dit niet vindenquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:11 schreef Syntix het volgende:
mensen die Pechtold vandaag beter dan Samsom vonden
Ach immigratie valt best mee in Oslo. Alleen de verdeling in de wijken is niet helemaal goed. Ekeberg is de verhouding inderdaad wat zoek.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:03 schreef Lindstrøm. het volgende:
[..]
Precies. Het land gebruikt hydroenergie, het overschot plus alle olie wordt geexporteerd. Als je Oslo ziet dan mag de immigratie wel minder.
quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:11 schreef Syntix het volgende:
quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:11 schreef timmmmm het volgende:
Samsom en Wilders de grootste stemsletten. Doen alles voor een stem, maakt niet uit wat ook daadwerkelijk de standpunten zijn, als stemmend nederland iets anders horen wil, zeggen we dat
Waarom nodigen die Christenen Arie eigenlijk niet gewoon uit?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:11 schreef Baszh het volgende:
Arie Slob heeft eigenlijk wel gewonnen hier
Eng he, meningen?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:11 schreef Syntix het volgende:
Samson vind ik niet oprecht overkomen... je ziet hem de beheerste staatsman spelen maar ondertussen zie je hem vechten om niet uit zijn rol te vallenquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:11 schreef Syntix het volgende:
Je kunt NOG STEEDS stemmenquote:
Tevergeefs. Buma's optreden was als een mak lammetje bij een rituele slachting. Buma was nergens tegen opgewassen... Jammer dat alle talenten van de CDA zijn weggelopen en dat zo'n nietsnut als Buma het moet opknappen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:11 schreef zlakto het volgende:
Ik denk Samson als winnaar. Ik stem maar Buma omdat ik het CDA wat meer zetels gun. Maar ja
Doe dan Van der Staaij, af en toe een gewaagde uitspraak over verkrachtingenquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:12 schreef zlakto het volgende:
[..]
Waarom nodigen die Christenen Arie eigenlijk niet gewoon uit?
Klopt, maar minder erg dan Rutte met zijn gemaakt nonchalante glimlach en nee-geschud brrquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:12 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Samson vind ik niet oprecht overkomen... je ziet hem de beheerste staatsman spelen maar ondertussen zie je hem vechten om niet uit zijn rol te vallen
Jan-Kees de Jager had het best van mij mogen doen, maar die wilde niet.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:13 schreef Oidipous het volgende:
Tevergeefs. Buma's optreden was als een mak lammetje bij een rituele slachting. Buma was nergens tegen opgewassen... Jammer dat alle talenten van de CDA zijn weggelopen en dat zo'n nietsnut als Buma het moet opknappen.
Ze doen expres een lange timer hoor zodat zoveel mogleijk kunnen stemmenquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:13 schreef Mutant01 het volgende:
De site van de EO loopt nu retetraag.
WAT zeg je??quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:13 schreef MrBaas het volgende:
https://twitter.com/FTMGruijters/status/241297357122174977[tweet="241297357122174977","169392719","FTMGruijters","http://a0.twimg.com/profile_images/1472427617/Foto_Felix_normal.jpg","Thu Aug 30 22:12:27 +0000 2012"]Vreselijk hoe de one liners het debat bepalen. Rutten met de lastigste boodschap toch de winnaar.http://t.co/yc8HJbGB #kvdb[/tweet]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
twitter:FTMGruijters twitterde op vrijdag 31-08-2012 om 00:12:27Vreselijk hoe de one liners het debat bepalen. Rutten met de lastigste boodschap toch de winnaar.http://t.co/yc8HJbGB #kvdb reageer retweet
Ik had niet verwacht dat Buma het zo slecht zou doen. Bij Paul De Leeuw kwam hij nog gevat en adrem uit de hoek.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:13 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Tevergeefs. Buma's optreden was als een mak lammetje bij een rituele slachting. Buma was nergens tegen opgewassen... Jammer dat alle talenten van de CDA zijn weggelopen en dat zo'n nietsnut als Buma het moet opknappen.
Waar zien jullie dat?quote:
nee-schudden is meer zendtijd voor jouw hoofd, want regisseurs geilen op dat soort lichaamstaal.quote:
Opzich is ie niet slecht maar idd totaal niet opgewassen tegen de rest en weinig uitstraling.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:13 schreef Oidipous het volgende:
[..]
wat een failquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:14 schreef MrBaas het volgende:
twitter:FTMGruijters twitterde op vrijdag 31-08-2012 om 00:12:27Vreselijk hoe de one liners het debat bepalen. Rutten met de lastigste boodschap toch de winnaar.http://t.co/yc8HJbGB #kvdb reageer retweet
![]()
![]()
Ik weet het. Zag er 2 jaar terug toch heel anders uit. Toen leken er wel mensen klaar te staan om de kar te trekken. Buma was vandaag in ieder geval niet zo dramatisch als bij VI van de zomer. Maar goed het komt niet over.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:13 schreef Oidipous het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:15 schreef Blistering het volgende:
De doelgroep van dat programma wordt pijnlijk duidelijk.
idd die rechtse EO gristenen stemmen ook altijd op de PVDAquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:15 schreef Blistering het volgende:
Dat dusquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:15 schreef Blistering het volgende:
Ja.. volgens mij worden we bedonderdquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:16 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Hoe kan Rutte tweede zijn geworden. Pechtold was 10 keer beter.
quote:9s Meta Meijer
Heeft de PvdA hackers in dienst? Zo goed was Samsom nu ook weer niet! http://t.co/bzRnKbmx #kvdb
quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:16 schreef SeanFerdi het volgende:
Samsom op 1 was niet zo verbazingwekkend met al die uitkeringstrekkers op het tweede scherm, maar toch mooi dat Rutte 2 werd.
Ik denk eerder de voorkeur van mensen met een tablet op de bank.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:15 schreef Blistering het volgende:
quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:16 schreef SeanFerdi het volgende:
Samsom op 1 was niet zo verbazingwekkend met al die uitkeringstrekkers op het tweede scherm, maar toch mooi dat Rutte 2 werd.
Is dat zo?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:16 schreef SeanFerdi het volgende:
Owh ja? Dit is de 3e keer dat Samsom wint anders.. En telkens bij andere programma's met een andere doelgroepquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:15 schreef Blistering het volgende:
Je zat er zelf ook, hoe staat het met jouw uitkering.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:16 schreef SeanFerdi het volgende:
elke maand van de ib-groepquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:17 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Je zat er zelf ook, hoe staat het met jouw uitkering.
Rutte bakte er inderdaad weinig van. Maar ik had niet anders verwacht.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:17 schreef Paxcon het volgende:
Rutte was absoluut niet sterk.
Alleen Pechtold, Samsom en Buma enigszins konden duidelijk vertellen wat ze vonden.
De rest was geschreeuw
quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:17 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Je zat er zelf ook, hoe staat het met jouw uitkering.
De vvd heeft meer partijleden die zitten mee te stemmenquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:16 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ja.. volgens mij worden we bedonderd
idd, dat doet De Hond 'm niet na.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:18 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het is meer dan de gemiddelde peiling.
maar dat is hetzelfde dat iedereen op Fok een inkomen heeft van 150.000 een vrijstaande villa een fotomodel als vriendin en een penis van 25cm heeftquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:17 schreef MrBaas het volgende:
53% van de mensen die het tweede scherm gebruiken zeiden dat hun gezinsinkomen hoger was dan 50000 Euro dus ga niet janken nu!
Dit iddquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:17 schreef Paxcon het volgende:
Rutte was absoluut niet sterk.
Alleen Pechtold, Samsom en Buma enigszins konden duidelijk vertellen wat ze vonden.
De rest was geschreeuw
quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:18 schreef Robus het volgende:
De stemming is ongeldig want ik kreeg een foutmelding.
quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:17 schreef MrBaas het volgende:
53% van de mensen die het tweede scherm gebruiken zeiden dat hun gezinsinkomen hoger was dan 50000 Euro dus ga niet janken nu!
Huilie! Meer dan de helft van de mensen op het tweede scherm had een bruto gezinsinkomen van boven de 50.000 euro. Samsom was gewoon zeer helder en erg sterk.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:16 schreef SeanFerdi het volgende:
Komt doordat heel FOK! Rijk en slim is en daar zat, natuurlijk.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:17 schreef MrBaas het volgende:
graag gedaan.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De vvd heeft meer partijledenfans die zitten mee te stemmen
quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:20 schreef SeanFerdi het volgende:
[..]
pff, gewoon asfalteren en een parkeerplaats maken van heel dat midden-oosten.
Gesproken als een ware infantiele VVD'er!quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:20 schreef SeanFerdi het volgende:
[..]
Heb je ook geen last meer van de bloedvlekken overal.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:20 schreef SeanFerdi het volgende:
[..]
Zo denk ik er ook over. Vond het wel vermakelijk ook.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:21 schreef Tomatenboer het volgende:
Samsom inderdaad de terechte winnaar dit debat, maar ik vond Rutte absoluut niet sterk dit debat.
Roemer kwam overigens in verhouding met het vorige debat wel sterk terug, en Buma vond ik ook niet zo zwak eerlijk gezegd.
Pechtold kan veel beter, en Wilders heb ik de hele tijd hetzelfde riedeltje horen herhalen, volgens mij dacht hij dat hij het stand-up comedy was.
quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:21 schreef Lindstrøm. het volgende:
Inmiddels overgeschakeld naar RTL Boulevard RTL4
ik ookquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:21 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Zo denk ik er ook over. Vond het wel vermakelijk ook.
hey moet jij niet gaan slapen je hebt morgen een vergadering bij de platsoendienstquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:22 schreef wolfrolf het volgende:
Al die logo UI's hier ook.
Hoe kansloos.
Zal ik dan maar gaan pronken met een Anti Europa Partij logo?
sory papaquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:23 schreef Evertjan het volgende:
[..]
hey moet jij niet gaan slapen je hebt morgen een vergadering bij de platsoendienst
Welja, maar niet denken dat iemand je daarna nog serieus neemt.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:22 schreef wolfrolf het volgende:
Hoe kansloos.
Waarom verhuis je niet naar Afrika als je zo Anti Europa bent?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:22 schreef wolfrolf het volgende:
Hoe kansloos.
Je weet zeker niet wat shock allemaal met je kan doen he...quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:22 schreef tralalala het volgende:
[..]
Familie daar door zien liggen en dan alleen maar een beetje Allah akbar schreeuwen.
Gewoon een NSDAP vlaggetje, zal wel weer niet mogen ofzo.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:22 schreef wolfrolf het volgende:
Hoe kansloos.
sorry, mijn schuld:quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:22 schreef wolfrolf het volgende:
Hoe kansloos.
hahaquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:25 schreef SeanFerdi het volgende:
[..]
sorry, mijn schuld:
[UserIcons] Steunt uw partij!
Maar die Anti europa staat er ook tussen...
Is mijn schuldquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:24 schreef wolfrolf het volgende:
Ik ben niet anti europa
Ik vind de logo's in de UI's lame
hij heeft in kras op zijn kop!quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:27 schreef tralalala het volgende:
Anders zoom je even ver in op zijn hoofd
Voelt een beetje als een toespraak van Big Brother jaquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:27 schreef tralalala het volgende:
Anders zoom je even ver in op zijn hoofd
Wat doe je hatenquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:28 schreef MrBaas het volgende:
Op de Frontpage zie je geeneen bericht over het debat
quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:28 schreef Evertjan het volgende:
waarom zat deze baas niet bij het debat!
Hij heeft gewoon een punt, maar dit lijkt me niet de plek daarop in te gaan hèquote:
he geen verkeerd woord over ome Jaap hij heeft er wel gezordt dat neef Arie voorman is geworden bij de platsoendienstquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:28 schreef timmmmm het volgende:
Maar ik wil de meeste dingen helemaal niet lokaal doen. De meeste gemeenteraden zijn te incompetent voor woorden
Regel ik!quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:29 schreef MrBaas het volgende:
[..]
bro er moeten berichten komen over Samsom, dat hij weer gewonnen heeft, jwz.
Het ideale land van de VVD. Geen of een heel beperkte overheid, een overvloed aan dure grondstoffen, amper belastingen, zorg alleen voor de rijken, geen uitkeringen, geen vergrijzing en pensioen problemen en waar je met hard werken nog generaal kan worden op je 17e.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:24 schreef Specularium het volgende:
[..]
Afrika, het land van de mogelijkheden.
Gewoon zorgen dat je bij de 20 procent hoogste inkomens zit, dan vind Rutte je een hardwerkende Nederlander en bewaakt hij jouw koopkracht. Slaag je er zelfs in bij de bestverdienende 10 procent te zitten, dan wil Rutte er zelfs voor zorgen dat jouw koopkracht ook in crisistijd blijft stijgen, dan moeten die paupers maar wat harder creperen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:29 schreef SeanFerdi het volgende:
een stukje maand over aan het eind van het salaris
quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:30 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Het ideale land van de VVD. Geen of een heel beperkte overheid, een overvloed aan dure grondstoffen, amper belastingen, zorg alleen voor de rijken, geen uitkeringen, geen vergrijzing en pensioen problemen en waar je met hard werken nog generaal kan worden op je 17e.
dank jeeeeeeeeeeeeeeequote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:30 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Ik heb je ava ff gefixed
np graag gedaan
[ afbeelding ]
Kijkers wijzen Samsom als winnaar aanquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:29 schreef MrBaas het volgende:
[..]
bro er moeten berichten komen over Samsom, dat hij weer gewonnen heeft, jwz.
Nice!quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:32 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Kijkers wijzen Samsom als winnaar aan
Graag gedaan
quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:32 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Kijkers wijzen Samsom als winnaar aan
Graag gedaan
Kloptquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:33 schreef MrBaas het volgende:
Er staat bij dat hij afgelopen zondag ook al als winnaar werd aangewezen maar er was ook al een eerder debat waar hij ook was verkozen tot winnaar.
Alsof uitkeringstrekkers een tablet of smartphone hebben...quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:16 schreef SeanFerdi het volgende:
op je oude windows 95 kan het ook, dus of dat nou iets zegtquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:34 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Alsof uitkeringstrekkers een tablet of smartphone hebben...
toquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:35 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Get the women and children in safety.
http://www.elsevier.nl/ Belangrijkste nieuwsitem: Rutte: Spectaculaire daling banen met PvdA aan de machtquote:
quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:39 schreef MrBaas het volgende:
[..]
http://www.elsevier.nl/ Belangrijkste nieuwsitem: Rutte: Spectaculaire daling banen met PvdA aan de macht![]()
Geenstijl haat Samsomquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:39 schreef MrBaas het volgende:
[..]
Geenstijl was ook heel stil bij het vorige debat op RTL4. Geen woord daar over Samsom.
Samsom heeft in het PvdA verkiezingstijdschrift gezegd dat hij vroeger Geenstijl.nl een leuke website vond maar dat het nu geen niveau meer heeft.quote:
Ja, het was of dat, of Samsom als winnaar aanwijzen. Geenstijl is gewoon kut.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:42 schreef Specularium het volgende:
Geenstijl haat iedereen.
[ afbeelding ]
Laatst eens wikipedia gecheckt hoe groot CDA eerst nog was, kan je je nou niet meer voorstellenquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:45 schreef Hexagon het volgende:
Die arme Buma wordt wel compleet weggevaagd in debatten
Het is wel wat achteruitgegaan sinds Rutger, Fleischbaum en De Chileen weg zijn.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:43 schreef MrBaas het volgende:
[..]
Samsom heeft in het PvdA verkiezingstijdschrift gezegd dat hij vroeger Geenstijl.nl een leuke website vond maar dat het nu geen niveau meer heeft.(zoiets zei hij ongeveer)
Jan-Kees de Jager zou denk ik geen slecht figuur slaan.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:47 schreef Hexagon het volgende:
Hier hadden ze juist een type als Verhagen nodig gehad
quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:39 schreef bulbjes het volgende:
Zo, ik schuif ook even aan na het debat en het stemmen. Bah, beetje jammer dat Knevel&vdBrink te zwak waren om Rutte soms af te kappen.
Ze probeerden het soms wel, maar Rutte lulde gewoon door. Rutte: "Nee, nog even, nog één zin" waarna hij vervolgens hele zinnen doorlult en alsnog zijn hele zegje en heel nieuw verhaal afmaakt. Knevel en vd Brink grijpen dan niet meer in, en zeggen alleen achteraf "Nou, als dat één zin was meneer Rutte....".
En zo praat die gladjekker van een Rutte zich er elke keer gewoon tussen/ doorheen zodat hij toch elke keer toch zorgt dat hij eindigt met een mooi-weer praatje.
Gelukkig is dat dit debat wel heel duidelijk geworden voor de kijker, dat dit Ruttes tactiek is: gewoon doorlullen, erdoorheen lullen, uitwijken naar de randen van een issue die minder belangrijk zijn als een andere kandidaat je aanvalt, spelen met de feitjes (liegen dus), anderen vooral niet laten uitpraten als ze iets willen gaan zeggen wat jou benadeeld etc.
Hij kreeg het dit keer toch wel een paar keer flink heet onder zijn voeten en had vooral alleen het CBS-verhaaltje om mee te gooien. Verdedigen gaat toch niet zo goed, dus dan maar vooral ontwijkend over iets anders beginnen te lullen en daarmee zorgen dat je de tijd volgepraat krijgt voordat de andere partijen nog een aanval starten of Knevel en vd Brink je proberen te onderbreken.
En vooral ook de andere partijen aan gaan vallen en meteen over andere partijen beginnen en wat zij niet goed doen, in plaats van vertellen wat de VVD precies (goed) doet.
Vooral ook zorgen dat als de andere partij ingaat op je (vaak zelfs nog valse) beschuldiging, snel je ertussenin wurmen, het gesprek weer in handen nemen en zorgen dat je door blijft blaten tot het eind, zodat die ander je foute feiten niet kan weerleggen en het net lijkt of jij gelijk hebt, en zodat die andere partij niet kan benoemen wat VVD dan fout doet en wat zij beter doen.
Blij dat Rutte in dit debat duidelijk meer door de mand viel. Ook al blijft hij heel vervelend en blijft het vervelend dat men hem niet de baas kan met afkappen.
Dat hij alsnog zoveel stemmen krijgt wijt ik vooral aan het feit dat zijn achterban op hem heeft gestemd, en op het feit dat hij denk ik procentueel gezien het meest aan het woord was en het vaakst zijn zin heeft weten af te maken (want daar zorgde hij wel voor), dus tja, dan scoor je.
Roemer was dit debat duidelijk meer in vorm dan vorige keer.
Helemaal mee eens bij nader inzienquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:39 schreef bulbjes het volgende:
Zo, ik schuif ook even aan na het debat en het stemmen. Bah, beetje jammer dat Knevel&vdBrink te zwak waren om Rutte soms af te kappen.
Ze probeerden het soms wel, maar Rutte lulde gewoon door. Rutte: "Nee, nog even, nog één zin" waarna hij vervolgens hele zinnen doorlult en alsnog zijn hele zegje en heel nieuw verhaal afmaakt. Knevel en vd Brink grijpen dan niet meer in, en zeggen alleen achteraf "Nou, als dat één zin was meneer Rutte....".
En zo praat die gladjekker van een Rutte zich er elke keer gewoon tussen/ doorheen zodat hij toch elke keer toch zorgt dat hij eindigt met een mooi-weer praatje.
Gelukkig is dat dit debat wel heel duidelijk geworden voor de kijker, dat dit Ruttes tactiek is: gewoon doorlullen, erdoorheen lullen, uitwijken naar de randen van een issue die minder belangrijk zijn als een andere kandidaat je aanvalt, spelen met de feitjes (liegen dus), anderen vooral niet laten uitpraten als ze iets willen gaan zeggen wat jou benadeeld etc.
Hij kreeg het dit keer toch wel een paar keer flink heet onder zijn voeten en had vooral alleen het CBS-verhaaltje om mee te gooien. Verdedigen gaat toch niet zo goed, dus dan maar vooral ontwijkend over iets anders beginnen te lullen en daarmee zorgen dat je de tijd volgepraat krijgt voordat de andere partijen nog een aanval starten of Knevel en vd Brink je proberen te onderbreken.
En vooral ook de andere partijen aan gaan vallen en meteen over andere partijen beginnen en wat zij niet goed doen, in plaats van vertellen wat de VVD precies (goed) doet.
Vooral ook zorgen dat als de andere partij ingaat op je (vaak zelfs nog valse) beschuldiging, snel je ertussenin wurmen, het gesprek weer in handen nemen en zorgen dat je door blijft blaten tot het eind, zodat die ander je foute feiten niet kan weerleggen en het net lijkt of jij gelijk hebt, en zodat die andere partij niet kan benoemen wat VVD dan fout doet en wat zij beter doen.
Blij dat Rutte in dit debat duidelijk meer door de mand viel. Ook al blijft hij heel vervelend en blijft het vervelend dat men hem niet de baas kan met afkappen.
Dat hij alsnog zoveel stemmen krijgt wijt ik vooral aan het feit dat zijn achterban op hem heeft gestemd, en op het feit dat hij denk ik procentueel gezien het meest aan het woord was en het vaakst zijn zin heeft weten af te maken (want daar zorgde hij wel voor), dus tja, dan scoor je.
Roemer was dit debat duidelijk meer in vorm dan vorige keer.
Die is idd volgens mij een stuk rustiger en zou Geert gewoon een beetje uitlachen denk ikquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:48 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Jan-Kees de Jager zou denk ik geen slecht figuur slaan.
Dat denk ik ook. Die mijn snijdt niet alleen hout, die is mans genoeg het nog te eten ook. Jager > Bumaquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:48 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Jan-Kees de Jager zou denk ik geen slecht figuur slaan.
Is Rutger weg?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:47 schreef SeanFerdi het volgende:
[..]
Het is wel wat achteruitgegaan sinds Rutger, Fleischbaum en De Chileen weg zijn.
Mooiste tijd was toen ze één of andere zieke clown in hun banner hadden.
Rutger werkt nu bij Powned, een publieke omroep.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Is Rutger weg?![]()
Niet dat ik er om treur, maar ik had het nog niet vernomen
Owh, dat wist ik WELquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:51 schreef MrBaas het volgende:
[..]
Rutger werkt nu bij Powned, een publieke omroep.
Toen die naar Powned ging, is 'ie gestopt bij geenstijl (is al wel even geleden) ... Fleischbaum (a.k.a. Dominique Weesie) is tegelijk overgestapt naar Powned.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Is Rutger weg?![]()
Niet dat ik er om treur, maar ik had het nog niet vernomen
Zie vorige postquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:52 schreef SeanFerdi het volgende:
[..]
Toen die naar Powned ging, is 'ie gestopt bij geenstijl (is al wel even) ... Fleischbaum (a.k.a. Dominique Weesie) is tegelijk overgestapt naar Powned.
Weesie is ook de baas bij Powned, toch?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:52 schreef SeanFerdi het volgende:
[..]
Toen die naar Powned ging, is 'ie gestopt bij geenstijl (is al wel even geleden) ... Fleischbaum (a.k.a. Dominique Weesie) is tegelijk overgestapt naar Powned.
Geenstijl is commercieel in tegenstelling tot Powned en dus mogen ze zich niet voordoen als "1 bedrijf".quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Owh, dat wist ik WEL![]()
Maar ik zie Pownet en GS als 1 geheel eigenlijk...
quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:52 schreef MrBaas het volgende:
[..]
Weesie is ook de baas bij Powned, toch?
ja, en ook die presentator die alles monotoon opdreunt.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:52 schreef MrBaas het volgende:
[..]
Weesie is ook de baas bij Powned, toch?
Dan moeten we jou ook zeker maar niet serieus meer nemen als je iets zegt over Roemer/ SP, de PVDA of een andere linkse partij, want jij bent pro-VVD/ Rutte.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:50 schreef SeanFerdi het volgende:
[..]
Die 'bulbjes' is wel rabiaat anti-rutte, om zo'n post dan serieus te nemen
Trapt iemand daar in dan???quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:53 schreef MrBaas het volgende:
[..]
Geenstijl is commercieel in tegenstelling tot Powned en dus mogen ze zich niet voordoen als "1 bedrijf".
Want het was me het weekje weer welquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:53 schreef SeanFerdi het volgende:
[..]
ja, en ook die presentator die alles monotoon opdreunt.
Hij was beter in het schrijven van droge/bijtende geenstijl stukjesquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:54 schreef MrBaas het volgende:
[..]
Want het was me het weekje weer wel
quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:54 schreef MrBaas het volgende:
[..]
Want het was me het weekje weer wel
Dan moet je dat inderdaad met een korrel zout nemen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:53 schreef bulbjes het volgende:
[..]
Dan moeten we jou ook zeker maar niet serieus meer nemen als je iets zegt over Roemer/ SP, de PVDA of een andere linkse partij, want jij bent pro-VVD/ Rutte.
Hadden we iets anders verwacht dan??quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:54 schreef MrBaas het volgende:
Rutger en Weesie stemmen beide trouwens VVD, mocht iemand dat willen weten.
Bron?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:58 schreef De_Kardinaal het volgende:
Rutger stemt altijd rood, PvdA of SP, maar laat mensen in de waan dat hij zogenaamd rechts is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |