http://www.nu.nl/binnenla(...)derweg-schiphol.htmlquote:SCHIPHOL - De Spaanse budgetmaatschappij Vueling ontkent dat aan boord van een vliegtuig dat zojuist is geland op Schiphol een gijzeling bezig is. Die melding was wel binnengekomen bij de hulpdiensten, die op de luchthaven aanwezig zijn. Volgens Vueling was er enkel sprake van miscommunicaite tussen de piloot en de luchtverskeerleiding.
Het vliegtuig is afkomstig uit Malaga. Het gaat om een Airbus van de Spaanse budgetmaatschappij Vueling, met vluchtnummer is 8366, dat zonder radiocontact het Nederlands luchtruim is binnengevlogen. Daarna heeft het enige tijd rondjes boven Zeeland gevlogen, waarna het koers richting Schiphol zette (zie hier de vluchtgegevens).
Het toestel is onder begeleiding van twee F16's geland op de Polderbaan. De Marechaussee is ter plaatse en gaat zo aan boord, zo melden ooggetuigen. Meerdere ambulances staan klaar bij het toestel, waarvan de deuren nog altijd dicht blijven. De burgemeester van Haarlemmermeer is ingelicht. Een deel van de omgeving is met politielinten afgezet.
De Nationaal Coordinator Terrorismebestrijding bevestigde eerder dat er sprake is van een calamiteit, maar kon nog niet bevestigen wat er precies gaande is. Inmiddels is dus duidelijk dat er geen gijzeling is. Waarom er wel alarm is geslagen, is nog onduidelijk. Het is een standaardprocedure dat F16's de lucht in worden gestuurd wanneer er geen radiocontact gemaakt kan worden met een vliegtuig. Vueling houdt het zoals eerder gemeld op een misverstand.
Aan boord is onder de 183 passagiers ook geen paniek. De piloot zou hebben gemeld dat alles 'normaal' is. De NOS laat weten dat een vrouw aan boord een familielid belde met de mededeling dat de inzittenden alleen weten dat ze nog niet naar de gate kunnen, maar dat er verder niks vreemds is gebeurd.
twitter:MediaMere twitterde op woensdag 29-08-2012 om 14:00:15Zojuist vlogen mogelijk straaljagers door de geluidsbarrière. Wellicht in verband met mogelijke gijzeling in vliegtuig opweg naar Schiphol. reageer retweet
Edit : 2twitter:lammert twitterde op woensdag 29-08-2012 om 14:00:12Het zou gaan om een Airbus A320-200 van Vueling waarvan de landing om 13:35 gepland stond, afkomstig uit Malaga, vluchtnr VY 8366 #gijzeling reageer retweet
Edit 4: Grip 3 intussen afgekondigd door hulpdiensten.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:11 schreef ArnosL het volgende:
twitter:112Schiphol twitterde op woensdag 29-08-2012 om 14:08:55De Marechaussee gaat zo aan boord van Vueling 8366 die zojuist is geland op de Polderbaan, waarbij een mogelijk gijzeling aan boord is. reageer retweet
quote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:17 schreef Adolecens het volgende:
LIVE STREAM!
http://www.at5.nl/live
Had deze ook al bij de handquote:
Vast zo'n mediageile rosé-snol. Die zal zelf gebeld hebben.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:55 schreef Paxcon het volgende:
Hoe heeft de NOS die passagier eigenlijk gevonden?
Die komen meestal vanzelf wel. Twitter is ook nog een mogelijkheidquote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:55 schreef Paxcon het volgende:
Hoe heeft de NOS die passagier eigenlijk gevonden?
Denk gewoon via bekenden in de aankomsthal.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:56 schreef muzas het volgende:
[..]
Vast zo'n mediageile rosé-snol. Die zal zelf gebeld hebben.
Dat dus, of via een familielid die televisie zat te kijken.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:56 schreef muzas het volgende:
[..]
Vast zo'n mediageile rosé-snol. Die zal zelf gebeld hebben.
ze spraken toch al met mensen die op familie etc stonden te wachten die hadden ook al gebeld met mensen uit het vliegtuigquote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:55 schreef Paxcon het volgende:
Hoe heeft de NOS die passagier eigenlijk gevonden?
quote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:58 schreef MissJ het volgende:
ik ben rond 17.00 op Schiphol, ben benieuwd of er dan nog sensaaaazie is daar! Ik hou jullie op de hoogte en maak eventueel foto's
nee, gewoon niet zo grappigquote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:58 schreef TLC het volgende:
Je kunt wel zeggen wat je wilt over de US maar daar vliegen ze tenminste nog gebouwen in![]()
(too soon ?)
quote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:58 schreef TLC het volgende:
Je kunt wel zeggen wat je wilt over de US maar daar vliegen ze tenminste nog gebouwen in![]()
(too soon ?)
foto's van wat?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:58 schreef MissJ het volgende:
ik ben rond 17.00 op Schiphol, ben benieuwd of er dan nog sensaaaazie is daar! Ik hou jullie op de hoogte en maak eventueel foto's
Je bent zelf toch ook Nederlander?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:57 schreef banaantjeEE het volgende:
haha die Nederlanders tochte grappig voor woorden dit hahaha
Je telefoon mag pas aan als je je koffers afhaaltquote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:58 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
ze spraken toch al met mensen die op familie etc stonden te wachten die hadden ook al gebeld met mensen uit het vliegtuig
quote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:59 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Je bent zelf toch ook Nederlander?
Van je kut ofwat? verder valt er weinig te zien daar hoor.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:58 schreef MissJ het volgende:
ik ben rond 17.00 op Schiphol, ben benieuwd of er dan nog sensaaaazie is daar! Ik hou jullie op de hoogte en maak eventueel foto's
Normaal wordt er nooit panisch gereageerd op een onderschept lijnvliegtuig, dat doen NL'se F16's wel vaker.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:57 schreef banaantjeEE het volgende:
haha die Nederlanders tochte grappig voor woorden dit hahaha
vermoedelijk van niksquote:
Begon op Twitter.. kranten namen het direct over. Toen ging het hard.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:59 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Normaal wordt er nooit panisch gereageerd op een onderschept lijnvliegtuig, dat doen NL'se F16's wel vaker.
Ben wel benieuwd waar het dit keer fout ging, wie nam het woord 'gijzeling' als eerste in de mond? Daarna zal het wel geëscaleerd zijn.
Ah, een fijne nederlandhater, wel de lusten, niet de lastenquote:
De last is het in Nederland moeten verblijven. Daar wegen de lusten niet tegenop!quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:00 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ah, een fijne nederlandhater, wel de lusten, niet de lasten.
Ah, eentje die met pappa en mamma mee moest omdat ze bang werden in eigen land, of geen eten konden kopen. En dan hier in een gespreid bedje komen, en claimen dat je zo hardcore bent....quote:
Vooral omdat dit een Airbus was.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:01 schreef AldoTheApache het volgende:
Zou wel mooi zijn geweest als die F16 per ongeluk een raket op de boeing had geschoten..
Hater?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:00 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ah, een fijne nederlandhater, wel de lusten, niet de lasten.
AIRBUSquote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:01 schreef AldoTheApache het volgende:
Zou wel mooi zijn geweest als die F16 per ongeluk een raket op de boeing had geschoten..
BBC heeft nog niet door dat het allemaal een 1 april grap was.quote:Spanish airline denies hostages on plane, but Dutch Defence Ministry taking Schiphol alert seriously.
Leer schrijvenquote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:01 schreef muzas het volgende:
[..]
Ah, eentje die met pappa en mamma mee moest omdat ze bang werden in eigen land, of geen eten konden kopen. En dan hier in een gespreid bedje komen, en claimen dat je zo hardcore bent....
En dat de brokstukken op die bom terrecht kwamenquote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:01 schreef AldoTheApache het volgende:
Zou wel mooi zijn geweest als die F16 per ongeluk een raket op de boeing had geschoten..
quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:02 schreef TLC het volgende:
Dit gaat een epische aflevering worden van Seconds from Disaster![]()
http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/mama-mammaquote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:02 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Leer schrijven
'pappa' en 'mamma'
jeetje zeg
Nee, weet niet waar je dat uit opmaakt, maar goed...quote:
Is gewoon goed zieltje.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:02 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Leer schrijven
'pappa' en 'mamma'
jeetje zeg
bomceptionquote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:03 schreef plopkweker het volgende:
[..]
En dat de brokstukken op die bom terrecht kwamen
NOSquote:#gijzeling is trending topper op Twitter. Ook internationale media besteden aandacht aan de problemen met het Vueling-toestel.
Godver, nog nooit in mijn leven twee zinnen met zoveel aannames gezien. Kneusquote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:01 schreef muzas het volgende:
[..]
Ah, eentje die met pappa en mamma mee moest omdat ze bang werden in eigen land, of geen eten konden kopen. En dan hier in een gespreid bedje komen, en claimen dat je zo hardcore bent....
quote:Als ik het goed begrijp, was er niks aan de hand, maar worden de passagiers nu gegijzeld door hulpdiensten #gijzeling #Schiphol
Wie de bal kaatst.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:03 schreef Dven het volgende:
[..]
Godver, nog nooit in mijn leven twee zinnen met zoveel aannames gezien. Kneus
quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:00 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ah, een fijne nederlandhater, wel de lusten, niet de lasten.
Jij bent zo hardcore om de meest ongebruikelijke vorm te gebruiken.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:03 schreef muzas het volgende:
[..]
http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/mama-mamma
quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:05 schreef muzas het volgende:
[..]
Sinds zijn optreden met die grashappende turkish airlines niet meer gezien...
Standaard procedure als een vliegtuig geen radio contact opneemt bij het betreden van Nederlands luchtruim.quote:
2 zelfs.. Omdat dat standaard is als een vliegtuig het NL luchtruim op een ongebruikelijke wijze binnenkomt.quote:
Dit dus, wat een kneus zegquote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:04 schreef Dven het volgende:
[..]
Jij bent zo hardcore om de meest ongebruikelijke vorm te gebruiken.
ik heb die kaats zeker gemistquote:
Twitter, dit topic en... Nee dat was het welquote:
Misschien is de airco ook wel stukquote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:07 schreef YazooW het volgende:
Je zal maar in dat vliegtuig zitten met allemaal van die kutkinderen om je heen
En dan komt die stewardess met dat vliegtuigvreten...quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:07 schreef YazooW het volgende:
Je zal maar in dat vliegtuig zitten met allemaal van die kutkinderen om je heen
Ik heb misschien nog wel ergens een zak met beschimmelde bonen liggen.quote:
Echt he.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:06 schreef ClapClapYourHands het volgende:
"rondjes vliegen in de lucht"
goeie...
Tranen, bloemen. Alles!quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:11 schreef iBenny het volgende:
Ik wil live beelden vanuit de aankomsthal
"Mevrouw, wat ging er door u heen toen u doorhad dat u niet gegijzeld was?"quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:11 schreef iBenny het volgende:
Ik wil live beelden vanuit de aankomsthal
Nee die is echt, en die gaan ze over een klein uurtje verplaatsen.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:13 schreef kibo het volgende:
Straks is die bom ook maar gewoon een stuk rioolbuis ofzo
quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:12 schreef henkde_j het volgende:
[..]
"Mevrouw, wat ging er door u heen toen u doorhad dat u niet gegijzeld was?"
Zeker? De gijzeling was ook 'echt'quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:14 schreef Auti het volgende:
[..]
Nee die is echt, en die gaan ze over een klein uurtje verplaatsen.
Is het raar dat ik dacht dat een F16 piloot wel het verschil zou zien tussen een Boeing 737 en een Airbus A320?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:13 schreef Pino112 het volgende:
Qravklvueling by EenVandaag-TROS/Avro
Communicatie van de F16's
100% zeker.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:15 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Zeker? De gijzeling was ook 'echt'
Dat steenkolen Engelsquote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:13 schreef Pino112 het volgende:
Qravklvueling by EenVandaag-TROS/Avro
Communicatie van de F16's
Gelukkig heb jij het verder geschopt in je leven dan die heren.quote:
"sevven trie sevven erkreft"quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:13 schreef Pino112 het volgende:
Qravklvueling by EenVandaag-TROS/Avro
Communicatie van de F16's
Het is wel duidelijk te verstaan (voor een Nederlander)quote:
Wat een reactiequote:
Inclusief cockney accent natuurlijk.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:17 schreef CherryLips het volgende:
Gelukkig spreekt iedereen op Fok toevallig vloeiend Engels
Spanneeundquote:
quote:
Heb ooit in een docu gezien dat vliegers geleerd krijgen om overdreven steenkolen Engels te spreken ivm. verstaanbaarheid.quote:
Ah kijk, dat verklaart een hoopquote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:22 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Heb ooit in een docu gezien dat vliegers geleerd krijgen om overdreven steenkolen Engels te spreken ivm. verstaanbaarheid.
Vaak is het dus aangedikt in dit soort situaties.
En als ze nou eens een goede radio gingen gebruiken, eentje eentje zonder kutgeluid?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:22 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Heb ooit in een docu gezien dat vliegers geleerd krijgen om overdreven steenkolen Engels te spreken ivm. verstaanbaarheid.
Vaak is het dus aangedikt in dit soort situaties.
Zit jij in dat vliegtuig of iets?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:22 schreef Auti het volgende:
[..]
Nee hij reageert heel netjes en zit "Standing by"
Nee ik luister naar het radioverkeer van de Airport Authorityquote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:23 schreef Oerbeer het volgende:
[..]
Zit jij in dat vliegtuig of iets?
Nee de protocollen staan ook in de Enkhuizer Almanak!quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:23 schreef Oerbeer het volgende:
[..]
Zit jij in dat vliegtuig of iets?
Dan is het toch juist niet meer te verstaan zou je denken.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:22 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Heb ooit in een docu gezien dat vliegers geleerd krijgen om overdreven steenkolen Engels te spreken ivm. verstaanbaarheid.
Vaak is het dus aangedikt in dit soort situaties.
Hij zit 'standing by'???quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:22 schreef Auti het volgende:
[..]
Nee hij reageert heel netjes en zit "Standing by"
Precies. Komt de verstaanbaarheid zeker ten goede voor een Nederlander.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:22 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Heb ooit in een docu gezien dat vliegers geleerd krijgen om overdreven steenkolen Engels te spreken ivm. verstaanbaarheid.
Vaak is het dus aangedikt in dit soort situaties.
Aha. Nice.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:24 schreef Auti het volgende:
[..]
Nee ik luister naar het radioverkeer van de Airport Authority
Dat zei ie daarna ook wel, Airbus. Maarja, zie jij zo snel maar even het verschil, en bestuur in de tussentijd ff zo'n F16'tje.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:15 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Is het raar dat ik dacht dat een F16 piloot wel het verschil zou zien tussen een Boeing 737 en een Airbus A320?
Linkje?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:22 schreef Auti het volgende:
[..]
Nee hij reageert heel netjes en zit "Standing by"
twitter:112Schiphol twitterde op woensdag 29-08-2012 om 15:22:58Ook het SIGMA team komt inmiddels ter plaatse die een zogeheten "gewonden nest" gaan opzetten.
reageer retweet
Je moet je registreren (gratis) op www.atcbox.comquote:
Bel ze even op en vraag het henquote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:32 schreef ShaoliN het volgende:
Krijgt Vueling hier nou een rekening voor? Of moeten wij dat ook weer betalen.
Het zal vast raar en buitenlands klinken, maar het is prima verstaanbaar denk ik. Je hoort ook heel duidelijk dat ze woord voor woord uitspreken en er zo min mogelijk een gebreide zin van maken.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:24 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Precies. Komt de verstaanbaarheid zeker ten goede voor een Nederlander.
Maar ik vraag mij af hoe een Brit/Amerikaan hier over denkt
Nee de servicedesk van Vueling bel ik niet vrijwillig meer. Brrrr.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:32 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Bel ze even op en vraag het hen
Indiers vind ik eigenlijk altijd retegoed te verstaan.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:33 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Het zal vast raar en buitenlands klinken, maar het is prima verstaanbaar denk ik. Je hoort ook heel duidelijk dat ze woord voor woord uitspreken en er zo min mogelijk een gebreide zin van maken.
Een platpratende Schot, Ier of Indiër is veel lastiger te verstaan denk ik.
Curry Alpha 101 request for ILS approach.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:34 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Indiers vind ik eigenlijk altijd retegoed te verstaan.
Ik denk het wel want die f16's warwn onnodigquote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:32 schreef ShaoliN het volgende:
Krijgt Vueling hier nou een rekening voor? Of moeten wij dat ook weer betalen.
Meh. Doet het niet.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:29 schreef Auti het volgende:
[..]
Je moet je registreren (gratis) op www.atcbox.com
Dan kan je gebruik maken van deze streams.
http://www.atcbox.com/streams/popup.php
Als nog dooie door de hittequote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:07 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Misschien is de airco ook wel stuk
Mijn browser vind het te moeilijk om een stream te openen.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:37 schreef Auti het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Site is gewoon in de lucht.
Omgquote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:29 schreef Pino112 het volgende:
twitter:112Schiphol twitterde op woensdag 29-08-2012 om 15:22:58Ook het SIGMA team komt inmiddels ter plaatse die een zogeheten "gewonden nest" gaan opzetten. [ afbeelding ] reageer retweet
Vaag, ik gebruik firefox en dan kan je kiezen om te openen met mediaplayer.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:37 schreef Oerbeer het volgende:
[..]
Mijn browser vind het te moeilijk om een stream te openen.
lollllllllllllllllquote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:35 schreef cool15 het volgende:
[..]
Ik denk het wel want die f16's warwn onnodig
Rutte heeft al laten weten dat hij verder campagne gaat voerenquote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:40 schreef Mestras het volgende:
Wanneer komen de politiek leiders met hun reacties?????
Brekendquote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:41 schreef iBenny het volgende:
[..]
Rutte heeft al laten weten dat hij verder campagne gaat voeren
Wilders komt waarschijnlijk met een statement van het waren de marrokanenquote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:40 schreef Mestras het volgende:
Wanneer komen de politiek leiders met hun reacties?????
Die waren toch dood bij Turkencrashquote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:41 schreef Specularium het volgende:
Waren die wijven van Halal er toevallig dit keer ook weer bij?
Nee, Felice Roedema. Dutch Model of the Year 2011quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:41 schreef Specularium het volgende:
Waren die wijven van Halal er toevallig dit keer ook weer bij?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij een kaping wel, bij een gijzeling misschien (denk ik)quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:43 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Even serieus he. Dat vliegtuig wordt door 2 F16's naar Schiphol gebracht. Wat nou als het écht om een gijzeling/kaping/whatever ging, schieten ze dan dat ding gewoon uit de lucht?
Als ze de instructies van de f16's niet opvolgen welquote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:43 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Even serieus he. Dat vliegtuig wordt door 2 F16's naar Schiphol gebracht. Wat nou als het écht om een gijzeling/kaping/whatever ging, schieten ze dan dat ding gewoon uit de lucht?
Misschien dat vandaar die rondjes zijn gemaakt boven Rotterdamquote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:45 schreef kibo het volgende:
Volgens het protocol hadden ze m al moeten neerhalen toe ie richting Den Haag vloog
Als ze niet reageren op dat vleugelseinen van de F-16's en een foute koers aanhouden wel.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:43 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Even serieus he. Dat vliegtuig wordt door 2 F16's naar Schiphol gebracht. Wat nou als het écht om een gijzeling/kaping/whatever ging, schieten ze dan dat ding gewoon uit de lucht?
Beetje collateral damage, heerlijk man.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:45 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Oké, dan schieten ze dat ding dus uit de lucht. Lijkt me geen goed plan boven Amsterdam/Den Haag/Rotterdam of een andere stad, toch?
Ik was serieusquote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:47 schreef Specularium het volgende:
[..]
Beetje collateral damage, heerlijk man.
Knappe radio-ontvanger/zender die het achtergrondgeluid van een bulderende/gierende turbine/straal-motor en al het windgeruis weet weg te dimmen zodat alleen de piloot te horen is bij de extreme snelheid die zo'n ding kan halen.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:23 schreef trabant het volgende:
[..]
En als ze nou eens een goede radio gingen gebruiken, eentje eentje zonder kutgeluid?
En de kans missen om Nederland in één klap politiek gezond te maken ......quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:45 schreef kibo het volgende:
Volgens het protocol hadden ze m al moeten neerhalen toe ie richting Den Haag vloog
quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:47 schreef Caland het volgende:
Gewoon boven de bijlmer neerhalen. Beproefd concept, twee vliegen in één klap.
Rondjes vliegen is een standaard procedure als de radio het niet doet, dan kan de Luchtverkeersleiding zien dat ze ruimte moeten maken op een baan om te landenquote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:46 schreef iBenny het volgende:
[..]
Misschien dat vandaar die rondjes zijn gemaakt boven Rotterdam
+ de hulptroepen vast inschakelenquote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:52 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Rondjes vliegen is een standaard procedure als de radio het niet doet, dan kan de Luchtverkeersleiding zien dat ze ruimte moeten maken op een baan om te landen
Boven een veld richting een open plek/zeequote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:52 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Ze zullen zo'n vliegtuig toch niet boven een stad neerhalen? Beter doen ze dat boven het Ijsselmeer ofzo
Ach, ik melde het even tussendoor.. voor sommige mensen is het nog steeds een apart ding, zeker op Schiphol.quote:
Maar goed, dat wordt lastig als je merkt dat hij zich in het paleis op de dam wil boren ofzo.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:54 schreef cool15 het volgende:
[..]
Boven een veld richting een open plek/zee
Mooie tijd was dat, opkomst van 2 Unlimited.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:47 schreef Caland het volgende:
Gewoon boven de bijlmer neerhalen. Beproefd concept, twee vliegen in één klap.
Dit klopt.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:52 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Rondjes vliegen is een standaard procedure als de radio het niet doet, dan kan de Luchtverkeersleiding zien dat ze ruimte moeten maken op een baan om te landen
Genoeg open velden voor amsterdamquote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:55 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Maar goed, dat wordt lastig als je merkt dat hij zich in het paleis op de dam wil boren ofzo.
Is het ook. Niet iedereen ziet de schoonheid in dat kolossale geweld.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:55 schreef Auti het volgende:
[..]
Ach, ik melde het even tussendoor.. voor sommige mensen is het nog steeds een apart ding, zeker op Schiphol.
Groene hart, een komkommer is ook groen en hard, komkommertijd.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:56 schreef cool15 het volgende:
[..]
Genoeg open velden voor amsterdam
wut!?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:57 schreef sorcees het volgende:
[..]
Groene hart, een komkommer is ook groen en hard.
Zijn vrij standaard procedures.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 16:00 schreef Printerkabel het volgende:
[..]
Iedereen is opeens op de hoogte van elke procedure ?
Rondjes vliegen om de toren te laten weten dat ze ruimte moeten maken is geen standaard procedure bij een communications failure. Sterker nog, afwijken van de standaard procedure is enorm dom omdat niemand weet of kan voorspellen wat je gaat doenquote:Op woensdag 29 augustus 2012 16:11 schreef Specularium het volgende:
[..]
Zijn vrij standaard procedures.
Hoe het gaat als ze daadwerkelijk een lijnvlucht willen neerhalen weten maar weinigen.
Volgens mij weten ze het zelf niet eens.
Luchtverkeersleiding ziet niet dat ze ruimte moeten maken aan het feit dat ze rondjes vliegen.quote:
quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:49 schreef Specularium het volgende:
Wat ik raarder vind is dat ze weer een 500k bom hebben gevonden.
Je zou toch denken dat ze dat terrein inmiddels wel volledig in kaart hebben.
Vraag ik me ook af. Dan schiet je dus ook de onschuldige passagiers uit de lucht?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:43 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Even serieus he. Dat vliegtuig wordt door 2 F16's naar Schiphol gebracht. Wat nou als het écht om een gijzeling/kaping/whatever ging, schieten ze dan dat ding gewoon uit de lucht?
Hij had radioproblemen, heeft zich daarom niet ingemeld, is toen rondjes gaan vliegen om de aandacht te trekken. Normale procedure is dat hij dan zijn transponder op squawk 7600 zet, dat is internationale code voor radio problems, maar wellicht had de gezagvoerder die mogelijkheid ook niet.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 23:20 schreef Me_Wesley het volgende:
Het was niet alleen dat, ook negeerden de crew bljkbaar opdrachten van ATC en was er enige tijd geen contact mogelijk. Dan is het al snel een optelsom.
Normale procedure is dat je doorvliegt en je vluchtplan volgt, ATC merkt vanzelf wel dat je niet antwoord. Van procedures afwijken met een commfail zorgt ervoor dat ATC niet kan anticiperen, want die gaan er van uit dat je gewoon de procedures volgt.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 07:00 schreef Auti het volgende:
[..]
Hij had radioproblemen, heeft zich daarom niet ingemeld, is toen rondjes gaan vliegen om de aandacht te trekken. Normale procedure is dat hij dan zijn transponder op squawk 7600 zet, dat is internationale code voor radio problems, maar wellicht had de gezagvoerder die mogelijkheid ook niet.
Dat klopt inderdaad, doorvliegen volgens vluchtplan.. maar met transpondercode 7600, dan weten ze in de toren ook waar ze aan toe zijn.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 07:14 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Normale procedure is dat je doorvliegt en je vluchtplan volgt, ATC merkt vanzelf wel dat je niet antwoord. Van procedures afwijken met een commfail zorgt ervoor dat ATC niet kan anticiperen, want die gaan er van uit dat je gewoon de procedures volgt.
Maar veel is nog onduidelijk, dus laten we het onderzoek afwachten.
Precies, misschien heeft alles een logische verklaring.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 07:21 schreef Auti het volgende:
[..]
Dat klopt inderdaad, doorvliegen volgens vluchtplan.. maar met transpondercode 7600, dan weten ze in de toren ook waar ze aan toe zijn.
http://en.wikipedia.org/wiki/NORDO
Ik weet ook niet waarom die piloot koos voor zijn rare procedure, maar dat krijgen we nog wel te horen.
Gisteravond was Ivo Opstelten (minister van veiligheid) in het programma Knevel & Van den Brink en daar gaf hij aan dat dat inderdaad zo was, en dat hij daar de toestemming voor zou moeten geven.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 02:51 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Vraag ik me ook af. Dan schiet je dus ook de onschuldige passagiers uit de lucht?
Nouja zal dan wel beter zijn dan dat dat ding zich op een drukbezochte markt stort maar toch....
http://www.flightradar24.com/data/flights/vy8366quote:Op donderdag 30 augustus 2012 08:37 schreef Me_Wesley het volgende:
Heeft iemand de gevlogen route nog bij de hand? Er ligt namelijk wel een holding over zeeland.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |