http://www.nu.nl/binnenla(...)derweg-schiphol.htmlquote:AMSTERDAM - In een vliegtuig dat onderweg is vanuit de Spaanse stad Malaga richting Schiphol zou een gijzeling gaande zijn.
Foto: ANP
Verdere informatie ontbreekt nog.
Een ambulance is onderweg naar de luchthaven Schiphol.
twitter:MediaMere twitterde op woensdag 29-08-2012 om 14:00:15Zojuist vlogen mogelijk straaljagers door de geluidsbarrière. Wellicht in verband met mogelijke gijzeling in vliegtuig opweg naar Schiphol. reageer retweet
Edit : 2twitter:lammert twitterde op woensdag 29-08-2012 om 14:00:12Het zou gaan om een Airbus A320-200 van Vueling waarvan de landing om 13:35 gepland stond, afkomstig uit Malaga, vluchtnr VY 8366 #gijzeling reageer retweet
Edit 4: Grip 3 intussen afgekondigd door hulpdiensten.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:11 schreef ArnosL het volgende:
twitter:112Schiphol twitterde op woensdag 29-08-2012 om 14:08:55De Marechaussee gaat zo aan boord van Vueling 8366 die zojuist is geland op de Polderbaan, waarbij een mogelijk gijzeling aan boord is. reageer retweet
quote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:17 schreef Adolecens het volgende:
LIVE STREAM!
http://www.at5.nl/live
Die is aan het vragen wat er aan de hand isquote:
twitter:BreakingNews twitterde op woensdag 29-08-2012 om 14:33:30More: Dutch military police suspect hijacker on board a plane, which has landed at Schiphol airport, spokesman says - @Reuters reageer retweet
quote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:39 schreef kwiwi het volgende:
"Dit zijn de vluchtbewegingen van een paar minuten geleden"
Jezus wat een dom figuur
Ze hadden het over een vermoedelijk boze pilootquote:
quote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:39 schreef muzas het volgende:
"Er is dus wel degelijk wat aan de hand"Ga weg...
Dat zei ik. Sorry, dacht dat het al zeker was dat het om een kapotte radio ging.quote:
Dit inderdaad.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:39 schreef _The_General_ het volgende:
Terrorisme bestrijding in Nederland anno 2012;
"Even vragen wat er in de hand is"
quote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:39 schreef Jian het volgende:
Geen paniek, ik hoor net dat Den Haag meekijkt, pffffff, wat een opluchting, Opstelten is paraat
VInger al op de grote rode knopquote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:39 schreef Jian het volgende:
Geen paniek, ik hoor net dat Den Haag meekijkt, pffffff, wat een opluchting, Opstelten is paraat
*klopklop*quote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:39 schreef _The_General_ het volgende:
Verdenk eerder de NOS journalisten ervan dat ze geen flauw idee hebben hoe in dit soort situaties gehandeld wordt.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:37 schreef _The_General_ het volgende:
"Hé jongens, doe eens ff normaal man!"quote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:39 schreef _The_General_ het volgende:
Was alweer aan het editten. Ik dacht dat het al zeker was dat het om een kapotte camera ging.quote:
quote:14:33 uur
In mei werd een toestel met exact hetzelfde vluchtnummer onderschept door de Fransen. Ook toen was er geen radiocontact tussen de piloten en de luchtverkeersleiding.
Heb je linkje van de stream?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:40 schreef Barbapapamama het volgende:
Cameraploeg naar de inkomsthal![]()
Lekker al die huilende wijven kijken
Nouja zegquote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:37 schreef SwiffMeister het volgende:
Edwin van de NOS is bezig er in de buurt te komen: "Edwin ben je daar?" "Tuuuut" "Nee dus..."
Wat een professionals zijn het toch daar bij de NOS
Dat was beter, toen was er echt iets aan de handquote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:40 schreef Anti-vermoeidheid het volgende:
toen met die turkisch airlines crash was het ook al zo genieten!
Mijn gedachte ook jaquote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:40 schreef octopussy het volgende:
Datzelfde vliegtuig was al eens eerder onderschept door straaljagers in Frankrijk. De radio doet het gewoon nie goed....
En dan zo'n zwetende gijzelaar met een Arabier erachter: 'er is niets aan de hand meneer, er was gewoon een klein meningsverschilletje! U kunt weer gaan!'quote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:39 schreef muzas het volgende:
"Er is dus wel degelijk wat aan de hand"Ga weg...
quote:Vueling: geen gijzeling
"De piloot had een ongebruikelijke aanpak toen het vliegtuig het land binnenkwam, zegt vliegtuigmaatschappij Vueling. "Maar aan boord is alles normaal. In Nederland wordt dan automatische uitgegaan van een gijzeling, maar dat is niet zo zegt Vueling."
Daarom deed de radio het dus nietquote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:41 schreef kwiwi het volgende:
Iemand in het toestel aan het bellen?
DAT MAG NIET ALS DE DEUREN NOG NIET OPEN ZIJN DOMME KUT
Die domme toeristen zitten allemaal te bellen onderwegquote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:42 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Daarom deed de radio het dus niet
gewoon foutje boord computer.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:41 schreef SwiffMeister het volgende:
NOS heeft een inzittende aan de telefoon. "Niets aan de hand"
Spannend, gaan we daar verder kijkenquote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:42 schreef AldoTheApache het volgende:
Ik keek op de RTL, daar is het nog steeds ene kaping
DIT!quote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:43 schreef henkde_j het volgende:
Waarom gaat mevrouw niet even trollen![]()
Zitten hier 23 moslims met bomgordels!
quote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:42 schreef wise het volgende:
[..]
gewoon foutje boord computer.
Leuk apeldoorn reclame.
Piloot die eten in de lucht gooit om met zijn mond op te vangen en vervolgens alle communicatie platlegt.
met het halve leger op schiphol tot gevolg
quote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:42 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Daarom deed de radio het dus niet
Ik had ook wel een flinke schietpartij willen zienquote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:43 schreef Barbapapamama het volgende:
Godver ik baal hier echt van
Eindelijk kans op actie en dan dit.
Wat een domper
Dat dacht ik ook te horen...quote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:44 schreef starla het volgende:
Ik hoor een arabier op de achtergrond!
Dat is inderdaad wel netjes.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:44 schreef Da_Sandman het volgende:
En maar klagen op de NOS. Dat vervolgens gewoon een gesprek met iemand ín het vliegtuig regelt. Geweldig. Maar daar hoor je hier weer niemand over.
Mja, tegenwoordig heb je zoveel soorten gadgets en apparaten, dat het voor de bemanning ook steeds moeilijker is om even snel te zien wat iets precies is. Je hebt tegenwoordig zelfs apparaten met combi e-reader/normaal schermquote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:43 schreef AldoTheApache het volgende:
Ik moest laatst trouwens mijn e-reader uitzetten voor het opstijgen
Dit zal het zijn ja.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:44 schreef muzas het volgende:
Wellicht wordt ze onder schot gehouden?
quote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:44 schreef muzas het volgende:
Wellicht wordt ze onder schot gehouden?
"o ja nu je het zegt, er staat inderdaad iemand met een mes naast me".quote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:45 schreef Doodloper het volgende:
En toch nog doorvragen of er misschien toch wel een gijzeling kan zijn
Die krijgen mooi hun geld terug en hebben weer wat om te vertellen op feestjesquote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:46 schreef AldoTheApache het volgende:
en dan al die mensen die 6 uur vertraging hebben door miscommunicatie
Mirages zijn geen F16'squote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:44 schreef iBenny het volgende:
F16's hebben al eerder het vliegtuig begeleid...
Dat zou echt geniaal zijn, die zijn zo nieuwsgeil dat ze echt niet checken of het wel echt is.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:46 schreef SwiffMeister het volgende:
Wie belt RTL als zijnde een inzittende om stennis te trappen?
Goed van jou dat jij die conclusie nu al kan trekken...quote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:46 schreef Barbapapamama het volgende:
Vueling failliet straks want het is een fout van hun volgens mij
En toch is het leukquote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:47 schreef kwiwi het volgende:
was een stelletjes amateurs toch ook he
quote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:46 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Radioproblemen bij de NOS. Gijzeling?
Uit angst voor terrorisme.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:46 schreef Tropanzia het volgende:
Waaruit is die onrust nou ontstaan?
Dat is wel apart.
Nee landen ze gewoon ergens anders, in de Bijlmer ofzo.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Uit angst voor terrorisme.
Vroeger zou een kapotte radio niet voor zo'n heisa gezorgd hebben
kijkcijfers jongequote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:47 schreef Adolecens het volgende:
Wel stom dat RTL nog steeds spreekt van een gijzeling en doorgaat
net als die stream over die vent met een auto op zijn parkeerplaatsquote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:47 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat maakt het leuk, want het is vermakelijk ook als er niks aan de hand is![]()
Dat zijn optimistenquote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:47 schreef Adolecens het volgende:
En dan allemaal tegelijk een trollface makenquote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:47 schreef AldoTheApache het volgende:
Lijkt me trouwens wel mooi, heb je de nos aan de lijn. Doen alsof er 10 man met wapens in het vliegtuig staan en dreigen met een bom.
komt het leger dat vliegtuig binnengestormd, zit iedereen gewoon een film te kijken
Ja jullie gaan te snelquote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:47 schreef Doodloper het volgende:
Ja even een samenvatting hoor want ik kan het echt niet meer behappen
Alles voor de kijkcijfers. Een gijzeling doet het altijd beter dan een kapotte radio.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:47 schreef Adolecens het volgende:
quote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:47 schreef Jian het volgende:
Opstelten kan terugkeren naar Den Haag, hij was met Chuck en Jack al onderweg naar Schiphol
!
The Expendables III, komend voorjaar in de bioscoop
Omg snel naar de Nos zappen, voor t laatste nieuws!quote:
Welk incident?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:48 schreef biertapper het volgende:
Schiphol Incidenten @112Schiphol
Vanwege de Lifeliner 1 die onderweg is naar het incident moeten verschillende hun landing afbreken en een rondje maken.
Precies, pas als het echt niet meer kan omdat iedereen het weet stoppen ze daarmee. Elke seconde dat de kijker weer aan de buis gekluisterd zit zijn extra knaken.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:48 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Alles voor de kijkcijfers. Een gijzeling doet het altijd beter dan een kapotte radio.
kan makkelijk.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:46 schreef Silenus het volgende:
[..]
Dat zou echt geniaal zijn, die zijn zo nieuwsgeil dat ze echt niet checken of het wel echt is.
RTL ging door met z'n verslaggeving, maar heeft 5-10 minuten geleden al een paar keer gemeld dat er geen sprake zou zijn van een gijzeling-situatie.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:47 schreef Adolecens het volgende:
[bnw]Alles is in scene gezet zodat Rutte de grote staatsman kan uithangen, je hoorde net al meteen van: "Rutte draaide meteen om naar Schiphol nadat de eerste berichten binnen kwamen".[/bnw]quote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:48 schreef ClapClapYourHands het volgende:
False flag operation. Ik eis BNW topics
Dat komt door de geluidsbarrière.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:48 schreef SaxoPower het volgende:
Die tijden kloppen niet. of de tijd gaat snel.
Hij zei net dat ie een minuut of 10 met iemand in het vleigtuig had gesproken
die jongen zat ook gewoon lekker koffie te drinken en zn praatje voor 20:00 vanavond te oefenen toen er ineens warrige nos-mannen de koffiekamer in renden, al schreeuwend en gebarend dat ie nu een praatje moest houdenquote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:48 schreef kwiwi het volgende:
Die man heeft echt geen besef van tijd he? "10 minuten geleden heeft mevr. .... dat gezegd (max. 5 min. geleden)" "dit zijn de vluchtbewegingen van een paar minuten geleden (45 - 60 min. geleden).
Nieuw Milligen.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:48 schreef Wild_Overstekend het volgende:
Wie betaalt nu de inzet van die F-16's als er echt niets aan de hand is?
Ik ben beniewd wat het lot vandaag nog meer in petto heeft voor Schipholquote:
quote:
een crash in de verkeerstorenquote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik ben beniewd wat het lot vandaag nog meer in petto heeft voor Schiphol
haha truequote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:51 schreef Kleffe_Dop het volgende:
RTL krijgt het bandje niet ingestart.
Ook zo'n lekker hollands tv probleempje.
quote:
quote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:51 schreef GlowMouse het volgende:
Hij kreeg net een bericht binnen in zijn schoen.
ik zou aan je baas vragen of je iets eerder naar huis mag vanwege emotionele druk enzoquote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:50 schreef MissJ het volgende:
ik kan dus veilig van werk naar huis zo (ik moet dan via Schiphol)?
Gelukkig maarquote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:51 schreef Wesley1988 het volgende:
Wat een teleurstelling, er gebeurt hier ook nooit iets in Nederland met veel doden en gewonden, echt jammer, Nederland is op dat vlak een heel saai land.
Totdat een familielid de volgende keer de lul is.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:51 schreef Wesley1988 het volgende:
Wat een teleurstelling, er gebeurt hier ook nooit iets in Nederland met veel doden en gewonden, echt jammer, Nederland is op dat vlak een heel saai land.
het inchecken van Dries Roelvink .....quote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik ben beniewd wat het lot vandaag nog meer in petto heeft voor Schiphol
Ja al die banen staan vol politie, ambulances en brandweer voor nopquote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:51 schreef Auti het volgende:
Als er niets aan de hand zou zijn dan zou het niet zo druk zijn op de radio.. Er is nog steeds iets gaande, los van de gevonden wo2 bom.
Wat een faalhazen-reactie. Pleurt op naar Afghanistan dan, daar gebeurd genoeg, Wees blij dat NL zo veilig is!quote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:51 schreef Wesley1988 het volgende:
Jammer? Ik hoop dat dit een trollpoging is. Zo niet ben je echt een kneus.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:51 schreef Wesley1988 het volgende:
Ook Grip 3 waardig.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:52 schreef Jian het volgende:
[..]
het inchecken van Dries Roelvink .....
Klopt, traumaheli is ook 10 minuten geleden gealarmeerd dus er is iets gaande..quote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:51 schreef Auti het volgende:
Als er niets aan de hand zou zijn dan zou het niet zo druk zijn op de radio.. Er is nog steeds iets gaande, los van de gevonden wo2 bom.
Ze zullen waarschijnlijk het hele protocol afwikkelen?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:51 schreef Auti het volgende:
Waarom een trekker, zit Bennie Jolink erin?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:52 schreef Auti het volgende:
Er gaan nu 2 trappen en een trekker naar het vliegtuig.
quote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:52 schreef Auti het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.gelukkig hebben we twitter![]()
![]()
dat ga ik doen ja, want dit kan ik niet meer aan!!!111quote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:52 schreef Evertjan het volgende:
[..]
ik zou aan je baas vragen of je iets eerder naar huis mag vanwege emotionele druk enzo
okéquote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:52 schreef Auti het volgende:
Hoeveel popcorn had je al op toen het laatste slachtoffer viel bij de schietpartij in het winkelcentrum iets meer dan een jaar geleden?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:51 schreef Wesley1988 het volgende:
quote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:53 schreef TLC het volgende:
Die NOS site![]()
![]()
![]()
![]()
http://nos.nl/liveblog/41(...)oestel-schiphol.html
In de winter komen ze met
live geen elfstedentocht
en in 2014
live geen huldiging Nederlands elftal
![]()
quote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:53 schreef TLC het volgende:
Die NOS site![]()
![]()
![]()
![]()
live geen elfstedentocht
en in 2014
![]()
En hij mag niet landen op het helidek.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:53 schreef Starm het volgende:
[..]
Klopt, traumaheli is ook 10 minuten geleden gealarmeerd dus er is iets gaande..
Nee ik meen het. Als Nederland weer eens breaking news is op cnn geeft me toch wel een kick als Nederlander, dus er mogen wat mij betreft best wel vaker wat rampen in Nederland gebeuren.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:52 schreef Oerbeer het volgende:
[..]
Jammer? Ik hoop dat dit een trollpoging is. Zo niet ben je echt een kneus.
Bert, ik sta hier voor Schiphol waar momenteel geen gijzeling plaats vind. Ik herhaal er vind hier GEEN gijzeling plaats. We houden jullie up to date! Terug naar jou Bert.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:53 schreef TLC het volgende:
Die NOS site![]()
![]()
![]()
![]()
live geen elfstedentocht
en in 2014
![]()
Forum Opties | |
---|---|