Rondjes vliegen om de toren te laten weten dat ze ruimte moeten maken is geen standaard procedure bij een communications failure. Sterker nog, afwijken van de standaard procedure is enorm dom omdat niemand weet of kan voorspellen wat je gaat doenquote:Op woensdag 29 augustus 2012 16:11 schreef Specularium het volgende:
[..]
Zijn vrij standaard procedures.
Hoe het gaat als ze daadwerkelijk een lijnvlucht willen neerhalen weten maar weinigen.
Volgens mij weten ze het zelf niet eens.
Luchtverkeersleiding ziet niet dat ze ruimte moeten maken aan het feit dat ze rondjes vliegen.quote:
quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:49 schreef Specularium het volgende:
Wat ik raarder vind is dat ze weer een 500k bom hebben gevonden.
Je zou toch denken dat ze dat terrein inmiddels wel volledig in kaart hebben.
Vraag ik me ook af. Dan schiet je dus ook de onschuldige passagiers uit de lucht?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:43 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Even serieus he. Dat vliegtuig wordt door 2 F16's naar Schiphol gebracht. Wat nou als het écht om een gijzeling/kaping/whatever ging, schieten ze dan dat ding gewoon uit de lucht?
Hij had radioproblemen, heeft zich daarom niet ingemeld, is toen rondjes gaan vliegen om de aandacht te trekken. Normale procedure is dat hij dan zijn transponder op squawk 7600 zet, dat is internationale code voor radio problems, maar wellicht had de gezagvoerder die mogelijkheid ook niet.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 23:20 schreef Me_Wesley het volgende:
Het was niet alleen dat, ook negeerden de crew bljkbaar opdrachten van ATC en was er enige tijd geen contact mogelijk. Dan is het al snel een optelsom.
Normale procedure is dat je doorvliegt en je vluchtplan volgt, ATC merkt vanzelf wel dat je niet antwoord. Van procedures afwijken met een commfail zorgt ervoor dat ATC niet kan anticiperen, want die gaan er van uit dat je gewoon de procedures volgt.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 07:00 schreef Auti het volgende:
[..]
Hij had radioproblemen, heeft zich daarom niet ingemeld, is toen rondjes gaan vliegen om de aandacht te trekken. Normale procedure is dat hij dan zijn transponder op squawk 7600 zet, dat is internationale code voor radio problems, maar wellicht had de gezagvoerder die mogelijkheid ook niet.
Dat klopt inderdaad, doorvliegen volgens vluchtplan.. maar met transpondercode 7600, dan weten ze in de toren ook waar ze aan toe zijn.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 07:14 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Normale procedure is dat je doorvliegt en je vluchtplan volgt, ATC merkt vanzelf wel dat je niet antwoord. Van procedures afwijken met een commfail zorgt ervoor dat ATC niet kan anticiperen, want die gaan er van uit dat je gewoon de procedures volgt.
Maar veel is nog onduidelijk, dus laten we het onderzoek afwachten.
Precies, misschien heeft alles een logische verklaring.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 07:21 schreef Auti het volgende:
[..]
Dat klopt inderdaad, doorvliegen volgens vluchtplan.. maar met transpondercode 7600, dan weten ze in de toren ook waar ze aan toe zijn.
http://en.wikipedia.org/wiki/NORDO
Ik weet ook niet waarom die piloot koos voor zijn rare procedure, maar dat krijgen we nog wel te horen.
Gisteravond was Ivo Opstelten (minister van veiligheid) in het programma Knevel & Van den Brink en daar gaf hij aan dat dat inderdaad zo was, en dat hij daar de toestemming voor zou moeten geven.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 02:51 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Vraag ik me ook af. Dan schiet je dus ook de onschuldige passagiers uit de lucht?
Nouja zal dan wel beter zijn dan dat dat ding zich op een drukbezochte markt stort maar toch....
http://www.flightradar24.com/data/flights/vy8366quote:Op donderdag 30 augustus 2012 08:37 schreef Me_Wesley het volgende:
Heeft iemand de gevlogen route nog bij de hand? Er ligt namelijk wel een holding over zeeland.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |