Oh darn, die variant had ik nog niet bedacht.... dat ze die knuppel helemaal geen ¤ 200,= gegeven hebben maar niet eens de helft.quote:Op dinsdag 25 september 2012 15:18 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Hard balen en hun verlies nemen. En het geld terughalen bij degene van wie zij het verkocht hebben.
Of moet jij als eigenaar jouw verlies maar nemen, omdat een winkelier bewust gejat spul inkoopt maar dat voor een hogere inkoopprijs in de boeken neerzet?
De winkel heeft gecontroleerd of de verkoper de eigenaar was? De winkel heeft gecontroleerd of de telefoon gestolen was? De winkel heeft de telefoon de eerste drie dagen niet te koop aangeboden?quote:Op dinsdag 25 september 2012 15:19 schreef opgebaarde het volgende:
Uiteraard heeft de winkel een verplichting, aan welke zij toch allemaal voldaan heeft?
Als ik als particulier via martkplaats een fiets koop, voor de normale prijs, dan kan die volgens jullie wel even afgepakt worden?
Geheel correct, behalve dat ik het geen 'afgepakt' zou willen noemen.quote:Op dinsdag 25 september 2012 15:19 schreef opgebaarde het volgende:
Uiteraard heeft de winkel een verplichting, aan welke zij toch allemaal voldaan heeft?
Als ik als particulier via martkplaats een fiets koop, voor de normale prijs, dan kan die volgens jullie wel even afgepakt worden?
Dat zijn de wettelijke verplichtingen van de winkel? En de winkel had toch gecheckt of de telefoon als gestolen stond opgegeven?quote:Op dinsdag 25 september 2012 15:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
De winkel heeft gecontroleerd of de verkoper de eigenaar was? De winkel heeft gecontroleerd of de telefoon gestolen was? De winkel heeft de telefoon de eerste drie dagen niet te koop aangeboden?
Kennelijk niet goed genoeg en ook al heeft ie z'n best gedaan, dan nog heeft ie dit keer de pech gehad toch een gestolen goed te kopen. Dat is ondernemersrisico. Vervelend voor hem, maar dat is nu eenmaal zo.quote:Op dinsdag 25 september 2012 15:24 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat zijn de wettelijke verplichtingen van de winkel? En de winkel had toch gecheckt of de telefoon als gestolen stond opgegeven?
Hmm, nog niet helemaal uit de kast, keiharde sexdate gehad en de dader heeft je dubbel hard genaaidquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 15:43 schreef Darkspirrit het volgende:
een vraagje over het hoofd gezien hier alsnog het antwoord hoe de tel gejat is:
Hij is uit huis gejat hoe wat en waarom doet er ff niet toe maar houd het erop dat ik te goed van vertrouwen was...
anyway politie heeft me foto van de dader laten zien wat hem ook is dus ze hebben de dader wel. tevens hebben ze hem verhoord en je raad het wel.... hij ontkent alles DUH!!!
anyway ik moet ff achter de naam zien te komen. bij toeval weet ik dat hij zijn eigen nummer heeft gebeld maar nu nog op slinkse wijze zien te achterhalen hoe hij heet waar hij woont etc... iemand van jullie die viavia kan proberen dit los te peuteren? mijn stem zal die wel herkennen enzo dus als ik hem bel dan nja...
Zoek even een advocaat op en klaag die winkelier aan, dag mag ie alle kosten betalen. Die hangt gewoon en iemand die advocaat is, neemt zo'n zaak graag aan denk ik.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 17:16 schreef Darkspirrit het volgende:
nr is al weer weg... anyway nee tel nog steeds niet terug en ziet er naar uit dat niemand iets van betekenis kan zijn. de ergenis....
ik zorg er wel voor dat de zaak de tel gewoon jaartje of 2 niet kunnen verkopen zodat deze in prijs daalt tot onder hun inkoopsbedrag dat is dan wel nog mogelijk
Nee... want die kosten verhaal je gewoon en eis je ook. Heb jij de linkjes niet gelezen van de jurisprudentie hierboven gegeven?quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 17:23 schreef Darkspirrit het volgende:
advocaat is duurder dan de hele telefoon en die moet je wel zelf betalen ook al win je
Het IMEI als gestolen opgeven zodat de telefoon nooit meer gebruikt kan worden kan niet?quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 17:16 schreef Darkspirrit het volgende:
nr is al weer weg... anyway nee tel nog steeds niet terug en ziet er naar uit dat niemand iets van betekenis kan zijn. de ergenis....
ik zorg er wel voor dat de zaak de tel gewoon jaartje of 2 niet kunnen verkopen zodat deze in prijs daalt tot onder hun inkoopsbedrag dat is dan wel nog mogelijk
jij bent gewoon te dom voor woorden.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 17:16 schreef Darkspirrit het volgende:
En dan bij voorkeur groot op het voorhoofd.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 13:47 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
jij bent gewoon te dom voor woorden.
Dit had ik je sinds het begin v.d. topic willen vertellen maar nu heb ik er de moeite voor genomen..
Mensen hier hebben 101 verschillende adviezen gegeven waarmee je 100% je tel. Terugkrijgt maar wat doe jij? 2 jaar wachten voor waarde daling? Schrijf je telefoon maar op je buik, of beter nog: tatoeer het met oost indische inkt.. Die zie je als hetzo doorgaat nooit meer terug..
quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 17:35 schreef Inlognaam het volgende:
Denk eigenlijk dat het topic wel dicht kan. Tig keer is er gezegd dat ie het ding moet en kan revindiceren maar dat wil of kan volgens TS niet. Zou verder ook niet weten hoe ie denkt te gaan rekken totdat het ding waardeloos is voor de winkelier en de dief zelf wel kan aanpakken.
QFT. Oplossingen genoeg aangedragen, TS kan makkelijk zijn telefoon terug eisen, maar is blijkbaar te dom of te eigenwijs om dat te doen. Lijkt me een goed idee om dit topic dicht te gooien.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 13:47 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
jij bent gewoon te dom voor woorden.
Dit had ik je sinds het begin v.d. topic willen vertellen maar nu heb ik er de moeite voor genomen..
Mensen hier hebben 101 verschillende adviezen gegeven waarmee je 100% je tel. Terugkrijgt maar wat doe jij? 2 jaar wachten voor waarde daling? Schrijf je telefoon maar op je buik, of beter nog: tatoeer het met oost indische inkt.. Die zie je als hetzo doorgaat nooit meer terug..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook hoi !
quote:Op zondag 7 oktober 2012 03:19 schreef Inlognaam het volgende:
Joh, laat 'm lekker de dief aanpakken. Bewijslast tig keer moeilijker, te kaal om te plukken maar dat gaat ie wel doen.Voegen als benadeelde partij in het strafproces lijkt me gezien ts zijn manier van aanpak totaal onhaalbaarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
op de winkel berust een onderzoeksplicht, als aan deze voldaan is en de mobiel is door verkocht kan je niks meerquote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:32 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Een winkel koopt de telefoon aan de balie en dat is dan gelijk geen heling meer?
Je zegt en quote goed. Te goeder trouw... en dat is dus enkel als de rechter oordeelt dat ie te goeder trouw is geweest. Met alle door jou aangeleverde gegevens, zal geen rechter de winkelier als 'te goeder trouw' oordelen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:05 schreef Darkspirrit het volgende:
ook voor allen die dit even niet snappen
Revindicatie:
De eigenaar kan zijn recht tot revindicatie WEL uitoefenen, als het gaat om een roerende zaak, zoals een auto waarvan de eigenaar de eigendom is kwijtgeraakt door diefstal. In dat geval wordt degene die de auto tegen betaling heeft verkregen en die op het moment van de verkrijging te goeder trouw was, NIET beschermd tegen een revindicatie-vordering van de eigenaar (artikel 3:86 BW), mits de vordering binnen 3 jaar gedaan wordt, te rekenen van de dag van de diefstal (artikel 3:86 lid 3 BW). De verkrijger kan als bezitter te goeder trouw op grond van artikel 3:120 BW wel recht op vergoeding van de gemaakte kosten.
En let dan even op de laatste zin....
De verkrijger kan als bezitter te goeder trouw op grond van artikel 3:120 BW wel recht op vergoeding van de gemaakte kosten.
de winkelier gooit die "vergoeding" dus op de inkoopsprijs.
maar er is hoop EINDELIJK het kost dan even geld maar goed nu werkt dit advocatenkantoor dan WEL mee en gaat de zaak even uitvoerig doorspitten en de persoon vertelde me dat er een kleine mogelijkheid bestaat tot deze revindicatie.
Thnx all ook voor de tips die zijn zeer bruikbaar in deze zaak ^^
*begint met duimen*
En, hoe denk je die kosten terug te verhalen op de dader? Gaat je zonder rechtszaak ook niet lukken.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 13:56 schreef Darkspirrit het volgende:
De winkel heeft helaas wel zijn "best" gedaan onderzoek te doen of het om een niet gestolen goed gaat.
Blijkbaar is het al goed als men even op een website kijkt van stopheling (terwijl het daar pas op komt als je daadwerkelijk aangifte hebt gedaan (wat overigens vaak langer duurt voor de je dit kan doen als er ander bewijs aanwezig was) en het goed geregistreerd wordt door de politie) en de gegevens (id kaart) wordt genoteerd.
de zaak heeft de telefoon nog wel maar goed
inmiddels goed juridisch contact gehad en ik zou het zelf moeten proberen op te lossen gezien de kosten voor een advocaat niet afwegen tegen de prijs van de telefoon.
kortom nu moet ik eerst de schade verhalen op de dader om vervolgens de telefoon terug te kopen wat ik denk dat nog wel even gaat duren
U heeft het begrip 'goede trouw volgens Darkspirit' volledig goed begrepenquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:51 schreef Leandra het volgende:
Dus, telefoon van een terrastafeltje gappen, direct doorlopen naar de winkel en de winkel zit goed, want de dief staat sneller in de winkel dan jij naar het politiebureau kunt lopen....
Die drie dagen wachttijd die ze verplicht hebben die zijn natuurlijk ook niet voor niets, en daar hebben ze zich ook niet aan gehouden.
Snap ik ook niet nee. Men verwacht dat de politie de winkel even binnenloopt, de telefoon terug pakt en meteen aan TS terug geeft? Gelukkig werkt dat zo dus niet in Nederland, maar het is begrijpelijk dat op deze manier wel extreem frustrerend wordt.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 19:37 schreef Pollewoppie het volgende:
waarom dan gelijk kankeren op de politie?
Yep, dat lijkt mij hoofreden #1 dat die winkel niet gewoon netjes die telefoon retourneert aan de rechtmatige eigenaar - TS en niemand anders.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 19:27 schreef jcdragon het volgende:
Die winkelier denkt natuurlijk dat de mensen geen rechtszaken willen omdat het geld en moeite kost. Er zullen vast nog meer mensen zo door de winkelier benadeeld zijn. Maar dit gaat toch om het principe. Dus aanklagen die mensen.
Met die 'vergoeding' zal geen rechter instemmen. Als je nou die winkel is had gedagvaard had je de telefoon al lang en breed terug gehad.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:05 schreef Darkspirrit het volgende:
ook voor allen die dit even niet snappen
Revindicatie:
De eigenaar kan zijn recht tot revindicatie WEL uitoefenen, als het gaat om een roerende zaak, zoals een auto waarvan de eigenaar de eigendom is kwijtgeraakt door diefstal. In dat geval wordt degene die de auto tegen betaling heeft verkregen en die op het moment van de verkrijging te goeder trouw was, NIET beschermd tegen een revindicatie-vordering van de eigenaar (artikel 3:86 BW), mits de vordering binnen 3 jaar gedaan wordt, te rekenen van de dag van de diefstal (artikel 3:86 lid 3 BW). De verkrijger kan als bezitter te goeder trouw op grond van artikel 3:120 BW wel recht op vergoeding van de gemaakte kosten.
En let dan even op de laatste zin....
De verkrijger kan als bezitter te goeder trouw op grond van artikel 3:120 BW wel recht op vergoeding van de gemaakte kosten.
de winkelier gooit die "vergoeding" dus op de inkoopsprijs.
maar er is hoop EINDELIJK het kost dan even geld maar goed nu werkt dit advocatenkantoor dan WEL mee en gaat de zaak even uitvoerig doorspitten en de persoon vertelde me dat er een kleine mogelijkheid bestaat tot deze revindicatie.
Thnx all ook voor de tips die zijn zeer bruikbaar in deze zaak ^^
*begint met duimen*
Precies. Heb zo het vermoeden dat dat zo'n club is geweest die er gewoon geen zin in had om de klus aan te pakken omdat er maar weinig mee te 'vangen' valt...quote:Op woensdag 24 oktober 2012 14:15 schreef tufkai het volgende:
Zoek even een andere advocaat op. Een advocatenkantoor dat oordeelt dat er een kleine kans bestaat dat je 'm succesvol kan revindiceren verstaat zijn/haar vak niet goed.
Kun je die zaak niet gewoon een hele nare dag bezorgen, mocht het uit de hand lopen en je bv. geen zin meer hebt in een rechtszaak?quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 17:16 schreef Darkspirrit het volgende:
Stuur ze dit arrest, ga erlangs, en ga niet weg zonder je telefoon of een schriftelijke ondertekende verklaring van de baas dat ze je telefoon niet teruggeven.quote:r.o. 3.6.2 Voor zover [verweerder] als schadevergoeding de koopprijs vordert, betogen de onderdelen 2.5 en 3.2 terecht dat het hof in rov. 3.6 van zijn arrest heeft miskend dat onder de in art. 3:120 lid 2 bedoelde "ten behoeve van het goed gemaakte kosten" niet de voor de zaak betaalde koopprijs is te begrijpen, ook niet als de koper bij zijn verkrijging te goeder trouw was (vgl. Parl. Gesch. Boek 3 (Inv. 3, 5 en 6), blz. 1223).
Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar ik zou de winkel voorstellen je volledig schadeloos te stellen en dat je dan afziet van je rechten op die telefoon en ook geen aangifte wegens heling tegen die winkel gaat doen. In zo'n strafzaak tegen die winkel zou je je namelijk als benadeelde partij kunnen voegen en schadevergoeding kunnen eisen. Volgens mij helpt slachtofferhulp je daarbij en hoef je niet zelf een advocaat te nemen.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 12:09 schreef Darkspirrit het volgende:
even de laatste updates, voor hen die nog geinteresseerd zijn.
De zaak ligt bij justitie en ze hebben mijn papieren binnen en is nu in behandeling.
Tevens heeft er een groot art in de TC Tubantia gestaan (zeg 3/4 pagina) waar de eigenaar van de telefoonzaak absoluut niet blij mee was.
Ik heb contact gehad met goede advocaten maar ze zeggen allemaal dat je het wel kan winnen maar de eigen bijdrage zou meer kosten dan het me op zou leveren dus dat doe ik voorlopig nog even niet (let wel tot 3 jaar na dato diefstal kan ik nog beroep maken op dus ik houd het in mijn achterhoofd)
de telefoon is al flink in waarde gezakt dus de winkel zal hier ook wel niet blij mee zijn.
Ze moeten de telefoon nu bewaren tot minimaal 3 jaar en op uitspraak van de rechter.
kortom ook al duurt het ff wat langer, de hoop is terug.
p.s. de dief wordt op alle punten aangeklaagd.
Diefstal is bewezen en ook het doorverkopen
quote:Op dinsdag 12 februari 2013 14:49 schreef Darkspirrit het volgende:
ik zal het art asap ff inscannen en hier neer planten voor de geinteresseerden
dit dus,quote:Op dinsdag 9 juli 2013 11:45 schreef Kreator het volgende:
Ik vind persoonlijk 2 weken celstraf behoorlijk veel voor het stelen van een telefoon. Maar wel goed dus.
Wel raar dat je je telefoon niet terugkrijgt...
Nou ja, in de cel zitten is geen pretje, hoor... je hebt 'm toch mooi teruggepakt.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 11:44 schreef Darkspirrit het volgende:
De verdachte moet het geld betalen dat hij van de winkel heeft gekregen en heeft een celstraf van 2 weken gekregen
In ieder geval nog iets.. Maar wat een gedoe zeg, en dat het zo lang kon duren. Belachelijk de gehele situatie. En die telefoonwinkelquote:Op dinsdag 9 juli 2013 13:08 schreef Darkspirrit het volgende:
sorry dagwaarde is 150 maar de boete voor hem is 200 euro die hij mij moet betalen
Nee, een winkel koopt een telefoon voor een redelijk bedrag in een redelijke setting. Dus geen 100 bijna nieuwe telefoons, en geen iFöhn voor 20 euro, maar gewoon 1 iemand die zich met 1 telefoon bij de balie heeft gemeld.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:32 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Een winkel koopt de telefoon aan de balie en dat is dan gelijk geen heling meer?
Ik zou me niet zo aanstellen.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:29 schreef Darkspirrit het volgende:
wat zouden jullie in dit geval doen?
Mijn broertje heeft daar zelfs flinke problemen mee gekregen toen hij een gestolen telefoon van iemand gekocht had.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:32 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
De rest nog niet gelezen, maar ik werd bij het bureau gewoon naar huis gestuurd hoor.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 09:05 schreef Darkspirrit het volgende:
[..]
omdat hier sprake ook was van gestolen goed uit de woning waarbij er tevens glazen verplaatst waren kortom sporen van de dader waren aanwezig. vink dat vakje eens aan in de aangifte en voila je kan geen aangifte meer doen via het internet.
heb wel de tip gekregen in het vervolg direct naar het bureau te lopen want dan sta je daar en meestal nemen ze dan wel gelijk je verhaal af.
Dat begrijp ik dus niet. Het is onlogisch dat de aankoop van de nieuwe eigenaar niet wordt teruggedraaid.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 13:01 schreef Darkspirrit het volgende:
het probleem is, je koopt ten goede trouw tenzij er twijfel over de prijs is dan mag je aannemen dat hij evt gestolen is.
als de huidige eigenaar hem dus ten goede trouw heeft gekocht is het geen heling, is de dader bekend etc kan er evt nog wat ondernomen worden.
tis een krom systeem waarom ik nu zoiets heb van neem hem eerst een week in het bezit of 2, kijk of die gestolen is (ze hebben toch id en alles van de persoon die hem heeft ingeleverd) en doe een recheck of hij gestolen is of niet en leg hem daarna pas in de schappen. zo voorkom je al heel snel zulke problemen.... maar nee tegenwoordig moet alles snel gaan en dus gelijk vandaag in huis morgen in de verkoop...
Je hebt als eigenaar gewoon recht op revindicatie, ook als de koper ter goeder trouw heeft gehandeld.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 14:50 schreef eight het volgende:
[..]
Dat begrijp ik dus niet. Het is onlogisch dat de aankoop van de nieuwe eigenaar niet wordt teruggedraaid.
Als benadeelde heb je dus alles tegen je![]()
Zul je zien dat dat stuk verdriet in hoger beroep ook nog gelijk krijgt .
Eén van beide partijen zal benadeeld worden. Laat de dief dus maar alle schade vergoeden, inclusief maatschappelijke schade als gevolg van diefstal. Als 'ie het geld niet heeft dan hebben we een mooie orgaandonor, dan is zo'n figuur toch nog ergens goed voor.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 14:50 schreef eight het volgende:
[..]
Dat begrijp ik dus niet. Het is onlogisch dat de aankoop van de nieuwe eigenaar niet wordt teruggedraaid.
Als benadeelde heb je dus alles tegen je![]()
Zul je zien dat dat stuk verdriet in hoger beroep ook nog gelijk krijgt .
Tenzij sprake van consumenten koop.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 15:07 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Je hebt als eigenaar gewoon recht op revindicatie, ook als de koper ter goeder trouw heeft gehandeld.
Maar daar is hier geen sprake van toch?quote:
Als je als consument iets in een winkel koopt ter goeder trouw ben je beschermd tegen revindicatie. Als je iets koopt van een andere particulier, buiten een winkelsetting, ben je niet beschermd.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 16:31 schreef SuusOetMaiden het volgende:
Winkel kocht hem ter goeder trouw? Dus een particulier mag geen gestolen goederen verpatsen maar een winkelier wel? Is toch gewoon een geval van heling?
Die hoeft overduidelijk zn advocaatskosten niet zelf te betalen. Jammer dat dergelijke dingen kunnen. IN hoger beroep gaan bedoel ik dus. Het belast alleen de rechtbanken maar.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 12:13 schreef Darkspirrit het volgende:
ik heb geeeeeeeeen idee waarom hij in hoger beroep is gegaan. hij was het niet eens met de beschuldeging terwijl hij wel zijn id achterlaat pffff :S
Ja laten we hoger beroep afschaffen. Briljant planquote:Op vrijdag 2 januari 2015 16:48 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Die hoeft overduidelijk zn advocaatskosten niet zelf te betalen. Jammer dat dergelijke dingen kunnen. IN hoger beroep gaan bedoel ik dus. Het belast alleen de rechtbanken maar.
Sorry, had specifieker moeten zijn: in overduidelijke zaken als deze.. Die veroordeling volgt ook in hoger beroep wel, maar misschien kan ie er inderdaad wel een dagje celstraf minder krijgen.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 16:50 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ja laten we hoger beroep afschaffen. Briljant plan
Wie bepaalt wanneer een zaak overduidelijk is?quote:Op vrijdag 2 januari 2015 16:57 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Sorry, had specifieker moeten zijn: in overduidelijke zaken als deze.. Die veroordeling volgt ook in hoger beroep wel, maar misschien kan ie er inderdaad wel een dagje celstraf minder krijgen.
Al kun je natuurlijk ook invoeren dat bij een dergelijk hoger beroep de eigen bijdrage wederom geld. Ongetwijfeld dat die knakker in beroep is gegaan omdat ie toch een gratis advocaat heeft. Hij wel, de topicstarter uiteraard niet.
Wettelijk en overtuigend bewezen.. en dat is terug te lezen in het vonnis van de rechter.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 17:08 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Wie bepaalt wanneer een zaak overduidelijk is?
Ik snap je punt hoor, maar dat gaat niet werken. Het is een controlemiddel van de rechtbank zelf. Je stapt dan ook naar een hogere rechtbank (het levert de rechtbank dus geen extra werk op) moet dus in alle zaken toegankelijk zijn.
Niet alleen om de strafbaarheid of schuld opnieuw te laten beoordelen, maar ook om naar de strafmaat te laten kijken.
Een veroordeling bij verstek kan ook.. het is gewoon belachelijk hoelang rechtszaken durenquote:Op vrijdag 2 januari 2015 17:25 schreef Darkspirrit het volgende:
klopt inderdaad. het vonnis duurde al tijden omdat ze de dader niet konden traceren geen vaste verblijfplaats. uiteindelijk gelukt en nu dus weer wachten tot 25 feb 2015 tot het hoog gerechtshof
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |