abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 januari 2015 @ 12:13:12 #276
279768 Darkspirrit
Me, myself and I
pi_148239819
ik heb geeeeeeeeen idee waarom hij in hoger beroep is gegaan. hij was het niet eens met de beschuldeging terwijl hij wel zijn id achterlaat pffff :S
Een leven vol verhalen, waarin ieder een eigen hoofdrol in speelt.
Leef je eigen leven, dat doe ik ook.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 12:20:00 #277
279768 Darkspirrit
Me, myself and I
pi_148239963

ff test van krantenartikel nog

sorry nogmaals voor de enorm trage reactie
pi_148240070
quote:
8s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 11:29 schreef Darkspirrit het volgende:
wat zouden jullie in dit geval doen?
Ik zou me niet zo aanstellen.
pi_148240109
Mensen open je ogen
  vrijdag 2 januari 2015 @ 12:27:06 #280
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_148240112
Ik vind het wel goed van je dat je zo'n lange adem hebt hiervoor.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  vrijdag 2 januari 2015 @ 12:37:12 #281
279768 Darkspirrit
Me, myself and I
pi_148240340
ik wacht gewoon af jogy tis inderdaad wel frustrerend dat het allemaal zo lang moet duren maar we zullen zien wat er uiteindelijk gebeurd
pi_148240591
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 11:32 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Een winkel koopt de telefoon aan de balie en dat is dan gelijk geen heling meer? :')
Mijn broertje heeft daar zelfs flinke problemen mee gekregen toen hij een gestolen telefoon van iemand gekocht had.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 13:01:05 #283
279768 Darkspirrit
Me, myself and I
pi_148240828
het probleem is, je koopt ten goede trouw tenzij er twijfel over de prijs is dan mag je aannemen dat hij evt gestolen is.

als de huidige eigenaar hem dus ten goede trouw heeft gekocht is het geen heling, is de dader bekend etc kan er evt nog wat ondernomen worden.

tis een krom systeem waarom ik nu zoiets heb van neem hem eerst een week in het bezit of 2, kijk of die gestolen is (ze hebben toch id en alles van de persoon die hem heeft ingeleverd) en doe een recheck of hij gestolen is of niet en leg hem daarna pas in de schappen. zo voorkom je al heel snel zulke problemen.... maar nee tegenwoordig moet alles snel gaan en dus gelijk vandaag in huis morgen in de verkoop...
  vrijdag 2 januari 2015 @ 14:18:34 #284
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_148242756
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 09:05 schreef Darkspirrit het volgende:

[..]

omdat hier sprake ook was van gestolen goed uit de woning waarbij er tevens glazen verplaatst waren kortom sporen van de dader waren aanwezig. vink dat vakje eens aan in de aangifte en voila je kan geen aangifte meer doen via het internet.

heb wel de tip gekregen in het vervolg direct naar het bureau te lopen want dan sta je daar en meestal nemen ze dan wel gelijk je verhaal af.
De rest nog niet gelezen, maar ik werd bij het bureau gewoon naar huis gestuurd hoor.
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
  vrijdag 2 januari 2015 @ 14:34:19 #285
279768 Darkspirrit
Me, myself and I
pi_148243119
ze nemen wel actie whY alleen t duurt eilenlang
pi_148243418
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 13:01 schreef Darkspirrit het volgende:
het probleem is, je koopt ten goede trouw tenzij er twijfel over de prijs is dan mag je aannemen dat hij evt gestolen is.

als de huidige eigenaar hem dus ten goede trouw heeft gekocht is het geen heling, is de dader bekend etc kan er evt nog wat ondernomen worden.

tis een krom systeem waarom ik nu zoiets heb van neem hem eerst een week in het bezit of 2, kijk of die gestolen is (ze hebben toch id en alles van de persoon die hem heeft ingeleverd) en doe een recheck of hij gestolen is of niet en leg hem daarna pas in de schappen. zo voorkom je al heel snel zulke problemen.... maar nee tegenwoordig moet alles snel gaan en dus gelijk vandaag in huis morgen in de verkoop...
Dat begrijp ik dus niet. Het is onlogisch dat de aankoop van de nieuwe eigenaar niet wordt teruggedraaid.

Als benadeelde heb je dus alles tegen je }:|
Zul je zien dat dat stuk verdriet in hoger beroep ook nog gelijk krijgt .
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_148243882
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 14:50 schreef eight het volgende:

[..]

Dat begrijp ik dus niet. Het is onlogisch dat de aankoop van de nieuwe eigenaar niet wordt teruggedraaid.

Je hebt als eigenaar gewoon recht op revindicatie, ook als de koper ter goeder trouw heeft gehandeld.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  vrijdag 2 januari 2015 @ 15:08:07 #288
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_148243907
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 14:50 schreef eight het volgende:

[..]

Eén van beide partijen zal benadeeld worden. Laat de dief dus maar alle schade vergoeden, inclusief maatschappelijke schade als gevolg van diefstal. Als 'ie het geld niet heeft dan hebben we een mooie orgaandonor, dan is zo'n figuur toch nog ergens goed voor.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 15:10:10 #289
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_148243974
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 15:07 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Je hebt als eigenaar gewoon recht op revindicatie, ook als de koper ter goeder trouw heeft gehandeld.
Tenzij sprake van consumenten koop.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_148243997
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 15:10 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Tenzij sprake van consumenten koop.
Maar daar is hier geen sprake van toch?
'And I called your name,
  vrijdag 2 januari 2015 @ 15:34:09 #291
279768 Darkspirrit
Me, myself and I
pi_148244769
nee telefoon is gekocht na diefstal bij een tweedehands winkel
pi_148246555
Winkel kocht hem ter goeder trouw? Dus een particulier mag geen gestolen goederen verpatsen maar een winkelier wel? Is toch gewoon een geval van heling?
pi_148246609
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 16:31 schreef SuusOetMaiden het volgende:
Winkel kocht hem ter goeder trouw? Dus een particulier mag geen gestolen goederen verpatsen maar een winkelier wel? Is toch gewoon een geval van heling?
Als je als consument iets in een winkel koopt ter goeder trouw ben je beschermd tegen revindicatie. Als je iets koopt van een andere particulier, buiten een winkelsetting, ben je niet beschermd.
'And I called your name,
  vrijdag 2 januari 2015 @ 16:48:53 #294
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_148247067
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 12:13 schreef Darkspirrit het volgende:
ik heb geeeeeeeeen idee waarom hij in hoger beroep is gegaan. hij was het niet eens met de beschuldeging terwijl hij wel zijn id achterlaat pffff :S
Die hoeft overduidelijk zn advocaatskosten niet zelf te betalen. Jammer dat dergelijke dingen kunnen. IN hoger beroep gaan bedoel ik dus. Het belast alleen de rechtbanken maar.
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
pi_148247143
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 16:48 schreef BloedendeVagina het volgende:

[..]

Die hoeft overduidelijk zn advocaatskosten niet zelf te betalen. Jammer dat dergelijke dingen kunnen. IN hoger beroep gaan bedoel ik dus. Het belast alleen de rechtbanken maar.
Ja laten we hoger beroep afschaffen. Briljant plan :')
'And I called your name,
  vrijdag 2 januari 2015 @ 16:57:02 #296
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_148247432
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 16:50 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Ja laten we hoger beroep afschaffen. Briljant plan :')
Sorry, had specifieker moeten zijn: in overduidelijke zaken als deze.. Die veroordeling volgt ook in hoger beroep wel, maar misschien kan ie er inderdaad wel een dagje celstraf minder krijgen.

Al kun je natuurlijk ook invoeren dat bij een dergelijk hoger beroep de eigen bijdrage wederom geld. Ongetwijfeld dat die knakker in beroep is gegaan omdat ie toch een gratis advocaat heeft. Hij wel, de topicstarter uiteraard niet.
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
pi_148247886
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 16:57 schreef BloedendeVagina het volgende:

[..]

Sorry, had specifieker moeten zijn: in overduidelijke zaken als deze.. Die veroordeling volgt ook in hoger beroep wel, maar misschien kan ie er inderdaad wel een dagje celstraf minder krijgen.

Al kun je natuurlijk ook invoeren dat bij een dergelijk hoger beroep de eigen bijdrage wederom geld. Ongetwijfeld dat die knakker in beroep is gegaan omdat ie toch een gratis advocaat heeft. Hij wel, de topicstarter uiteraard niet.
Wie bepaalt wanneer een zaak overduidelijk is?
Ik snap je punt hoor, maar dat gaat niet werken. Het is een controlemiddel van de rechtbank zelf. Je stapt dan ook naar een hogere rechtbank (het levert de rechtbank dus geen extra werk op) moet dus in alle zaken toegankelijk zijn.
Niet alleen om de strafbaarheid of schuld opnieuw te laten beoordelen, maar ook om naar de strafmaat te laten kijken.
'And I called your name,
  vrijdag 2 januari 2015 @ 17:20:27 #298
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_148248422
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 17:08 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Wie bepaalt wanneer een zaak overduidelijk is?
Ik snap je punt hoor, maar dat gaat niet werken. Het is een controlemiddel van de rechtbank zelf. Je stapt dan ook naar een hogere rechtbank (het levert de rechtbank dus geen extra werk op) moet dus in alle zaken toegankelijk zijn.
Niet alleen om de strafbaarheid of schuld opnieuw te laten beoordelen, maar ook om naar de strafmaat te laten kijken.
Wettelijk en overtuigend bewezen.. en dat is terug te lezen in het vonnis van de rechter.

Het rechtssysteem is al zwaar overbelast. Mede door dit soort zaken. Topicstarter heeft alleen al dik 2 jaar moeten wachten op dit vonnis. Verdachte is veroordeelt. In hoger beroep zal ie ook ongetwijfeld veroordeeld worden. Wat is zn winst? Een dagje minder celstraf?

Neuh, ik zou dit soort dingen graag veranderd zien. Beroepsmogelijkheden beperken zou een optie zijn. Leidraad zou de opgelegde straf kunnen zijn bijvoorbeeld. Mja, rechtssysteem in Nederland is er neit voor de slachtoffers..

[ Bericht 14% gewijzigd door BloedendeVagina op 02-01-2015 17:27:54 ]
  vrijdag 2 januari 2015 @ 17:25:14 #299
279768 Darkspirrit
Me, myself and I
pi_148248640
klopt inderdaad. het vonnis duurde al tijden omdat ze de dader niet konden traceren geen vaste verblijfplaats. uiteindelijk gelukt en nu dus weer wachten tot 25 feb 2015 tot het hoog gerechtshof
  vrijdag 2 januari 2015 @ 17:32:02 #300
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_148248935
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 17:25 schreef Darkspirrit het volgende:
klopt inderdaad. het vonnis duurde al tijden omdat ze de dader niet konden traceren geen vaste verblijfplaats. uiteindelijk gelukt en nu dus weer wachten tot 25 feb 2015 tot het hoog gerechtshof
Een veroordeling bij verstek kan ook.. het is gewoon belachelijk hoelang rechtszaken duren :r
Jij bent nou 2 jaar verder.. hebt geen geld, geen telefoon :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')