ook al mee bezig inderdaad maar ja die zegt straks ja maar hij ligt daar te koop etc dus dat wordt touwtrekkenquote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:31 schreef Souteneur het volgende:
Kan je niet iets met de verzekering regelen?
Dan is dat 'te goeder trouw' dus dubieus.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:37 schreef Darkspirrit het volgende:
@Surveillance-Fiets blijkbaar niet
@ RPG de telefoon stond die nacht al op telefooncheck dus het was te zien dat hij gestolen was
Dimens GOED PLAN waarom kom ik zelf niet op deze ideeėnquote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:41 schreef Dimens het volgende:
Stelen uit de winkel, ergens anders weer verkopen en hem daar weer terugkopen. Dan heb je de telefoon helemaal legaal want je hebt hem gekocht.
Ik denk dat het een gave is.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:42 schreef Darkspirrit het volgende:
@
[..]
Dimens GOED PLAN waarom kom ik zelf niet op deze ideeėn
Dat zou je moeten aanvechten dan. Is dat namelijk niet het geval dan is er sprake van heling en blijft het jouw telefoon. Vraag is natuurlijk of dat praktisch uitvoerbaar is en of de politie er zoveel tijd in wil stoppen.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:29 schreef Darkspirrit het volgende:
kreeg gisteren te horen (via politie) dat gezien hun hem "ten goede trouw" hebben gekocht
benieuwd wat de politie dan zegt hahahaquote:
En terecht, gewoon doorzetten. Het is nog altijd jouw bezit die ze aan je willen verkopen. Ze mogen al van mazzel spreken dat ze niet vervolgd worden voor heling (kun je geen civiele procedure aanspannen? heb je rechtsbijstand? ga anders naar een rechtswinkel), dan zouden ze nu helemaal coulance moeten verlenen en het ding gelijk teruggeven.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:48 schreef Darkspirrit het volgende:
heling is geen heling meer blijkbaar als je hem maar "ten goede trouw" hebt gekocht :s hoezow krom...
als de politie niks doet en de winkel wil hem niet geven dan eens kijken hoe deze instanties tegen negatieve publiciteit aankijken middels de media.
ik wacht nog even een antwoord van de P af en dan gewoon met krant en al naar die winkel en belagen maar
Als de telefoon voor een normale prijs gekocht is en de procedures gevolgd zijn (legitimeren etc) is het geen heling. Want dan zou je bij alles wat je van een ander koopt moeten gaan controleren of het niet ergens gestolen is. Maar aangezien de procedure niet gevolgd is (niet geidentificeerd, en anders heeft de politie het wel heel erg makkelijk om eens met iemand te gaan praten) denk ik dat je dat wel kan aanvechten.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:48 schreef Darkspirrit het volgende:
heling is geen heling meer blijkbaar als je hem maar "ten goede trouw" hebt gekocht :s hoezow krom...
hoeveel telefoons worden er dagelijks wel niet gestolen? denk niet dat de politie er werk van wil maken. het bewijs is btw al geleverd dat ik snachts al aangegeven heb dat ie gestolen was dus dat verwijt kunnen ze al niet meer makenquote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:44 schreef Northside het volgende:
[..]
Dat zou je moeten aanvechten dan. Is dat namelijk niet het geval dan is er sprake van heling en blijft het jouw telefoon. Vraag is natuurlijk of dat praktisch uitvoerbaar is en of de politie er zoveel tijd in wil stoppen.
DS4???quote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:44 schreef HyperViper het volgende:
Waar is DS4? Hem moet je hebben. Wat een waanzin dit, godsamme.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |