abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116141701
voor 2 weken terug is mijn tel gejat.
direct laten blokkeren en kon pas een week later aangifte doen dat ie gestolen was want ze hadden het druk.
volgende dag op mp advertentie gevonden, ging om een winkel die hem had overgekocht. personeel was behulpzaam en heeft mijn imei nr gecontroleerd en die kwam overeen. was die dag binnengebracht.
direct politie gebeld en kon ik (aangezien het in de avond was en winkel al dicht zat) de volgende dag aangifte doen (dan opeens wel :S).
nu is de tel in bewaring van de winkel maar kreeg gisteren te horen (via politie) dat gezien hun hem "ten goede trouw" hebben gekocht en alles volgens de regels hebben gedaan ik waarschijnlijk kan fluiten naar mijn telefoon. ja of de winkel is zo aardig (think not) om hem middels een vrijwillige afstandsverklaring terug te geven.
het is toch gewoon schandalig dat een rechtstaat al nederland geen flikker uitvoerd met dit alles.
kortom mensen jat een telefoon en verkoop hem want blijkbaar is dit geoorloofd.
waar gaat het in nederland met het recht naar toe. rij 5 km te hard en je hebt een bekeuring van 35 tot 50 euro. maar steek je zelf tijd energie en moeite in het terugvinden van een gestolen goed en dat je hem ook nog eens vindt. dan doen ze geen zak want ze hebben het O ZO DRUK... ja met bonnetjes uitdelen van verkeersovertreders, fietsers zonder of met kapot licht.

wat zouden jullie in dit geval doen? terugstelen mag niet want dan ben je "crimineel"
Een leven vol verhalen, waarin ieder een eigen hoofdrol in speelt.
Leef je eigen leven, dat doe ik ook.
pi_116141740
Kan je niet iets met de verzekering regelen?
Op dinsdag 29 januari 2013 17:07 schreef Gulmez het volgende:
ALS ZE MIJN ZUSJE ZOUDEN BEDREIGEN WAT ZOU JIJ DOEN IK GA ME ZUSJE NIET KAPOT LATEN ZIEN GAAN snap dat
  woensdag 29 augustus 2012 @ 11:31:51 #3
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_116141770
Een afwachten
  PR/Manusje van alles woensdag 29 augustus 2012 @ 11:32:49 #4
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_116141799
Een winkel koopt de telefoon aan de balie en dat is dan gelijk geen heling meer? :')
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  woensdag 29 augustus 2012 @ 11:33:27 #5
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_116141816
Waren er geen gegevens van de dader bekend?

Jatten en doorverkopen mag nog steeds niet, een gejatte telefoon kennelijk dan soms weer wel, hoewel ze over heling normaal niet zo gemakkelijk heenstappen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_116141833
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 11:31 schreef Souteneur het volgende:
Kan je niet iets met de verzekering regelen?
ook al mee bezig inderdaad maar ja die zegt straks ja maar hij ligt daar te koop etc dus dat wordt touwtrekken
pi_116141839
Umh de verkoper van de gestolen telefoon is nog steeds strafbaar. Het is alleen zo dat als de koper het kocht zonder dat hij kon weten dat het gestolen was (normale prijs, gecontroleerd of het gestolen was enz.) Dan mag de koper het object houden.

Logisch ook. Aangezien anders hij ook de dupe is terwijl hij zijn best deed om geen gestolen product te kopen.
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
pi_116141840
Waarom mag je 'm niet 'terugstelen'? Als je netjes vraagt, mag ik even het imei nummer bekijken en dan loop je gewoon rustig weg met je telefoon. Zij hebben geen bewijs dat ze eigenaar zijn, jij wel.
pi_116141931
@Surveillance-Fiets blijkbaar niet

@ RPG de telefoon stond die nacht al op telefooncheck dus het was te zien dat hij gestolen was
  woensdag 29 augustus 2012 @ 11:39:22 #10
279768 Darkspirrit
Me, myself and I
pi_116141992
politie wil omtrent gegevens etc niks los laten btw maar volgens de verkoper nemen ze alleen telefoons aan met id bewijs.

daarnaast is een collega van mij daar onlangs geweest om een tel te kopen, een jongen naast hem kwam binnen en verkocht een iphone zonder enige identificatie dussss...
  woensdag 29 augustus 2012 @ 11:39:27 #11
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_116141997
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 11:37 schreef Darkspirrit het volgende:
@Surveillance-Fiets blijkbaar niet

@ RPG de telefoon stond die nacht al op telefooncheck dus het was te zien dat hij gestolen was
Dan is dat 'te goeder trouw' dus dubieus.
The love you take is equal to the love you make.
pi_116142062
Stelen uit de winkel, ergens anders weer verkopen en hem daar weer terugkopen. Dan heb je de telefoon helemaal legaal want je hebt hem gekocht.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 11:41:35 #13
279768 Darkspirrit
Me, myself and I
pi_116142076
de winkel zelf is fout om niet te controleren of hij gestolen is.

hopen dat ze de dader vinden en de zaak aan het ligt brengen anders ben je dubbel opgelicht.

ohja nog even extra, ze waren wel zo vriendelijk dat ik mijn tel terug kon kopen voor de inkoopsprijs pfff
  woensdag 29 augustus 2012 @ 11:42:36 #14
279768 Darkspirrit
Me, myself and I
pi_116142120
@
quote:
10s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 11:41 schreef Dimens het volgende:
Stelen uit de winkel, ergens anders weer verkopen en hem daar weer terugkopen. Dan heb je de telefoon helemaal legaal want je hebt hem gekocht.
Dimens GOED PLAN waarom kom ik zelf niet op deze ideeėn
pi_116142193
quote:
14s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 11:42 schreef Darkspirrit het volgende:
@

[..]

Dimens GOED PLAN waarom kom ik zelf niet op deze ideeėn
Ik denk dat het een gave is.
pi_116142202
Waar is DS4? Hem moet je hebben. Wat een waanzin dit, godsamme. :')
pi_116142203
wauw als ik dat doe van een (on)bekende is het heling ..
pi_116142214
quote:
8s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 11:29 schreef Darkspirrit het volgende:
kreeg gisteren te horen (via politie) dat gezien hun hem "ten goede trouw" hebben gekocht
Dat zou je moeten aanvechten dan. Is dat namelijk niet het geval dan is er sprake van heling en blijft het jouw telefoon. Vraag is natuurlijk of dat praktisch uitvoerbaar is en of de politie er zoveel tijd in wil stoppen.
Ja, ik generaliseer.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 11:45:56 #19
279768 Darkspirrit
Me, myself and I
pi_116142251
quote:
14s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 11:44 schreef Dimens het volgende:

[..]

Ik denk dat het een gave is.
benieuwd wat de politie dan zegt hahaha
  woensdag 29 augustus 2012 @ 11:48:21 #20
279768 Darkspirrit
Me, myself and I
pi_116142341
heling is geen heling meer blijkbaar als je hem maar "ten goede trouw" hebt gekocht :s hoezow krom...

als de politie niks doet en de winkel wil hem niet geven dan eens kijken hoe deze instanties tegen negatieve publiciteit aankijken middels de media.

ik wacht nog even een antwoord van de P af en dan gewoon met krant en al naar die winkel en belagen maar
  woensdag 29 augustus 2012 @ 11:51:37 #21
8369 speknek
Another day another slay
pi_116142459
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 11:48 schreef Darkspirrit het volgende:
heling is geen heling meer blijkbaar als je hem maar "ten goede trouw" hebt gekocht :s hoezow krom...

als de politie niks doet en de winkel wil hem niet geven dan eens kijken hoe deze instanties tegen negatieve publiciteit aankijken middels de media.

ik wacht nog even een antwoord van de P af en dan gewoon met krant en al naar die winkel en belagen maar
En terecht, gewoon doorzetten. Het is nog altijd jouw bezit die ze aan je willen verkopen. Ze mogen al van mazzel spreken dat ze niet vervolgd worden voor heling (kun je geen civiele procedure aanspannen? heb je rechtsbijstand? ga anders naar een rechtswinkel), dan zouden ze nu helemaal coulance moeten verlenen en het ding gelijk teruggeven.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_116142484
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 11:48 schreef Darkspirrit het volgende:
Als de telefoon voor een normale prijs gekocht is en de procedures gevolgd zijn (legitimeren etc) is het geen heling. Want dan zou je bij alles wat je van een ander koopt moeten gaan controleren of het niet ergens gestolen is. Maar aangezien de procedure niet gevolgd is (niet geidentificeerd, en anders heeft de politie het wel heel erg makkelijk om eens met iemand te gaan praten) denk ik dat je dat wel kan aanvechten.

Maar ik denk niet dat iemand er zoveel tijd/moeite in wil stoppen. :)
Ja, ik generaliseer.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 11:52:30 #23
279768 Darkspirrit
Me, myself and I
pi_116142488
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 11:44 schreef Northside het volgende:

[..]

Dat zou je moeten aanvechten dan. Is dat namelijk niet het geval dan is er sprake van heling en blijft het jouw telefoon. Vraag is natuurlijk of dat praktisch uitvoerbaar is en of de politie er zoveel tijd in wil stoppen.
hoeveel telefoons worden er dagelijks wel niet gestolen? denk niet dat de politie er werk van wil maken. het bewijs is btw al geleverd dat ik snachts al aangegeven heb dat ie gestolen was dus dat verwijt kunnen ze al niet meer maken :D maar ja je weet wel hoe dat gaat he. wat hebben we het druk......met bonnetjes uitdelen
  woensdag 29 augustus 2012 @ 11:53:10 #24
279768 Darkspirrit
Me, myself and I
pi_116142512
quote:
4s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 11:44 schreef HyperViper het volgende:
Waar is DS4? Hem moet je hebben. Wat een waanzin dit, godsamme. :')
DS4???
  woensdag 29 augustus 2012 @ 11:54:42 #25
8369 speknek
Another day another slay
pi_116142572
Is het een keten of een aggenebbishwinkeltje? In geval van het eerste zal een programma als Kassa ervan smullen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')