abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116146270
Volgens mij is de winkel met terugwerkende kracht nooit eigenaar van de telefoon geworden.... Dus volgens mij heb je gewoon recht op het terugkrijgen van je telefoon.... Maja, aan de andere kant betekent dat meer werk voor de pliesie en daar hebben ze natuurlijk geen zin in. En daarm oet je tegenwoordig ook respect voor hebben he :')
pi_116146339
Ken me nog wel zaak herinderen waarin een jongen zijn gestolen brommer in warenhuis zag staan, de winkel hoefde hem niet terug te geven, omdat ze idd ter goeder trouw hadden gehandeld, later hebben ze alsnog gedaan maar dat was meer voor de publiciteit.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 29 augustus 2012 @ 14:05:04 #53
279768 Darkspirrit
Me, myself and I
pi_116147132
ik denk ook in dit geval dat ze voor de publiciteit zullen kiezen als ik ineens met de verslaggever van TC Tubantia bij hen in de zaak sta om mijn telefoon terug te halen.

hoe dan ook zullen ze publiciteit krijgen. ofwel goede of wel slechte
Een leven vol verhalen, waarin ieder een eigen hoofdrol in speelt.
Leef je eigen leven, dat doe ik ook.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 16:51:57 #54
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_116153998
Belletje met het hoofdkantoor kan ook wonderen doen ...
Dum de dum
pi_116154302
Terug stelen en wachten tot de politie je komt halen. Daarna contact opnemen met kranten, media enzovoort. Zie je de kop al staan: 'Man opgepakt na het stelen van zijn eigen telefoon'. :D

Kamervragen gegarandeerd.
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
  woensdag 29 augustus 2012 @ 17:53:40 #56
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_116156256
Wat een debiel gedoe. Ze mogen hem niet meer verkopen maar ze zijn ook zo bekrompen om het niet terug te geven.
All she wants and needs is just a little taste..
  woensdag 29 augustus 2012 @ 17:57:46 #57
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_116156370
quote:
8s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 11:29 schreef Darkspirrit het volgende:

wat zouden jullie in dit geval doen? terugstelen mag niet want dan ben je "crimineel"
Vréselijk balen, maar nog steeds blij zijn dat het zo werkt. Want ik zou het anders bij elke aankoop (te goeder trouw) in mijn broek doen dat ik het gekochte later weer mag inleveren.

Verder suckt het wel big time... Ik denk dat ik iets heel symbolisch zou doen. Mijn telefoon namaken met papier mache en daarna met een plastic politiepoppetje in de brand steken. En daarna natuurlijk: bier!
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  woensdag 29 augustus 2012 @ 18:02:07 #58
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_116156512
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 11:39 schreef Darkspirrit het volgende:
politie wil omtrent gegevens etc niks los laten btw maar volgens de verkoper nemen ze alleen telefoons aan met id bewijs.

daarnaast is een collega van mij daar onlangs geweest om een tel te kopen, een jongen naast hem kwam binnen en verkocht een iphone zonder enige identificatie dussss...
Heel mooi, dan kan de dief of degene die 'm aan de telefoonwinkel geleverd heeft zo getraceerd worden ^O^

Nu kan het eigenlijk heel simpel zijn. Revindicatie; dat wil zeggen dat jij de telefoon bij de winkel opeist als rechtmatig eigenaar. Door de diefstal ben jij namelijk nog steeds eigenaar.

Eigenlijk is het in theorie heel simpel. Terugvragen cq. eisen bij de winkelier onder vertoon van het aangifte bewijs. Geeft ie 'm niet terug, dan stap je naar een advocaat en stap je naar de rechtbank om je eis kracht bij te zeggen. Vrijwel 100% zeker dat je dat wint.

De winkelier is dan de telefoon kwijt, maar dat is zijn probleem. Dat geld haalt ie maar terug bij degene van wie ie 'm gekocht heeft. Dat is niet jouw probleem.

Anders had het geweest als de telefoon via de telefoonwinkel verkocht zou zijn. De nieuwe koper heeft 'm dan wel eerlijk verkregen omdat deze 'm wel in de winkel heeft gekocht en daarom zich kan beroepen op goede trouw en er een geldige eigendomsoverdracht is geweest.
Ook hoi !
  woensdag 29 augustus 2012 @ 18:07:35 #59
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_116156668
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 11:52 schreef Northside het volgende:

[..]

Als de telefoon voor een normale prijs gekocht is en de procedures gevolgd zijn (legitimeren etc) is het geen heling. Want dan zou je bij alles wat je van een ander koopt moeten gaan controleren of het niet ergens gestolen is. Maar aangezien de procedure niet gevolgd is (niet geidentificeerd, en anders heeft de politie het wel heel erg makkelijk om eens met iemand te gaan praten) denk ik dat je dat wel kan aanvechten.

Maar ik denk niet dat iemand er zoveel tijd/moeite in wil stoppen. :)
Dan is het nog steeds heling. Er wordt namelijk een gestolen product verkocht en aangekocht. En dat is en blijft heling. Alleen moet je de vraag stellen of het om bewuste heling gaat, wat dus wil zeggen dat ze het wisten.
Ook hoi !
  woensdag 29 augustus 2012 @ 18:10:48 #60
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_116156752
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 14:05 schreef Darkspirrit het volgende:
ik denk ook in dit geval dat ze voor de publiciteit zullen kiezen als ik ineens met de verslaggever van TC Tubantia bij hen in de zaak sta om mijn telefoon terug te halen.

hoe dan ook zullen ze publiciteit krijgen. ofwel goede of wel slechte
Ik vraag me vooral af of TC Tubantia hier aandacht aan wil besteden.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  woensdag 29 augustus 2012 @ 18:13:38 #61
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_116156810
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 18:10 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Ik vraag me vooral af of TC Tubantia hier aandacht aan wil besteden.
Dat hoef je je niet af te vragen. Het antwoord daarop is simpelweg: Nee.

Je hebt meer kans bij GeenStijl. Maar dan moet de verkoper wel een capuchonnetje zijn :D
Ook hoi !
pi_116163862
Vriendinnetje van mij heeft hetzelfde gehad.. Gestolen goed teruggevonden op marktplaats, ook ter goeder trouw gekocht door zo'n zaak. Ter goeder trouw was wel 80 % onder de marktwaarde.. Ze heeft het uiteindelijk op advies van de verzekering maar teruggekocht omdat het anders een gebed zonder einde zou worden.
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
  woensdag 29 augustus 2012 @ 21:59:01 #63
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_116165628
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 21:22 schreef nectarientje het volgende:
Vriendinnetje van mij heeft hetzelfde gehad.. Gestolen goed teruggevonden op marktplaats, ook ter goeder trouw gekocht door zo'n zaak. Ter goeder trouw was wel 80 % onder de marktwaarde.. Ze heeft het uiteindelijk op advies van de verzekering maar teruggekocht omdat het anders een gebed zonder einde zou worden.
80% onder de marktwaarde, "te goeder trouw"??? 8)7

Ik vrees dat deze praktijken gewoon blijven voortbestaan omdat de plisie er geen trek in heeft om er achteraan te gaan. Schandalig gewoon.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_116169790
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 18:07 schreef Inlognaam het volgende:
Dan is het nog steeds heling. Er wordt namelijk een gestolen product verkocht en aangekocht. En dat is en blijft heling. Alleen moet je de vraag stellen of het om bewuste heling gaat, wat dus wil zeggen dat ze het wisten.
Dat is niet zoals ik het bij rechten geleerd heb.
Ja, ik generaliseer.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 23:53:56 #65
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_116171886
Als je iets gejat koopt, dan is het per defenitie heling.
Met dat tweede stukje doel ik richting de goede trouw en evt. schuldigheid/vervolging ervoor.
Ook hoi !
  woensdag 29 augustus 2012 @ 23:54:54 #66
279768 Darkspirrit
Me, myself and I
pi_116171920
ooooh en zeker besteed de TC Tubantia hier wel aandacht aan...

ook ik heb zo mijn contacten nog }) O-)
  woensdag 29 augustus 2012 @ 23:55:58 #67
279768 Darkspirrit
Me, myself and I
pi_116171949
maar het is idd gewoon te belachelijk voor woorden... ze hebben niks aan de tel dus waarom niet gewoon netjes terug geven.

kunnen we beiden aangifte doen, hij om zijn geld terug te eisen ik voor een schadevergoeding zijn we beide klaar met dat gezeur...
  woensdag 29 augustus 2012 @ 23:56:08 #68
279768 Darkspirrit
Me, myself and I
pi_116171960
time for bed
  donderdag 30 augustus 2012 @ 00:04:07 #69
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_116172296
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 21:22 schreef nectarientje het volgende:
Ik vraag me werkelijk af wat voorrang heeft bij een rechter: een beroep op goede trouw of een actie op grond van revindicatie.

Topicstarter zal denk ik echt voor de volle 100% winnen als ie naar de rechter stapt en revindicatie afdwingt. Dat de winkelier 'te goede trouw' heeft gehandeld durf ik me af te vragen. Denk niet dat ie zich daar met succes op kan beroepen: - bedrijfsrisico, - onder prijs, - geen aankoopbon.

Maar goed, het is een ellenlange procedure denk ik waar weer de nodige tijd en geld in kan zitten.
Ook hoi !
  donderdag 30 augustus 2012 @ 00:21:11 #70
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_116173058
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_116173576
Bizar dat iedereen roept dat aangifte doen van diefstal zo tijdrovend is terwijl dit gewoonweg vaak via Internet kan: http://www.politie.nl/aangifte/

En dat systeem werkt gewoon goed. Waarom een week gewacht?
  donderdag 30 augustus 2012 @ 00:41:30 #72
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_116173844
quote:
Gaat dus over het terugvorderen door de eigenaar van wie het gejat is. En daar was 3 jaar reeds verstreken: einde oefening voor jou als bestolene.

Ts moet gewoon dat ding opeisen bij de winkelier en als ie niet vrijwillig wilt teruggeven naar de rechter stappen. Doe je dat ook echt, dan weet de winkeleigenaar niet hoe snel ie het terug moet geven anders mag ie de proceskosten nog betalen ook.
Ook hoi !
  donderdag 30 augustus 2012 @ 09:05:59 #73
279768 Darkspirrit
Me, myself and I
pi_116178037
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 00:34 schreef Shodan het volgende:
Bizar dat iedereen roept dat aangifte doen van diefstal zo tijdrovend is terwijl dit gewoonweg vaak via Internet kan: http://www.politie.nl/aangifte/

En dat systeem werkt gewoon goed. Waarom een week gewacht?
omdat hier sprake ook was van gestolen goed uit de woning waarbij er tevens glazen verplaatst waren kortom sporen van de dader waren aanwezig. vink dat vakje eens aan in de aangifte en voila je kan geen aangifte meer doen via het internet.

heb wel de tip gekregen in het vervolg direct naar het bureau te lopen want dan sta je daar en meestal nemen ze dan wel gelijk je verhaal af.
  donderdag 30 augustus 2012 @ 09:09:04 #74
279768 Darkspirrit
Me, myself and I
pi_116178096
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 00:41 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Gaat dus over het terugvorderen door de eigenaar van wie het gejat is. En daar was 3 jaar reeds verstreken: einde oefening voor jou als bestolene.

Ts moet gewoon dat ding opeisen bij de winkelier en als ie niet vrijwillig wilt teruggeven naar de rechter stappen. Doe je dat ook echt, dan weet de winkeleigenaar niet hoe snel ie het terug moet geven anders mag ie de proceskosten nog betalen ook.
ik zet alles op alles om die telefoon terug te krijgen. niet omdat ik hem zo mis, maar omdat er veel te veel mensen hier slachtoffer van zijn. als iedereen er nu eens werk van maakt misschien merkt de politie dan dat het een serieuze zaak begint te worden en in het vervolg de opkopers en dieven strakker gaat aanpakken. het is dus niet alleen voor mijzelf dat ik hier mee door vecht. de verzekering kan blijkbaar al een heel hoop vergoeden. maar laat het maar eens duidelijk worden dat dit niet geoorloofd is. kortom wees sterk, houd vol en zorg ervoor dat de politie meer van dit soort vermeende zaken krijgt. voor hen tijdrovend en misschien geven ze dan eindelijk eens toe.
pi_116178107
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 11:39 schreef Darkspirrit het volgende:
politie wil omtrent gegevens etc niks los laten btw maar volgens de verkoper nemen ze alleen telefoons aan met id bewijs.

Dat is een goede zaak, dan weten ze dus wie hem van jou gejat heeft neem ik aan..?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')