Vréselijk balen, maar nog steeds blij zijn dat het zo werkt. Want ik zou het anders bij elke aankoop (te goeder trouw) in mijn broek doen dat ik het gekochte later weer mag inleveren.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:29 schreef Darkspirrit het volgende:
wat zouden jullie in dit geval doen? terugstelen mag niet want dan ben je "crimineel"
Heel mooi, dan kan de dief of degene die 'm aan de telefoonwinkel geleverd heeft zo getraceerd wordenquote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:39 schreef Darkspirrit het volgende:
politie wil omtrent gegevens etc niks los laten btw maar volgens de verkoper nemen ze alleen telefoons aan met id bewijs.
daarnaast is een collega van mij daar onlangs geweest om een tel te kopen, een jongen naast hem kwam binnen en verkocht een iphone zonder enige identificatie dussss...
Dan is het nog steeds heling. Er wordt namelijk een gestolen product verkocht en aangekocht. En dat is en blijft heling. Alleen moet je de vraag stellen of het om bewuste heling gaat, wat dus wil zeggen dat ze het wisten.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:52 schreef Northside het volgende:
[..]
Als de telefoon voor een normale prijs gekocht is en de procedures gevolgd zijn (legitimeren etc) is het geen heling. Want dan zou je bij alles wat je van een ander koopt moeten gaan controleren of het niet ergens gestolen is. Maar aangezien de procedure niet gevolgd is (niet geidentificeerd, en anders heeft de politie het wel heel erg makkelijk om eens met iemand te gaan praten) denk ik dat je dat wel kan aanvechten.
Maar ik denk niet dat iemand er zoveel tijd/moeite in wil stoppen.
Ik vraag me vooral af of TC Tubantia hier aandacht aan wil besteden.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:05 schreef Darkspirrit het volgende:
ik denk ook in dit geval dat ze voor de publiciteit zullen kiezen als ik ineens met de verslaggever van TC Tubantia bij hen in de zaak sta om mijn telefoon terug te halen.
hoe dan ook zullen ze publiciteit krijgen. ofwel goede of wel slechte
Dat hoef je je niet af te vragen. Het antwoord daarop is simpelweg: Nee.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 18:10 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ik vraag me vooral af of TC Tubantia hier aandacht aan wil besteden.
80% onder de marktwaarde, "te goeder trouw"???quote:Op woensdag 29 augustus 2012 21:22 schreef nectarientje het volgende:
Vriendinnetje van mij heeft hetzelfde gehad.. Gestolen goed teruggevonden op marktplaats, ook ter goeder trouw gekocht door zo'n zaak. Ter goeder trouw was wel 80 % onder de marktwaarde.. Ze heeft het uiteindelijk op advies van de verzekering maar teruggekocht omdat het anders een gebed zonder einde zou worden.
Dat is niet zoals ik het bij rechten geleerd heb.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 18:07 schreef Inlognaam het volgende:
Dan is het nog steeds heling. Er wordt namelijk een gestolen product verkocht en aangekocht. En dat is en blijft heling. Alleen moet je de vraag stellen of het om bewuste heling gaat, wat dus wil zeggen dat ze het wisten.
Ik vraag me werkelijk af wat voorrang heeft bij een rechter: een beroep op goede trouw of een actie op grond van revindicatie.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 21:22 schreef nectarientje het volgende:
Vriendinnetje van mij heeft hetzelfde gehad.. Gestolen goed teruggevonden op marktplaats, ook ter goeder trouw gekocht door zo'n zaak. Ter goeder trouw was wel 80 % onder de marktwaarde.. Ze heeft het uiteindelijk op advies van de verzekering maar teruggekocht omdat het anders een gebed zonder einde zou worden.
Gaat dus over het terugvorderen door de eigenaar van wie het gejat is. En daar was 3 jaar reeds verstreken: einde oefening voor jou als bestolene.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 00:21 schreef jcdragon het volgende:
Hier iets wat er mee te maken heeft.
Gestolen goederen tergoedetrouw gekocht, wat te verwachten?
omdat hier sprake ook was van gestolen goed uit de woning waarbij er tevens glazen verplaatst waren kortom sporen van de dader waren aanwezig. vink dat vakje eens aan in de aangifte en voila je kan geen aangifte meer doen via het internet.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 00:34 schreef Shodan het volgende:
Bizar dat iedereen roept dat aangifte doen van diefstal zo tijdrovend is terwijl dit gewoonweg vaak via Internet kan: http://www.politie.nl/aangifte/
En dat systeem werkt gewoon goed. Waarom een week gewacht?
ik zet alles op alles om die telefoon terug te krijgen. niet omdat ik hem zo mis, maar omdat er veel te veel mensen hier slachtoffer van zijn. als iedereen er nu eens werk van maakt misschien merkt de politie dan dat het een serieuze zaak begint te worden en in het vervolg de opkopers en dieven strakker gaat aanpakken. het is dus niet alleen voor mijzelf dat ik hier mee door vecht. de verzekering kan blijkbaar al een heel hoop vergoeden. maar laat het maar eens duidelijk worden dat dit niet geoorloofd is. kortom wees sterk, houd vol en zorg ervoor dat de politie meer van dit soort vermeende zaken krijgt. voor hen tijdrovend en misschien geven ze dan eindelijk eens toe.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 00:41 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Gaat dus over het terugvorderen door de eigenaar van wie het gejat is. En daar was 3 jaar reeds verstreken: einde oefening voor jou als bestolene.
Ts moet gewoon dat ding opeisen bij de winkelier en als ie niet vrijwillig wilt teruggeven naar de rechter stappen. Doe je dat ook echt, dan weet de winkeleigenaar niet hoe snel ie het terug moet geven anders mag ie de proceskosten nog betalen ook.
Dat is een goede zaak, dan weten ze dus wie hem van jou gejat heeft neem ik aan..?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:39 schreef Darkspirrit het volgende:
politie wil omtrent gegevens etc niks los laten btw maar volgens de verkoper nemen ze alleen telefoons aan met id bewijs.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |