abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 september 2012 @ 15:20:42 #201
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117234458
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 15:18 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Hard balen en hun verlies nemen. En het geld terughalen bij degene van wie zij het verkocht hebben.

Of moet jij als eigenaar jouw verlies maar nemen, omdat een winkelier bewust gejat spul inkoopt maar dat voor een hogere inkoopprijs in de boeken neerzet?
Oh darn, die variant had ik nog niet bedacht.... dat ze die knuppel helemaal geen ¤ 200,= gegeven hebben maar niet eens de helft.
Komt er nog een stukje belastingfraude bij ook.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 25 september 2012 @ 15:21:44 #202
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117234497
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 15:19 schreef opgebaarde het volgende:
Uiteraard heeft de winkel een verplichting, aan welke zij toch allemaal voldaan heeft?

Als ik als particulier via martkplaats een fiets koop, voor de normale prijs, dan kan die volgens jullie wel even afgepakt worden?
De winkel heeft gecontroleerd of de verkoper de eigenaar was? De winkel heeft gecontroleerd of de telefoon gestolen was? De winkel heeft de telefoon de eerste drie dagen niet te koop aangeboden?
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 25 september 2012 @ 15:24:29 #203
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117234604
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 15:19 schreef opgebaarde het volgende:
Uiteraard heeft de winkel een verplichting, aan welke zij toch allemaal voldaan heeft?

Als ik als particulier via martkplaats een fiets koop, voor de normale prijs, dan kan die volgens jullie wel even afgepakt worden?
Geheel correct, behalve dat ik het geen 'afgepakt' zou willen noemen.

Maar de persoon van wie gejat is heeft inderdaad 3 jaar de tijd om die fiets bij jouw terug te halen. Tenzij jij rechtmatig eigenaar bent geworden, maar dat is aan jouw om evt. aan te tonen voor de rechter als jij de fiets niet vrijwillig teruggeeft.
Ook hoi !
pi_117234605
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 15:21 schreef Leandra het volgende:

[..]

De winkel heeft gecontroleerd of de verkoper de eigenaar was? De winkel heeft gecontroleerd of de telefoon gestolen was? De winkel heeft de telefoon de eerste drie dagen niet te koop aangeboden?
Dat zijn de wettelijke verplichtingen van de winkel? En de winkel had toch gecheckt of de telefoon als gestolen stond opgegeven?
  dinsdag 25 september 2012 @ 15:28:41 #205
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117234744
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 15:24 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dat zijn de wettelijke verplichtingen van de winkel? En de winkel had toch gecheckt of de telefoon als gestolen stond opgegeven?
Kennelijk niet goed genoeg en ook al heeft ie z'n best gedaan, dan nog heeft ie dit keer de pech gehad toch een gestolen goed te kopen. Dat is ondernemersrisico. Vervelend voor hem, maar dat is nu eenmaal zo.

De wetgever heeft nu eenmaal een aantal wetsartikelen bedacht die de oorspronkelijke eigenaar beschermen. En derhalve kan de oorspronkelijke eigenaar dus dat ding gewoon terugclaimen via de rechter. Deze zal dan zijn oordeel vellen en indien aantoonbaar gestolen is de kans groot dat zijn actie geslaagd is als de tegenpartij niet kan aantonen dat ie deze onder goede trouw (conform de regels gesteld in de wet dus) onder zich heeft.
Ook hoi !
pi_117234867
Ik begrijp het nog niet met die fiets, dat als ik ter goeder trouw de juiste prijs voor de fiets heb betaald, deze fiets kan kwijtraken en dit geen afgepakt heet :D
Dat met die fiets, heb ik ooit met recht gehad namelijk
  dinsdag 25 september 2012 @ 15:36:29 #207
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117235019
De winkelier had iig die 3 dagen niet gewacht. En ik ben benieuwd hoe de winkelier heeft gecontroleerd of de verkoper idd de eigenaar was.
Met een 4 jaar oud toestel kan ik me voorstellen dat het wat lastiger te bewijzen is, maar een Samsung S2 is geen 4 jaar oud.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_117238802
Eigenlijk toch ontzettend schandalig dat bij zoiets als diefstalgevoelig als een mobiele telefoon je bij doorverkoop aan een geregistreerde winkel geen aankoopbewijs oid hoeft te overleggen. Zo wordt het die winkel ook wel erg makkelijk gemaakt ..
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 15:43:03 #209
279768 Darkspirrit
Me, myself and I
pi_117629673
een vraagje over het hoofd gezien hier alsnog het antwoord hoe de tel gejat is:

Hij is uit huis gejat hoe wat en waarom doet er ff niet toe maar houd het erop dat ik te goed van vertrouwen was...

anyway politie heeft me foto van de dader laten zien wat hem ook is dus ze hebben de dader wel. tevens hebben ze hem verhoord en je raad het wel.... hij ontkent alles DUH!!!

anyway ik moet ff achter de naam zien te komen. bij toeval weet ik dat hij zijn eigen nummer heeft gebeld maar nu nog op slinkse wijze zien te achterhalen hoe hij heet waar hij woont etc... iemand van jullie die viavia kan proberen dit los te peuteren? mijn stem zal die wel herkennen enzo dus als ik hem bel dan nja...

[ Bericht 2% gewijzigd door Darkspirrit op 05-10-2012 16:08:48 ]
Een leven vol verhalen, waarin ieder een eigen hoofdrol in speelt.
Leef je eigen leven, dat doe ik ook.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 15:59:56 #210
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117630291
Niet handig om dat hier neer te zetten...
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 16:01:55 #211
279768 Darkspirrit
Me, myself and I
pi_117630372
ha why not? ik bedoel laten ze hem lekker plat bellen nr heb ik ook doorgegeven aan de politie en ze gaan dus kijken of ze hem onder dat nummer in de zaak hebben staan... is dit het geval dan is er geen twijfel meer mogelijk en dan mag ie snorren + ik verhaal ALLES op hem... uren. telefoon etc etc etc
pi_117631391
De gegevens hoeven hier inderdaad niet te belanden. Als dat wel gebeurt, mik ik het topic gewoon weg. :)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 16:31:19 #213
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117631573
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 15:43 schreef Darkspirrit het volgende:
een vraagje over het hoofd gezien hier alsnog het antwoord hoe de tel gejat is:

Hij is uit huis gejat hoe wat en waarom doet er ff niet toe maar houd het erop dat ik te goed van vertrouwen was...

anyway politie heeft me foto van de dader laten zien wat hem ook is dus ze hebben de dader wel. tevens hebben ze hem verhoord en je raad het wel.... hij ontkent alles DUH!!!

anyway ik moet ff achter de naam zien te komen. bij toeval weet ik dat hij zijn eigen nummer heeft gebeld maar nu nog op slinkse wijze zien te achterhalen hoe hij heet waar hij woont etc... iemand van jullie die viavia kan proberen dit los te peuteren? mijn stem zal die wel herkennen enzo dus als ik hem bel dan nja...

Hmm, nog niet helemaal uit de kast, keiharde sexdate gehad en de dader heeft je dubbel hard genaaid :+

Heb je je telefoon al terug? Zoja, zou je je bellijst wellicht kunnen opvragen en vreemde nummers kunnen bellen zonder nummerweergave.
Ook hoi !
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 17:16:55 #214
279768 Darkspirrit
Me, myself and I
pi_117633040
nr is al weer weg... anyway nee tel nog steeds niet terug en ziet er naar uit dat niemand iets van betekenis kan zijn. de ergenis....

ik zorg er wel voor dat de zaak de tel gewoon jaartje of 2 niet kunnen verkopen zodat deze in prijs daalt tot onder hun inkoopsbedrag dat is dan wel nog mogelijk
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 17:21:57 #215
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117633196
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 17:16 schreef Darkspirrit het volgende:
nr is al weer weg... anyway nee tel nog steeds niet terug en ziet er naar uit dat niemand iets van betekenis kan zijn. de ergenis....

ik zorg er wel voor dat de zaak de tel gewoon jaartje of 2 niet kunnen verkopen zodat deze in prijs daalt tot onder hun inkoopsbedrag dat is dan wel nog mogelijk
Zoek even een advocaat op en klaag die winkelier aan, dag mag ie alle kosten betalen. Die hangt gewoon en iemand die advocaat is, neemt zo'n zaak graag aan denk ik.

Als jij 'm niet terugvordert (want vrijwillige afstaan doen ze 'm overduidelijk niet) verkoopt die zaak 'm gewoon verder. Die heeft 'm echt niet voor 200 gekocht... en de politie weet niets van recht. Als in: klepel, klok.

Die winkelier gaat de kosten maar verhalen bij de dader van wie ie 'm gekocht heeft.
Ook hoi !
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 17:23:25 #216
279768 Darkspirrit
Me, myself and I
pi_117633240
advocaat is duurder dan de hele telefoon en die moet je wel zelf betalen ook al win je
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 17:24:49 #217
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117633284
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 17:23 schreef Darkspirrit het volgende:
advocaat is duurder dan de hele telefoon en die moet je wel zelf betalen ook al win je
Nee... want die kosten verhaal je gewoon en eis je ook. Heb jij de linkjes niet gelezen van de jurisprudentie hierboven gegeven?
Ook hoi !
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 17:28:28 #218
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_117633393
quote:

Het IMEI als gestolen opgeven zodat de telefoon nooit meer gebruikt kan worden kan niet?
Dum de dum
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 17:35:27 #219
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117633609
Denk eigenlijk dat het topic wel dicht kan. Tig keer is er gezegd dat ie het ding moet en kan revindiceren maar dat wil of kan volgens TS niet. Zou verder ook niet weten hoe ie denkt te gaan rekken totdat het ding waardeloos is voor de winkelier en de dief zelf wel kan aanpakken.
Ook hoi !
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 18:08:58 #220
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_117634698
Schrijf gewoon eerst zelf een brief. Eis hierin je telfoon terug en geef een termijn van 2 weken waarin ze dat doen, anders ga je naar de rechter. Onderbouw dit met argumenten die in dit topic zijn genoemd.

Bij geen antwoord ga je naar een advocaat toe en laat je ze maar voor de rechter komen.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 18:19:46 #221
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_117635036
Heeft TS geen rechtsbijstandverzekering? Eventueel kan hij bij een juridisch loket langsgaan. imei nummer kan bij telefooncheck.nu geregistreerd worden.
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_117657539
quote:

jij bent gewoon te dom voor woorden.
Dit had ik je sinds het begin v.d. topic willen vertellen maar nu heb ik er de moeite voor genomen..

Mensen hier hebben 101 verschillende adviezen gegeven waarmee je 100% je tel. Terugkrijgt maar wat doe jij? 2 jaar wachten voor waarde daling? Schrijf je telefoon maar op je buik, of beter nog: tatoeer het met oost indische inkt.. Die zie je als hetzo doorgaat nooit meer terug.. ;)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 14:14:21 #223
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117658333
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 13:47 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Dit had ik je sinds het begin v.d. topic willen vertellen maar nu heb ik er de moeite voor genomen..

Mensen hier hebben 101 verschillende adviezen gegeven waarmee je 100% je tel. Terugkrijgt maar wat doe jij? 2 jaar wachten voor waarde daling? Schrijf je telefoon maar op je buik, of beter nog: tatoeer het met oost indische inkt.. Die zie je als hetzo doorgaat nooit meer terug.. ;)
En dan bij voorkeur groot op het voorhoofd.
Ook hoi !
  zondag 7 oktober 2012 @ 03:06:25 #224
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_117681719
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 17:35 schreef Inlognaam het volgende:
Denk eigenlijk dat het topic wel dicht kan. Tig keer is er gezegd dat ie het ding moet en kan revindiceren maar dat wil of kan volgens TS niet. Zou verder ook niet weten hoe ie denkt te gaan rekken totdat het ding waardeloos is voor de winkelier en de dief zelf wel kan aanpakken.
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 13:47 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

QFT. Oplossingen genoeg aangedragen, TS kan makkelijk zijn telefoon terug eisen, maar is blijkbaar te dom of te eigenwijs om dat te doen. Lijkt me een goed idee om dit topic dicht te gooien.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  zondag 7 oktober 2012 @ 03:19:06 #225
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117681811
Joh, laat 'm lekker de dief aanpakken. Bewijslast tig keer moeilijker, te kaal om te plukken maar dat gaat ie wel doen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook hoi !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')