Oh darn, die variant had ik nog niet bedacht.... dat ze die knuppel helemaal geen ¤ 200,= gegeven hebben maar niet eens de helft.quote:Op dinsdag 25 september 2012 15:18 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Hard balen en hun verlies nemen. En het geld terughalen bij degene van wie zij het verkocht hebben.
Of moet jij als eigenaar jouw verlies maar nemen, omdat een winkelier bewust gejat spul inkoopt maar dat voor een hogere inkoopprijs in de boeken neerzet?
De winkel heeft gecontroleerd of de verkoper de eigenaar was? De winkel heeft gecontroleerd of de telefoon gestolen was? De winkel heeft de telefoon de eerste drie dagen niet te koop aangeboden?quote:Op dinsdag 25 september 2012 15:19 schreef opgebaarde het volgende:
Uiteraard heeft de winkel een verplichting, aan welke zij toch allemaal voldaan heeft?
Als ik als particulier via martkplaats een fiets koop, voor de normale prijs, dan kan die volgens jullie wel even afgepakt worden?
Geheel correct, behalve dat ik het geen 'afgepakt' zou willen noemen.quote:Op dinsdag 25 september 2012 15:19 schreef opgebaarde het volgende:
Uiteraard heeft de winkel een verplichting, aan welke zij toch allemaal voldaan heeft?
Als ik als particulier via martkplaats een fiets koop, voor de normale prijs, dan kan die volgens jullie wel even afgepakt worden?
Dat zijn de wettelijke verplichtingen van de winkel? En de winkel had toch gecheckt of de telefoon als gestolen stond opgegeven?quote:Op dinsdag 25 september 2012 15:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
De winkel heeft gecontroleerd of de verkoper de eigenaar was? De winkel heeft gecontroleerd of de telefoon gestolen was? De winkel heeft de telefoon de eerste drie dagen niet te koop aangeboden?
Kennelijk niet goed genoeg en ook al heeft ie z'n best gedaan, dan nog heeft ie dit keer de pech gehad toch een gestolen goed te kopen. Dat is ondernemersrisico. Vervelend voor hem, maar dat is nu eenmaal zo.quote:Op dinsdag 25 september 2012 15:24 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat zijn de wettelijke verplichtingen van de winkel? En de winkel had toch gecheckt of de telefoon als gestolen stond opgegeven?
Hmm, nog niet helemaal uit de kast, keiharde sexdate gehad en de dader heeft je dubbel hard genaaidquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 15:43 schreef Darkspirrit het volgende:
een vraagje over het hoofd gezien hier alsnog het antwoord hoe de tel gejat is:
Hij is uit huis gejat hoe wat en waarom doet er ff niet toe maar houd het erop dat ik te goed van vertrouwen was...
anyway politie heeft me foto van de dader laten zien wat hem ook is dus ze hebben de dader wel. tevens hebben ze hem verhoord en je raad het wel.... hij ontkent alles DUH!!!
anyway ik moet ff achter de naam zien te komen. bij toeval weet ik dat hij zijn eigen nummer heeft gebeld maar nu nog op slinkse wijze zien te achterhalen hoe hij heet waar hij woont etc... iemand van jullie die viavia kan proberen dit los te peuteren? mijn stem zal die wel herkennen enzo dus als ik hem bel dan nja...
Zoek even een advocaat op en klaag die winkelier aan, dag mag ie alle kosten betalen. Die hangt gewoon en iemand die advocaat is, neemt zo'n zaak graag aan denk ik.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 17:16 schreef Darkspirrit het volgende:
nr is al weer weg... anyway nee tel nog steeds niet terug en ziet er naar uit dat niemand iets van betekenis kan zijn. de ergenis....
ik zorg er wel voor dat de zaak de tel gewoon jaartje of 2 niet kunnen verkopen zodat deze in prijs daalt tot onder hun inkoopsbedrag dat is dan wel nog mogelijk
Nee... want die kosten verhaal je gewoon en eis je ook. Heb jij de linkjes niet gelezen van de jurisprudentie hierboven gegeven?quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 17:23 schreef Darkspirrit het volgende:
advocaat is duurder dan de hele telefoon en die moet je wel zelf betalen ook al win je
Het IMEI als gestolen opgeven zodat de telefoon nooit meer gebruikt kan worden kan niet?quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 17:16 schreef Darkspirrit het volgende:
nr is al weer weg... anyway nee tel nog steeds niet terug en ziet er naar uit dat niemand iets van betekenis kan zijn. de ergenis....
ik zorg er wel voor dat de zaak de tel gewoon jaartje of 2 niet kunnen verkopen zodat deze in prijs daalt tot onder hun inkoopsbedrag dat is dan wel nog mogelijk
jij bent gewoon te dom voor woorden.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 17:16 schreef Darkspirrit het volgende:
En dan bij voorkeur groot op het voorhoofd.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 13:47 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
jij bent gewoon te dom voor woorden.
Dit had ik je sinds het begin v.d. topic willen vertellen maar nu heb ik er de moeite voor genomen..
Mensen hier hebben 101 verschillende adviezen gegeven waarmee je 100% je tel. Terugkrijgt maar wat doe jij? 2 jaar wachten voor waarde daling? Schrijf je telefoon maar op je buik, of beter nog: tatoeer het met oost indische inkt.. Die zie je als hetzo doorgaat nooit meer terug..
quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 17:35 schreef Inlognaam het volgende:
Denk eigenlijk dat het topic wel dicht kan. Tig keer is er gezegd dat ie het ding moet en kan revindiceren maar dat wil of kan volgens TS niet. Zou verder ook niet weten hoe ie denkt te gaan rekken totdat het ding waardeloos is voor de winkelier en de dief zelf wel kan aanpakken.
QFT. Oplossingen genoeg aangedragen, TS kan makkelijk zijn telefoon terug eisen, maar is blijkbaar te dom of te eigenwijs om dat te doen. Lijkt me een goed idee om dit topic dicht te gooien.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 13:47 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
jij bent gewoon te dom voor woorden.
Dit had ik je sinds het begin v.d. topic willen vertellen maar nu heb ik er de moeite voor genomen..
Mensen hier hebben 101 verschillende adviezen gegeven waarmee je 100% je tel. Terugkrijgt maar wat doe jij? 2 jaar wachten voor waarde daling? Schrijf je telefoon maar op je buik, of beter nog: tatoeer het met oost indische inkt.. Die zie je als hetzo doorgaat nooit meer terug..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook hoi !
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |