SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haaksels uit het vorige topic:
Serindes varkentje en tas
CREADO's debuut
Deken van BIJOU
Het groene kussen van de dochter van Spuuglokje
Omslagdoek van Doobsie
Slinger van trui
Kussen van NicoleM
KarinvdB:
Hook on!
![]()
Eigenlijk nog best te doenquote:Op maandag 27 augustus 2012 12:01 schreef Angelof9 het volgende:
Het grote patroon staat alleen in het boek, klopt dat? tenminste ik kan online alleen die kleinere vinden.
edit: toch gevonden!
Dat vroeg ik me ook al afquote:Op maandag 27 augustus 2012 14:54 schreef x__duck het volgende:
[..]
Eigenlijk nog best te doen... hoeveel bollen saskia zullen erin gaan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
-in je winkeltje zetten..quote:Op maandag 27 augustus 2012 16:57 schreef EsseEi het volgende:
ahum ik las een u ipv een a op een hele verkeerde plaats
Lief katje
ik heb deze gemaakt, al tijd terug, en geen idee wat ik er mee moet, vind m niet mooi: hij is gebobbeld en de kleuren vind ik niet zo... maar zo zonde om weg te gooien
[ afbeelding ]
iemand een idee wat ik er mee kan doen? (zou t in zo'n kledingbak kunnen ofzo?)
voor mn scriptie, moet presentatie houden op een symposium en moet dus bestaande artikelen even analyseren en daar waarde aan hangen...quote:
quote:Wat is de gedachte achter deze beestjes?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De kleine amineko is er in het engels, voor de andere zul je de cijfertjes in het japans moeten lezenquote:Op maandag 27 augustus 2012 19:43 schreef CREADO het volgende:
EsseN zonde nooit weggooien... maak er eman blij mee.. desnoods babydekentje...
Gaaf die amineko, maar angelof9 heb je dat japanse patroon vertaald of zo?....
eh? watbedoelje?quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:04 schreef CREADO het volgende:
Vragen als jullie die beestjes of popjes mk. wat gebruiken jullie dan om het recht op elkaar te krijgen om het bij elkaar te houden?
Bij een fournituren of hobbywinkel.quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:12 schreef CREADO het volgende:
Ja als je het aan elkaar doet. Waar koop je die lange speelden? Kan ze nergens krijgen :-(
ik denk dat je vooral moet kijken wat je het mooist vindt worden. dus even wat stukjes proberen met diverse naalden. als het al te los wordt naar je zin ga je iets kleiner verder, maar te strak vind ik bij die sjaals ook echt niet mooi.quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:41 schreef blabbel6 het volgende:
@Trui: dank je wel voor je input. Ik neig ook naar: hoe groter de haaknaald, hoe langer de lussen dus hoe groter de wrap. Maar als ik alles andersom denk, vind ik het ook logisch omdat je dan meer draad overhoudt.
Zit er een maximum aan hoe oversized je de haaknaald neemt (voor een wrap)? Die sokkenwol is voor naald 2,5-3,5. Maakt het dan uit of ik naald 4, 5, of 6 neem?
http://www.ravelry.com/pa(...)from-lilo-and-stitchquote:Op maandag 27 augustus 2012 22:50 schreef annelotje het volgende:
@whoop waar heb je die stitch gezien? Ik hou van disney!
Ze worden door de dierenbescherming meegegeven aan donateurs. Je kan ze zowel breien als haken.quote:Op maandag 27 augustus 2012 19:13 schreef x__duck het volgende:
[..]
Wat is de gedachte achter deze beestjes?
Hoe doe je daaraan mee? En mag je daarna ook een knuffel voor jezelf maken?quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 09:33 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Ze worden door de dierenbescherming meegegeven aan donateurs. Je kan ze zowel breien als haken.
quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 09:09 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
http://www.ravelry.com/pa(...)from-lilo-and-stitch
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bewaar het hoofd wel en maak er wel eens een bijpassend lijf voor.
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
Op www.knitten.nl staat meer info over de dierenbeschermingkittens, met zowel haak- als breipatroon.quote:Op maandag 27 augustus 2012 19:13 schreef x__duck het volgende:
[..]
Wat is de gedachte achter deze beestjes?
er staat wel een adres, onder 'contact', daar kun je ze naartoe sturen lijkt me.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:59 schreef Dottey het volgende:
het is idd niet zo duidelijk van die postkanjers. Je ziet ook niet echt waar je het kunt inleveren enz.
die oren zijn cutequote:Op donderdag 30 augustus 2012 10:25 schreef CREADO het volgende:
[ afbeelding ]
Even een nieuw plaatje
6 losse,Rondje maken sluiten, dan 8 vasten, in elke vaste 5 stokjes, dan haaknaald eruit en achter in 1e insteken ( en dan lusje doortrekken) dan krijg je propje zeg maar, dat 8 keer met elke keer 3 losse tussen dat propje, dan op de 2e rand in elke 3 losse het 2 keer zo een propje maken, dan heb je er in totaal 16, en tussen elk propje weer 3 losse natuurlijk.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:47 schreef CREADO het volgende:
dottey: wat gaaf dat speldenkussen. zelfontwerp?
toverheks: wat is een popcornsteek ook al weer?? sorry kan het niet duidelijk zien
Misschien op deze beter, deze is al af is stukje kleiner ( had ik voor mijn kleindochter gemaakt)quote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:47 schreef CREADO het volgende:
toverheks: wat is een popcornsteek ook al weer?? sorry kan het niet duidelijk zien
Goed onthouden want ik las het toevalig ook, volgens mij had Karin dat gedaan.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:06 schreef EsseEi het volgende:
wow wat een waanzinnig mooie deken!!!!
en dat muisje is ook heel lief
alleen nog een grote rand grijs en mn lelijke deken is afhoe was t wassen nou? op 30 graden met wasverzachter en dan heeel eventjes in de droger??
quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:09 schreef trui het volgende:
ik vind 'm ook nog steeds prachtig toverheks! in mijn herinnering was jouw popcorn square dezelfde als die van 't kussen dat spuuglokje maakte, maar wat ik nu zie is toch anders omdat je twee rijen popcorns om het rondje heen doet, toch? heb je een linkje naar het patroon? of is het een niet-gratis-patroon?
oh wacht ik zie nu dat je het zelf net helemaal beschreven hebt, sorry.
ik had een soort gelijk iets gezien en dat heb ik gewoon ongeveer onthouden en nageaapt..quote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:47 schreef CREADO het volgende:
Wat ik gedaan heb: op fijne was met wasverzachter en dan een kwartier in de droger op warm (ik heb een stand 30 min warm, dus die gebruikt en na een kwartier er uit gehaald)quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:06 schreef EsseEi het volgende:
wow wat een waanzinnig mooie deken!!!!
en dat muisje is ook heel lief
alleen nog een grote rand grijs en mn lelijke deken is afhoe was t wassen nou? op 30 graden met wasverzachter en dan heeel eventjes in de droger??
quote:Op donderdag 30 augustus 2012 18:26 schreef CREADO het volgende:
Wow die deken is echt supergaaf!!! Is ie te koop? :-)
quote:Op donderdag 30 augustus 2012 23:54 schreef EsseEi het volgende:
correctie, 2500 dollar (of waren t euro's?)
quote:
quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:24 schreef CREADO het volgende:
hahahah..en in euro's?? sorry dat kan deze arme stakker dan niet betalen.
bijna klaar : [ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een van mijn eerste voor mijn kleine meid
[ afbeelding ]
Wat leuk dat je dat zegt!quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:57 schreef trui het volgende:
he spuug, ik vind 't zo gezellig dat jij hier nu ook lekker vaak meekijkt & post.![]()
ohhhhhhhhhhquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 10:16 schreef Angelof9 het volgende:
Als ik nu terugdenk aan mijn FV tijd, schaam ik me gewoon over hoeveel tijd ik daaraan verspilde!
Lollo is klaar! Het is gedoopt tot Lollo the Pooh, omdat hij een beetje op Winnie lijkt door z'n grote hoofd (ik vond het hoofd in het patroon te klein, dus ik heb het groter gemaakt). Ik ben uiteindelijk erg blij met hem, hij is cool!
[ [url=http://images4.ravelrycache.com/uploads/Angelof9/118182839/IMG_6246_medium2.jpg]afbeelding ]
[ afbeelding ][/url]
Ik houd helemaal niet van GS en andere 'aan elkaar gehaakte patroontjes', maar deze is erg tofquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 10:16 schreef Angelof9 het volgende:
Als ik nu terugdenk aan mijn FV tijd, schaam ik me gewoon over hoeveel tijd ik daaraan verspilde!
Lollo is klaar! Het is gedoopt tot Lollo the Pooh, omdat hij een beetje op Winnie lijkt door z'n grote hoofd (ik vond het hoofd in het patroon te klein, dus ik heb het groter gemaakt). Ik ben uiteindelijk erg blij met hem, hij is cool!
[ [url=http://images4.ravelrycache.com/uploads/Angelof9/118182839/IMG_6246_medium2.jpg]afbeelding ]
[afbeelding ][/url]
2 bollen elk van de twee hoofdkleuren en 1 bol elk van het wit en lila. En een kilo pak vulspulquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:19 schreef MizzEnroe het volgende:
Wat een leuke haaksels zie ik weer! Geweldig allemaal!
@Angelof: je hebt jezelf weer overtroffen, jeetje. Hoeveel bollen heb je zo ongeveer nodig gehad?
Die is echt geweldig mooi..!!!!quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 10:16 schreef Angelof9 het volgende:
[ afbeelding ][/url]
Dank je!quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:46 schreef EsseEi het volgende:
leuk duiveltje!
Deken in de was geweest, lekker zacht nuuen niet verpest ^^
Ik haak nu voor de komende babyquote:Op zondag 2 september 2012 13:13 schreef Angelof9 het volgende:
Ik brei/haak nooit voor de komende wat dan ook. Ik maak gewoon waar ik zin in heb.
Eerst een heleboel zigzags, dat wil ik toch wel als unique selling point maken in combinatie met de dekens. Als het dan nog niet te dicht tegen kerst aan zit misschien nog een paar met kraaltjes ofzo.quote:Op zondag 2 september 2012 14:23 schreef trui het volgende:
bijou, da's nog eens goed vooruit denken. maak je allemaal van die ripple ballen of ook andere?
Ze zijn zó schattig geworden, maar waren hels om te maken. Je moet een hele rij haken in de lus achter de twee 'normale' lussen. Dat is echt heel lastig.quote:Op zondag 2 september 2012 14:17 schreef BrainTeaser het volgende:
Leuk olifantje
Oh, die baby All Stars!!Krijg er in januari weer een neefje of nichtje bij, dus ga me er binnenkort ook maar eens aan wagen denk!
Hoe ziet een zigzag kerstbal eruit?quote:Op zondag 2 september 2012 14:29 schreef Bijou het volgende:
[..]
Eerst een heleboel zigzags, dat wil ik toch wel als unique selling point maken in combinatie met de dekens. Als het dan nog niet te dicht tegen kerst aan zit misschien nog een paar met kraaltjes ofzo.
*noteert: zigzag paaseierwarmers maken in februari*quote:Op zondag 2 september 2012 15:23 schreef B.ertha het volgende:
Ah, oke. Beetje paasei-gedachte dus?
Ik vraag me wel af hoe je op zo'n klein dingetje een zigzag begint.
quote:
Hé, nu wil ik 10% hè!quote:Op zondag 2 september 2012 15:32 schreef Bijou het volgende:
[..]
*noteert: zigzag paaseierwarmers maken in februari*
Dat vroeg ik me ook af, maar na uren proberen en uithalen is het gelukt
[..]
Heb ik gedaan en is zeer goed te doenquote:Op maandag 3 september 2012 10:02 schreef DonnaRush het volgende:
Die schoentjes zijn echt super lief!
Ik zag bij de Zeeman dat garen met dat glinstertje erin, daar had iemand hier zo`n amineko mee gehaakt toch? Geweldig garen, ik weet alleen niet wat ik ermee moet maken.![]()
Ik heb m`n babydeken er ook maar weer eens even bij gepakt toen ik hoorde dat degene waarvoor de deken wordt niet in december, maar begin november al uitgerekend is. M`n moeder had het verkeerd verstaan haha.
Ja, de patronen van Annita Wildschut zijn voor mij wel een reden om te willen breien..... vind Jacobus ook nog steeds zo leuk.quote:Op maandag 3 september 2012 10:24 schreef Angelof9 het volgende:
Ik ben helemaal verliefd op deze beer...
edit: verkeerde topic, hij is niet gehaakt...
Ze zijn ook heel goed geschreven! Ik had nog nooit iets anders dan een recht lapje gebreid, en toch kon ik met haar patroon Jacobus breien. Ok, ik liet hier en daar wel een steek vallen, dus hij is niet zo mooiquote:Op maandag 3 september 2012 10:30 schreef KarinvdB het volgende:
[..]
Ja, de patronen van Annita Wildschut zijn voor mij wel een reden om te willen breien..... vind Jacobus ook nog steeds zo leuk.
Zelf ontworpen en zelf gedrukt met folie.quote:Op zondag 2 september 2012 20:13 schreef x__duck het volgende:
Dottey, waar heb je labeltjes laten maken?
Zoals je "echte" T-shirts drukt.quote:Op maandag 3 september 2012 12:08 schreef trui het volgende:
wat is dat/ hoe gaat dat, drukken met folie?
Ze zijn echt leuk!quote:Op maandag 3 september 2012 12:17 schreef Dottey het volgende:
[..]
Zoals je "echte" T-shirts drukt.
Mijn schoonvader heeft een bedrukstudio, dus daar heb ik handig gebruik van gemaakt.
Mochten mensen in de buurt van west brabant wonen en ook een bedrukte label willenDan weet ik wel een leuk adresje dus
![]()
Ik naai ze goed vast, want kindervingertjes kunnen een hoop slopen en ik wil dat hij eraan blijft zitten.
Hij is leuk! Zal ik dan ook maar meedoen?quote:Op maandag 3 september 2012 13:33 schreef Angelof9 het volgende:
Ik moest de topic titel eer aandoen:
[ link | afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ga ik ook nog eens doen, trui of tshirt, nou ja, dwz dat stuk in een andere kleur.quote:Op dinsdag 4 september 2012 15:57 schreef Angelof9 het volgende:
Ik vind juist die 1-kleurige leuker
Ik ga mijn grote neko met een truitje haken, heb ik bedacht. Een gestreepte trui lijkt me leuk.
Die paarse achteraan is leuk!! (Combinatie met de rest ook trouwens!)quote:Edit: Net vergeten te plaatsen, ik heb deze kleuren gekozen voor m'n volgende deken
Dat is de nieuwe Royal paars kleurnr 40 (ik heb 3 verschillende kleuren 40, hier in de winkel hebben ze er nu ook nog twee, deze is meer aubergine, de andere meer paars maar ook zo donker. Goed oppassen dus). De rest is ook allemaal Royal, alleen de donkergrijs is Saskia. Had de bandjes er even afgehaald om de kleuren goed te kunnen zien.quote:Op dinsdag 4 september 2012 16:17 schreef x__duck het volgende:
[..]
Die paarse achteraan is leuk!! (Combinatie met de rest ook trouwens!)
Ik vind het patroontje en de amineko zelf al leuk, maakt niet zo veel uit welke kleur hij is (al vind ik de minst kat achtige kleuren leuker.)
Helaas heb ik nog veel te veel bollen liggenquote:Op dinsdag 4 september 2012 16:30 schreef KarinvdB het volgende:
[..]
Dat is de nieuwe Royal paars kleurnr 40 (ik heb 3 verschillende kleuren 40, hier in de winkel hebben ze er nu ook nog twee, deze is meer aubergine, de andere meer paars maar ook zo donker. Goed oppassen dus). De rest is ook allemaal Royal, alleen de donkergrijs is Saskia. Had de bandjes er even afgehaald om de kleuren goed te kunnen zien.
Dan gebruik je die toch om te breien? Ik heb ook een mega voorraad wol die niet fijn haakt,quote:Op dinsdag 4 september 2012 16:42 schreef Angelof9 het volgende:
Ik heb ook veel te veel Saskia/Royal. Vind het niet eens fijne wol om mee te haken!!
Ja dat was mijn gedachte dus bij die wool eater deken. Was van plan alleen voorraad te gebruiken en uiteindelijk heb ik 19 bollen (geheel of gedeeltelijk) gebruikt en 11 er bij gekocht.... Zucht. En ja, dan begin je weer te kopen en zie je weer nieuwe kleuren..... Deze deken is dus allemaal met nieuwe bollen, schiet lekker op (not). Maar ja, zolang ik niet failliet ga en er lol in heb he. Gelukkig heb ik geen dure Noro verslaving ofzoquote:Op dinsdag 4 september 2012 16:35 schreef x__duck het volgende:
[..]
Helaas heb ik nog veel te veel bollen liggenik moet eigenlijk dat eerst opmaken van mezelf!
Het is geen dure verslaving inderdaad (ik let wel op wat ik koop en probeer inmiddels ook een beeld te hebben dat ik er ook echt iets van ga maken) maar een deken zie ik nog niet zo zitten... ben dan weer wel bezig met een roze babydekentje maar nog niemand die zwanger is in de omgeving!quote:Op dinsdag 4 september 2012 16:50 schreef KarinvdB het volgende:
[..]
Ja dat was mijn gedachte dus bij die wool eater deken. Was van plan alleen voorraad te gebruiken en uiteindelijk heb ik 19 bollen (geheel of gedeeltelijk) gebruikt en 11 er bij gekocht.... Zucht. En ja, dan begin je weer te kopen en zie je weer nieuwe kleuren..... Deze deken is dus allemaal met nieuwe bollen, schiet lekker op (not). Maar ja, zolang ik niet failliet ga en er lol in heb he. Gelukkig heb ik geen dure Noro verslaving ofzo
Toen ik begon met haken, gaf Yppy mij de tip om met Catania katoen te beginnen, omdat dit erg prettig materiaal is. Inmiddels kan ik dit beamen, ik zou het dan ook zeker aanraden.quote:Op dinsdag 4 september 2012 17:50 schreef creatiesvankokosnoot het volgende:
Omdat ik al een paar keer had mee gelezen op dit forum heb ik me nu ook maar aangemeld zodat ik ook mee kan praten.
Ik hoop hier veel te kunnen leren en veel inspiratie op te kunnen doen.
Wat een leuke creaties staan er bij de start zeg, jullie maken erg leuke dingen.
Mag ik al gelijk een vraag stellen? Met welke wol of katoen haken jullie? Ik ben erg aan het zoeken.
Dat is ook waar. Het is ook iets glimmend en de kleuren contrasteren vaak net wat sterker.quote:Op dinsdag 4 september 2012 18:41 schreef phluphy het volgende:
Ik denk dat het een kwestie van smaak is, inderdaad. Van wol/acryl is de aaibaarheidsfaktor misschien iets groter, maar katoen vind ik vaak mooier, als in chique 'er / stijlvoller.
Nou geel is een paar keer een zomerkleur geweest dus dan ligt ie er misschien wel, maar ik weet nog wel dat er vorig jaar op een ander forum ergens een hele ophef werd gemaakt over het feit dat er geel was. Ook nu ben ik weer langs een aantal wibra's geweest en heb 1 bol geel gezien. En al ik ergens in de buurt van een Wibra kom ga ik meestal wel even kijken voor het geval ze nog een paar bollen van een kleur of garen hebben liggen van iets wat ze bij mij in de buurt niet meer hebben. Maar goed, het blijft gewoon lastig om de juiste kleuren te vinden als je iets in gedachten hebt.quote:Op dinsdag 4 september 2012 19:48 schreef CREADO het volgende:
Hahaha kirsten zozie je dat het overal verschilt, want bijvoorbeeld geel is er in overvloed vaak hier bij de wibra ahahaa
Wel leuk voor kindjes die nog niet lopen en het ziet er gewoon lief uit! Wie mooi wil zijn....quote:Op woensdag 5 september 2012 11:28 schreef trui het volgende:
haha ow_lol, daar heb je een punt. ik denk dat die slippers wel uitglij-materiaal zijn. maar vicky, ze zien er wel geinig uit.
Neequote:Op donderdag 6 september 2012 15:56 schreef KarinvdB het volgende:
B.ertha, bedoel je onzichtbaar minderen?
Super dat krukje!
Nee en nee. Ik bedoel meer voor gevorderden. Het was een video waarin ze rijen steeds sloot. Normaal gesproken haak je dan 2 lossen die dienst doen als het 1e stokje van de volgende rij. In plaats daarvan haakte ze iets, ze moest ook een paar keer haar naald eruit halen en het werkje omdraaien om een gedraaid effect te krijgen. En uiteindelijk zag het er precies uit als een normaal gehaakt stokje.quote:Op donderdag 6 september 2012 18:27 schreef BrainTeaser het volgende:
B.ertha: bedoel je deze?
Of deze misschien?
Denk het wel, dankjequote:Op vrijdag 7 september 2012 09:24 schreef Briggy het volgende:
Bedoel je deze video?
http://m.youtube.com/?rel(...)%3D3LxYpo-tyi8&gl=NL
Oh, da's inderdaad een handige tutorial!quote:Op vrijdag 7 september 2012 09:24 schreef Briggy het volgende:
Bedoel je deze video?
http://m.youtube.com/?rel(...)%3D3LxYpo-tyi8&gl=NL
quote:Op donderdag 6 september 2012 14:12 schreef Oeroekloeroe het volgende:
Leuke hoodie Lijnloos!
En die slippertjes ook, TE schattig!
Ik heb een hoesje voor een krukje gemaakt, volgens het patroon van Karin aan de haak:
[ afbeelding ]
En nu heb ik bedacht dat ik eigenlijk ook maar een nieuw blooming flower cushion in deze kleuren ga maken. Degene die ik nu heb is natuurlijk net weer niet helemaal in de goede kleuren, zucht.....
Je kunt ook een dikkere draad gebruiken of de draad dubbel gebruiken met een grotere haaknaald. Dan wordt de teckel vanzelf groter zonder dat je het patroon hoeft te veranderen.quote:Op vrijdag 7 september 2012 19:57 schreef Haakmiep-in-opleiding het volgende:
Zijn hier soms regels voor, is het een kwestie van gewoon proberen of is er onder jullie iemand die dit zo doet (of misschien al gedaan heeft).
hij is tof!!!quote:Op vrijdag 7 september 2012 23:34 schreef Spuuglokje het volgende:
Wat een geweldige zebra zeg, die manen zijn ook perfect met dat spul.
En die aap is erg leuk, leuk gefotografeerd ook zo, in een echte boom!
Ik heb een tas gehaakt. Het garen was er achteraf niet helemaal geschikt voor (de blaadjes gaan teveel slap hangen, de draad is niet vol en regelmatig genoeg), dus ik heb al ander garen gekocht om 'm nog eens te maken, want ik vind het wel een heel leuk model. Zo is ie geworden:
[ afbeelding ]
ah ja daar ben ik ook al een tijdje benieuwd naar! Is het wat?quote:Op zaterdag 8 september 2012 13:26 schreef Ynske het volgende:
Haai
zo leuk, loop net even de bieb binnen, roept een van de medewerkers me, ik heb een nieuw boekje voor je weggelegd, vind je misschien wel tof
[ afbeelding ]![]()
Ja dat krimpt wel iets, omdat je ruimte moet rekenen voor het omhoog gaan zeg maar. Maak de ketting voor de zekerheid nog wat langer en stop bij de 1e toer als je op 130cm zit (misschien ietsje meer als je heel strak haakt). Als er dan nog wat over is van de ketting knip je dat later afquote:Op zaterdag 8 september 2012 13:42 schreef blabbel6 het volgende:
Mooie tas!!
Even een vraag aan de ripple-hakers onder ons: ik wil een plaid gaan haken. Als ik een ketting lossen haak van bijv. 130 cm en ik begin daarop met de ripple stitch, wordt hij dan ook 130 cm breed of krimpt het nog in elkaar?
Ik heb eens een sjaal gehaakt van 180 cm. Toen die af was, was hij gekrompen tot 150 cm. Als dat met een plaid ook zo gaat, dan zou ik daar wel van balen.
quote:Op zaterdag 8 september 2012 14:53 schreef blabbel6 het volgende:
Ha Bijou! Ik hoopte al dat jij zou reageren.
Als ik 150 cm aan lossen opzet, zou ik dan wel uitkomen?
En als ik je nog wat kan vragen: ik wil hem ongeveer 130X180 maken en ik heb nu 20 bollen Saskia liggen. Zou ik daarmee uitkomen?
Bedoel je deze misschien?quote:Op donderdag 6 september 2012 15:31 schreef B.ertha het volgende:
Iemand had hier een link geplaatst naar een tutorial hoe je onzichtbaar rijen kunt joinen in een cirkel. Wil diegene dat nogmaals doen?
Dan komt het zeker goedquote:Op zaterdag 8 september 2012 15:57 schreef blabbel6 het volgende:
Dank je wel Bijou
Ik ga, denk ik, maar met de weegschaal naast me aan de slag. Als ik weeg hoeveel een rij steken weegt, moet ik aardig uit kunnen komen.
Hoe je aan een scherpe hoek komt begrijp ik niet helemaal. Ik wil een vloeiende golf maken (4-4-4), geen al te puntige.
Je zou ook nog een proeflapje kunnen maken, en van daaruit gaan rekenen. Dus als je bijv. 15cm aan lossen op zet, en dan kijken of je na een paar rijen inderdaad op 13 cm uitkomt.quote:Op zaterdag 8 september 2012 15:57 schreef blabbel6 het volgende:
Dank je wel Bijou
Ik ga, denk ik, maar met de weegschaal naast me aan de slag. Als ik weeg hoeveel een rij steken weegt, moet ik aardig uit kunnen komen.
Hoe je aan een scherpe hoek komt begrijp ik niet helemaal. Ik wil een vloeiende golf maken (4-4-4), geen al te puntige.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |