abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116015483
Tenenbaum _O_

In Amerika moet je gewoon een zware crimineel worden, minder risico's meer inkomsten.
pi_116015514
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2012 09:59 schreef Robar het volgende:

Mwah. Je zult in theorie zeker gelijk hebben, maar een individu een dergelijke boete opleggen (in vergelijking met andere zaken) vind ik asociaal en bewijst maar weer waar het in Amerika om draait. We hebben het over 31 bestandjes. Om hem dan nu verantwoordelijk te stellen voor het tienduizenden keren verspreiden door derden (waar heeft hij ze eigenlijk vandaan?), ik vind dat persoonlijk te ver gaan. Maar goed, ik heb er verder de ballen verstand van.
Het is de vraag of die redenering is gebruikt. Als dat zo is kunnen we het daar eens over hebben.

Op zich snap ik dat je het dan onrechtvaardig vindt, maar dan blijf ik erbij dat hij zich willens en wetens in deze situatie gebracht heeft. Na waarschuwing! En zonder de schikking te pakken!

Ik vind dat een gevalletje eigen schuld.

Iemand uit het niets met zoiets confronteren als het vooral gaat om wat ook anderen doen en dat besef er nog niet is, ja... dat gaat mij ook te ver.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_116015516
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2012 10:01 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat is toch een lage pakkans?
Maar lxiv bedoeld neem ik aan dat wanneer men echt zou willen men dan het rechtsysteem zou platleggen omdat de meeste uploaders wel sporen achterlaten en men dus niet zo selectief te werk zou moeten gaan.
  zondag 26 augustus 2012 @ 10:15:53 #104
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_116015622
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2012 10:05 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het is de vraag of die redenering is gebruikt. Als dat zo is kunnen we het daar eens over hebben.

Op zich snap ik dat je het dan onrechtvaardig vindt, maar dan blijf ik erbij dat hij zich willens en wetens in deze situatie gebracht heeft. Na waarschuwing! En zonder de schikking te pakken!

Ik vind dat een gevalletje eigen schuld.

Iemand uit het niets met zoiets confronteren als het vooral gaat om wat ook anderen doen en dat besef er nog niet is, ja... dat gaat mij ook te ver.
Stel dat ik mijn kinderen verbied om snoepjes te pakken. Ik handhaaf het verbod echter niet. Ze pakken maar snoepjes en eigenlijk wordt er nooit iets van gezegd. Dit gaat maanden zo door. Dan pakt één van mijn kinderen een snoepje. Nu kom ik in actie en sla dat kind het hele huis door. Dat zal dat kind onrechtvaardig vinden. Ik ook.
The End Times are wild
pi_116015962
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2012 09:05 schreef DS4 het volgende:

[..]

De schade kan natuurlijk nooit zo groot zijn als iedere uploader bekend is en voor het hekje komt en ook daadwerkelijk aanspreekbaar (financieel) is.

Als slechts een enkeling van een groep wordt gepakt kan deze een aansprakelijkheid hebben voor wat de groep heeft gedaan en die dus hoger ligt dan de rechtstreeks door hem veroorzaakte schade.
Hm dat klinkt wel logisch, maar werkt dat ook zo in het Nederlandse rechtsysteem? Zie hooligans waarbij niet alle mafketels opgepakt worden, een groep jongeren die een leeg pand slopen? Of werkt het dan niet zo omdat er dan spraken is van strafrecht?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 26 augustus 2012 @ 11:02:43 #106
862 Arcee
Look closer
pi_116016392
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 09:51 schreef LXIV het volgende:
Het punt is gewoon dat miljoenen mensen dit doen, en dat er ééntje gehangen wordt. Dat is onrechtvaardig.
Zo werkt YouTube ook. Er kunnen 100 filmpjes van Usain Bolt's WR op de 100m op staan, maar als jouw filmpje verwijderd wordt kun je niet zeggen: "Ja, maar die 99 andere met precies hetzelfde filmpje dan? Waarom mogen die wel?"

Onrechtvaardig idd. Je doet er helaas niets aan.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_116016651
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 10:05 schreef Basp1 het volgende:

Maar lxiv bedoeld neem ik aan dat wanneer men echt zou willen men dan het rechtsysteem zou platleggen omdat de meeste uploaders wel sporen achterlaten en men dus niet zo selectief te werk zou moeten gaan.
Onnodig links rijden is ook met mega-inzet van politie om te zetten van extreem lage pakkans naar hoge pakkans.

Feit is dat het een lage pakkans kent.
pi_116016757
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2012 09:29 schreef DS4 het volgende:

[..]

Precies!

Er is een volstrekt logische onderbouwing te maken van de schade. Of dat in casu ook het geval is, is een tweede, maar er voorshands vanuit gaan dat het niet kan is niet terecht.
Dat is niet logisch. Stel je vangt elke uploader en je past die logica individueel toe op elke uploader. Dan zou de totaal opgelegde boete iets van c*n*(n-1)!=c*n! zijn, terwijl de echte schade per definitie c*n is (met n het aantal downloaders en c de kostprijs van 1 track).
Dat is een overdrijving van maar liefst (n-1)!; de boete is asymptotisch exponentieel te hoog. Compleet van de put gerukt dus.

Basiswiskunde tot uw dienst.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_116016835
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 10:15 schreef LXIV het volgende:

Stel dat ik mijn kinderen verbied om snoepjes te pakken. Ik handhaaf het verbod echter niet. Ze pakken maar snoepjes en eigenlijk wordt er nooit iets van gezegd. Dit gaat maanden zo door. Dan pakt één van mijn kinderen een snoepje. Nu kom ik in actie en sla dat kind het hele huis door. Dat zal dat kind onrechtvaardig vinden. Ik ook.
Het probleem is alleen dat dit heerschap is gewaarschuwd.

Dus de analogie is dat je je kinderen het verbiedt, niet handhaaft, maar op zeker moment aankondigt dat je wel gaat handhaven en als ze het dan toch doen je huisarrest oplegt, maar ze de middelvinger aan je tonen en je vervolgens over gaat tot een maand huisarrest.
  zondag 26 augustus 2012 @ 11:27:20 #110
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_116016880
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 09:40 schreef DS4 het volgende:
En daarom heb ik ook geen medelijden: willens en wetens schendt iemand andermans eigendomsrecht. Dan moet je niet janken als dat consequenties heeft!
Voor zover ik kan opmaken uit de op is er geen eigendomsrecht geschonden, maar gaat het om kopieën.
Life is what you make it.
pi_116016912
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2012 10:40 schreef opgebaarde het volgende:

Hm dat klinkt wel logisch, maar werkt dat ook zo in het Nederlandse rechtsysteem? Zie hooligans waarbij niet alle mafketels opgepakt worden, een groep jongeren die een leeg pand slopen? Of werkt het dan niet zo omdat er dan spraken is van strafrecht?
Ook in NL werkt dat zo hoor. Als een groep hooligans een wedstrijd verneuken en de schade is zeg 100K en ze kunnen van de 100 man er 10 vinden, zijn ze alle 10 voor het gehele bedrag aansprakelijk. Ze krijgen dan wel een regresrecht (= het recht om bij de anderen het overbedeelde terug te halen).
pi_116016987
quote:
4s.gif Op zondag 26 augustus 2012 11:22 schreef trancethrust het volgende:

Dat is niet logisch. Stel je vangt elke uploader en je past die logica individueel toe op elke uploader. Dan zou de totaal opgelegde boete iets van c*n*(n-1)!=c*n! zijn, terwijl de echte schade per definitie c*n is (met n het aantal downloaders en c de kostprijs van 1 track).
Dat is een overdrijving van maar liefst (n-1)!; de boete is asymptotisch exponentieel te hoog. Compleet van de put gerukt dus.

Basiswiskunde tot uw dienst.
Het werkt dus anders.

Dat snap je wel als jouw auto volledig wordt gesloopt door 20 vandalen. Schade 20K, verzekering dekt niet (immers, vandalisme). Slechts 1 vandaal wordt herkent en je spreekt hem aan. Je ontvangt 1K.

De rest is voor jou.

Het recht erkt gelukkig zo: je kan 20K bij die vandaal halen en die zoekt maar uit waar hij de overige 19K haalt.
pi_116016994
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2012 11:27 schreef Schanulleke het volgende:

Voor zover ik kan opmaken uit de op is er geen eigendomsrecht geschonden, maar gaat het om kopieën.
IE: Intellectueel eigendom.
pi_116017009
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 11:25 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het probleem is alleen dat dit heerschap is gewaarschuwd.

Dus de analogie is dat je je kinderen het verbiedt, niet handhaaft, maar op zeker moment aankondigt dat je wel gaat handhaven en als ze het dan toch doen je huisarrest oplegt, maar ze de middelvinger aan je tonen en je vervolgens over gaat tot een maand huisarrest.
Dat je dan toch één van de kinderen straft en de rest niet
pi_116017326
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2012 11:32 schreef opgebaarde het volgende:

Dat je dan toch één van de kinderen straft en de rest niet
Degene die je betrapt...

Kijk, het is niet zo dat men alleen hem aanpakt omdat ze de rest niet aan willen pakken. Ze pakken alleen hem aan omdat het gewoon een dure aangelegenheid is. Voorbeeldje stellen. Als het blijft plakken doe je het vaker... Zoiets.

Volstrekt legitiem.

Voorbeeld hierboven met de 20 vandalen: jij kan er 1 kiezen en daar het geheel ophalen. Zo werkt het recht. En dat is maar goed ook dat het recht de kant van het slachtoffer kiest (dat moet elfletterig aanspreken, maar die zal er nu wel een draai aan geven).
pi_116017543
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 11:31 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het werkt dus anders.

Dat snap je wel als jouw auto volledig wordt gesloopt door 20 vandalen. Schade 20K, verzekering dekt niet (immers, vandalisme). Slechts 1 vandaal wordt herkent en je spreekt hem aan. Je ontvangt 1K.

De rest is voor jou.

Het recht erkt gelukkig zo: je kan 20K bij die vandaal halen en die zoekt maar uit waar hij de overige 19K haalt.
Dan zeg je dat Tenenbaum in zijn eentje alle andere downloaders aan het nummer heeft geholpen, ofwel, er zijn meerdere groepen van 20 vandalen die tegelijkertijd x auto's slopen, eentje daarvan wordt gepakt en verantwoordelijk gesteld voor alle x auto's. Net zo belachelijk.
pi_116018242
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 01:47 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat is onzin natuurlijk. Met deze redenering kun je alleen nog maar moordenaars laten opsporen door de politie en moet je je handen aftrekken van b.v. winkeldiefstal.
Hoe debiel en wereldvreemd kun je zijn. Zou jij het eerlijk vinden als er NIKS wordt gedaan aan massamoordenaars terwijl foutparkeerders worden opgepakt?

Dat is te vergelijken met de situatie in de VS. De massamoordenaars (de bankiers die biljoenen gestolen en verduisterd hebben) worden niet aangepakt, maar een foutparkeerder (downloader) wel. Sterker nog, wat de massamoordenaars (de bankiers) hebben Ik snap niet dat jij die boete van 7 ton gerechtvaardigd kan vinden.
pi_116020577
quote:
13s.gif Op zondag 26 augustus 2012 11:54 schreef trancethrust het volgende:

Dan zeg je dat Tenenbaum in zijn eentje alle andere downloaders aan het nummer heeft geholpen, ofwel, er zijn meerdere groepen van 20 vandalen die tegelijkertijd x auto's slopen, eentje daarvan wordt gepakt en verantwoordelijk gesteld voor alle x auto's. Net zo belachelijk.
Nee, hij maakt deel uit van 31 groepen die evenzovelen nummer deelden. Dat is het verhaal.
pi_116020618
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 12:17 schreef polderturk het volgende:

Hoe debiel en wereldvreemd kun je zijn. Zou jij het eerlijk vinden als er NIKS wordt gedaan aan massamoordenaars terwijl foutparkeerders worden opgepakt?

Dat is te vergelijken met de situatie in de VS. De massamoordenaars (de bankiers die biljoenen gestolen en verduisterd hebben) worden niet aangepakt, maar een foutparkeerder (downloader) wel. Sterker nog, wat de massamoordenaars (de bankiers) hebben Ik snap niet dat jij die boete van 7 ton gerechtvaardigd kan vinden.
Het feit dat jij stelt dat bankiers die stelen en verduisteren nimmer vervolgd worden maakt niet dat dat ook zo is.

Overigens: als dat zo is, dan is het niet optreden tegen het stelen en verduisteren het probleem en niet dit optreden.
  zondag 26 augustus 2012 @ 13:31:51 #120
13913 Salah-al-Din
Righteousness of the faith
pi_116020747
Tenenbaum is een jood dus ze zullen wel denken dat er veel geld bij hem te halen valt.
Wanneer een vrouw tegen u praat, glimlach haar dan toe maar luistert niet.
pi_116026640
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 03:02 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Valt op zich wel mee. Meneer biedt 1 nummer aan (a bijv. 2,2 euro) en die wordt gedownload door 10 mensen. Diezelfde 10 mensen bieden het vervolgens opnieuw aan, die vervolgens ook en zo nog een keer verder. Op die manier wordt het MP3tje dus veelvuldig verspreid.
Dat is een aanname die nergens op gestoeld is en waarvoor geen enkel bewijs bestaat. En zoals VanishedEntity hierboven al terecht opmerkt: het is ook niet aan te tonen dat downloaders dat liedje niet op een andere manier hadden kunnen downloaden als de student dat liedje niet had aangeboden.

quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 03:02 schreef Mutsaers__78 het volgende:
2,2*10*10*10*10 = 22000...Met andere woorden: Meneer heeft (zou) er voor gezorgd (hebben) dat met zijn mp3tje 10.000 mensen dat nummer niet gekocht hebben. Dit is inkomstenderving voor de maatschappijen en die moeten dus gecompenseerd worden.
Ik tel maar liefst vier aannames. Ten eerste het aantal downloads; nergens op gebaseerd. Ten tweede de aanname dat mensen daardoor het betreffende nummer niet hebben gekocht, of niet alsnog zullen kopen. Ook dat valt niet te bewijzen; op twee manieren zelfs niet. Ten eerste val niet te bewijzen dat die mensen het nummer anders wél hadden gekocht, ten tweede valt niet te bewijzen dat ze dat niet alsnog hebben gedaan of zullen doen nu ze het eenmaal hebben gedownload.

Ten derde: de inkomstenderving van platenmaatschappijen. Dat hangt samen met het bovenstaande: valt dus niet aan te tonen. Ten vierde: dat men daarvoor gecompenseerd moet worden? Waarom zou dat moeten? Je kunt het ook als ondernemersrisico zien. Je kunt de aanwezigheid van mp3's op internet ook gewoon zien als realiteit, net zoals mensen vroeger liedjes opnamen van de radio, op een cassettebandje. Punt 3 en 4 van je verhaal gaan uit van de uitermate subjectieve (lees: foute) gedachte dat mp3's een volwaardig product zijn en verkocht dienen te worden.

Ik heb nieuws voor je: tussen een "legale" en een "illegale" mp3 zit geen enkel verschil.
pi_116027191
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2012 09:26 schreef DS4 het volgende:
Dat weet jij helemaal niet, want jij kent de feiten niet.
Ik ontken niet dat er schade is, ik stel dat de omvang van de schade nergens op gestoeld is. Voor hetzelfde geld zijn die bestanden verder door helemaal niemand gedownload. Jij kent de feiten evenmin, dus stop om jezelf als een soort alwetend orakel neer te zetten. Jij bent op geen enkele wijze in staat om hier nauwkeurig te vermelden hoe vaak die 31 nummers door andere mensen (zouden) zijn gedownload. Allemaal aannames dus.

quote:
Natuurlijk wel. Dat kan prima worden berekend. Het is ook een beetje idioot om net te doen alsof de hoogte van de schade geen onderwerp is geweest van de procedure, nu uit de op het tegendeel blijkt.
Wat een onzin. Er is geen enkel bewijs over de omvang van het downloaden, dus welke berekening je er ook op loslaat, deze is per definitie een subjectieve aanname. Luchtfietserij die helemaal nergens op gestoeld is.

quote:
Alleen moet de veroorzaker van de schade dat dan wel bewijzen. Roepen dat niet uit te sluiten valt dat het nummer uiteindelijk legaal is aangeschaft is natuurlijk geen reden om dan maar er vanuit te gaan dat dat ook het geval is.
Omgekeerde bewijslast dus. Degene die schade meent te hebben, maakt lukraak wat rekensommen die nergens op gestoeld zijn en bewijst feitelijk niks, terwijl de 'dader' dan maar moet aantonen dat van die schade geen sprake is.

quote:
Nee. Maar jouw begrip van het recht is dan ook zo weinig ontwikkeld, zo blijkt steeds maar weer, dat daar vooral het probleem zit. Het is namelijk heel simpel: als de ene partij de schade aannemelijk weet te maken (en ik zie dat als een zeer reeel scenario), dat dan de wederpartij de last kan krijgen om het tegendeel aannemelijk te maken.
Als een platenmaatschappij op basis van een paar rekensommen "aannemelijk" weet te maken dat de schade zo fors is, volg je kritiekloos die redenering, omdat de rechter die ook volgt. Dus moet het wel goed zijn. Als het aannemelijk is dat een drankrijder een voetgangster doodrijdt in Cuijk, kom je opeens met kromme redeneringen en moet er ineens overtuigend worden aangetoond dat het écht door de drank kwam en dat de vrouw niet achterwaarts de weg op liep.

Daar zit jouw bizarre gedachtenkronkel, die je zelf kennelijk niet ziet. De maatstaven waarmee jij meet, verschuiven per zaak. Doorgaans zijn ze identiek aan wat de rechter hanteert, want de rechter is per definitie heilig en kan niks fout doen.

quote:
Dat zal hier allemaal wel gespeeld hebben en de rechter is tot dit oordeel gekomen. Jij gaat er voorshands vanuit dat dat oordeel nergens op is gestoeld, maar dat is naar mijn mening een beetje dom.
Ik vind het vooral dom wanneer je kritiekloos de rekensommen van de muziekindustrie volgt, temeer omdat je geen enkel oog lijkt te hebben voor de eventuele gevolgen daarvan.

quote:
Nee, het ligt volstrekt anders. Jij leest een krantenknipsel over een rechtzaak en gaat dan op basis van jouw onderbuik er meteen vanuit dat de rechter het fout ziet. Ik ga daar niet vanuit. Ik wil dan eerst wel eens op basis van feiten weten wat er niet zou kloppen aan die uitspraak.
Sorry, maar dit wordt gewoon lachwekkend nu. Als het jou beter uitkomt, schuif je de feiten namelijk net zo gemakkelijk aan de kant. Dat doe je in deze zaak namelijk ook. Er zijn helemaal geen aantoonbare feiten, behalve de 31 gedownloade nummers. Alles over geleden schade, inkomstenderving, etc. is allemaal verzonnen door de muziekindustrie en wordt overgenomen door een rechter die het als "aannemelijk" kenmerkt. Maar daarmee zijn het geen feiten.

quote:
Jij kent de uitspraak niet, laat staan het dossier. Bovendien is jouw juridische kennis zo goed als 0. Hoe haal je het dan in je hoofd om te concluderen dat de uitspraak niet klopt?
Omdat een kind van 6 jaar nog kan zien dat de argumentatie van de muziekindustrie aan alle kanten rammelt. Het is vooral verbijsterend dat rechters kennelijk niet onafhankelijk zijn in dit soort zaken en dat ze liever de belangen van de muziekindustrie behartigen dan werkelijk nog te malen om waarheidsvinding.

quote:
Dat is zoiets als dat ik bij al jouw posts concludeer dat het onzin moet zijn omdat jij het geschreven hebt... En geloof me, je geeft daar veel meer aanleiding toe dan de rechterlijke macht jou geeft voor deze belachelijke benadering!
Zolang je er zelf nog zulke dubbele maatstaven op nahoudt en zolang je nog zó kritiekloos elke uitspraak van elke dubieuze rechter verdedigt, zou ik een toontje lager zingen als ik jou was.
pi_116032272
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 13:26 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee, hij maakt deel uit van 31 groepen die evenzovelen nummer deelden. Dat is het verhaal.
Delen is niet illegaal. Bovendien dunkt me nu nog een verschil: bij je auto-voorbeeld is de politie achter de verdachten aangegaan en niet de automobilist zelf, en is het de staat die aanklaagt. Hier is het een particuliere groep die alleen maar 1 persoon van die groep pakt, maar het is niet te controleren waarom (luiheid); er is niet redelijk te verwachten dat ze achter iedereen in die groep zijn gegaan (mogelijk vanwege gebrek aan bewijs), wat het nog schimmiger maakt dat ze het volledige bedrag van deze ene persoon vragen.
Bovendien, een vandaal doet potentieel evenveel schade aan een auto als een groep van 20. Een downloader niet. Bovendien, betekent een schadevergoeding van zoveel duizend voor 1 persoon dat die andere 19 nooit schadevergoeding hoeven te betalen in de toekomst, i.e., zijn ze nu immuun?

Ik zit niet in het recht maar dit klinkt zo krom als een banaan en is mijns inziens ethisch totaal niet goed te praten. Dit soort rechtzaken toegepast op P2P is niets meer dan een gelegaliseerd piramidespel.
pi_116032680
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 13:26 schreef DS4 het volgende:

[..]

Deze zin is overigens zo ambigu als wat. Is hij veroordeeld per groep, ongeacht of het bestand direct bij hem vandaan komt? I.e., veroordeeld voor iets waar hij geen controle over had, als een wapenhandelaar die veroordeeld wordt voor de moord die met een door hem verkocht wapen werd gepleegd?
Of is hij veroordeeld voor het in 31 groepen tegelijkertijd beschikbaar zetten van dezelfde tracks? I.e., 31x veroordeeld voor hetzelfde feit?
pi_116037239
quote:
10s.gif Op zondag 26 augustus 2012 15:58 schreef Elfletterig het volgende:

Ik ontken niet dat er schade is, ik stel dat de omvang van de schade nergens op gestoeld is.
En dat zonder de feiten te kennen. Dan ben je toch gewoon een idioot?

quote:
Voor hetzelfde geld zijn die bestanden verder door helemaal niemand gedownload. Jij kent de feiten evenmin, dus stop om jezelf als een soort alwetend orakel neer te zetten.
Ben je nou zo dom, of doe je alleen maar zo dom? Ik zeg nergens dat ik het beter weet, dat doe jij! Ik geef alleen maar aan dat er kennelijk een rechter geoordeeld heeft dat de schade goed genoeg hard gemaakt is en dan vind ik het bizar om dan te concluderen dat die schade hoe dan ook niet zo hoog kan zijn.

Kortom: behoudens feiten die in een andere richting wijzen ga ik niet uit van een rechtsdwaling. Zo simpel is het.

quote:
Jij bent op geen enkele wijze in staat om hier nauwkeurig te vermelden hoe vaak die 31 nummers door andere mensen (zouden) zijn gedownload. Allemaal aannames dus.
Nee, maar je hoort mij dan ook niet zeggen dat de schade zo hoog is, alleen dat het idioot is om zonder enige grond te stellen dat het wel onjuist moet zijn.

quote:
Wat een onzin. Er is geen enkel bewijs over de omvang van het downloaden,
Doe nou eens niet zo dom! Jij weet helemaal niet of er al dan niet bewijs is in dezen, want jij weet helemaal niets van de zaak!

quote:
dus welke berekening je er ook op loslaat, deze is per definitie een subjectieve aanname. Luchtfietserij die helemaal nergens op gestoeld is.
Nee, jouw stelling is nergens op gestoeld. Aantoonbaar!

quote:
Omgekeerde bewijslast dus.
Nee, dat is geen omgekeerde bewijslast. Hou eens op met net doen alsof je ook maar iets begrijpt van het recht. Dat is niet zo!

quote:
Degene die schade meent te hebben, maakt lukraak wat rekensommen die nergens op gestoeld zijn en bewijst feitelijk niks, terwijl de 'dader' dan maar moet aantonen dat van die schade geen sprake is.
Wederom zit JIJ dit te verzinnen. JIJ komt met stellingen die nergens op gebaseerd zijn.

quote:
Als een platenmaatschappij op basis van een paar rekensommen "aannemelijk" weet te maken dat de schade zo fors is, volg je kritiekloos die redenering, omdat de rechter die ook volgt.
Nee. Het is (nogmaals) heel simpel: als een rechter kennelijk overtuigd is geraakt op basis van het dossier dan hecht ik daar veel meer waarde aan dan aan een fokker die helemaal niets van de zaak weet die stellig beweert op basis van nul kennis het beter te weten.

Dat is vrij elementaire logica.

quote:
Dus moet het wel goed zijn. Als het aannemelijk is dat een drankrijder een voetgangster doodrijdt in Cuijk, kom je opeens met kromme redeneringen en moet er ineens overtuigend worden aangetoond dat het écht door de drank kwam en dat de vrouw niet achterwaarts de weg op liep.
Waar het daar om ging was dat niet bewezen kon worden dat die vrouw zichtbaar was voor de bestuurder. Daardoor was ook niet vast te stellen dat het drankgebruik van invloed was op het ontstaan van de aanrijding en kon de schuld terzake niet worden bewezen.

Dat jij daarbij je blind staart op dat achterwaards bewegen kan ik niet helpen. Het toont alleen wederom aan dat jij helemaal niets begrijpt van het recht.

quote:
Daar zit jouw bizarre gedachtenkronkel, die je zelf kennelijk niet ziet. De maatstaven waarmee jij meet, verschuiven per zaak. Doorgaans zijn ze identiek aan wat de rechter hanteert, want de rechter is per definitie heilig en kan niks fout doen.
Nee, in feite is het exact hetzelfde: ik zoek in de feiten naar het bewijs. Hier is er geen enkel bewijs van een rechtsdwaling en bij die zaak Cuijk geen bewijs van schuld ten aanzien van het veroorzaken van de aanrijding.

quote:
Ik vind het vooral dom wanneer je kritiekloos de rekensommen van de muziekindustrie volgt, temeer omdat je geen enkel oog lijkt te hebben voor de eventuele gevolgen daarvan.
Welke rekensom? Je blaat maar wat!

En welke gevolgen? Dat mensen verantwoordelijk gehouden kunnen worden voor het schenden van IE? Het wordt eens tijd! Het is godgeklaagd hoe weinig daartegen wordt opgetreden. En dan komt er een verdrag waardoor er wat meer opgetreden kan worden gaat die nog van de baan ook!

quote:
Sorry, maar dit wordt gewoon lachwekkend nu. Als het jou beter uitkomt, schuif je de feiten namelijk net zo gemakkelijk aan de kant. Dat doe je in deze zaak namelijk ook. Er zijn helemaal geen aantoonbare feiten, behalve de 31 gedownloade nummers. Alles over geleden schade, inkomstenderving, etc. is allemaal verzonnen door de muziekindustrie en wordt overgenomen door een rechter die het als "aannemelijk" kenmerkt. Maar daarmee zijn het geen feiten.
Wat lachwekkend is, is dat jij de zaak in het geheel niet kent en hier dus gewoon aantoonbaar aan het liegen bent!

quote:
Omdat een kind van 6 jaar nog kan zien dat de argumentatie van de muziekindustrie aan alle kanten rammelt. Het is vooral verbijsterend dat rechters kennelijk niet onafhankelijk zijn in dit soort zaken en dat ze liever de belangen van de muziekindustrie behartigen dan werkelijk nog te malen om waarheidsvinding.
Nou ga je ook nog jezelf schuldig maken aan smaad en laster! Maar ja, de wet geldt niet voor elfletterig, die neemt alleen anderen de maat!

quote:
Zolang je er zelf nog zulke dubbele maatstaven op nahoudt en zolang je nog zó kritiekloos elke uitspraak van elke dubieuze rechter verdedigt, zou ik een toontje lager zingen als ik jou was.
Ja, fijn. Ondertussen stel jij dat de uitspraak van geen kant klopt, maar een argument op basis van die zaak ontbreekt omdat jij nu eenmaal de zaak niet kent.

Een kind van 6 zou met een enkele waaromvraag jou al kunnen ontmaskeren...
pi_116037316
quote:
2s.gif Op zondag 26 augustus 2012 18:14 schreef trancethrust het volgende:

Delen is niet illegaal.
Jawel.

quote:
Bovendien dunkt me nu nog een verschil: bij je auto-voorbeeld is de politie achter de verdachten aangegaan en niet de automobilist zelf, en is het de staat die aanklaagt.
Nog iemand die civiele zaken en strafzaken niet uit elkaar kan houden.

Sorry hoor, maar het is alsof ik naar een basketbalwedstrijd aan het kijken ben met iemand naast me die de scheidsrechter aan het vervloeken is omdat hij steeds weer niet ziet dat er hands wordt gemaakt!
pi_116037352
quote:
2s.gif Op zondag 26 augustus 2012 18:14 schreef trancethrust het volgende:

Bovendien, betekent een schadevergoeding van zoveel duizend voor 1 persoon dat die andere 19 nooit schadevergoeding hoeven te betalen in de toekomst, i.e., zijn ze nu immuun?
Zie mijn opmerking over regresrecht.
pi_116037399
quote:
15s.gif Op zondag 26 augustus 2012 18:23 schreef trancethrust het volgende:

Deze zin is overigens zo ambigu als wat. Is hij veroordeeld per groep, ongeacht of het bestand direct bij hem vandaan komt? I.e., veroordeeld voor iets waar hij geen controle over had, als een wapenhandelaar die veroordeeld wordt voor de moord die met een door hem verkocht wapen werd gepleegd?
Of is hij veroordeeld voor het in 31 groepen tegelijkertijd beschikbaar zetten van dezelfde tracks? I.e., 31x veroordeeld voor hetzelfde feit?
Aangezien niemand hier de zaak ook maar een beetje kent is het uitgesloten dat ook maar iemand inhoudelijk op de zaak inging. Ik dus ook niet, het was ook niet mijn bedoeling.
  Moderator zondag 26 augustus 2012 @ 20:45:17 #129
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_116038590
quote:
15s.gif Op zondag 26 augustus 2012 01:28 schreef Elfletterig het volgende:
De muziekindustrie is compleet geschift. En steeds meer mensen volgen slaafs de dictatuur die de industrie oplegt: betalen voor mp3's, betalen voor simpele computerbestanden.

Nooit, over mijn lijk, zal ik betalen voor mp3's. Zelfs niet van mijn favoriete band. Ik blijf cd's (of andere fysieke producten) kopen zolang ze bestaan. Mp3's zijn geen product. Het is een schande dat ze er geld voor vragen. En dat mensen zo gek zijn om dat geld te betalen.
waar slaat dat nu weer op?

natuurlijk vragen ze er geld voor, muziek maken kost gewoon geld en dat willen de mensen graag terugverdienen net als in elke andere industrie en liefst willen ze ook wat brood op de plank hebben iedere dag
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 26 augustus 2012 @ 21:01:48 #130
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_116039613
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 20:45 schreef sp3c het volgende:

[..]

natuurlijk vragen ze er geld voor, muziek maken kost gewoon geld en dat willen de mensen graag terugverdienen net als in elke andere industrie en liefst willen ze ook wat brood op de plank hebben iedere dag
Ze hebben geen product. Het zijn bitjes, dat is gewoon geen handel. Ik kan ook geen inkomsten eisen voor mijn adem-lucht industrie. Mensen kunnen gewoon gratis lucht inademen. Moeten we dat verbieden om mijn industrie te beschermen?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Moderator zondag 26 augustus 2012 @ 21:06:43 #131
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_116039922
quote:
7s.gif Op zondag 26 augustus 2012 21:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ze hebben geen product. Het zijn bitjes, dat is gewoon geen handel.
het is software, natuurlijk is het wel een product

die bitjes doen iets, als je er op klikt hoor je iets en dat is echt geen natuurlijk verschijnsel ofzo
  zondag 26 augustus 2012 @ 21:09:22 #132
pi_116040083
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 21:06 schreef sp3c het volgende:

[..]

het is software, natuurlijk is het wel een product
Dat kan je vinden, maar het is geen handel.
quote:
die bitjes doen iets, als je er op klikt hoor je iets en dat is echt geen natuurlijk verschijnsel ofzo
Het is nog steeds geen handel.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  Moderator zondag 26 augustus 2012 @ 21:11:56 #133
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_116040251
dat kun jij vinden maar het is wel zo

:')
  zondag 26 augustus 2012 @ 21:15:35 #134
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_116040464
Natuurlijk is informatie een product. Dat geldt voor software, muziek, films, boeken, noem maar op. De helft van de FOK!-ers produceert waarschijnlijk alleen maar informatie. Zullen we die dan ook maar niet meer gaan betalen?

Het gaat er niet om dat kopieren geen diefstal is, het gaat erom dat het onrechtvaardig is om één persoon hiervoor te straffen.
The End Times are wild
  zondag 26 augustus 2012 @ 21:19:59 #135
pi_116040756
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 21:15 schreef LXIV het volgende:
Natuurlijk is informatie een product. Dat geldt voor software, muziek, films, boeken, noem maar op. De helft van de FOK!-ers produceert waarschijnlijk alleen maar informatie. Zullen we die dan ook maar niet meer gaan betalen?
Ik stuur Danny elke week een dikke rekening.
quote:
Het gaat er niet om dat kopieren geen diefstal is, het gaat erom dat het onrechtvaardig is om één persoon hiervoor te straffen.
Dat ook.
  zondag 26 augustus 2012 @ 21:21:38 #136
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_116040854
quote:
7s.gif Op zondag 26 augustus 2012 21:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik stuur Danny elke week een dikke rekening.

Doe je verder niks dan FOK!en?
Maar inderdaad. FOK! draait ook niet op lucht. Users genereren content, anderen lezen die weer en klikken wel eens op een banner. Dat is het verdienmodel. In ruil voor je bijdragen of clicks heb je een account.
The End Times are wild
  zondag 26 augustus 2012 @ 21:23:55 #137
pi_116041019
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 21:21 schreef LXIV het volgende:

[..]

Doe je verder niks dan FOK!en?
Nee, waarom? Ik ben met pensioen.
quote:
Maar inderdaad. FOK! draait ook niet op lucht. Users genereren content, anderen lezen die weer en klikken wel eens op een banner. Dat is het verdienmodel. In ruil voor je bijdragen of clicks heb je een account.
Dat zou met muziek ook kunnen. Wat niet kan is kopiëren verbieden omdat je recht meent te hebben op inkomsten.
  zondag 26 augustus 2012 @ 21:25:08 #138
pi_116041115
Ik ken een paar mensen die hele slechte muziek maken. Moeten de buren verplicht worden daarvoor te betalen omdat ze er regelmatig door wakker gehouden worden?
pi_116041355
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 08:42 schreef DS4 het volgende:
Geen medelijden. Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten.
Ja oeh downloaden, foei. :')
pi_116042727
quote:
9s.gif Op zondag 26 augustus 2012 21:28 schreef -Strawberry- het volgende:

Ja oeh downloaden, foei. :')
En weer iemand die niet leest. Het gaat om het aanbieden van auteursrechtelijk beschermd materiaal.
pi_116044785
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 20:23 schreef DS4 het volgende:

[..]

Jawel.
Dat is bizar, ik kan namelijk faken dat ik de hele top-100 van the pirate bay deel zonder dat er ook maar 1 bestand daadwerkelijk op mijn computer staat: is schreeuwen dat je een moord pleegt net zo illegaal als het daadwerkelijk plegen van een moord?

quote:
[..]

Nog iemand die civiele zaken en strafzaken niet uit elkaar kan houden.

Sorry hoor, maar het is alsof ik naar een basketbalwedstrijd aan het kijken ben met iemand naast me die de scheidsrechter aan het vervloeken is omdat hij steeds weer niet ziet dat er hands wordt gemaakt!
Dat is fijn, maar nu de rest van mn opmerking? (Het onderzoek van een civiele partij hoeft niet volledig te zijn en kan zelfs biased zijn; Sony kan achter iemand aangaan omdat hij de pik op hem heeft. Of is het antwoord daar dan weer regresrecht?)
pi_116045005
quote:
2s.gif Op zondag 26 augustus 2012 22:09 schreef trancethrust het volgende:

Dat is bizar, ik kan namelijk faken dat ik de hele top-100 van the pirate bay deel zonder dat er ook maar 1 bestand daadwerkelijk op mijn computer staat: is schreeuwen dat je een moord pleegt net zo illegaal als het daadwerkelijk plegen van een moord?

Doen alsof je deelt is "niet delen".

quote:
Dat is fijn, maar nu de rest van mn opmerking? (Het onderzoek van een civiele partij hoeft niet volledig te zijn en kan zelfs biased zijn; Sony kan achter iemand aangaan omdat hij de pik op hem heeft. Of is het antwoord daar dan weer regresrecht?)
Wat wil je precies weten?
pi_116045132
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 20:21 schreef DS4 het volgende:
Nee. Het is (nogmaals) heel simpel: als een rechter kennelijk overtuigd is geraakt op basis van het dossier dan hecht ik daar veel meer waarde aan dan aan een fokker die helemaal niets van de zaak weet die stellig beweert op basis van nul kennis het beter te weten.
Je hoeft geen rechter te zijn om een boete van 675.000 dollar voor het sharen van 31 mp3-tjes op z'n zachtst gezegd nogal buitensporig te vinden.
pi_116046407
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 22:11 schreef DS4 het volgende:

[..]

Doen alsof je deelt is "niet delen".
Dan is delen uploaden. Praten we hier over feiten of constateringen (hij heeft gedeeld vs. we hebben gezien dat hij deelt). Dit soort nuances maken een discussie lastig overigens.

quote:
[..]

Wat wil je precies weten?
Stel bedrijf X is op de hoogte van een klein delict gepleegd door een groep van 10 personen, wat het bedrijf 1000 euro kost. Ze malen er eigenlijk geen zak om daar ze 1 ton per week binnenharken, maar de directeur ziet dat 1 van de 10 de alcoholistische ex is van zijn dochter. Hij sleept alleen die gast voor de rechter en de andere 9 niet. De ex in kwestie heeft geen weet van de andere 9, en gaat in de boot voor de volle 1000 euro.
Alhoewel die ex een eikel is, is dit nog steeds geen gerechtigheid. Kan dit?
pi_116047834
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 22:13 schreef Xa1pt het volgende:

Je hoeft geen rechter te zijn om een boete van 675.000 dollar voor het sharen van 31 mp3-tjes op z'n zachtst gezegd nogal buitensporig te vinden.
Je mag ervan mij vraagtekens bij zetten, maar concluderen dat het onzin moet zijn is gewoon idioot.
pi_116047993
quote:
2s.gif Op zondag 26 augustus 2012 22:28 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Dan is delen uploaden. Praten we hier over feiten of constateringen
Goede vraag. We weten het niet.

quote:
Stel bedrijf X is op de hoogte van een klein delict gepleegd door een groep van 10 personen, wat het bedrijf 1000 euro kost. Ze malen er eigenlijk geen zak om daar ze 1 ton per week binnenharken, maar de directeur ziet dat 1 van de 10 de alcoholistische ex is van zijn dochter. Hij sleept alleen die gast voor de rechter en de andere 9 niet. De ex in kwestie heeft geen weet van de andere 9, en gaat in de boot voor de volle 1000 euro.
Alhoewel die ex een eikel is, is dit nog steeds geen gerechtigheid. Kan dit?
Natuurlijk. De schade is verhaalbaar. Dat is optioneel en als je dat alleen wil doen op grond van het ik magje niet principe staat dat je vrij.
pi_116048055
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2012 22:49 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je mag ervan mij vraagtekens bij zetten, maar concluderen dat het onzin moet zijn is gewoon idioot.
Een boete van 675.000 dollar voor het sharen van 31 mp3-bestanden is dat gelukkig niet.
pi_116048201
quote:
10s.gif Op zondag 26 augustus 2012 22:52 schreef Xa1pt het volgende:

Een boete van 675.000 dollar voor het sharen van 31 mp3-bestanden is dat gelukkig niet.
In dezen is een onafhankelijke rechter tot dat oordeel gekomen, dus dan vind ik wel dat er op basis van inhoudelijke argumenten aangegeven moet worden waarom dat in dezen onjuist is.

Dat jij het zo voelt vind ik niet zo relevant...
pi_116048286
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 20:45 schreef sp3c het volgende:

[..]

Een mp3 is geen product, maar een gecomprimeerd computerbestand. Zoals gemeld, geef ik wel degelijk geld uit aan fysieke producten, zoals cd's en dvd's.
  Moderator zondag 26 augustus 2012 @ 22:58:14 #150
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_116048419
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 22:56 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Een mp3 is geen product, maar een gecomprimeerd computerbestand.
dat is windows ook, betaal je daar ook niet voor?

quote:
Zoals gemeld, geef ik wel degelijk geld uit aan fysieke producten, zoals cd's en dvd's.
dat is irrelevant
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')