abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116314619
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 18:33 schreef Disana het volgende:
DeParo, ik vind je wel extreem. Extreem in die zin dat je vrijwel elke discussie dichttimmert zodat er voor de andere kant geen zuchtje lucht meer te vinden is. Je denkbeelden zijn dan misschien niet extreem, je methode om ze over het voetlicht te brengen zijn dat in mijn ogen wel.

Iedereen reageert daar anders op. Je zegt dat je met mij mogelijk wel een discussie kunt voeren, maar dat is niet echt hoe het werkt. Na twee lappen tekst ben ik al ontmoedigd en haak ik af, omdat het niet meer gaat over dat waar ík iets over wilde zeggen. Een ander wordt er juist door aangespoord net zo hard met overtuiging zijn kennis en mening te etaleren. In beide gevallen is de discussie dan dood.

In dit licht denk ik dat er best wel iets constructievers te bedenken is dan doorgaan op de oude voet.
Ik kan me herinneren dat ik meer dan eens inhoudelijk probeerde te reageren met betrekking tot het onderwerp over soldaten en wat ze zouden doen met sommige kinderen. Dat heb ik ook jegens jou geprobeerd maar daar heb ik niet een inhoudelijk antwoord op gekregen. Ik heb een harde stijl van discussiëren, dat klopt maar dat zie ik niet als extreem, maar probeer het inhoudelijke gedeelte dan ook een kans te geven als ik het probeer.
pi_116314680
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 18:35 schreef sp3c het volgende:

[..]

het zou misschien helpen als 'jullie' (jij, kees22 en nog een rijtje anderen ook) zich wat meer op de achtergrond zouden houden ja of de boel iig beperken tot de Israel/Palestina reeks en niet in elk andere topic over het conflict ook dezelfde discussie gingen voeren

maar das een beetje een sneue oplossing vind ik
Zoals gezegd heb ik het met Rotschild al geprobeerd, je zal denken wat heeft dat er mee te maken, maar je kon van te voren al weten dat het daar over Joden zou gaan en inderdaad dat topic ontspoorde min of meer. Ik vind het prima als ik mezelf onthoud van bepaalde topics of althans er minder post, dat is ook wat ik probeer, maar nogmaals ik denk niet dat er echt iets zal veranderen desalniettemin wil ik het best een kans geven.
  Moderator zondag 2 september 2012 @ 18:39:11 #123
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_116314707
het is ook heel snel 'ja maar jij bent joods/moslim/groen/kluizenaar en dus vind jij ... ' en dat maakt het ook best vervelend
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zondag 2 september 2012 @ 18:40:29 #124
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_116314773
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 18:38 schreef DeParo het volgende:

[..]

Zoals gezegd heb ik het met Rotschild al geprobeerd, je zal denken wat heeft dat er mee te maken, maar je kon van te voren al weten dat het daar over Joden zou gaan en inderdaad dat topic ontspoorde min of meer. Ik vind het prima als ik mezelf onthoud van bepaalde topics of althans er minder post, dat is ook wat ik probeer, maar nogmaals ik denk niet dat er echt iets zal veranderen desalniettemin wil ik het best een kans geven.
probeer iig iets meer open te staan voor de andere kant van het verhaal want daar gaat het in dit conflict al heel snel mis ... en niet alleen op fok! trouwens _O-
  zondag 2 september 2012 @ 18:43:08 #125
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_116314890
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 12:26 schreef sp3c het volgende:

[..]

welke user is bv zo geliefd door de NWS mods?
IKKE! O+
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Moderator zondag 2 september 2012 @ 18:43:38 #126
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_116314916
quote:
7s.gif Op zondag 2 september 2012 18:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

IKKE! O+
ok granted _O_
pi_116314921
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 18:40 schreef sp3c het volgende:

[..]

probeer iig iets meer open te staan voor de andere kant van het verhaal want daar gaat het in dit conflict al heel snel mis ... en niet alleen op fok! trouwens _O-
Zoals gezegd, ik sta ook open voor de andere kant van het verhaal en ik heb een zeer genuanceerd standpunt over het conflict, denk maar niet dat ik snel tussen de kolonisten sta te dansen en te springen. Het komt echter niet helemaal goed uit de verf misschien als ik veel reageer op bepaalde extreme standpunten van extreme posters, daarom probeer ik ook minder te reageren, dat klopt.

Buiten het forum geldt hetzelfde alleen hebben mensen vaak wikipedia niet bij de hand waardoor een discussie relatief eenvoudig te winnen is voor mij. Daar hoef ik dus niet altijd hard te zijn.
  Moderator zondag 2 september 2012 @ 18:44:39 #128
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_116314966
je hoeft sowieso niet altijd zo hard te zijn
pi_116315000
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 18:44 schreef sp3c het volgende:
je hoeft sowieso niet altijd zo hard te zijn
Niet altijd, dat heb ik al gezegd, maar soms wel.
  † In Memoriam † zondag 2 september 2012 @ 18:46:46 #130
137949 Disana
pi_116315087
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 18:37 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik kan me herinneren dat ik meer dan eens inhoudelijk probeerde te reageren met betrekking tot het onderwerp over soldaten en wat ze zouden doen met sommige kinderen. Dat heb ik ook jegens jou geprobeerd maar daar heb ik niet een inhoudelijk antwoord op gekregen. Ik heb een harde stijl van discussiëren, dat klopt maar dat zie ik niet als extreem, maar probeer het inhoudelijke gedeelte dan ook een kans te geven als ik het probeer.
Misschien bedoel jij je reacties anders dan ze ontvangen worden, dat kan ook. Ik heb je reacties als nogal eendimensionaal ervaren (steeds opnieuw: 'er komt wel een onderzoek') en vrij dominant ('dus doorlopen, mensen'). Het was, en dat ervaar ik vaker, alsof we het er helemaal niet over mochten hebben omdat jij al wist wat het antwoord en de oplossing waren (hoe eigenlijk?). Het klopt dat je dan geen inhoudelijk antwoord meer van mij krijgt, want je bent dan een weg ingeslagen die ik niet wil volgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Disana op 02-09-2012 18:56:40 ]
  Moderator zondag 2 september 2012 @ 18:47:04 #131
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_116315100
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 18:45 schreef DeParo het volgende:

[..]

meestal niet :P

je ziet het in dit gesprek ook al, iedereen is extreem, posters zijn extreem, hakken extreem diep in het zand etc. en dit van beide kanten hele topics lang

ik vind het nog wel meevallen wat die extremen betreft, ik zie soms heel redelijk vragen waar veel te fel op gereageert word alsof er voorgesteld word om alle joden maar weer tegen de muur te zetten
  zondag 2 september 2012 @ 18:48:12 #132
pi_116315149
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 18:04 schreef DeParo het volgende:
een extreem persoon als Kees22
Dit is echt bullshit. Kees22 is de op 1 na redelijkste user op het hele forum. Je maakt jezelf met deze opmerking totaal belachelijk.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  † In Memoriam † zondag 2 september 2012 @ 18:49:07 #133
137949 Disana
pi_116315181
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 18:45 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik zou het van o.a. jou zeer waarderen als zaken minder 'op leven en dood' besproken werden. Het onderwerp is al opruiend genoeg.
  Moderator zondag 2 september 2012 @ 18:49:36 #134
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_116315201
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 18:49 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik zou het van o.a. jou zeer waarderen als zaken minder 'op leven en dood' besproken werden. Het onderwerp is al opruiend genoeg.
ik dus ook
pi_116315270
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 18:46 schreef Disana het volgende:

[..]

Misschien bedoel jij je reacties anders dan ze ontvangen worden, dat kan ook. Ik heb je reacties als nogal eendimensionaal ervaren (steeds opnieuw: 'er komt wel een onderzoek') en vrij dominant ('dus doorlopen, mensen). Het was, en dat ervaar ik vaker, alsof we het er helemaal niet over mochten hebben omdat jij al wist wat het antwoord en de oplossing waren (hoe eigenlijk?). Het klopt dat je dan geen inhoudelijk antwoord meer van mij krijgt, want je bent dan een weg ingeslagen die ik niet wil volgen.
Ik heb ook gezegd dat sommige Israëlische militairen ook wel eens fouten hebben gemaakt, misdaden hebben begaan, en dat dient aangepakt te worden maar dat betekent niet dat er geen onderzoek moet plaatsvinden of naar de bron moet worden gekeken die dit allemaal beweert. Uiteraard ben ik wat kritisch als ik dit soort opmerkingen hoor aangezien ze zeer vaak worden gemaakt over Israëlische militairen en ook heel vaak, niet altijd, zeer onterecht. Desalniettemin neemt dat niet weg dat dit soort punten gewoon besproken moeten kunnen worden inderdaad op dit forum en niet dat er dan de hele tijd een lange herhaling van andere punten worden bijgehaald, zoals gezegd ik zal me minder bemoeien met die andere topics, maar ik vrees dat er zo weinig verandert.
  zondag 2 september 2012 @ 18:52:56 #136
pi_116315362
quote:

[..]

Dat kan niet. Het gaat om het bestaansrecht van Israel. Dan zijn alle middelen geoorloofd. Zelfs Dries van Acht is een anti-semiet vanwege zijn (zeer redelijke, kritische) houding tov Israël. Die propaganda oorlog word ook op Fok! gevoerd.

Ik zie geen oplossing omdat te veel mensen geen oplossing willen.
pi_116315624
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 18:47 schreef sp3c het volgende:

[..]

meestal niet :P

je ziet het in dit gesprek ook al, iedereen is extreem, posters zijn extreem, hakken extreem diep in het zand etc. en dit van beide kanten hele topics lang

ik vind het nog wel meevallen wat die extremen betreft, ik zie soms heel redelijk vragen waar veel te fel op gereageert word alsof er voorgesteld word om alle joden maar weer tegen de muur te zetten
Als ik zulke vragen herken probeer ik ze ook redelijk te beantwoorden maar mijn harde stijl komt toch vaak met een klein groepje duidelijk naar voren misschien dat dat het beeld wat lijkt te vertekenen.
pi_116315706
quote:
13s.gif Op zondag 2 september 2012 18:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dit is echt bullshit. Kees22 is de op 1 na redelijkste user op het hele forum. Je maakt jezelf met deze opmerking totaal belachelijk.
Dat lijkt me niet.
Dat weet je dan ook wel.

quote:

[..]

Voor jou zal ik het proberen ;) ;).
Ik vind het positief dat hier wel over gesproken kan worden kennelijk op een bepaalde manier.
  † In Memoriam † zondag 2 september 2012 @ 19:08:22 #139
137949 Disana
pi_116315993
quote:
7s.gif Op zondag 2 september 2012 18:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat kan niet. Het gaat om het bestaansrecht van Israel. Dan zijn alle middelen geoorloofd. Zelfs Dries van Acht is een anti-semiet vanwege zijn (zeer redelijke, kritische) houding tov Israël. Die propaganda oorlog word ook op Fok! gevoerd.

Ik zie geen oplossing omdat te veel mensen geen oplossing willen.
Ik wilde daar nog op ingaan, op het punt van DeParo dat bij sommige posters het bestaansrecht van Israël in het geding is, en dat hij daarom met alle middelen mag discussiëren. Ik ben namelijk zo iemand die vraagtekens heeft bij het bestaan van het land op die plek - en dat moet ik ongestoord kunnen vinden.

Mijns inziens is het niet nuttig en niet gerechtvaardigd posters die zo denken met alle mogelijke discussiemiddelen dood te gooien. We zijn allemaal, beide zijden, getuige van een miserabele situatie. Niemand heeft ons aangesteld als rechter over de ander.
pi_116316392
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 19:08 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik wilde daar nog op ingaan, op het punt van DeParo dat bij sommige posters het bestaansrecht van Israël in het geding is, en dat hij daarom met alle middelen mag discussiëren. Ik ben namelijk zo iemand die vraagtekens heeft bij het bestaan van het land op die plek - en dat moet ik ongestoord kunnen vinden.

Mijns inziens is het niet nuttig en niet gerechtvaardigd posters die zo denken met alle mogelijke discussiemiddelen dood te gooien. We zijn allemaal, beide zijden, getuige van een miserabele situatie. Niemand heeft ons aangesteld als rechter over de ander.
Het gaat er mij niet eens per definitie om dat iemand anders dat moet respecteren of accepteren maar dat het dan wel telkens op dat punt terugkomt, dat zie ik bij jou minder, volgens mij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')