ok grantedquote:
Zoals gezegd, ik sta ook open voor de andere kant van het verhaal en ik heb een zeer genuanceerd standpunt over het conflict, denk maar niet dat ik snel tussen de kolonisten sta te dansen en te springen. Het komt echter niet helemaal goed uit de verf misschien als ik veel reageer op bepaalde extreme standpunten van extreme posters, daarom probeer ik ook minder te reageren, dat klopt.quote:Op zondag 2 september 2012 18:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
probeer iig iets meer open te staan voor de andere kant van het verhaal want daar gaat het in dit conflict al heel snel mis ... en niet alleen op fok! trouwens
Niet altijd, dat heb ik al gezegd, maar soms wel.quote:Op zondag 2 september 2012 18:44 schreef sp3c het volgende:
je hoeft sowieso niet altijd zo hard te zijn
Misschien bedoel jij je reacties anders dan ze ontvangen worden, dat kan ook. Ik heb je reacties als nogal eendimensionaal ervaren (steeds opnieuw: 'er komt wel een onderzoek') en vrij dominant ('dus doorlopen, mensen'). Het was, en dat ervaar ik vaker, alsof we het er helemaal niet over mochten hebben omdat jij al wist wat het antwoord en de oplossing waren (hoe eigenlijk?). Het klopt dat je dan geen inhoudelijk antwoord meer van mij krijgt, want je bent dan een weg ingeslagen die ik niet wil volgen.quote:Op zondag 2 september 2012 18:37 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik kan me herinneren dat ik meer dan eens inhoudelijk probeerde te reageren met betrekking tot het onderwerp over soldaten en wat ze zouden doen met sommige kinderen. Dat heb ik ook jegens jou geprobeerd maar daar heb ik niet een inhoudelijk antwoord op gekregen. Ik heb een harde stijl van discussiëren, dat klopt maar dat zie ik niet als extreem, maar probeer het inhoudelijke gedeelte dan ook een kans te geven als ik het probeer.
meestal nietquote:Op zondag 2 september 2012 18:45 schreef DeParo het volgende:
[..]
Niet altijd, dat heb ik al gezegd, maar soms wel.
Dit is echt bullshit. Kees22 is de op 1 na redelijkste user op het hele forum. Je maakt jezelf met deze opmerking totaal belachelijk.quote:
Ik zou het van o.a. jou zeer waarderen als zaken minder 'op leven en dood' besproken werden. Het onderwerp is al opruiend genoeg.quote:Op zondag 2 september 2012 18:45 schreef DeParo het volgende:
[..]
Niet altijd, dat heb ik al gezegd, maar soms wel.
ik dus ookquote:Op zondag 2 september 2012 18:49 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik zou het van o.a. jou zeer waarderen als zaken minder 'op leven en dood' besproken werden. Het onderwerp is al opruiend genoeg.
Ik heb ook gezegd dat sommige Israëlische militairen ook wel eens fouten hebben gemaakt, misdaden hebben begaan, en dat dient aangepakt te worden maar dat betekent niet dat er geen onderzoek moet plaatsvinden of naar de bron moet worden gekeken die dit allemaal beweert. Uiteraard ben ik wat kritisch als ik dit soort opmerkingen hoor aangezien ze zeer vaak worden gemaakt over Israëlische militairen en ook heel vaak, niet altijd, zeer onterecht. Desalniettemin neemt dat niet weg dat dit soort punten gewoon besproken moeten kunnen worden inderdaad op dit forum en niet dat er dan de hele tijd een lange herhaling van andere punten worden bijgehaald, zoals gezegd ik zal me minder bemoeien met die andere topics, maar ik vrees dat er zo weinig verandert.quote:Op zondag 2 september 2012 18:46 schreef Disana het volgende:
[..]
Misschien bedoel jij je reacties anders dan ze ontvangen worden, dat kan ook. Ik heb je reacties als nogal eendimensionaal ervaren (steeds opnieuw: 'er komt wel een onderzoek') en vrij dominant ('dus doorlopen, mensen). Het was, en dat ervaar ik vaker, alsof we het er helemaal niet over mochten hebben omdat jij al wist wat het antwoord en de oplossing waren (hoe eigenlijk?). Het klopt dat je dan geen inhoudelijk antwoord meer van mij krijgt, want je bent dan een weg ingeslagen die ik niet wil volgen.
Dat kan niet. Het gaat om het bestaansrecht van Israel. Dan zijn alle middelen geoorloofd. Zelfs Dries van Acht is een anti-semiet vanwege zijn (zeer redelijke, kritische) houding tov Israël. Die propaganda oorlog word ook op Fok! gevoerd.quote:Op zondag 2 september 2012 18:49 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik zou het van o.a. jou zeer waarderen als zaken minder 'op leven en dood' besproken werden. Het onderwerp is al opruiend genoeg.
Als ik zulke vragen herken probeer ik ze ook redelijk te beantwoorden maar mijn harde stijl komt toch vaak met een klein groepje duidelijk naar voren misschien dat dat het beeld wat lijkt te vertekenen.quote:Op zondag 2 september 2012 18:47 schreef sp3c het volgende:
[..]
meestal niet
je ziet het in dit gesprek ook al, iedereen is extreem, posters zijn extreem, hakken extreem diep in het zand etc. en dit van beide kanten hele topics lang
ik vind het nog wel meevallen wat die extremen betreft, ik zie soms heel redelijk vragen waar veel te fel op gereageert word alsof er voorgesteld word om alle joden maar weer tegen de muur te zetten
Dat lijkt me niet.quote:Op zondag 2 september 2012 18:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dit is echt bullshit. Kees22 is de op 1 na redelijkste user op het hele forum. Je maakt jezelf met deze opmerking totaal belachelijk.
Voor jou zal ik het proberenquote:Op zondag 2 september 2012 18:49 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik wilde daar nog op ingaan, op het punt van DeParo dat bij sommige posters het bestaansrecht van Israël in het geding is, en dat hij daarom met alle middelen mag discussiëren. Ik ben namelijk zo iemand die vraagtekens heeft bij het bestaan van het land op die plek - en dat moet ik ongestoord kunnen vinden.quote:Op zondag 2 september 2012 18:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat kan niet. Het gaat om het bestaansrecht van Israel. Dan zijn alle middelen geoorloofd. Zelfs Dries van Acht is een anti-semiet vanwege zijn (zeer redelijke, kritische) houding tov Israël. Die propaganda oorlog word ook op Fok! gevoerd.
Ik zie geen oplossing omdat te veel mensen geen oplossing willen.
Het gaat er mij niet eens per definitie om dat iemand anders dat moet respecteren of accepteren maar dat het dan wel telkens op dat punt terugkomt, dat zie ik bij jou minder, volgens mij.quote:Op zondag 2 september 2012 19:08 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik wilde daar nog op ingaan, op het punt van DeParo dat bij sommige posters het bestaansrecht van Israël in het geding is, en dat hij daarom met alle middelen mag discussiëren. Ik ben namelijk zo iemand die vraagtekens heeft bij het bestaan van het land op die plek - en dat moet ik ongestoord kunnen vinden.
Mijns inziens is het niet nuttig en niet gerechtvaardigd posters die zo denken met alle mogelijke discussiemiddelen dood te gooien. We zijn allemaal, beide zijden, getuige van een miserabele situatie. Niemand heeft ons aangesteld als rechter over de ander.
Dit klinkt wel heel dicterend en bindend van jouw kant:quote:Op zondag 2 september 2012 19:18 schreef DeParo het volgende:
[..]
Het gaat er mij niet eens per definitie om dat iemand anders dat moet respecteren of accepteren maar dat het dan wel telkens op dat punt terugkomt, dat zie ik bij jou minder, volgens mij.
Het is jouw basispunt en jij vindt dat men dat moet accepteren. Anderen denken daar weer anders over.quote:zolang bepaalde basispunten zoals het bestaansrecht van Israel niet kunnen worden geaccepteerd, vrees ik dat je je nog veel langer zult ergeren want dan zal de discussie toch bijna elke keer weer terugkomen op dat punt.
Dat valt volgens mij best mee!quote:Op zondag 2 september 2012 19:25 schreef Disana het volgende:
[..]
Dit klinkt wel heel dicterend en bindend van jouw kant:
Ik geef het als een oorzaak waarom de discussie ontspoort, jij stelt dat niet te accepteren of althans niet per definitie, toch verval jij niet consequent tot het herhalen van dat punt en zal er met jou misschien wel eerder een redelijke discussie te voeren zijn!quote:Het is jouw basispunt en jij vindt dat men dat moet accepteren. Anderen denken daar weer anders over.
Nou, niet om je aan te vallen, maar ik vind het eerlijk gezegd helemaal niet meevallen. Nogmaals, misschien ben je je niet helemaal bewust van de impact van je woorden... maar wat ik daar zie is een dictaat (ik dicteer dat het bestaansrecht een basispunt is dat geaccepteerd dient te worden) plus een dreigement (en anders post ik gewoon door zoals ik doe ook al vindt niet iedereen dat prettig).quote:Op zondag 2 september 2012 19:27 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat valt volgens mij best mee!
[..]
[..]
Ik geef het als een oorzaak waarom de discussie ontspoort, jij stelt dat niet te accepteren of althans niet per definitie, toch verval jij niet consequent tot het herhalen van dat punt en zal er met jou misschien wel eerder een redelijke discussie te voeren zijn!
Volgens mij stond dat niet in de post die je citeerde en vervolgens op reageerde dus ik vind dit eigenlijk een beetje opmerkelijk dat je dit wel zo ervaart.quote:Op zondag 2 september 2012 19:31 schreef Disana het volgende:
[..]
Nou, niet om je aan te vallen, maar ik vind het eerlijk gezegd helemaal niet meevallen. Nogmaals, misschien ben je je niet helemaal bewust van de impact van je woorden... maar wat ik daar zie is een dictaat (ik dicteer dat het bestaansrecht een basispunt is dat geaccepteerd dient te worden) plus een dreigement (en anders post ik gewoon door zoals ik doe ook al vindt niet iedereen dat prettig).
De enige reden dat ik het niet vaak noem is precies deze: het is de grootst denkbare trigger om een discussie lam te leggen.
De discussie ontspoort omdat mensen zich niet aan jouw regeltjes houden, duidelijk.quote:Op zondag 2 september 2012 19:27 schreef DeParo het volgende:
Ik geef het als een oorzaak waarom de discussie ontspoort,
Het is aan jou aan te nemen dat het zo overkomt - of niet. Ik citeerde je in elk geval letterlijk:quote:Op zondag 2 september 2012 19:33 schreef DeParo het volgende:
Volgens mij stond dat niet in de post die je citeerde en vervolgens op reageerde dus ik vind dit eigenlijk een beetje opmerkelijk dat je dit wel zo ervaart.
quote:Op zondag 2 september 2012 18:31 schreef DeParo het volgende:
zolang bepaalde basispunten zoals het bestaansrecht van Israel niet kunnen worden geaccepteerd, vrees ik dat je je nog veel langer zult ergeren want dan zal de discussie toch bijna elke keer weer terugkomen op dat punt.
Dat is niet wat je citeerde, ik weet dat ik dat punt eerder maakte maar heb het hierboven wel afgezwakt, en toen stelde ik dat het me niet eens per definitie daarom ging ook al zou ik dat graag willen. Evenmin stel ik dat iemand dat moet accepteren of zelfs maar respecteren maar je dient wel verantwoording te nemen voor keuzes die je maakt.quote:Op zondag 2 september 2012 19:38 schreef Disana het volgende:
[..]
Het is aan jou aan te nemen dat het zo overkomt - of niet. Ik citeerde je in elk geval letterlijk:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |