Klopt wel reclame maar niet zo veel als eurosport .quote:Op donderdag 23 augustus 2012 17:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zal wel niet dan. Maar goed, TVE heeft normaal ook reclame.
Bergop gaat het meestal wat sneller dan op het vlakke. Peloton gaat ook wel hard.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 17:18 schreef valleilijn het volgende:
Zouden ze voorin niet harder kunnen of niet weten dat het peloton zo hard gaat? Er wordt wel heel rap tijd ingelopen.
Ook wel net pech dat ze in het peloton echt vol gas gaanquote:Op donderdag 23 augustus 2012 17:19 schreef groenen het volgende:
[..]
Bergop gaat het meestal wat sneller dan op het vlakke. Peloton gaat ook wel hard.
Peloton is ook al bergop hoorquote:Op donderdag 23 augustus 2012 17:19 schreef groenen het volgende:
[..]
Bergop gaat het meestal wat sneller dan op het vlakke. Peloton gaat ook wel hard.
Nergens voor nodig. Eerst nog een afdalingquote:Op donderdag 23 augustus 2012 17:27 schreef TLC het volgende:
Nou Gesink en Mollema, schuif eens wat naar voren in het peleton.
quote:Op donderdag 23 augustus 2012 17:28 schreef Pedroso het volgende:
Ze gaan wel hard in het peleton, soms pakken ze wel 10 seconden in 4 seconden.
Maar ze zeiden in elke grote ronde dacht ikquote:Op donderdag 23 augustus 2012 17:29 schreef Van_Poppel het volgende:
Weening is toch de laatste winnaar van een etappe in een grote Ronde?
Niet in alle grote rondes.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 17:29 schreef Van_Poppel het volgende:
Dacht het ook, volgens mij zijn na de Giro vorig jaar geen etappes meer gewonnen door Nederlanders in een grote ronde.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 17:29 schreef Van_Poppel het volgende:
Nou de laatste winnaar in de Vuelta is in ieder geval Boom.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 17:30 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Wie is dan de laatste winnaar?
Volgens mij een interpretatieverschil. Weening is de laatste winnaar van een etappe ongeacht welke grote ronde. Wuyts maakte er alle grote ronden van.quote:
Als het straks echt losgaat is de Gendt snel gezien, gaatje is te klein.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 17:32 schreef Pedroso het volgende:
De Gendt weg dus. Normaal haalt ie het niet maar bij een de Gendt weet je het maar nooit.
Afdaling hequote:Op donderdag 23 augustus 2012 17:37 schreef Pedroso het volgende:
Rabo's gegroepeerd achterin. Moeten nog wel opschuiven om voorin de laatste klim te beginnen.
Ja zaten met een plukje van 3 en nog 2 rond plek 40 of zo, moeten iets opschuiven ja.quote:
In de TDF werkte dit ook al goed, precies achter het gaatje terecht komen.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 17:37 schreef Pedroso het volgende:
Rabo's gegroepeerd achterin. Moeten nog wel opschuiven om voorin de laatste klim te beginnen.
Niermann kan ze vast wel naar voren rijden.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 17:37 schreef Pedroso het volgende:
Dan had hij het nog niet gehaaldquote:Op donderdag 23 augustus 2012 17:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hij had een minuut moeten hebben volgens de Wet van Herbert.
Ja. Kun je beter voorin zitten, weet je zeker dat je de valpartijen ontziet. Werkte in de TDF ook.... oh wacht.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 17:37 schreef Ericr het volgende:
[..]
In de TDF werkte dit ook al goed, precies achter het gaatje terecht komen.
Geloof ik ook niet nee.quote:
Na een vlucht van 160km , kun je in die laatste 3km bergop al 1,5 minuut verliezen.quote:
Alleen is dit geen peloton voor een massale valpartij meer, hier moet je gewoon vooraan zitten als het breekt door welke oorzaak ook.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 17:41 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja. Kun je beter voorin zitten, weet je zeker dat je de valpartijen ontziet. Werkte in de TDF ook.... oh wacht.
De Gendt is wel goed maar ook hij heeft goed 2 minuten nodig lijkt mequote:Op donderdag 23 augustus 2012 17:43 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Na een vlucht van 160km , kun je in die laatste 3km bergop al 1,5 minuut verliezen.
Zijn inmiddels opgeschoven.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 17:45 schreef Maver24 het volgende:
Rabos moeten nu wel naar voren komen
Jep, het was gewoon niet de juiste dag voor een ontsnapping. Maar we gaan hem deze Vuelta zeker nog vaker in de kopgroep zien.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 17:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De Gendt is wel goed maar ook hij heeft goed 2 minuten nodig lijkt me
Hoeft nog niet per se. Kan nu ook nog.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 17:43 schreef Ericr het volgende:
[..]
Alleen is dit geen peloton voor een massale valpartij meer, hier moet je gewoon vooraan zitten als het breekt door welke oorzaak ook.
Gesink zit op positie 15 ofzo.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 17:48 schreef Scorpion_17 het volgende:
Kom op Rabo's, beetje opschuiven.
Gesink gaat tijd verliezenquote:Op donderdag 23 augustus 2012 17:48 schreef Scorpion_17 het volgende:
Kom op Rabo's, beetje opschuiven.
Gesink lijkt maar niet te leren van eerdere fouten..kom op jongens, wil je een rit winnen of niet?quote:
Waarschijnlijk omdat er nog 25 voor willen zitten en het op een dergelijke weg duwen, trekken en aanklampen is.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 17:49 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Waarom zitten ze nu weer zo ver naar achteren zeg
Je moet ook kunnen hè.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 17:50 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Gesink lijkt maar niet te leren van eerdere fouten..kom op jongens, wil je een rit winnen of niet?
Niet deze dan hè, de sprintende klimmers rij je er niet af.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 17:50 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Gesink lijkt maar niet te leren van eerdere fouten..kom op jongens, wil je een rit winnen of niet?
Ik denk niet dat dat zo simpel is als het klinkt als er nog tig renners zijn die dat ook willen. Je kunt niet met 60 man vooraan zitten.quote:
Nee nee, Gesink en Mollema zijn de allerbesten maar doen het altijd verkeerd.quote:
Mollema zou die moeten aankunnen met zn - onder de klimmers - rappe benen.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 17:51 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Niet deze dan hè, de sprintende klimmers rij je er niet af.
Preciesquote:Op donderdag 23 augustus 2012 17:51 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee nee, Gesink en Mollema zijn de allerbesten maar doen het altijd verkeerd.
Omdat ze waardeloze knechten ehebben die ze niet vooraan afzetten.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 17:51 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee nee, Gesink en Mollema zijn de allerbesten maar doen het altijd verkeerd.
LtDquote:Op donderdag 23 augustus 2012 17:51 schreef Pedroso het volgende:
Volgens mij Ten Dam de eerste Rabo (of Garate)
Hing niks meer van Rabo aan volgens mij.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 17:53 schreef Pedroso het volgende:
Als Gesink er aan blijft hangen dan wordt hij de kopman.
Ook eraf, net als LtD.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 17:53 schreef Pedroso het volgende:
Als Gesink er aan blijft hangen dan wordt hij de kopman.
Klopt, die zat eerst wat verder.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 17:54 schreef Da_Sandman het volgende:
Lijkt me juist dat Gesink terugkeert?
Waarom? Negatievelingen verwachten dat idd.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 17:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
De Gees er ook af, als enigszins verwacht.
Gesink is solidair, en wacht even op Mollemaquote:Op donderdag 23 augustus 2012 17:54 schreef Da_Sandman het volgende:
Lijkt me juist dat Gesink terugkeert?
Het is toch een wat springerige klim, niet ideaal voor Gesink.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 17:54 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Waarom? Negatievelingen verwachten dat idd.
Haase wint de US Open manquote:Op donderdag 23 augustus 2012 17:55 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
't is weer voorbij die mooie zomer
Potverdikkie, Gesink moet lossen!quote:Op donderdag 23 augustus 2012 17:55 schreef Szura het volgende:
Stond Tankink daar nou te klappen langs de kant?
Naar vermogen idd...quote:Op donderdag 23 augustus 2012 17:57 schreef TheArt het volgende:
Gesink doet het nog prima eigenlijk.
Aaah ja...Wie heeft hier wel wat gedaan dan? Alleen Froome heeft 150 meter doorgetrokken.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 17:56 schreef SaintOfKillers het volgende:
En Rodriguez weer geen fuck uitgevoerd.
Uit de verkeerde pot gesnoept die Froome.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 17:56 schreef Gitank2 het volgende:
Froome is ook zo'n renner die over een paar jaar niet zonderkan worden gepost icm met zijn prestaties.
Contador (ook) een hitteklopje?
Mollema ook. Die zat na een sprintje op de finish bij LtD, terwijl hij daar redelijk ver achter zat.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 17:57 schreef Scorpion_17 het volgende:
Gesink zich nog ietwat hersteld denk ik?
Ja terwijl iedereen hier dacht dat ie moest lossen was ie al aan het terugkeren. Dat weet je van te voren op zo'n klim.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 17:57 schreef Scorpion_17 het volgende:
Gesink zich nog ietwat hersteld denk ik?
Froome zakt er normaal gezien in de derde week doorheen.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 17:58 schreef Maver24 het volgende:
Het feit is dus dat bertju het niet kan !!!
Ik mag lijen dat die Froome nog een keer breekt. Liever een Spanjaard dan alweer Skyquote:Op donderdag 23 augustus 2012 17:58 schreef Maver24 het volgende:
Het feit is dus dat bertju het niet kan !!!
Eerder de goede.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 17:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Uit de verkeerde pot gesnoept die Froome.
Eens.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 17:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik mag lijen dat die Froome nog een keer breekt. Liever een Spanjaard dan alweer Sky
Dit. Volgend jaar rijdt ie ineens zoals Gilbert dit jaar waarschijnlijkquote:Op donderdag 23 augustus 2012 17:59 schreef DeeBee het volgende:
Kom op zeg, die Froome is nu al sinds het begin van de Tour in de allereerste bergrit die hij won in zo'n vorm... Dat is al 5 / 6 weken nu. Daartussenin ook nog even meedoen om tijdrittitel op de Spelen en nu zonder grappen iedereen lossen (die een veel minder zwaar programma hebben gehad) behalve Rodriguez die ongeveer geboren is op dit soort aankomsten.
Hoe presteerde hij in Dauphiné? (dat heb ik toen niet zo gevolgd)quote:Op donderdag 23 augustus 2012 17:59 schreef DeeBee het volgende:
Kom op zeg, die Froome is nu al sinds het begin van de Tour in de allereerste bergrit die hij won in zo'n vorm... Dat is al 5 / 6 weken nu. Daartussenin ook nog even meedoen om tijdrittitel op de Spelen en nu zonder grappen iedereen lossen (die een veel minder zwaar programma hebben gehad) behalve Rodriguez die ongeveer geboren is op dit soort aankomsten.
En n paar jaar geleden won ie nog maar de Ronde van Mauritius en de Ronde van Japanquote:Op donderdag 23 augustus 2012 17:59 schreef DeeBee het volgende:
Niet pas in de tour ging die vlammen.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 18:00 schreef Sasman het volgende:
[..]
Hoe presteerde hij in Dauphiné? (dat heb ik toen niet zo gevolgd)
Meen je dat nou???quote:Op donderdag 23 augustus 2012 17:59 schreef JC14 het volgende:
Jammer genoeg een zéér slechte dag voor Contador.
Maar ja, hij heeft nog niet veel training in de benen. Dat hij dit trouwens al kan is al bewonderenswaardig.
Ik kan me niet voorstellen dat Contador in 2011 er op dat niveau uitgereden werd door een Evans tijdens de 2e grote ronde en dat Froome Contador gewoon verslaat in diezelfde 2e grote rondequote:Op donderdag 23 augustus 2012 18:00 schreef DecoAoreste het volgende:
Ik heb ook niks met Froome, maar dit is toch wel heel sterk. Of gedopeerd. Maar laten we daar niet automatisch vanuit gaan.
Er is wel meer dan alleen froome.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 18:01 schreef JC14 het volgende:
Uiteindelijk zal Froome wel in elkaar storten in de derde week. Niets aan't handje voor Alberto.
Vergeet de Eneco Tour en San Sebastian niet. Maar idd, het meeste zijn trainingen ja.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 18:01 schreef SanAnt het volgende:
[..]
Meen je dat nou???
Heeft juist alleen maar training in de benen !!
In 400 meter ofzo.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 17:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
15 seconden verloren op Froome.
Eens, een Rodriquez bv. Maar ja, toch.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 18:02 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Er is wel meer dan alleen froome.
Purito verliest een uur in de tijdrit en Piti verliest een uur op de zware bergritten. Roche is in topvorm maar zie ik Bertje toch niet verslaanquote:Op donderdag 23 augustus 2012 18:02 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Er is wel meer dan alleen froome.
san sebastian was die niet bijquote:Op donderdag 23 augustus 2012 18:02 schreef JC14 het volgende:
[..]
Vergeet de Eneco Tour en San Sebastian niet. Maar idd, het meeste zijn trainingen ja.
Dauphine was ie ook al goed hoor.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 18:01 schreef Sheepcidus het volgende:
[..]
Niet pas in de tour ging die vlammen.
Ow, dacht ik toch. Mijn fout.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 18:03 schreef Sheepcidus het volgende:
[..]
san sebastian was die niet bij
Roche, LtD en Froome hebben inderdaad apart goede vormquote:Op donderdag 23 augustus 2012 18:05 schreef Da_Sandman het volgende:
Verrassend hoe sterk LtD weer rijdt. Roepen de mensen die over Froome dopage schreeuwen dat ook over Laurens?
Die leek me gewoon een slechte dag gehad hebben, al beperkt hij met dat laatste sprintje toch nog wel weer aardig de schade. Als dit zijn slechte dag was, dan valt dat nog reuze mee.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 18:05 schreef Van_Poppel het volgende:
Verlies van Gesink is ingecalculeerd. Mollema valt eerlijk gezegd vies tegen.
Ja maar in de tour was die toch dichterbij Wiggins dan in de Dauphinéquote:Op donderdag 23 augustus 2012 18:03 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dauphine was ie ook al goed hoor.
Niet zoo goed als daarna in de Tour.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 18:00 schreef Sasman het volgende:
[..]
Hoe presteerde hij in Dauphiné? (dat heb ik toen niet zo gevolgd)
Dauphine was hij ook al goed hoor. 4e in het eindklassement. Reed ook gewoon met Wiggo en co mee bergop.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 18:08 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Niet.
Maar dat kwam omdat hij nog even van z'n agressieve bloedziekte moest herstellen. Kan je voorstellen als hij een volledige winter kan trainen, dan komt de rest buiten tijd binnen volgend jaar!
Anyway, het zal vast wel weer zo zijn dat hij bij de nieuwelingen vast ook al een keer dit liet zien en het dan 'logisch' is, maar hij was 7 juli al in deze vorm toen hij een etappe won en heeft sindsdien non-stop gekoerst. 7 weken geen verlies in vorm vind ik aardig opmerkelijk...
Hell, tot zijn 2e plek in de Vuelta van vorig jaar, had ie niets gepresteerd.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 18:01 schreef TLC het volgende:
[..]
En n paar jaar geleden won ie nog maar de Ronde van Mauritius en de Ronde van Japan
LtD heeft bijv. na de Tour wat criteriums gereden en daarna weer aan z'n vorm gewerkt. Die eindigt nu prima op plekken die overeen komen met hoe hij in de Tour reed.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 18:05 schreef Da_Sandman het volgende:
Verrassend hoe sterk LtD weer rijdt. Roepen de mensen die over Froome dopage schreeuwen dat ook over Laurens?
aldus Ome Joop op telegraaf.nlquote:-Ome Joop (gast)
En de Rabo mannen heb weer het wiel gemist zeker, die waren zeker uitgebreid aan het Lunchen met hun ploegleiders. De stakkers.
Gelijk fietsen inleveren en lopend naar huis toe zou mijn advies zijn.
waarom niet?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 18:36 schreef eentwee het volgende:
Waarom een willekeurige zwakzinnige reaguurder van telegraaf.nl citeren?
Omdat die reactie al gegeven werd vlak nadat het bericht geplaatst was en dus sloeg op het feit dat Rabo niet in de kopgroep aanwezig was en andere Nederlanders welquote:
Lemond en Hinault begonnen dan ook niet in Kenia en Zuid-Afrika met koersen.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 18:13 schreef DeeBee het volgende:
[..]
LtD heeft bijv. na de Tour wat criteriums gereden en daarna weer aan z'n vorm gewerkt. Die eindigt nu prima op plekken die overeen komen met hoe hij in de Tour reed.
Froome heeft nog even een Olympisch programma gereden en geen enkel moment gas terug genomen, dat is dus niet te vergelijken. En LtD rijdt al jaren op dit niveau en is niet ineens Dauphine's ofzo gaan winnen, dus die vooruitgang is ook niet te vergelijken.
Dat Froome in de Dauphine al goed was bevestigt alleen maar meer mijn punt, want verder rijdt er momenteel niemand een deuk in een pakje boter uit die top-10, of zijn ze al gestopt met hun seizoen omdat het teveel was met de Spelen en alles (o.a. Wiggins).
Tuurlijk kan het zo dat hij nog steeds een mega talent is (dat is hij vast ook wel), maar zo'n sprong op die leeftijd, tsja... Van een (matige) domestique naar GT-contender binnen een jaar is wel vaker gebeurd in het verleden, maar dat was dan niet helemaal zuivere koffie. Echte mega talenten zoals een Lemond of Hinault (en zelfs een A. Schleck of zo), deden op jonge leeftijd ook al mee voor de klassementen en liepen niet te harken om bij het peloton te blijven in de Tour of Japan. En dan zijn er weer mensen die zeggen dat hij nu eindelijk die bloedziekte onder controle heeft, maar dat is alleen maar des te opmerkelijk. Al die wielrenners zijn 'freaks of nature' en hebben VO2's en hematocriet-waarden die maken dat ze geschikt zijn voor wielrennen, daar kan je meestal niet een ziekte bij gebruiken... Tuurlijk zijn er ook die Team Type 1 jongens of zo, maar dat zijn nu ook niet direct GT-winnaars, je ziet hoe moeilijk die het hebben met hun (kleine) nadeel...
Anyway, ik vond het rijden van Gesink bemoedigend. Verloor zoals altijd wel iets, maar zakte er niet helemaal doorheen en kwam 'gewoon' weer terugrijden op zijn eigen tempo!
Ik dacht dat het een grap was eigenlijk. Maar het staat echt op de telegraaf sitequote:Op donderdag 23 augustus 2012 18:53 schreef TheArt het volgende:
[..]
Omdat die reactie al gegeven werd vlak nadat het bericht geplaatst was en dus sloeg op het feit dat Rabo niet in de kopgroep aanwezig was en andere Nederlanders welIs verder 0,0 rulevant (om maar een populair iemand op dit forum te citeren).
Ben je nog verbaasd dan dat dat soort debielen bestaan?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 19:04 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik dacht dat het een grap was eigenlijk. Maar het staat echt op de telegraaf site
Toen kwam het doordat hij eerst vol moest achtervolgen om weer in de 1ste waaier terecht te komen. Daardoor was het licht uit op de slotklim. Vandaag was het gewoon niet goed, begon voor zijn doen ook veel te ver van achteren (net als Gesink, maar die kon nog aardig herstellen). Hopelijk was dit z'n slechte dag, er komen nog veel etappes waar met veel meer verschill gemaakt worden, zeker als je ziet hoeveel er tot nu toe al aangevallen is.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 18:11 schreef Drebbelman het volgende:
Eergisteren had Mollema het ook al redelijk zwaar in die laatste klim dus helemaal als een verrassing komt dit toch niet. Hopelijk kan hij zich nog herpakken in de zwaardere beklimmingen.
Ja ik lees de telegraaf nooit héquote:Op donderdag 23 augustus 2012 19:08 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ben je nog verbaasd dan dat dat soort debielen bestaan?![]()
Dat ze geen goede positie hebben ligt ook aan de ploeggenoten die het werk niet doen, heb het gevoel dat garate en niermann niet veel toe voegen.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 19:13 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Toen kwam het doordat hij eerst vol moest achtervolgen om weer in de 1ste waaier terecht te komen. Daardoor was het licht uit op de slotklim. Vandaag was het gewoon niet goed, begon voor zijn doen ook veel te ver van achteren (net als Gesink, maar die kon nog aardig herstellen). Hopelijk was dit z'n slechte dag, er komen nog veel etappes waar met veel meer verschill gemaakt worden, zeker als je ziet hoeveel er tot nu toe al aangevallen is.
Inderdaad dit zijn ook geen echt grote verschillen. Het belangrijkste voor een goed klassement is toch dat ze er geen enkele keer echt doorheen zakken.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 19:13 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Toen kwam het doordat hij eerst vol moest achtervolgen om weer in de 1ste waaier terecht te komen. Daardoor was het licht uit op de slotklim. Vandaag was het gewoon niet goed, begon voor zijn doen ook veel te ver van achteren (net als Gesink, maar die kon nog aardig herstellen). Hopelijk was dit z'n slechte dag, er komen nog veel etappes waar met veel meer verschill gemaakt worden, zeker als je ziet hoeveel er tot nu toe al aangevallen is.
Geen idee hoet het vandaag was, maar dat zijn normaal wel renners die dat prima kunnen. Misschien dat Ten Dam ze dan écht naar voren kan rijden, maar die rijdt in 1ste instantie ook voor zichzelf op dit moment, volgens mij.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 19:16 schreef Sheepcidus het volgende:
[..]
Dat ze geen goede positie hebben ligt ook aan de ploeggenoten die het werk niet doen, heb het gevoel dat garate en niermann niet veel toe voegen.
Nee.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 19:17 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Geen idee hoet het vandaag was, maar dat zijn normaal wel renners die dat prima kunnen.
Ook zo'n mooie urban legend die ondertussen lijkt te ontstaan... Iedereen doet nu alsof hij midden tussen de leeuwen en olifanten heeft leren fietsen, maar is 'gewoon' opgegroeid in Zuid-Afrika waar je prima sport kunt bedrijven. Heeft inderdaad niet al sinds zijn 17e voor een Europees team gereden, maar doen alsof hij een ruwe diamant is die vorig jaar uit de tropen is opgedoken zoals nu af en toe gebeurt vind ik ook wat overdreven...quote:Op donderdag 23 augustus 2012 19:01 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Lemond en Hinault begonnen dan ook niet in Kenia en Zuid-Afrika met koersen.
Beginnen bij Konica Minolta is toch even wat anders dan instappen bij een ploeg als CSC. Het profniveau is daar lager, maar nog wel enigzins internationaal. Maar vooral het niveau voor de jongeren is niet te vergelijken met het niveau in Europa. Zodoende heeft hij een zo'n veel grotere stap moeten zetten dan gelijkwaardige Europese renners. Tel daarbij zijn ongemakken op, dan is het niet raar dat hij later doorbreekt.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 19:44 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Ook zo'n mooie urban legend die ondertussen lijkt te ontstaan... Iedereen doet nu alsof hij midden tussen de leeuwen en olifanten heeft leren fietsen, maar is 'gewoon' opgegroeid in Zuid-Afrika waar je prima sport kunt bedrijven. Heeft inderdaad niet al sinds zijn 17e voor een Europees team gereden, maar doen alsof hij een ruwe diamant is die vorig jaar uit de tropen is opgedoken zoals nu af en toe gebeurt vind ik ook wat overdreven...
quote:Ploegleider Adri van Houwelingen vond de schade uiteindelijk wel meevallen. “We hadden geen topdag, maar het was ook niet allemaal dramatisch.” Van Houwelingen had alleen een iets andere volgorde van binnenkomst van zijn renners verwacht. “Bauke had ik iets korter in de uitslag verwacht dan Robert, die goed heeft gepresteerd. De aankomst was een soort lange Muur van Hoei. Bauke is op zo'n aankomst normaal iets explosiever dan Robert. Hij verliest dertig seconden, normaal gesproken zou Bauke daar kort voor moeten zitten, maar zo dramatisch zijn de verschillen nu ook weer niet. We moeten hier niet te zwaar aan tillen.”
Bauke Mollema had voor een keer last van de hoge temperaturen. “Normaal gesproken kan ik daar goed tegen, maar vandaag had ik er meer moeite mee. De hele dag had ik er al last van. Op de voorlaatste klim voelden mijn benen al niet super. Daarna kon ik niet meer opschuiven, waardoor ik te ver naar achteren aan de slotklim begon. Die was niet lang, daarom verlies ik toch teveel naar mijn zin. Als dit een echte col was geweest, had ik vermoedelijk wel een tik opgelopen vandaag. Maar ik ga er van uit, dat dit niet iedere dag het geval zal zijn. Ik houd me vast aan het feit dat ik vaak goed tegen de warmte kan.”
Bauke's collega Robert Gesink zat donderdag beter in zijn vel. “Het was een hele lastige dag, maar ik mag niet klagen. Het loopt gewoon goed. Dit was niet echt een typische Gesink-aankomst, dus ik schrik er niet van dat ik een beetje tijd verlies.” Hij begon al in een lastige positie aan de beklimming. “We zaten iets te ver achterop aan het begin van de klim. Het was moeilijk om nog verder op te schuiven, want ze trokken meteen vol door. Maar ik ben in eigen tempo verder gegaan. Op 1 kilometer van de top kon ik bijna aansluiten toen Froome en Rodriguez weer versnelden. Daarna was het een kwestie van naar boven harken. Maar ik ben niet ontevreden. Ik wil hier laten zien, dat ik een goed niveau heb en dat zit er nog steeds in. We moeten niet teveel op de zaken vooruit lopen, maar nu ben ik content.”
Mollema was in Burgos ook niet al te best, Gesink was daar overigens ook niet heel erg overtuigend. Gaat weer een verloren jaar worden zo ondanks een leuke overwinning in een tweederangs rittenkoers voor Gesink en Mollema die in het voorseizoen wel goed reed in de klassiekers maar ook niet echt meedeed om de prijzen.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 18:05 schreef Van_Poppel het volgende:
Verlies van Gesink is ingecalculeerd. Mollema valt eerlijk gezegd vies tegen.
Ach er kan nog zoveel gebeuren. Denk eens aan Menchov die de eerste week van de tour geweldig mee kon komen en er toen helemaal doorheen zakte.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 21:18 schreef ultra_ivo het volgende:
De klassering van Gesink en Mollema zal eerder ervan afhangen of een van de top 4 zichzelf opblaast dan van hun eigen prestaties. Zoals Contador, Valverde, Rodriguez en Froome nu rijden is er de kans dat een of meer van hen zich totaal opblazen in een poging de anderen af te maken. Dan kan Gesink de top 4 (of 3) binnenkomen, anders niet.
Maken ze er een sport van om verkeerd te zitten als een beklimming er aan komt? Is natuurlijk niet de eerste keer dat ze verkeerd zitten als een beklimming begint. Het feest begon overigens al in de afdaling daarvoor, ergens rond de 40ste positie de eerste Rabo of zo.quote:Hij begon al in een lastige positie aan de beklimming. “We zaten iets te ver achterop aan het begin van de klim. Het was moeilijk om nog verder op te schuiven, want ze trokken meteen vol door.
Dat heeft er ook mee te maken dat Robert dat gewoon niet in zich heeft. Die moet gebracht en ondersteund worden om op te schuiven en om op een plek te blijven zitten. Hij is absoluut niet de persoon die dat op zijn eentje gaat doen. Daardoor kan je het eerder een fout van de ploeggenoten noemen dan van hem zelf.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 21:58 schreef DeeBee het volgende:
Mollema zegt toch zelf dat hij slecht zat in die afdaling, omdat hij slecht was op die klim ervoor. Dan kan hij er niet 30 voorbij rijden nog, had hij de benen niet voor.
Waarom Gesink niet wat meer opschuift voor die klim, dat kan je jezelf wel afvragen ja. Maar er werd weer aardig idioot gekoerst over 3 meter brede straatjes en klinkers, dus dat hielp ook niet... Maar je mag inderdaad ondertussen wel stellen dat het 'wringen' niet een van de sterke punten is van de Rabo jongens. Wat dat betreft heb ik ze hier ook weinig in 'slagorde' zien rijden, hoogstens zie je het plukje LtD - Gesink - Mollema bij elkaar, maar in die kilometers ervoor zouden ze meer ondersteund kunnen worden ja.
Het was sowieso al moeilijk om een betere klassering te rijden, het deelnemersveld is nu wel iets beter dan toen.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 20:21 schreef Ericr het volgende:
[..]
Mollema was in Burgos ook niet al te best, Gesink was daar overigens ook niet heel erg overtuigend. Gaat weer een verloren jaar worden zo ondanks een leuke overwinning in een tweederangs rittenkoers voor Gesink en Mollema die in het voorseizoen wel goed reed in de klassiekers maar ook niet echt meedeed om de prijzen.
Vuelta is natuurlijk nog niet afgelopen maar verbetering van de beste klasseringen van Mollema of Gesink in de Vuelta begint nu al lastig te worden.
Mwah de klassering van Gesink kan nog gewoon verbeteren. Valverde gaat normaal gesproken wel ergens flink wat tijd verliezen. En Rodriguez moet flink voorstaan om in de tijdrit niet voorbijgegaan te worden door Robert. Geldt ook wel voor Valverde eigenlijk.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 20:21 schreef Ericr het volgende:
[..]
Mollema was in Burgos ook niet al te best, Gesink was daar overigens ook niet heel erg overtuigend. Gaat weer een verloren jaar worden zo ondanks een leuke overwinning in een tweederangs rittenkoers voor Gesink en Mollema die in het voorseizoen wel goed reed in de klassiekers maar ook niet echt meedeed om de prijzen.
Vuelta is natuurlijk nog niet afgelopen maar verbetering van de beste klasseringen van Mollema of Gesink in de Vuelta begint nu al lastig te worden.
Om eerlijk te zijn vind ik Robert heel goed ogen. Ik verwacht geen top 3 van hem, maar ik begin langzaam te voelen dat dat wel tot de mogelijkheden behoort. Het is natuurlijk verre van een zekerheidje.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 23:16 schreef Redefine het volgende:
[..]
Mwah de klassering van Gesink kan nog gewoon verbeteren. Valverde gaat normaal gesproken wel ergens flink wat tijd verliezen. En Rodriguez moet flink voorstaan om in de tijdrit niet voorbijgegaan te worden door Robert. Geldt ook wel voor Valverde eigenlijk.
Froome is een maat te groot in de tijdrit en Contador mogelijk ook (als hij dat oude niveau weer heeft), maar verder heeft hij niets te vrezen en kan hij zelfs wat winnen met zijn huidige tijdritten. Verder zie ik Gesink eerder alleen maar beter worden dan slechter, met name bij de echte beklimmingen zullen de verschillen gemaakt worden.
Er wel vanuit gaande dat Gesink op zijn normale niveau zit natuurlijk.
Het is niet zozeer dat ik het sowieso verwacht, maar een top drie is best mogelijk als je naar de concurrentie kijkt. Als ik er even vanuit ga dat Froome en Contador drie weken hun normale niveau halen, zijn dat de verwachte één en twee. Maar voor plek drie is er genoeg mogelijk. Valverde en Rodriguez zijn al niet de beste tijdrijders en hebben het altijd wel een keer echt moeilijk bergop. Dus zijn die zeker te pakken.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 01:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn vind ik Robert heel goed ogen. Ik verwacht geen top 3 van hem, maar ik begin langzaam te voelen dat dat wel tot de mogelijkheden behoort. Het is natuurlijk verre van een zekerheidje.
Valverde schat ik op een tijdrit eigenlijk wel hoger in dan Gesink. Een echte topper is het verder niet.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 01:28 schreef Redefine het volgende:
[..]
Het is niet zozeer dat ik het sowieso verwacht, maar een top drie is best mogelijk als je naar de concurrentie kijkt. Als ik er even vanuit ga dat Froome en Contador drie weken hun normale niveau halen, zijn dat de verwachte één en twee. Maar voor plek drie is er genoeg mogelijk. Valverde en Rodriguez zijn al niet de beste tijdrijders en hebben het altijd wel een keer echt moeilijk bergop. Dus zijn die zeker te pakken.
Gesink heeft dat "normale niveau" al 2 jaar niet meer gehaald.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 23:16 schreef Redefine het volgende:
[..]
Mwah de klassering van Gesink kan nog gewoon verbeteren. Valverde gaat normaal gesproken wel ergens flink wat tijd verliezen. En Rodriguez moet flink voorstaan om in de tijdrit niet voorbijgegaan te worden door Robert. Geldt ook wel voor Valverde eigenlijk.
Froome is een maat te groot in de tijdrit en Contador mogelijk ook (als hij dat oude niveau weer heeft), maar verder heeft hij niets te vrezen en kan hij zelfs wat winnen met zijn huidige tijdritten. Verder zie ik Gesink eerder alleen maar beter worden dan slechter, met name bij de echte beklimmingen zullen de verschillen gemaakt worden.
Er wel vanuit gaande dat Gesink op zijn normale niveau zit natuurlijk.
Vorig jaar in het voorseizoen was hij fysiek beter dan ooit.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 07:55 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Gesink heeft dat "normale niveau" al 2 jaar niet meer gehaald.
Wat heeft Froome voor bijzonders gedaan op de Spelen dan?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 18:13 schreef DeeBee het volgende:
[..]
LtD heeft bijv. na de Tour wat criteriums gereden en daarna weer aan z'n vorm gewerkt. Die eindigt nu prima op plekken die overeen komen met hoe hij in de Tour reed.
Froome heeft nog even een Olympisch programma gereden en geen enkel moment gas terug genomen, dat is dus niet te vergelijken. En LtD rijdt al jaren op dit niveau en is niet ineens Dauphine's ofzo gaan winnen, dus die vooruitgang is ook niet te vergelijken.
Dat Froome in de Dauphine al goed was bevestigt alleen maar meer mijn punt, want verder rijdt er momenteel niemand een deuk in een pakje boter uit die top-10, of zijn ze al gestopt met hun seizoen omdat het teveel was met de Spelen en alles (o.a. Wiggins).
Tuurlijk kan het zo dat hij nog steeds een mega talent is (dat is hij vast ook wel), maar zo'n sprong op die leeftijd, tsja... Van een (matige) domestique naar GT-contender binnen een jaar is wel vaker gebeurd in het verleden, maar dat was dan niet helemaal zuivere koffie. Echte mega talenten zoals een Lemond of Hinault (en zelfs een A. Schleck of zo), deden op jonge leeftijd ook al mee voor de klassementen en liepen niet te harken om bij het peloton te blijven in de Tour of Japan. En dan zijn er weer mensen die zeggen dat hij nu eindelijk die bloedziekte onder controle heeft, maar dat is alleen maar des te opmerkelijk. Al die wielrenners zijn 'freaks of nature' en hebben VO2's en hematocriet-waarden die maken dat ze geschikt zijn voor wielrennen, daar kan je meestal niet een ziekte bij gebruiken... Tuurlijk zijn er ook die Team Type 1 jongens of zo, maar dat zijn nu ook niet direct GT-winnaars, je ziet hoe moeilijk die het hebben met hun (kleine) nadeel...
Anyway, ik vond het rijden van Gesink bemoedigend. Verloor zoals altijd wel iets, maar zakte er niet helemaal doorheen en kwam 'gewoon' weer terugrijden op zijn eigen tempo!
Bronzen plak tijdrit?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 09:03 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wat heeft Froome voor bijzonders gedaan op de Spelen dan?
Is dat dan zo bijzonder in dat veld? Het had gekker geweest als hij goud had gepakt.quote:
Geeft wel aan dat ie ook daar in vorm was. Dus in feite al een week of 8 aan het pieken nu.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 09:08 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Is dat dan zo bijzonder in dat veld? Het had gekker geweest als hij goud had gepakt.
Het was enkel een tijdritje he (even gechargeerd). Niet dat hij in Londen ook nog eens twee weken maximaal heeft moeten rijden.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 09:08 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Geeft wel aan dat ie ook daar in vorm was. Dus in feite al een week of 8 aan het pieken nu.
En pas een week na de Tour.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 09:08 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Geeft wel aan dat ie ook daar in vorm was. Dus in feite al een week of 8 aan het pieken nu.
De belangrijkste tijdrit in 4 jaar is toch niet "enkel een tijdritje"?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 09:09 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het was enkel een tijdritje he (even gechargeerd). Niet dat hij in Londen ook nog eens twee weken maximaal heeft moeten rijden.
Heeft natuurlijk ook wel de wegrace gereden, ook al zou iedere renner dat wel goed moeten verteren. Het is geen rittenkoers natuurlijk.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 09:09 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het was enkel een tijdritje he (even gechargeerd). Niet dat hij in Londen ook nog eens twee weken maximaal heeft moeten rijden.
Wat begreep je niet aan een beetje gechargeerd?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 09:11 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
De belangrijkste tijdrit in 4 jaar is toch niet "enkel een tijdritje"?
Als hij daar niet in topvorm aan de start stond was hij niet 3e geworden. Zelfde voor 2e in de tour en zelfde voor in de Vuelta ook nog even iedereen uit je wiel rijden.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 09:12 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wat begreep je niet aan een beetje gechargeerd?
Hij was in vorm, zeker. En hij is dat nu nog steeds. Ik zie daar gewoon niets geks in nog. Overigens vind ik hem nu al minder sterk overkomen dan in de Tour.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 09:14 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Als hij daar niet in topvorm aan de start stond was hij niet 3e geworden. Zelfde voor 2e in de tour en zelfde voor in de Vuelta ook nog even iedereen uit je wiel rijden.
Bergop heeft Gesink sinds Dauphiné 2011 niet echt meer zijn topniveau gehaald bergop, maar in de tijdritten gaat het juist beter dan ooit dit jaar. Normaal gesproken moet hij Valverde kunnen verslaan in de tijdrit, al is de tijdrit wel behoorlijk lastig.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 01:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Valverde schat ik op een tijdrit eigenlijk wel hoger in dan Gesink. Een echte topper is het verder niet.
Dat hij minder sterk overkomt is ook niet zo gek na een Tour en een OS. Dat hij gisteren alsnog bertje eraf rijdt is dan gewoon knap. Het is natuurlijk nog even afwachten omdat vanaf 1 september pas de echte bergritten beginnen en je dan meer kan zeggen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 09:15 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Hij was in vorm, zeker. En hij is dat nu nog steeds. Ik zie daar gewoon niets geks in nog. Overigens vind ik hem nu al minder sterk overkomen dan in de Tour.
Ik heb ook een theorie: ik denk dat iedereen zich in een grote ronde wil bewijzen. Om maar te zwijgen van Contador die alle critici de mond wil snoeren.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 11:57 schreef Syntix het volgende:
[..]
Overigens heb ik wel een theorie en ik weet niet of andere dit ook delen: Froome wil zich hier gewoon bewijzen (het kopmanschap) aan Sky
Dauphine vind ik ook niet echt topniveau. Heeft het toen hele week laten lopen om dan de laaste 2 dagen te knallen. Eigenlijk vind ik z'n 1e week tour en deze 1e week Vuelta gewoon van ouderwets topniveau. Hele tijd er kort op, zelfs op de klimmen die hem niet liggen. Dan die verbeterde tijdrit. Niks mis meequote:Op vrijdag 24 augustus 2012 09:48 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Bergop heeft Gesink sinds Dauphiné 2011 niet echt meer zijn topniveau gehaald bergop, maar in de tijdritten gaat het juist beter dan ooit dit jaar. Normaal gesproken moet hij Valverde kunnen verslaan in de tijdrit, al is de tijdrit wel behoorlijk lastig.
Jij noemt het gewoon knap, ik noem het ongeloofwaardig. Maar los daarvan, ik denk dat Wiggins niet meer terug kan komen op het niveau van dit jaar. Iemand die in 1 klap zijn doelen bereikt en die zo gevoelig is voor de andere kant van het leven (zuipen en feesten) gaat zich denk ik niet meer zo op kunnen laden voor een herhaling van zetten. Bovendien kan het niet anders dan dat het volgende Tourparcours weer wat meer klimwerk bevat. Froome zal dus bijna zonder iets te doen kopman kunnen worden.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 11:57 schreef Syntix het volgende:
[..]
Dat hij minder sterk overkomt is ook niet zo gek na een Tour en een OS. Dat hij gisteren alsnog bertje eraf rijdt is dan gewoon knap. Het is natuurlijk nog even afwachten omdat vanaf 1 september pas de echte bergritten beginnen en je dan meer kan zeggen.
Overigens heb ik wel een theorie en ik weet niet of andere dit ook delen: Froome wil zich hier gewoon bewijzen (het kopmanschap) aan Sky, zodat hij volgend jaar bij een zware TdF ook kopman kan zijn ipv Wiggins die het bij veel bergopritten toch moeilijk gaat krijgen als aangeleerde bergrijder. Het kopmanschap brengt ook meer druk met zich mee en nu kan hij laten zien dat hij het ook aan kan EN goed presteren, zodat hij volgend jaar als kopman van Sky in de TdF kan beginnen. Ervan uitgaand dat de TdF volgend jaar met het jubileum erg zwaar gaat worden is het niet zo'n gek idee om Froome op kop te zetten.
Wiggins deed daarvoor Parijs-Nice, Ronde van Romandie en Dauphine winnen(3e in Algarce), terwijl Froome voor de Dauphine enkel een halve Algarve, Criterium International en Romandie reed, allen in de anonimiteit van het peloton. Dat is zowel fysiek als mentaal een stukje anders.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 13:20 schreef eentwee het volgende:
[..]
Jij noemt het gewoon knap, ik noem het ongeloofwaardig. Maar los daarvan, ik denk dat Wiggins niet meer terug kan komen op het niveau van dit jaar. Iemand die in 1 klap zijn doelen bereikt en die zo gevoelig is voor de andere kant van het leven (zuipen en feesten) gaat zich denk ik niet meer zo op kunnen laden voor een herhaling van zetten. Bovendien kan het niet anders dan dat het volgende Tourparcours weer wat meer klimwerk bevat. Froome zal dus bijna zonder iets te doen kopman kunnen worden.
Mja, op dat klimmetje van de 2de dag reed hij in het Baskenland ooit alles uit elkaar, Valverde kon toen net z'n wiel houden. Nu werd hij wel uit het wiel gereden. Natuurlijk is dat niet zo heel raar omdat hij die echte explosiviteit mist, maar ik denk dat zijn niveau bergop van 2009/2010 hoger is dan nu. Maar in die periode reed hij juist in tijdritten achteruit.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 12:32 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dauphine vind ik ook niet echt topniveau. Heeft het toen hele week laten lopen om dan de laaste 2 dagen te knallen. Eigenlijk vind ik z'n 1e week tour en deze 1e week Vuelta gewoon van ouderwets topniveau. Hele tijd er kort op, zelfs op de klimmen die hem niet liggen. Dan die verbeterde tijdrit. Niks mis mee
Ik doelde meer op het meerijden van Froome nog in deze ronde van Spanje terwijl er genoeg TdF rijders zijn die dat niet doen. Daarnaast doet hij het ook nog eens goed in deze ronde om zich te bewijzen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 12:29 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Ik heb ook een theorie: ik denk dat iedereen zich in een grote ronde wil bewijzen. Om maar te zwijgen van Contador die alle critici de mond wil snoeren.
Gesink topniveau in Dauphiné 2011?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 09:48 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Bergop heeft Gesink sinds Dauphiné 2011 niet echt meer zijn topniveau gehaald bergop, maar in de tijdritten gaat het juist beter dan ooit dit jaar. Normaal gesproken moet hij Valverde kunnen verslaan in de tijdrit, al is de tijdrit wel behoorlijk lastig.
Is het falen van Gesink echt zo verschrikkelijk interessant dat daar topic na topic na topic over doorgezeurd moet worden? Kunnen we het niet gewoon over de koers hebben?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 15:18 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Gesink topniveau in Dauphiné 2011?Hij heeft daar 1 bergetappe meegedaan met een aantal subtoppers. Het is van de Tour 2010 geleden dat hij echt met de toppers mee kon. Daarna is het bergop alleen maar minder geworden.
Wie heeft het hier over het falen van Gesink?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 15:28 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Is het falen van Gesink echt zo verschrikkelijk interessant dat daar topic na topic na topic over doorgezeurd moet worden? Kunnen we het niet gewoon over de koers hebben?
Ha, dat valt me nu pas op. Volgens mij klopt die 337m wel, maar blijkbaar is 337 in Spanje minder dan 300.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 15:42 schreef ItaloDancer het volgende:
Óf de as met hoogtemeters klopt niet, óf de vermelde finishhoogte klopt niet, óf het plaatje zelf klopt niet
Als het toch 337m is dan loopt het de laatste 700m flink omhoogquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 15:46 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Ha, dat valt me nu pas op. Volgens mij klopt die 337m wel, maar blijkbaar is 337 in Spanje minder dan 300.
Mocht die 337m koppen dan zou de laatste 700m 10% omhoog gaan.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 15:58 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Als het toch 337m is dan loopt het de laatste 700m flink omhoog
2 bergetappes.. waarbij hij in de 1ste bergetappe renners als VDB, Vino, Evans en Wiggins voorbleef. Wel echte subtoppers inderdaad.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 15:18 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Gesink topniveau in Dauphiné 2011?Hij heeft daar 1 bergetappe meegedaan met een aantal subtoppers. Het is van de Tour 2010 geleden dat hij echt met de toppers mee kon. Daarna is het bergop alleen maar minder geworden.
Ok duidelijkquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 16:32 schreef knep het volgende:
Hoogteverschil tussen laagste en hoogste punt van het circuit is 50m.
http://www.motorlandaragon.com/pagEstaticaVelocidad.aspx?id=42
Strook naar de finish zal iets van 20m stijgen ofzo.
Ook dat is de vueltaquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 16:37 schreef TLC het volgende:
Wat een saaie voorspelbare etappe met dito parcours
Klopt; in de laatste etappes deed hij idd wel goed mee. Ik had nog die 1e bergetappe, waarin Gesink het liet lopen, in het hoofd zitten.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 16:24 schreef Marcoss het volgende:
[..]
2 bergetappes.. waarbij hij in de 1ste bergetappe renners als VDB, Vino, Evans en Wiggins voorbleef. Wel echte subtoppers inderdaad.
(al was topniveau misschien wat overdreven ja, "op niveau" dan)
Als Ducrot het ooit over linkeballen heeft, dan moet hij deze beelden even tonen...quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 16:57 schreef TheArt het volgende:
Dit was zo duidelijk. Lindeman wilde Aramendia gewoon professioneel te elimineren
En hij komt toch weer terug
Aramendia is dan ook best een mooi figuur.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 16:57 schreef TheArt het volgende:
Dit was zo duidelijk. Lindeman wilde Aramendia gewoon professioneel te elimineren
En hij komt toch weer terug
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |