abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115919331
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 18:11 schreef Drebbelman het volgende:
Eergisteren had Mollema het ook al redelijk zwaar in die laatste klim dus helemaal als een verrassing komt dit toch niet. Hopelijk kan hij zich nog herpakken in de zwaardere beklimmingen.
Toen kwam het doordat hij eerst vol moest achtervolgen om weer in de 1ste waaier terecht te komen. Daardoor was het licht uit op de slotklim. Vandaag was het gewoon niet goed, begon voor zijn doen ook veel te ver van achteren (net als Gesink, maar die kon nog aardig herstellen). Hopelijk was dit z'n slechte dag, er komen nog veel etappes waar met veel meer verschill gemaakt worden, zeker als je ziet hoeveel er tot nu toe al aangevallen is.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 19:14:38 #227
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_115919385
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 19:08 schreef TheArt het volgende:

[..]

Ben je nog verbaasd dan dat dat soort debielen bestaan? ;)
Ja ik lees de telegraaf nooit hé
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 19:16:06 #228
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_115919437
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 19:13 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Toen kwam het doordat hij eerst vol moest achtervolgen om weer in de 1ste waaier terecht te komen. Daardoor was het licht uit op de slotklim. Vandaag was het gewoon niet goed, begon voor zijn doen ook veel te ver van achteren (net als Gesink, maar die kon nog aardig herstellen). Hopelijk was dit z'n slechte dag, er komen nog veel etappes waar met veel meer verschill gemaakt worden, zeker als je ziet hoeveel er tot nu toe al aangevallen is.
Dat ze geen goede positie hebben ligt ook aan de ploeggenoten die het werk niet doen, heb het gevoel dat garate en niermann niet veel toe voegen.
Were making, were making!
Radio Soulwax!
  donderdag 23 augustus 2012 @ 19:17:26 #229
56749 BlaZ
pi_115919497
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 19:13 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Inderdaad dit zijn ook geen echt grote verschillen. Het belangrijkste voor een goed klassement is toch dat ze er geen enkele keer echt doorheen zakken.

Kwa tijdrit gaan ze beter zijn als de meeste toppers in het klassement verwacht ik ook.
pi_115919500
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 19:16 schreef Sheepcidus het volgende:

[..]

Dat ze geen goede positie hebben ligt ook aan de ploeggenoten die het werk niet doen, heb het gevoel dat garate en niermann niet veel toe voegen.
Geen idee hoet het vandaag was, maar dat zijn normaal wel renners die dat prima kunnen. Misschien dat Ten Dam ze dan écht naar voren kan rijden, maar die rijdt in 1ste instantie ook voor zichzelf op dit moment, volgens mij.
pi_115919643
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 19:14 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Ja ik lees de telegraaf nooit hé
FOK schijnbaar ook niet tijdens de Tour ;)
pi_115919729
Van den broeck :')

Wat doet hij in de vuelta , hij kan even goed niet mee doen
sd
pi_115920263
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 19:17 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Geen idee hoet het vandaag was, maar dat zijn normaal wel renners die dat prima kunnen.
Nee.
- verwijderd door admin -
pi_115920471
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 19:01 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Lemond en Hinault begonnen dan ook niet in Kenia en Zuid-Afrika met koersen.
Ook zo'n mooie urban legend die ondertussen lijkt te ontstaan... Iedereen doet nu alsof hij midden tussen de leeuwen en olifanten heeft leren fietsen, maar is 'gewoon' opgegroeid in Zuid-Afrika waar je prima sport kunt bedrijven. Heeft inderdaad niet al sinds zijn 17e voor een Europees team gereden, maar doen alsof hij een ruwe diamant is die vorig jaar uit de tropen is opgedoken zoals nu af en toe gebeurt vind ik ook wat overdreven...

Anyway, de Vuelta is wel vermakelijk tot nu toe. ^O^ Contador lijkt z'n inspanningen nu soms al een beetje moeten bekopen, Rodriguez is erg sterk maar die gaat nog wel wat verliezen in de ITT. Verder is het erg leuk om te zien wie in het échte hooggebergte rond 1 september nog wat krachten over heeft, want daar zie ik Valverde ook niet meedoen. En als Froome enigszins menselijk is dan zal die 'inzinking' toch ook wel moeten komen, anders rijdt hij 9 weken achter elkaar top aan het einde van de Vuelta. :D Worden nog mooie koersdagen! ^O^
Jack does it in real time...
pi_115920477
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 19:39 schreef groenen het volgende:

[..]

Nee.
Garate absoluut wel.., Niermann een twijfelgeval misschien ja
pi_115920652
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 19:44 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Ook zo'n mooie urban legend die ondertussen lijkt te ontstaan... Iedereen doet nu alsof hij midden tussen de leeuwen en olifanten heeft leren fietsen, maar is 'gewoon' opgegroeid in Zuid-Afrika waar je prima sport kunt bedrijven. Heeft inderdaad niet al sinds zijn 17e voor een Europees team gereden, maar doen alsof hij een ruwe diamant is die vorig jaar uit de tropen is opgedoken zoals nu af en toe gebeurt vind ik ook wat overdreven...

Beginnen bij Konica Minolta is toch even wat anders dan instappen bij een ploeg als CSC. Het profniveau is daar lager, maar nog wel enigzins internationaal. Maar vooral het niveau voor de jongeren is niet te vergelijken met het niveau in Europa. Zodoende heeft hij een zo'n veel grotere stap moeten zetten dan gelijkwaardige Europese renners. Tel daarbij zijn ongemakken op, dan is het niet raar dat hij later doorbreekt.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  donderdag 23 augustus 2012 @ 19:54:47 #237
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_115920846
Gesink zie ik wel groeien in de Vuelta, misschien dat die op een bepaald moment eens met de "grote" 4 mee kan. Mollema zie ik eerder verder wegzakken. Het niveau ligt dit jaar aanzienlijk hoger dan vorig jaar.

Het sterke punt van Froome is zijn recuperatievermogen, dus veel inzinkingen verwacht ik toch niet.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_115921008
quote:
Ploegleider Adri van Houwelingen vond de schade uiteindelijk wel meevallen. “We hadden geen topdag, maar het was ook niet allemaal dramatisch.” Van Houwelingen had alleen een iets andere volgorde van binnenkomst van zijn renners verwacht. “Bauke had ik iets korter in de uitslag verwacht dan Robert, die goed heeft gepresteerd. De aankomst was een soort lange Muur van Hoei. Bauke is op zo'n aankomst normaal iets explosiever dan Robert. Hij verliest dertig seconden, normaal gesproken zou Bauke daar kort voor moeten zitten, maar zo dramatisch zijn de verschillen nu ook weer niet. We moeten hier niet te zwaar aan tillen.”

Bauke Mollema had voor een keer last van de hoge temperaturen. “Normaal gesproken kan ik daar goed tegen, maar vandaag had ik er meer moeite mee. De hele dag had ik er al last van. Op de voorlaatste klim voelden mijn benen al niet super. Daarna kon ik niet meer opschuiven, waardoor ik te ver naar achteren aan de slotklim begon. Die was niet lang, daarom verlies ik toch teveel naar mijn zin. Als dit een echte col was geweest, had ik vermoedelijk wel een tik opgelopen vandaag. Maar ik ga er van uit, dat dit niet iedere dag het geval zal zijn. Ik houd me vast aan het feit dat ik vaak goed tegen de warmte kan.”

Bauke's collega Robert Gesink zat donderdag beter in zijn vel. “Het was een hele lastige dag, maar ik mag niet klagen. Het loopt gewoon goed. Dit was niet echt een typische Gesink-aankomst, dus ik schrik er niet van dat ik een beetje tijd verlies.” Hij begon al in een lastige positie aan de beklimming. “We zaten iets te ver achterop aan het begin van de klim. Het was moeilijk om nog verder op te schuiven, want ze trokken meteen vol door. Maar ik ben in eigen tempo verder gegaan. Op 1 kilometer van de top kon ik bijna aansluiten toen Froome en Rodriguez weer versnelden. Daarna was het een kwestie van naar boven harken. Maar ik ben niet ontevreden. Ik wil hier laten zien, dat ik een goed niveau heb en dat zit er nog steeds in. We moeten niet teveel op de zaken vooruit lopen, maar nu ben ik content.”
pi_115922009
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 18:05 schreef Van_Poppel het volgende:
Verlies van Gesink is ingecalculeerd. Mollema valt eerlijk gezegd vies tegen.
Mollema was in Burgos ook niet al te best, Gesink was daar overigens ook niet heel erg overtuigend. Gaat weer een verloren jaar worden zo ondanks een leuke overwinning in een tweederangs rittenkoers voor Gesink en Mollema die in het voorseizoen wel goed reed in de klassiekers maar ook niet echt meedeed om de prijzen.

Vuelta is natuurlijk nog niet afgelopen maar verbetering van de beste klasseringen van Mollema of Gesink in de Vuelta begint nu al lastig te worden.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 20:34:27 #240
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_115922571
Gesink kan wel een top 5 rijden lijkt me.
Were making, were making!
Radio Soulwax!
pi_115924960
De klassering van Gesink en Mollema zal eerder ervan afhangen of een van de top 4 zichzelf opblaast dan van hun eigen prestaties. Zoals Contador, Valverde, Rodriguez en Froome nu rijden is er de kans dat een of meer van hen zich totaal opblazen in een poging de anderen af te maken. Dan kan Gesink de top 4 (of 3) binnenkomen, anders niet.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 21:34:10 #242
56749 BlaZ
pi_115925864
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 21:18 schreef ultra_ivo het volgende:
De klassering van Gesink en Mollema zal eerder ervan afhangen of een van de top 4 zichzelf opblaast dan van hun eigen prestaties. Zoals Contador, Valverde, Rodriguez en Froome nu rijden is er de kans dat een of meer van hen zich totaal opblazen in een poging de anderen af te maken. Dan kan Gesink de top 4 (of 3) binnenkomen, anders niet.
Ach er kan nog zoveel gebeuren. Denk eens aan Menchov die de eerste week van de tour geweldig mee kon komen en er toen helemaal doorheen zakte.

Daarnaast gaan er nog veel langere klimmen komen en een tijdrit.
pi_115927133
Er kan inderdaad van alles gebeuren maar dit is toch wel weer tekenend :

quote:
Hij begon al in een lastige positie aan de beklimming. “We zaten iets te ver achterop aan het begin van de klim. Het was moeilijk om nog verder op te schuiven, want ze trokken meteen vol door.
Maken ze er een sport van om verkeerd te zitten als een beklimming er aan komt? Is natuurlijk niet de eerste keer dat ze verkeerd zitten als een beklimming begint. Het feest begon overigens al in de afdaling daarvoor, ergens rond de 40ste positie de eerste Rabo of zo.
pi_115927341
Mollema zegt toch zelf dat hij slecht zat in die afdaling, omdat hij slecht was op die klim ervoor. Dan kan hij er niet 30 voorbij rijden nog, had hij de benen niet voor.

Waarom Gesink niet wat meer opschuift voor die klim, dat kan je jezelf wel afvragen ja. Maar er werd weer aardig idioot gekoerst over 3 meter brede straatjes en klinkers, dus dat hielp ook niet... Maar je mag inderdaad ondertussen wel stellen dat het 'wringen' niet een van de sterke punten is van de Rabo jongens. Wat dat betreft heb ik ze hier ook weinig in 'slagorde' zien rijden, hoogstens zie je het plukje LtD - Gesink - Mollema bij elkaar, maar in die kilometers ervoor zouden ze meer ondersteund kunnen worden ja.
Jack does it in real time...
pi_115928728
Froome ^O^

Sky _O_
pi_115929793
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 21:58 schreef DeeBee het volgende:
Mollema zegt toch zelf dat hij slecht zat in die afdaling, omdat hij slecht was op die klim ervoor. Dan kan hij er niet 30 voorbij rijden nog, had hij de benen niet voor.

Waarom Gesink niet wat meer opschuift voor die klim, dat kan je jezelf wel afvragen ja. Maar er werd weer aardig idioot gekoerst over 3 meter brede straatjes en klinkers, dus dat hielp ook niet... Maar je mag inderdaad ondertussen wel stellen dat het 'wringen' niet een van de sterke punten is van de Rabo jongens. Wat dat betreft heb ik ze hier ook weinig in 'slagorde' zien rijden, hoogstens zie je het plukje LtD - Gesink - Mollema bij elkaar, maar in die kilometers ervoor zouden ze meer ondersteund kunnen worden ja.
Dat heeft er ook mee te maken dat Robert dat gewoon niet in zich heeft. Die moet gebracht en ondersteund worden om op te schuiven en om op een plek te blijven zitten. Hij is absoluut niet de persoon die dat op zijn eentje gaat doen. Daardoor kan je het eerder een fout van de ploeggenoten noemen dan van hem zelf.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 23:14:38 #247
62913 Blik
The one and Only!
pi_115931834
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 20:21 schreef Ericr het volgende:

[..]

Mollema was in Burgos ook niet al te best, Gesink was daar overigens ook niet heel erg overtuigend. Gaat weer een verloren jaar worden zo ondanks een leuke overwinning in een tweederangs rittenkoers voor Gesink en Mollema die in het voorseizoen wel goed reed in de klassiekers maar ook niet echt meedeed om de prijzen.

Vuelta is natuurlijk nog niet afgelopen maar verbetering van de beste klasseringen van Mollema of Gesink in de Vuelta begint nu al lastig te worden.
Het was sowieso al moeilijk om een betere klassering te rijden, het deelnemersveld is nu wel iets beter dan toen.

Maar de Vuelta is nog verre van gelopen. Dit waren voornamelijk beklimmingen die Gesink en Mollema minder liggen dan een Rodriguez en Valverde. Er komen nog een aantal finishes bergop aan die 20+ kilometer zijn, daar moet een Gesink het van hebben en kan die mensen als Valverde en Rodriguez voorbij gaan (als die dat al niet doet tijdens de tijdrit)
  donderdag 23 augustus 2012 @ 23:16:17 #248
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_115931922
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 20:21 schreef Ericr het volgende:

[..]

Mwah de klassering van Gesink kan nog gewoon verbeteren. Valverde gaat normaal gesproken wel ergens flink wat tijd verliezen. En Rodriguez moet flink voorstaan om in de tijdrit niet voorbijgegaan te worden door Robert. Geldt ook wel voor Valverde eigenlijk.

Froome is een maat te groot in de tijdrit en Contador mogelijk ook (als hij dat oude niveau weer heeft), maar verder heeft hij niets te vrezen en kan hij zelfs wat winnen met zijn huidige tijdritten. Verder zie ik Gesink eerder alleen maar beter worden dan slechter, met name bij de echte beklimmingen zullen de verschillen gemaakt worden.

Er wel vanuit gaande dat Gesink op zijn normale niveau zit natuurlijk.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  Redactie Sport vrijdag 24 augustus 2012 @ 01:13:57 #249
274204 crew  Mexicanobakker
pi_115937020
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 23:16 schreef Redefine het volgende:

[..]

Mwah de klassering van Gesink kan nog gewoon verbeteren. Valverde gaat normaal gesproken wel ergens flink wat tijd verliezen. En Rodriguez moet flink voorstaan om in de tijdrit niet voorbijgegaan te worden door Robert. Geldt ook wel voor Valverde eigenlijk.

Froome is een maat te groot in de tijdrit en Contador mogelijk ook (als hij dat oude niveau weer heeft), maar verder heeft hij niets te vrezen en kan hij zelfs wat winnen met zijn huidige tijdritten. Verder zie ik Gesink eerder alleen maar beter worden dan slechter, met name bij de echte beklimmingen zullen de verschillen gemaakt worden.

Er wel vanuit gaande dat Gesink op zijn normale niveau zit natuurlijk.
Om eerlijk te zijn vind ik Robert heel goed ogen. Ik verwacht geen top 3 van hem, maar ik begin langzaam te voelen dat dat wel tot de mogelijkheden behoort. Het is natuurlijk verre van een zekerheidje.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 01:28:30 #250
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_115937420
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 01:13 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn vind ik Robert heel goed ogen. Ik verwacht geen top 3 van hem, maar ik begin langzaam te voelen dat dat wel tot de mogelijkheden behoort. Het is natuurlijk verre van een zekerheidje.
Het is niet zozeer dat ik het sowieso verwacht, maar een top drie is best mogelijk als je naar de concurrentie kijkt. Als ik er even vanuit ga dat Froome en Contador drie weken hun normale niveau halen, zijn dat de verwachte één en twee. Maar voor plek drie is er genoeg mogelijk. Valverde en Rodriguez zijn al niet de beste tijdrijders en hebben het altijd wel een keer echt moeilijk bergop. Dus zijn die zeker te pakken.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')