die reclame is nog irritanter, job-biiiirrd!quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:38 schreef Bleekvoort het volgende:
Wat een verschrikkelijk irritante site, dat Jobbird
gefeliciteerd swets! hoe duid je die ronde? is dat een afronde of een komt er sowieso nog een 3e gesprek?quote:
vruuger kon je gewoon op postcode zoeken en dan een afstand daarvan.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 16:30 schreef Rhalius het volgende:
Het lijkt blijkbaar erg lastig te zijn voor vacature sites om fatsoenlijk op regio te zoeken, de meeste sites komen met vacatures aan die gewoonweg niet bereikbaar zijn.
- Eerste gesprek was met HR en afdelingsmanagerquote:Op woensdag 29 augustus 2012 17:17 schreef Maanvis het volgende:
[..]
gefeliciteerd swets! hoe duid je die ronde? is dat een afronde of een komt er sowieso nog een 3e gesprek?
Mijn man heeft inmiddels gesprekken bij zo'n 10 verschillende werkgevers, maar 1e gesprek en 2e arbeidsvoorwaardelijk komt eigenlijk niet (meer?) voor. Het zijn er altijd minimaal 3. Organisaties als NS en overheid hebben rustig 6 of 7 rondes incl. testen, psychologen etc.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 17:17 schreef Maanvis het volgende:
[..]
gefeliciteerd swets! hoe duid je die ronde? is dat een afronde of een komt er sowieso nog een 3e gesprek?
Vrijdag neemt de andere HR manager contact op om een afspraak te maken.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 17:29 schreef happyme28 het volgende:
Maar super Swets!! Wanneer mag je weer?
Nee... ontwikkelaars zijn niet aan te slepen. Jammer dat ik nét niet goed genoeg kan developenquote:Wij zoeken trouwens met grote spoed naar een Ontwikkelaar maar die zijn dus echt nergens te vinden hè. Je zou denken in deze tijd, dat er best aanbod zou moeten zijn.
bij mijn vorige 2 werkgevers had ik 2 gesprekken, beide keren 1x met m'n toekomstig leidinggevende, 1x met de directie erbij. bij m'n werkgever daarvoor had ik 1 gesprek (maar ze kenden me al), en daarvoor had ik ook maar 1 gesprek.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 17:29 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Mijn man heeft inmiddels gesprekken bij zo'n 10 verschillende werkgevers, maar 1e gesprek en 2e arbeidsvoorwaardelijk komt eigenlijk niet (meer?) voor. Het zijn er altijd minimaal 3. Organisaties als NS en overheid hebben rustig 6 of 7 rondes incl. testen, psychologen etc.
Maar ik neem niet aan dat 2e gesprek arbeidsvoorwaardelijk was dus daarna zal er nog over contract gesproken zijn toch?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 18:28 schreef Maanvis het volgende:
[..]
bij mijn vorige 2 werkgevers had ik 2 gesprekken, beide keren 1x met m'n toekomstig leidinggevende, 1x met de directie erbij. bij m'n werkgever daarvoor had ik 1 gesprek (maar ze kenden me al), en daarvoor had ik ook maar 1 gesprek.
nee dat 2e gesprek was gelijk al over contract en salaris. en of de baas je mochtquote:Op woensdag 29 augustus 2012 18:54 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Maar ik neem niet aan dat 2e gesprek arbeidsvoorwaardelijk was dus daarna zal er nog over contract gesproken zijn toch?
Dat kan nog wel op sommige sites. Alleen zetten uitzendbureau's vaak hun vestigingsplaats er neer en daar heb je niks aan als de functie dan een paar honderd kilometer verder is.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 17:17 schreef Maanvis het volgende:
[..]
[..]
vruuger kon je gewoon op postcode zoeken en dan een afstand daarvan.
zoals?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 21:31 schreef Thrilled het volgende:
Hebben mensen hier het boek 'Op naar een hoger salaris!' gelezen? Ben het nu aan het lezen en staan zeker wat handige tips in..
geen probleem, ik heb geduldquote:
Wanneer is dat boek geschreven?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 21:31 schreef Thrilled het volgende:
Hebben mensen hier het boek 'Op naar een hoger salaris!' gelezen? Ben het nu aan het lezen en staan zeker wat handige tips in..
Klinkt interessantquote:Op woensdag 29 augustus 2012 21:58 schreef Thrilled het volgende:
Het geeft je sowieso al meer inzicht in alle mogelijkheden die er zijn bij salaris onderhandelingen, ook als starter. Het geeft je een inkijk in de manier waarop een werkgever tegen sollicitanten aankijkt en andersom en het is allemaal 1 groot handelspel en diegene met de grootste durf en lef loopt weg met een hoger salaris. Het is ook geschreven voor mensen die al een baan hebben en ergens anders willen werken en hoe je dan het beste te werk kan gaan et cetera.
Ik merk dat ik op een nuchtere manier naar mijzelf kijk om te beoordelen wat ik waard ben, wat ik te bieden heb en waar ik genoegen mee moet of kan nemen. Het gaat soms redelijk diep met betrekking tot belasting aftrekbare posten en dat soort toestanden maar hetgeen ik tot nu toe gelezen heb is vrij positief. Ik ga het salarisonderhandelingsgesprek zien als het kopen van een auto via marktplaats.. hoog inzetten, de goede punten aanstippen en onderhandelen.. al heb ik het idee dat dit boek af en toe té rooskleurig voor starters overkomt maar daar moet de lezer zelf maar kritisch mee omgaan denk ik.. wat mij betreft een aanrader
Juli 2010quote:Op woensdag 29 augustus 2012 22:52 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Wanneer is dat boek geschreven?
Iets in me zegt je dat het het ten eerste, ten tweede, ten derde verhaal hier plaatst en niet tegen hun hebt gezegdquote:Op donderdag 30 augustus 2012 13:05 schreef Bleekvoort het volgende:
Ik was vorige week bij een uitzendbureau binnengelopen met de vraag of er nog werk was. Uiteraard hadden ze wel callcenterwerk voor me. Ik bleef het allemaal beleefd aanhoren en zei dat ik het prima vond dat de collega die daarover ging mij later terug zou bellen.
Word ik dus vanochtend wakker gebeld of ik mijn motivatie voor die callcenterbaan wilde toelichten. De motivatie was 0, maar toch maar een verhaaltje verzonnen en antwoord proberen te geven op alle vragen. Na een tijdje: "Wat ik me afvraag is of je de baan wel echt wilt."
Nee, ik wil de baan inderdaad niet echt. En ik merkte dat ik toch al niet in aanmerking zou komen. Dus maar gezegd: "Het is niet mijn droombaan, maar het is lastig om werk te vinden, dus ik wil graag alle opties openhouden."
"Ik kan je aanraden om je in de toekomst meer op specifieke vacatures te richten die beter bij je wensen passen. Wij hebben niks aan kandidaten die niet volledig gemotiveerd zijn voor een functie."
Ten eerste: ik wist niet eens dat ik een kandidaat was na het korte gesprekje vorige week.
Ten tweede: wie is er uberhaupt volledig gemotiveerd voor een callcenterfunctie? Zijn ze echt zo naief bij een uitzendbureau?
Ten derde: als je je in de huidige arbeidsmarkt alleen maar richt op specifieke vacatures vind je nooit werk.
En wat blijft het lastig om een motivatie te geven als je enige eerlijke motivatie is: "ik heb dringend geld nodig". En dan komen ze met vragen als: "waarom wil je specifiek voor bedrijf X werken en niet voor concurrent Y". Ik heb daar eigenlijk nooit een goed antwoord op.
Klopt, ik zou wel gek zijn om mijn eigen glazen zo in te gooien.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 13:26 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Iets in me zegt je dat het het ten eerste, ten tweede, ten derde verhaal hier plaatst en niet tegen hun hebt gezegd.
Je hebt een gesprek gehad?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 14:10 schreef Kholdstrike het volgende:
Joppiedepoppie de eerste ronde doorgebracht. Op naar de tweede.
inderdaad, en ze vond me goed genoeg om naar de tweede ronde te gaanquote:Op donderdag 30 augustus 2012 14:14 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Je hebt een gesprek gehad?
Fijn voor je! Wat is dat dan? Op proef beginnen?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 14:35 schreef Kholdstrike het volgende:
[..]
inderdaad, en ze vond me goed genoeg om naar de tweede ronde te gaan
Corporate Secretartiat Analyst voor de Deutsche Bank in Berlijn. 27 vakantie dagen, bruto salaris 3000 + 10% bonus jaarsalaris. 42 uur werkweek en af en toe op een zaterdag werken, maar dan krijg ik extra betaald.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 14:42 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Fijn voor je! Wat is dat dan? Op proef beginnen?
Ok....quote:Op donderdag 30 augustus 2012 14:57 schreef Kholdstrike het volgende:
[..]
Corporate Secretartiat Analyst voor de Deutsche Bank in Berlijn
Ik ga naar de tweede ronde, dus ik heb nog een paar gesprekken maar ze kwam enthousiast over.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 14:58 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Ok....maar mag je nu beginnen of...?
Ik wist niet dat er een tweede ronde was, eigenlijk. Ik dacht dat ze gewoon al na één gesprek konden zeggen of je geschikt was of niet (:X), maar blijkbaar werkt dat daar zo niet?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 14:59 schreef Kholdstrike het volgende:
[..]
Ik ga naar de tweede ronde, dus ik heb nog een paar gesprekken maar ze kwam enthousiast over.
Wel, in mijn ervaring was het altijd één sollicitatiegesprek en daaruit moest al meteen blijken of je geschikt was of niet. (Tenzij je op voorhand had gebeld of een mail gestuurd had dan.) Een tweede gesprek kenden ze niet.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:16 schreef Thrilled het volgende:
Hoezo kutland? Lijkt me logisch dat ze vanuit de eerste lichting gaan filteren en dan verder zoeken naar de goede kandidaat..? Het feit dat je uitgenodigd wordt voor het 2e gesprek is al een bevestiging dat je enigzins geschikt bent niet waar
In ieder geval hang ik net op en ben ik uitgenodigd voor een tweede gesprek dus ook ik mag weer gaan voorbereiden.. dit wordt wel het eerste 'tweede' gesprek dat ik ooit gevoerd heb dus alle tips en adviezen zijn welkom
quote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:01 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Ik wist niet dat er een tweede ronde was, eigenlijk. Ik dacht dat ze gewoon al na één gesprek konden zeggen of je geschikt was of niet (:X), maar blijkbaar werkt dat daar zo niet?
Bewijst maar weer eens in wat voor een kutland ik leef...
Precies. Sommigen (die vaak profiteren) vinden altijd een job terwijl degenen die echt hun best doen vaak geen stap vooruit raken.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:34 schreef Bleekvoort het volgende:
Dit snap ik ook weer niet: een vriend van me is pas sinds vorige week echt op zoek naar een bijbaan en heeft nu al zonder veel moeite een vrij goed verdienend horecabaantje gevonden.
En ik hoor van meerdere anderen die nauwelijks hard op zoek zijn, maar toch vrij makkelijk aan een baantje komen.
Dat terwijl ik bijna overal langsga en laat weten dat ik vrijwel elk soort welk graag aanpak, dus ook de simpele bijbaantjes, maar nergens geven ze mij een kans. Wat doe ik toch verkeerd wat die anderen wel goed doen?
Bij vakantiebaantjes is dat ja. Bij een baan waar je verantwoordelijkheden krijgt dan ben je echt niet klaar met één gesprek. Vrij gebruikelijk is het om 3 gesprekken te hebben met vaak ook een andere samenstelling van personen die tegenover je zitten. Gesprek 1 is een soort selectiegesprek. In gesprek 2 gaan ze je wat meer onder druk zetten en beslissen uiteindelijk of je geschikt bent. In gesprek 3 ga je onderhandelen over je arbeidsvoorwaarde.quote:
Hoezo "die vaak profiteren"? Wat bedoel je daarmee?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:41 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Precies. Sommigen (die vaak profiteren) vinden altijd een job terwijl degenen die echt hun best doen vaak geen stap vooruit raken.
Het zijn mijn vrienden dus ik gun het ze natuurlijk wel, maar toch voelt het niet helemaal eerlijk aan. Ik heb het waarschijnlijk harder nodig dan zij.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:41 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Precies. Sommigen (die vaak profiteren) vinden altijd een job terwijl degenen die echt hun best doen vaak geen stap vooruit raken.
Ik solliciteerde ook niet voor vakantiebaantjes. Ik ben elke keer na het eerste gesprek afgewezen (behalve 1, maar een tweede gesprek volgde toch niet) en dacht daardoor dat ze al meteen dachten dat ze meteen over je konden oordelen.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:44 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Bij vakantiebaantjes is dat ja. Bij een baan waar je verantwoordelijkheden krijgt dan ben je echt niet klaar met één gesprek. Vrij gebruikelijk is het om 3 gesprekken te hebben met vaak ook een andere samenstelling van personen die tegenover je zitten. Gesprek 1 is een soort selectiegesprek. In gesprek 2 gaan ze je wat meer onder druk zetten en beslissen uiteindelijk of je geschikt bent. In gesprek 3 ga je onderhandelen over je arbeidsvoorwaarde.
Gewoon, mensen die niet erg op zoek gaan en dan plots een job in de schoot geworpen kregen, terwijl anderen die "zwoegen" maar geen kans krijgen.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:45 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Hoezo "die vaak profiteren"? Wat bedoel je daarmee?
Nou ja, ik bereid me sowieso nooit voor op een sollicitatiegesprek. Of het nu een eerste of een tweede gesprek is. Ik wil zo spontaan en normaal mogelijk antwoorden.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:16 schreef Thrilled het volgende:
Hoezo kutland? Lijkt me logisch dat ze vanuit de eerste lichting gaan filteren en dan verder zoeken naar de goede kandidaat..? Het feit dat je uitgenodigd wordt voor het 2e gesprek is al een bevestiging dat je enigzins geschikt bent niet waar
In ieder geval hang ik net op en ben ik uitgenodigd voor een tweede gesprek dus ook ik mag weer gaan voorbereiden.. dit wordt wel het eerste 'tweede' gesprek dat ik ooit gevoerd heb dus alle tips en adviezen zijn welkom
Het was ook niet persoonlijk tegen je vrienden bedoeld.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:49 schreef Bleekvoort het volgende:
[..]
Het zijn mijn vrienden dus ik gun het ze natuurlijk wel, maar toch voelt het niet helemaal eerlijk aan. Ik heb het waarschijnlijk harder nodig dan zij.
En ik ga dan best aan mezelf twijfelen. Ik ben energiek, heb een open en vlotte uitstraling, laat overal merken dat ik graag aan de slag ga. Wat doe ik dan toch verkeerd?
Je hoeft hier niet te blijven wonen als je Nederland een apenland vind...quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:50 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Ik solliciteerde ook niet voor vakantiebaantjes. Ik ben elke keer na het eerste gesprek afgewezen (behalve 1, maar een tweede gesprek volgde toch niet) en dacht daardoor dat ze al meteen dachten dat ze meteen over je konden oordelen.
Hoe dan ook blijf ik in een apenland leven...
Dan zullen ze toch ergens wel kwaliteiten hebben die mensen die "zwoegen" niet hebben.quote:Gewoon, mensen die niet erg op zoek gaan en dan plots een job in de schoot geworpen kregen, terwijl anderen die "zwoegen" maar geen kans krijgen.
Dat hoor je wel meer.
ja natuurlijk... Ze zoeken de kandidaat die het meest in het perfecte plaatje past. Alle mogelijke minpunten worden opgeteld, degene met de minste minpunten wordt aangenomen.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:52 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Het was ook niet persoonlijk tegen je vrienden bedoeld.![]()
Het ligt niet aan jou. Vaak zijn ze gewoon veel te streng in hun selecties.
In mijn ervaring lijkt het soms alsof ze bewust naar iets op zoek zijn om je niet te moeten aannemen, ook al is alles in orde. Is het je computerkennis niet, is het je "uitstraling" wel of wat weet ik nog...
Die vriend die dat horecabaantje heeft gekregen had niet eens een sollicitatiegesprek. Hij werd gewoon gebeld of hij zin had om de volgende dag te beginnen. Zo makkelijk kan het blijkbaar gaan.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:57 schreef E.T. het volgende:
[..]
ja natuurlijk... Ze zoeken de kandidaat die het meest in het perfecte plaatje past. Alle mogelijke minpunten worden opgeteld, degene met de minste minpunten wordt aangenomen.
Een gesprek is dus zoeken naar min (en plus!)punten
Dan ben je dus op het juiste moment de juiste man op de juiste plek.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 17:09 schreef Bleekvoort het volgende:
[..]
Die vriend die dat horecabaantje heeft gekregen had niet eens een sollicitatiegesprek. Hij werd gewoon gebeld of hij zin had om de volgende dag te beginnen. Zo makkelijk kan het blijkbaar gaan.
Knap dat je het kan zonder voorbereiding, vraag me af of het slim is? Ik heb mijn antwoorden op vragen als "noem 3 goede + 3 slechte punten" of "waarom zouden we jou aan moeten nemen" niet altijd paraat.. daarnaast vind ik bijlezen in je vakgebied ook wel een must voordat je gesprekken in gaat om af en toe wat actualiteiten aan te stippen om blijk te geven dat je nog weet hoe het wereldje in elkaar zit.. Maar misschien ligt dit aan mij en herkent niemand zich hierinquote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:51 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou ja, ik bereid me sowieso nooit voor op een sollicitatiegesprek. Of het nu een eerste of een tweede gesprek is. Ik wil zo spontaan en normaal mogelijk antwoorden.
Mijn ervaringen met 2e gesprekken is dat het meestal een verdieping is van het eerste gesprek, meestal in een andere setting. Andere managers erbij. Dingen die je toen gezegd heb gaan ze wat dieper op in. Soms krijg je een assessment of een opdracht voor een tweede gesprek.
3e gesprekken zijn in de regel afronden gesprekken en arbeidsvoorwaarden enzo.
Ik woon in België, beste vriend.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:54 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Je hoeft hier niet te blijven wonen als je Nederland een apenland vind...
Ik eigenlijk ook niet echt, vooral omdat elke sollicitatie anders loopt en ik niet op voorhand weet wat ze gaan vragen (jammer genoeg).quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:51 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou ja, ik bereid me sowieso nooit voor op een sollicitatiegesprek. Of het nu een eerste of een tweede gesprek is. Ik wil zo spontaan en normaal mogelijk antwoorden.
Mijn ervaringen met 2e gesprekken is dat het meestal een verdieping is van het eerste gesprek, meestal in een andere setting. Andere managers erbij. Dingen die je toen gezegd heb gaan ze wat dieper op in. Soms krijg je een assessment of een opdracht voor een tweede gesprek.
3e gesprekken zijn in de regel afronden gesprekken en arbeidsvoorwaarden enzo.
Bijlezen in je vakgebied is sowieso een must. Sollicitatie of niet. Ik lees continue bij. En verder heb ik die antwoorden ook niet altijd paraat. Dat is authentiek in mijn opinie. Als iemand zo 3 antwoordjes oplepelt waarbij heel clichématig de slechte punten eigenlijk verkapte goede punten zijn zo ik aan de andere kant van de tafel zo doorheen prikken (dat deed ik ook toen ik aan de andere kant van de tafel zat).quote:Op donderdag 30 augustus 2012 18:42 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Knap dat je het kan zonder voorbereiding, vraag me af of het slim is? Ik heb mijn antwoorden op vragen als "noem 3 goede + 3 slechte punten" of "waarom zouden we jou aan moeten nemen" niet altijd paraat.. daarnaast vind ik bijlezen in je vakgebied ook wel een must voordat je gesprekken in gaat om af en toe wat actualiteiten aan te stippen om blijk te geven dat je nog weet hoe het wereldje in elkaar zit.. Maar misschien ligt dit aan mij en herkent niemand zich hierin
Nou ja als je de vacature lezen al voorbereiden noemt, dan bereid iedereen zich voor he.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 19:17 schreef Thrilled het volgende:
Er is een verschil tussen voorbereiden en alles wat op internet staat opzoeken, toepassen en gebruiken heWat jij doet is in mijn ogen gewoon voorbereiden hoor, vacature goed lezen zodat je weet wat er gevraagd wordt, onduidelijkheden kan je aan de kaak stellen. Website doorlezen, bedrijf leren kennen en bijlezen in je vakgebied.. is toch een prima voorbereiding?
Ik vul dat alleen aan met wat vragen op papier zetten, projecten meenemen in een dossiermap en in mijn hoofd wel de moeilijke vragen beantwoorden die gesteld kunnen worden. Verder val je erg snel door de mand als je niet jezelf bent dus dat schiet sowieso niet opAls je slecht kan praten, vooral tegenover meerdere personen met hogere functies dan heb je sowieso al een achterstand denk ik ten opzichte van je concurrenten..
Leuk voor je, Ben je ook bereid om zo ver te verhuizen? Lijkt me dat je zoiets echt goed voor jezelf op een rijtje moet zetten en niet puur voor een baan gaan verhuizen.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 14:57 schreef Kholdstrike het volgende:
[..]
Corporate Secretartiat Analyst voor de Deutsche Bank in Berlijn. 27 vakantie dagen, bruto salaris 3000 + 10% bonus jaarsalaris. 42 uur werkweek en af en toe op een zaterdag werken, maar dan krijg ik extra betaald.
Hey bedankt voor je aanbod, als het wat word dan gooi ik wel een berichtje jouw kant op. Enige waar ik over zit te pannen nu is dat ik niet in Kreuzberg wil zitten.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 22:27 schreef Hiya het volgende:
[..]
Leuk voor je, Ben je ook bereid om zo ver te verhuizen? Lijkt me dat je zoiets echt goed voor jezelf op een rijtje moet zetten en niet puur voor een baan gaan verhuizen.
Berlijn is dan wel weer een leuke stad waar het niet al te moeilijk is een leuke woning te vinden, mits je natuurlijk niet opzoek bent naar een woning in een 'szeneviertel'
Ik woon zelf ook in Duitsland en in KAA loopt een topic wat voor mensen is die in Duitsland wonen, mocht je hulp nodig hebben met de bureaucratie dan kan je daar terecht of een PM kan ook.
Proficiat!quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 11:37 schreef Kentekenplaat het volgende:
Ik heb volgende week werk.
In eerste instantie maar voor een week en het verdient ook niet veel, maar ik heb wel een sollicitatie bij een andere vestiging van dat bedrijf lopen dus als ik mijn best doe kan het natuurlijk zijn dat er meer in het vat zit.
Is dit iets voor je? Is echt voor een starter vacature kandidaat-notarisquote:Op maandag 27 augustus 2012 08:47 schreef Copthorne het volgende:
Bachelor & master Notarieel recht aan de Universiteit van Leiden. Ik heb geen werkervaring in het notariaat, maar er is nauwelijks werk te vinden. Voor de beschikbare vacatures wordt 3 - 5 jaar werkervaring gevraagd.
Iemand gaf me als tip om het bij de rechtbank te proberen als griffier. Vandaag met de Rechtbank 's-Gravenhage gebeld... ze zitten volgens de vrouw die ik aan de lijn kreeg middenin een reorganisatie en dat duurt volgens haar tot 1 januari. Daardoor hebben ze op dit moment helemaal geen vacatures voor buitengriffier. Ze zei dat het in de gehele rechtspraak aan de gang is en dat ik het bij andere rechtbanken / gerechtshoven ook niet hoef te proberen.
Zijn er mensen die tips voor mij hebben?
In Berlijn woon ik niet, dus daar kan ik je niet mee helpen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 01:28 schreef Kholdstrike het volgende:
[..]
Hey bedankt voor je aanbod, als het wat word dan gooi ik wel een berichtje jouw kant op. Enige waar ik over zit te pannen nu is dat ik niet in Kreuzberg wil zitten.
Heb je ook gezegd dat 'ie een lul is? Dat soort mensenquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:07 schreef Iwanius het volgende:
Kennis die ik gisteren sprak ( hij zit in de bijstand) en die naar zo een traject voor de beveiliging moet.
" ik wil gewoon lekker E 800,+ elke maand vangen en wat zwart bij verdienen en ga gewoon de
test om toegelaten te worden voor de opleiding vershitteren."
Kunnen ze mij er ook niet heen sturen omdat je die test moet halen om te worden toegelaten.
slim.
Dit dus! Dat zijn nou precies de lui die per direct uit de uitkering moeten worden gegooid.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:26 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Heb je ook gezegd dat 'ie een lul is? Dat soort mensen.
Op de website staat geen verdere info voor deze vacature. Hoe zouden jullie handelen?quote:bedrijfsnaam.nl zoekt
Parttime Administratie m/v
Leeftijd v.a. 18 jaar
Mail:
naam@bedrijfsnaam.nl
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |