Dan ben je dus op het juiste moment de juiste man op de juiste plek.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 17:09 schreef Bleekvoort het volgende:
[..]
Die vriend die dat horecabaantje heeft gekregen had niet eens een sollicitatiegesprek. Hij werd gewoon gebeld of hij zin had om de volgende dag te beginnen. Zo makkelijk kan het blijkbaar gaan.
Knap dat je het kan zonder voorbereiding, vraag me af of het slim is? Ik heb mijn antwoorden op vragen als "noem 3 goede + 3 slechte punten" of "waarom zouden we jou aan moeten nemen" niet altijd paraat.. daarnaast vind ik bijlezen in je vakgebied ook wel een must voordat je gesprekken in gaat om af en toe wat actualiteiten aan te stippen om blijk te geven dat je nog weet hoe het wereldje in elkaar zit.. Maar misschien ligt dit aan mij en herkent niemand zich hierinquote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:51 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou ja, ik bereid me sowieso nooit voor op een sollicitatiegesprek. Of het nu een eerste of een tweede gesprek is. Ik wil zo spontaan en normaal mogelijk antwoorden.
Mijn ervaringen met 2e gesprekken is dat het meestal een verdieping is van het eerste gesprek, meestal in een andere setting. Andere managers erbij. Dingen die je toen gezegd heb gaan ze wat dieper op in. Soms krijg je een assessment of een opdracht voor een tweede gesprek.
3e gesprekken zijn in de regel afronden gesprekken en arbeidsvoorwaarden enzo.
Ik woon in België, beste vriend.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:54 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Je hoeft hier niet te blijven wonen als je Nederland een apenland vind...
Ik eigenlijk ook niet echt, vooral omdat elke sollicitatie anders loopt en ik niet op voorhand weet wat ze gaan vragen (jammer genoeg).quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:51 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou ja, ik bereid me sowieso nooit voor op een sollicitatiegesprek. Of het nu een eerste of een tweede gesprek is. Ik wil zo spontaan en normaal mogelijk antwoorden.
Mijn ervaringen met 2e gesprekken is dat het meestal een verdieping is van het eerste gesprek, meestal in een andere setting. Andere managers erbij. Dingen die je toen gezegd heb gaan ze wat dieper op in. Soms krijg je een assessment of een opdracht voor een tweede gesprek.
3e gesprekken zijn in de regel afronden gesprekken en arbeidsvoorwaarden enzo.
Bijlezen in je vakgebied is sowieso een must. Sollicitatie of niet. Ik lees continue bij. En verder heb ik die antwoorden ook niet altijd paraat. Dat is authentiek in mijn opinie. Als iemand zo 3 antwoordjes oplepelt waarbij heel clichématig de slechte punten eigenlijk verkapte goede punten zijn zo ik aan de andere kant van de tafel zo doorheen prikken (dat deed ik ook toen ik aan de andere kant van de tafel zat).quote:Op donderdag 30 augustus 2012 18:42 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Knap dat je het kan zonder voorbereiding, vraag me af of het slim is? Ik heb mijn antwoorden op vragen als "noem 3 goede + 3 slechte punten" of "waarom zouden we jou aan moeten nemen" niet altijd paraat.. daarnaast vind ik bijlezen in je vakgebied ook wel een must voordat je gesprekken in gaat om af en toe wat actualiteiten aan te stippen om blijk te geven dat je nog weet hoe het wereldje in elkaar zit.. Maar misschien ligt dit aan mij en herkent niemand zich hierin
Nou ja als je de vacature lezen al voorbereiden noemt, dan bereid iedereen zich voor he.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 19:17 schreef Thrilled het volgende:
Er is een verschil tussen voorbereiden en alles wat op internet staat opzoeken, toepassen en gebruiken heWat jij doet is in mijn ogen gewoon voorbereiden hoor, vacature goed lezen zodat je weet wat er gevraagd wordt, onduidelijkheden kan je aan de kaak stellen. Website doorlezen, bedrijf leren kennen en bijlezen in je vakgebied.. is toch een prima voorbereiding?
Ik vul dat alleen aan met wat vragen op papier zetten, projecten meenemen in een dossiermap en in mijn hoofd wel de moeilijke vragen beantwoorden die gesteld kunnen worden. Verder val je erg snel door de mand als je niet jezelf bent dus dat schiet sowieso niet opAls je slecht kan praten, vooral tegenover meerdere personen met hogere functies dan heb je sowieso al een achterstand denk ik ten opzichte van je concurrenten..
Leuk voor je, Ben je ook bereid om zo ver te verhuizen? Lijkt me dat je zoiets echt goed voor jezelf op een rijtje moet zetten en niet puur voor een baan gaan verhuizen.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 14:57 schreef Kholdstrike het volgende:
[..]
Corporate Secretartiat Analyst voor de Deutsche Bank in Berlijn. 27 vakantie dagen, bruto salaris 3000 + 10% bonus jaarsalaris. 42 uur werkweek en af en toe op een zaterdag werken, maar dan krijg ik extra betaald.
Hey bedankt voor je aanbod, als het wat word dan gooi ik wel een berichtje jouw kant op. Enige waar ik over zit te pannen nu is dat ik niet in Kreuzberg wil zitten.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 22:27 schreef Hiya het volgende:
[..]
Leuk voor je, Ben je ook bereid om zo ver te verhuizen? Lijkt me dat je zoiets echt goed voor jezelf op een rijtje moet zetten en niet puur voor een baan gaan verhuizen.
Berlijn is dan wel weer een leuke stad waar het niet al te moeilijk is een leuke woning te vinden, mits je natuurlijk niet opzoek bent naar een woning in een 'szeneviertel'
Ik woon zelf ook in Duitsland en in KAA loopt een topic wat voor mensen is die in Duitsland wonen, mocht je hulp nodig hebben met de bureaucratie dan kan je daar terecht of een PM kan ook.
Proficiat!quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 11:37 schreef Kentekenplaat het volgende:
Ik heb volgende week werk.
In eerste instantie maar voor een week en het verdient ook niet veel, maar ik heb wel een sollicitatie bij een andere vestiging van dat bedrijf lopen dus als ik mijn best doe kan het natuurlijk zijn dat er meer in het vat zit.
Is dit iets voor je? Is echt voor een starter vacature kandidaat-notarisquote:Op maandag 27 augustus 2012 08:47 schreef Copthorne het volgende:
Bachelor & master Notarieel recht aan de Universiteit van Leiden. Ik heb geen werkervaring in het notariaat, maar er is nauwelijks werk te vinden. Voor de beschikbare vacatures wordt 3 - 5 jaar werkervaring gevraagd.
Iemand gaf me als tip om het bij de rechtbank te proberen als griffier. Vandaag met de Rechtbank 's-Gravenhage gebeld... ze zitten volgens de vrouw die ik aan de lijn kreeg middenin een reorganisatie en dat duurt volgens haar tot 1 januari. Daardoor hebben ze op dit moment helemaal geen vacatures voor buitengriffier. Ze zei dat het in de gehele rechtspraak aan de gang is en dat ik het bij andere rechtbanken / gerechtshoven ook niet hoef te proberen.
Zijn er mensen die tips voor mij hebben?
In Berlijn woon ik niet, dus daar kan ik je niet mee helpen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 01:28 schreef Kholdstrike het volgende:
[..]
Hey bedankt voor je aanbod, als het wat word dan gooi ik wel een berichtje jouw kant op. Enige waar ik over zit te pannen nu is dat ik niet in Kreuzberg wil zitten.
Heb je ook gezegd dat 'ie een lul is? Dat soort mensenquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:07 schreef Iwanius het volgende:
Kennis die ik gisteren sprak ( hij zit in de bijstand) en die naar zo een traject voor de beveiliging moet.
" ik wil gewoon lekker E 800,+ elke maand vangen en wat zwart bij verdienen en ga gewoon de
test om toegelaten te worden voor de opleiding vershitteren."
Kunnen ze mij er ook niet heen sturen omdat je die test moet halen om te worden toegelaten.
slim.
Dit dus! Dat zijn nou precies de lui die per direct uit de uitkering moeten worden gegooid.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:26 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Heb je ook gezegd dat 'ie een lul is? Dat soort mensen.
Op de website staat geen verdere info voor deze vacature. Hoe zouden jullie handelen?quote:bedrijfsnaam.nl zoekt
Parttime Administratie m/v
Leeftijd v.a. 18 jaar
Mail:
naam@bedrijfsnaam.nl
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |