de link naar de vorige thread klopt niet. Je verwijst naar 49 ipv 50.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 01:49 schreef Maanvis het volgende:
Welkom in het enige echte Werkzoekend Topic.
In dit topic kun je terecht als je (binnenkort) werkzoekend bent. Een beetje mentale support en hulp bij vragen is de strekking van dit topic.
Het zou leuk zijn als we vermelden welke opleiding je gevolgd hebt, naar wat je op zoek bent en hoelang al.
Vorige deel:
Werkzoekend # 49!
De OP vind je hier.
Veel succes iedereen met het vinden van een baan.
Misschien een leuk idee om mensen hier toe te voegen die werk zoeken. Dan kunnen we wellicht elkaar een beetje helpen met het vinden van werk.
oja. whateverquote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:34 schreef Kholdstrike het volgende:
[..]
de link naar de vorige thread klopt niet. Je verwijst naar 49 ipv 50.
wel scherp blijven hèquote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:35 schreef Maanvis het volgende:
[..]
oja. whatever. heb er nu een linkje in staan
Ik ga/ging wel altijd op sneakers. Want dat lijkt me toch handiger als je met jongeren werkt, vooral als je de straat op gaat... maar nu twijfel ik. (dacht wel echt richting pumps...)quote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:26 schreef vencodark het volgende:
Om antwoord te geven op die vraag over hakken aan als jongerenwerker: ja, denk het wel. Het staat namelijk net iets netter en volwassener dan een paar sneakers, zeg maar. En zo hoog zijn die hakken niet, heel bescheiden en smal. Gewoon zwarte.
Het gaat over een (eerste) sollicitatiegesprek hè. Meer nog niet.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 15:08 schreef Kekaa het volgende:
[..]
Ik ga/ging wel altijd op sneakers. Want dat lijkt me toch handiger als je met jongeren werkt, vooral als je de straat op gaat... maar nu twijfel ik. (dacht wel echt richting pumps...)
Ik zou het persoonlijk niet snel doen denk ikquote:Op donderdag 23 augustus 2012 15:08 schreef Kekaa het volgende:
[..]
Ik ga/ging wel altijd op sneakers. Want dat lijkt me toch handiger als je met jongeren werkt, vooral als je de straat op gaat... maar nu twijfel ik. (dacht wel echt richting pumps...)
De sneakers of de hakken?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 15:14 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ik zou het persoonlijk niet snel doen denk ik
Tenzij je in een stripclub wilt gaan werken, whehequote:Op donderdag 23 augustus 2012 15:20 schreef vencodark het volgende:
Overigens kan je toch beter overdressed zijn ipv underdressed?
De hakkenquote:
Ja en je benoemd nog werken op een groep.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 15:25 schreef automatic_ het volgende:
[..]
De hakken
Ik vind hakken, als je op een groep werkt, sowieso niet praktisch. Waarom zou je ze dan wel bij een sollicitatie aan doen? En dan bedoel ik met name de pumps met "punt"hakken hè.
Opleiding met als ondergrond techniek zoals Werktuigbouwkunde, Elektrotechniek, Electronica, Mechatronica, Scheepwerktuigkundige, Werktuigkundige, Algemene Operationele Technieken, Metaal enz.. Op het niveau van LTS/MTS/HTS/TU of ROC/ROVC/LBO/MBO/HBO. in de functies van metaalbewerker, lasser, draaier/frezer, inbedrijfssteller, service en onderhoudsmonteur, service monteur, monteur, projectmanager, tekenaar constructeur, LEAN Consultant, Supervisor, internationaal service engineer, engineer enz.. enz.. Maar bijvoorbeeld een engineer Pharma is ook een techiequote:
Ik heb een MTS achtergrond, daarnaast autodidactisch webdevelopment technieken geleerd en jarenlang in de functie van technisch projectmanagement en ben sinds 1 Augustus werkloos.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 11:20 schreef jefjef het volgende:
[..]
Opleiding met als ondergrond techniek zoals Werktuigbouwkunde, Elektrotechniek, Electronica, Mechatronica, Scheepwerktuigkundige, Werktuigkundige, Algemene Operationele Technieken, Metaal enz.. Op het niveau van LTS/MTS/HTS/TU of ROC/ROVC/LBO/MBO/HBO. in de functies van metaalbewerker, lasser, draaier/frezer, inbedrijfssteller, service en onderhoudsmonteur, service monteur, monteur, projectmanager, tekenaar constructeur, LEAN Consultant, Supervisor, internationaal service engineer, engineer enz.. enz.. Maar bijvoorbeeld een engineer Pharma is ook een techieNet zoals Automonteurs, Vliegtuigmonteurs. Kortom alle beroepen/opleidingen waar nu al een tekort aan is en waar de komende 5 jaar een nijpend te kort aan zal zijn
Wat ik heb begrepen staat DuPont altijd wel open voor chemistenquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 13:40 schreef lyolyrc het volgende:
Hier nog een werkzoekende techneut: BSc richting werktuigbouwkunde, MSc richting organische chemie. Op zoek naar een startersbaan, wat niet al te gemakkelijk gaat, aangezien je weinig praktische ervaring opdoet op een TU.
Leer eens dat de vacaturetekst niet is wat ze vragen, maar wat ze hopen dat de ideale kandidaat heeft.quote:Op maandag 27 augustus 2012 10:29 schreef Little_Dolls het volgende:
Ik vind het belachelijk dat sommigen voor simpel kantoorwerk een bachelor diploma vragen... Komaan zeg. Wie kan er nu niet met kantoormachines werken en brieven uittikken enzo...
Ik heb het hier puur over de functie administratief bediende, niet commercieel bediende of assistent in de boekhouding of zo (want dat je daarvoor extra diploma's nodig hebt lijkt mij wel normaal).
Gefeliciteerd met je (bijna-)diploma! Zelf zoek ik ook iets in die richting (hoeft overigens niet per se, maar het is één van de richtingen die mijn interesse heeft).quote:Op donderdag 23 augustus 2012 13:48 schreef egeltje1985 het volgende:
Hoi, ik ben nu bijna afgestudeerd. Scriptie ingeleverd en is goedgekeurd, dus alleen nog wat administratie en ik ben klaar. Dus vanaf nu zoek ik werk, maar ik heb eigenlijk geen idee hoe te beginnen.
Opleiding: Nederlandse taal en cultuur, master Nederlandse Literatuur.
Wat zoek ik: Redactiewerk, werk bij uitgeverijen, tijdschriften, kranten... Iets met taal dus.
Jep, ik ga eerst freelance proberen te beginnen. En ervaring, die heb ik hier opgedaan.quote:Op maandag 27 augustus 2012 12:19 schreef bluejean het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met je (bijna-)diploma! Zelf zoek ik ook iets in die richting (hoeft overigens niet per se, maar het is één van de richtingen die mijn interesse heeft).
Wat uitgeverijen betreft kan ik je melden dat het merendeel momenteel in zwaar verkeert en nauwelijks meer personen (direct) in dienst neemt. In dat geval kan het de moeite te lonen om te kijken naar werken op freelance-basis. Ik weet niet of je al (veel) ervaring met redactiewerk e.d. - buiten de studie - hebt opgedaan?
Dat weet ik ook wel, maar elke keer is het weer hetzelfde. Voor de stomste redenen moeten ze me niet.quote:Op maandag 27 augustus 2012 10:35 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Leer eens dat de vacaturetekst niet is wat ze vragen, maar wat ze hopen dat de ideale kandidaat heeft.
Dan hebben ze een betere kandidaat gevonden. Doe je al vrijwilligerswerk oid? Misschien kun je dat tussendoor doen om de tijd door te komen en een netwerk op te bouwen. Het lokale asiel zoekt altijd nog vrijwilligersquote:Op maandag 27 augustus 2012 12:22 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Dat weet ik ook wel, maar elke keer is het weer hetzelfde. Voor de stomste redenen moeten ze me niet.
Ah, da's geen slecht idee, inderdaad.quote:Op maandag 27 augustus 2012 12:21 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Jep, ik ga eerst freelance proberen te beginnen. En ervaring, die heb ik hier opgedaan.
En via via heb ik inmiddels wat connecties, dus daar ga ik komende tijd mee babbelen. Er verschijnt veel tekst in veel verschillende vormen en steeds meer mensen kunnen niet spellen, dus ik hoop dat daar toch werk in te vinden moet zijn. Een vaste baan zal niet zo snel lukken denk ik, maar ik hoop zo toch wat klussen binnen te kunnen hengelen. Ik ga me dus inschrijven bij KvK.
Vond het niet bijzonder moeilijk nee. Wij krijgen niet eens les uit een boek, maar de docent vertelde heel veel info bij een presentatie en dan om 16:00 de toets gemaakt.quote:Op maandag 27 augustus 2012 13:31 schreef Pap89 het volgende:
VCA, heb ik volgens mij ook een jaar of 2 geleden gehaald.
Was wel heel eenvoudig niet waar?
Ja je hebt veel verschillende, dit was VCA-basis, meer wordt er volgens mij niet verwacht van ons, zo wel dan krijg ik dat ooit vast wel.quote:Op maandag 27 augustus 2012 13:40 schreef Maanvis het volgende:
ik geloof dat er nogal wat verschil in VCA onderling zit.
jep, maar meer om een beetje contact te houden met ex-collega's. echt serieus werkaanbod heb ik er nog niet gehad.quote:
Eventueel hier wat tussen?quote:Op maandag 27 augustus 2012 08:47 schreef Copthorne het volgende:
Bachelor & master Notarieel recht aan de Universiteit van Leiden. Ik heb geen werkervaring in het notariaat, maar er is nauwelijks werk te vinden. Voor de beschikbare vacatures wordt 3 - 5 jaar werkervaring gevraagd.
Iemand gaf me als tip om het bij de rechtbank te proberen als griffier. Vandaag met de Rechtbank 's-Gravenhage gebeld... ze zitten volgens de vrouw die ik aan de lijn kreeg middenin een reorganisatie en dat duurt volgens haar tot 1 januari. Daardoor hebben ze op dit moment helemaal geen vacatures voor buitengriffier. Ze zei dat het in de gehele rechtspraak aan de gang is en dat ik het bij andere rechtbanken / gerechtshoven ook niet hoef te proberen.
Zijn er mensen die tips voor mij hebben?
Stuur mij maar even een pmquote:Op maandag 27 augustus 2012 12:21 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Jep, ik ga eerst freelance proberen te beginnen. En ervaring, die heb ik hier opgedaan.
En via via heb ik inmiddels wat connecties, dus daar ga ik komende tijd mee babbelen. Er verschijnt veel tekst in veel verschillende vormen en steeds meer mensen kunnen niet spellen, dus ik hoop dat daar toch werk in te vinden moet zijn. Een vaste baan zal niet zo snel lukken denk ik, maar ik hoop zo toch wat klussen binnen te kunnen hengelen. Ik ga me dus inschrijven bij KvK.
Succes!quote:Op maandag 27 augustus 2012 17:45 schreef Swetsenegger het volgende:
Morgen sollicitatiegesprek als functioneel beheerder.
Ja, heb m'n profiel volledig ingevuld en ook zo veel mogelijk (ex)collega's toegevoegdquote:
Ja, misschien moet ik dat maar eens even doenquote:Op maandag 27 augustus 2012 21:29 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Succes!
automatic_, dat zou ik gewoon eens navragen bij de belastingdienst. Even bellen morgen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |