abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 augustus 2012 @ 13:26:43 #176
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116184829
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 13:05 schreef Bleekvoort het volgende:
Ik was vorige week bij een uitzendbureau binnengelopen met de vraag of er nog werk was. Uiteraard hadden ze wel callcenterwerk voor me. Ik bleef het allemaal beleefd aanhoren en zei dat ik het prima vond dat de collega die daarover ging mij later terug zou bellen.

Word ik dus vanochtend wakker gebeld of ik mijn motivatie voor die callcenterbaan wilde toelichten. De motivatie was 0, maar toch maar een verhaaltje verzonnen en antwoord proberen te geven op alle vragen. Na een tijdje: "Wat ik me afvraag is of je de baan wel echt wilt."

Nee, ik wil de baan inderdaad niet echt. En ik merkte dat ik toch al niet in aanmerking zou komen. Dus maar gezegd: "Het is niet mijn droombaan, maar het is lastig om werk te vinden, dus ik wil graag alle opties openhouden."
"Ik kan je aanraden om je in de toekomst meer op specifieke vacatures te richten die beter bij je wensen passen. Wij hebben niks aan kandidaten die niet volledig gemotiveerd zijn voor een functie."

Ten eerste: ik wist niet eens dat ik een kandidaat was na het korte gesprekje vorige week.
Ten tweede: wie is er uberhaupt volledig gemotiveerd voor een callcenterfunctie? Zijn ze echt zo naief bij een uitzendbureau?
Ten derde: als je je in de huidige arbeidsmarkt alleen maar richt op specifieke vacatures vind je nooit werk.

En wat blijft het lastig om een motivatie te geven als je enige eerlijke motivatie is: "ik heb dringend geld nodig". En dan komen ze met vragen als: "waarom wil je specifiek voor bedrijf X werken en niet voor concurrent Y". Ik heb daar eigenlijk nooit een goed antwoord op.
Iets in me zegt je dat het het ten eerste, ten tweede, ten derde verhaal hier plaatst en niet tegen hun hebt gezegd ;).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_116185153
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 13:26 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Iets in me zegt je dat het het ten eerste, ten tweede, ten derde verhaal hier plaatst en niet tegen hun hebt gezegd ;).
Klopt, ik zou wel gek zijn om mijn eigen glazen zo in te gooien.
pi_116186205
Joppiedepoppie de eerste ronde doorgebracht. Op naar de tweede.
pi_116186335
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 14:10 schreef Kholdstrike het volgende:
Joppiedepoppie de eerste ronde doorgebracht. Op naar de tweede.
Je hebt een gesprek gehad?
pi_116186964
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 14:14 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Je hebt een gesprek gehad?
inderdaad, en ze vond me goed genoeg om naar de tweede ronde te gaan
pi_116187197
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 14:35 schreef Kholdstrike het volgende:

[..]

inderdaad, en ze vond me goed genoeg om naar de tweede ronde te gaan
Fijn voor je! Wat is dat dan? Op proef beginnen?
pi_116187728
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 14:42 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Fijn voor je! Wat is dat dan? Op proef beginnen?
Corporate Secretartiat Analyst voor de Deutsche Bank in Berlijn. 27 vakantie dagen, bruto salaris 3000 + 10% bonus jaarsalaris. 42 uur werkweek en af en toe op een zaterdag werken, maar dan krijg ik extra betaald.
pi_116187767
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 14:57 schreef Kholdstrike het volgende:

[..]

Corporate Secretartiat Analyst voor de Deutsche Bank in Berlijn
Ok.... :o maar mag je nu beginnen of...?
pi_116187796
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 14:58 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Ok.... :o maar mag je nu beginnen of...?
Ik ga naar de tweede ronde, dus ik heb nog een paar gesprekken maar ze kwam enthousiast over.
pi_116187848
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 14:59 schreef Kholdstrike het volgende:

[..]

Ik ga naar de tweede ronde, dus ik heb nog een paar gesprekken maar ze kwam enthousiast over.
Ik wist niet dat er een tweede ronde was, eigenlijk. Ik dacht dat ze gewoon al na één gesprek konden zeggen of je geschikt was of niet (:X), maar blijkbaar werkt dat daar zo niet?
Bewijst maar weer eens in wat voor een kutland ik leef...
pi_116190739
Hoezo kutland? Lijkt me logisch dat ze vanuit de eerste lichting gaan filteren en dan verder zoeken naar de goede kandidaat..? Het feit dat je uitgenodigd wordt voor het 2e gesprek is al een bevestiging dat je enigzins geschikt bent niet waar ;)

In ieder geval hang ik net op en ben ik uitgenodigd voor een tweede gesprek dus ook ik mag weer gaan voorbereiden.. dit wordt wel het eerste 'tweede' gesprek dat ik ooit gevoerd heb dus alle tips en adviezen zijn welkom :D
pi_116191153
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 16:16 schreef Thrilled het volgende:
Hoezo kutland? Lijkt me logisch dat ze vanuit de eerste lichting gaan filteren en dan verder zoeken naar de goede kandidaat..? Het feit dat je uitgenodigd wordt voor het 2e gesprek is al een bevestiging dat je enigzins geschikt bent niet waar ;)

In ieder geval hang ik net op en ben ik uitgenodigd voor een tweede gesprek dus ook ik mag weer gaan voorbereiden.. dit wordt wel het eerste 'tweede' gesprek dat ik ooit gevoerd heb dus alle tips en adviezen zijn welkom :D
Wel, in mijn ervaring was het altijd één sollicitatiegesprek en daaruit moest al meteen blijken of je geschikt was of niet. (Tenzij je op voorhand had gebeld of een mail gestuurd had dan.) Een tweede gesprek kenden ze niet. :N
pi_116191256
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 15:01 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Ik wist niet dat er een tweede ronde was, eigenlijk. Ik dacht dat ze gewoon al na één gesprek konden zeggen of je geschikt was of niet (:X), maar blijkbaar werkt dat daar zo niet?
Bewijst maar weer eens in wat voor een kutland ik leef...
:')
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
pi_116191289
quote:
19s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 16:29 schreef Guidetti het volgende:

[..]

:')
Wat is je probleem?
pi_116191470
Dit snap ik ook weer niet: een vriend van me is pas sinds vorige week echt op zoek naar een bijbaan en heeft nu al zonder veel moeite een vrij goed verdienend horecabaantje gevonden.
En ik hoor van meerdere anderen die nauwelijks hard op zoek zijn, maar toch vrij makkelijk aan een baantje komen.

Dat terwijl ik bijna overal langsga en laat weten dat ik vrijwel elk soort welk graag aanpak, dus ook de simpele bijbaantjes, maar nergens geven ze mij een kans. Wat doe ik toch verkeerd wat die anderen wel goed doen?
pi_116191785
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 16:34 schreef Bleekvoort het volgende:
Dit snap ik ook weer niet: een vriend van me is pas sinds vorige week echt op zoek naar een bijbaan en heeft nu al zonder veel moeite een vrij goed verdienend horecabaantje gevonden.
En ik hoor van meerdere anderen die nauwelijks hard op zoek zijn, maar toch vrij makkelijk aan een baantje komen.

Dat terwijl ik bijna overal langsga en laat weten dat ik vrijwel elk soort welk graag aanpak, dus ook de simpele bijbaantjes, maar nergens geven ze mij een kans. Wat doe ik toch verkeerd wat die anderen wel goed doen?
Precies. Sommigen (die vaak profiteren) vinden altijd een job terwijl degenen die echt hun best doen vaak geen stap vooruit raken.
pi_116191901
quote:
15s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 16:30 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Wat is je probleem?
Bij vakantiebaantjes is dat ja. Bij een baan waar je verantwoordelijkheden krijgt dan ben je echt niet klaar met één gesprek. Vrij gebruikelijk is het om 3 gesprekken te hebben met vaak ook een andere samenstelling van personen die tegenover je zitten. Gesprek 1 is een soort selectiegesprek. In gesprek 2 gaan ze je wat meer onder druk zetten en beslissen uiteindelijk of je geschikt bent. In gesprek 3 ga je onderhandelen over je arbeidsvoorwaarde.
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
pi_116191958
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 16:41 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Precies. Sommigen (die vaak profiteren) vinden altijd een job terwijl degenen die echt hun best doen vaak geen stap vooruit raken.
Hoezo "die vaak profiteren"? Wat bedoel je daarmee?
pi_116192134
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 16:41 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Het zijn mijn vrienden dus ik gun het ze natuurlijk wel, maar toch voelt het niet helemaal eerlijk aan. Ik heb het waarschijnlijk harder nodig dan zij.
En ik ga dan best aan mezelf twijfelen. Ik ben energiek, heb een open en vlotte uitstraling, laat overal merken dat ik graag aan de slag ga. Wat doe ik dan toch verkeerd?
pi_116192144
quote:
19s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 16:44 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Bij vakantiebaantjes is dat ja. Bij een baan waar je verantwoordelijkheden krijgt dan ben je echt niet klaar met één gesprek. Vrij gebruikelijk is het om 3 gesprekken te hebben met vaak ook een andere samenstelling van personen die tegenover je zitten. Gesprek 1 is een soort selectiegesprek. In gesprek 2 gaan ze je wat meer onder druk zetten en beslissen uiteindelijk of je geschikt bent. In gesprek 3 ga je onderhandelen over je arbeidsvoorwaarde.
Ik solliciteerde ook niet voor vakantiebaantjes. Ik ben elke keer na het eerste gesprek afgewezen (behalve 1, maar een tweede gesprek volgde toch niet) en dacht daardoor dat ze al meteen dachten dat ze meteen over je konden oordelen.

Hoe dan ook blijf ik in een apenland leven...

quote:
19s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 16:45 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Hoezo "die vaak profiteren"? Wat bedoel je daarmee?
Gewoon, mensen die niet erg op zoek gaan en dan plots een job in de schoot geworpen kregen, terwijl anderen die "zwoegen" maar geen kans krijgen.
Dat hoor je wel meer.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 30 augustus 2012 @ 16:51:24 #196
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116192197
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 16:16 schreef Thrilled het volgende:

Nou ja, ik bereid me sowieso nooit voor op een sollicitatiegesprek. Of het nu een eerste of een tweede gesprek is. Ik wil zo spontaan en normaal mogelijk antwoorden.

Mijn ervaringen met 2e gesprekken is dat het meestal een verdieping is van het eerste gesprek, meestal in een andere setting. Andere managers erbij. Dingen die je toen gezegd heb gaan ze wat dieper op in. Soms krijg je een assessment of een opdracht voor een tweede gesprek.

3e gesprekken zijn in de regel afronden gesprekken en arbeidsvoorwaarden enzo.
pi_116192237
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 16:49 schreef Bleekvoort het volgende:

[..]

Het zijn mijn vrienden dus ik gun het ze natuurlijk wel, maar toch voelt het niet helemaal eerlijk aan. Ik heb het waarschijnlijk harder nodig dan zij.
En ik ga dan best aan mezelf twijfelen. Ik ben energiek, heb een open en vlotte uitstraling, laat overal merken dat ik graag aan de slag ga. Wat doe ik dan toch verkeerd?
Het was ook niet persoonlijk tegen je vrienden bedoeld. :)

Het ligt niet aan jou. Vaak zijn ze gewoon veel te streng in hun selecties.

In mijn ervaring lijkt het soms alsof ze bewust naar iets op zoek zijn om je niet te moeten aannemen, ook al is alles in orde. Is het je computerkennis niet, is het je "uitstraling" wel of wat weet ik nog...
pi_116192339
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 16:50 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Ik solliciteerde ook niet voor vakantiebaantjes. Ik ben elke keer na het eerste gesprek afgewezen (behalve 1, maar een tweede gesprek volgde toch niet) en dacht daardoor dat ze al meteen dachten dat ze meteen over je konden oordelen.

Hoe dan ook blijf ik in een apenland leven...
Je hoeft hier niet te blijven wonen als je Nederland een apenland vind...

quote:
Gewoon, mensen die niet erg op zoek gaan en dan plots een job in de schoot geworpen kregen, terwijl anderen die "zwoegen" maar geen kans krijgen.
Dat hoor je wel meer.
Dan zullen ze toch ergens wel kwaliteiten hebben die mensen die "zwoegen" niet hebben.
  donderdag 30 augustus 2012 @ 16:57:06 #199
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_116192450
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 16:52 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Het was ook niet persoonlijk tegen je vrienden bedoeld. :)

Het ligt niet aan jou. Vaak zijn ze gewoon veel te streng in hun selecties.

In mijn ervaring lijkt het soms alsof ze bewust naar iets op zoek zijn om je niet te moeten aannemen, ook al is alles in orde. Is het je computerkennis niet, is het je "uitstraling" wel of wat weet ik nog...
ja natuurlijk... Ze zoeken de kandidaat die het meest in het perfecte plaatje past. Alle mogelijke minpunten worden opgeteld, degene met de minste minpunten wordt aangenomen.

Een gesprek is dus zoeken naar min (en plus!)punten
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_116192908
quote:
6s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 16:57 schreef E.T. het volgende:

[..]

ja natuurlijk... Ze zoeken de kandidaat die het meest in het perfecte plaatje past. Alle mogelijke minpunten worden opgeteld, degene met de minste minpunten wordt aangenomen.

Een gesprek is dus zoeken naar min (en plus!)punten
Die vriend die dat horecabaantje heeft gekregen had niet eens een sollicitatiegesprek. Hij werd gewoon gebeld of hij zin had om de volgende dag te beginnen. Zo makkelijk kan het blijkbaar gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')