abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115860996

Welkom in het Metallica-topic. Een plek waar de Fok! Metallica fan terecht kan! Uiteraard zijn ook alle overige metal- en muziekliefhebbers welkom! Discussieer hier over alles wat met de band te maken heeft.

Welkom in het Metallica-topic!

Jason Newsted
Basgitaar
Jaren actief: 1986 - 2001

Cliff Burton
Basgitaar
Jaren actief: 1983 - 1986
overleden op 27 september 1986 door een busongeval tijdens een tour met Metallica

Dave Mustaine
Sologitarist
Jaren actief: 1981 - 1983

Ron McGovney
basgitaar
Jaren actief: 1981 - 1982

EP's

Metallica - Garage Days Re-Revisited (1987)
Alternatieve titel: The $5.98 E.P.
Metallica - The Unnamed Feeling E.P. (2003)
Metallica - St. Anger (2003)
Metallica - Some Kind of Monster (2004)

Albums

Alternatieve albums

Metallica - The Good, the Bad & the Live (1990)
Metallica - Bay Area Thrashers (1997)
Alternatieve titel: The Early Days

Vorige topics!
Bron afbeeldingen: wikipedia
Klik hier voor startpost!
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
pi_115927905
quote:
Be A Part Of Our 3D Film!

You may have heard us mention just once or twice (or 700 times!) that a Metalli-3D movie is in the works... we now need your help to finish filming it!! This Monday, August 27, we will be shooting what we hope will be the final live portion of the movie and have our last chance for quite some time to play on the gigantic, massive over-the-top stage that we rolled out in Mexico City, took to Edmonton and end our film excursion/mini tour with in Vancouver. As we have been saying a lot recently we would love to have you join us and be a part of our movie making adventure.

Here's how it works: We will be running though the full live show one last time at Rogers Arena in Vancouver, but unlike the Friday and Saturday shows there will be lots of breaks in it to allow for cameras and lights to be repositioned as the director sees fit. Since it is way more fun for us to have YOU there, tickets will be available for just $5 (no extra fees or service charges!) and all the proceeds will benefit the Greater Vancouver Food Bank.

Tickets will be available in a special Ticketmaster pre-sale tomorrow, August 24 at 9:00 AM. Click here to obtain a password and then head over to www.ticketmaster.ca. There will also be a Met Club pre-sale beginning on August 23 at 5 PM local time and ending five hours later at 10 PM local time. You can log in to Metallica.com and get the full details on the Met Club pre-sale in the Club News section. Finally, tickets will be available to the general public Sunday, August 26 at 9:00 AM. There will be no floor tickets for sale (too many cameras!) and there is a four ticket per person limit. Lower bowl tickets will be assigned a section, but are G.A. within that section.

Doors open at 5:00 PM for this "show," and we hit the stage at 6:30 PM sharp... we're starting a little early to allow the movie people to do what they do. So please come and plan to stay for a full night of fun and games... and who knows, maybe we'll see you on the big screen next summer
Zo tof *O*
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 07:46:10 #3
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_115940829
Vet he. Echt leuk om aanwezig te zijn en weer een show voor een paar dollar. Helaas niet om de hoek.

En ze bergen dus toch dat podium een tijdje op. Wat Mr. Jorn (?) al zei.
Gaan ze de studio in een half jaar? Spannende tijden altijd met die band :)
pi_115945502
Vrienden van mij zitten nu in Vancouver en balen als een stekker dat ze zondags al terug vliegen.
Stop rockin' the boat.
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 12:50:44 #5
10863 AgeEll
pi_115947770
haha, das wel kut. Niet om te boeken??
pi_115948551
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 07:46 schreef AgeEll het volgende:
Vet he. Echt leuk om aanwezig te zijn en weer een show voor een paar dollar. Helaas niet om de hoek.

En ze bergen dus toch dat podium een tijdje op. Wat Mr. Jorn (?) al zei.
Gaan ze de studio in een half jaar? Spannende tijden altijd met die band :)
Een tijdje? Er zijn geen plannen om het podium standaard te gaan gebruiken. Misschien bij de nieuwe albumtour? Want die vloer is wel heel erg vet. Voor de rest zijn bijna alle items gekoppeld aan een of meerdere nummers..
pi_115952372
Goedkope tickets, die helaas niet zijn om te boeken. Door vakanties had ik helaas geen tijd om zelf die kant op te gaan.
Stop rockin' the boat.
pi_116231416

Zo, Lars heeft er aardig wat moeite mee in de tuning room, best raar om te zien zo. Soort Some Kind of Monster zonder z'n woede-aanvallen :P
pi_119734039

Cool! Waar is dat gitaargepingel van de eerste 13 seconden ook al weer van?
pi_119737834
Ik kan even niet luisteren (zit op stage), maar ze gebruiken vaak een stukje van Hate Train als intro in hun filmpjes?:P Is dat het?xD
pi_119770834
quote:
10s.gif Op woensdag 28 november 2012 23:30 schreef RacerDKB het volgende:

Sad But True - Enter Sandman - Master of Puppets - For Whom The Bell Tolls - The Judas Kiss - The Day That Never Comes - That Was Just Your Life - The Four Horsemen - Holier Than Thou - One - Battery - Seek and Destroy.
pi_119775014
Meh, geen geweldige setlist.. Had graag nog Fade to Black en ...And Justice for All ofzo gehoord :P Maar alsnog leuk voor de collectie natuurlijk :D
pi_119783570
Judas Kiss en That Was Just Your Life hadden ze mogen skippen. Ik kan behalve The Day That Never Comes en Suicide & Redemption maar weinig echt waarderen van Death Magnetic.

Ik kan me bij de release van Load herinneren dat het "de laatste keer was dat fans 5 jaar op een nieuw album moesten wachten". Inmiddels lijkt dat juist de regel te zijn.

Hopelijk in 2013 wel weer een mooie (geen festival) show.
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
  FOK!fotograaf vrijdag 30 november 2012 @ 17:52:17 #14
159915 -Menn0-
MNO
pi_119786989
That Was Just Your Life is vet! Maar niet live ;(
,,/
  vrijdag 30 november 2012 @ 18:06:31 #15
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_119787314
quote:
10s.gif Op woensdag 28 november 2012 23:30 schreef RacerDKB het volgende:

Is dat niet de nieuwe intro die James had gemaakt voor My Apocalypse?
0 topics op naam. 14.gif
pi_119787368
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 november 2012 18:06 schreef Broekpaling het volgende:

[..]

Is dat niet de nieuwe intro die James had gemaakt voor My Apocalypse?
Jaa!
Wat is James toch cool :@
  vrijdag 30 november 2012 @ 18:09:30 #17
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_119787383
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 november 2012 18:08 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Jaa!
Wat is James toch cool :@
Hij is de opper baas. _O_
0 topics op naam. 14.gif
pi_119788863
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 16:06 schreef Mgolovic het volgende:
Judas Kiss en That Was Just Your Life hadden ze mogen skippen. Ik kan behalve The Day That Never Comes en Suicide & Redemption maar weinig echt waarderen van Death Magnetic.

Ik kan me bij de release van Load herinneren dat het "de laatste keer was dat fans 5 jaar op een nieuw album moesten wachten". Inmiddels lijkt dat juist de regel te zijn.

Hopelijk in 2013 wel weer een mooie (geen festival) show.
Ik vind zelf alles wat op Beyond Magnetic staat beter dan wat er op Death Magnetic staat :P
pi_119789633
http://www.metallica.com/news/blackened-recordings-launches.asp

Wow groot nieuws. Ik voorzie komende jaren remasters, special editions en verzamelboxen van oude shit.
pi_119794776
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 november 2012 19:22 schreef RacerDKB het volgende:

Wow groot nieuws. Ik voorzie komende jaren remasters, special editions en verzamelboxen van oude shit.
haha wou ik net posten

dit kan 2 dingen betekenen: of we krijgen nu betere muziek of we krijgen nóg slechtere muziek
pi_119869437
Ik kreeg er een beetje het gevoel van dat het een soort voorzorgsmaatregel is voor als ze stoppen. Natuurlijk hebben ze geld genoeg, hoeven ze nooit meer te werken en kunnen ze iedere week een andere Ferrari kopen tot hun dood, maar ik denk dat het een soort pensioen voor ze is. Zodat als ze stoppen er nog steeds grote sommen geld blijven binnenkomen. Natuurlijk krijgen ze altijd geld voor iedere verkochte cd e.d. van platenmaatschappijen, maar dat zal nooit zoveel zijn als ze nu gaan vangen.
pi_120046337
metallica nu op spotify

http://loudwire.com/metal(...)n-parker-make-peace/

lars begon de laatste paar jaren gelijk te krijgen en nu geeft ie toch toe, net als ac/dc reeds aan itunes heeft toegegeven

ach jaaaa
  vrijdag 7 december 2012 @ 21:09:12 #23
378177 Kotsdrol
Feel the Misery...
pi_120054325
Ben erg benieuwd naar de nieuwe DVD!

Ziet er goed uit!

*Team Anti-Waaif*
  vrijdag 7 december 2012 @ 22:07:13 #24
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_120057692
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 november 2012 19:22 schreef RacerDKB het volgende:

Ik mag toch hopen van niet. Zie ik ze niet zo voor aan. Ze deden ook al heel lang hun best om zoveel mogelijk rechten bij zichzelf te hebben zodat de platenmaatschappij geen best-of boxen zou uitbrengen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 17:57 schreef .Masturbatron. het volgende:
metallica nu op spotify

http://loudwire.com/metal(...)n-parker-make-peace/

lars begon de laatste paar jaren gelijk te krijgen en nu geeft ie toch toe, net als ac/dc reeds aan itunes heeft toegegeven

ach jaaaa
Ik zou me nog eens in de hele kwestie gaan inlezen als ik jou was.
0 topics op naam. 14.gif
pi_120178552
Voor mensen die graag Metallica drum covers bekijken:

Eentje van mijn hand, gepost in het drummerstopic: MUZ / Drummerstopic #22: Waar iedereen blaren heeft
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_120178621
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 02:35 schreef Godshand het volgende:
Voor mensen die graag Metallica drum covers bekijken:

Eentje van mijn hand, gepost in het drummerstopic: MUZ / Drummerstopic #22: Waar iedereen blaren heeft
Cover is best goed ^O^ Alleen qua geluid vind ik het een beetje vreemd. Heb je een kit via de drummodule of extern?
pi_120187281
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2012 02:53 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Cover is best goed ^O^ Alleen qua geluid vind ik het een beetje vreemd. Heb je een kit via de drummodule of extern?
Wat is vreemd aan het geluid? :?
pi_120535468
Best wel vet, wat jullie?
pi_120541006
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 00:29 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Klinkt absoluut niet slecht. Lijkt sterk beïnvloed door Motorhead e.d.

Ongelofelijk dat ze die man niet meer ruimte hebben gegeven binnen Metallica.
pi_120541050
Ben nu dit boek aan het lezen. Twijfelde eerst of ik hem wel moest kopen, maar aangezien het voorwoord van Kirk Hammett is leek het me authentiek.

Wat me opviel was dat de rol van Cliff veel groter was dan ik voorheen dacht, niet alleen op muzikaal gebied.
  donderdag 20 december 2012 @ 08:53:16 #31
10863 AgeEll
pi_120541196
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 00:29 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Nummer gaat idd wel. Lijkt wel een btje op whiplash meets Motorhead.
pi_120541677
Gister een stukje van Quebec Magnetic gekeken.. Ligt het aan mij of zijn de vocals van James daar echt niet goed? Nou is het een concert van 3 jaar geleden.. Volgens mij zijn zn vocals nu een stuk beter?
pi_120541706
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 08:53 schreef AgeEll het volgende:

[..]

Nummer gaat idd wel. Lijkt wel een btje op whiplash meets Motorhead.
Ik vind het ook veel overeenkomsten vertonen met Megadeth, eigenlijk meer dan met Metallica. Korte snelle nummers. En de overeenkomst met Motorhead is natuurlijk treffend door de stem van Jason..
  donderdag 20 december 2012 @ 09:20:09 #34
10863 AgeEll
pi_120541718
quote:
10s.gif Op donderdag 20 december 2012 09:18 schreef Bwuh het volgende:
Gister een stukje van Quebec Magnetic gekeken.. Ligt het aan mij of zijn de vocals van James daar echt niet goed? Nou is het een concert van 3 jaar geleden.. Volgens mij zijn zn vocals nu een stuk beter?
Volgens mij niet beter of slechter dan de afgelopen tijd. Dat betekend met moeite zingen en af en toe een valse uitglijer. Merk je live weinig van, ik niet tenminste :P
  donderdag 20 december 2012 @ 09:21:00 #35
10863 AgeEll
pi_120541734
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 09:19 schreef Mr.Jorn. het volgende:

[..]

Ik vind het ook veel overeenkomsten vertonen met Megadeth, eigenlijk meer dan met Metallica. Korte snelle nummers. En de overeenkomst met Motorhead is natuurlijk treffend door de stem van Jason..
Ik ken Megadeth niet zo, heb ze een paar keer gezien, maar kan geen losse nummers van ze benoemen.
  donderdag 20 december 2012 @ 09:21:26 #36
10863 AgeEll
pi_120541738
Behalve mechanix :P
pi_120541743
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 09:20 schreef AgeEll het volgende:

[..]

Volgens mij niet beter of slechter dan de afgelopen tijd. Dat betekend met moeite zingen en af en toe een valse uitglijer. Merk je live weinig van, ik niet tenminste :P
Ik maak me voor het eerst zorgen voor een album van Metallica.. :P
pi_120542075
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 09:20 schreef AgeEll het volgende:

[..]

Dat je daar live niks van merkt komt denk ik door de energieke show, ik merk er live ook nooit iets aan. Als ik dan live opnames van de laatste 10 jaar terug hoor is hij echt een heel groot deel van zijn kracht kwijt. Vergelijk het eens met Live Shit, of met Cunning Stunts. En dat terwijl hij zijn stem toch al voor Cunning Stunts opgeblazen heeft dus daar ligt het niet aan. Hij (allemaal overigens) wordt oud, dat merk je aan zijn zang, dat merk je aan zijn uiterlijk. Het is niet meer de imposante frontman van 15-20 jaar geleden, al doet dat aan respect voor hem niks aan af.
pi_120542101
quote:
10s.gif Op donderdag 20 december 2012 09:21 schreef Bwuh het volgende:

[..]

In een studio valt veel weg te poetsen :)
  donderdag 20 december 2012 @ 10:01:18 #40
10863 AgeEll
pi_120542576
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 09:37 schreef Mgolovic het volgende:

[..]

Dat je daar live niks van merkt komt denk ik door de energieke show, ik merk er live ook nooit iets aan. Als ik dan live opnames van de laatste 10 jaar terug hoor is hij echt een heel groot deel van zijn kracht kwijt. Vergelijk het eens met Live Shit, of met Cunning Stunts. En dat terwijl hij zijn stem toch al voor Cunning Stunts opgeblazen heeft dus daar ligt het niet aan. Hij (allemaal overigens) wordt oud, dat merk je aan zijn zang, dat merk je aan zijn uiterlijk. Het is niet meer de imposante frontman van 15-20 jaar geleden, al doet dat aan respect voor hem niks aan af.
James blijft geweldig live idd. Dat komt idd door de entourage, ik sta meestal vooraan en dan let je wat minder op de zanglijnen. Hij wordt minder, maar hij is wel vooruit gegaan ten tijde van Death Magnetic. Als je hem hoort ten tijde van de St. Anger en MoP memorialtour. Dus 2004/2005/2006. Toen zong ie echt vals. Hij heeft zich wel hersteld daarvan.
Ik vind het ook wel jammer dat het rauwe er helemaal af is. Dat is wel vet met die oude opnames. Maar als je weer opnames uit de begintijd luistert. Dat is ook niet goed, staat ie alleen maar te schreeuwen.
Zijn stem is toch fout gegaan met de opnames van t Black Album?
  donderdag 20 december 2012 @ 10:02:14 #41
10863 AgeEll
pi_120542606
quote:
10s.gif Op donderdag 20 december 2012 09:21 schreef Bwuh het volgende:

[..]

Zal wel meevallen hoor, als ze al die popsterretjes er goed uit kunnen laten komen, dan zal t ook wel met James lukken.
pi_120542797
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 10:01 schreef AgeEll het volgende:

[..]

James blijft geweldig live idd. Dat komt idd door de entourage, ik sta meestal vooraan en dan let je wat minder op de zanglijnen. Hij wordt minder, maar hij is wel vooruit gegaan ten tijde van Death Magnetic. Als je hem hoort ten tijde van de St. Anger en MoP memorialtour. Dus 2004/2005/2006. Toen zong ie echt vals. Hij heeft zich wel hersteld daarvan.
Ik vind het ook wel jammer dat het rauwe er helemaal af is. Dat is wel vet met die oude opnames. Maar als je weer opnames uit de begintijd luistert. Dat is ook niet goed, staat ie alleen maar te schreeuwen.
Begintijd als in Kill 'em All niet inderdaad. Al lag dat ook aan de korte tijd waarin het album is opgenomen, en de instelling van de producers destijds. Vanaf Ride the Lightning/Master of Puppets wordt het al iets, bij ...And Justice for All is hij op zijn top naar mijn idee. Die kracht die hij toen had, afgezien van vals/niet vals, is nu uit zijn stem.

Zijn stem is inderdaad tijdens opnamens van Black Album fout gegaan, in deze docu kun je het ook duidelijk horen als hij onenigheid heeft met Lars over het oefenen/inspelen met zang er bij.

"If you want fucking lyrics, go fucking sing them" :)
pi_120548673
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 10:09 schreef Mgolovic het volgende:

[..]
"If you want fucking lyrics, go fucking sing them" :)
Zei ie dat niet tegen Bob Rock ipv tegen Lars?

Ik meen ook dat James ergens in een docu heeft gezegd (Ik geloof Some Kind of Monster) dat vooral de cover van So What? veel met zn stem heeft gedaan.. Natuurlijk wel een gruwelijk lied _O_
  donderdag 20 december 2012 @ 13:25:54 #44
10863 AgeEll
pi_120548999
quote:
10s.gif Op donderdag 20 december 2012 13:16 schreef Bwuh het volgende:

[..]

Ik meen ook dat James ergens in een docu heeft gezegd (Ik geloof Some Kind of Monster) dat vooral de cover van So What? veel met zn stem heeft gedaan.. Natuurlijk wel een gruwelijk lied _O_
Dan zet ie ook wel een rauwe/lage stem op. :)
pi_120549579
Wat een verschil... Het wordt echt een opa. Een coole opa, maar toch.

2012

2003

1993

1983
pi_120552307
quote:
10s.gif Op donderdag 20 december 2012 09:18 schreef Bwuh het volgende:
Volgens mij waren ze toen al redelijk opweg in de tour? Dan raakt z'n stem inderdaad wel vermoeid. Toen ik ze zag in Gelsenkirchen na een wat rustige periode klonk het heerlijk. The Black Album anni tour ook tevens.
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 09:37 schreef Mgolovic het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 10:01 schreef AgeEll het volgende:

[..]

Live is het inderdaad feest. _O_ Op fora worden ze altijd helemaal kapot geanalyseerd op iedere noot die ze spelen naar mijn mening.
quote:
10s.gif Op donderdag 20 december 2012 13:16 schreef Bwuh het volgende:

[..]

Ja dat was tegen Bob. Hij had z'n stem eruit geknald tijdens het opnemen van So What!. En daarna mocht hij toen z'n stem weer een beetje terug was The Struggle Within eruit gaan blaffen.
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 13:41 schreef Mgolovic het volgende:
Wat een verschil... Het wordt echt een opa. Een coole opa, maar toch.

2012
[ afbeelding ]

2003
[ afbeelding ]

1993
[ afbeelding ]

1983
[ afbeelding ]
Alweer bijna 50. Hij is wel een stuk gezonder dan hij ooit was denk ik.
Mensen moeten ook niet verwachten dat er een scheldende tierende energie bom staat te spelen op het podium. De beste man is 49 jaar en mensen veranderen over de jaren, plus ouderdom doet aardig wat met energie en lichaamsconditie. :P
0 topics op naam. 14.gif
pi_120552708
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 14:52 schreef Broekpaling het volgende:

Live is het inderdaad feest. _O_ Op fora worden ze altijd helemaal kapot geanalyseerd op iedere noot die ze spelen naar mijn mening.
Fouten vind ik helemaal niet erg. James die zijn tekst spontaan vergeet en maar wat brabbelt, Lars die uit de maat slaat, het hoort allemaal een beetje bij live versies. De kracht in zijn stem vind ik alleen meer dan "hoort er bij". Die kracht draagt/droeg juist bij aan de impact van een nummer.

Niet minder respect voor hem overigens :)

quote:
Alweer bijna 50. Hij is wel een stuk gezonder dan hij ooit was denk ik.
Mensen moeten ook niet verwachten dat er een scheldende tierende energie bom staat te spelen op het podium. De beste man is 49 jaar en mensen veranderen over de jaren, plus ouderdom doet aardig wat met energie en lichaamsconditie. :P
Klopt, is ook helemaal niet erg. Vond alleen dat hij het laatste jaar erg hard oud wordt. Vergelijk het Quebec concert maar eens met de bovenste foto. Hij wordt wat ielig.
pi_120553000
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 15:05 schreef Mgolovic het volgende:

[..]

Fouten vind ik helemaal niet erg. James die zijn tekst spontaan vergeet en maar wat brabbelt, Lars die uit de maat slaat, het hoort allemaal een beetje bij live versies. De kracht in zijn stem vind ik alleen meer dan "hoort er bij". Die kracht draagt/droeg juist bij aan de impact van een nummer.

Niet minder respect voor hem overigens :)

[..]

Klopt, is ook helemaal niet erg. Vond alleen dat hij het laatste jaar erg hard oud wordt. Vergelijk het Quebec concert maar eens met de bovenste foto. Hij wordt wat ielig.
De kracht in z'n stem van vroeger was inderdaad echt een genot om te luisteren. En af en toe foutje live is alleen maar leuk inderdaad. Dat maakt live muziek live. _O_

Hij is wel behoorlijk afgevallen inderdaad. Zo zijn we hem niet gewend, hij was altijd een stevige vent om te zien. :P
0 topics op naam. 14.gif
pi_120664416

dit is gwn de beste foto ooit - kirk en rob die stoer (proberen te) kijken - james chillen in de achtergrond en lars - oh man lars fuck ik hou van die man XDDD
pi_120664571
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 08:43 schreef Mgolovic het volgende:
Ben nu dit boek aan het lezen. Twijfelde eerst of ik hem wel moest kopen, maar aangezien het voorwoord van Kirk Hammett is leek het me authentiek.

Wat me opviel was dat de rol van Cliff veel groter was dan ik voorheen dacht, niet alleen op muzikaal gebied.
Bedankt voor de tip, binnenkort even checken!

Goed boek dus?
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_120678932
Ik kan eens een ander spelletje spelen op die saaie familiedagen :D

[ Bericht 0% gewijzigd door The_Dean op 23-12-2012 20:29:13 ]
pi_120686147
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 11:52 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip, binnenkort even checken!

Goed boek dus?
Ja absoluut. De beginjaren van Metallica worden heel uitvoerig behandeld, met de nadruk op Cliff. Er worden veel citaten gebruikt van mensen die dicht bij de band stonden in die tijd. Wat ik in dit boek ook voor het eerst las was de officiële doodsoorzaak van Cliff. Hoe hij gestorven is was natuurlijk wel bekend, maar niet wat lichamelijk de oorzaak was zeg maar. Ik ben nu aangekomen bij het hoofdstuk na Cliff's dood, en gezien de pagina's die ik nog moet lezen worden de jaren na 1986 niet vergeteten.
pi_120686204
Cool! Binnenkort even bestellen :)
pi_120811634
Grappig dat het huis waar Metallica in hun beginjaren feestte/oefende/leefde nog steeds bestaat.

link
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 27 december 2012 @ 12:34:32 #55
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_120813206
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 20:28 schreef Mgolovic het volgende:

[..]

Ja absoluut. De beginjaren van Metallica worden heel uitvoerig behandeld, met de nadruk op Cliff. Er worden veel citaten gebruikt van mensen die dicht bij de band stonden in die tijd. Wat ik in dit boek ook voor het eerst las was de officiële doodsoorzaak van Cliff. Hoe hij gestorven is was natuurlijk wel bekend, maar niet wat lichamelijk de oorzaak was zeg maar. Ik ben nu aangekomen bij het hoofdstuk na Cliff's dood, en gezien de pagina's die ik nog moet lezen worden de jaren na 1986 niet vergeteten.
ik heb 'm een hele tijd terug ook gelezen, en ook als je geen Metallica-fan bent is het erg boeiend. Alleen wordt hij af en toe wel heeeel erg opgehemeld. Het is net alsof hij een soort heilige geworden is. Iets meer met de voeten op de grond had toch best wel gemogen.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_120840670
Dat krijg met je met jong overleden muzikanten he 8-) .

Er wordt inderdaad wel erg vaak gewezen op de invloed die hij had op de rest, al is het natuurlijk wel een feit. Zowel James als Lars hebben vaak aangegeven dat Cliff ze zo ongeveer muzikaal heeft onderwezen. Dat hoor je vanaf Ride The Lightning ook terug in alles.
pi_120849253
zeker, cliff bracht de technische kant van metallica naar buiten

KEA was meer NWOBHM-geinspireerde thrash metal
sinds RTL, dus sinds cliff in de band was, schreven ze serieuzere teksten en langere nummers met meer progressieve stukken

was waarschijnlijk zeer welkom in die tijden van de vreselijke poedelhaarrock en power ballads
pi_121134447
metallica heeft weer eens wat platina en goud in de wacht gesleept 8-)
  vrijdag 4 januari 2013 @ 00:14:25 #59
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_121135621
Het nieuwe clubshirt. _O_
0 topics op naam. 14.gif
pi_121140860
Nog wat foto's tegengekomen op de Facebook van de vriendin van Cliff Burton, foto's die ik in ieder geval nog nooit had gezien.

Cliff tijdens Spastic Children
*klik*

Jason links?
*klik*

Kirk bij een dood beest. (Maxwell Ranch?)*klik*

James
*klik*

Cliff
*klik*

Jason en Lars
*klik*

Kirk en Lars
*klik*
pi_121338458
  woensdag 9 januari 2013 @ 00:57:41 #62
390947 inhetvliegtuigoverdezee
ik hou niet eens van aardappel
pi_121338881
Bij mijn muziekwinkel hing laatst een poster: 110 euro voor een limited edition van Lulu _O-
pi_121356528
Mag ik me ook melden?
Ik ben lang fanatiek fan en metclubmember geweest maar tegenwoordig iets minder fanatiek. Ik blijf natuurlijk wel fan voor het leven en hoop hier een beetje nieuws te kunnen volgen ;-)
pi_121356734
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2013 00:57 schreef inhetvliegtuigoverdezee het volgende:
Bij mijn muziekwinkel hing laatst een poster: 110 euro voor een limited edition van Lulu _O-
Bij de lokale escort word je goedkoper genaaid ;(
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 16:09 schreef Aisse het volgende:
Mag ik me ook melden?
Ik ben lang fanatiek fan en metclubmember geweest maar tegenwoordig iets minder fanatiek. Ik blijf natuurlijk wel fan voor het leven en hoop hier een beetje nieuws te kunnen volgen ;-)
Welkom :W
pi_121356839
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 16:13 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Bij de lokale escort word je goedkoper genaaid ;(

[..]

Welkom :W
Danku! En inderdaad, hoe durven ze het geld ervoor te vragen
pi_121359885
quote:
0s.gif [b]Op

Best prima! Godsnake vind ik wat minder..
Bedankt voor het hier neerzetten want ik was er wel benieuwd naar.Ik ben er echter niet van onder de indruk helaas. Het beste Newstedmateriaal blijft naar mijn mening de eerste plaat van Flotsam en Jetsam.
pi_121365460
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 17:35 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

Bedankt voor het hier neerzetten want ik was er wel benieuwd naar.Ik ben er echter niet van onder de indruk helaas. Het beste Newstedmateriaal blijft naar mijn mening de eerste plaat van Flotsam en Jetsam.
Zingt Newsted zelf? Hij lijkt een beetje op James Hetfield op die foto, in zijn Garage Inc periode :D
pi_121375371
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 19:55 schreef Godshand het volgende:

[..]

Zingt Newsted zelf? Hij lijkt een beetje op James Hetfield op die foto, in zijn Garage Inc periode :D
Op die plaat van Flotsam en Jetsam? nee, daar zingt een zekere Erik A.K.
pi_121381890
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 22:50 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

Op die plaat van Flotsam en Jetsam? nee, daar zingt een zekere Erik A.K.
Flotsam is vd vorige eeuw. Nee ik heb het over die post van Mr.Jorn natuurlijk!
pi_121618689
3D-film komt 9 augustus *O*

quote:
M3D
January 15, 2013

We're back with an update on that little project we told you about last year... the Metallica 3D movie filmed in Vancouver in August of 2012. Some of you were kind enough to be a huge part of our three nights of filming and may be wondering just what the heck has been happening since then. Throughout the Fall and first part of this year, we've been working with director Nimrod Antal and a team of editors to pull all the pieces together and so we are beyond excited to now actually have a release date and a title... drum-roll please, "Metallica Through The Never" coming to theatres on August 9!

We're also proud to announce that we will be teaming up with independent film marketing and distribution company Picturehouse to help us spread the love in theatres. Like your friends in 'Tallica, Picturehouse is truly independent, take big chances and often think outside of the box. Founder Bob Berney has overseen the releases of two of the most successful independent films ever, "My Big Fat Greek Wedding" and "The Passion of the Christ," as well as many other cutting edge, critically acclaimed and award winning films.

It goes without saying that we are really just getting rolling here and will have many more updates for you. And of course, we can't wait for you to see the film!!
pi_121631909
Newsted - King of the Underdogs _O_
pi_121714649
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 23:15 schreef RolStaart-Beer het volgende:
3D-film komt 9 augustus *O*

[..]

Ben wel benieuwd naar het fictie gedeelte. Weet ook niet of ik daar blij mee ben of juist niet. En ik ben benieuwd of hij hier wel in de bios gaat komen.
pi_121714702
quote:
Ze vielen mij toch wat tegen. Ik vond Jason altijd een geweldige backing vocals stem hebben, maar als lead klinkt het toch wat gemaakt vind ik. Desondanks blijft hij een held ^O^

Grootste fout ooit om hem te laten gaan.
pi_122172730
Tis al een wat ouder filmpje, maar een van de leukere interviews als je het mij vraagt :)

<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 12 april 2013 @ 08:25:31 #75
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_125185275
quote:
Metallica komt met eigen flipperkast

Flipperkasten. Je ziet ze de laatste jaren niet zo heel veel meer. Toch worden ze nog gemaakt. Stern Pinball inc. heeft nu zelfs een Metallica flipperkast uitgebracht, in drie verschillende versies. Gitarist Kirk Hammett heeft zelf al jaren enkele flipperkasten in het Metallica hoofdkwartier staan, waar de hele band graag gebruik van maakt. De mannen vonden het daarom een leuk idee toen ze benaderd werden door Stern om een Metallica-flipperkast op de markt te brengen. De kasten bevatten twaalf Metallica-nummers en vele verwijzingen naar Metallica albums en liedjes. Wie een van de kasten in huis wil halen moet wel diep in de buidel tasten. Het goedkoopste model begint rond de 5000 dollar, en voor het duurste model (met meer opties en natuurlijk in een Master Of Puppets omhuizing) betaal je ruim 7500 dollar.

http://www.metalfan.nl/article.php?sid=12164
  vrijdag 12 april 2013 @ 09:35:29 #76
10863 AgeEll
pi_125186572
Supervet ding :D
pi_125186711
_O_
pi_128224551
Iemand Orion Music + More een beetje actief gevolgd? Kill 'em all integraal, Carpe Diem Baby, The Day That Never Comes, I Disappear en Turn The Page _O_
Op metallica.com staan veul filmpjes! :)
pi_128226895
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 01:02 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Iemand Orion Music + More een beetje actief gevolgd? Kill 'em all integraal, Carpe Diem Baby, The Day That Never Comes, I Disappear en Turn The Page _O_
Op metallica.com staan veul filmpjes! :)
Ik heb de LiveMet-versie van DeHaan _O_
  dinsdag 25 juni 2013 @ 08:33:23 #80
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_128227528
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 07:26 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Die wil ik ook :o
pi_128227919
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 07:26 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Jup, geniaal!
pi_128229311
Ik ben benieuwd of ze nog iets leuks doen in Roskilde.
Stop rockin' the boat.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 11:00:04 #83
10863 AgeEll
pi_128230544
Carpe Diem vind ik niet zoveel aan, maar wel dat Day, Turn en I Dissapear weer langskwamen.

Voor het eerst dat ik ze een jaar niet zie sinds 2006. Jammer dat Roskilde zo laat bekend werd gemaakt. Wil Metallica wel is in Denemarken meemaken.
pi_128233402
Het wordt, na Aarhus 2007, mijn tweede keer Metallica in Denemarken. Ik ben ook erg benieuwd naar Roskilde Festival zelf.
Stop rockin' the boat.
  Moderator dinsdag 25 juni 2013 @ 12:23:44 #85
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_128233515
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 11:00 schreef AgeEll het volgende:
Wil Metallica wel is in Denemarken meemaken.
*eens
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 25 juni 2013 @ 14:07:05 #86
10863 AgeEll
pi_128237427
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 12:19 schreef bassieVL het volgende:
Het wordt, na Aarhus 2007, mijn tweede keer Metallica in Denemarken. Ik ben ook erg benieuwd naar Roskilde Festival zelf.
Ga je het hele weekend?
pi_128242351
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 14:07 schreef AgeEll het volgende:

[..]

Ga je het hele weekend?
Dat ga ik helaas niet halen, zaterdagmorgen er heen en zondagmiddag weer naar huis.
Stop rockin' the boat.
pi_128712472
Dat was weer een goede show van Metallica. Erg goed geluid ook daar bij Roskilde.
Leuke setlist:
1. Blackened
2. For Whom the Bell Tolls
3. Disposable Heroes
4. Harvester of Sorrow
5. The Day That Never Comes
6. Carpe Diem Baby
7. I Disappear
8. Sad But True
9. Welcome Home (Sanitarium)
10. Orion
11. One
12. Master of Puppets
13. Battery
14. Nothing Else Matters
15. Enter Sandman
ENCORE
16. Fuel
17. Creeping Death
18. Seek & Destroy
Stop rockin' the boat.
  maandag 8 juli 2013 @ 10:28:55 #90
10863 AgeEll
pi_128713194
Hele vette setlist.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 9 juli 2013 @ 17:37:09 #91
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_128764854
quote:
Metallica-film ook in Nederland in de bioscoop

Metallica brengt dit jaar een 3d-bioscoopfilm uit genaamd Through The Never. De film is een concertfilm waarin een verhaallijn is verwerkt. De Metallica-roadie genaamd Trip, gespeeld door Dane DeHaan, krijgt een speciale missie opgedragen en beleeft hierdoor aangrijpende gebeurtenissen die zijn leven op z'n kop zetten. Volgens het persbericht is Through The Never een geweldig visueel spektakel en een concert van een van 's werelds grootste bands. De film zal vanaf oktober ook in Nederlandse bioscopen te zien zijn.

http://www.metalfan.nl/article.php?sid=12374

dinsdag 9 juli 2013 @ 17:39:41 #92
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_128764929
Kan niet wachten _O_
pi_129152036
pi_130931553

Heel vet! Kippenvel tijdens het begin van het nummer in het eerste clipje, weet nu al zeker dat het in de bioscoop met het geluid flink hard ook een groot kippenvelmoment gaat worden.

http://www.pathe.nl/film/19365/metallica-through-the-never/agenda

10 oktober!
pi_130931614
Ik weet niet zo goed met dat riot-gedeelte aanmoet. Concert zelf zit wel goed _O_
pi_131014225
Leuk dat ze met een film komen, maar ik had liever gezien dat ze met een nieuw album kwamen. Ik kan me de uitsprak van Lars in 1996 ten tijde van het uitkomen van Load nog herinneren:

"Onze fans hebben veel te lang moeten wachten op een nieuw album. Nooit zullen onze fans nog 5 jaar moeten wachten op een nieuw album".
pi_131032133
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 08:43 schreef Mgolovic het volgende:
Leuk dat ze met een film komen, maar ik had liever gezien dat ze met een nieuw album kwamen. Ik kan me de uitsprak van Lars in 1996 ten tijde van het uitkomen van Load nog herinneren:

"Onze fans hebben veel te lang moeten wachten op een nieuw album. Nooit zullen onze fans nog 5 jaar moeten wachten op een nieuw album".
Therapy? brengt meestal jaarlijks een album uit :P . Doet Metallica niet meer na.

Tussen St.Anger en Death Magnetic zat 6 jaar (2003-2009)?

Als het binnen 5 jaar moet, komt het album volgend jaar uit :P
  dinsdag 10 september 2013 @ 20:12:00 #98
10863 AgeEll
pi_131035228
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 september 2013 19:14 schreef Godshand het volgende:

[..]

Therapy? brengt meestal jaarlijks een album uit :P . Doet Metallica niet meer na.

Tussen St.Anger en Death Magnetic zat 6 jaar (2003-2009)?

Als het binnen 5 jaar moet, komt het album volgend jaar uit :P
DM is uit 2008
pi_131040096
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 20:12 schreef AgeEll het volgende:

[..]

DM is uit 2008
Net 5 jaar dus :P
pi_131040444
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 september 2013 23:00 schreef RacerDKB het volgende:

Heel vet! Kippenvel tijdens het begin van het nummer in het eerste clipje, weet nu al zeker dat het in de bioscoop met het geluid flink hard ook een groot kippenvelmoment gaat worden.

http://www.pathe.nl/film/19365/metallica-through-the-never/agenda

10 oktober!
Goed, ben eindelijk thuis, even de clipjes kunnen bekijken.

Maar wat de neuk is dit? Een soort Moonwalker 2, maar dan met Metallica ipv Michael Jackson? :')
Het lijkt 1 grote videoclip...
pi_131043029
quote:
5s.gif Op dinsdag 10 september 2013 21:29 schreef Godshand het volgende:

[..]

Goed, ben eindelijk thuis, even de clipjes kunnen bekijken.

Maar wat de neuk is dit? Een soort Moonwalker 2, maar dan met Metallica ipv Michael Jackson? :')
Het lijkt 1 grote videoclip...
Ik werd hier, als longtime groot Metallica fan zelfs, niet warm of koud van. Ga hem uiteraard wel kijken.
pi_131376731
Gisteren de soundtrack maar eens gedownload. Klinkt niet verkeerd moet ik zeggen. Hoewel James de laatste jaren niet bepaald vooruit is gegaan qua stemgeluid lijkt het hier toch vrij aardig te gaan. Was aangenaam verrast. Behalve bij Orion, het lagere tempo past niet vind ik. Het hogere tempo bij Cyanide weer wel. En Lars moet zich eens leren om de nummers te spelen zoals ze zijn, in plaats van overal roffels en fills te spelen waar ze niet horen.
pi_131890255
Net gezien in Cinemec Ede tijdens NL voorpremiere! Echt geweldig _O_

Je moet niet teveel verwachten van het "verhaal". Het is gewoon een concertopname, met prachtige editting and mooie 3D effects. Gewoon lekker genieten :)
  maandag 7 oktober 2013 @ 08:34:58 #104
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_131927451
Gisteren ook geweest in Roermond. Ontzettend vet, die 3D beelden van dat optreden, maar WTF is dat vage verhaal er tussendoor?!?!? 8)7 Totaal overbodig en snap het doel er eigenlijk niet van... Zonder dat verhaaltje was ik ook wel gaan kijken. Druk was het overigens niet, er zaten wel zo'n 30 man in de zaal...

Ow ja, en ik miste Seek and Destroy... :{w
Don't let my username fool you...
pi_131927525
No offence, maar is een speelduur van 90 minuten niet erg kort? Ik ga donderdag naar de IMAX *O*
  maandag 7 oktober 2013 @ 10:34:48 #106
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_131929670
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2013 08:44 schreef RolStaart-Beer het volgende:
No offence, maar is een speelduur van 90 minuten niet erg kort? Ik ga donderdag naar de IMAX *O*
Valt wel mee, vond de pauze alleen totaal overbodig.

Ik dacht ook dat 'ie pas vanaf donderdag te zien was, maar toen ik dus vrijdag op de site van de bios keek zag ik ineens dat 'ie gisteren al draaide. Meteen dus maar gegaan.

Was overigens mijn eerste 3D film, maar vond het niet tegenvallen. Het enige irritante bij 3D zijn ondertitels, maar gelukkig zitten die niet in deze film. Voor de drie regels tekst in de film hebben ze niet eens de moeite gedaan om die te vertalen.
pi_132055140
  donderdag 10 oktober 2013 @ 23:31:34 #108
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_132055694
quote:
Jeej! Hopelijk met een nieuwe toer en concerts in NL!!! *O*
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 11 oktober 2013 @ 10:05:54 #109
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_132061287
Lars Ulrich zei deze week nog dat het waarschijnljik 2015 wordt, hoor :P

"Asked about a possible release date for METALLICA's next CD, Ulrich replied: "Actually, we know the date… no, we don't! If I was betting on this, I would say 2015 — that's where my money is. So if you think of the actual age of this planet, if it's been 75 billion years since dinosaurs walked the Earth or whatever, then one year is basically a blink of an eye, right?"

maar goed, Metallica kennende hebben ze toch maaaanden nodig om dat op te nemen, dus volgend jaar zullen ze dan idd wel beginnen.
pi_132063482
Beginnen een nieuw album te maken in 2014, release in 2015. Klinkt wel als een Metallica tijdschema.
Stop rockin' the boat.
pi_132064128
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 10:05 schreef Tokus het volgende:
Lars Ulrich zei deze week nog dat het waarschijnljik 2015 wordt, hoor :P

"Asked about a possible release date for METALLICA's next CD, Ulrich replied: "Actually, we know the date… no, we don't! If I was betting on this, I would say 2015 — that's where my money is. So if you think of the actual age of this planet, if it's been 75 billion years since dinosaurs walked the Earth or whatever, then one year is basically a blink of an eye, right?"

maar goed, Metallica kennende hebben ze toch maaaanden nodig om dat op te nemen, dus volgend jaar zullen ze dan idd wel beginnen.
Ik was ook iets te enthousiast inderdaad, wel willen beginnen met maken in 2014. 2015 mag ook :D
pi_132066556
7 jaar tussen twee albums, een nieuw record. Op één of andere manier denk (vrees) ik dat het wel eens de laatste kan zijn. Heb het idee dat het touren ook al flink wat minder is geworden de afgelopen jaren, maar dat kan ik mis hebben.

A.s maandag naar de film! *O*
pi_132071830
Zaterdag naar de film! *O*
pi_132071876
Zaterdag naar de film! *O*

Vanmiddag soundtrack gescoord, goeie shit!
Tevens de dvd Quebec Magnetic, mooi voor de regenachtige zondag.
pi_132103347
Zo, toch maar gereserveerd, zaal leek al aardig vol te lopen :o
Als ik geen goede plaatsen krijg wacht ik wel op de nachtvoorstelling :D
pi_132104628
Ik ga woensdag in Groningen kijken, wel 3D, geen IMAX helaas.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 13 oktober 2013 @ 00:16:42 #117
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_132112865
pi_132115107
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 00:16 schreef Tokus het volgende:
[ afbeelding ]
Jaa, die zijn zo vet _O_
pi_132115118
Gruwelijke film trouwens *O* _O_ *O* O+
  zondag 13 oktober 2013 @ 17:24:43 #120
10863 AgeEll
pi_132128851
Heb je ze gekocht Tokus?
  zondag 13 oktober 2013 @ 17:25:47 #121
10863 AgeEll
pi_132128883
Film was vet
In Imax gekeken en scherpste 3D film die ik tot nu toe heb gezien.
Erg vette film, was weer genieten en doet weer verlangen naar concert.

Zaal was erg tam, maar toch erg genoten :)

Blijft toch de beste band die er is.
pi_132129702
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 17:25 schreef AgeEll het volgende:
Film was vet
In Imax gekeken en scherpste 3D film die ik tot nu toe heb gezien.
Erg vette film, was weer genieten en doet weer verlangen naar concert.

Zaal was erg tam, maar toch erg genoten :)

Blijft toch de beste band die er is.
Was je gisteren in Pathé Arena? Dan zaten we in dezelfde zaal :D
  zondag 13 oktober 2013 @ 19:24:25 #123
10863 AgeEll
pi_132132165
ja in de Arena. Zat rij 6. Zit er zomaar een Fok!ker in de zaal. :p
pi_132141026
Rij 3, stoel 30 [bijna helemaal rechts] :o
pi_132180664
Gisteren de film gezien. Ik heb me goed vermaakt maar toch kan ik de IMDB score (7.7) niet rijmen met wat ik gezien heb. De concertregistratie: ^O^ . Ik hoop dat een soortgelijke show tijdens de eerstvolgende tour weer wordt meegenomen.

Het verhaal echter: :{ . Natuurlijk wist ik wel dat het verhaal dun zou zijn, maar hier kon ik maar weinig aan vastknopen. Gebeurtenissen volgenden elkaar op een vreemde manier op. Misschien moet ik het artistieke er van inzien, maar toch. En dan tot slot

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_132180742
Concert was top, verhaal zo corny als wat :') Vond het alleen jammer dat Roam niet verder dan het intro werd gespeeld :{
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:15:58 #127
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_132188831
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 08:42 schreef Mgolovic het volgende:
Gisteren de film gezien. Ik heb me goed vermaakt maar toch kan ik de IMDB score (7.7) niet rijmen met wat ik gezien heb. De concertregistratie: ^O^ . Ik hoop dat een soortgelijke show tijdens de eerstvolgende tour weer wordt meegenomen.

Het verhaal echter: :{ . Natuurlijk wist ik wel dat het verhaal dun zou zijn, maar hier kon ik maar weinig aan vastknopen. Gebeurtenissen volgenden elkaar op een vreemde manier op. Misschien moet ik het artistieke er van inzien, maar toch. En dan tot slot

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat verhaal vond ik ook echt te belachelijk voor woorden eerlijk gezegd. Ik kon er echt helemaal niets mee, was ook geen touw aan vast te knopen. Had het er niet in gezeten, was ik evengoed gaan kijken en met mij heel veel andere mensen denk ik.

En wat er in die tas zat?
SPOILER
pi_132190286
Ze draaien trouwens flink verlies met de film, nu zo'n 15 miljoen dollar. http://www.ultimate-guita(...)ter_three_weeks.html
pi_132191102
Overigens vond ik het 3D effect maar matig verwerkt. Het had wat diepte af en toe maar er had meer in kunnen zitten. Robert in de tuning room, dat was dan weer wel mooi vond ik.

De effecten bij One vond ik i.c.m. de laser overigens wel echt "next level". _O_
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 15:25:30 #130
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_132191116
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 15:00 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Ze draaien trouwens flink verlies met de film, nu zo'n 15 miljoen dollar. http://www.ultimate-guita(...)ter_three_weeks.html
Heel gek vind ik dat niet. Wie gaat er naar die film kijken? Toch echt alleen fans van Metallica, voor anderen is die film totaal niet interessant.
pi_132191235
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 15:25 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Heel gek vind ik dat niet. Wie gaat er naar die film kijken? Toch echt alleen fans van Metallica, voor anderen is die film totaal niet interessant.
Ik weet niet of het bij alle Pathé's zo is maar het tijdstip draagt ook niet echt bij aan succes in Nederland. Iedere dag om 22.25 uur, wat is dat nou voor tijd.
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 15:55:12 #132
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_132192116
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 15:29 schreef Mgolovic het volgende:

[..]

Ik weet niet of het bij alle Pathé's zo is maar het tijdstip draagt ook niet echt bij aan succes in Nederland. Iedere dag om 22.25 uur, wat is dat nou voor tijd.
Er zijn ook nog andere bioscopen dan Pathé hoor ;) Maar ik ben er om 21:00 naartoe geweest, prima tijd. Zie dat 'ie soms om 20:00 draait en soms om 22:30 in onze lokale bios.
pi_132194027
Maar dat is geen IMAX 3D.
pi_132217702

Nog maar 8 dagen te zien dus...

Of dat geldt alleen voor IMAX
pi_132423524
Metallica gaat opteden op Antarctica!
pi_132424963
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 09:16 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Mmm dat sla ik maar over :P
pi_132425420
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 09:16 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Cool _O_
pi_132426851
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 10:42 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Cool _O_
Letterlijk :P
pi_132429521
luister eens

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-10-2013 13:12:19 ]
pi_132822190
Lou Reed overleden
http://edition.cnn.com/2013/10/27/showbiz/lou-reed-obit/
quote:
Still, only an asshole would speak ill of the dead, so Im not gonna make any jokes here. Honestly, when I saw James Hetfields tweet about Reeds death yesterday, my heart broke a little; the guy is clearly really torn up about Reeds passing:
http://www.metalsucks.net/2013/10/28/will-never-lulu-2/
pi_133160004
can i get a yeaheaheeeeeeeeeeeeeeeeeeAH
oh yeaaaaaaaaaAH
YEeeeeeeeeeeeeeeeeeeAH
pi_133653994
Metallica komt weer deze kant op. Eerste data zijn bekend gemaakt:

June 4, 2014 - Imtech Arena, Sonisphere – Hamburg, Germany, tickets on sale November 29 at 11:00 AM local time
June 6, 2014 - Nurnburg Rock Im Park – Nuremberg, Germany, tickets on sale November 27 at 9:00 AM local time
June 8, 2014 - Nürburgring Rock Am Ring– Nürburgring, Germany, tickets on sale November 27 at 9:00 AM local time
Stop rockin' the boat.
  FOK!fotograaf dinsdag 26 november 2013 @ 20:52:41 #143
159915 -Menn0-
MNO
pi_133654233
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 20:47 schreef bassieVL het volgende:
Metallica komt weer deze kant op. Eerste data zijn bekend gemaakt:

June 4, 2014 - Imtech Arena, Sonisphere – Hamburg, Germany, tickets on sale November 29 at 11:00 AM local time
June 6, 2014 - Nurnburg Rock Im Park – Nuremberg, Germany, tickets on sale November 27 at 9:00 AM local time
June 8, 2014 - Nürburgring Rock Am Ring– Nürburgring, Germany, tickets on sale November 27 at 9:00 AM local time
quote:
As we embark on two short treks through Europe this summer, we're going to give you, the ticket holders, the chances to vote on what songs you would like to hear at the shows that you attend. We normally play around 18 songs a night, and since we didn’t want to be left out of the fun, the band also gets to vote... and we vote for a NEW SONG! That leaves the other 17 slots for you to choose. For more info: http://bit.ly/1aRel7W

Here are a few dates to get you started:
June 4, 2014 - Sonisphere Hamburg,
June 6-9, 2014 - Rock Im Park,
and June 5-8, 2014 - Rock Am Ring
,,/
pi_133654642
Oeh Sonisphere Hamburg klinkt aantrekkelijk
pi_133655497
Hamburg klinkt zeker aantrekkelijk :)
pi_133656604
Hopelijk komen ze ook naar Nederland, liefst een eigen show ipv een festival.
  woensdag 27 november 2013 @ 14:41:52 #147
10863 AgeEll
pi_133675488
Supervet om ze weer te zien. Ik ga zeker naar Rock am Ring. Zullen ze nu elk concert een andere setlist hebben?!
Blijft een vette band die steeds leuke dingen doet. Ook al mogen ze het nieuwe album wel is gaan maken natuurlijk :)
pi_133705265
Al bekend wat de tickets in Hamburg gaan kosten? Staat verder nog weinig info bij op eventim.de, behalve dat ze morgen vanaf 10 uur te koop zijn.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 28 november 2013 @ 11:49:48 #149
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_133705606
Zal Pinkpop wel worden lijkt me. *glazen bol*
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_133715207
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 11:49 schreef Dark_Angelus het volgende:
En Rock Werchter.
pi_133734889
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 11:49 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ik hoop het niet :N
pi_133734970
Nou ik zit klaar voor om over een uur de tickets voor Hamburg te bestellen *O*
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 29 november 2013 @ 08:56:02 #153
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_133735036
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 08:46 schreef Mgolovic het volgende:

[..]

Ik hoop het niet :N
99%
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_133735045
quote:
6s.gif Op vrijdag 29 november 2013 08:56 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

99%
Inside information?
pi_133735157
De geruchten van Pinkpop gaan iig wel de ronde: http://www.ad.nl/ad/nl/56(...)p-Pinkpop-2014.dhtml
pi_133735420
Whyyyy :'(

Zelden zo'n zouteloos festival meegemaakt als Pinkpop. Fortarock oke, maar Pinkpop?
pi_133736596
Ik heb 'Front of Stage' kaartjes *O*
pi_133736976
Kaarten gingen redelijk snel, mijn connectie is helaas eruit gevlogen bij het kiezen van de FoS kaarten.
Stop rockin' the boat.
pi_133737055
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 10:38 schreef bassieVL het volgende:
Kaarten gingen redelijk snel, mijn connectie is helaas eruit gevlogen bij het kiezen van de FoS kaarten.
Ik had wat gedoe met het VISA-betaalscherm, duurde lang voordat die lade, de knop om naar het volgende scherm te gaan deed het niet goed/snel, en toen moest ik ook nog een wachtwoord aanmaken wat lang duurde, maar gelukkig ging dat allemaal binnen de tijd :)

Mijn dag is helemaal goed *O*
pi_133737102
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 10:41 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ik had wat gedoe met het VISA-betaalscherm, duurde lang voordat die lade, de knop om naar het volgende scherm te gaan deed het niet goed/snel, en toen moest ik ook nog een wachtwoord aanmaken wat lang duurde, maar gelukkig ging dat allemaal binnen de tijd :)

Mijn dag is helemaal goed *O*
Als je er onverhoopt een over hebt, laat maar weten. ;)
Stop rockin' the boat.
pi_133739792
Stop rockin' the boat.
pi_133806171
In de hoop dat ze weer naar Pinkpop komen het concert van Pinkpop 2008 maar even op gezet.

Wat is tegenwoordig een goede DVDripper? Had hem toen van een collega gekregen, maar hij is inmiddels aardig bekrast. Maar snel backuppen nu het nog kan :D
pi_133838256
Werchter is nu ook officieel bevestigd! Het wordt een speciaal concert, je mag verzoekjes indienen.
  maandag 2 december 2013 @ 12:19:45 #164
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_133838287
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 12:18 schreef bloodymary1 het volgende:
Werchter is nu ook officieel bevestigd! Het wordt een speciaal concert, je mag verzoekjes indienen.
Werchter Boutique weer? Als dat zo is ga ik zeker weer :).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_133838315
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 12:19 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Werchter Boutique weer? Als dat zo is ga ik zeker weer :).
Nee hoor, gewoon Rock Werchter, het 4-daagse festival.
pi_133838431
quote:
June 9, 2014 - Pinkpop Festival - Landgraaf, Netherlands, tickets on sale March 15, 2014
Pinkpop bevestigd. ;(
  maandag 2 december 2013 @ 12:25:35 #167
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_133838438
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 12:20 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Nee hoor, gewoon Rock Werchter, het 4-daagse festival.
Ow :P jammer.
Get woke, go broke!
pi_133838464
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 12:25 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ow :P jammer.
Nee, fijn juist!
pi_133838481
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 12:18 schreef bloodymary1 het volgende:
Dat is de gehele tour, of in ieder geval doen ze dat ook op Rock am Ring
pi_133839747
Ben wel benieuwd of je dan heel verschillende concerten krijgt. Denk het eigenlijk niet.
pi_133839850
En dan nu trollen door op The Unforgiven II te gaan stemmen })
pi_133839989
Whiplash weer eens een keer lijkt me vet. En Bleeding Me zou ik nog wel een keer willen horen.
pi_133840114
Maar als ze doen welke nummers het meest gekozen worden krijg je volgens mij toch allemaal de standaard nummers, minder verrassend nog dan een gewoon concert.
pi_133840145
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 13:15 schreef bloodymary1 het volgende:
Ben wel benieuwd of je dan heel verschillende concerten krijgt. Denk het eigenlijk niet.
Je kan per concert kiezen hé? Als je een kaartje koopt kan je met een speciale code voor dat concert stemmen op de setlist, plus ze spelen altijd een nieuw nummer. Dus ja, het zal wel veel hetzelfde zijn gok ik, of zal de 'smaak' per land zo verschillen?
pi_133840194
quote:
2s.gif Op maandag 2 december 2013 13:30 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Je kan per concert kiezen hé? Als je een kaartje koopt kan je met een speciale code voor dat concert stemmen op de setlist, plus ze spelen altijd een nieuw nummer. Dus ja, het zal wel veel hetzelfde zijn gok ik, of zal de 'smaak' per land zo verschillen?
Nee dat denk ik niet dat dat veel verschilt. Maar de bijzondere nummers die iemand eens wil horen komen denk ik helemaal niet aan bod, want die hebben dan maar een paar stemmen. De meeste stemmen zullen toch altijd gaan naar Enter Sandmen, Nothing Else Matters, Master of Puppets etc. Vooral op de festivals, waar de meeste mensen de albumnummers niet eens kennen.
pi_133840237
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 13:32 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Nee dat denk ik niet dat dat veel verschilt. Maar de bijzondere nummers die iemand eens wil horen komen denk ik helemaal niet aan bod, want die hebben dan maar een paar stemmen. De meeste stemmen zullen toch altijd gaan naar Enter Sandmen, Nothing Else Matters, Master of Puppets etc.
Ik denk het ook wel, maar ja, je weet het niet, met alle populaire nummers kom je misschien tot een nummertje of 10 á 15, nieuw nummertje erbij, en dan hou je toch nog ruimte voor een paar nummers ofzo. Ben benieuwd hoe het uitpakt.

Wel jammer van Pinkpop ja, das zo vergane glorie, plus dan moet het om 23u al klaar zijn, sta je driekwart van de show in het daglicht te bekijken :') Dan maar Rock am Ring, ook geen straf Linkin Park en Iron Maiden mee te pakken
pi_133840294
quote:
2s.gif Op maandag 2 december 2013 13:33 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ik denk het ook wel, maar ja, je weet het niet, met alle populaire nummers kom je misschien tot een nummertje of 10 á 15, nieuw nummertje erbij, en dan hou je toch nog ruimte voor een paar nummers ofzo. Ben benieuwd hoe het uitpakt.

Wel jammer van Pinkpop ja, das zo vergane glorie, plus dan moet het om 23u al klaar zijn, sta je driekwart van de show in het daglicht te bekijken :') Dan maar Rock am Ring, ook geen straf Linkin Park en Iron Maiden mee te pakken
Dat is waar ja, er worden natuurlijk in aantal veel meer nummers gespeeld dan de populaire die de doorsneemensen gaan kiezen.

Is Pinkpop om 23.00 uur klaar? :') Ik zie ze wel op Werchter, daar beginnen dit soort bands doorgaans pas na 23.00 uur.
pi_133840405
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 13:35 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Dat is waar ja, er worden natuurlijk in aantal veel meer nummers gespeeld dan de populaire die de doorsneemensen gaan kiezen.

Is Pinkpop om 23.00 uur klaar? :') Ik zie ze wel op Werchter, daar beginnen dit soort bands doorgaans pas na 23.00 uur.
Werchter is ook nice ja :Y Ben benieuwd wat die er verder nog naast zetten.

Ja Pinkpop is om 23u kappen :') Sterker nog, ze programmeren maar tot 22:30, en als bands dan uitlopen trekken ze om 23u de stekker er uit :')

headliners afgelopen jaar daar _O-

The Killers 21:15 - 22:30
Kings of Leon 21:15 - 22:30
Green Day 20:30 - 22:30

en dat is dan het hoofdpodium he, de andere podiums nokken al om 21:15 of eerder :')

Maar back ontopique 8-)
pi_133846732
Hoe gaan jullie lijstjes eruit zien?
pi_133848650
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 16:59 schreef indiaantje89 het volgende:
Hoe gaan jullie lijstjes eruit zien?
In ieder geval:

Frayed Ends of Sanity
The Outlaw Torn
My Friend of Misery
To Live is to Die
That Was Just Your Life
pi_133848683
Nu op StuBru, een uur lang Metallica gekozen door de luisteraars!
  maandag 2 december 2013 @ 18:43:01 #183
380730 iAvani
aaa-vaa-nie
pi_133849730
Sweet Amber
Carpe Diem Baby
The Unforgiven II
One
Astronomy (Kan je eigenlijk nummers kiezen van Garage Inc.?)
  maandag 2 december 2013 @ 20:14:46 #184
10863 AgeEll
pi_133853677
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 18:43 schreef iAvani het volgende:
Sweet Amber
Carpe Diem Baby
The Unforgiven II
One
Astronomy (Kan je eigenlijk nummers kiezen van Garage Inc.?)
ja
  FOK!fotograaf maandag 2 december 2013 @ 20:53:45 #185
159915 -Menn0-
MNO
pi_133855629
quote:
“We worden zo langzamerhand knettergek tussen de vier muren van de studio en zijn eraan toe om in mei en juni volgend jaar weer nieuwe energie te krijgen van onze toegewijde Europese vrienden," zegt drummer Lars Ulrich.
Horen we gelukkig ook niet elke keer dat er iets moet worden opgenomen :')
,,/
pi_133900918
De hele tour is nu ook bekend gemaakt:

5/30/2014 Stockholm, Sweden Gardet Royal Park Tickets
6/1/2014 Oslo, Norway Sonisphere @ Valle Hoven Tickets
6/3/2014 Horsens, Denmark Jailhouse Rock @ Horsens Gaol Tickets
6/4/2014 Hamburg, Germany Sonisphere @ Imtech Arena Tickets
6/6/2014 Nürnberg, Germany Rock Im Park @ Zeppelinfeld Tickets
6/8/2014 Nürburgring, Germany Rock Am Ring Tickets
6/9/2014 Landgraaf, Netherlands Pinkpop Festival @ Megaland Tickets
7/1/2014 Rome, Italy Rock in Rome Sonisphere @ Ippodromo Capannelle Tickets
7/3/2014 Werchter, Belgium Rock Werchter @ Werchterpark Tickets
7/4/2014 Basel, Switzerland Sonisphere @ St. Jakob-Park Tickets
7/6/2014 Stevenage, England Sonisphere @ Knebworth House Tickets
7/8/2014 Prague, Czech Republic Aerodrome Festival @ Incheba Open Air Tickets
7/9/2014 Vienna, Austria Krieau Rocks @ Krieau Open Air Tickets
7/11/2014 Warsaw, Poland Sonisphere @ National Stadium Tickets
5/28/2015 Helsinki, Finland Sonisphere @ Kalasatama

[ Bericht 86% gewijzigd door bassieVL op 04-12-2013 10:11:05 ]
Stop rockin' the boat.
  woensdag 4 december 2013 @ 21:21:23 #187
10863 AgeEll
pi_133923436
Kaarten voor Tjechie in de pocket :)
pi_133934796
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 21:21 schreef AgeEll het volgende:
Kaarten voor Tjechie in de pocket :)
Dan zie ik je waarschijnlijk daar.
Stop rockin' the boat.
  donderdag 5 december 2013 @ 09:29:32 #189
10863 AgeEll
pi_133935354
Je herkent me aan mijn trouwkostuum. Tis tijdens mijn honeymoon door Europa :)

Ga je nog naar meer concerten Bassie?
pi_133937930
Hamburg, Pinkpop, Werchter en Praag deze tour. Voorlopig voldoende.

Mooie honeymoon bestemming. Je wederhelft is te herkennen aan een trouwjurk?
Stop rockin' the boat.
  vrijdag 6 december 2013 @ 11:05:31 #191
380730 iAvani
aaa-vaa-nie
pi_133973713
De site waar je de huidige standen kan zien:

http://www.metallicabyrequest.com/

En zoals het er nu uit ziet wordt het een normaal lijstje met één of twee uitschieters.
pi_133973771
Als ik het zo zie had ik liever gehad dat Lars de setlisten weer maakte. Prima nummers natuurlijk, maar de kans op exoten wordt wel heel klein nu.

edit: Polen heeft nog wel een aardig lijstje zie ik. Vraag me af wat de setlist zou doen als ze dit principe zouden hanteren bij de eerstvolgende eigen concert tour, waarbij dus echt alleen eigen fans een stem hebben.
  vrijdag 6 december 2013 @ 11:15:15 #193
380730 iAvani
aaa-vaa-nie
pi_133973944
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 11:08 schreef Mgolovic het volgende:
Als ik het zo zie had ik liever gehad dat Lars de setlisten weer maakte. Prima nummers natuurlijk, maar de kans op exoten wordt wel heel klein nu.

edit: Polen heeft nog wel een aardig lijstje zie ik. Vraag me af wat de setlist zou doen als ze dit principe zouden hanteren bij de eerstvolgende eigen concert tour, waarbij dus echt alleen eigen fans een stem hebben.
Opzich zijn alle Sonisphere's concerter met grotendeels eigen fans. Polen heeft wel een mooi lijstje inderdaad :)
pi_133974177
Wat bijzonder dat lijstje van Polen. Hoe zou dat komen, dat dat zo afwijkt van het doorsnee?
pi_133977737
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 11:15 schreef iAvani het volgende:

[..]

Opzich zijn alle Sonisphere's concerter met grotendeels eigen fans. Polen heeft wel een mooi lijstje inderdaad :)
Dat mensen voor The Day That... kiezen. Mislukte One kloon, hou het dan bij het origineel :)
pi_133982394
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 december 2013 13:50 schreef Godshand het volgende:

[..]

Dat mensen voor The Day That... kiezen. Mislukte One kloon, hou het dan bij het origineel :)
Ik vind het mooi! :o Vind het eigenlijk ook geen One-kloon. One is ook mooi, maar al zo vaak gehoord.
pi_133995110
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 16:02 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ik vind het mooi! :o Vind het eigenlijk ook geen One-kloon. One is ook mooi, maar al zo vaak gehoord.
Het gedeelte met het getokkel gaat inderdaad wel. Maar ik vind het een overduidelijke One kloon vanwege de duidelijke zaken als
-gaat over oorlog met dito videoclip
-rustige gedeelte, en sneller/harder bedoeld gedeelte
-ook stukken waar de gitaren mee gaan met de drums..

Maar goed, verder vind ik het een ramp nummer. Maar ieder zo zijn meug, smaken verschillen :)
pi_134017010
Ik kan helaas niet naar pinkpop, dus we gaan met een paar man naar Werchter.
Het enige interessante nummer daar tot nu toe is Whiskey in the Jar, wat ze eigenlijk alleen in Ierland spelen.
Gelukkig moeten er nog veel stemmen bij komen, maar ik zie het nu al somber in om Frayed ends of sanity te gaan horen.
pi_134020161
Ik overweeg om met de vriendin een weekendje Wenen te doen en dan meteen het concert mee te pikken.
Echter erger ik me een beetje aan dit stemmen... is er eindelijk een kans om de echte juweeltjes die ze al jaren niet meer spelen of misschien zelfs nog nooit live gespeeld hebben, kiest iedereen voor de nummers die ze sowieso wel zouden spelen...

Zoals je hier kunt zien, zijn de meeste nummers die gekozen zijn, wel de topnummers:
http://www.metallica.com/(...)by=s.times_performed
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
  zaterdag 7 december 2013 @ 20:39:20 #200
10863 AgeEll
pi_134026631
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 december 2013 20:35 schreef Godshand het volgende:

[..]

Het gedeelte met het getokkel gaat inderdaad wel. Maar ik vind het een overduidelijke One kloon vanwege de duidelijke zaken als
-gaat over oorlog met dito videoclip
-rustige gedeelte, en sneller/harder bedoeld gedeelte
-ook stukken waar de gitaren mee gaan met de drums..

Maar goed, verder vind ik het een ramp nummer. Maar ieder zo zijn meug, smaken verschillen :)
nummers hebben dezelfde opbouw, maar dat geld toch ook voor Fade to Black en Sanatarium, een een beetje Unforgiven.
  zaterdag 7 december 2013 @ 20:50:39 #201
10863 AgeEll
pi_134027108
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 17:03 schreef metallicattim het volgende:
Ik overweeg om met de vriendin een weekendje Wenen te doen en dan meteen het concert mee te pikken.
Echter erger ik me een beetje aan dit stemmen... is er eindelijk een kans om de echte juweeltjes die ze al jaren niet meer spelen of misschien zelfs nog nooit live gespeeld hebben, kiest iedereen voor de nummers die ze sowieso wel zouden spelen...

Zoals je hier kunt zien, zijn de meeste nummers die gekozen zijn, wel de topnummers:
http://www.metallica.com/(...)by=s.times_performed
Ja maar een concert zonder Master of Puppets is ook raar. Als ze 8 nummers spelen die ze (Bijna) nooit spelen is het al vet. Maybe met 2 heel speciale nummers er bij. Maar Metallica wisselt zoveel af dat ik (of men) ook al heel veel heb gezien.
pi_134029533
In Warschau staan de Call of Ktulu, Orion en To Live is to Die alledrie in de setlist. Fixxxer en Frayed ends staan op de 19e en 20e plek.Dit, terwijl er al meer dan 1800 keer is gestemd!
pi_135182218
Binnenkort komt de Blu-Ray van Through The Never (de film) in verschillende versies uit, zie ook hier:
http://www.metallica.com/news/mttn-dvd-announcement.asp

Vanaf 28-2 is het hier in NL te koop (streaming zal wel alleen US zijn?).

Iemand enig idee of de 3D Blu-Ray versie ook op een 2D TV af te spelen is?

Ik wil de 3D versie, zodat ik hem eens mee kan nemen naar een vriend met een 3D TV maar verder thuis kan kijken, mocht ik zin hebben. Om nu hier speciaal een 3D TV voor te kopen gaat mij toch te ver...

NB: Ondertussen heeft Metallica hun statement waargemaakt en opgetreden op Antartica :)
http://www.metallica.com/news/history-made-in-antarctica.asp
pi_135214605
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 21:38 schreef Mr.Jorn. het volgende:
In Warschau staan de Call of Ktulu, Orion en To Live is to Die alledrie in de setlist. Fixxxer en Frayed ends staan op de 19e en 20e plek.Dit, terwijl er al meer dan 1800 keer is gestemd!
Heb je al kaarten?
pi_135221751
Wat een zooitje...
Ik zal jullie toch maar vragen of iemand nog kaartjes heeft voor Denemarken die ze te koop willen zetten, want ik kon ze niet meer krijgen.
Tips?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 8 februari 2014 @ 20:16:00 #206
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_136481366
Kirk Hammett op het podium met z'n oude band

pi_137837988
De codes voor Pinkpop worden volgende week verstuurd per mail.

Check deze FB groep om gezamenlijk te proberen een aantal zeldzame Metallica nummers in hun setlist te krijgen! Meer info op de pagina zelf!

https://www.facebook.com/groups/261151134039127/
Stop rockin' the boat.
pi_137849754
pi_137850101
Ik hoop op Fuel :P.
pi_137850184
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 12:50 schreef bassieVL het volgende:
De codes voor Pinkpop worden volgende week verstuurd per mail.
Dat is alleen als je E-tickets bestelt toch?

quote:
Check deze FB groep om gezamenlijk te proberen een aantal zeldzame Metallica nummers in hun setlist te krijgen! Meer info op de pagina zelf!

Ik heb geen facebook en kan dat niet zien!

De pagina is in ieder geval geopend: http://www.metallicabyrequest.com/results.php?s=57
pi_137853665
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 17:50 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Dat is alleen als je E-tickets bestelt toch?

Het is alleen als je online kaartjes hebt gekocht, maar dit mogen wel hardcopy kaartjes zijn die je opgestuurd krijgt. :)
pi_137856744
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 19:15 schreef Operc het volgende:

[..]

Het is alleen als je online kaartjes hebt gekocht, maar dit mogen wel hardcopy kaartjes zijn die je opgestuurd krijgt. :)
Mooi! Ben benieuwd of die zeldzame nummers in de setlist komen. Als die nummers hier op fok staan, wil ik er wel op stemmen :)
  dinsdag 18 maart 2014 @ 19:34:06 #213
10863 AgeEll
pi_137895572
Nieuwe nummer klinkt lekker :)
pi_137927529
Zo lang ze Fade to Black en Orion spelen ben ik een gelukkig mens :D Nieuwe nummer klinkt inderdaad awesome, ben benieuwd naar het nieuwe album!
  Moderator woensdag 19 maart 2014 @ 16:46:39 #215
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_137928872
Kun je ook stemmen voor anesthesia?
pi_137928892
quote:
2s.gif Op woensdag 19 maart 2014 16:46 schreef Bosbeetle het volgende:
Kun je ook stemmen voor anesthesia?
:Y
  Moderator woensdag 19 maart 2014 @ 16:50:10 #217
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_137928976
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 16:47 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

:Y
:o ook voor alle garage inc en lulu nummers :o
pi_137929592
Dit is de Top3 die we met de Facebook-actie op moment hebben:

Frayed Ends of Sanity
Eye of the beholder
Fixxxer

Het idee is om iedereen een Top3 te laten sturen en dan vragen om met zijn allen gezamelijk deze 3 nummers op te nemen tijdens het stemmen. Je mag in totaal 17 nummers uitzoeken.
Stop rockin' the boat.
pi_137930994
De show van de 16e is nu al te downloaden, dat hebben ze erg snel gemasterd en zo.

Zit een demo versie van het nieuwe nummer Lords of Summer bij zie ik.
pi_137954134
pi_138072704
hmmm lars klinkt meer als een rock drummer in een metal band...

nieuwe album kom vast uit in 2016 lol
pi_138072813
en gvd ze herhalen de riffs veel te vaak en rekken het nummer onnodig uit
pi_138104653
Ik word er ook nog niet echt warm van. Slecht is het niet, maar het roept niet bepaald een wow-gevoel op.
  maandag 24 maart 2014 @ 14:38:38 #224
134538 chansadres
Black & White
pi_138114218
De medley die op de tribute verschijnt van Ronnie James Dio. Dit nummer is kiesbaar voor Pinkpop zag ik:

http://www.rollingstone.c(...)-here-first-20140324
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_138115184
Die medley is vet _O_
pi_138400916
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 17:07 schreef bassieVL het volgende:
Dit is de Top3 die we met de Facebook-actie op moment hebben:

Frayed Ends of Sanity
Eye of the beholder
Fixxxer
Vanaf vandaag mogen we stemmen! :) De drie liedjes die je noemt, krijgen wel heel weinig stemmen.

De nummer 1 (Master of Puppets) heeft momenteel 74% vd stemmen, de nummer 17 (Creeping Death) heeft 32% vd stemmen.
The Frayed Ends of Sanity haalt 9%, Eye of the Beholder 6% en Fixxxer 2%, dus die moeten nog wel wat stemmen erbij krijgen, om live gespeeld te worden.

Leuk zo'n actie, jammer dat hij niet werkt.
pi_138401185
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 16:06 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Vanaf vandaag mogen we stemmen! :) De drie liedjes die je noemt, krijgen wel heel weinig stemmen.

De nummer 1 (Master of Puppets) heeft momenteel 74% vd stemmen, de nummer 17 (Creeping Death) heeft 32% vd stemmen.
The Frayed Ends of Sanity haalt 9%, Eye of the Beholder 6% en Fixxxer 2%, dus die moeten nog wel wat stemmen erbij krijgen, om live gespeeld te worden.

Leuk zo'n actie, jammer dat hij niet werkt.
Hoe bedoel je? :)
pi_138401297
Die facebookactie, waarbij iedereen zou stemmen op die drie liedjes.. Ze staan allemaal ver buiten de top 17.
pi_138401396
Het is inderdaad leuk, maar met 200 mensen op een totaal van 60.000 man (ook weekendkaarten?) wat mag stemmen kom je er inderdaad niet, dan zou je beter kunnen kijken wat leuke nummers zijn die het nét niet halen en je het laatste duwtje kan geven. Iets wat amper stemmen krijg je niet ineens met een paar honderd stemmen extra de setlist in?

Dus inderdaad; leuk idee, maar het gaat 'm niet worden zo vrees ik, zelf al stemt maar een kwart van de mensen die mag stemmen zit je nog 200 stemmen vs. 14800. Je bent dan 1,33% van het totaal aantal stemmers...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2014 16:23:54 ]
pi_138401398
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 16:19 schreef BillDauterive het volgende:
Die facebookactie, waarbij iedereen zou stemmen op die drie liedjes.. Ze staan allemaal ver buiten de top 17.
Ah, dacht dat je de algemene actie van Metallica bedoelde.
En het is ook logisch dat het niet werkt. Iedereen mag op 17 nummers stemmen en vervolgens gaat een kleine groep stemmen op 3 specifieke nummers. Omdat niet is afgesproken waar de andere 14 stemmen naartoe gaan, zijn ze indirect zichzelf aan het tegenwerken. Maar dat hebben ze nog niet door geloof ik.
pi_138401417
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 april 2014 16:22 schreef Loveless85 het volgende:
Het is inderdaad leuk, maar met 200 mensen op een totaal van 60.000 man (ook weekendkaarten?) wat mag stemmen kom je er inderdaad net, dan zou je beter kunnen kijken wat leuke nummers zijn die het nét niet halen en je het laatste duwtje kan geven. Iets wat amper stemmen krijg je niet ineens met een paar honderd stemmen extra de setlist in?

Dus inderdaad; leuk idee, maar het gaat 'm niet worden zo vrees ik, zelf al stemt maar een kwart van de mensen die mag stemmen zit je nog 200 stemmen vs. 14800. Je bent dan 1,33% van het totaal aantal stemmers...
Ja, mensen met een weekendkaart krijgen ook een code. :)
pi_138401911
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 16:22 schreef Operc het volgende:

[..]

Ah, dacht dat je de algemene actie van Metallica bedoelde.
En het is ook logisch dat het niet werkt. Iedereen mag op 17 nummers stemmen en vervolgens gaat een kleine groep stemmen op 3 specifieke nummers. Omdat niet is afgesproken waar de andere 14 stemmen naartoe gaan, zijn ze indirect zichzelf aan het tegenwerken. Maar dat hebben ze nog niet door geloof ik.
Ik heb geen facebook, dus ook geen idee hoe groot de groep was :)

In Lima is het wel gelukt 4 'onbekende' liedjes op de setlist te krijgen. Hit the Lights, Disposable Heroes, The Four Horsemen en Fight Fire With Fire werden live gespeeld. o.a. Nothing Else Matters viel buiten die top 17 en werd niet gespeeld.

http://www.setlist.fm/set(...)a-peru-3bc23024.html
pi_138402486
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 16:40 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Ik heb geen facebook, dus ook geen idee hoe groot de groep was :)

In Lima is het wel gelukt 4 'onbekende' liedjes op de setlist te krijgen. Hit the Lights, Disposable Heroes, The Four Horsemen en Fight Fire With Fire werden live gespeeld. o.a. Nothing Else Matters viel buiten die top 17 en werd niet gespeeld.

http://www.setlist.fm/set(...)a-peru-3bc23024.html
Het is ook wel mogelijk, maar door af te spreken op welke 3 liedjes je gaat stemmen, hou je 14 mogelijke liedjes over. Als je daar dan vervolgens op de meer voor de hand liggende liedjes stemt, dan concurreer je met je 3 voorkeurliedjes. De manier waarop het het beste zal werken (er vanuit gaande dat niet iedereen tegelijk stemt) is om op die 3 liedjes te stemmen en bij de overige 14 liedjes te kiezen voor de liedjes die de minste stemmen hebben gekregen. Dat verandert steeds waardoor ze er niet in zullen komen, terwijl je daarmee de directe concurrenten van je 3 voorkeursliedjes niet helpt. Ik weet niet wat ze in Lima precies gedaan hebben, misschien gingen ze daar al voor liedjes die er steeds bijna in zaten? (Heb het hele project niet zo gevolgd.)
pi_138403217
Wie niet waagt, wie niet wint. Er zijn nog genoeg zieltjes te winnen.
Stop rockin' the boat.
pi_138419348
wel verdomme zeg ik wist nog niet dat metallica beliebers waren
http://www.blabbermouth.net/news/metallica-yes-we-are-beliebers/
pi_138574336
Ik vraag me af in hoeverre de uiteindelijke setlist representatief is voor de uitgebrachte stemmen.
Je zou een totaal andere setlist verwachten maar seek and destroy zit er nog keurig in, net als one, sad but true, whiskey, sandman, nothing else matters, etc. Komt op mij toch over als een setlist die gemanipuleerd wordt om meerdere kanten, de commerciele hits en meerdere periodes van de band te belichten. Anders gezegd, ik kan me niet voorstellen dat de massa op dit soort nummers stemt ervanuitgaande dat de rest dat wel zal doen.

Dit zou pas verrassend zijn:

Hit the lights
Motorbreath
Fade to black
Four horsemen
Battery
Blackened
Whiplash
Disposable heroes
Blitzkrieg
Trapped under ice
Welcome home
Damage Inc
Phantom lord
Creeping death
Breadfan
The Prince
Dyers eve

[ Bericht 12% gewijzigd door TheMercenary976 op 06-04-2014 16:45:09 ]
pi_138577458
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 16:19 schreef TheMercenary976 het volgende:
Ik vraag me af in hoeverre de uiteindelijke setlist representatief is voor de uitgebrachte stemmen.
Je zou een totaal andere setlist verwachten maar seek and destroy zit er nog keurig in, net als one, sad but true, whiskey, sandman, nothing else matters, etc. Komt op mij toch over als een setlist die gemanipuleerd wordt om meerdere kanten, de commerciele hits en meerdere periodes van de band te belichten. Anders gezegd, ik kan me niet voorstellen dat de massa op dit soort nummers stemt ervanuitgaande dat de rest dat wel zal doen.

Dit zou pas verrassend zijn:

Hit the lights
Motorbreath
Fade to black
Four horsemen
Battery
Blackened
Whiplash
Disposable heroes
Blitzkrieg
Trapped under ice
Welcome home
Damage Inc
Phantom lord
Creeping death
Breadfan
The Prince
Dyers eve
De lijst die je noemt zou zeker verrassend zijn, maar de niet echte fans kennen de meeste van die nummers niet. Die willen gewoon de bekende liedjes horen. Dat geldt al helemaal voor de weekendgangers die niet speciaal hun kaartje voor Metallica hebben gekocht natuurlijk. :)
pi_138578639
Waarom zouden ze dan wel master of puppets, seek and destroy, creeping death, and justice for all , battery en ride the lightning kennen? Denk daar maar eens over na ;)
pi_138580323
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 18:26 schreef TheMercenary976 het volgende:
Waarom zouden ze dan wel master of puppets, seek and destroy, creeping death, and justice for all , battery en ride the lightning kennen? Denk daar maar eens over na ;)
Die eerste 2 zijn toch ook gewoon vaste waarden in de setlist? Of in ieder geval bekende nummers. S&D wordt in ieder geval vaak gebruikt als afsluiter van de setlist. Andere twee nummers heb ik geen idee van. Ik snap niet goed welk punt je probeert te maken eigenlijk.
pi_138582256
Dat er waarschijnlijk ook veel niet-Metallica fans stemmen kan ik me voorstellen, maar het grootste deel dat gaat stemmen lijkt me toch wel fan. Als ik denk vanuit de fan zou ik verwachten dat men juist alleen stemt op "obscure" keuzes omdat men de rest al zo vaak heeft gehoord. Maar misschien ben ik wel een ouwe old school lul.
  FOK!fotograaf zondag 6 april 2014 @ 21:48:13 #241
159915 -Menn0-
MNO
pi_138589783
Er van uit gaande dat er mensen buiten de "echte" fans om gaan stemmen ;) Volgens mij weet 3/4 niet eens dat je kan stemmen!
,,/
  zondag 6 april 2014 @ 22:43:32 #242
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_138593248
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 20:00 schreef TheMercenary976 het volgende:
Dat er waarschijnlijk ook veel niet-Metallica fans stemmen kan ik me voorstellen, maar het grootste deel dat gaat stemmen lijkt me toch wel fan. Als ik denk vanuit de fan zou ik verwachten dat men juist alleen stemt op "obscure" keuzes omdat men de rest al zo vaak heeft gehoord. Maar misschien ben ik wel een ouwe old school lul.
Aan de lijst valt juist heel duidelijk op te maken dat vooral de 'generieke' fans de lijst domineren.
De 'kern' van de fans hoopt juist veel op the frayed ends of sanity, fixxxer, de nieuwe ronnie rising en meer van de minder bekende tracks.
0 topics op naam. 14.gif
pi_138596627
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 22:43 schreef Broekpaling het volgende:

[..]

Aan de lijst valt juist heel duidelijk op te maken dat vooral de 'generieke' fans de lijst domineren.
De 'kern' van de fans hoopt juist veel op the frayed ends of sanity, fixxxer, de nieuwe ronnie rising en meer van de minder bekende tracks.
Waarschijnlijk heb je dan 'generieke' fans, een 'kern' van de fans en ook nog 'old school' fans.
Ik ben van de laatste categorie. Die willen geen black album/load/reload en alles wat daarna kwam horen.
  maandag 7 april 2014 @ 00:05:16 #244
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_138597011
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 23:56 schreef TheMercenary976 het volgende:

[..]

Waarschijnlijk heb je dan 'generieke' fans, een 'kern' van de fans en ook nog 'old school' fans.
Ik ben van de laatste categorie. Die willen geen black album/load/reload en alles wat daarna kwam horen.
Daar zit ook een kern van waarheid in.
0 topics op naam. 14.gif
pi_138618823
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 16:19 schreef TheMercenary976 het volgende:Anders gezegd, ik kan me niet voorstellen dat de massa op dit soort nummers stemt ervanuitgaande dat de rest dat wel zal doen.
Waarom niet? Als de stemming blind geweest was en ik geen tussenstand had kunnen zien, had ik op One, Seek and Destroy, Sad But True, enz gestemd.
Ik ga ze voor het eerst zien en wil dan het liefst de liedjes horen die ik ken. Waarschijnlijk denken veel mensen zo, wat dan wel jammer is voor de echte fans.

Ik begrijp trouwens niet waarom je Whiskey In The Jar in je opsomming hebt staan, want die spelen ze buiten Ierland vrijwel nooit live, volgens setlist.fm :)
pi_140420132
Nog een weekje en dan in Hamburg *O*
pi_140421934
Bijna Rock am Ring :9 *O*

Mochten er nog mensen naar Metallica willen en Pinkpop uitverkocht zijn; V&A / [TK] Rock am Ring 2014 kaartje
Nu voor spotprijsje, en je krijgt er nog een meer dan degelijke line-up bij naast Metallic (Linkin Park, Iron Maiden, Slayer, Nine inch Nails, Offspring, Alter Bridge, A7X, etc. etc.)
pi_141022299
Leuke concerten in Hamburg en Pinkpop. In Juli nog twee concerten en dan heb ik mijn portie weer gehad.

Lars drumt 'tegen' Chat Smith en Will Ferrell:
http://www.spin.com/artic(...)ampaign=spinfacebook
Stop rockin' the boat.
pi_141235667
Ik heb het Pinkpop-concert op tv gekeken, prima show! Lords of Summer klonk goed ^O^

Het lijkt wel alsof ze live de nummers steeds 'sneller' en uptempo willen spelen :{
Komt niet zo goed uit de verf als je het mij vraagt. One (persoonlijk hun beste track ever) gaat zo snel dat James de tekst niet eens bij kan houden :?
  woensdag 18 juni 2014 @ 10:00:26 #250
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_141235943
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 09:49 schreef Mip1988 het volgende:
Ik heb het Pinkpop-concert op tv gekeken, prima show! Lords of Summer klonk goed ^O^

Het lijkt wel alsof ze live de nummers steeds 'sneller' en uptempo willen spelen :{
Komt niet zo goed uit de verf als je het mij vraagt. One (persoonlijk hun beste track ever) gaat zo snel dat James de tekst niet eens bij kan houden :?
Probleem is denk ik dat One echt zo'n plaat is die ze zelf niet meer kunnen horen bijna. Die doen ze echt bijna altijd..
Get woke, go broke!
  zondag 29 juni 2014 @ 00:14:34 #251
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_141668407
Nu live op BBC2 Glastonbury.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_146286114
Schopje.

Er is een kans dat ze over 25,5u bevestigt worden voor http://www.der-ring.de/
Nieuwe festival op de oude plek van Rock am Ring. Nurburgring dus.
  FOK!fotograaf dinsdag 4 november 2014 @ 16:14:59 #253
159915 -Menn0-
MNO
pi_146295255
Ik kom net even onder m'n steen vandaan, maar wat is er met RaR gebeurd dan? :@
,,/
pi_146295342
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 16:14 schreef -Menn0- het volgende:
Ik kom net even onder m'n steen vandaan, maar wat is er met RaR gebeurd dan? :@
Kort verhaal; die hadden mot met de eigenaren van de Nurburgring, en zijn dit jaar een stukje verder op in Mendig. Vervolgens hebben de eigenaren van de Ring met een aantal andere partners een nieuw festival (met vrijwel hetzelfde format) opgezet, en dat zal in 2015 voor het eerst plaatsvinden.

Lange versies:
FES / Der Ring Grüne Hölle Rock // Rockavaria // Duitsland // 29-31 mei '15
FES / Rock Am Ring & Rock Im Park 2015 // 5-7 juni // Duitsland
pi_146312697
99% zeker dat ze morgen aangekondigd worden voor Der Ring Grune Holle festival
pi_146327956

Staan ook in Wenen en Munchen
pi_146329017
Ik word er eerlijk gezegd niet zo warm van. Wordt tijd voor nieuw materiaal.
pi_146329148
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 13:57 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Me too. Laatste tours allemaal gezien, maar goffedomme hé, not again een tour zonder nieuw materiaal. Plus vorig jaar 2,5 uur lang staan inlikken bij Marek Lieberberg en Rock am Ring, en een jaar later ongegeneerd bij de grote concurrent (echt water/vuur tussen RaR en Der Ring) gaan spelen... :')
pi_147015867

Tevens aangekondigd voor Reading/Leeds (UK), laatste weekend augustus. Geruchten over Pukkelpop en wellicht Lowlands, en mogelijke terugkeer van het Sonisphere festival.
pi_147018950
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 13:57 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Komt toch?
pi_147019282
quote:
5s.gif Op woensdag 26 november 2014 13:03 schreef Godshand het volgende:

[..]

Komt toch?
Dat wordt onderhand ook al 4 jaar geroepen.
pi_147019890
quote:
5s.gif Op woensdag 26 november 2014 13:03 schreef Godshand het volgende:

[..]

Komt toch?
Nog geen releasedate, en dit is weer een 'Escape From The Studio'/'European Summer Vacation'-achtige tour. Tijdens de vorige tour wel één nieuw nummer.
pi_147021060
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 13:13 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Dat wordt onderhand ook al 4 jaar geroepen.
Sinds The Black Album nemen ze 5 jaar pauze na de release van een album :)
pi_147022194
quote:
6s.gif Op woensdag 26 november 2014 14:01 schreef Godshand het volgende:

[..]

Dan zijn ze al een jaar te laat.
pi_147037483
quote:
6s.gif Op woensdag 26 november 2014 14:01 schreef Godshand het volgende:

[..]

Ik zie nog een interview voor me uit 1996 bij de release van Load: "5 jaar is echt te lang, we gaan onze fans niet meer zo lang laten wachten"...
pi_147050531
Stop rockin' the boat.
pi_148780087

Toen ik dit zag dacht ik ''Hmm oke dus dan speel je dat album na, maar hoe los je dat op met de vocals? Dat kan je er nooit op laten lijken...''. Maar luister het eens, positief verbaasd over de kwaliteit van dit.
pi_152458332
Metallica heeft gister opgetreden tijdens Rock in Rio Las Vegas, best een prima set:

The Ecstasy of Gold
(Ennio Morricone song)
Fuel: eerste keer als opener gebruikt
Master of Puppets
King Nothing *O* niet meer gespeeld sinds The Fillmore 2011
Disposable Heroes *O*
Welcome Home (Sanitarium)
(preceded by guitar solo)
Lords of Summer
The Unforgiven
Cyanide
Sad But True
Turn the Page
(Bob Seger cover) (preceded by bass solo)
One
For Whom the Bell Tolls
Blackened
Nothing Else Matters
Enter Sandman
Encore:
Whiskey in the Jar
([traditional] cover) (preceded by Frayed Ends Of Sanity jam)
Creeping Death
Seek & Destroy
  zondag 10 mei 2015 @ 16:36:37 #269
108913 Godshand
guide4you
pi_152462300
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:30 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Metallica heeft gister opgetreden tijdens Rock in Rio Las Vegas, best een prima set:

The Ecstasy of Gold
(Ennio Morricone song)
Master of Puppets
Disposable Heroes *O*
Lords of Summer
The Unforgiven
Cyanide
Sad But True
Turn the Page
One
For Whom the Bell Tolls
Blackened
Nothing Else Matters
Enter Sandman
Encore:
Whiskey in the Jar
Creeping Death
Seek & Destroy
Saai, nog steeds de nieuwe nummers niet. Gooi dan S&M erin ofzo, set komt in de buurt met beter geluid
pi_152465070
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:30 schreef Mr.Jorn. het volgende:

The Ecstasy of Gold
(Ennio Morricone song)
Master of Puppets
Disposable Heroes *O*
Lords of Summer
The Unforgiven
Cyanide
Sad But True
Turn the Page
One
For Whom the Bell Tolls
Blackened
Nothing Else Matters
Enter Sandman
Encore:
Whiskey in the Jar
Creeping Death
Seek & Destroy
Die Frayed Ends jam ga ik eens checken. Altijd al eens live gespeeld willen horen.
pi_152465365
Meh
pi_152465814
Lords of summer is nieuw, maar speelden ze vorige zomer ook al.
pi_152496901
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2015 18:16 schreef Mgolovic het volgende:

[..]

Die Frayed Ends jam ga ik eens checken. Altijd al eens live gespeeld willen horen.
Zie youtube, Frayed Ends is vorig jaar live gespeeld in Helsinki. Als je zoekt op 'Frayed Ends of Sanity live' vind je hem wel.
pi_152497352
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 18:23 schreef Mr.Jorn. het volgende:

[..]

Zie youtube, Frayed Ends is vorig jaar live gespeeld in Helsinki. Als je zoekt op 'Frayed Ends of Sanity live' vind je hem wel.
Had hem al gevonden idd.
  maandag 11 mei 2015 @ 18:39:30 #275
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_152497396
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 18:55 schreef Loveless85 het volgende:
Lords of summer is nieuw, maar speelden ze vorige zomer ook al.
Dat vond ik toen ie uit kwam geen geweldig nummer maar live vond ik hem echt goed :P
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zaterdag 30 mei 2015 @ 08:10:26 #276
10863 AgeEll
pi_153094476
Wat een vette setlist gister!!

Toch balen dat we dit jaar niet konden.

Kan ff geen linkie plaatsen
  Moderator zaterdag 30 mei 2015 @ 08:36:37 #277
332671 crew  indiaantje89
pi_153094589
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 08:10 schreef AgeEll het volgende:
Wat een vette setlist gister!!

Toch balen dat we dit jaar niet konden.

Kan ff geen linkie plaatsen
The Ecstasy of Gold (Ennio Morricone song)
1. Fuel
2. For Whom the Bell Tolls
3. Metal Militia
4. King Nothing
5. Disposable Heroes
6. The Unforgiven II (First time played live since December 8, 1997 and first time played in concert.)
7. Cyanide
8. Lords of Summer
9. Sad But True
10. The Frayed Ends of Sanity
11. One
12. Master of Puppets
13. Damage, Inc.
14. Fade to Black
15. Seek & Destroy

Encore:
16. Creeping Death
17. Nothing Else Matters
18. Enter Sandman (with 'The Frayed Ends of Sanity' outro jam)
pi_153094693
pi_153199909
pi_154140649
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 17:43 schreef RacerDKB het volgende:

Toen ik dit zag dacht ik ''Hmm oke dus dan speel je dat album na, maar hoe los je dat op met de vocals? Dat kan je er nooit op laten lijken...''. Maar luister het eens, positief verbaasd over de kwaliteit van dit.
Ik kwam deze per toeval via een comment van het origineel tegen en moet inderdaad zeggen, dit klinkt een stuk beter.
pi_156162176
Setlist van gisteravond, Quebec City:

The Ecstasy of Gold
(Ennio Morricone song)
Creeping Death
Master of Puppets
Battery
Harvester of Sorrow
Ride the Lightning
The Unforgiven II
St. Anger
Wherever I May Roam
Sad But True
The Frayed Ends of Sanity
One
For Whom the Bell Tolls
Fade to Black
Seek & Destroy

Encore:
Turn the Page
(Bob Seger cover)
Nothing Else Matters
Enter Sandman

Geen grapje. Unforgiven 2, St. Anger en Frayed in een setlist!
  donderdag 17 september 2015 @ 11:02:19 #282
10863 AgeEll
pi_156165033
supervette setlist zeg. Een iets bredere focus ipv alleen op de eerste albums. Nog een nummertje van DM er bij :)

(nog liever een nieuw album + tour natuurlijk :))
pi_156165754
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 11:02 schreef AgeEll het volgende:
supervette setlist zeg. Een iets bredere focus ipv alleen op de eerste albums. Nog een nummertje van DM er bij :)

(nog liever een nieuw album + tour natuurlijk :))
De dag ervoor speelden ze All Nightmare Long en The Day That Never Comes van DM. Daarnaast King Nothing!
  vrijdag 18 september 2015 @ 10:15:45 #284
10863 AgeEll
pi_156192988
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 11:40 schreef Mr.Jorn. het volgende:

[..]

De dag ervoor speelden ze All Nightmare Long en The Day That Never Comes van DM. Daarnaast King Nothing!
ja, zijn leuk bezig die jongens.
pi_158299257
Bizar, the Unforgiven III in de Top 2000...

Daarnaast NEM, One, Sandman, Sad, Puppetz en Fade.
  donderdag 17 december 2015 @ 10:13:06 #286
10863 AgeEll
pi_158302719
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 23:55 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Bizar, the Unforgiven III in de Top 2000...

Daarnaast NEM, One, Sandman, Sad, Puppetz en Fade.
wel lekker rijtje

verdubbeling van aantal liedjes volgens mij
pi_164662191
quote:
METALLICA will release its long-awaited new album, "Hardwired…To Self-Destruct", on November 18. The follow-up to 2008's "Death Magnetic" consists of two discs, with nearly 80 minutes of music.

Says the band: "'Hardwired…' represents the next phase of our journey as METALLICA and we are so excited to share it with you.

"If anyone was tuned into radio station 93X in Minneapolis earlier today, you heard the world debut of the first track, 'Hardwired', and we're hoping you'll hear a lot more of it in the coming days.

"Produced by Greg Fidelman, along with James [Hetfield] and Lars [Ulrich], this is our eleventh studio album and is available for pre-order in a variety of configurations including 12 songs on a double CD, vinyl, digital download, as well as a deluxe version with the riffs that were the origins of the album. Everyone who pre-orders the album through Metallica.com will receive an instant download of the song 'Hardwired'."

Disc One

01. Hardwired
02. Atlas, Rise!
03. Now That We're Dead
04. Moth Into Flame
05. Am I Savage?
06. Halo On Fire

Disc Two

01. Confusion
02. Dream No More
03. ManUNkind
04. Here Comes Revenge
05. Murder One
06. Spit Out The Bone

Disc Three (Deluxe Edition Only)

01. Lords Of Summer
02. Riff Charge (Riff Origins)
03. N.W.O.B.H.M. A.T.M. (Riff Origins)
04. Tin Shot (Riff Origins)
05. Plow (Riff Origins)
06. Sawblade (Riff Origins)
07. RIP (Riff Origins)
08. Lima (Riff Origins)
09. 91 (Riff Origins)
10. MTO (Riff Origins)
11. RL72 (Riff Origins)
12. Frankenstein (Riff Origins)
13. CHI (Riff Origins)
14. X Dust (Riff Origins)
pi_164672556
Yes! ^O^
pi_164675227
Alleen Amerikanen (mensen uit de US en Canada) kunnen straks het album digitaal downloaden na betaling en nu al pre-orderen.

Voor andere landen zeggen ze dat men moet kijken naar hun digitale distributeur. Wie zijn dit dan?
pi_164675247
Waarschijnlijk komt ie wel in de European Store van de MetStore. Anders heeft Large hem vast wel.

En oh ja: lekker trashy.
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 11:48:14 #292
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_164675359
Als ze niet op streaming gaan zitten, dan zal ik deze plaat missen. De tijd dat ik blind een Metallica-cd kocht is ver verleden tijd.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 11:52:12 #293
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_164675448
Die hoes :') Mijn hemel zeg...

"ManUNkind" :X :')

Maar goed, dat nummer hierboven is nu al het leukst wat ze de afgelopen 25 jaar gemaakt hebben wat mij betreft, dus dat schept ook wel weer hoop :)
Robert Moog died for our synths
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 12:16:29 #294
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_164675895
Is gewoon een verschrikkelijke imitatie van deze cover:

pi_164675935
quote:
To self-destruct inderdaad. Wat een stel nietszeggende aan elkaar geplakte rifjes zeg.
pi_164676351
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 11:48 schreef thedeedster het volgende:
Als ze niet op streaming gaan zitten, dan zal ik deze plaat missen. De tijd dat ik blind een Metallica-cd kocht is ver verleden tijd.
Het album zal wel op YouTube gezet worden
pi_164676753
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 11:48 schreef thedeedster het volgende:
De single (en hele catalogus) staat er gewoon op, dus dat zal geen probleem worden.
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 13:18:38 #298
182233 thedeedster
pi_164676947
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 13:05 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

De single (en hele catalogus) staat er gewoon op, dus dat zal geen probleem worden.
Niet op Deezer... :(
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_164677111
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 13:18 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Niet op Deezer... :(
Ja okee, Spotify wel, en ongetwijfeld ook op Apple Music.
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 13:32:25 #300
182233 thedeedster
pi_164677160
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 13:29 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ja okee, Spotify wel, en ongetwijfeld ook op Apple Music.
Ach, ik heb de cd's nog. :)
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 13:46:04 #301
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_164677386
quote:
6s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 12:16 schreef Dagoduck het volgende:
Is gewoon een verschrikkelijke imitatie van deze cover:

[ afbeelding ]
Ik moest direct aan Ash Koosha denken:
Robert Moog died for our synths
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties