abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115850789
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 00:15 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Hoe lukt het jou toch om telkens met de meest erbarmelijke onzin op de proppen te komen?
Als Ga.aguyim dat nou zou opmerken, zou ik me verontschuldigen tegenover hem.
Maar nu zegt jouw opmerking me niks.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_115850993
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 00:16 schreef VanishedEntity het volgende:

[..]

Het verhaal van Jozef en zijn broers als verklaring/motief nemen voor het reilen en zeilen van de Rothschildts of joden in het algemeen is wel hééééééél erg (dubieus) :') .
Zoiets als oproepen tot herleving van de VOC-mentaliteit? Of een beroep op de joods-christelijke waarden?
Of elk jaar tegen elkaar zeggen: Volgend jaar in Jeruzalem?
Of je beroepen op een belofte van een of andere god, meer dan 4000 jaar geleden, aan de vader van zowel de weggejaagde, eerstgeboren zoon als de geaccepteerde, tweede zoon?
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_115851016
Wel gek dat vrijwel de gehele familie ongeschonden uit allerlei oorlogen is gekomen.
Misschien iets met geld, het zal me niet verbazen als ze zichzelf nog verrijkt hebben tijdens wo II.

Ja, ja poe poe daar kijken jullie van op he.?
Er is nog een boekenplank actief op ons mooie forum, dat is boekenplank. jawel deze creatieve geest jat mijn naam en zet er een punt achter. Deed hij dat laatste maar.
pi_115851339
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 23:38 schreef Viajero het volgende:

[..]

Zo, even een 4000 jaar oude erfschuld bij alle joden neerleggen. Voel je je goed daarbij?
Maar even serieus: ik wist niet van een ereschuld aangaande die verkoop.
Ik ging uit van het idee dat het zelfbeeld van (leden van een) volk bepaald wordt door de verhalen die verteld worden over het verleden van dat volk. Of die verhalen waar zijn, doet niet terzake.
Het Nederlandse volk gelooft collectief in Sinterklaas. Iraniërs geloven in Hadzji Firoez.
Extrapolerend: het zelfbeeld van de joden wordt o.a. bepaald door de verhalen in Genesis.

Hoe beleef jij de verhalen van Genesis, die toch geacht worden het ontstaan van jouw volk te beschrijven?

Ik heb als katholiek jongetje geleerd, dat als er een oorlog kwam tussen Nederland en het Vaticaan, dat ik dan het Vaticaan moest gaan verdedigen. (Over dubbele loyaliteit gesproken!)
pi_115853995
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 01:04 schreef Kees22 het volgende:
Zoiets als oproepen tot herleving van de VOC-mentaliteit?
De klassieke BakEllende blunder wordt vziw niet onder de noemer "religie" of "religieuze norm/waarde" geplaatst dus die kan je al afstrepen.

quote:
Of elk jaar tegen elkaar zeggen: Volgend jaar in Jeruzalem?
Daar is op zichzelf staand niets dubieus aan.

quote:
Of een beroep op de joods-christelijke waarden?
Mag ik daar dan eerst een fatsoenlijk strak omlijnde definitie van kthnxbye niet specifiek tegen jou gericht? Aangezien ze het binnen elk van de drie hoofd-monotheïstische religies al eeuwenlang niet eens kunnen worden over wat nou precies wel of niet joods/christelijk/islamitisch is...

quote:
Of je beroepen op een belofte van een of andere god, meer dan 4000 jaar geleden, aan de vader van zowel de weggejaagde, eerstgeboren zoon als de geaccepteerde, tweede zoon?
Dan is het aan diezelfde godheid om daar opvolging aan te geven en niet de mens. Maar even los daarvan; dat en dat verhaal van Jozef en zn broers mogen dan wel kernverhalen uit Thora/OT zijn, daarmee zijn het niet gelijk ook kernwaarden uit de betreffende religies. Om dan een link te gaan leggen ts de weddenschap van bankier Rothschild en het laatste verhaal is m.i. wel erg makkelijk scoren. Dat verhaal is eerder tot stand gekomen doordat ooit 11 v/d 12 broers de kolder in hun kop kregen ipv het labeltje "joden"; vervang het laatste door "moslims", "satanisten", "scientologisten" of van mij part "aanhangers v/d religie v/h vliegende spaghettimonster" en je hebt exact hetzelfde verhaal.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 10:06:47 #56
111528 Viajero
Who dares wins
pi_115857299
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 01:17 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik ging uit van het idee dat het zelfbeeld van (leden van een) volk bepaald wordt door de verhalen die verteld worden over het verleden van dat volk. Of die verhalen waar zijn, doet niet terzake.
Het Nederlandse volk gelooft collectief in Sinterklaas. Iraniërs geloven in Hadzji Firoez.
Extrapolerend: het zelfbeeld van de joden wordt o.a. bepaald door de verhalen in Genesis.

Hoe beleef jij de verhalen van Genesis, die toch geacht worden het ontstaan van jouw volk te beschrijven?

Ik heb als katholiek jongetje geleerd, dat als er een oorlog kwam tussen Nederland en het Vaticaan, dat ik dan het Vaticaan moest gaan verdedigen. (Over dubbele loyaliteit gesproken!)
Mijn volk? Ik ben niet Joods :)

Als Katholiek hoor ik volgens mij trouwens wel in de Bijbel te geloven, inclusief het verhaal van Jozef en zijn broers. Daarom vind ik het een beetje vreemd dat je alleen de Joden eruit pikt in dezen, Christelijke bankiers horen net zo goed in dat verhaal te geloven.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_115859229
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 23:47 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Waarbij ik aannam dat het _O_ vooral bedoeld was voor het joods zijn van Rothschildt, niet voor de speculatie tegen de euro.
Nee, dat ze begonnen in een getto en nu een van de rijkste families van de wereld zijn.
pi_115860369
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 11:20 schreef Ga.aguyim het volgende:

[..]

Nee, dat ze begonnen in een getto en nu een van de rijkste families van de wereld zijn.
:')

Stalin. ^O^ Geboren als pauper, gestorven als premier. _O_
pi_115860398
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 11:56 schreef 100% Tukker het volgende:

[..]

:')

Stalin. ^O^ Geboren als pauper, gestorven als premier. _O_
Is niet te vergelijken.
pi_115860546
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 11:57 schreef Ga.aguyim het volgende:

[..]

Is niet te vergelijken.
Klopt. Vergeleken met de Rothschilds is Stalin die Werther's Echte opa met een gouden hart... :')
pi_115860560
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 12:02 schreef 100% Tukker het volgende:

[..]

Klopt. Vergeleken met de Rothschilds is Stalin die Werther's Echte opa met een gouden hart... :')
Nee.
pi_115860615
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 12:03 schreef Ga.aguyim het volgende:

[..]

Nee.
Oké.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 12:18:15 #63
111528 Viajero
Who dares wins
pi_115861110
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 11:57 schreef Ga.aguyim het volgende:

[..]

Is niet te vergelijken.
Inderdaad. De nazaten van Stalin traden gelukkig niet in zijn voetsporen, terwijl de Rotschild familie al eeuwen lang de boel loopt te verzieken.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_115863089
Die achterlijke nieuwspol die ze bij het ad en hln altijd onder de artikelen zetten is ook weer mooi. 16% vind het hartverwarmend.
pi_115865492
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 23:02 schreef Marlan het volgende:

[..]

Is het racistisch om te zeggen dat het internationale Jodendom (Judea) het mondiale bankverkeer beheert en exploiteert?
Joden mochten niet bij het Gilde, vandaar dat beroepen moesten uitoefenen die buiten het gilde vielen. Op de lange termijn heeft dit zich geen windeieren gelegt, net als in elke sector is een goed netwerk belangrijk, Joden hebben door hun lange geschiedenis meer vertrouwen in hun eigen netwerk dan dat er buiten, het is dus niet vreemd dat Joden relatief veel in de financieele sector zijn betrokken, net als in de diamanthandel.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_116044282
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 03:15 schreef VanishedEntity het volgende:

[..]

De klassieke BakEllende blunder wordt vziw niet onder de noemer "religie" of "religieuze norm/waarde" geplaatst dus die kan je al afstrepen.

[..]

Daar is op zichzelf staand niets dubieus aan.

[..]

Mag ik daar dan eerst een fatsoenlijk strak omlijnde definitie van kthnxbye niet specifiek tegen jou gericht? Aangezien ze het binnen elk van de drie hoofd-monotheïstische religies al eeuwenlang niet eens kunnen worden over wat nou precies wel of niet joods/christelijk/islamitisch is...

[..]

Dan is het aan diezelfde godheid om daar opvolging aan te geven en niet de mens. Maar even los daarvan; dat en dat verhaal van Jozef en zn broers mogen dan wel kernverhalen uit Thora/OT zijn, daarmee zijn het niet gelijk ook kernwaarden uit de betreffende religies. Om dan een link te gaan leggen ts de weddenschap van bankier Rothschild en het laatste verhaal is m.i. wel erg makkelijk scoren. Dat verhaal is eerder tot stand gekomen doordat ooit 11 v/d 12 broers de kolder in hun kop kregen ipv het labeltje "joden"; vervang het laatste door "moslims", "satanisten", "scientologisten" of van mij part "aanhangers v/d religie v/h vliegende spaghettimonster" en je hebt exact hetzelfde verhaal.
De verhalen die iemand in zijn of haar jeugd hoort als onderdeel van de eigen geschiedenis gaan, of je dat nou wilt of niet, als waarheid leven. Wij zijn opgevoed met Hansje Brinkers en De Ruiter en Rembrandt en, al woon ik niet in een polder en kan ik niet schilderen, het zijn toch onze jongens. Net als wanneer Nederland het WK wint.
Belachelijk, maar het werkt wel. Ze worden onderdeel van jezelf.
  zondag 26 augustus 2012 @ 22:10:31 #67
380998 DarkAccountant
Dark numbers, full daylight
pi_116044915
Als het trouwens publiek wordt dat zo'n grote jongen wat inzet op de val van de euro, dan kan je beter speculeren op een opwaartse beweging van de euro.

Dit zijn Goldman Sachs-tactieken: tegen de pers A beweren, maar met je privé-vermogen op B inzetten.
pi_116045676
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 10:06 schreef Viajero het volgende:

[..]

Mijn volk? Ik ben niet Joods :)

Als Katholiek hoor ik volgens mij trouwens wel in de Bijbel te geloven, inclusief het verhaal van Jozef en zijn broers. Daarom vind ik het een beetje vreemd dat je alleen de Joden eruit pikt in dezen, Christelijke bankiers horen net zo goed in dat verhaal te geloven.
Oh, dat dacht ik, gezien je verdediging van Israel.

Ik vind de verbinding tussen joods en christelijk helemaal niet zo vanzelfsprekend.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En al helemaal niet in verband met geld: Jezus sloeg de tollenaars immers de tempel uit, en Judas werd door de joden betaald.
Christelijke bankiers zou ik eerder aanspreken op het liefhebben van je naaste als jezelf.
pi_116048781
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 22:02 schreef Kees22 het volgende:
De verhalen die iemand in zijn of haar jeugd hoort als onderdeel van de eigen geschiedenis gaan, of je dat nou wilt of niet, als waarheid leven. Wij zijn opgevoed met Hansje Brinkers en De Ruiter en Rembrandt en, al woon ik niet in een polder en kan ik niet schilderen, het zijn toch onze jongens. Net als wanneer Nederland het WK wint.
Belachelijk, maar het werkt wel. Ze worden onderdeel van jezelf.
Je mist het punt hier; het verhaal van Jozef en zn broers mag dan wel een hoofdverhaal zijn in de (religieuze) geschiedenis van het joods volk, het levert daarmee niet gelijk kernwaarden waaraan joden (in de praktijk van) vandaag de dag zich aan dienen te conformeren; het kan hooruit als achterliggend motief voor het verlangen naar een eigen staat en ontstaan van het huidige Israël aangedragen worden. Een verklaring/motief/reden voor die "valt-de-euro-of-niet?"-weddenschap van Rothschild vormt dat simpelweg niet. Ik als ex-christenlijke-basisschoolklant heb iig geen extra set normen&waarden specifiek uit dat stuk van het verhaal mee gekregen.

quote:
Ik vind de verbinding tussen joods en christelijk helemaal niet zo vanzelfsprekend. En al helemaal niet in verband met geld: Jezus sloeg de tollenaars immers de tempel uit, en Judas werd door de joden betaald. Christelijke bankiers zou ik eerder aanspreken op het liefhebben van je naaste als jezelf.
Klassieke drogreden: een tollenaar was een jood, maar daarmee een jood niet ook een tollenaar of farizeeër/sadduceeër. En iirc heeft Jezus Judas juist die opdracht meegegeven vlak voor het laatste avondmaal, weliswaar in verdekte termen.
  zondag 26 augustus 2012 @ 23:08:27 #70
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_116049008
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 22:02 schreef Kees22 het volgende:

[..]

De verhalen die iemand in zijn of haar jeugd hoort als onderdeel van de eigen geschiedenis gaan, of je dat nou wilt of niet, als waarheid leven.
Jij hebt je in ieder geval een belangrijk deel van de Katholieke traditie eigen gemaakt.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_116049228
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 11:20 schreef Ga.aguyim het volgende:

[..]

Die discussie is al gevoerd, via Stalin en zo.
Voor de duidelijkheid: dat had dus niks te maken met het joods zijn. Als het de familie van Stalin was geweest had je ook _O_ gedaan?
pi_116049948
quote:
4s.gif Op zondag 26 augustus 2012 23:03 schreef VanishedEntity het volgende:

[..]

Je mist het punt hier; het verhaal van Jozef en zn broers mag dan wel een hoofdverhaal zijn in de (religieuze) geschiedenis van het joods volk, het levert daarmee niet gelijk kernwaarden waaraan joden (in de praktijk van) vandaag de dag zich aan dienen te conformeren; het kan hooruit als achterliggend motief voor het verlangen naar een eigen staat en ontstaan van het huidige Israël aangedragen worden. Een verklaring/motief/reden voor die "valt-de-euro-of-niet?"-weddenschap van Rothschild vormt dat simpelweg niet. Ik als ex-christenlijke-basisschoolklant heb iig geen extra set normen&waarden specifiek uit dat stuk van het verhaal mee gekregen.
Pardon?
Het verhaal van jozef kan wel dienen als achtergrond voor het verlangen naar een eigen staat maar niet als verklaring voor een weddenschap van de Rothschild.
Wie mist hier een punt?
quote:
[..]

Klassieke drogreden: een tollenaar was een jood, maar daarmee een jood niet ook een tollenaar of farizeeër/sadduceeër. En iirc heeft Jezus Judas juist die opdracht meegegeven vlak voor het laatste avondmaal, weliswaar in verdekte termen.
Is geen drogreden.Jezus sloeg het geldelement van de joden de tempel uit, niet per se het joodse deel. En jezus gaf judas toch geen opdracht geld te vangen.
pi_116054164
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 23:25 schreef Kees22 het volgende:
Pardon?
Het verhaal van jozef kan wel dienen als achtergrond voor het verlangen naar een eigen staat maar niet als verklaring voor een weddenschap van de Rothschild.
Wie mist hier een punt?
Jij, want tot op heden heb je verzuimd uit te leggen hoe dat verband dan precies tot stand komt. Het verhandelen van broers of zussen is een praktijk die, zeker heden ten dage, niet als joodse kernwaarde wordt uitgedragen. Mss dat je wel teksten/schrift"geleerden" kan vinden die stellen dat dat kosher is in joodse stromingen die qua fundamentalisme en achterlijkheid het equivalent zijn van salafisme danwel mormonisme, maar aan die strohalm zou ik me niet vastklampen.

quote:
Is geen drogreden.Jezus sloeg het geldelement van de joden de tempel uit, niet per se het joodse deel.
Daarmee bevestig je nou juist mn punt slimpie. Als je zo te hoop loopt tegen bepaalde dubieuze groepen binnen joodse kring moet je die groepen wel bij naam noemen en niet "de joden" als sleepnet-term gebruiken. Het verschijnsel dat joden zich alleen met de financiële zaken bezig mochten houden is pas van veel later.

quote:
En jezus gaf judas toch geen opdracht geld te vangen.
Jezus had het hem ook niet expliciet verboden, dus als de schriftgeleerden zonodig een x aantal shekel willen aftikken voor iets wat van godswege moest gebeuren, moeten ze dat zelf weten.
pi_116054872
Zal ik het topic maar naar C&H schoppen?. Of misschien BNW een idee?

En zo vreemd dat bepaalde users die zo tegen generaliseren zijn daar nu plotsklaps geen problemen meer mee hebben
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_116055300
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 22:10 schreef DarkAccountant het volgende:
Als het trouwens publiek wordt dat zo'n grote jongen wat inzet op de val van de euro, dan kan je beter speculeren op een opwaartse beweging van de euro.

Dit zijn Goldman Sachs-tactieken: tegen de pers A beweren, maar met je privé-vermogen op B inzetten.
Dir inderdaad
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_116057865
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 23:12 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Die discussie is al gevoerd, via Stalin en zo.
Voor de duidelijkheid: dat had dus niks te maken met het joods zijn. Als het de familie van Stalin was geweest had je ook _O_ gedaan?
Nee, Stalin is een massamoordenaar.
  maandag 27 augustus 2012 @ 11:36:31 #77
379488 SuperImposed
The surface of the sun
pi_116060933
quote:
14s.gif Op maandag 20 augustus 2012 22:33 schreef drumstickNL het volgende:
wat een flikker; no offense maar hij weet dat dit nog even een extra zetje geeft.
kan je ook uitleggen waarom?
pi_116068826
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2012 11:36 schreef SuperImposed het volgende:
kan je ook uitleggen waarom?
Omdat hij op deze manier zijn vertrouwen in de euro opzegt en daarmee andere mensen beinvloedt. Net als wanneer Warren Buffet een investering doet veel mensen hem nadoen omdat ze, door zijn reputatie, in hem geloven.

Verder weet ik niet hoe hij dit geld inzet (vermeldt bron niet), maar als hij bijvoorbeeld andere munteenheden opkoopt met euro's zorgt hij ervoor dat de koers van de euro verder daalt. Dit kan vertrouwen in de euro verder ondermijnen (maar is wel goed voor Europese export).
  maandag 27 augustus 2012 @ 16:00:40 #79
379488 SuperImposed
The surface of the sun
pi_116069573
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:42 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Omdat hij op deze manier zijn vertrouwen in de euro opzegt en daarmee andere mensen beinvloedt. Net als wanneer Warren Buffet een investering doet veel mensen hem nadoen omdat ze, door zijn reputatie, in hem geloven.
we hebben toch vrijheid van meningsuiting? of mag hij niet zijn mening zeggen?

quote:
Verder weet ik niet hoe hij dit geld inzet (vermeldt bron niet), maar als hij bijvoorbeeld andere munteenheden opkoopt met euro's zorgt hij ervoor dat de koers van de euro verder daalt. Dit kan vertrouwen in de euro verder ondermijnen (maar is wel goed voor Europese export).
Als hij gelijk heeft dan is de daling van de koers terecht, het weerspiegelt immers onze zwakkere economie waar Rothshild niet meer in geloofd
Als hij ongelijk heeft dan verliest hij kapitalen

Wat is hier mis mee?
pi_116069613
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 16:00 schreef SuperImposed het volgende:

[..]

we hebben toch vrijheid van meningsuiting? of mag hij niet zijn mening zeggen?

[..]

Als hij gelijk heeft dan is de daling van de koers terecht, het weerspiegelt immers onze zwakkere economie waar Rothshild niet meer in geloofd
Als hij ongelijk heeft dan verliest hij kapitalen

Wat is hier mis mee?
Er is niets mis mee en ik zeg ook niet dat er iets mis mee is. Dit was mijn eerste post in dit topic.
  maandag 27 augustus 2012 @ 16:05:50 #81
379488 SuperImposed
The surface of the sun
pi_116069787
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 16:01 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Er is niets mis mee en ik zeg ook niet dat er iets mis mee is. Dit was mijn eerste post in dit topic.
maar je maakt hem wel voor flikker uit? dan is er toch wel wat mis mee
pi_116069949
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 16:05 schreef SuperImposed het volgende:
maar je maakt hem wel voor flikker uit? dan is er toch wel wat mis mee
Dat was ik niet. Kijk eens naar de usernames vriend.
pi_116070301
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 01:20 schreef paddy het volgende:
Zal ik het topic maar naar C&H schoppen?. Of misschien BNW een idee?

En zo vreemd dat bepaalde users die zo tegen generaliseren zijn daar nu plotsklaps geen problemen meer mee hebben
Van mij hoeft het niet.

En wat je tweede zin betreft: dat is inderdaad vreemd.
pi_116091657
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 00:52 schreef VanishedEntity het volgende:

[..]

Jij, want tot op heden heb je verzuimd uit te leggen hoe dat verband dan precies tot stand komt. Het verhandelen van broers of zussen is een praktijk die, zeker heden ten dage, niet als joodse kernwaarde wordt uitgedragen. Mss dat je wel teksten/schrift"geleerden" kan vinden die stellen dat dat kosher is in joodse stromingen die qua fundamentalisme en achterlijkheid het equivalent zijn van salafisme danwel mormonisme, maar aan die strohalm zou ik me niet vastklampen.
Ik heb het verband tussen de verhandeling van de broers en zussen en het verhandelen van de belangen van landgenoten inderdaad niet aangegeven. Lijkt me simpel: als je al een broertje mag verkopen, waarom dan geen vreemde?
Maar jij begint over een verband tussen het verhandelen van een broertje en het verlangen naar een joodse staat. Daar snap ik niks van. En zeker niet als in het vervolg van dat verhaal blijkt dat de achterblijvenden niet weten hoe snel ze hun joodse staat moeten opgeven als het ze tegenzit.
quote:
[..]

Daarmee bevestig je nou juist mn punt slimpie. Als je zo te hoop loopt tegen bepaalde dubieuze groepen binnen joodse kring moet je die groepen wel bij naam noemen en niet "de joden" als sleepnet-term gebruiken. Het verschijnsel dat joden zich alleen met de financiële zaken bezig mochten houden is pas van veel later.
Je haalt veel door elkaar.
Jezus sloeg het joodse geldelement de joodse tempel uit. (Het valt me in: Luther hekelde de aflatenhandel van de kerk.)
En ja, dat joden veel later uitgesloten werden van veel beroepen en uitblonken in geldhandel is mij bekend.
quote:
[..]

Jezus had het hem ook niet expliciet verboden, dus als de schriftgeleerden zonodig een x aantal shekel willen aftikken voor iets wat van godswege moest gebeuren, moeten ze dat zelf weten.
Tja, over de rol van Judas valt veel te zeggen, maar die vind ik niet zo interessant.
pi_116091789
quote:
10s.gif Op maandag 27 augustus 2012 09:31 schreef Ga.aguyim het volgende:

[..]

Nee, Stalin is een massamoordenaar.
OK, voor Bill Gates dan?
Of die Mexicaan, die KPN over aan het nemen is?
pi_116092781
Kees, wat de neuk hebben de joden en de joodse staat met dit topic te maken? anders sleep je ze er een keer niet bij.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_116093123
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 23:55 schreef Kees22 het volgende:
Ik heb het verband tussen de verhandeling van de broers en zussen en het verhandelen van de belangen van landgenoten inderdaad niet aangegeven. Lijkt me simpel: als je al een broertje mag verkopen, waarom dan geen vreemde?
Je begint zelf met een scheldkanonnade op Rothschildt en eindigt met *het verkopen van Jozef door zn 11 broers in post #43, waarmee je dus direct een verband en motief impliceert. Vervolgens geef je niet thuis wanneer er gevraagd wordt aan te wijzen waar/hoe/op welke manier *dat feit als kernwaarde uit de joodse religie/cultuur wordt uitgedragen. Lijkt me ook heel logisch dat zulks een verband ook niet aan te tonen valt; elke boerenlul met een bovengemiddelde interesse in de financiële wereld en een bootlading euro's op/in de bank kan zo'n wedje op tafel gooien.

quote:
Maar jij begint over een verband tussen het verhandelen van een broertje en het verlangen naar een joodse staat. Daar snap ik niks van. En zeker niet als in het vervolg van dat verhaal blijkt dat de achterblijvenden niet weten hoe snel ze hun joodse staat moeten opgeven als het ze tegenzit.
Volkomen bezijden het topic om daarover te blijven doorbomen, maar je weet dat dat de aanleiding is tot het ontstaan van de 12 stammen van het joodse volk, dus, nogmaals, cruciaal onderdeel uit de (ontstaans)geschiedenis daarvan. Tel daarbij op dat ze door de geschiedenis heen van hot naar her hebben gezworven en dat ze zich nergens echt thuis hebben gevoeld (understatement), en de connectie Exodusverhaal -> verlangen naar eigen staat is gauw gemaakt.

quote:
Je haalt veel door elkaar.
Jezus sloeg het joodse geldelement de joodse tempel uit. (Het valt me in: Luther hekelde de aflatenhandel van de kerk.). En ja, dat joden veel later uitgesloten werden van veel beroepen en uitblonken in geldhandel is mij bekend.
Daarmee blijft het punt van "de joden" als sleepnet-term gebruiken ipv de tollenaars en de schriftgeleerden bij hun naam noemen overeind staan. Op die laatste beroepsgroepen kan je geen samenleving bouwen, zeker niet in die tijd in die streek, dus is in deze context de term "de joden" in algemene zin gebruiken op zn zachtst gezegd, onterecht.

quote:
Tja, over de rol van Judas valt veel te zeggen, maar die vind ik niet zo interessant.
Blijkbaar wel interessant genoeg om het ook daar weer over "de joden" te hebben terwijl je de schriftgeleerden had moeten noemen.
pi_116093858
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 00:44 schreef VanishedEntity het volgende:

[..]

Je begint zelf met een scheldkanonnade op Rothschildt en eindigt met *het verkopen van Jozef door zn 11 broers in post #43, waarmee je dus direct een verband en motief impliceert. Vervolgens geef je niet thuis wanneer er gevraagd wordt aan te wijzen waar/hoe/op welke manier *dat feit als kernwaarde uit de joodse religie/cultuur wordt uitgedragen. Lijkt me ook heel logisch dat zulks een verband ook niet aan te tonen valt; elke boerenlul met een bovengemiddelde interesse in de financiële wereld en een bootlading euro's op/in de bank kan zo'n wedje op tafel gooien.
Scheldkannonade? Kernwaarde?
Het verkopen van Jozef wordt beschreven in Genesis. Net als de schepping van de wereld en het bedrog van Isaak door Jacob. Kernwaarde genoeg?
quote:
[..]

Volkomen bezijden het topic om daarover te blijven doorbomen, maar je weet dat dat de aanleiding is tot het ontstaan van de 12 stammen van het joodse volk, dus, nogmaals, cruciaal onderdeel uit de (ontstaans)geschiedenis daarvan. Tel daarbij op dat ze door de geschiedenis heen van hot naar her hebben gezworven en dat ze zich nergens echt thuis hebben gevoeld (understatement), en de connectie Exodusverhaal -> verlangen naar eigen staat is gauw gemaakt.
En dan zeg je dat ik een raar en onduidelijk verband leg.
Verlangen naar eigen staat? Ze hadden een eigen staat, een eigen land door hun god aan hen beloofd, maar het viel een beetje tegen. En toen gingen ze lafhartig te biecht bij een broertje dat ze eerder verkocht hadden en dat wel succes had gehad.

Geen wonder dat ze zich nergens thuis voelden. Ze zijn zelf, op eigen initiatief, hun door hun god gegeven land ontvlucht.

Ik denk ook dat deze discussie dit topic te buiten gaat, maar je moet niet net doen alsof je imbeciel bent en niet weet waar je over praat.
quote:
[..]

Daarmee blijft het punt van "de joden" als sleepnet-term gebruiken ipv de tollenaars en de schriftgeleerden bij hun naam noemen overeind staan. Op die laatste beroepsgroepen kan je geen samenleving bouwen, zeker niet in die tijd in die streek, dus is in deze context de term "de joden" in algemene zin gebruiken op zn zachtst gezegd, onterecht.
Uh. Heb jij nog wel enig idee waar dit over gaat?
quote:
[..]

Blijkbaar wel interessant genoeg om het ook daar weer over "de joden" te hebben terwijl je de schriftgeleerden had moeten noemen.
De schriftgeleerden die, net zoals tegenwoordig, menen de joden te vertegenwoordigen.
pi_116094791
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 01:15 schreef Kees22 het volgende:
Scheldkannonade? Kernwaarde?
Het verkopen van Jozef wordt beschreven in Genesis. Net als de schepping van de wereld en het bedrog van Isaak door Jacob. Kernwaarde genoeg?
Nog 1 keer voor de koppigen onder ons; Verhaal =/= Kernwaarde!!. Dr kan zoveel in een verhaal verteld worden, zolang er geen moraal waarnaar men als praktiserend persoon dient te streven meegegeven wordt, is het geen kernwaarde. Zo simpel ligt het.

quote:
En dan zeg je dat ik een raar en onduidelijk verband leg.
Dat doe je ook. Jouw verband overleeft Occam's scheermes niet.

quote:
Verlangen naar eigen staat? Ze hadden een eigen staat, een eigen land door hun god aan hen beloofd, maar het viel een beetje tegen. En toen gingen ze lafhartig te biecht bij een broertje dat ze eerder verkocht hadden en dat wel succes had gehad.
...met een beetje hulp van onze lieve heer, mind you ;) . Zoals het oude adagium luidt; gods wegen zijn ondoorgrondelijk.

quote:
Geen wonder dat ze zich nergens thuis voelden. Ze zijn zelf, op eigen initiatief, hun door hun god gegeven land ontvlucht.
...the Lord giveth, the Lord taketh. Soms zit het mee, soms zit het tegen; dat geldt ook voor volkeren en staten, en de joden vormen echt geen uitzondeling op die regel. De atheïstische uitleg wordt dan dat de droogte zo erg werd dat ze bij de buren moesten aankloppen; weinig lafhartigs aan.

quote:
Ik denk ook dat deze discussie dit topic te buiten gaat,
Mooi zo, zwengel hem dan niet aan en voer hem dan niet hier o|O .

quote:
maar je moet niet net doen alsof je imbeciel bent en niet weet waar je over praat.

[..]

Uh. Heb jij nog wel enig idee waar dit over gaat?
Je kan beter in de spiegel kijken en jezelf die vraag stellen. Dr is al door meer mensen gevraagd waarom/opgemerkt dat de joden er weer aan de haren worden bijgesleept, zonder dat de reden daartoe evident is. Dus we wachten nog steeds op een goed dichtgetimmed verhaal daarvoor :Z .

quote:
De schriftgeleerden die, net zoals tegenwoordig, menen de joden te vertegenwoordigen.
Zie post #55, 3de paraaf.
pi_116095946
Knibbel knabbel knuisje, wie knabbelt daar aan mijn huisje?

Kernwaarde volgens Kees22.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_116096000
quote:
14s.gif Op maandag 20 augustus 2012 22:33 schreef drumstickNL het volgende:
wat een flikker; no offense maar hij weet dat dit nog even een extra zetje geeft.
Wees hem dankbaar. Hoe eerder het klapt, hoe beter.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_116096054
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 01:17 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Het is misschien een verrassing voor je, maar volwassenen geloven niet in Sinterklaas.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_116096109
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 07:09 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Het is misschien een verrassing voor je, maar volwassenen geloven niet in Sinterklaas.
...maar in Emile Roemer.
pi_116096201
quote:
9s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 07:23 schreef Luigi het volgende:

[..]

...maar in Emile Roemer.
Bestond de SP maar niet. :D
pi_116097193
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 23:59 schreef Kees22 het volgende:

[..]

OK, voor Bill Gates dan?
Of die Mexicaan, die KPN over aan het nemen is?
Nou ja, Bill Gates werd naar een universiteit gestuurd door zijn ouders. Verder heb ik wel veel respect voor wat ie bereikt heeft. Waarom dram je zo door?
pi_116097967
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 01:05 schreef boekenplank het volgende:
Wel gek dat vrijwel de gehele familie ongeschonden uit allerlei oorlogen is gekomen.
Misschien iets met geld, het zal me niet verbazen als ze zichzelf nog verrijkt hebben tijdens wo II.
Noem eens een oorlog in de laatste 200 jaar waaraan de Rothchilds niet verdiend hebben?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 10:49:34 #97
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_116099073
Rotschild is maar een kleintje bij Goldman Sachs vergeleken, die heeft er miljarden op staan
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 10:50:44 #98
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_116099094
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 07:38 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Bestond de SP maar niet. :D
Bestand de VVD maar niet, die pakt van de modale mens en geeft jouw geld aan miljonairs
pi_116099114
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 10:50 schreef HD9 het volgende:

[..]

Bestand de VVD maar niet, die pakt van de modale mens en geeft jouw geld aan miljonairs
Nou ja, de VVD is niet veel beter inderdaad, maar wel iets. Het zijn gewoon socialisten-light.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 11:51:15 #100
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_116100818
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 10:51 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Nou ja, de VVD is niet veel beter inderdaad, maar wel iets. Het zijn gewoon socialisten-light.

Tja ze brullen over marktwerking en ondertussen maken ze een zorgkartel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')