quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 18:21 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Kijk voor de grap eens naar de balanstotaal van onze eigen ING.Het balanstotaal is natuurlijk wel iets anders dan eigen vermogen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar goed, Soros maakte $1 miljard winst toen hij in 1992 speculeerde tegen het Britse pond, dus hij speculeerde met een veelvoud van dat bedrag. 165 miljoen ben ik dus niet erg van onder de indruk, zeker niet in een tijdperk waar centrale banken met duizenden miljarden interveniëren in markten."If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
Met de futures-markten is een margin van 4 a 5 miljoen al genoeg om zo'n positie als die van Rothschild op te bouwen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 19:32 schreef SeLang het volgende:
[..]
Het balanstotaal is natuurlijk wel iets anders dan eigen vermogen.
Maar goed, Soros maakte $1 miljard winst toen hij in 1992 speculeerde tegen het Britse pond, dus hij speculeerde met een veelvoud van dat bedrag. 165 miljoen ben ik dus niet erg van onder de indruk, zeker niet in een tijdperk waar centrale banken met duizenden miljarden interveniëren in markten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The more debt, the better
Zo, even een 4000 jaar oude erfschuld bij alle joden neerleggen. Voel je je goed daarbij?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 23:36 schreef Kees22 het volgende:
Rothschildt?
Was dat niet die familie die zowel aan Napoleon als aan de Britten geld leende om oorlogen te voeren?
Win-win, dus.
Hadden die niet ook nog een tak in Oostenrijk-Hongarije?
Maar wat wil je ook met stamvaders die hun broertje verkopen omdat dat meer oplevert dan hem doodslaan. En die later bij dat broertje komen bedelen.
Erfschuld?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 23:38 schreef Viajero het volgende:
[..]
Zo, even een 4000 jaar oude erfschuld bij alle joden neerleggen. Voel je je goed daarbij?
Waarbij ik aannam dat hetquote:
Hoe lukt het jou toch om telkens met de meest erbarmelijke onzin op de proppen te komen?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 23:47 schreef Kees22 het volgende:
Waarbij ik aannam dat hetvooral bedoeld was voor het joods zijn van Rothschildt, niet voor de speculatie tegen de euro.
Het verhaal van Jozef en zijn broers als verklaring/motief nemen voor het reilen en zeilen van de Rothschildts of joden in het algemeen is wel hééééééél erg (dubieus)quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 23:36 schreef Kees22 het volgende:
Maar wat wil je ook met stamvaders die hun broertje verkopen omdat dat meer oplevert dan hem doodslaan. En die later bij dat broertje komen bedelen.
Als Ga.aguyim dat nou zou opmerken, zou ik me verontschuldigen tegenover hem.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 00:15 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Hoe lukt het jou toch om telkens met de meest erbarmelijke onzin op de proppen te komen?
Zoiets als oproepen tot herleving van de VOC-mentaliteit? Of een beroep op de joods-christelijke waarden?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 00:16 schreef VanishedEntity het volgende:
[..]
Het verhaal van Jozef en zijn broers als verklaring/motief nemen voor het reilen en zeilen van de Rothschildts of joden in het algemeen is wel hééééééél erg (dubieus).
Maar even serieus: ik wist niet van een ereschuld aangaande die verkoop.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 23:38 schreef Viajero het volgende:
[..]
Zo, even een 4000 jaar oude erfschuld bij alle joden neerleggen. Voel je je goed daarbij?
De klassieke BakEllende blunder wordt vziw niet onder de noemer "religie" of "religieuze norm/waarde" geplaatst dus die kan je al afstrepen.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 01:04 schreef Kees22 het volgende:
Zoiets als oproepen tot herleving van de VOC-mentaliteit?
Daar is op zichzelf staand niets dubieus aan.quote:Of elk jaar tegen elkaar zeggen: Volgend jaar in Jeruzalem?
Mag ik daar dan eerst een fatsoenlijk strak omlijnde definitie van kthnxbye niet specifiek tegen jou gericht? Aangezien ze het binnen elk van de drie hoofd-monotheïstische religies al eeuwenlang niet eens kunnen worden over wat nou precies wel of niet joods/christelijk/islamitisch is...quote:Of een beroep op de joods-christelijke waarden?
Dan is het aan diezelfde godheid om daar opvolging aan te geven en niet de mens. Maar even los daarvan; dat en dat verhaal van Jozef en zn broers mogen dan wel kernverhalen uit Thora/OT zijn, daarmee zijn het niet gelijk ook kernwaarden uit de betreffende religies. Om dan een link te gaan leggen ts de weddenschap van bankier Rothschild en het laatste verhaal is m.i. wel erg makkelijk scoren. Dat verhaal is eerder tot stand gekomen doordat ooit 11 v/d 12 broers de kolder in hun kop kregen ipv het labeltje "joden"; vervang het laatste door "moslims", "satanisten", "scientologisten" of van mij part "aanhangers v/d religie v/h vliegende spaghettimonster" en je hebt exact hetzelfde verhaal.quote:Of je beroepen op een belofte van een of andere god, meer dan 4000 jaar geleden, aan de vader van zowel de weggejaagde, eerstgeboren zoon als de geaccepteerde, tweede zoon?
Mijn volk? Ik ben niet Joodsquote:Op woensdag 22 augustus 2012 01:17 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Maar even serieus: ik wist niet van een ereschuld aangaande die verkoop.
Ik ging uit van het idee dat het zelfbeeld van (leden van een) volk bepaald wordt door de verhalen die verteld worden over het verleden van dat volk. Of die verhalen waar zijn, doet niet terzake.
Het Nederlandse volk gelooft collectief in Sinterklaas. Iraniërs geloven in Hadzji Firoez.
Extrapolerend: het zelfbeeld van de joden wordt o.a. bepaald door de verhalen in Genesis.
Hoe beleef jij de verhalen van Genesis, die toch geacht worden het ontstaan van jouw volk te beschrijven?
Ik heb als katholiek jongetje geleerd, dat als er een oorlog kwam tussen Nederland en het Vaticaan, dat ik dan het Vaticaan moest gaan verdedigen. (Over dubbele loyaliteit gesproken!)
Nee, dat ze begonnen in een getto en nu een van de rijkste families van de wereld zijn.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 23:47 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Waarbij ik aannam dat hetvooral bedoeld was voor het joods zijn van Rothschildt, niet voor de speculatie tegen de euro.
quote:Op woensdag 22 augustus 2012 11:20 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Nee, dat ze begonnen in een getto en nu een van de rijkste families van de wereld zijn.
Is niet te vergelijken.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 11:56 schreef 100% Tukker het volgende:
[..]
Stalin.Geboren als pauper, gestorven als premier.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |