abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 19:32:11 #41
78918 SeLang
Black swans matter
pi_115834389
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 18:21 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Kijk voor de grap eens naar de balanstotaal van onze eigen ING.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het balanstotaal is natuurlijk wel iets anders dan eigen vermogen.

Maar goed, Soros maakte $1 miljard winst toen hij in 1992 speculeerde tegen het Britse pond, dus hij speculeerde met een veelvoud van dat bedrag. 165 miljoen ben ik dus niet erg van onder de indruk, zeker niet in een tijdperk waar centrale banken met duizenden miljarden interveniëren in markten.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 20:25:22 #42
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_115836603
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 19:32 schreef SeLang het volgende:

[..]

Het balanstotaal is natuurlijk wel iets anders dan eigen vermogen.

Maar goed, Soros maakte $1 miljard winst toen hij in 1992 speculeerde tegen het Britse pond, dus hij speculeerde met een veelvoud van dat bedrag. 165 miljoen ben ik dus niet erg van onder de indruk, zeker niet in een tijdperk waar centrale banken met duizenden miljarden interveniëren in markten.
Met de futures-markten is een margin van 4 a 5 miljoen al genoeg om zo'n positie als die van Rothschild op te bouwen.

En met de forex-markten kan het met nog minder....

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The more debt, the better
pi_115846767
Rothschildt?
Was dat niet die familie die zowel aan Napoleon als aan de Britten geld leende om oorlogen te voeren?
Win-win, dus.
Hadden die niet ook nog een tak in Oostenrijk-Hongarije?

Maar wat wil je ook met stamvaders die hun broertje verkopen omdat dat meer oplevert dan hem doodslaan. En die later bij dat broertje komen bedelen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 23:38:05 #44
111528 Viajero
Who dares wins
pi_115846864
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 23:36 schreef Kees22 het volgende:
Rothschildt?
Was dat niet die familie die zowel aan Napoleon als aan de Britten geld leende om oorlogen te voeren?
Win-win, dus.
Hadden die niet ook nog een tak in Oostenrijk-Hongarije?

Maar wat wil je ook met stamvaders die hun broertje verkopen omdat dat meer oplevert dan hem doodslaan. En die later bij dat broertje komen bedelen.
Zo, even een 4000 jaar oude erfschuld bij alle joden neerleggen. Voel je je goed daarbij?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_115847381
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 23:38 schreef Viajero het volgende:

[..]

Zo, even een 4000 jaar oude erfschuld bij alle joden neerleggen. Voel je je goed daarbij?
Erfschuld?
Ik ken het begrip erfzonde, als de zonde die alle mensen erven van Adam en Eva, die immers van de appel aten.
Het begrip erfschuld kende ik niet, maar naar analogie begrijp ik dat joden die schuld wel met zich meedragen.
In dat geval is je verwijt aan mij niet terecht, want ik ben niet degene die die erfschuld aan iemand oplegt, dat doen de joden blijkbaar zelf.
Overigens kan die niet bij alle joden liggen, want de nakomelingen van Jozef zijn daarvan gevrijwaard, uit de aard van de zaak.
Ik reageerde eigenlijk vooral op:
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 18:27 schreef Ga.aguyim het volgende:
Rothschild _O_
Waarbij ik aannam dat het _O_ vooral bedoeld was voor het joods zijn van Rothschildt, niet voor de speculatie tegen de euro.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  woensdag 22 augustus 2012 @ 00:15:24 #46
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_115848936
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 23:47 schreef Kees22 het volgende:
Waarbij ik aannam dat het _O_ vooral bedoeld was voor het joods zijn van Rothschildt, niet voor de speculatie tegen de euro.
Hoe lukt het jou toch om telkens met de meest erbarmelijke onzin op de proppen te komen?
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_115848990
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 23:36 schreef Kees22 het volgende:
Het verhaal van Jozef en zijn broers als verklaring/motief nemen voor het reilen en zeilen van de Rothschildts of joden in het algemeen is wel hééééééél erg (dubieus) :') .

[ Bericht 0% gewijzigd door VanishedEntity op 22-08-2012 00:21:32 ]
pi_115849277
Speculeren tegen dingen die Gerrit Zalm :r ons door de strot geduwd heeft altijd _O_ _O_
pi_115849342
Dat de Euro valt kon je al jaren zien aankomen vraag is alleen wanneer en ik denk zelf voor 2015, maar als het aan de VVD en CDA ligt pompen we er eerste nog een paar duizend miljard in.
pi_115850357
toch opmerkelijk hoe kees hier iedere keer de joden aan hun haren erbij sleept. 't lijkt wel een PVV'r maar dan met een obsessie voor joden, die lui slepen de islam bij ieder willekeurig onderwerp erbij en deze dude doet 't zelfde met de joden. Nogal kansloos.

OT: Ff kijken, hoeveel miljard gaat 'r dagelijks om in deze markt? Ongeveer een paar 1000voud van wat meneer rothschild inzet tegen de euro. Niet echt iets waar ik me druk om ga maken.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_115850789
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 00:15 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Hoe lukt het jou toch om telkens met de meest erbarmelijke onzin op de proppen te komen?
Als Ga.aguyim dat nou zou opmerken, zou ik me verontschuldigen tegenover hem.
Maar nu zegt jouw opmerking me niks.
pi_115850993
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 00:16 schreef VanishedEntity het volgende:

[..]

Het verhaal van Jozef en zijn broers als verklaring/motief nemen voor het reilen en zeilen van de Rothschildts of joden in het algemeen is wel hééééééél erg (dubieus) :') .
Zoiets als oproepen tot herleving van de VOC-mentaliteit? Of een beroep op de joods-christelijke waarden?
Of elk jaar tegen elkaar zeggen: Volgend jaar in Jeruzalem?
Of je beroepen op een belofte van een of andere god, meer dan 4000 jaar geleden, aan de vader van zowel de weggejaagde, eerstgeboren zoon als de geaccepteerde, tweede zoon?
pi_115851016
Wel gek dat vrijwel de gehele familie ongeschonden uit allerlei oorlogen is gekomen.
Misschien iets met geld, het zal me niet verbazen als ze zichzelf nog verrijkt hebben tijdens wo II.

Ja, ja poe poe daar kijken jullie van op he.?
Er is nog een boekenplank actief op ons mooie forum, dat is boekenplank. jawel deze creatieve geest jat mijn naam en zet er een punt achter. Deed hij dat laatste maar.
pi_115851339
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 23:38 schreef Viajero het volgende:

[..]

Maar even serieus: ik wist niet van een ereschuld aangaande die verkoop.
Ik ging uit van het idee dat het zelfbeeld van (leden van een) volk bepaald wordt door de verhalen die verteld worden over het verleden van dat volk. Of die verhalen waar zijn, doet niet terzake.
Het Nederlandse volk gelooft collectief in Sinterklaas. Iraniërs geloven in Hadzji Firoez.
Extrapolerend: het zelfbeeld van de joden wordt o.a. bepaald door de verhalen in Genesis.

Hoe beleef jij de verhalen van Genesis, die toch geacht worden het ontstaan van jouw volk te beschrijven?

Ik heb als katholiek jongetje geleerd, dat als er een oorlog kwam tussen Nederland en het Vaticaan, dat ik dan het Vaticaan moest gaan verdedigen. (Over dubbele loyaliteit gesproken!)
pi_115853995
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 01:04 schreef Kees22 het volgende:
Zoiets als oproepen tot herleving van de VOC-mentaliteit?
De klassieke BakEllende blunder wordt vziw niet onder de noemer "religie" of "religieuze norm/waarde" geplaatst dus die kan je al afstrepen.

quote:
Of elk jaar tegen elkaar zeggen: Volgend jaar in Jeruzalem?
Daar is op zichzelf staand niets dubieus aan.

quote:
Of een beroep op de joods-christelijke waarden?
Mag ik daar dan eerst een fatsoenlijk strak omlijnde definitie van kthnxbye niet specifiek tegen jou gericht? Aangezien ze het binnen elk van de drie hoofd-monotheïstische religies al eeuwenlang niet eens kunnen worden over wat nou precies wel of niet joods/christelijk/islamitisch is...

quote:
Of je beroepen op een belofte van een of andere god, meer dan 4000 jaar geleden, aan de vader van zowel de weggejaagde, eerstgeboren zoon als de geaccepteerde, tweede zoon?
Dan is het aan diezelfde godheid om daar opvolging aan te geven en niet de mens. Maar even los daarvan; dat en dat verhaal van Jozef en zn broers mogen dan wel kernverhalen uit Thora/OT zijn, daarmee zijn het niet gelijk ook kernwaarden uit de betreffende religies. Om dan een link te gaan leggen ts de weddenschap van bankier Rothschild en het laatste verhaal is m.i. wel erg makkelijk scoren. Dat verhaal is eerder tot stand gekomen doordat ooit 11 v/d 12 broers de kolder in hun kop kregen ipv het labeltje "joden"; vervang het laatste door "moslims", "satanisten", "scientologisten" of van mij part "aanhangers v/d religie v/h vliegende spaghettimonster" en je hebt exact hetzelfde verhaal.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 10:06:47 #56
111528 Viajero
Who dares wins
pi_115857299
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 01:17 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Maar even serieus: ik wist niet van een ereschuld aangaande die verkoop.
Ik ging uit van het idee dat het zelfbeeld van (leden van een) volk bepaald wordt door de verhalen die verteld worden over het verleden van dat volk. Of die verhalen waar zijn, doet niet terzake.
Het Nederlandse volk gelooft collectief in Sinterklaas. Iraniërs geloven in Hadzji Firoez.
Extrapolerend: het zelfbeeld van de joden wordt o.a. bepaald door de verhalen in Genesis.

Hoe beleef jij de verhalen van Genesis, die toch geacht worden het ontstaan van jouw volk te beschrijven?

Ik heb als katholiek jongetje geleerd, dat als er een oorlog kwam tussen Nederland en het Vaticaan, dat ik dan het Vaticaan moest gaan verdedigen. (Over dubbele loyaliteit gesproken!)
Mijn volk? Ik ben niet Joods :)

Als Katholiek hoor ik volgens mij trouwens wel in de Bijbel te geloven, inclusief het verhaal van Jozef en zijn broers. Daarom vind ik het een beetje vreemd dat je alleen de Joden eruit pikt in dezen, Christelijke bankiers horen net zo goed in dat verhaal te geloven.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_115859229
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 23:47 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nee, dat ze begonnen in een getto en nu een van de rijkste families van de wereld zijn.
pi_115860369
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 11:20 schreef Ga.aguyim het volgende:

[..]

Nee, dat ze begonnen in een getto en nu een van de rijkste families van de wereld zijn.
:')

Stalin. ^O^ Geboren als pauper, gestorven als premier. _O_
pi_115860398
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 11:56 schreef 100% Tukker het volgende:

[..]

:')

Stalin. ^O^ Geboren als pauper, gestorven als premier. _O_
Is niet te vergelijken.
pi_115860546
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 11:57 schreef Ga.aguyim het volgende:

[..]

Is niet te vergelijken.
Klopt. Vergeleken met de Rothschilds is Stalin die Werther's Echte opa met een gouden hart... :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')