voor een conventionele oorlog (boots on the ground) zal lastig worden. grote afstand om af te leggen. Amerika zal in principe denk ik wel moeten helpen. Ik weet niet in details hoe het staat in de vedragen ,maar zou vreemd zijn als ze dat zouden negerenquote:Op zondag 9 september 2012 00:10 schreef Kees22 het volgende:
[..]
De rest heeft geen atoombommen en al helemaal geen raketten, behalve de VSvA. En die zal een grote geestelijke draai moeten maken als hun bondgenoot / baas (doorstrepen wat je overdreven vindt) opeens een Europees land beschiet. Moeten ze dan die rare Europeanen gaan helpen (formeel wel) of die zielige Israeli's (moreel zullen velen dat vinden).
En een conventionele oorlog zal ook niet meevallen. Het land beroemt zich op de derde legermacht ter wereld. En zeven miljoen burgers, die allemaal in het leger hebben gezeten, hebben dus ook allemaal heel veel ijzer en lood om zich heen. En ze zijn sneuvelbereid.
En dan daarbij: er wonen genoeg joden in Europa en de VSvA die solidair zullen zijn met Israel en minder met het land waar ze wonen.
Israel heeft de beschikking over de Jericho 3. De onderzeeboten van de Dolphin klasse kunnen sowieso kruisraketten afvuren a 1.500 kmquote:Op zaterdag 8 september 2012 23:45 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik weet niet of Israel intercontinentale raketten heeft. Ze kunnen Europa bereiken en hebben, naar ik hier ergens las, ook wel eens gedreigd dat te doen als we ze niet meehelpen.
Maar zelfs dan nog heeft een onderzeeboot natuurlijk een aantal voordelen. Inderdaad de onbekendheid van de plaats en ik kan me voorstellen dat ze zelfs de Perzische Golf kunnen binnensluipen. Bijvoorbeeld onder of naast een tanker.
We hebben het wel over de Joden, die al genocide/eeuwen vervolging hebben meegemaakt. Benieuwd welke offer je dan wil gaan geven.quote:Op zaterdag 8 september 2012 23:52 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik had eerlijk gezegd geen Gegarandeerde Wederzijdse Vernietiging in gedachten, want dat zie ik tussen Israel en Iran voorlopig nog niet als reëel: Iran is te groot om door Israel vernietigd te worden en zolang Iran geen kernwapens heeft, zal omgekeerd Israel niet door Iran vernietigd kunnen worden.
Overigens denk ik ook dat je/men Iran niet moet onderschatten.
OK.quote:Op zondag 9 september 2012 00:50 schreef johnnylove het volgende:
[..]
Israel heeft de beschikking over de Jericho 3. De onderzeeboten van de Dolphin klasse kunnen sowieso kruisraketten afvuren a 1.500 km
Als Israël geen SLMB heeft, weet ik het ook niet meer.. Past gewoon niet hun strategie.quote:Op zondag 9 september 2012 00:57 schreef Kees22 het volgende:
[..]
OK.
Die Jericho III lijkt met lastig in te bouwen in een duikboot. 30 ton en 15 m lang.
Maar kruisraketten tot 1.500 km met een kernkop zijn ook wel serieus.
Maar die Jericho haalt dus wel een groot deel van de wereld en met een onderzeeboot ben je flexibel.
Ik had het in mijn post niet over een offer.quote:Op zondag 9 september 2012 00:55 schreef johnnylove het volgende:
[..]
We hebben het wel over de Joden, die al genocide/eeuwen vervolging hebben meegemaakt. Benieuwd welke offer je dan wil gaan geven.
Jij gelooft niet in Karbala of Kabbalah?quote:Op zondag 9 september 2012 01:07 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik had het in mijn post niet over een offer.
En ik wist niet dat er joden waren die al eeuwen oud zijn.
Als je het mij vraagt wordt die vervolging wel erg gecultiveerd, maar dat is dan blijkbaar de realiteit voor joden. Dat zal hun sneuvelbereidheid ook wel ten goede komen.
Overigens zijn er voor Iraniërs ook wel zaken aan te wijzen die hun sneuvelbereidheid ten goede komen. Ik heb les gehad uit hun leeslesboekjes voor de lagere school.
Maar daar hadden we het niet over. Je noemde de GWV, en ik denk dat daar in dit geval geen sprake van kan zijn.
De SU en de VSvA konden elkaar en de wereld wel 20 keer vernietigen, werd er gezegd. Maar Israel en Iran kunnen elkaar helemaal niet vernietigen. Niet eens een keer.
Hun strategie van overal in de wereld vernietigend kunnen toeslaan? Waarom zou je dat als land van 7 miljoen inwoners, waarvan 6 miljoen joden, willen???? En zelfs als je alle joden in de wereld meetelt, kom je toch maar op een totaal van pakweg 12 tot 13 miljoen. Waarvan er bovendien nog een deel in de aan te vallen gebieden woont.quote:Op zondag 9 september 2012 01:06 schreef johnnylove het volgende:
[..]
Als Israël geen SLMB heeft, weet ik het ook niet meer.. Past gewoon niet hun strategie.
Dat weet ik niet, want ik weet niet wat dat/die inhoudt.quote:Op zondag 9 september 2012 01:12 schreef johnnylove het volgende:
[..]
Jij gelooft niet in Karbala of Kabbalah?
Strategie van zelfbehoud. Kan me herinneren dat je die serie hebt gezien die Waht aanraadde. Oa in die serie werd nog duidelijk gezegd dat zo'n muur voor veiligheid zorgde. Ja, dat is erg, maar blijkens noodzakelijk en meteen grensbepalend.quote:Op zondag 9 september 2012 01:13 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Hun strategie van overal in de wereld vernietigend kunnen toeslaan? Waarom zou je dat als land van 7 miljoen inwoners, waarvan 6 miljoen joden, willen???? En zelfs als je alle joden in de wereld meetelt, kom je toch maar op een totaal van pakweg 12 tot 13 miljoen. Waarvan er bovendien nog een deel in de aan te vallen gebieden woont.
Maar verder denk ik dat je wel gelijk hebt: kleinere raketten dan de Jericho, zeker met een of twee kernkoppen, doen ook wel leuk mee.
ff googlen Keesquote:Dat weet ik niet, want ik weet niet wat dat/die inhoudt.
Daar valt nogal over te discussiëren. En de noodzaak en het nut kan uitvoerig betwist worden. Dus zo makkelijk is dat niet.quote:Op zondag 9 september 2012 01:24 schreef johnnylove het volgende:
[..]
Strategie van zelfbehoud. Kan me herinneren dat je die serie hebt gezien die Waht aanraadde. Oa in die serie werd nog duidelijk gezegd dat zo'n muur voor veiligheid zorgde. Ja, dat is erg, maar blijkens noodzakelijk en meteen grensbepalend.
Overigens heeft Israel al meerdere keren gebieden teruggeven aan de Arabieren. Sinaai, Gaza oa, maar heeft niet geleid tot vermindering van de aanvallen op "hun"staat,
Waarom? Jij komt met een begrip, waar ik wel eens van gehoord heb, maar dat ik niet ken. Waarom zou ik googelen?quote:[..]
ff googlen Kees
Blijkens niet, want geschiedenis wijst echt iets anders aan. Daarmee moeten we omgaan.quote:Op zondag 9 september 2012 01:30 schreef Kees22 het volgende:
[quote]Daar valt nogal over te discussiëren. En de noodzaak en het nut kan uitvoerig betwist worden. Dus zo makkelijk is dat niet.
Tijdens Iran-Irak oorlog droegen de jongemannen een kruis om de karbala te vieren. En dan wil ik nogmaals wijzen op die serie van Waht en dat ouders hun kinderen naar het leger sturen..quote:Waarom? Jij komt met een begrip, waar ik wel eens van gehoord heb, maar dat ik niet ken. Waarom zou ik googelen?
Ah, ik zie het: http://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Karbala
En Asjoera, een van de belangrijke Sji'ietische feesten. Deed me denken aan sommige paasfeesten in Spanje, waar mensen zichzelf met zwepen beslaan en door de stad trekken.
Maar het verband met de joodse Kabbalah snap ik dan weer niet.
Jij bedoelt misschien dat het aantal aanslagen afnam. Dat zal vast wel, ik geloof het ook wel. Maar de strijd gaat niet over de oprichting van de muur, maar over de plaats! En die slaat nergens op. Nou ja, die slaat op landveroveren.quote:Op zondag 9 september 2012 01:49 schreef johnnylove het volgende:
[..]
Blijkens niet, want geschiedenis wijst echt iets anders aan. Daarmee moeten we omgaan.
Een sleutel: de sleutel tot de hemel. Ik ken het verhaal. Als je wilt kan ik opzoeken in welke les dat verhaal verteld wordt.quote:[..]
Tijdens Iran-Irak oorlog droegen de jongemannen een kruis om de karbala te vieren. En dan wil ik nogmaals wijzen op die serie van Waht en dat ouders hun kinderen naar het leger sturen..
Ik kon de les over de sleutel niet meer meteen terugvinden, maar wel een soortgelijke les. Met veel dapperheid en geratel van machinegeweren en gebulder van kanonnen en dan toch doorgaan voor je land, je kameraden en natuurlijk god.quote:Op zondag 9 september 2012 01:49 schreef johnnylove het volgende:
[..]
Tijdens Iran-Irak oorlog droegen de jongemannen een kruis om de karbala te vieren. En dan wil ik nogmaals wijzen op die serie van Waht en dat ouders hun kinderen naar het leger sturen..
Je noemt hier voorbeelden van acties die in principe defensief zijn, al kun je er blijkbaar ook heel goed land mee inpikken.quote:Op zondag 9 september 2012 01:24 schreef johnnylove het volgende:
[..]
Strategie van zelfbehoud. Kan me herinneren dat je die serie hebt gezien die Waht aanraadde. Oa in die serie werd nog duidelijk gezegd dat zo'n muur voor veiligheid zorgde. Ja, dat is erg, maar blijkens noodzakelijk en meteen grensbepalend.
Overigens heeft Israel al meerdere keren gebieden teruggeven aan de Arabieren. Sinaai, Gaza oa, maar heeft niet geleid tot vermindering van de aanvallen op "hun"staat,
[..]
ff googlen Kees
Nee, dat zeg ik al heel de tijd. Iran zal zelf niet aanvallen, alleen bij een aanval. Slagkracht hoeft niet altijd met grote schepen e.d., bovendien grote schepen zijn sitting ducks.quote:Op zaterdag 8 september 2012 18:26 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat laatste zijn ze niet toe in staat, de Amerikaanse marine met hulp van bondgenoten in de regio zal dat verhinderen, hoogstens in de buurt van de kust van Iran zal er schade kunnen worden toegebracht door Iran. Daarnaast neem ik aan dat Amerika geen invasie van plan is, dat zou natuurlijk heel anders kunnen uitpakken en zeer schadelijk zijn, desalniettemin is wat tot dusverre gepland is niet een enorm risico. Het leger van Iran is vooral groot, en omvangrijk, maar op het gebied van daadwerkelijk slagkracht in relatie tot bijvoorbeeld Amerika schieten ze verreweg tekort om een serieuze bedreiging te kunnen zijn. Dat is ook de reden dat je geen aanval van Iran zelf hoeft te verwachten en ze op andere manieren in de regio actief proberen te zijn want dat weten ze zelf ook.
Zonder defensie systemen inderdaad ja maar die schepen zitten er vol mee.quote:Op zondag 9 september 2012 13:43 schreef Killaht het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik al heel de tijd. Iran zal zelf niet aanvallen, alleen bij een aanval. Slagkracht hoeft niet altijd met grote schepen e.d., bovendien grote schepen zijn sitting ducks.
Dat Iran mogelijk niet zelf zal aanvallen betekent niet dat je kan toestaan dat ze een kernwapen vergaren. De aanval is ook gericht daarop, niet op het regime, althans dat is het uitgangspunt ja.quote:Op zondag 9 september 2012 13:43 schreef Killaht het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik al heel de tijd. Iran zal zelf niet aanvallen, alleen bij een aanval. Slagkracht hoeft niet altijd met grote schepen e.d., bovendien grote schepen zijn sitting ducks.
Als je als land politiek zelfmoord wilt plegen is dat een goed plan ja.quote:Op zondag 9 september 2012 16:52 schreef fp7igx het volgende:
EMP aanval van Israel zou goed kunnen.
http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/159777
Het zal lijken alsof een ander land het deed. Genoeg landen die mot hebben met Iran.quote:Op zondag 9 september 2012 17:17 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Als je als land politiek zelfmoord wilt plegen is dat een goed plan ja.
Jericho III afbeeldingquote:Op zondag 9 september 2012 16:52 schreef fp7igx het volgende:
Nee hoor Israel trekt zich er niks van aan en Israel zal doen wat het moet doen om hun land te beschermen.quote:Op zondag 9 september 2012 17:17 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Als je als land politiek zelfmoord wilt plegen is dat een goed plan ja.
Tegenwoordig is alles en iedereen zo afhankelijk van elektronische middelen dat een EMP een serieus wapen is geworden. Met 1 atoombom hoog in de atmosfeer kun je een heel continent uitschakelen.quote:Op zondag 9 september 2012 16:52 schreef fp7igx het volgende:
Is het daarom zo'n beetje de gevaarlijkste plaats waar je als jood kunt leven?quote:Op zondag 9 september 2012 18:50 schreef fp7igx het volgende:
[..]
Nee hoor Israel trekt zich er niks van aan en Israel zal doen wat het moet doen om hun land te beschermen.
Dus ook jezelf!quote:Op zondag 9 september 2012 21:15 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Tegenwoordig is alles en iedereen zo afhankelijk van elektronische middelen dat een EMP een serieus wapen is geworden. Met 1 atoombom hoog in de atmosfeer kun je een heel continent uitschakelen.
quote:Op zondag 9 september 2012 21:15 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Tegenwoordig is alles en iedereen zo afhankelijk van elektronische middelen dat een EMP een serieus wapen is geworden. Met 1 atoombom hoog in de atmosfeer kun je een heel continent uitschakelen.
Ik zou het niet té hard roepen hoorquote:Op zondag 9 september 2012 22:23 schreef sp3c het volgende:
Israel gaat echt geen atoomwapens inzetten
Nou wel hor, dat zal zeker niet gebeuren.quote:Op maandag 10 september 2012 12:06 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Ik zou het niet té hard roepen hoor
Ja en dus? Zeg nooit nooit......quote:Op maandag 10 september 2012 12:13 schreef Killaht het volgende:
Als een dergelijk wapen wordt ingezet is het einde zoek.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
Dat was niet de geschiedenis, dat was de theorie.quote:Op maandag 10 september 2012 12:13 schreef Killaht het volgende:
[..]
Nou wel hor, dat zal zeker niet gebeuren.
Als een dergelijk wapen wordt ingezet is het einde zoek. Uit de geschiedenis heeft men wel geleerd dat dit wapen teveel gevolgen heeft voor de wereld.
Duistere fantasie heb jij.quote:Op dinsdag 11 september 2012 01:43 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat was niet de geschiedenis, dat was de theorie.
De atoombommen op die twee Japanse steden hadden hetzelfde effect als de bommen op Dresden en een vergelijkbaar effect als de bommen op Rotterdam.
En Israel heeft al laten weten dat het bereid is de rest van de wereld mee te slepen in de eigen ondergang.
Ja, en dan is heel de wereld vernietigd inclusief Israël en dan? Eind goed al goed?quote:Op dinsdag 11 september 2012 01:43 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat was niet de geschiedenis, dat was de theorie.
De atoombommen op die twee Japanse steden hadden hetzelfde effect als de bommen op Dresden en een vergelijkbaar effect als de bommen op Rotterdam.
En Israel heeft al laten weten dat het bereid is de rest van de wereld mee te slepen in de eigen ondergang.
Waar en wanneer was die? Ben aan het zieken maar kan nergens vinden waar Netanyahu dit heeft geroepen, dus ben nieuwsgierig naar die bronquote:Op dinsdag 11 september 2012 01:43 schreef Kees22 het volgende:
[..]
heb jij hier een bron van kees 66.quote:Op dinsdag 11 september 2012 01:43 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Methuselahquote:Op zondag 9 september 2012 01:07 schreef Kees22 het volgende:
En ik wist niet dat er joden waren die al eeuwen oud zijn.
Ik had ook ooit zoiets gehoord. Maar dat was ergens in de jaren 60/70 gezegd en niet door Netanyahu. Maar zoals ik het al zei, ik heb het gehoord. Dus het kan een fabeltje zijn.quote:Op dinsdag 11 september 2012 12:02 schreef paddy het volgende:
[..]
Waar en wanneer was die? Ben aan het zieken maar kan nergens vinden waar Netanyahu dit heeft geroepen, dus ben nieuwsgierig naar die bron
quote:Op dinsdag 11 september 2012 12:02 schreef paddy het volgende:
[..]
Waar en wanneer was die? Ben aan het zieken maar kan nergens vinden waar Netanyahu dit heeft geroepen, dus ben nieuwsgierig naar die bron
"Our armed forces are not the thirtieth strongest in the world, but rather the second or third. We have the capability to take the world down with us. And I can assure you that this will happen before Israel goes under."quote:Op dinsdag 11 september 2012 15:10 schreef C_S het volgende:
[..]
hen jij hier een bron van kees 66.
of is het weer een van jou uit de lucht gegrepen opmerkingen .
Een of andere idioot zei dat ja maar niet iemand van de Israelische regering.quote:Op dinsdag 11 september 2012 17:59 schreef CaptainObvious39 het volgende:
[..]
[..]
"Our armed forces are not the thirtieth strongest in the world, but rather the second or third. We have the capability to take the world down with us. And I can assure you that this will happen before Israel goes under."
"We possess several hundred atomic warheads and rockets and can launch them at targets in all directions, perhaps even at Rome. Most European capitals are targets of our air force."
Google de citaten maar.
quote:Netanyahu: With every day Iran comes closer to a nuclear bomb
source: DEBKAfile September 11, 2012, 3:20 PM (GMT+02:00)
With every passing day, Iran comes closer to a nuclear bomb, heedless of sanctions and diplomacy, said Israeli prime minister Binyamin Netanyahu at a news conference in Jerusalem Tuesday. The world tells Israel 'wait, there's still time'. And I say, 'Wait for what? Wait until when?' Those in the
international community who refuse to put red lines before Iran
don't have a moral right to place a red light before Israel," said Netanyahu on a note of frustration against the Obama administration.
quote:Panetta: The US will have more than a year to stop an Iranian nuke
DEBKAfile September 11, 2012, 6:06 PM (GMT+02:00)
The US Defense Secretary Leon Panetta shot back at Israels prime ministers rhetorical question: Wait for what? by saying: If Iran decides to make a nuclear weapon, the US would have a little more than a year to stop it." He added that the United States has pretty good intelligence on Iran. DEBKAfile: If the US can afford to wait until Iran starts building a bomb, Israels leaders dont feel they share that luxury. As for the quality of US intelligence on Iran, it may be recalled that in 2007 the US Intelligence Estimate concluded that Iran had given up its nuclear bomb program.
Dank!!quote:Op dinsdag 11 september 2012 17:59 schreef CaptainObvious39 het volgende:
[..]
[..]
"Our armed forces are not the thirtieth strongest in the world, but rather the second or third. We have the capability to take the world down with us. And I can assure you that this will happen before Israel goes under."
"We possess several hundred atomic warheads and rockets and can launch them at targets in all directions, perhaps even at Rome. Most European capitals are targets of our air force."
Google de citaten maar.
Ja OK. En wanneer verkondigde de VSvA ook alweer dat Irak massavernietigingswapens had?quote:
quote:Op woensdag 12 september 2012 00:18 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja OK. En wanneer verkondigde de VSvA ook alweer dat Irak massavernietigingswapens had?
Irak was een drama ,maar dit keer is het IAEA het er ook mee eens dat Iran een kernwapen capaciteit wilt.quote:The nuclear watchdog reports new evidence of Iranian work on a nuclear warhead
DEBKAfile September 11, 2012, 3:26 PM (GMT+02:00)
Diplomatic sources in Vienna say the IAEA has received new intelligence from Israel, the US and two other Western countries that Iran had moved forward on work for calculating the destructive power of a nuclear warhead.
Het eerste en tweede citaat dus hier: http://www.informationclearinghouse.info/article1154.htmquote:Op woensdag 12 september 2012 00:16 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dank!!![]()
Ik had het gelezen, maar wist niet meer waar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |