abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115814041
Overschat: Kreeft
Onderschat:Varken
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 10:15:51 #103
173997 Redcoon
Verdomd heet!
pi_115814155
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 10:10 schreef Vanyel het volgende:
Overschat: Kreeft
Onderschat:Varken
Nu ben ik het niet helemaal eens met je standpunt over kreeft, maar des te meer ben ik het met je eens over varken.

De varken krijgt te weinig eer, terwijl er juist zoveel lekkers van gemaakt kan worden.
pi_115819763
Onderschat: Orgaanvlees
Overschat: Olijfolie
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 14:34:36 #105
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_115823036
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 09:04 schreef Weltschmerz het volgende:
Overschat: Proeven
Onderschat: Eten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jep bv Foie Gras moet gewoon een flinke plak zijn, niet een reepje.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_115824967
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 14:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jep bv Foie Gras moet gewoon een flinke plak zijn, niet een reepje.
Ja, ook dat, maar vooral ook echt complexe gerechten, de tweede hap is nu eenmaal een andere smaaksensatie dan de eerste hap, de smaak komt pas ten volle tot mij in het proces van eten.

Voor een vakman ligt dat natuurlijk anders, die moet meteen kunnen proeven, analyseren en oordelen. Maar dat is de norm natuurlijk niet voor wat je de gasten voorzet, die zijn er voor hun ontspanning, niet voor de inspanning van supergeconcentreerd proeven.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 15:32:37 #107
45206 Pietverdriet
pi_115825253
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 15:25 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ja, ook dat, maar vooral ook echt complexe gerechten, de tweede hap is nu eenmaal een andere smaaksensatie dan de eerste hap, de smaak komt pas ten volle tot mij in het proces van eten.

Voor een vakman ligt dat natuurlijk anders, die moet meteen kunnen proeven, analyseren en oordelen. Maar dat is de norm natuurlijk niet voor wat je de gasten voorzet, die zijn er voor hun ontspanning, niet voor de inspanning van supergeconcentreerd proeven.
Dat kan ook wel, maar dan moet je a la carte bestellen en niet het degustationmenu nemen.
pi_115825691
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 15:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat kan ook wel, maar dan moet je a la carte bestellen en niet het degustationmenu nemen.
Ik hou op zich wel van menu's, vooral vanwege het wijnarrangement erbij, en volgens mij is het een beetje een trend om daar dan toch een paar gangen met een proeverij of een quintetje van het een of ander doorheen te doen. Hoeft van mij niet.
pi_115826144
onderschat aardappels
overschat thuischefkoks die eigenlijk niet kunnen koken maar beweren van wel en dan een kapitaal uitgeven aan dure ingredienten die ze vernachellen
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 16:01:37 #110
45206 Pietverdriet
pi_115826418
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 15:42 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik hou op zich wel van menu's, vooral vanwege het wijnarrangement erbij, en volgens mij is het een beetje een trend om daar dan toch een paar gangen met een proeverij of een quintetje van het een of ander doorheen te doen. Hoeft van mij niet.
Een Degustationmenu is wat ander dan een normaal menu, het bestaat uitsluitend uit kleine geitjes die bedoeld zijn om je te laten proeven van veel of alle gerechten op de kaart. Ik vind dat persoonlijk erg lekker.
pi_115826751
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 16:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Een Degustationmenu is wat ander dan een normaal menu, het bestaat uitsluitend uit kleine geitjes die bedoeld zijn om je te laten proeven van veel of alle gerechten op de kaart. Ik vind dat persoonlijk erg lekker.
Kan ik me ook wel voorstellen, zoals er ook mensen zijn die graag wijnproeverijen doen en liever meer wijnen proeven dan minder wijnen 'relaxed' proeven. Voor mij is een glas wel het minimum om van een wijn te genieten. Bij de laatste slok denk ik ook anders over de wijn dan bij de eerste.

Heeft ook gewoon te maken met concentratievermogen en het leuk vinden om heel veel smaaksenstaties te verwerken te krijgen denk ik. Als je nou simpel eten hebt dan vind ik veel kleine hapjes ook lekker.
pi_115828875
Op het gebied van culinaire expertise...

Overschat: Pietverdriet
Onderschat: tong80
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 17:52:51 #113
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_115830536
Overschat: a la carte

Onderschat: ontbijt of dinnerbuffet
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 21:00:40 #114
45206 Pietverdriet
pi_115838123
Overschat: Gezonde margarine
Onderschat: smout
pi_115839298
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 10:15 schreef Redcoon het volgende:

[..]

Nu ben ik het niet helemaal eens met je standpunt over kreeft, maar des te meer ben ik het met je eens over varken.

De varken krijgt te weinig eer, terwijl er juist zoveel lekkers van gemaakt kan worden.
Evebn zijdelings. Iemand wel eens harig varken gegeten? Mangalica porc uit hongarije, die hebben blonde krullen en ze claimen dat het geneeskrachtig is. ik heb zelden zulk lekker varkensvlees gehad overigens
Whatever...
pi_115839570
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 16:11 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Kan ik me ook wel voorstellen, zoals er ook mensen zijn die graag wijnproeverijen doen en liever meer wijnen proeven dan minder wijnen 'relaxed' proeven. Voor mij is een glas wel het minimum om van een wijn te genieten. Bij de laatste slok denk ik ook anders over de wijn dan bij de eerste.

Heeft ook gewoon te maken met concentratievermogen en het leuk vinden om heel veel smaaksenstaties te verwerken te krijgen denk ik. Als je nou simpel eten hebt dan vind ik veel kleine hapjes ook lekker.
Nja, ik at laatst 7 gangen in een sterrenrestaurant. En klein en groter, ik heb van vrijwel alles kunnen genieten. Een mooi wijnarrangement erbij geeft het wel een extra dimensie. Ookal was ik aan het eind half zat, wat een heerlijk voedsel. Gewoon vanwege de hoeveelheid gangen kan het niet te vee zijn. Juist als iet zo veel smaak heeft heb ik er minder van nodig, ben dan sneller verzadigd.

Het is wel zo dat je waarneming wat verandert na herhaalde blootstelling, bij zakendiners drink ik uit elke glas maar een slok (decadent eh!) en dat is toch anders.
Whatever...
pi_115847488
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 20:51 schreef highender het volgende:
Onderschat:
Duitse rode wijn, zoals deze, althans je komt ze nauwelijks tegen op de wijnkaarten.

Onderschat:
Rundertong.

Overschat:
Geen idee op dit moment.
Duitse wijnen zijn inderdaad erg lekker. Mits deze niet te zoet zijn
pi_115856929
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 21:31 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Nja, ik at laatst 7 gangen in een sterrenrestaurant. En klein en groter, ik heb van vrijwel alles kunnen genieten. Een mooi wijnarrangement erbij geeft het wel een extra dimensie. Ookal was ik aan het eind half zat, wat een heerlijk voedsel. Gewoon vanwege de hoeveelheid gangen kan het niet te vee zijn. Juist als iet zo veel smaak heeft heb ik er minder van nodig, ben dan sneller verzadigd.

Het is wel zo dat je waarneming wat verandert na herhaalde blootstelling, bij zakendiners drink ik uit elke glas maar een slok (decadent eh!) en dat is toch anders.
Het is denk ik die concentratie die me niet zo aanspreekt. Ik kan best aardig proeven, maar ik heb het wel graag tijdens het eten, en daar zit nou eenmaal ook een element in van jezelf voeden. Soms heb ik wel eens een toekomstvisioen van eten proeven zoals wijnproevers, met een spuugbak ernaast. Dat zou ook niks voor mij zijn, doorslikken en je maag langzaam vullen hoort ook gewoon bij het genieten van smaken. Zodra mijn mond proeft verheugt de rest van mijn lichaam zich ook al op het eten en het verwacht wel een beetje voedingswaarde. Als je dan alleen maar heel veel smaaksensatie krijgt en zo goed als geen eetsensatie dan doet dat weer af aan de smaaksensatie. Dat gaat niet zozeer om de hoeveelheden maar om de tijd en het aantal happen dat je krijgt voor een smaakgeheel.

De combinatie van wijn en eten vind ik wel belangrijk, ik weet ook wel iets van wijn en wat ik lekker vind, maar wijnen erbij uitzoeken kunnen zij zoveel beter dan ik.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 17:43:05 #119
173997 Redcoon
Verdomd heet!
pi_115873566
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 21:25 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Evebn zijdelings. Iemand wel eens harig varken gegeten? Mangalica porc uit hongarije, die hebben blonde krullen en ze claimen dat het geneeskrachtig is. ik heb zelden zulk lekker varkensvlees gehad overigens
Wel een paar keer Eisbein gegeten met nog redelijk wat haren erop. Had niet het gevoel dat het echt superspul was. Dit was dan wel op een evenement dus is misschien niet een goede plek om kwaliteitsvlees te zoeken.
pi_115896174
Onderschat: Uitkomen voor je eigen mening tegenover culi-fanaten, zonder schaamte uitkomen voor je eigen smaak. Hier bedoel ik niet mee 'ik eet alleen wat ik ken en ik probeer niks'. Lekker belangrijk dat je niet 'voldoet' aan de standaard die sommig mensen menen te mogen bepalen.

Overschat: Lekker 'vinden' wat trendy/gangbaar is omdát mensen hier heel interessant over doen. Wijn met meer veren in de reet dan druiven in de fles kan én mag gewoon niet je smaak zijn. Je gezicht in de plooi houden en instemmend knikken en meebrallen over hoe exquis de smaken zijn is zo zonde.
pi_115905783
Overschat: Zachtheid van sterke drank.

Onderschat: Drank die in je neus prikt en door je mond vlamt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 14:06:23 #122
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115906083
Onderschat: Worcestersauce
Overschat: Wijn

SPOILER
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 14:38:50 #123
45206 Pietverdriet
pi_115907506
Overschat: Oud gedistilleerd (Wiskey, Cognac, Armagnac etc)
Onderschat: Jong gedistilleerd
  donderdag 23 augustus 2012 @ 14:53:02 #124
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_115908063
Onderschat: peren
Overschat: appels

dit over de o.a. compleet kromme vergelijkingen om bijvoorbeeld orgaanvlees en olijfolie met kreeft of varken te gaan vergelijken.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 23 augustus 2012 @ 14:59:41 #125
45206 Pietverdriet
pi_115908344
Overschat: appels Mango's en ander exotisch fruit

Een goede rijpe peer, als je hem te pakken kan krijgen is zo verschrikkelijk lekker, die kan zich gemakkelijk meten aan de beste Mango of Rambutan
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 10:35:16 #126
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_115943555
Overschat: friet bij Mc Donalds
Onderschat: friet in een sterren restaurant
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_115944176
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 10:35 schreef Curiosity het volgende:
Overschat: friet bij Mc Donalds
Onderschat: friet in een sterren restaurant
Overschat: Mc Donalds
Onderschat: een goede zelfgemaakte hamburger
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 19:51:42 #128
45206 Pietverdriet
pi_115964493
Overschat: Ben & Jerry
Onderschat: Capri
pi_115964840
Overschat: Kipfilet
onderschat: Kippendijen
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 20:13:19 #130
45206 Pietverdriet
pi_115965632
Overschat: Kip
Onderschat: Kalkoen
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 20:16:42 #131
45206 Pietverdriet
pi_115965815
Overschat: Fleur de Sel
Onderschat: jozozout met een teen of wat knoflook
pi_115985912
Overschat: bier
Onderschat: branston pickle :9
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 12:01:25 #133
139677 Curiosity
pi_115986169
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 11:51 schreef tech4u het volgende:
Overschat: bier
Onderschat: branston pickle :9
???
pi_115986743
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:53 schreef golfer het volgende:
Overschat: appels

dit over de o.a. compleet kromme vergelijkingen om bijvoorbeeld orgaanvlees en olijfolie met kreeft of varken te gaan vergelijken.

Volgens mij vindt iedereen peren lekkerder dan appels. Alleen appels zijn goedkoper/beter te verkrijgen/in de winkel al rijp
Worry is a misuse of imagination
pi_115986746
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 12:01 schreef Curiosity het volgende:

[..]

???
Bier: Wel lekker hoor maar de gemiddelde Nederlander drinkt er 90 liter per jaar van. Simplistisch van smaak en nauwelijks te onderscheiden van elkaar. Heb ik het over de standaard bieren.
Branston pickle: Komt uit Engeland, soort van dikke bruine saus dat bestaat uit verschillende groentes en kruiden. Heerlijk op een toastje met kaas. Heb het een aantal mensen laten proeven, maar die vinden het allemaal smerig.
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 12:37:29 #136
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_115986970
Overschat: saus uit pakjes en potjes
Onderschat: zelfgemaakte verse sauzen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_115987076
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 12:25 schreef tech4u het volgende:

[..]

Bier: Wel lekker hoor maar de gemiddelde Nederlander drinkt er 90 liter per jaar van. Simplistisch van smaak en nauwelijks te onderscheiden van elkaar. Heb ik het over de standaard bieren.
Pilsner bier bedoel je neem ik aan. Ik zal niet ontkennen dat het de diept en verfijning van speciaalbieren mist. Maar er zijn zeker kwaliteitsverschillen en eenvoud is niet per se minder. Veel van mijn leeftijdgenoten zijn ook veel meer wijn gaan drinken, maar ik vind het nog steeds heerlijk, ook bij het eten. Lekker fris, lekker bitter, lekker weinig alcohol.
pi_115987337
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 12:25 schreef Probability het volgende:

[..]

Volgens mij vindt iedereen peren lekkerder dan appels. Alleen appels zijn goedkoper/beter te verkrijgen/in de winkel al rijp
:?
Ik niet hoor. Maar ik vind de meeste appels ook niet lekker.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:12:25 #139
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_115989275
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 12:37 schreef golfer het volgende:
Overschat: saus uit pakjes en potjes
Wie doet dat dan? Volgens mij gebruiken mensen dat omdat ze het makkelijk vinden, niet omdat ze het lekkerder of beter vinden dan een verse, zelfgemaakte saus.

Volgens mij is weer een gevalletje
vind ik niet zo lekker:
vind ik wel lekker:
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:18:33 #140
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_115989410
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 14:12 schreef RobinOok het volgende:

Wie doet dat dan?

quote:

Branston pickle: Komt uit Engeland, soort van dikke bruine saus dat bestaat uit verschillende groentes en kruiden.
Poef.....gone! ©golfer
pi_115989806
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 17:43 schreef Redcoon het volgende:

[..]

Wel een paar keer Eisbein gegeten met nog redelijk wat haren erop. Had niet het gevoel dat het echt superspul was. Dit was dan wel op een evenement dus is misschien niet een goede plek om kwaliteitsvlees te zoeken.
Naj, Mangalica is echt een apart ras varken, heeft echt blonde krullen. Is best bijzonder. Was in ieder geval zuperlekker.
Whatever...
pi_115989873
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 14:12 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Wie doet dat dan? Volgens mij gebruiken mensen dat omdat ze het makkelijk vinden, niet omdat ze het lekkerder of beter vinden dan een verse, zelfgemaakte saus.

Volgens mij is weer een gevalletje
vind ik niet zo lekker:
vind ik wel lekker:

Saus uit een potje is er in gradaties. Tomatensaus uit een potje is lang niet zo slecht, sterker nog, vind maar eens tomaten waar je zelf echt goede saus van kan maken ipv die vieze waterbommen. Dus ik vind naturel pastasaus niet zo'n probleem, die durf ik best op een pizza te smeren ofzo. Zolang er maar geen vlees oid inzit, want dan wordt het al snel minder. Ivm de vieze bouillonpoeders enz die gebruitm worden.

Witte saus en alles met veel smakversterkers erin vind ik niet zo lekker. Champignonsaus uit een potje is dramatisch.
Whatever...
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:40:59 #143
139677 Curiosity
pi_115989985
quote:

[..]

Branston pickle: Komt uit Engeland, soort van dikke bruine saus dat bestaat uit verschillende groentes en kruiden. Heerlijk op een toastje met kaas. Heb het een aantal mensen laten proeven, maar die vinden het allemaal smerig.
Ik bedoelde te zeggen: het zijn 2 totaal verschillende dingen. ;)
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:52:54 #144
45206 Pietverdriet
pi_115990303
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 14:36 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Saus uit een potje is er in gradaties. Tomatensaus uit een potje is lang niet zo slecht, sterker nog, vind maar eens tomaten waar je zelf echt goede saus van kan maken ipv die vieze waterbommen. Dus ik vind naturel pastasaus niet zo'n probleem, die durf ik best op een pizza te smeren ofzo. Zolang er maar geen vlees oid inzit, want dan wordt het al snel minder. Ivm de vieze bouillonpoeders enz die gebruitm worden.

Witte saus en alles met veel smakversterkers erin vind ik niet zo lekker. Champignonsaus uit een potje is dramatisch.
Tomaten uit blik zijn een zegen buiten de hoogzomer.
Verder is het schokkend te zien dat zelfs nu, in Augustus, de tomaten bij de AH (was daar vrijdag) zeer onrijp zijn. Zelfs onder de speciale beter er uit zien dan ze zijn lampen van de groenteafdeling zagen ze er niet uit.
Ik koop trouwens mijn tomaten in vooruit en leg ze op een zuidelijke vensterbank om na te rijpen, wat tomaten gelukkig erg goed doen
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:53:09 #145
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_115990314
Overschat:alcohol.
Onderschat:vegetarische keuken.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:54:35 #146
45206 Pietverdriet
pi_115990354
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 14:53 schreef GSbrder het volgende:
Overschat:alcohol.
Onderschat:vegetarische keuken.
Geloof niet dat de vegetarisch keuken onderschat wordt, het gros is gewoon bitter slecht klaargemaakt
pi_115990356
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 14:36 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

carbonarasaus uit een pot :'(
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_115990447
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 14:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Tomaten uit blik zijn een zegen buiten de hoogzomer.
Verder is het schokkend te zien dat zelfs nu, in Augustus, de tomaten bij de AH (was daar vrijdag) zeer onrijp zijn. Zelfs onder de speciale beter er uit zien dan ze zijn lampen van de groenteafdeling zagen ze er niet uit.
Ik koop trouwens mijn tomaten in vooruit en leg ze op een zuidelijke vensterbank om na te rijpen, wat tomaten gelukkig erg goed doen
treurig maar waar. Ik leg de tomaten ook altijd een week in het raamkozijn in de keuken. Na een week zijn ze vaak wel eetbaar. maar als het moet kun je ze daar nog 2 weken laten liggen...

Vroeger kreeg je rond deze tijd goedkope tomaten uit italie hier. Met soms wat groene plekjes, maar met veel smaak en voor een saus perfect.

bij de lidl hebben ze overigens coeur de boeuf tomaten, als je die nog even na laat rijpen perfect op broodjes (hamburgers bijv.)
Whatever...
pi_115990479
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 14:54 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

carbonarasaus uit een pot :'(
Erg is dat ja. Zetmeel met wwat zout, bouillon, melkeiwit en dan nog wat verdwaalde stukje spek en kaaspoeder blurgh.

naturlel tomatensaus is daarentegen gemaakt van de juiste tomaten en meestal prima van smaak. Hoe meer naturel hoe beter, wat kriuiden erbij is prima, maar meer niet.
Whatever...
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 15:07:26 #150
45206 Pietverdriet
pi_115990683
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 14:59 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Erg is dat ja. Zetmeel met wwat zout, bouillon, melkeiwit en dan nog wat verdwaalde stukje spek en kaaspoeder blurgh.

naturlel tomatensaus is daarentegen gemaakt van de juiste tomaten en meestal prima van smaak. Hoe meer naturel hoe beter, wat kriuiden erbij is prima, maar meer niet.
Er is goeie, had een tijdje terug een prima smakende tomatensaus uit de bio winkel, maar er is ook bagger, gemaakt van tomatenpuree met suiker erbij om de zure smaak te verbergen
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 15:10:11 #151
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_115990763
quote:
12s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 14:18 schreef golfer het volgende:

[..]

[..]

Branston Pickle! Dat is toch geen saus? Dat is een pickle/relish, dat hoort uit een potje te komen, ook als je 't zelf maakt.
pi_115990885
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 15:10 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Branston Pickle! Dat is toch geen saus? Dat is een pickle/relish, dat hoort uit een potje te komen, ook als je 't zelf maakt.
Klopt idd weet daar alleen de Nederlandse naam niet voor.
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 15:19:12 #153
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_115990963
Nee, geeft niet, ik had het tegen Golfer. ;-)
pi_115996934
Overschat: Biologisch, ambachtelijk, handgemaakt, "uit de streek", authentiek etc etc

SPOILER
pi_115998174
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 18:50 schreef tjoptjop het volgende:
Overschat: Biologisch, ambachtelijk, handgemaakt, "uit de streek", authentiek etc etc

SPOILER
ik ben het helemaal met je eens, vooral over biologisch.
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 19:35:04 #156
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_115998307
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 14:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Geloof niet dat de vegetarisch keuken onderschat wordt, het gros is gewoon bitter slecht klaargemaakt
Mwah, ik hou zelf ook van een goed stukkie vlees, maar als je zonder vlees of vis niet verder komt dan een salade of een tofu-burger, dan ben je ook vrij inspiratieloos :Y).
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 20:30:14 #157
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_116000117
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 18:50 schreef tjoptjop het volgende:

SPOILER
Vanzelfsprekend lekkerder en gezonder ook nog. :')
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 20:32:00 #158
45206 Pietverdriet
pi_116000208
Biologisch is zeker niet per defintie beter, zeker in NL niet, maar het beste varkensvlees wat ik kan krijgen is biologisch. Voor groente vind ik het weinig uitmaken.
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 20:40:09 #159
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_116000554
Jij was toch fan van 't Livar varken? Of ben ik nou abuis?
Zit me rot te peinzen wat voor yuppenvarkens er nog meer zijn, maar hoofd werkt nog steeds niet mee.
Maar euh, livar is toch niet biologisch?
pi_116000766
Overschat: pangasius
Onderschat: gerookte zalmvleugels
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 20:47:54 #161
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_116000938
Zalmvleugels, hahahahahahahahaha.
Ik zie het helemaal voor me, flapperend over de bodem van de bergbeek. _O-
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 20:50:01 #162
45206 Pietverdriet
pi_116001065
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 20:40 schreef RobinOok het volgende:
Jij was toch fan van 't Livar varken? Of ben ik nou abuis?
Zit me rot te peinzen wat voor yuppenvarkens er nog meer zijn, maar hoofd werkt nog steeds niet mee.
Maar euh, livar is toch niet biologisch?
Livar is biologisch, maar het is een merk. Biologisch zegt wat over hoe de beesten gehouden worden, niet zozeer over de kwaliteit van het vlees. Bij de groene weg verkopen ze dezelfde broodmagere varkensvleesjes zoals bij de AH maar ze zijn dan antroposofisch biologisch opgegroeit.
Je noemt het juppenvarkens, waar je desintresse en vooroordelen uit blijken. Mij gaat het erom dat het vlees mooi doorregen en doorbloed is. Kortom, het beest moet hebben gelopen en lekker vet zijn gemest.
Of ze die met onbespoten rogge of met etensresten mesten vind ik niet zo belangrijk. Mij gaat het om het vlees.
pi_116001166
Mijn god, pangasius ja. Wat ziet iedereen toch in die vis ziet :?

Vis voor vrouwen met pittig kort kapsel :Y
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 20:52:08 #164
45206 Pietverdriet
pi_116001171
Ik heb heeeeel veel zalmen gefileerd, meer dan ik me wens te herinneren, maar vleugels? Waar zitten de vleugels?
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 20:52:47 #165
45206 Pietverdriet
pi_116001209
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 20:52 schreef tjoptjop het volgende:

Met een smerige grondsmaak.
pi_116001252
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 20:52 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik heb heeeeel veel zalmen gefileerd, meer dan ik me wens te herinneren, maar vleugels? Waar zitten de vleugels?
In het laatje naast de fornuisvonkjes
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 20:56:30 #167
45206 Pietverdriet
pi_116001380
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 20:53 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

In het laatje naast de fornuisvonkjes
Worden in een waterpijp gerookt zeker?
pi_116001400
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 20:47 schreef RobinOok het volgende:
Zalmvleugels, hahahahahahahahaha.
Ik zie het helemaal voor me, flapperend over de bodem van de bergbeek. _O-
nou wat leuk, ik hoop dat je eten minder flauw is dan je humor.
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 21:00:35 #169
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_116001627
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 20:50 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

waar je desintresse en vooroordelen uit blijken.
Onzin. Dat is dan weer JOUW vooroordeel over mij. Ik ben in ieder geval voldoende geinteresseerd en geinformeerd om te weten dat livar niet biologisch is. Het is inderdaad een merk, een groepje varkensboeren dat hun varkens (van hetzelfde ras als dat bij de buren) op een prettigere wijze vetmest. Met meer ruimte en in minder korte tijd. Maar nogmaals, biologisch is het niet en daar ging het hier toevallig net even over. Niet of livar wel of niet lekkerder is.
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 21:07:48 #170
45206 Pietverdriet
pi_116001959
Tja, en ik zei dat het mij geen fluit interesseert, ik zei dat ik kwalitatief goed vlees wil. Jij weet of het strikt biologisch is, ik weet wat goed vlees is.
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 21:14:22 #171
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_116002346
Raar verhaal. En nou heb ik het gedaan! Ha!
pi_116003255
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 20:52 schreef tjoptjop het volgende:

Ik vind het wel lekkere vis hoor, lekker vers altijd, mooie structuur. Er zit niet zo heel veel smaak aan maar dat schijnt voor vis juist een kwaliteit te zijn.
pi_116005254
Onderschat: rundertong
Overschat: pasta

Onderschat: groene peper
Overschat: asperges

quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 07:13 schreef Deshain het volgende:
Onderschat: Uitkomen voor je eigen mening tegenover culi-fanaten, zonder schaamte uitkomen voor je eigen smaak. Hier bedoel ik niet mee 'ik eet alleen wat ik ken en ik probeer niks'. Lekker belangrijk dat je niet 'voldoet' aan de standaard die sommig mensen menen te mogen bepalen.

Overschat: Lekker 'vinden' wat trendy/gangbaar is omdát mensen hier heel interessant over doen. Wijn met meer veren in de reet dan druiven in de fles kan én mag gewoon niet je smaak zijn. Je gezicht in de plooi houden en instemmend knikken en meebrallen over hoe exquis de smaken zijn is zo zonde.
Helemaal mee eensch! ^O^
NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 22:13:03 #174
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_116005304
Overschat: Sushi

Onderschat: Groenten
pi_116010642
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 22:13 schreef Erasmo het volgende:
Overschat: Sushi

Onderschat: Groenten
:Y
pi_116010752
Toevallig net een wijntje opengetrokken

Overschat: kurk
Onderschat: draaidop

Al zie je tegenwoordig de draaidop meer en meer. Overigens alles beter dan die kurkentrekker verneukende plastic kurken :r
  zondag 26 augustus 2012 @ 00:32:43 #177
45206 Pietverdriet
pi_116010815
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 00:30 schreef tjoptjop het volgende:

100% mee eens
  zondag 26 augustus 2012 @ 00:33:56 #178
139677 Curiosity
pi_116010860
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 20:44 schreef Apuleius het volgende:
Overschat: pangasius
Onderschat: gerookte zalmvleugels
Ze bestaan toch echt. Had er ook nog nooit van gehoord, is het niet net zo iets als haringruggetjes?

http://www.promofolder.nl/nl/winkels/makro/zalmvleugels-23339
pi_116014597
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 00:33 schreef Curiosity het volgende:

[..]

Ze bestaan toch echt. Had er ook nog nooit van gehoord, is het niet net zo iets als haringruggetjes?

http://www.promofolder.nl/nl/winkels/makro/zalmvleugels-23339
Zalmvleugels? Wat ze al niet verzinnen. In het rijtje: Zalmhaasjes, kipfilethaasjes, varkenshaasmedaillons.

Als ik het zo zie lijken die 'zalmvleugels' nog het meest op de stukken buikwand die je van een zalmfilet afsnijdt als je hem geleverd krijgt door een visboer.

Edit: na een nadere inspectie zie je de buikvinnen nog aan de reepjes zitten. Dus echt randen buikwand. Opzich natuurlijk wel een leuke manier om een restproduct te verwerken - je hoeft het niet weg te gooien. Geen idee of het smaakt. Als het daadwerkelijk onderschat is zou het goed in het rijtje van ongangbare stukken rund(stoof)vlees e.d. passen: goedkoop, onbekend, iets ingewikkeldere bereiding maar bijzonder smaakvol.
  zondag 26 augustus 2012 @ 10:26:14 #180
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_116015747
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 00:30 schreef tjoptjop het volgende:
Toevallig net een wijntje opengetrokken

Al zie je tegenwoordig de draaidop meer en meer. Overigens alles beter dan die kurkentrekker verneukende plastic kurken :r
Ik ben er meerdere malen pas achter gekomen dat het een draaidop was toen de kurkentrekker er al doorheen was gewerkt :')
  zondag 26 augustus 2012 @ 14:46:27 #181
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_116023886
Overschat: Rucola

Onderschat: Botersla
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zondag 26 augustus 2012 @ 14:52:33 #182
45206 Pietverdriet
pi_116024148
Overschat: sla en rauwkost
Onderschat: warme groenten
pi_116024650
Onderschat: Wortelgroenten
Overschat: Bladgroenten
Whatever...
  zondag 26 augustus 2012 @ 15:09:51 #184
45206 Pietverdriet
pi_116024945
Overschat: Varkenshaas
Onderschat: Tam konijn
  zondag 26 augustus 2012 @ 15:10:05 #185
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_116024962
Overschat koken
Onderschat kant en klaar ah
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_116025212
Onderschat: zelfgemaakte custard (met eidooiers)
Overschat: custard/vanillevla uit een pak.
Whatever...
  zondag 26 augustus 2012 @ 15:35:29 #187
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_116026196
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 15:10 schreef Klaploper het volgende:
Overschat koken
Onderschat kant en klaar ah
/49 is een paar deuren verderop.
  zondag 26 augustus 2012 @ 16:19:44 #188
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_116028104
overschat: pizza
onderschat: bruine boterham met kaas

overschat: pasta (carbonara, aglio e olio, etc)
onderschat: bruine boterham met beleg
  zondag 26 augustus 2012 @ 16:32:53 #189
45206 Pietverdriet
pi_116028698
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 16:19 schreef RobinOok het volgende:

Helaas zijn er veel te veel slechte Pizzaria's. Ken er slechts 2 hier in Duitsland die een echt goede pizza bakken (en dat is dus niet in zo een vorm). Eentje zit in Elten (Sugo) en eentje in Oberbayern, veel te ver om heen te rijden.
pi_116029381
quote:
Met die bruine boterham met kaas ben ik wel eens, en dan vooral grof volkoren brood van een uiteraard bekwame warme bakker met jong belegen boerenkaas met van die kleine belletjes erin. Dat is echt een traktatie vind ik.

Met pizza ben ik het in zoverre met je eens dat het vrij beperkt is, en al dat gelul van 'dan moet je in Napels bij dat steegje zus linksaf en daar dan pizza zus en zo ...etc. ' lijkt me ook onzin, daarmee is het niet ineens culinair hoogstaand.

Maar wel ontzettend lekker. Het concept deugt gewoon, in al zijn beperktheid. De een is veel lekkerder dan de ander maar er zit hier een Egyptische shoarmaboer die je om 5 uur 's nachts een lekkere pizza voorzet. Niks buffelmozarella, een of andere strooikaas, maar wel plakjes tomaat bovenop de saus en dan kappertjes en ansjovis. Ook in een achterhoeks dorp wel eens prima pizza bij een Turk gehaald. Zo moeilijk is het niet, een goeie oven en geen rare dingen doen.
pi_116056131
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 16:52 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Met die bruine boterham met kaas ben ik wel eens, en dan vooral grof volkoren brood van een uiteraard bekwame warme bakker met jong belegen boerenkaas met van die kleine belletjes erin. Dat is echt een traktatie vind ik.

Met pizza ben ik het in zoverre met je eens dat het vrij beperkt is, en al dat gelul van 'dan moet je in Napels bij dat steegje zus linksaf en daar dan pizza zus en zo ...etc. ' lijkt me ook onzin, daarmee is het niet ineens culinair hoogstaand.

Maar wel ontzettend lekker. Het concept deugt gewoon, in al zijn beperktheid. De een is veel lekkerder dan de ander maar er zit hier een Egyptische shoarmaboer die je om 5 uur 's nachts een lekkere pizza voorzet. Niks buffelmozarella, een of andere strooikaas, maar wel plakjes tomaat bovenop de saus en dan kappertjes en ansjovis. Ook in een achterhoeks dorp wel eens prima pizza bij een Turk gehaald. Zo moeilijk is het niet, een goeie oven en geen rare dingen doen.
Hier in Amsterdam is de pizza tegenwoordig een behoorlijk hot item. De authentieke Italiaanse steenovenpizza is populairder dan ooit heb ik het idee. De Pizzabakkers en Da Portare Via zijn er het levende bewijs van: Geweldige pizza's maar relatief erg prijzig.
  maandag 27 augustus 2012 @ 10:05:15 #192
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_116058497
overschat: Witvis
onderschat: Vette Vis
Siesta & Fiesta!
pi_116059247
overschat: Saucijs
onderschat: Bloedworst
pi_116070065
quote:
Donker brood met brokkelende oude kaas _O_
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
  maandag 27 augustus 2012 @ 16:44:30 #195
224960 highender
Travellin' Light
pi_116071389
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 16:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Helaas zijn er veel te veel slechte Pizzaria's. Ken er slechts 2 hier in Duitsland die een echt goede pizza bakken (en dat is dus niet in zo een vorm). Eentje zit in Elten (Sugo) en eentje in Oberbayern, veel te ver om heen te rijden.
Flammkuchen zijn best lekker hoor.

SPOILER
  maandag 27 augustus 2012 @ 17:00:23 #196
45206 Pietverdriet
pi_116071975
quote:
7s.gif Op maandag 27 augustus 2012 16:44 schreef highender het volgende:

[..]

Flammkuchen zijn best lekker hoor.

SPOILER
Maar geen Pizza's
  maandag 27 augustus 2012 @ 17:03:48 #197
224960 highender
Travellin' Light
pi_116072101
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 17:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Maar geen Pizza's
Mwah, een flammkuch is toch een Duitse variant op de pizza? Maar inderdaad, in Duitsland is het lastig een goede Italiaanse pizza te krijgen, alleen in de internationale hotels wil het nog wel eens lukken.
  maandag 27 augustus 2012 @ 17:09:59 #198
45206 Pietverdriet
pi_116072348
quote:
7s.gif Op maandag 27 augustus 2012 17:03 schreef highender het volgende:

[..]

Mwah, een flammkuch is toch een Duitse variant op de pizza? Maar inderdaad, in Duitsland is het lastig een goede Italiaanse pizza te krijgen, alleen in de internationale hotels wil het nog wel eens lukken.
Bami Goreng is ook geen Spaghetti, toch?

En in NL heb ik in geen 10 jaar meer een goede pizza gezien. Duur wel, maar niet op pizza lijkend. Eerder een soort plat brood met heeeeel veel beleg.
pi_116073709
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 17:09 schreef Pietverdriet het volgende:

En in NL heb ik in geen 10 jaar meer een goede pizza gezien. Duur wel, maar niet op pizza lijkend. Eerder een soort plat brood met heeeeel veel beleg.
In Groningen is de pizza oorlog van meer dan 20 jaar geleden in een wapenstilstand geeindigd die maar voortduurt, menig pizzeria heeft nog steeds menukaarten met de halve prijs. Als je dan zo'n pizza neemt met weinig beleg dan is die meestal een euro of 7 a 8. Bij de betere Italiaan is kun je dan misschien eentje krijgen voor 11 of 13 euro en dan ook met hier en daar een verdwaalde stukje inktvis enzo. Maar pizza's worden volgens mij overal duurder naarmate je er meer rommel op wil, en daar bakt een pizza natuurlijk niet beter van, zo'n dikke laag van alles en nog wat.
  maandag 27 augustus 2012 @ 18:01:17 #200
45206 Pietverdriet
pi_116074012
Mooi, maar dat zegt niets of het een goede pizza is..
pi_116074300
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 18:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Mooi, maar dat zegt niets of het een goede pizza is..
Ze hebber er hier eentje van 11 euro of zo en die is echt uitstekend. De rest wisselt ook per zaak maar de meeste zijn gewoon lekker. Maar als je er eentje uitkiest met een heleboel erop dan zijn die natuurlijk nooit lekker. Dan gaat het al fout bij het bestellen.

Verder is het gewoon een pizza, wat kan er misgaan? Verkeerde houtsoort in de oven?
  maandag 27 augustus 2012 @ 18:15:22 #202
45206 Pietverdriet
pi_116074389
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 18:12 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ze hebber er hier eentje van 11 euro of zo en die is echt uitstekend. De rest wisselt ook per zaak maar de meeste zijn gewoon lekker. Maar als je er eentje uitkiest met een heleboel erop dan zijn die natuurlijk nooit lekker. Dan gaat het al fout bij het bestellen.

Verder is het gewoon een pizza, wat kan er misgaan? Verkeerde houtsoort in de oven?
In een vorm bakken ipv op de ovenvloer? Dikke pizzabodem?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')