abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116074300
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 18:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Mooi, maar dat zegt niets of het een goede pizza is..
Ze hebber er hier eentje van 11 euro of zo en die is echt uitstekend. De rest wisselt ook per zaak maar de meeste zijn gewoon lekker. Maar als je er eentje uitkiest met een heleboel erop dan zijn die natuurlijk nooit lekker. Dan gaat het al fout bij het bestellen.

Verder is het gewoon een pizza, wat kan er misgaan? Verkeerde houtsoort in de oven?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 27 augustus 2012 @ 18:15:22 #202
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_116074389
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 18:12 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ze hebber er hier eentje van 11 euro of zo en die is echt uitstekend. De rest wisselt ook per zaak maar de meeste zijn gewoon lekker. Maar als je er eentje uitkiest met een heleboel erop dan zijn die natuurlijk nooit lekker. Dan gaat het al fout bij het bestellen.

Verder is het gewoon een pizza, wat kan er misgaan? Verkeerde houtsoort in de oven?
In een vorm bakken ipv op de ovenvloer? Dikke pizzabodem?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 09:08:19 #203
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_116097119
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2012 18:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Oude salami, niet doorbakken bodem, verbrand beleg, vieze saus, te grote droge korsten, laf gekruid... ga zo maar door.
pi_116097577
overschat: Prosecco
onderschat: Cava

overschat: Balsamico-azijn
onderschat: Sherry-azijn
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 10:04:30 #205
45206 Pietverdriet
pi_116098202
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 09:30 schreef FigureBirdStars het volgende:

overschat: Champagne
onderschat: (Riesling) Sekt
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 11:04:31 #206
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_116099404
Overschat:
- bier, wijn, koffie (niks mis mee, maar het heeft allemaal zo'n cult eromheen, als iemand het niet lekker vindt is het meteen een mietje/zonderling/cultuurbarbaar)
- de Italiaanse keuken (waar ik dol op ben, maar laten we niet doen alsof ze alleen daar 'nog weten wat goed eten is'. De Italiaanse supermarkten staan trouwens ook vol met pakjes van Maggi en Knorr)

Onderschat:
- de aardappels-vlees-groente-maaltijd
- Indiaas (ten opzichte van andere oosterse keukens als Chinees, Indonesisch en Japans)

[ Bericht 0% gewijzigd door Anyanka op 29-08-2012 13:10:18 ]
...as always
pi_116102253
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2012 18:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Te dikke bodem kom ik eigenlijk zelden tegen en met de techniek van het bakken zelf bemoei ik mij niet.

Ik vind ze ook niet allemaal even lekker en sommigen springen er echt bovenuit. Maar het is een eenvoudige snack/maaltijd, en als de stapels ingredienten, de vis uit blik en en de verkeerde combinaties vermijdt, dan blijkt het bakken van een pizza voor veel pizzeria's niet te moeilijk.
pi_116102433
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 10:05 schreef Bramito het volgende:
overschat: Witvis
onderschat: Vette Vis
Helemaal mee eens. Het is ook een kwestie van smaak natuurlijk, maar ik heb het idee dat de echte visliefhebber, waar ik mezelf dan ook niet toereken, een vis beter vindt naarmate er minder smaak aan zit. Dan zit je in een hoogaangeschreven visrestaurant, en dan is er op de kaart geen vette vis te bekennen. Dan vind ik onderschat toch wel terecht.
pi_116102454
Een goede pizza bakken is echt niet moeilijk, maar ze fucken met de bodem, gooien er troep op en doen dat niet in de juiste verhoudingen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_116105199
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 12:42 schreef heiden6 het volgende:
Een goede pizza bakken is echt niet moeilijk, maar ze fucken met de bodem, gooien er troep op en doen dat niet in de juiste verhoudingen.
Dat klopt wel, ik zeg ook niet dat er geen slechte pizza's zijn. Maar de Nederlandse pizzeria's zijn ook ingericht op mensen die een pizza uitzoeken zoals een kleuter zijn ideale boterham maakt als alles mag, zoveel mogelijk van alles en nog wat erop. Ik denk dat zo'n ding daardoor ook helemaal niet goed en snel gaart.

Bij Italiaanse restaurants zijn de pizza's meestal weer een stuk dunner belegd maar ook die passen zich natuurlijk aan. Ik sla de bladzijde 2 van de kaart dan ook meestal over want het stapelt zich op. Bliktonijn hoef i er ook niet op, dus bij een pizzeria wordt het meestal een napoletana of iets paprika of zo en bij de restaurants iets van een eenvoudige marinara o.i.d., iets met pijlinktvis en verder geen waslijst aan ingredienten, die is bijna altijd dun belegd.

Dan kan er alsnog wat mis gaan, te dikke bodem maar dat kom ik niet zo vaak tegen, saus matig gekruid en beleg van slechte kwaliteit. Maar als je de Al Capone speciale met een waslijst aan ingredienten uitzoekt dan moet je niet klagen dat er veel opligt. Dan gaat het dus fout bij het bestellen en is het niet zo dat er geen fatsoenlijke pizza te krijgen is.
pi_116105353
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 11:04 schreef Anyanka het volgende:
Onderschat:
- de aardappels-vlees-groente-maaltijd
- Indiaans (ten opzichte van andere oosterse keukens als Chinees, Indonesisch en Japans)
Absoluut eens, mits je Indiaas bedoelt. En aangezien je oosters zegt, neem ik aan dat dat het geval is ;)
Oh, and that's a bad miss!
pi_116105571
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 14:02 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat klopt wel, ik zeg ook niet dat er geen slechte pizza's zijn. Maar de Nederlandse pizzeria's zijn ook ingericht op mensen die een pizza uitzoeken zoals een kleuter zijn ideale boterham maakt als alles mag, zoveel mogelijk van alles en nog wat erop. Ik denk dat zo'n ding daardoor ook helemaal niet goed en snel gaart.

Bij Italiaanse restaurants zijn de pizza's meestal weer een stuk dunner belegd maar ook die passen zich natuurlijk aan. Ik sla de bladzijde 2 van de kaart dan ook meestal over want het stapelt zich op. Bliktonijn hoef i er ook niet op, dus bij een pizzeria wordt het meestal een napoletana of iets paprika of zo en bij de restaurants iets van een eenvoudige marinara o.i.d., iets met pijlinktvis en verder geen waslijst aan ingredienten, die is bijna altijd dun belegd.

Dan kan er alsnog wat mis gaan, te dikke bodem maar dat kom ik niet zo vaak tegen, saus matig gekruid en beleg van slechte kwaliteit. Maar als je de Al Capone speciale met een waslijst aan ingredienten uitzoekt dan moet je niet klagen dat er veel opligt. Dan gaat het dus fout bij het bestellen en is het niet zo dat er geen fatsoenlijke pizza te krijgen is.
Ik bedoelde meer de kwaliteit van de ingrediënten dan de combinatie (daar kiezen mensen zelf voor), dus bijvoorbeeld nepkaas in te grote hoeveelheid, te vet, de allergoedkoopste vleeswaren en niet heel verse groenten. En te weinig kruiden.

Quattro Stagioni is mijn favoriet trouwens.

Overgewaardeerd: al die anijsdrankjes
Ondergewaardeerd: port
pi_116106466
overschat: gerookte zalm
onderschat: spekbokking
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 14:43:45 #214
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_116106683
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 12:41 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Het is ook een kwestie van smaak natuurlijk, maar ik heb het idee dat de echte visliefhebber, waar ik mezelf dan ook niet toereken, een vis beter vindt naarmate er minder smaak aan zit. Dan zit je in een hoogaangeschreven visrestaurant, en dan is er op de kaart geen vette vis te bekennen. Dan vind ik onderschat toch wel terecht.
Van de uitdrukking "echte liefhebber" word ik een beetje kriegel, maar dat terzijde. Mensen moeten gewoon eens proberen om een paar hele makrelen op de BBQ te gooien ofzo. Je weet gewoon niet wat je proeft. Sardines is ook zo'n voorbeeld. En ja het is meer werk, en ja het smaakt en ruikt naar vis.... maar probeer het nou gewoon eens. het kost trouwens ook geen ruk vergeleken met tong of heek.

Sowieso als ik in Nederland de visboer inloop vraag ik me af of de mensen überhaupt een idee hebben wat ze kopen. Het ziet er allemaal prachtig uit hoor en er is niks mis mee maar er is geen vis te bekennen. Alles is kant en klaar gefileerd of tot een ander produkt verwerkt.
Siesta & Fiesta!
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 14:47:04 #215
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_116106804
overschat: Zwaardvis
onderschat: Haai
Siesta & Fiesta!
pi_116107087
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 14:43 schreef Bramito het volgende:

[..]

Van de uitdrukking "echte liefhebber" word ik een beetje kriegel, maar dat terzijde. Mensen moeten gewoon eens proberen om een paar hele makrelen op de BBQ te gooien ofzo. Je weet gewoon niet wat je proeft. Sardines is ook zo'n voorbeeld. En ja het is meer werk, en ja het smaakt en ruikt naar vis.... maar probeer het nou gewoon eens. het kost trouwens ook geen ruk vergeleken met tong of heek.
Ik ben een hele grote makreelfan, vooral gerookt maar ook qua vis zelf. Maar ik ken een paar echte visliefhebbers, mensen die uit eten eigenlijk altijd een vis nemen, en die hebben dus vaak dat ze tong of tarbot of van die andere hele subtiele vissen lekker vinden, en dan gaan ze vertellen hoe fantastisch het is om bijna niks te proeven.

Doe mij maar een koolvisje hoor als witte vis, vooral dat niet zo witte vlees bij de graat is het lekkerst vind ik, daar zit het meeste smaak aan. Lekker vers ook altijd, wordt al op de boot ingevroren in moten en komt int goede staat de vriezer uit. Maar dat is dus gewoon een andere benadering en een andere smaak. Maar die mensen vinden vette vis vaak ook lekker, terwijl dat dan weer veel minder door goeie koks bereid wordt. Daarom vind ik het onderschat.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 15:02:12 #217
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_116107456
Ik eet op jaarbasis meer vis dan vlees maar soms neemt ik in een restaurant geen vis, ben ik nou een nep liefhebber? (no offence) Anyway, ik vind het onderschat omdat zoveel minder wordt aangeboden zowel in de winkel als in restaurants en omdat mensen het bij voorbaat afwijzen.
Siesta & Fiesta!
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 19:23:33 #218
45206 Pietverdriet
pi_116117764
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 12:42 schreef heiden6 het volgende:
Een goede pizza bakken is echt niet moeilijk,
toch is het een witte raaf
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 19:28:25 #219
45206 Pietverdriet
pi_116118006
overschat: kabeljauw
onderschat: inktvis
pi_116119596
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 14:53 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik ben een hele grote makreelfan, vooral gerookt maar ook qua vis zelf. Maar ik ken een paar echte visliefhebbers, mensen die uit eten eigenlijk altijd een vis nemen, en die hebben dus vaak dat ze tong of tarbot of van die andere hele subtiele vissen lekker vinden, en dan gaan ze vertellen hoe fantastisch het is om bijna niks te proeven.

Doe mij maar een koolvisje hoor als witte vis, vooral dat niet zo witte vlees bij de graat is het lekkerst vind ik, daar zit het meeste smaak aan. Lekker vers ook altijd, wordt al op de boot ingevroren in moten en komt int goede staat de vriezer uit. Maar dat is dus gewoon een andere benadering en een andere smaak. Maar die mensen vinden vette vis vaak ook lekker, terwijl dat dan weer veel minder door goeie koks bereid wordt. Daarom vind ik het onderschat.
Heb je deze wel eens op? :9~

dinsdag 28 augustus 2012 @ 20:07:50 #221
45206 Pietverdriet
pi_116119804
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 20:03 schreef heiden6 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Is wel aardig, maar om nu te zeggen dat het zo geweldig is.. Eet liever rode mul
pi_116119819
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 20:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Is wel aardig, maar om nu te zeggen dat het zo geweldig is.. Eet liever rode mul
Nooit van gehoord. :D
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 20:17:27 #223
45206 Pietverdriet
pi_116120222
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 20:08 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Nooit van gehoord. :D
Een van de lekkerste vissen die er is
pi_116121817
quote:

[..]

Sowieso als ik in Nederland de visboer inloop vraag ik me af of de mensen überhaupt een idee hebben wat ze kopen. Het ziet er allemaal prachtig uit hoor en er is niks mis mee maar er is geen vis te bekennen. Alles is kant en klaar gefileerd of tot een ander produkt verwerkt.
heerlijk, verse sardines, dorade, makreel (of zelf roken!). Lekker heur. Ik kan ook best genieten van kabeljauw oid, maar ik vind met name verse gebakken makreel superlekker.
Whatever...
  woensdag 29 augustus 2012 @ 01:28:56 #225
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_116135048
quote:

Ga eens in IJmuiden op de Halkade wat vishandels af en je weet niet wat je ziet.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_116135682
quote:

[..]

Eensch! Ik heb de eerste keer dat ik een volledige vis op de markt haalde aangegeven dat ik alles zelf wilde doen. Daardoor ben ik er inmiddels achter dat schubben verwijderen als resultaat heeft dat je hele keuken onder de schubben zit, en dat de ingewanden zelf verwijderen echt niets toevoegt, maar iig weet ik nu wèl hoe het zit. overigens zijn mijn fileerkwaliteiten, hoewel ze iedere keer beter worden, nog niet bepaald om over naar huis te schrijven

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 14:12 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Overgewaardeerd: al die anijsdrankjes
Ondergewaardeerd: port
Jup. Zit nu aan een lekker glaasje, proost!
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
  woensdag 29 augustus 2012 @ 05:49:52 #227
224960 highender
Travellin' Light
  woensdag 29 augustus 2012 @ 08:17:25 #228
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_116137408
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 01:28 schreef golfer het volgende:

[..]

Ga eens in IJmuiden op de Halkade wat vishandels af en je weet niet wat je ziet.
Ik denk dat je wel begrijpt wat ik bedoel.....

quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 20:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Een van de lekkerste vissen die er is
Heerlijk, die eet ik regelmatig. Hier wordt ie alleen vaak nogal klein aangeboden. Ik bak hem meestal gewoon in de pan.
Siesta & Fiesta!
  woensdag 29 augustus 2012 @ 08:19:48 #229
45206 Pietverdriet
pi_116137434
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 01:28 schreef golfer het volgende:

[..]

Het is toch triest dat je voor goede vis naar IJmuiden moet, en voor goed vlees naar een horecaslager/groothandel..
pi_116144798
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 08:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het is toch triest dat je voor goede vis naar IJmuiden moet, en voor goed vlees naar een horecaslager/groothandel..
Hoeft niet hoor, je kunt voor zowel goed vlees als goede vis prima op de markt terecht. Voor goed vlees kun je trouwens ook prima in Duitsland terecht, alleen de kwaliteit van het vlees uit de supermarkt is al zo'n stuk beter, ga je naar de een slager is het helemaal niet vergelijkbaar met Nederland. (maar ga er vanuit dat ik jou dat niet hoef te vertellen)
  woensdag 29 augustus 2012 @ 13:10:05 #231
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_116145191
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 14:06 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

Absoluut eens, mits je Indiaas bedoelt. En aangezien je oosters zegt, neem ik aan dat dat het geval is ;)
Oeps, ja. ;) Soms zijn de vingers iets te snel!
...as always
  woensdag 29 augustus 2012 @ 13:15:40 #232
355733 JaafkeGB
Nimmer te vertrouwen
pi_116145372
overschat: zout
onderschat: kaneel.
pi_116145386
Overschat: A merk light frisdranken.
Onderschat: B merk light frisdranken.

Een goede regular Cola, ja dan proef ik verschil tussen een A merk of een huismerk, maar bij de light varianten...dan is de smaak al zodanig aangetast.
pi_116145695
Dat brengt mij op een andere

Overschat: frisdranken, bieren, wijnen etc.
Onderschat: Water
Oh, and that's a bad miss!
pi_116151446
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 20:03 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Nee. Maar ik eet ook vooral gerookte, in salade bijvoorbeeld. Wat ik er bijzonder aan vind is dat die eigenlijk twee soorten vlees heeft als een kip, wit en bruin.

quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 19:28 schreef Pietverdriet het volgende:
overschat: kabeljauw
Ben je om?

quote:
onderschat: inktvis
Zekers. Zowel pulpo als pijlinktvis, terwijl die eigenlijk nauwelijks vergelijkbaar zijn.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 16:44:13 #236
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_116153705
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:48 schreef Weltschmerz het volgende:
Zekers. Zowel pulpo als pijlinktvis, terwijl die eigenlijk nauwelijks vergelijkbaar zijn.
Klopt, verder vind ik sepia smakelijker dan calamar.
Siesta & Fiesta!
pi_116163906
OVERSCHAT: pijnboompitten
ONDERSCHAT: parmigiana di melanzane
  woensdag 29 augustus 2012 @ 21:26:55 #238
45206 Pietverdriet
pi_116164090
overschat: Slagers rookworst
onderschat: Hema rookworst
  woensdag 29 augustus 2012 @ 21:47:40 #239
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_116165060
Onderschat: Jonge Goudse Kaas

Overschat: Parmezaan
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  woensdag 29 augustus 2012 @ 22:16:18 #240
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_116166579
overschat: runder of varkensworst
onderschat: paardenworst
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 29 augustus 2012 @ 22:19:49 #241
45206 Pietverdriet
pi_116166783
onderschat: paardenvlees
  Moderator / Miss SHO woensdag 29 augustus 2012 @ 23:44:17 #242
22592 crew  Ole
pi_116171410
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 21:26 schreef Pietverdriet het volgende:
bedoel je die niet andersom?
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_116175868
quote:
Ik houd van rookworst, maar die van HEMA vind ik dus niet te vreten. Buitenkant taai, binnenkant vet, heet en bijna vloeibaar.
pi_116181897
onderschat: rijstebrei (met een klontje roomboter, suiker en kaneel)
overschat: ananas in/op hartige maaltijden
In Hen, tot Hen en door Hen is alle muziek. Queen...
pi_116184151
quote:
huh? Toch juist andersom?
De rookworsten die ze hier bij de slager verkopen zijn superieur aan die van de Hema.
pi_116190428
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 09:30 schreef FigureBirdStars het volgende:

overschat: Balsamico-azijn
onderschat: Sherry-azijn
Echte balsamico is iets heel anders dan aceto balsamico di modena. Smaakverschil is ongeveer even groot als het prijsverschil. Echte balsamico kun je bijna nergens krijgen.

Maar ik vind modena ook erg overschat, en goede oude sherry azijn is erg lekker, sherry kan trouwens ook verrassend zijn met koken. Beetje jaren 70, maar erg lekker ;)
Whatever...
  donderdag 30 augustus 2012 @ 21:00:51 #247
45206 Pietverdriet
pi_116203408
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 13:05 schreef FigureBirdStars het volgende:

[..]

huh? Toch juist andersom?
De rookworsten die ze hier bij de slager verkopen zijn superieur aan die van de Hema.
Ik zeg niet dat ze beter zijn, ik zeg dat ze onderschat zijn. Verder vind ik de meeste slagersrookworst helemaal niet goed.
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 20:49:38 #248
45206 Pietverdriet
pi_116247561
overschat: IJskoffie
onderschat: Long Island Iced Tea
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 20:52:26 #249
45206 Pietverdriet
pi_116247712
overschat: Hippe Ketens
onderschat: Zelfstandige freak en idioten die voor het product gaan
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 21:04:08 #250
45206 Pietverdriet
pi_116248383
overschat: Senseo
onderschat: Filterkoffie
pi_116248526
overschat: pinda's
onderschat: cashewnoten
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 21:15:14 #252
45206 Pietverdriet
pi_116248895
overschat: Douwe Egberts koffie
onderschat: Goudmerk van de Aldi
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 21:35:56 #253
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_116250016
Overschat: 3 peultjes in een glas

Onderschat: schaal met verse sperziebonen
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 21:51:29 #254
45206 Pietverdriet
pi_116250781
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 21:35 schreef uniekhoorn het volgende:

LOL
pi_116250856
Overschat: kaviaar
Onderschat: een goede risotto maken
I feel kinda Locrian today
pi_116251513
Overschat: curry's
Onderschat: pasta
pi_116258798
Onderschat: curry's
Overschat: pasta
pi_116261110
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 20:52 schreef Pietverdriet het volgende:
overschat: Hippe Ketens
onderschat: Zelfstandige freak en idioten die voor het product gaan
Hier in Amsterdam schaarser en schaarser..
pi_116261142
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 21:35 schreef uniekhoorn het volgende:

Zit wat in. Restaurants die veel te kleine porties rechtvaardigen met het stempel 'haute cuisine' schieten als paddestoelen uit de grond.
pi_116272436
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 21:04 schreef Pietverdriet het volgende:
overschat: Senseo
onderschat: Filterkoffie
Wie waardeert Senseo om de kwaliteit?

Het is makkelijk, maar de hype is al lang weer voorbij.

Doe mij maar espresso.
pi_116276360
Overschat: Starbucks (lauw warme milkshake's, soms koude milkshake)
Onderschat: Zwarte koffie

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_116276934
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 18:11 schreef stalybridge het volgende:
Overschat: Starbucks (lauw warme milkshake's, soms koude milkshake)
Onderschat: Zwarte koffie

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
;(

Starbucks. :')

Ik vind de koffie daar niet bijzonder en veel te duur. Genoeg plekken waar je voor minder geld een betere kop koffie kan krijgen.

Starbucks is voor mensen die niet van koffie houden.
  zaterdag 1 september 2012 @ 18:51:55 #263
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_116277489
*knip*
pi_116282462
Overschat: zoet/zuur/zout
Onderschat: bitter
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  zaterdag 1 september 2012 @ 21:07:14 #265
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_116282545
Overschat nog wel. Ja, tuurlijk, zoete lekkernijen, dat is eigenlijk niks. Zuur, zout, wat een pretentieuze rotsmaken. Bitter, dat is het helemaal!

:X
pi_116283113
Ik bedoelde het relatief, het is meer dat ik bitter als smaak onderschat vind dan dat ik de andere smaken overschat vind.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_116284294
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 18:33 schreef heiden6 het volgende:

[..]

;(

Starbucks. :')

Ik vind de koffie daar niet bijzonder en veel te duur. Genoeg plekken waar je voor minder geld een betere kop koffie kan krijgen.

Starbucks is voor mensen die niet van koffie houden.
Als koffiezaak dus overschat. Als verkoper van lauw warme milkshake's misschien wel onovertroffen.
pi_116285312
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 21:16 schreef Felagund het volgende:
Ik bedoelde het relatief, het is meer dat ik bitter als smaak onderschat vind dan dat ik de andere smaken overschat vind.
Relatief, dat spreekt toch voor zich? :P
pi_116289740
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 21:16 schreef Felagund het volgende:
Volgens mij is bier nog steeds populair.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  maandag 3 september 2012 @ 17:09:49 #270
88418 _Xbox_Master_
Low frequency specialist
pi_116350215
Overschat: Asperges
Onderschat: (Losse) Thee
~ Grolsch flesjes bewegen onevenredig niet significant met de treinrichting
pi_116351669
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2012 23:32 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Volgens mij is bier nog steeds populair.
Maar het zoetere populairder dan het bittere.
pi_116356283
Onderschat: Brinta
Overschat: Brood
  maandag 3 september 2012 @ 21:11:18 #273
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_116361719
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 20:49 schreef Pietverdriet het volgende:
onderschat: Long Island Iced Tea
Inderdaad onderschat, voor je het weet lig je naast je stoel.
Siesta & Fiesta!
pi_116364134
Overschat: Brinta

Onderschat: Zelfgekookte havermout
Whatever...
  maandag 3 september 2012 @ 21:54:21 #275
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_116364301
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 21:51 schreef Spanky78 het volgende:
Overschat: Brinta

Onderschat: Zelfgekookte havermout
En Brinta wordt voor je gekookt? :P
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_116364416
overschat: nederlands ontbijt
onderschat: fruit
pi_116364558
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 21:54 schreef Curiosity het volgende:

[..]

En Brinta wordt voor je gekookt? :P
Brinta is voorgekookt, veel minder lekker dan echt goed gekookte havermout. Brinta is al gaar, dus je kan er ook gewoon hete melk opgooien. Havermout moet je voorweken in de melk en dan iets van 15 minuten koken.
Whatever...
pi_116367346
overschat: witte asperges
onderschat: groene asperges
pi_116372477
Overschat: De courgette en de paprika die je in elke studentenmaaltijd aantreft.
Onderschat: Allerlei koolsoorten (groene kool, spitskool, verse rode kool etc.) te vinden in dat hoekje op de groente-afdeling van de AH waar iedereen alleen maar langsloopt om uien en aardappelen te pakken.
  dinsdag 4 september 2012 @ 00:53:25 #280
224960 highender
Travellin' Light
pi_116390672
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 00:50 schreef rhubarb het volgende:
Overschat: De courgette en de paprika die je in elke studentenmaaltijd aantreft.
Onderschat: Allerlei koolsoorten (groene kool, spitskool, verse rode kool etc.) te vinden in dat hoekje op de groente-afdeling van de AH waar iedereen alleen maar langsloopt om uien en aardappelen te pakken.
En wat aten we vandaag. Ja hoor, pasta met courgette en paprika....
pi_116390845
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 18:49 schreef rhubarb het volgende:

[..]

En wat aten we vandaag. Ja hoor, pasta met courgette en paprika....
Ga zelf koken. :{w
  zaterdag 8 september 2012 @ 17:32:24 #283
139677 Curiosity
pi_116538321
Overschat: Pastrami
Onderschat: Pekelvlees
pi_116542332
Overschat: Cupcakes
  zaterdag 8 september 2012 @ 20:34:05 #285
45206 Pietverdriet
pi_116543513
Overschat: Vers Korianderblad
Onderschat: Banda Foeli
pi_116554041
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 19:58 schreef FigureBirdStars het volgende:
Overschat: Cupcakes
Dat ja. Bovenste decoratie is zo smerig zoet :X
Geef mij maar gewoon cakejes zonder dat gedoe erop.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_116554763
Overschat = wok.
Onderschat = braadpan.
  zondag 9 september 2012 @ 05:37:04 #288
224960 highender
Travellin' Light
pi_116555871
Overschat: sandwichspread
SPOILER
Onderschat: een drie-laags sandwich van vers witbrood voorzien van de nodige vegen roomboter en rijk bestrooid met venz melkchocolade hagelslag
SPOILER
pi_116561891
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 september 2012 00:53 schreef highender het volgende:
overschat: alle asperges
onderschat: zeekraal
Maar wat te doen met zeekraal?
  zondag 9 september 2012 @ 13:52:52 #290
45206 Pietverdriet
pi_116562712
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 13:30 schreef bear87 het volgende:

[..]

Als warme groente eten met wat gesmolten boter, of bij een stoofpotje met lamsvlees of varkenswangetjes meekoken.
pi_116563042
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2012 13:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als warme groente eten met wat gesmolten boter, of bij een stoofpotje met lamsvlees of varkenswangetjes meekoken.
Hm vlees en vis eet ik niet, maar met gesmolten boter kan ik wel een keer proberen. Zie het soms bij de Appie liggen, anders even naar de visafslag.
  zondag 9 september 2012 @ 14:01:39 #292
139677 Curiosity
pi_116563043
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 13:30 schreef bear87 het volgende:

[..]

"roerbakken" met een uitje en knoflook.
  zondag 9 september 2012 @ 21:47:31 #293
224960 highender
Travellin' Light
pi_116581567
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2012 13:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Precies, of als groente bij een tonijnsteak met groene pepersaus, combineert erg goed.
pi_116636233
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 21:07 schreef RobinOok het volgende:
Overschat nog wel. Ja, tuurlijk, zoete lekkernijen, dat is eigenlijk niks. Zuur, zout, wat een pretentieuze rotsmaken. Bitter, dat is het helemaal!

:X
Kan jij iemands mening/stelling ook eens in zijn waarde laten in plaats van het lekker belachelijk te maken of het per se niet te willen begrijpen? Of is het stom toeval dat ik je dat meerdere keren heb zien doen in dit topic.
pi_116637920
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 september 2012 00:53 schreef highender het volgende:
overschat: alle asperges
onderschat: zeekraal
Overschat: De verkrijgbaarheid van zeekraal
Onderschat: Mijn behoefte om dat eens te proberen
  dinsdag 11 september 2012 @ 13:20:20 #296
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_116640642
Overschat: Vodka
Onderschat: eau de cologne
Siesta & Fiesta!
  dinsdag 11 september 2012 @ 13:53:49 #297
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_116641662
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 11:45 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is toch dat spul dat in iedere aflevering van Wie is de chef terug kwam?
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_116641912
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2012 13:53 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Dat is toch dat spul dat in iedere aflevering van Wie is de chef terug kwam?
Geen idee, ik vond WidC een heel leuk concept maar die mensen zo vervelend. Ik koop mijn groente doorgaans op de markt maar ik zie het nooit liggen.
pi_116642918
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 11:45 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hier hebben ze het vaak bij de AH. In het vak met de garnalen en gerookte vis enzo.
pi_116643096
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 14:33 schreef FigureBirdStars het volgende:

[..]

Hier hebben ze het vaak bij de AH. In het vak met de garnalen en gerookte vis enzo.
Ik heb niet zo'n grote AH en op de markt zie ik het eigenlijk nooit bij de viskramen liggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')