Branston Pickle! Dat is toch geen saus? Dat is een pickle/relish, dat hoort uit een potje te komen, ook als je 't zelf maakt.quote:
Klopt idd weet daar alleen de Nederlandse naam niet voor.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 15:10 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Branston Pickle! Dat is toch geen saus? Dat is een pickle/relish, dat hoort uit een potje te komen, ook als je 't zelf maakt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 18:50 schreef tjoptjop het volgende:
Overschat: Biologisch, ambachtelijk, handgemaakt, "uit de streek", authentiek etc etcik ben het helemaal met je eens, vooral over biologisch.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mwah, ik hou zelf ook van een goed stukkie vlees, maar als je zonder vlees of vis niet verder komt dan een salade of een tofu-burger, dan ben je ook vrij inspiratieloosquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 14:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Geloof niet dat de vegetarisch keuken onderschat wordt, het gros is gewoon bitter slecht klaargemaakt
quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 18:50 schreef tjoptjop het volgende:
Overschat: Biologisch, ambachtelijk, handgemaakt, "uit de streek", authentiek etc etcVanzelfsprekend lekkerder en gezonder ook nog.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn website: Aziatische-ingrediënten.nl
Livar is biologisch, maar het is een merk. Biologisch zegt wat over hoe de beesten gehouden worden, niet zozeer over de kwaliteit van het vlees. Bij de groene weg verkopen ze dezelfde broodmagere varkensvleesjes zoals bij de AH maar ze zijn dan antroposofisch biologisch opgegroeit.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 20:40 schreef RobinOok het volgende:
Jij was toch fan van 't Livar varken? Of ben ik nou abuis?
Zit me rot te peinzen wat voor yuppenvarkens er nog meer zijn, maar hoofd werkt nog steeds niet mee.
Maar euh, livar is toch niet biologisch?
Met een smerige grondsmaak.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 20:52 schreef tjoptjop het volgende:
Mijn god, pangasius ja. Wat ziet iedereen toch in die vis ziet![]()
Vis voor vrouwen met pittig kort kapsel
In het laatje naast de fornuisvonkjesquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 20:52 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik heb heeeeel veel zalmen gefileerd, meer dan ik me wens te herinneren, maar vleugels? Waar zitten de vleugels?
Worden in een waterpijp gerookt zeker?quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 20:53 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
In het laatje naast de fornuisvonkjes
nou wat leuk, ik hoop dat je eten minder flauw is dan je humor.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 20:47 schreef RobinOok het volgende:
Zalmvleugels, hahahahahahahahaha.
Ik zie het helemaal voor me, flapperend over de bodem van de bergbeek.![]()
Onzin. Dat is dan weer JOUW vooroordeel over mij. Ik ben in ieder geval voldoende geinteresseerd en geinformeerd om te weten dat livar niet biologisch is. Het is inderdaad een merk, een groepje varkensboeren dat hun varkens (van hetzelfde ras als dat bij de buren) op een prettigere wijze vetmest. Met meer ruimte en in minder korte tijd. Maar nogmaals, biologisch is het niet en daar ging het hier toevallig net even over. Niet of livar wel of niet lekkerder is.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 20:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
waar je desintresse en vooroordelen uit blijken.
Ik vind het wel lekkere vis hoor, lekker vers altijd, mooie structuur. Er zit niet zo heel veel smaak aan maar dat schijnt voor vis juist een kwaliteit te zijn.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 20:52 schreef tjoptjop het volgende:
Mijn god, pangasius ja. Wat ziet iedereen toch in die vis ziet![]()
Vis voor vrouwen met pittig kort kapsel
Helemaal mee eensch!quote:Op donderdag 23 augustus 2012 07:13 schreef Deshain het volgende:
Onderschat: Uitkomen voor je eigen mening tegenover culi-fanaten, zonder schaamte uitkomen voor je eigen smaak. Hier bedoel ik niet mee 'ik eet alleen wat ik ken en ik probeer niks'. Lekker belangrijk dat je niet 'voldoet' aan de standaard die sommig mensen menen te mogen bepalen.
Overschat: Lekker 'vinden' wat trendy/gangbaar is omdát mensen hier heel interessant over doen. Wijn met meer veren in de reet dan druiven in de fles kan én mag gewoon niet je smaak zijn. Je gezicht in de plooi houden en instemmend knikken en meebrallen over hoe exquis de smaken zijn is zo zonde.
Ze bestaan toch echt. Had er ook nog nooit van gehoord, is het niet net zo iets als haringruggetjes?quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 20:44 schreef Apuleius het volgende:
Overschat: pangasius
Onderschat: gerookte zalmvleugels
Zalmvleugels? Wat ze al niet verzinnen. In het rijtje: Zalmhaasjes, kipfilethaasjes, varkenshaasmedaillons.quote:Op zondag 26 augustus 2012 00:33 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Ze bestaan toch echt. Had er ook nog nooit van gehoord, is het niet net zo iets als haringruggetjes?
http://www.promofolder.nl/nl/winkels/makro/zalmvleugels-23339
Ik ben er meerdere malen pas achter gekomen dat het een draaidop was toen de kurkentrekker er al doorheen was gewerktquote:Op zondag 26 augustus 2012 00:30 schreef tjoptjop het volgende:
Toevallig net een wijntje opengetrokken
Overschat: kurk
Onderschat: draaidop
Al zie je tegenwoordig de draaidop meer en meer. Overigens alles beter dan die kurkentrekker verneukende plastic kurken
/49 is een paar deuren verderop.quote:Op zondag 26 augustus 2012 15:10 schreef Klaploper het volgende:
Overschat koken
Onderschat kant en klaar ah
Helaas zijn er veel te veel slechte Pizzaria's. Ken er slechts 2 hier in Duitsland die een echt goede pizza bakken (en dat is dus niet in zo een vorm). Eentje zit in Elten (Sugo) en eentje in Oberbayern, veel te ver om heen te rijden.quote:
Met die bruine boterham met kaas ben ik wel eens, en dan vooral grof volkoren brood van een uiteraard bekwame warme bakker met jong belegen boerenkaas met van die kleine belletjes erin. Dat is echt een traktatie vind ik.quote:Op zondag 26 augustus 2012 16:19 schreef RobinOok het volgende:
overschat: pizza
onderschat: bruine boterham met kaas
Hier in Amsterdam is de pizza tegenwoordig een behoorlijk hot item. De authentieke Italiaanse steenovenpizza is populairder dan ooit heb ik het idee. De Pizzabakkers en Da Portare Via zijn er het levende bewijs van: Geweldige pizza's maar relatief erg prijzig.quote:Op zondag 26 augustus 2012 16:52 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Met die bruine boterham met kaas ben ik wel eens, en dan vooral grof volkoren brood van een uiteraard bekwame warme bakker met jong belegen boerenkaas met van die kleine belletjes erin. Dat is echt een traktatie vind ik.
Met pizza ben ik het in zoverre met je eens dat het vrij beperkt is, en al dat gelul van 'dan moet je in Napels bij dat steegje zus linksaf en daar dan pizza zus en zo ...etc. ' lijkt me ook onzin, daarmee is het niet ineens culinair hoogstaand.
Maar wel ontzettend lekker. Het concept deugt gewoon, in al zijn beperktheid. De een is veel lekkerder dan de ander maar er zit hier een Egyptische shoarmaboer die je om 5 uur 's nachts een lekkere pizza voorzet. Niks buffelmozarella, een of andere strooikaas, maar wel plakjes tomaat bovenop de saus en dan kappertjes en ansjovis. Ook in een achterhoeks dorp wel eens prima pizza bij een Turk gehaald. Zo moeilijk is het niet, een goeie oven en geen rare dingen doen.
Donker brood met brokkelende oude kaasquote:
Flammkuchen zijn best lekker hoor.quote:Op zondag 26 augustus 2012 16:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Helaas zijn er veel te veel slechte Pizzaria's. Ken er slechts 2 hier in Duitsland die een echt goede pizza bakken (en dat is dus niet in zo een vorm). Eentje zit in Elten (Sugo) en eentje in Oberbayern, veel te ver om heen te rijden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 27 augustus 2012 16:44 schreef highender het volgende:
[..]
Flammkuchen zijn best lekker hoor.Maar geen Pizza'sSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
Mwah, een flammkuch is toch een Duitse variant op de pizza? Maar inderdaad, in Duitsland is het lastig een goede Italiaanse pizza te krijgen, alleen in de internationale hotels wil het nog wel eens lukken.quote:
Bami Goreng is ook geen Spaghetti, toch?quote:Op maandag 27 augustus 2012 17:03 schreef highender het volgende:
[..]
Mwah, een flammkuch is toch een Duitse variant op de pizza? Maar inderdaad, in Duitsland is het lastig een goede Italiaanse pizza te krijgen, alleen in de internationale hotels wil het nog wel eens lukken.
In Groningen is de pizza oorlog van meer dan 20 jaar geleden in een wapenstilstand geeindigd die maar voortduurt, menig pizzeria heeft nog steeds menukaarten met de halve prijs. Als je dan zo'n pizza neemt met weinig beleg dan is die meestal een euro of 7 a 8. Bij de betere Italiaan is kun je dan misschien eentje krijgen voor 11 of 13 euro en dan ook met hier en daar een verdwaalde stukje inktvis enzo. Maar pizza's worden volgens mij overal duurder naarmate je er meer rommel op wil, en daar bakt een pizza natuurlijk niet beter van, zo'n dikke laag van alles en nog wat.quote:Op maandag 27 augustus 2012 17:09 schreef Pietverdriet het volgende:
En in NL heb ik in geen 10 jaar meer een goede pizza gezien. Duur wel, maar niet op pizza lijkend. Eerder een soort plat brood met heeeeel veel beleg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |