Ze bestaan toch echt. Had er ook nog nooit van gehoord, is het niet net zo iets als haringruggetjes?quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 20:44 schreef Apuleius het volgende:
Overschat: pangasius
Onderschat: gerookte zalmvleugels
Zalmvleugels? Wat ze al niet verzinnen. In het rijtje: Zalmhaasjes, kipfilethaasjes, varkenshaasmedaillons.quote:Op zondag 26 augustus 2012 00:33 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Ze bestaan toch echt. Had er ook nog nooit van gehoord, is het niet net zo iets als haringruggetjes?
http://www.promofolder.nl/nl/winkels/makro/zalmvleugels-23339
Ik ben er meerdere malen pas achter gekomen dat het een draaidop was toen de kurkentrekker er al doorheen was gewerktquote:Op zondag 26 augustus 2012 00:30 schreef tjoptjop het volgende:
Toevallig net een wijntje opengetrokken
Overschat: kurk
Onderschat: draaidop
Al zie je tegenwoordig de draaidop meer en meer. Overigens alles beter dan die kurkentrekker verneukende plastic kurken
/49 is een paar deuren verderop.quote:Op zondag 26 augustus 2012 15:10 schreef Klaploper het volgende:
Overschat koken
Onderschat kant en klaar ah
Helaas zijn er veel te veel slechte Pizzaria's. Ken er slechts 2 hier in Duitsland die een echt goede pizza bakken (en dat is dus niet in zo een vorm). Eentje zit in Elten (Sugo) en eentje in Oberbayern, veel te ver om heen te rijden.quote:
Met die bruine boterham met kaas ben ik wel eens, en dan vooral grof volkoren brood van een uiteraard bekwame warme bakker met jong belegen boerenkaas met van die kleine belletjes erin. Dat is echt een traktatie vind ik.quote:Op zondag 26 augustus 2012 16:19 schreef RobinOok het volgende:
overschat: pizza
onderschat: bruine boterham met kaas
Hier in Amsterdam is de pizza tegenwoordig een behoorlijk hot item. De authentieke Italiaanse steenovenpizza is populairder dan ooit heb ik het idee. De Pizzabakkers en Da Portare Via zijn er het levende bewijs van: Geweldige pizza's maar relatief erg prijzig.quote:Op zondag 26 augustus 2012 16:52 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Met die bruine boterham met kaas ben ik wel eens, en dan vooral grof volkoren brood van een uiteraard bekwame warme bakker met jong belegen boerenkaas met van die kleine belletjes erin. Dat is echt een traktatie vind ik.
Met pizza ben ik het in zoverre met je eens dat het vrij beperkt is, en al dat gelul van 'dan moet je in Napels bij dat steegje zus linksaf en daar dan pizza zus en zo ...etc. ' lijkt me ook onzin, daarmee is het niet ineens culinair hoogstaand.
Maar wel ontzettend lekker. Het concept deugt gewoon, in al zijn beperktheid. De een is veel lekkerder dan de ander maar er zit hier een Egyptische shoarmaboer die je om 5 uur 's nachts een lekkere pizza voorzet. Niks buffelmozarella, een of andere strooikaas, maar wel plakjes tomaat bovenop de saus en dan kappertjes en ansjovis. Ook in een achterhoeks dorp wel eens prima pizza bij een Turk gehaald. Zo moeilijk is het niet, een goeie oven en geen rare dingen doen.
Donker brood met brokkelende oude kaasquote:
Flammkuchen zijn best lekker hoor.quote:Op zondag 26 augustus 2012 16:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Helaas zijn er veel te veel slechte Pizzaria's. Ken er slechts 2 hier in Duitsland die een echt goede pizza bakken (en dat is dus niet in zo een vorm). Eentje zit in Elten (Sugo) en eentje in Oberbayern, veel te ver om heen te rijden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 27 augustus 2012 16:44 schreef highender het volgende:
[..]
Flammkuchen zijn best lekker hoor.Maar geen Pizza'sSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
Mwah, een flammkuch is toch een Duitse variant op de pizza? Maar inderdaad, in Duitsland is het lastig een goede Italiaanse pizza te krijgen, alleen in de internationale hotels wil het nog wel eens lukken.quote:
Bami Goreng is ook geen Spaghetti, toch?quote:Op maandag 27 augustus 2012 17:03 schreef highender het volgende:
[..]
Mwah, een flammkuch is toch een Duitse variant op de pizza? Maar inderdaad, in Duitsland is het lastig een goede Italiaanse pizza te krijgen, alleen in de internationale hotels wil het nog wel eens lukken.
In Groningen is de pizza oorlog van meer dan 20 jaar geleden in een wapenstilstand geeindigd die maar voortduurt, menig pizzeria heeft nog steeds menukaarten met de halve prijs. Als je dan zo'n pizza neemt met weinig beleg dan is die meestal een euro of 7 a 8. Bij de betere Italiaan is kun je dan misschien eentje krijgen voor 11 of 13 euro en dan ook met hier en daar een verdwaalde stukje inktvis enzo. Maar pizza's worden volgens mij overal duurder naarmate je er meer rommel op wil, en daar bakt een pizza natuurlijk niet beter van, zo'n dikke laag van alles en nog wat.quote:Op maandag 27 augustus 2012 17:09 schreef Pietverdriet het volgende:
En in NL heb ik in geen 10 jaar meer een goede pizza gezien. Duur wel, maar niet op pizza lijkend. Eerder een soort plat brood met heeeeel veel beleg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |