Ze hebber er hier eentje van 11 euro of zo en die is echt uitstekend. De rest wisselt ook per zaak maar de meeste zijn gewoon lekker. Maar als je er eentje uitkiest met een heleboel erop dan zijn die natuurlijk nooit lekker. Dan gaat het al fout bij het bestellen.quote:Op maandag 27 augustus 2012 18:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Mooi, maar dat zegt niets of het een goede pizza is..
In een vorm bakken ipv op de ovenvloer? Dikke pizzabodem?quote:Op maandag 27 augustus 2012 18:12 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ze hebber er hier eentje van 11 euro of zo en die is echt uitstekend. De rest wisselt ook per zaak maar de meeste zijn gewoon lekker. Maar als je er eentje uitkiest met een heleboel erop dan zijn die natuurlijk nooit lekker. Dan gaat het al fout bij het bestellen.
Verder is het gewoon een pizza, wat kan er misgaan? Verkeerde houtsoort in de oven?
Oude salami, niet doorbakken bodem, verbrand beleg, vieze saus, te grote droge korsten, laf gekruid... ga zo maar door.quote:Op maandag 27 augustus 2012 18:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
In een vorm bakken ipv op de ovenvloer? Dikke pizzabodem?
overschat: Champagnequote:Op dinsdag 28 augustus 2012 09:30 schreef FigureBirdStars het volgende:
overschat: Prosecco
onderschat: Cava
Te dikke bodem kom ik eigenlijk zelden tegen en met de techniek van het bakken zelf bemoei ik mij niet.quote:Op maandag 27 augustus 2012 18:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
In een vorm bakken ipv op de ovenvloer? Dikke pizzabodem?
Helemaal mee eens. Het is ook een kwestie van smaak natuurlijk, maar ik heb het idee dat de echte visliefhebber, waar ik mezelf dan ook niet toereken, een vis beter vindt naarmate er minder smaak aan zit. Dan zit je in een hoogaangeschreven visrestaurant, en dan is er op de kaart geen vette vis te bekennen. Dan vind ik onderschat toch wel terecht.quote:Op maandag 27 augustus 2012 10:05 schreef Bramito het volgende:
overschat: Witvis
onderschat: Vette Vis
Dat klopt wel, ik zeg ook niet dat er geen slechte pizza's zijn. Maar de Nederlandse pizzeria's zijn ook ingericht op mensen die een pizza uitzoeken zoals een kleuter zijn ideale boterham maakt als alles mag, zoveel mogelijk van alles en nog wat erop. Ik denk dat zo'n ding daardoor ook helemaal niet goed en snel gaart.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 12:42 schreef heiden6 het volgende:
Een goede pizza bakken is echt niet moeilijk, maar ze fucken met de bodem, gooien er troep op en doen dat niet in de juiste verhoudingen.
Absoluut eens, mits je Indiaas bedoelt. En aangezien je oosters zegt, neem ik aan dat dat het geval isquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 11:04 schreef Anyanka het volgende:
Onderschat:
- de aardappels-vlees-groente-maaltijd
- Indiaans (ten opzichte van andere oosterse keukens als Chinees, Indonesisch en Japans)
Ik bedoelde meer de kwaliteit van de ingrediënten dan de combinatie (daar kiezen mensen zelf voor), dus bijvoorbeeld nepkaas in te grote hoeveelheid, te vet, de allergoedkoopste vleeswaren en niet heel verse groenten. En te weinig kruiden.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 14:02 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat klopt wel, ik zeg ook niet dat er geen slechte pizza's zijn. Maar de Nederlandse pizzeria's zijn ook ingericht op mensen die een pizza uitzoeken zoals een kleuter zijn ideale boterham maakt als alles mag, zoveel mogelijk van alles en nog wat erop. Ik denk dat zo'n ding daardoor ook helemaal niet goed en snel gaart.
Bij Italiaanse restaurants zijn de pizza's meestal weer een stuk dunner belegd maar ook die passen zich natuurlijk aan. Ik sla de bladzijde 2 van de kaart dan ook meestal over want het stapelt zich op. Bliktonijn hoef i er ook niet op, dus bij een pizzeria wordt het meestal een napoletana of iets paprika of zo en bij de restaurants iets van een eenvoudige marinara o.i.d., iets met pijlinktvis en verder geen waslijst aan ingredienten, die is bijna altijd dun belegd.
Dan kan er alsnog wat mis gaan, te dikke bodem maar dat kom ik niet zo vaak tegen, saus matig gekruid en beleg van slechte kwaliteit. Maar als je de Al Capone speciale met een waslijst aan ingredienten uitzoekt dan moet je niet klagen dat er veel opligt. Dan gaat het dus fout bij het bestellen en is het niet zo dat er geen fatsoenlijke pizza te krijgen is.
Van de uitdrukking "echte liefhebber" word ik een beetje kriegel, maar dat terzijde. Mensen moeten gewoon eens proberen om een paar hele makrelen op de BBQ te gooien ofzo. Je weet gewoon niet wat je proeft. Sardines is ook zo'n voorbeeld. En ja het is meer werk, en ja het smaakt en ruikt naar vis.... maar probeer het nou gewoon eens. het kost trouwens ook geen ruk vergeleken met tong of heek.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 12:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Het is ook een kwestie van smaak natuurlijk, maar ik heb het idee dat de echte visliefhebber, waar ik mezelf dan ook niet toereken, een vis beter vindt naarmate er minder smaak aan zit. Dan zit je in een hoogaangeschreven visrestaurant, en dan is er op de kaart geen vette vis te bekennen. Dan vind ik onderschat toch wel terecht.
Ik ben een hele grote makreelfan, vooral gerookt maar ook qua vis zelf. Maar ik ken een paar echte visliefhebbers, mensen die uit eten eigenlijk altijd een vis nemen, en die hebben dus vaak dat ze tong of tarbot of van die andere hele subtiele vissen lekker vinden, en dan gaan ze vertellen hoe fantastisch het is om bijna niks te proeven.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 14:43 schreef Bramito het volgende:
[..]
Van de uitdrukking "echte liefhebber" word ik een beetje kriegel, maar dat terzijde. Mensen moeten gewoon eens proberen om een paar hele makrelen op de BBQ te gooien ofzo. Je weet gewoon niet wat je proeft. Sardines is ook zo'n voorbeeld. En ja het is meer werk, en ja het smaakt en ruikt naar vis.... maar probeer het nou gewoon eens. het kost trouwens ook geen ruk vergeleken met tong of heek.
toch is het een witte raafquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 12:42 schreef heiden6 het volgende:
Een goede pizza bakken is echt niet moeilijk,
Heb je deze wel eens op?quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 14:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik ben een hele grote makreelfan, vooral gerookt maar ook qua vis zelf. Maar ik ken een paar echte visliefhebbers, mensen die uit eten eigenlijk altijd een vis nemen, en die hebben dus vaak dat ze tong of tarbot of van die andere hele subtiele vissen lekker vinden, en dan gaan ze vertellen hoe fantastisch het is om bijna niks te proeven.
Doe mij maar een koolvisje hoor als witte vis, vooral dat niet zo witte vlees bij de graat is het lekkerst vind ik, daar zit het meeste smaak aan. Lekker vers ook altijd, wordt al op de boot ingevroren in moten en komt int goede staat de vriezer uit. Maar dat is dus gewoon een andere benadering en een andere smaak. Maar die mensen vinden vette vis vaak ook lekker, terwijl dat dan weer veel minder door goeie koks bereid wordt. Daarom vind ik het onderschat.
Is wel aardig, maar om nu te zeggen dat het zo geweldig is.. Eet liever rode mulquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 20:03 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Heb je deze wel eens op?
[ afbeelding ]
Nooit van gehoord.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 20:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Is wel aardig, maar om nu te zeggen dat het zo geweldig is.. Eet liever rode mul
Een van de lekkerste vissen die er isquote:
heerlijk, verse sardines, dorade, makreel (of zelf roken!). Lekker heur. Ik kan ook best genieten van kabeljauw oid, maar ik vind met name verse gebakken makreel superlekker.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 14:43 schreef Bramito het volgende:
[..]
Van de uitdrukking "echte liefhebber" word ik een beetje kriegel, maar dat terzijde. Mensen moeten gewoon eens proberen om een paar hele makrelen op de BBQ te gooien ofzo. Je weet gewoon niet wat je proeft. Sardines is ook zo'n voorbeeld. En ja het is meer werk, en ja het smaakt en ruikt naar vis.... maar probeer het nou gewoon eens. het kost trouwens ook geen ruk vergeleken met tong of heek.
Sowieso als ik in Nederland de visboer inloop vraag ik me af of de mensen überhaupt een idee hebben wat ze kopen. Het ziet er allemaal prachtig uit hoor en er is niks mis mee maar er is geen vis te bekennen. Alles is kant en klaar gefileerd of tot een ander produkt verwerkt.
Ga eens in IJmuiden op de Halkade wat vishandels af en je weet niet wat je ziet.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 14:43 schreef Bramito het volgende:
Sowieso als ik in Nederland de visboer inloop vraag ik me af of de mensen überhaupt een idee hebben wat ze kopen. Het ziet er allemaal prachtig uit hoor en er is niks mis mee maar er is geen vis te bekennen. Alles is kant en klaar gefileerd of tot een ander produkt verwerkt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |