Eensch! Ik heb de eerste keer dat ik een volledige vis op de markt haalde aangegeven dat ik alles zelf wilde doen. Daardoor ben ik er inmiddels achter dat schubben verwijderen als resultaat heeft dat je hele keuken onder de schubben zit, en dat de ingewanden zelf verwijderen echt niets toevoegt, maar iig weet ik nu wèl hoe het zit. overigens zijn mijn fileerkwaliteiten, hoewel ze iedere keer beter worden, nog niet bepaald om over naar huis te schrijvenquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 14:43 schreef Bramito het volgende:
[..]
Van de uitdrukking "echte liefhebber" word ik een beetje kriegel, maar dat terzijde. Mensen moeten gewoon eens proberen om een paar hele makrelen op de BBQ te gooien ofzo. Je weet gewoon niet wat je proeft. Sardines is ook zo'n voorbeeld. En ja het is meer werk, en ja het smaakt en ruikt naar vis.... maar probeer het nou gewoon eens. het kost trouwens ook geen ruk vergeleken met tong of heek.
Sowieso als ik in Nederland de visboer inloop vraag ik me af of de mensen überhaupt een idee hebben wat ze kopen. Het ziet er allemaal prachtig uit hoor en er is niks mis mee maar er is geen vis te bekennen. Alles is kant en klaar gefileerd of tot een ander produkt verwerkt.
Jup. Zit nu aan een lekker glaasje, proost!quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 14:12 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Overgewaardeerd: al die anijsdrankjes
Ondergewaardeerd: port
Ik denk dat je wel begrijpt wat ik bedoel.....quote:Op woensdag 29 augustus 2012 01:28 schreef golfer het volgende:
[..]
Ga eens in IJmuiden op de Halkade wat vishandels af en je weet niet wat je ziet.
Heerlijk, die eet ik regelmatig. Hier wordt ie alleen vaak nogal klein aangeboden. Ik bak hem meestal gewoon in de pan.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 20:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een van de lekkerste vissen die er is
Het is toch triest dat je voor goede vis naar IJmuiden moet, en voor goed vlees naar een horecaslager/groothandel..quote:Op woensdag 29 augustus 2012 01:28 schreef golfer het volgende:
[..]
Ga eens in IJmuiden op de Halkade wat vishandels af en je weet niet wat je ziet.
Hoeft niet hoor, je kunt voor zowel goed vlees als goede vis prima op de markt terecht. Voor goed vlees kun je trouwens ook prima in Duitsland terecht, alleen de kwaliteit van het vlees uit de supermarkt is al zo'n stuk beter, ga je naar de een slager is het helemaal niet vergelijkbaar met Nederland. (maar ga er vanuit dat ik jou dat niet hoef te vertellen)quote:Op woensdag 29 augustus 2012 08:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het is toch triest dat je voor goede vis naar IJmuiden moet, en voor goed vlees naar een horecaslager/groothandel..
Oeps, ja.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 14:06 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Absoluut eens, mits je Indiaas bedoelt. En aangezien je oosters zegt, neem ik aan dat dat het geval is
Nee. Maar ik eet ook vooral gerookte, in salade bijvoorbeeld. Wat ik er bijzonder aan vind is dat die eigenlijk twee soorten vlees heeft als een kip, wit en bruin.quote:
Ben je om?quote:
Zekers. Zowel pulpo als pijlinktvis, terwijl die eigenlijk nauwelijks vergelijkbaar zijn.quote:onderschat: inktvis
Klopt, verder vind ik sepia smakelijker dan calamar.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:48 schreef Weltschmerz het volgende:
Zekers. Zowel pulpo als pijlinktvis, terwijl die eigenlijk nauwelijks vergelijkbaar zijn.
bedoel je die niet andersom?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 21:26 schreef Pietverdriet het volgende:
overschat: Slagers rookworst
onderschat: Hema rookworst
Ik houd van rookworst, maar die van HEMA vind ik dus niet te vreten. Buitenkant taai, binnenkant vet, heet en bijna vloeibaar.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 21:26 schreef Pietverdriet het volgende:
huh? Toch juist andersom?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 21:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Echte balsamico is iets heel anders dan aceto balsamico di modena. Smaakverschil is ongeveer even groot als het prijsverschil. Echte balsamico kun je bijna nergens krijgen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 09:30 schreef FigureBirdStars het volgende:
overschat: Prosecco
onderschat: Cava
overschat: Balsamico-azijn
onderschat: Sherry-azijn
Ik zeg niet dat ze beter zijn, ik zeg dat ze onderschat zijn. Verder vind ik de meeste slagersrookworst helemaal niet goed.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 13:05 schreef FigureBirdStars het volgende:
[..]
huh? Toch juist andersom?
De rookworsten die ze hier bij de slager verkopen zijn superieur aan die van de Hema.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |