Noord-Korea was een verrassing voor Amerika anders hadden ze echt wel meer geprobeerd om er iets tegen te doen. Pakistan heeft het stiekem via gestolen documenten gedaan. Rusland en China hebben al zo lang kernwapens, je kan je afvragen, wat doe je er tegen.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 12:27 schreef Killaht het volgende:
[..]
Lekker hypocriet is het niet?
En Pakistan dan en Noord-Korea en Rusland en China dan? En het regime van Israël is niet minder erg.
Iran kan ook claimen dat het land niet lang meer bestaat door toedoen van het westen en daardoor recht heeft op kernwapens.
Er zijn er genoeg.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 13:01 schreef Bendoe het volgende:
[..]
kun je me daar een quote van geven? Ik heb namelijk alleen nieuwsberichten gezien over dat Israël Iran preventief zou aanvallen.
Dit. Waarom zou Iran geen kernwapens mogen hebben als het gewoon zegt ze voor vreedzamedoeleinden te gebruiken? Hypocrisie ten top. Trouwens dreigt Israël met het aanvallen met Iran. Iemand een bron van dat het andersom het geval is?quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 12:27 schreef Killaht het volgende:
[..]
Lekker hypocriet is het niet?
En Pakistan dan en Noord-Korea en Rusland en China dan? En het regime van Israël is niet minder erg.
Iran kan ook claimen dat het land niet lang meer bestaat door toedoen van het westen en daardoor recht heeft op kernwapens.
Ten eerste zegt Iran niet eens kernwapens te willen produceren wat ze dus al duidelijk liegen.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 13:36 schreef Bendoe het volgende:
[..]
Dit. Waarom zou Iran geen kernwapens mogen hebben als het gewoon zegt ze voor vreedzamedoeleinden te gebruiken? Hypocrisie ten top. Trouwens dreigt Israël met het aanvallen met Iran. Iemand een bron van dat het andersom het geval is?
Het atoomprogramma bedoel ik.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 13:37 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ten eerste zegt Iran niet eens kernwapens te willen produceren wat ze dus al duidelijk liegen.
Ten tweede, als Iran zegt kernwapens voor vreedzame doeleinden te willen gebruiken (![]()
), dat neem je toch hopelijk niet serieus.
Het probleem is dat ze kernwapens willen maken en er geen grond is om aan te nemen dat ze slechts een atoomprogramma hebben om een energienetwerk mee op te bouwen.quote:
Je wordt op je wenken bedient. Ahmadinejad heeft vandaag nog maar eens laten weten dat Israël spoedig vernietigd zal worden;quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 13:36 schreef Bendoe het volgende:
[..]
Dit. Waarom zou Iran geen kernwapens mogen hebben als het gewoon zegt ze voor vreedzamedoeleinden te gebruiken? Hypocrisie ten top. Trouwens dreigt Israël met het aanvallen met Iran. Iemand een bron van dat het andersom het geval is?
Hier kan ik niets op zeggenquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 13:42 schreef DeParo het volgende:
[..]
Het probleem is dat ze kernwapens willen maken en er geen grond is om aan te nemen dat ze slechts een atoomprogramma hebben om een energienetwerk mee op te bouwen.
Verder vers van de pers:
http://www.nu.nl/buitenla(...)erachtig-gezwel.html
"De naties in de regio zullen de zionistische overweldiger in het Palestijnse land spoedig afmaken.''
"De Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad heeft vrijdag de beroerde relatie met Israël verslechterd door het land een ''kankerachtig gezwel'' te noemen dat spoedig vernietigd zal worden."
Vast welquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 13:54 schreef Bendoe het volgende:
[..]
Hier kan ik niets op zeggen![]()
Is er een filmpje van de televisie uitzending?
Owwwww dan is het helemaal niet zo erg. Alleen het regime, what were we thinking.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 13:07 schreef Bendoe het volgende:
[..]
Het regime idd. Maar niet 'alle joden moeten dood' ofzo.
Schurkenstaat bedoel je.quote:
Maar als je dan ook alle Palestijnen die niet uit dat gebied komen verhuist (deporteren vind ik wat minder chique) dan wordt het weer zo'n lege boel.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 18:21 schreef RodeNek het volgende:
[..]Alsof die klaagmuurzionisten vreedzaam zijn wil je zeggen. Israel gelijk maken met de grond en een enorm pretpark bouwen; alle joden moeten worden gedeporteerd naar waar ze vandaan kwamen.
Puike oplossing
Het is gewoon grappig, alle israeliërs die ik ontmoet heb, hebben vrijwel allemaal familie in rusland, marokko, ethiopië, europa of de VS. Maarja, zoals de ADL leden zeggen: "Israel is our insurance policy, in case another hitler shows up".quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 18:23 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Maar als je dan ook alle Palestijnen die niet uit dat gebied komen verhuisd (deporteren vind ik wat minder chique) dan wordt het weer zo'n lege boel.
Israel wil geen kernwapens maken, Israel HEEFT kernwapens en KAN al kernwapens produceren. Oh die wapens hebben ze voor verdediging? ALS Iran al kernwapens maakt, waarom mogen zij dat niet als verdediging hebben?quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 13:42 schreef DeParo het volgende:
[..]
Het probleem is dat ze kernwapens willen maken en er geen grond is om aan te nemen dat ze slechts een atoomprogramma hebben om een energienetwerk mee op te bouwen.
Verder vers van de pers:
http://www.nu.nl/buitenla(...)erachtig-gezwel.html
"De naties in de regio zullen de zionistische overweldiger in het Palestijnse land spoedig afmaken.''
"De Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad heeft vrijdag de beroerde relatie met Israël verslechterd door het land een ''kankerachtig gezwel'' te noemen dat spoedig vernietigd zal worden."
Dit is inderdaad de basis van waarom de zionisten het joodse huis wilde oprichten, dat heeft niets eens zo zeer met hitler te maken als wel met de bijna 2000 jaar vervolging die daar aan vooraf ging. Hitler was de climax wat dat betreft. Ik kan me er wat bij voorstellen, zeker aangezien de oprichting van israel wat minder te maken heeft met roof als sommige arabieren de wereld willen laten geloven.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 18:28 schreef RodeNek het volgende:
[..]
Het is gewoon grappig, alle israeliërs die ik ontmoet heb, hebben vrijwel allemaal familie in rusland, marokko, sudan, europa of de VS. Maarja, zoals de ADL leden zeggen: "Israel is our insurance policy, in case another hitler shows up".
Hoe angstig.
Nou hadden de Britten de joden bv. de Falkland eilanden kunnen aanbieden. Of de Amerikanen hen Alaska. Maar de joden kozen na de 2e wo voor de britse mandaat Palestina, niet omdat het veilig is, maar omdat daar het beloofde land is.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 18:31 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dit is inderdaad de basis van waarom de zionisten het joodse huis wilde oprichten, dat heeft niets eens zo zeer met hitler te maken als wel met de bijna 2000 jaar vervolging die daar aan vooraf ging. Hitler was de climax wat dat betreft. Ik kan me er wat bij voorstellen, zeker aangezien de oprichting van israel wat minder te maken heeft met roof als sommige arabieren de wereld willen laten geloven.
De joden hadden grote delen van het gebied gekocht van arabieren, dat is niet geschonken. Er zijn zelfs heel veel arabieren rijk van geworden, maar toen vonden andere arabieren het niet leuk meer.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 18:35 schreef RodeNek het volgende:
[..]
Nou hadden de Britten de joden bv. de Falkland eilanden kunnen aanbieden. Of de Amerikanen hen Alaska. Maar de joden kozen na de 2e wo voor de britse mandaat Palestina, niet omdat het veilig is, maar omdat daar het beloofde land is.
Ik heb zelfs hele oude films gezien, dat door het brits leger is gefilmd, waarin boeren verkoopcontracten moesten ondertekenen. Deze boeren, die niet konden lezen of schrijven, hadden geen flauw benul wat hen te wachten stond. Zeg nou eens zelfs. Zou jij grond verkopen waar je nog een huis op hebt staan en waar je leeft?quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 18:40 schreef truthortruth het volgende:
[..]
De joden hadden grote delen van het gebied gekocht van arabieren, dat is niet geschonken. Er zijn zelfs heel veel arabieren rijk van geworden, maar toen vonden andere arabieren het niet leuk meer.
Er is land verkocht, dat is waar. Maar niet al het land is verkocht hoor. Ooit gehoord van Irgun, Lehi en de stern gang?quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 18:40 schreef truthortruth het volgende:
[..]
De joden hadden grote delen van het gebied gekocht van arabieren, dat is niet geschonken. Er zijn zelfs heel veel arabieren rijk van geworden, maar toen vonden andere arabieren het niet leuk meer.
Die zou ik graag eens zien. Ik ga af op het Peel commision report, dat is het meest onafhankelijke wat ik uit die tijd kan vinden.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 18:42 schreef RodeNek het volgende:
[..]
Ik heb zelfs hele oude films gezien, dat door het brits leger is gefilmd, waarin boeren verkoopcontracten moesten ondertekenen. Deze boeren, die niet konden lezen of schrijven, hadden geen flauw benul wat hen te wachten stond. Zeg nou eens zelfs. Zou jij grond verkopen waar je nog een huis op hebt staan en waar je leeft?
Er zijn heel veel conflicten geweest en die zijn nu nog gaande. Je kan tegenover elke joodse misdraging een arabische misdraging zetten en vice versa.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 18:43 schreef Peunage het volgende:
[..]
Er is land verkocht, dat is waar. Maar niet al het land is verkocht hoor. Ooit gehoord van Irgun, Lehi en de stern gang?
Natuurlijk, maar het idee dat alle arabieren hun land 'verkochten' is gewoon niet juist. Mee eens?quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 18:45 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Er zijn heel veel conflicten geweest en die zijn nu nog gaande. Je kan tegenover elke joodse misdraging een arabische misdraging zetten en vice versa.
Israel heeft naar schatting al sinds eind jaren zestig kernwapens in bezit dus de hele link die je met Iran legt klopt van geen kant.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 18:28 schreef Peunage het volgende:
[..]
Israel wil geen kernwapens maken, Israel HEEFT kernwapens en KAN al kernwapens produceren. Oh die wapens hebben ze voor verdediging? ALS Iran al kernwapens maakt, waarom mogen zij dat niet als verdediging hebben?
Iran is altijd duidelijk geweest wat Israel betreft. Iran erkent de zionistische staat niet en dat gaan ze ook nooit doen. PUNT. Wanneer ze zeggen dat ze Israel willen vernietigen bedoelen ze de staat Israel, niet de mensen die er wonen.
Ik weet niet welke link je precies bedoelt. Je geeft nu zelf aan dat ze 60+(nu veel meer natuurlijk) kernwapens hebben.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 18:49 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Israel heeft naar schatting al sinds eind jaren zestig kernwapens in bezit dus de hele link die je met Iran legt klopt van geen kant.
Ehm nee, de enige reden dat de joden daar een beetje voet aan de grond kregen is door land te kopen. De gevallen/groepen/aanslagen die jij bedoelt zijn van daarna, na ook weer allerlei gewelddadigheden van arabieren (allemaal van voor de oprichting van Israel).quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 18:48 schreef Peunage het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar het idee dat alle arabieren hun land 'verkochten' is gewoon niet juist. Mee eens?
Nee, ze zijn daar met 1000den tegelijk heen ge-emigreerd. Maar wil je nu zeggen dat hedendaags Israel gekocht is? Want dat is mij niet helemaal duidelijk...quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 18:55 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ehm nee, de enige reden dat de joden daar een beetje voet aan de grond kregen is door land te kopen. De gevallen/groepen/aanslagen die jij bedoelt zijn van daarna, na ook weer allerlei gewelddadigheden van arabieren (allemaal van voor de oprichting van Israel).
De Mufti Hajj Amin al-Husseini heeft dat ook toegegeven.
Je stelde de vraag: ALS Iran al kernwapens maakt, waarom mogen zij dat niet als verdediging hebben?quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 18:53 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ik weet niet welke link je precies bedoelt. Je geeft nu zelf aan dat ze 60+(nu veel meer natuurlijk) kernwapens hebben.
Pakistan heeft er een heleboel, net als India.
Iran heeft er 0.
Volgens mij kan je geen staat kopen, er is op basis van gekocht grondgebied een staat opgericht onder brits mandaat. Maar het is allemaal geen zwart/wit verhaal, zijn behoorlijk wat schermutselingen zowel politiek als gewelddadig aan vooraf gegaan.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 18:57 schreef Peunage het volgende:
[..]
Nee, ze zijn daar met 1000den tegelijk heen ge-emigreerd. Maar wil je nu zeggen dat hedendaags Israel gekocht is? Want dat is mij niet helemaal duidelijk...
Dit vind ik zo'n rare aanname, getuigt ook van niet veel geschiedkundige of algemene kennis. Het voortbestaan van Israel, en de joden in het algemeen is constant in gevaar nog steeds.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 19:08 schreef Breekfast het volgende:
Het is echter al vaak genoeg gebleken dat het democratische Israel bereid is om dehumane middelen in te zetten zonder dat het voortbestaan van hun staat in gevaar was.
Ik heb mijn vraag verkeerd neergezet maar we zijn het eigenlijk met elkaar eens.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 19:08 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Je stelde de vraag: ALS Iran al kernwapens maakt, waarom mogen zij dat niet als verdediging hebben?
Zou de vraag dan niet andersom moeten zijn? Als Israel al kernwapens mag maken met goedkeuring van de VS, waarom Iran dan niet? De Amerikanen voeren dan het argument aan dat Israel een democratie is en er dus veel verantwoordelijker mee om kan gaan dan een land als Iran.
Het is echter al vaak genoeg gebleken dat het democratische Israel bereid is om dehumane middelen in te zetten zonder dat het voortbestaan van hun staat in gevaar was. Ik heb dan ook geen reden om aan te nemen dat Iran eerder het onverantwoordelijke besluit zou nemen om kernwapens te gebruiken dan Israel.
Vanuit strategisch oogpunt kunnen we zeggen dat we Iran moeten weerhouden van het ontwikkelen van kernwapens, vanuit moreel oogpunt heeft het Westen geen poot om op te staan.
Ik weet niet waar je die gedachte vandaan haalt dat het voortbestaan van Israel nog steeds in gevaar is. Pure onzin. Israel is militair gezien veruit superieur aan de rest van de omliggende landen die een bedreiging voor ze zouden kunnen vormen. Daarnaast bezitten ze als enige land in eht midden-oosten een kernwapen, en hebben ze de steun van de VS wanneer hun voortbestaan in gevaar komt. Dat de veiligheid van Israel nog in gevaar zou zijn is een fabeltje.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 19:19 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dit vind ik zo'n rare aanname, getuigt ook van niet veel geschiedkundige of algemene kennis. Het voortbestaan van Israel, en de joden in het algemeen is constant in gevaar nog steeds.
Ik denk zelf namelijk dat de hele oplossing van het Israel conflict ligt in het feit Israel eens vrede en veiligheid te bieden.
Maar dat is dan toch niet veilig?!?!?! Omdat je millitair sterker bent zou je niet in gevaar zijn, dat is natuurlijk onzin. Eigenlijk geef je Israel dus gelijk met hun millitair machtsvertoon, want dat is het enige wat hun veiligheid waarborgt......Dat is natuurlijk heel vreemd. Israel zou veilig moeten zijn zonder dat ze millitair de sterkste zijn. Maar dat zijn ze niet.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 19:30 schreef Breekfast het volgende:
Ik weet niet waar je die gedachte vandaan haalt dat het voortbestaan van Israel nog steeds in gevaar is. Pure onzin. Israel is militair gezien veruit superieur aan de rest van de omliggende landen die een bedreiging voor ze zouden kunnen vormen. Daarnaast bezitten ze als enige land in eht midden-oosten een kernwapen, en hebben ze de steun van de VS wanneer hun voortbestaan in gevaar komt. Dat de veiligheid van Israel nog in gevaar zou zijn is een fabeltje.
Dan zijn we het grotendeel eens inderdaadquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 19:28 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ik heb mijn vraag verkeerd neergezet maar we zijn het eigenlijk met elkaar eens.
Waarom wil het westen ingrijpen in Iran?
Is het om humane redenen en om mensenrechten? Dan zijn er veel landen in de regio waar het slechter gesteld is met mensenrechten. Pak die (ook) eens aan.
Gaat het om kernwapens? Er is geen bewijs dat Iran deze wapens heeft of wilt, maar laten we in het ergste geval uit gaan van wel. Er zijn andere (instabielere) landen die deze wapens hebben, pak die eerst maar aan.
De onveiligheid die Israel hedendaags nog ervaart komt niet door hun militaire macht die tekort zou schieten. Dat Israel nog steeds niet veilig is, voornamelijk door het terrorisme, is voor een groot deel te danken aan hun eigen gedrag. Velen willen terrorisme op één hoop gooien, dat het terrorisme van al-quaida hetzelfde is als het palestijnse terrorisme. Allemaal proberen ze onze ideale democratsiche vrije samenleving aan te vallen.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 19:35 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Maar dat is dan toch niet veilig?!?!?! Omdat je millitair sterker bent zou je niet in gevaar zijn, dat is natuurlijk onzin. Eigenlijk geef je Israel dus gelijk met hun millitair machtsvertoon, want dat is het enige wat hun veiligheid waarborgt......Dat is natuurlijk heel vreemd. Israel zou veilig moeten zijn zonder dat ze millitair de sterkste zijn. Maar dat zijn ze niet.
Dit is een bewering die dus nooit gestaafd kan worden. Joden worden al 2000 jaar vervolgd en vermoord, de bewering dat het nu ineens zou komen doordat Israel bestaat vind ik nogal onwaarschijnlijk.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 19:45 schreef Breekfast het volgende:
[..]
De onveiligheid die Israel hedendaags nog ervaart komt niet door hun militaire macht die tekort zou schieten. Dat Israel nog steeds niet veilig is, voornamelijk door het terrorisme, is voor een groot deel te danken aan hun eigen gedrag. Velen willen terrorisme op één hoop gooien, dat het terrorisme van al-quaida hetzelfde is als het palestijnse terrorisme. Allemaal proberen ze onze ideale democratsiche vrije samenleving aan te vallen.
Het palestijnse terrorisme die de veiligheid van Israel bedreigt is echter voornamelijk een uiting van de machteloosheid en woede die Palestijnen (terecht) voelen tegen het koloniale gedrag van Israel. Palestijnen die al generaties ergens wonen en door het Israelische leger worden verdreven, vernederd en tot 2e rangsburgers worden veroordeeld. Wanneer Israel echt een einde aan het Palestijnse terrorisme zou willen maken moeten ze misschien eerst eens kijken naar de terechte woede die er onder de Palestijnen leeft. Ik keur het terrorisme hier neit mee goed, ik zeg alleen dat het een logische oorzaak heeft waar Israel zelf wat aan kan doen.
Ik zeg niet dat het komt doordat Israel bestaat? Ook zeg ik niet dat het Palestijnse terrorimse voor 100% het gevolg is van het gedrag van israel. Haat tegen Joden speelt denk ik zeker onder een bepaald deel van de bevolking, en dat zou zo overtuigend mogelijk veroordeeld moeten worden.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 19:56 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dit is een bewering die dus nooit gestaafd kan worden. Joden worden al 2000 jaar vervolgd en vermoord, de bewering dat het nu ineens zou komen doordat Israel bestaat vind ik nogal onwaarschijnlijk.
Deze bewering wordt overigens al vaker gemaakt en dit is waarom ik kritiek op Israel en jodenhaat wel eens op 1 hoop gooi. Het is namelijk een totale misvatting dat haat tegen joden komt door Israel, deze haat is er altijd geweest.
Op individueel gebied zal dat best spelen, net zoals we in nederland nog oudere steeds mensen hebben die een hekel aan duitsers hebben. Maar dat alles heeft niets met de legitimiteit of veiligheid van Israel te maken, je kan er zelfs geen oorzaak/gevolg conclusies aan verbinden (of in ieder geval je zou dat niet moeten doen want dan kan je aan de gang blijven).quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 20:03 schreef Breekfast het volgende:
Ik zeg niet dat het komt doordat Israel bestaat? Ook zeg ik niet dat het Palestijnse terrorimse voor 100% het gevolg is van het gedrag van israel. Haat tegen Joden speelt denk ik zeker onder een bepaald deel van de bevolking, en dat zou zo overtuigend mogelijk veroordeeld moeten worden.
Je kunt toch echter bijna niet ontkennen dat het voor een deel ook te maken heeft met de machteloosheid en woede die Palestijnen voelen vanwege de annexatie van Palestijns leefgebied door Israel?
Hoezo individueel gebied? De bezetting, annexatie en oorlog is de hoofdoorzaak van de woede van de Palestijnen. Jodenhaat vloeit daaruit voort en niet andersom. Dat Joden 2000 jaar vervolgd werden heeft hier helemaal niks mee te maken, ze werden niet door de Palestijnen vervolgd. Ze kwamen juist naar Palestina door de vervolgingen en Europa en Rusland.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 20:07 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Op individueel gebied zal dat best spelen, net zoals we in nederland nog oudere steeds mensen hebben die een hekel aan duitsers hebben. Maar dat alles heeft niets met de legitimiteit of veiligheid van Israel te maken, je kan er zelfs geen oorzaak/gevolg conclusies aan verbinden (of in ieder geval je zou dat niet moeten doen want dan kan je aan de gang blijven).
Tsja, je hebt het toch echt omgekeerd. De arabieren die destijds in en rondom het gebied Palestina woonden deden net zo goed mee aan de vervolging van de joden. Dit is de hele reden waarom de oprichting van de joodse staat in een stroomversnelling is gekomen, en misschien wel nooit tot stand had gekomen als die conflicten met arabieren er niet waren geweest.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 20:19 schreef Peunage het volgende:
[..]
Hoezo individueel gebied? De bezetting, annexatie en oorlog is de hoofdoorzaak van de woede van de Palestijnen. Jodenhaat vloeit daaruit voort en niet andersom. Dat Joden 2000 jaar vervolgd werden heeft hier helemaal niks mee te maken, ze werden niet door de Palestijnen vervolgd. Ze kwamen juist naar Palestina door de vervolgingen en Europa en Rusland.
Heb ik soms gezegd dat Israel geen kernwapens heeft?quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 18:28 schreef Peunage het volgende:
[..]
Israel wil geen kernwapens maken, Israel HEEFT kernwapens en KAN al kernwapens produceren. Oh die wapens hebben ze voor verdediging? ALS Iran al kernwapens maakt, waarom mogen zij dat niet als verdediging hebben?
Iran is altijd duidelijk geweest wat Israel betreft. Iran erkent de zionistische staat niet en dat gaan ze ook nooit doen. PUNT. Wanneer ze zeggen dat ze Israel willen vernietigen bedoelen ze de staat Israel, niet de mensen die er wonen.
Frustrerend, maar een algemeen verschijnsel. Het sprookje dat Marokanen uit Ede feest vierden naar aanleiding van de vliegtuigen in het WTC wordt ook nog steeds herhaal. Terwijl inmiddels al lang bekend is dat ze een lang tevoren geplande bruiloft vierden.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 06:56 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
En nog steeds blijven mensen het herhalen
Het citaat ging over een regime, niet over een staat. Dat zijn verschillende begrippen, ook in het Farsi.quote:
Dat is geen enkele reden om een land al dan niet toe te staan kernwapens te hebben.quote:[..]
Irrelevant m.b.t. de uitspraken van Ahmadinejad.
[..]
Geen openbaar bewijs. Dat wil niet zeggen dat er geen bewijs is.
[..]
Omdat dat land, en hun leider, openlijk haat predikt.
Jij solliciteert als persvoorlichter voor het regime in Iran? Kom nou, zoals ik al zei, dat je zo diep gezonken bent in je Israel-haat dat je een dergelijk regime met zoveel leugens blijft verdedigen!quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 23:58 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Het citaat ging over een regime, niet over een staat. Dat zijn verschillende begrippen, ook in het Farsi.
[..]
Dat is geen enkele reden om een land al dan niet toe te staan kernwapens te hebben.
Volgens het internationaal recht mag elk land de wapens ontwikkelen die het wil ontwikkelen, behalve als het vrijwillig een verdrag heeft getekend om een bepaald soort wapen niet te ontwikkelen/hebben. De aard van het regime maakt niet uit.
Iran heeft het non-proliferatieverdrag getekend en heeft dus beloofd geen kernwapens te maken. Het ontkent ook bij hoog en bij laag dat te doen of voor te bereiden. Het mag dus uranium verrijken zo veel als het wil en ook zo hoog als het wil.
Israel heeft dat verdrag niet getekend en heeft dus het recht om kernwapens te maken en te hebben. Bovendien predikt het haat en dreigt het met agressie, met name jegens Iran, maar ook tegen Europa!
Israel en Iran ontlopen elkaar niet veel in verwerpelijkheid van het regime. Of in religieuze intolerantie en armoede onder de bevolking.
Kwestie is vooral deze. Een aanval van Israel op Iran is veel waarschijnlijker dan een aanval van Iran op Israel. Maar zou dat een weldaad zijn voor de mensheid of niet?
Als ik mij goed herinner, hadden de joden toen zij eenzijdig de staat Israel uitriepen, ongeveer 8 % van het hen door de VN toegewezen land gekocht. Ik kan me een paar procent vergissen, maar in elk geval kregen ze heel veel meer toegewezen als gebied voor de staat.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 18:57 schreef Peunage het volgende:
[..]
Nee, ze zijn daar met 1000den tegelijk heen ge-emigreerd. Maar wil je nu zeggen dat hedendaags Israel gekocht is? Want dat is mij niet helemaal duidelijk...
Het voortbestaan van Israel en de joden is helemaal niet constant in gevaar. Dat is een fobie, die na logische analyse niet overeind blijft. Maar, zoals elke fobie, helpt analyse niet tegen het gevoel.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 19:19 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dit vind ik zo'n rare aanname, getuigt ook van niet veel geschiedkundige of algemene kennis. Het voortbestaan van Israel, en de joden in het algemeen is constant in gevaar nog steeds.
Ik denk zelf namelijk dat de hele oplossing van het Israel conflict ligt in het feit Israel eens vrede en veiligheid te bieden.
http://nos.nl/video/40796(...)en-kankergezwel.htmlquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 13:54 schreef Bendoe het volgende:
[..]
Hier kan ik niets op zeggen![]()
Is er een filmpje van de televisie uitzending?
Autoritair en democratisch zijn ook 2 verschillende begrippen. Mag je me uitleggen hoe je een regime wil veranderen, als dat toch ieder 4 jaar kan gebeuren?quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 23:58 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Het citaat ging over een regime, niet over een staat. Dat zijn verschillende begrippen, ook in het Farsi.
Hoe kan je dat nu beweren?!?! Israel wordt constant bedreigt, er zijn tal van landen die Israel niet eens erkennen, het handvest van hamas zegt niet te stoppen voordat Israel is vernietigt, de laatste uitspraken van Ahmedinijad liegen er ook weer niet om. Dat is geen fobie, dat is keiharde realiteit.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 00:13 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Het voortbestaan van Israel en de joden is helemaal niet constant in gevaar. Dat is een fobie, die na logische analyse niet overeind blijft. Maar, zoals elke fobie, helpt analyse niet tegen het gevoel.
Als je naar 2000 jaar geschiedenis kijkt vind ik die achterdocht volledig gerechtvaardigd. Het is niet alsof de wereld in zijn algemeenheid de joden ooit vrede heeft gegeven. Nu is het weer Israel als reden, in de afgelopen 2000 jaar zijn er heel veel redenen geweest waarom men joden haat, en het begint allemaal met het verhaal van judas.quote:Ik denk, mèt de Israelische schrijver Grosman, dat er geen enkele manier is om de Israelische/joodse behoefte aan veiligheid te bevredigen. Ze zullen het nooit geloven en altijd achterdochtig blijven.
Jij kijkt alleen maar naar die orthodoxe idioten. Helaas hebben die steeds meer het gelijk aan hun zijde gekregen omdat elke positieve stap van Israel in de afgelopen 20 jaar te niet is gedaan door palestijnen.quote:Het enige dat misschien mogelijkheden biedt is dat Israel/de joden aan anderen vrede en veiligheid aanbieden.
Maar ja, dat vereist zo'n fundamentele verandering van instelling van de bevolking/regering, dat die bijna onmogelijk is.
Israel heeft met grote moeite tegen de orthodoxen Gaza verlaten en de nederzetting ontruimd, nog geen dag na dat het leger was vertrokken werden vanaf dezelfde plekken waar bloeiende olijfplantages stonden al raketten richting Israel gestuurd....Hoezo kan je dan nog met droge ogen beweren dat Israel geen poging heeft gedaan.quote:Een eerste stap zou al zijn om de bezette gebieden vrij te geven, en dan ook echt vrij te geven. Niet zoals in Gaza de bezetting te vervangen door een ommuring.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |