abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 augustus 2012 @ 14:23:30 #151
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_115596983
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 14:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Grappig. Lijkt mij haaks staan op het libertarisme. Hoewel ik het ergens wel weer consequent vind van je.
Het staat haaks op jouw interpretatie van het Libertarisme. Dat is iets anders. :)
a man convinced against his will is of the same opinion still
  woensdag 15 augustus 2012 @ 14:24:32 #152
379943 Paper_Tiger
pi_115597029
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 14:21 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Dus bedrijven veranderen nooit hun algemene voorwaarden?
Zeker wel maar de brandverzekering doet dat niet als je huis in brand staat. De overheid is de enige verzekeraar die zo werkt....
pi_115597064
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 14:24 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Zeker wel maar de brandverzekering doet dat niet als je huis in brand staat. De overheid is de enige verzekeraar die zo werkt....
Een zwangerschap duurt langer dan een brandje.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_115597097
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 14:23 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Het staat haaks op jouw interpretatie van het Libertarisme. Dat is iets anders. :)
In het libertarische samenleving is geld de grote gemene deler. In The Venus Project moet geld juist verdwijnen. Dat is toch een groot verschil, naar mijn idee.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 15 augustus 2012 @ 14:26:49 #155
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_115597116
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 14:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

In het libertarische samenleving is geld de grote gemene deler. In The Venus Project moet geld juist verdwijnen. Dat is toch een groot verschil, naar mijn idee.
Zolang de overheid maar verdwijnt :Y).
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_115597143
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 14:26 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Toch anarchistisch :o
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  woensdag 15 augustus 2012 @ 14:27:48 #157
379943 Paper_Tiger
pi_115597150
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 14:20 schreef DroogDok het volgende:

[..]

En alle kosten die OHRA moest betalen voor zijn verzekerden werd 100% opgebracht door de premiebetalers? :D
Zo is dat en toch betaalde ik slechts 37% van de premie die ik ging betalen bij de verzekering van de staat. Eigen risico van fl1000,00 en je spaarde gewoon alle rekening op die je had gemaakt van dokter en medicijnen. Bleef je onder de fl1000,00 dan gooide je die weg, kwam je erboven dan stuurde je ze op. Nu wordt bijna alles vergoed en moet ieder dingetje apart geadministreerd kosten. Wat denk je wat dat doet voor de kosten van de zorg.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 14:29:01 #158
379943 Paper_Tiger
pi_115597197
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 14:25 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Een zwangerschap duurt langer dan een brandje.
Het gaat niet om de duur van de verzekerde gebeurtenis maar om de staat waarin het verzekerd object zich bevindt ten tijde van de wijziging in polisvoorwaarden.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 14:29:59 #159
379943 Paper_Tiger
pi_115597242
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 14:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Geld is maar een middel. Je kan waarde ook ergens anders in uitdrukken. Voor de meeste mensen is geld een commodity.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 14:30:42 #160
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_115597268
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 14:27 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Toch anarchistisch :o
Anarcho-kapitalistisch ;)?
Het was een schertsende opmerking.
pi_115597367
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 14:29 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Het gaat niet om de duur van de verzekerde gebeurtenis maar om de staat waarin het verzekerd object zich bevindt ten tijde van de wijziging in polisvoorwaarden.
Tja, je kan de regels die jij graag zou willen zien er allemaal leuk bij verzinnen, maar in een samenleving waar bedrijven de macht in handen hebben vegen ze daar hun reet mee af.
pi_115597453
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 14:26 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Lul niet. Jij haat de wereld zonder geld!
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 15 augustus 2012 @ 14:36:08 #163
379943 Paper_Tiger
pi_115597464
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 14:33 schreef Saysem het volgende:

[..]

Tja, je kan de regels die jij graag zou willen zien er allemaal leuk bij verzinnen, maar in een samenleving waar bedrijven de macht in handen hebben vegen ze daar hun reet mee af.
Ik heb zelf een bedrijf en ga zo niet te werk. Je houdt ook niet veel klanten over met de houding die jij schetst....
pi_115597550
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 14:29 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Maar even serieus, jij acht het uitgesloten dat verzekeraars polisvoorwaarden gaan veranderen waardoor bepaalde zaken van de 1 op de andere dag zijn uitgesloten van de polis?
  woensdag 15 augustus 2012 @ 14:39:00 #165
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_115597579
quote:
8s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 14:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Lul niet. Jij haat de wereld zonder geld!
Ik zie het praktisch nut niet.
We moeten naar een systeem waar er geen ruilmiddel is omdat.... ?
Geld is gewoon verrekte handig.
pi_115597617
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 14:36 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Ik heb zelf een bedrijf en ga zo niet te werk. Je houdt ook niet veel klanten over met de houding die jij schetst....
In een wereld zonder regels tegen kartelvorming kunnen verzekerden nergens anders heen, je spreekt onderling af niet elkaars cliënten over te nemen. Nieuwkomers waar deze mensen eventueel toch terecht kunnen concurreer je kapot.
pi_115597823
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 14:40 schreef DroogDok het volgende:
In een wereld zonder regels tegen kartelvorming kunnen verzekerden nergens anders heen, je spreekt onderling af niet elkaars cliënten over te nemen. Nieuwkomers waar deze mensen eventueel toch terecht kunnen concurreer je kapot.
Precies, en zelfs al zou er eerlijke concurrentie zijn, dan is het bijna onmogelijk om als leek volledig inzicht in de markt te krijgen om een goede keuze te maken voor zoiets ingewikkelds als een zorgverzekering. Stel dat je een ziekte krijgt die nog niet eens ontdekt is op het moment dat je de verzekering afsluit...

Het is niet alsof je even naar een andere bakker loopt omdat het brood te duur is geworden.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 14:49:47 #168
379943 Paper_Tiger
pi_115597997
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 14:45 schreef Saysem het volgende:

[..]

Precies, en zelfs al zou er eerlijke concurrentie zijn, dan is het bijna onmogelijk om als leek volledig inzicht in de markt te krijgen om een goede keuze te maken voor zoiets ingewikkelds als een zorgverzekering. Stel dat je een ziekte krijgt die nog niet eens ontdekt is op het moment dat je de verzekering afsluit...

Het is niet alsof je even naar een andere bakker loopt omdat het brood te duur is geworden.
Bij jullie is ieder mens een op winst beluste vleesgeworden Satan }) er uitsluitend op uit om je geld van je af te nemen en er niets voor terug te geven. Alleen vadertje staat heeft het goed met je voor :r
pi_115598187
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 14:49 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Bij jullie is ieder mens een op winst beluste vleesgeworden Satan }) er uitsluitend op uit om je geld van je af te nemen en er niets voor terug te geven. Alleen vadertje staat heeft het goed met je voor :r
Dat individuën in een vrije markt uit zijn op winst is niet zo'n vreemde aanname hoor.
pi_115598250
Hahahaha, het hele libertarisme rust juist op de aanname dat de mens puur rationeel en winstbelust is. Als je dat niet vindt kan je beter een topic verder kijken.
pi_115598277
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 14:49 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Niet mensen maar bedrijven, helemaal als er aandeelhouders in het spel zijn.
Overigens heb ik ook wat minder vertrouwen in de naastenliefde van de gemiddelde mens dan jij lijkt te hebben.
pi_115598362
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 14:55 schreef Saysem het volgende:
Hahahaha, het hele libertarisme rust juist op de aanname dat de mens puur rationeel en winstbelust is. Als je dat niet vindt kan je beter een topic verder kijken.
Maar als er geen regels zijn tegen het lozen van schadelijke chemicaliën doe bedrijven het uit zichzelf echt niet hoor, de enige reden dat ze het nu soms nog wel doen zijn de regels, maar als die er toch niet waren.....
  woensdag 15 augustus 2012 @ 14:57:45 #173
302122 Dunwich
The Horror...
pi_115598379
Wat denken jullie van dit nieuwe motto van de partij ?

de libertarische partij : Ieder voor zich
pi_115598406
De Libertarische Partij: Fuck You, Got Mine.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 14:59:18 #175
302122 Dunwich
The Horror...
pi_115598447
Oeh , bedenk me nog een goeie :

de libertarische partij : de tijden dat de rijken in kastelen woonden was veel beter!
  woensdag 15 augustus 2012 @ 15:00:37 #176
302122 Dunwich
The Horror...
pi_115598503
oh, nog een!

de libertarische partij : verdomme, moet ik belasting betalen over mijn vierde jacht?!!?
pi_115598598
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 14:40 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Ik wordt een beetje iebel van dat geneuzel over kartelvorming; je roept en speculeert erop los zonder enige feitelijke onderbouwing, en doet alsof het steekhoudende argumenten zijn. Nu heb je al meerdere malen laten blijken dat je niet in deze discussie zit met goede wil, dus ik zal je achterlaten met dit artikel: http://mises.org/daily/2694
Als je enige intellectuele eerlijkheid bezit, laat het blijken en lees dat artikel.

quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 14:45 schreef Saysem het volgende:

[..]

Stel dat je een ziekte krijgt die nog niet eens ontdekt is op het moment dat je de verzekering afsluit...
"Verzekeren tegen ziektes en aandoeningen die nog niet ontdekt zijn? Vink!"
"Mensen financieel bijstaan die buiten eigen schuld ernstig benadeeld zijn? Ja graag, net zoals Saysem die dat belangrijk schijnt te vinden!"
Waarom allemaal zo moeilijk toch?

[ Bericht 0% gewijzigd door LMv op 15-08-2012 15:37:31 ]
pi_115598760
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 15:02 schreef LMv het volgende:

[..]

Ik wordt een beetje iebel van dat geneuzel over kartelvorming; je roept en speculeert erop los zonder enige feitelijke onderbouwing, en doet alsof het steekhoudende argumenten zijn. Nu heb je al meerdere malen laten blijken dat je niet in deze discussie zit met goede wil, dus ik zal je achterlaten met dit artikel: http://mises.org/daily/2694#4a
Als je enige intellectuele eerlijkheid bezit, laat het blijken en lees dat artikel.

[..]

Ik ga het lezen, maar het zal me niet van mening doen veranderen, ook nu vormen bedrijven kartels ondanks dat daar regels tegen zijn. Als die regels er niet zouden zijn, stoppen zij dus uit zichzelf om dit te doen? Geloof je het zelf?
pi_115598767
Maar goed, ik heb op zich wel sympathie voor libertariërs. Ze hebben in ieder geval wel politiek bewustzijn en een kritische geest. Als ze zich realiseren dat de werkelijkheid wat ingewikkelder is dan hun simplistische gedachtegoed dan kan het nog wel eens wat worden.
pi_115598885
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 14:55 schreef Saysem het volgende:
Libertarisme rust juist op de aanname dat mensen zeer complexe en veelal onkenbare geesten hebben. Dat is juist de reden dat overheid niet in staat is efficiënt en effectief te regeren. Mensen zijn geen pionnen die je zomaar rond kunt schuiven op een schaakbord, hun persoonlijke dromen en verlangens negerend. Alleen een individu weet wat voor hem- of haar zelf het beste is, zeker niet een bureaucratische en gecentraliseerde overheid die haar wil onder dwang oplegt.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 15:09:20 #181
302122 Dunwich
The Horror...
pi_115598903
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 15:06 schreef Saysem het volgende:
Maar goed, ik heb op zich wel sympathie voor libertariërs. Ze hebben in ieder geval wel politiek bewustzijn en een kritische geest. Als ze zich realiseren dat de werkelijkheid wat ingewikkelder is dan hun simplistische gedachtegoed dan kan het nog wel eens wat worden.
de speerpunten bestaan uit niets anders dan simplistisch gedachtegoed.
pi_115599460
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 15:08 schreef LMv het volgende:
Libertarisme rust juist op de aanname dat mensen zeer complexe en veelal onkenbare geesten hebben. Dat is juist de reden dat overheid niet in staat is efficiënt en effectief te regeren. Mensen zijn geen pionnen die je zomaar rond kunt schuiven op een schaakbord, hun persoonlijke dromen en verlangens negerend. Alleen een individu weet wat voor hem- of haar zelf het beste is, zeker niet een bureaucratische en gecentraliseerde overheid die haar wil onder dwang oplegt.
Het libertarisme: voor al uw persoonlijke dromen en verlangens. zolang die droom maar is om zo rijk mogelijk te worden en dat verlangen is om uzelf volledig ingedekt te hebben voor het geval u iets ergs overkomt.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 15:27:19 #183
379943 Paper_Tiger
pi_115599683
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 15:21 schreef Saysem het volgende:

[..]

Het libertarisme: voor al uw persoonlijke dromen en verlangens. zolang die droom maar is om zo rijk mogelijk te worden en dat verlangen is om uzelf volledig ingedekt te hebben voor het geval u iets ergs overkomt.
Je maakt er een karikatuur van. De droom en verlangen is om met anderen mensen om te gaan uit vrije wil. Niet omdat het moet.
pi_115599686
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 15:02 schreef LMv het volgende:

[..]

Ik wordt een beetje iebel van dat geneuzel over kartelvorming; je roept en speculeert erop los zonder enige feitelijke onderbouwing, en doet alsof het steekhoudende argumenten zijn. Nu heb je al meerdere malen laten blijken dat je niet in deze discussie zit met goede wil, dus ik zal je achterlaten met dit artikel: http://mises.org/daily/2694#4a

Gelezen.
Het uitgangspunt van de auteur is dat zowel bij monopolie als bij kartelvorming er vanzelf andere bedrijven zullen gaan toetreden die op prijs dan wel kwaliteit met de monopolist of het kartel zullen gaan concurreren, waardoor er niet lang slechts 1 aanbieder zal zijn.
Ik bestrijd dit, nieuwkomers zullen kapot worden geconcurreerd op prijs en er zullen afspraken worden gemaakt met toeleveranciers die de nieuwkomer benadelen. Dat is inderdaad een aanname van mijn kant, maar ik hoor van de libertariers in dit topic en lees ook in het door jouw gelinkte artikel geen argumenten die deze aanname tegenspreken.
pi_115599727
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 15:21 schreef Saysem het volgende:

[..]

Wat moet ik hier nou mee Saysem? Waarom "zolang die droom maar is om zo rijk mogelijk te worden"? Wat heeft dat met wat dan ook te maken?
  woensdag 15 augustus 2012 @ 15:29:46 #186
379943 Paper_Tiger
pi_115599793
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 15:09 schreef Dunwich het volgende:

[..]

de speerpunten bestaan uit niets anders dan simplistisch gedachtegoed.
Iedere ideologie bestaat uit simplistisch gedachtegoed. Complexiteit komt mogelijkerwijs pas kijken als je iets ten uitvoer brengt. Je zal het met me eens zijn dat mensen makkelijker ergens toe te bewegen zijn als ze dat uit vrije wil mogen doen dan wanneer je ze er toe dwingt.
pi_115599806
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 15:27 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Ik bestrijd dit, nieuwkomers zullen kapot worden geconcurreerd op prijs en er zullen afspraken worden gemaakt met toeleveranciers die de nieuwkomer benadelen.
Als je het artikel GOED had gelezen zou het meteen duidelijk worden dat dit feitelijk (wat er daadwerkelijk in de echte wereld gebeurd, zelfs zonder anti-kartel wetgeving) NIET het geval is.
pi_115599872
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 15:30 schreef LMv het volgende:

[..]

Als je het artikel GOED had gelezen zou het meteen duidelijk worden dat dit feitelijk (wat er daadwerkelijk in de echte wereld gebeurd) NIET het geval is.
Waar had ik dat kunnen lezen dan? Kartels en monopolies zijn nooit een lang leven beschoren omdat de overheid tijdig ingrijpt.
pi_115599885
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 15:28 schreef LMv het volgende:
Wat moet ik hier nou mee Saysem? Waarom "zolang die droom maar is om zo rijk mogelijk te worden"? Wat heeft dat met wat dan ook te maken?
Wat als mijn droom is om kunstenaar te worden en mijn kunst is geen commercieel succes? Wat als ik topsporter wil worden in een sport waar weinig mensen naar komen kijken? Die vrijheid heb ik toch echt niet.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 15:35:14 #190
379943 Paper_Tiger
pi_115600051
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 15:31 schreef Saysem het volgende:

[..]

Wat als mijn droom is om kunstenaar te worden en mijn kunst is geen commercieel succes? Wat als ik topsporter wil worden in een sport waar weinig mensen naar komen kijken? Die vrijheid heb ik toch echt niet.
Natuurlijk wel. Maar nu zou jouw vrijheid automatisch de inperking van die van een ander inhouden. Naast je kunst kan je werken en naast je sport ook. Net zoals de andere sporters die voor jouw impopulaire tak van sport hebben gekozen. Allemaal gelijk dus evenveel kans om te winnen.
pi_115600068
quote:

[..]

Wat overigens wel weer terecht is, maar dat heeft niks met libertarisme te maken.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 15:36:56 #192
379943 Paper_Tiger
pi_115600137
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 15:35 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Wat overigens wel weer terecht is, maar dat heeft niks met libertarisme te maken.
Libertarisme streeft net als jullie allemaal naar een wereld waar het voor iedereen goed toeven is. Alleen dan met de afwezigheid van dwang.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 15:37:16 #193
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_115600152
quote:

[..]

Mijn droom is muzikant worden zonder luisteraars. Kan je even wat belastinggeld aftikken?
  woensdag 15 augustus 2012 @ 15:38:05 #194
379943 Paper_Tiger
pi_115600190
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 15:37 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Mijn droom is muzikant worden zonder luisteraars. Kan je even wat belastinggeld aftikken?
In de huidige maatschappij zal dat waarschijnlijk nog kunnen ook :(
  woensdag 15 augustus 2012 @ 15:39:08 #195
277515 Illiberal
Clever tagline here
pi_115600237
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 15:36 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Libertarisme streeft net als jullie allemaal naar een wereld waar het voor iedereen goed toeven is. Alleen dan met de afwezigheid van dwang.
In zekere zin is er wel dwang, dwang van beperkte middelen.
pi_115600274
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 15:37 schreef TweeGrolsch het volgende:
Ik ben het met je eens dat dat niet de bedoeling is, maar aan de andere kant wil ik ook niet in een wereld leven waar alleen maar dingen gedaan worden omdat ze geld opleveren.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 15:40:36 #197
379943 Paper_Tiger
pi_115600315
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 15:39 schreef Illiberal het volgende:

[..]

In zekere zin is er wel dwang, dwang van beperkte middelen.
Die zin gaat mijn pet te boven....
pi_115600340
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 15:40 schreef Paper_Tiger het volgende:
Dat blijkt aan alles ja.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 15:41:40 #199
379943 Paper_Tiger
pi_115600367
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 15:39 schreef Saysem het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat dat niet de bedoeling is, maar aan de andere kant wil ik ook niet in een wereld leven waar alleen maar dingen gedaan worden omdat ze geld opleveren.
Wie zegt er dat dat moet? Juist niet zou ik zeggen. Je moet alleen niet een ander dwingen om dat dan in jouw plaats wel te doen.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 15:41:57 #200
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_115600382
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 15:39 schreef Saysem het volgende:

[..]

Dat het geld oplevert betekend slechts dat andere mensen erin geïnteresseerd zijn. Dat lijkt mij een uitstekende maatstaf. En zeker een betere dan een stel ambtenaren die de subsidies uitdelen.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 15:42:44 #201
277515 Illiberal
Clever tagline here
pi_115600423
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 15:40 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Omdat middelen (grondstof, arbeid) beperkt zijn, is er dus geen "vrijheid" om alles te willen en te kunnen.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 15:43:00 #202
379943 Paper_Tiger
pi_115600437
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 15:41 schreef Saysem het volgende:

[..]

Dat blijkt aan alles ja.
:X
  woensdag 15 augustus 2012 @ 15:43:32 #203
379943 Paper_Tiger
pi_115600457
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 15:42 schreef Illiberal het volgende:

[..]

Omdat middelen beperkt zijn, is er dus geen "vrijheid" om alles te willen en te kunnen.
Je hebt wel de vrijheid om die middelen te verwerven...
pi_115600475
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 15:31 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Waar had ik dat kunnen lezen dan? Kartels en monopolies zijn nooit een lang leven beschoren omdat de overheid tijdig ingrijpt.
Oké dan, hier komt het vliegtuig, mondje open. Zoemmmmmmm: vanaf 'Antitrust: Some Classic Cases': http://mises.org/daily/2694#4

quote:

[..]

Dan kun je toch fijn gaan verven of sporten in je vrije tijd?
Maar hier kan ik uit opmaken dat als jouw droom niet vervuld kan worden, dat je het prima vind om geld van andere mensen af te persen zodat jij lekker een topsporter zonder publiek kunt worden?
  woensdag 15 augustus 2012 @ 15:44:11 #205
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_115600497
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 15:42 schreef Illiberal het volgende:

[..]

Omdat middelen (grondstof, arbeid) beperkt zijn, is er dus geen "vrijheid" om alles te willen en te kunnen.
Nonsens argument. Dat is er namelijk altijd. Vraag is onbeperkt.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 15:44:59 #206
277515 Illiberal
Clever tagline here
pi_115600527
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 15:44 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Nonsens argument. Dat is er namelijk altijd. Vraag is onbeperkt.
Middelen zijn niet beperkt?
  woensdag 15 augustus 2012 @ 15:46:20 #207
379943 Paper_Tiger
pi_115600578
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 15:44 schreef Illiberal het volgende:

[..]

Heeft niets met Libertarisme te maken wordt er bedoeld. Die krapte is er altijd....
  woensdag 15 augustus 2012 @ 15:46:51 #208
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_115600597
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 15:44 schreef Illiberal het volgende:

[..]

Natuurlijk.

Maar een onbeperkte vraag kan dus nooit bevredigd worden. In geen enkele samenlevingsvorm. Dat heeft niets met vrijheid te maken.
pi_115600614
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 15:43 schreef LMv het volgende:

[..]

Oké dan, hier komt het vliegtuig, mondje open. Zoemmmmmmm: vanaf 'Antitrust: Some Classic Cases': http://mises.org/daily/2694#4

Dat gaat om monopolies / kartels waarbij de overheid wel heeft ingegrepen.
pi_115600638
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 15:43 schreef LMv het volgende:
Dan kun je toch fijn gaan verven of sporten in je vrije tijd?
Welke vrije tijd? Als simpele arbeider zou ik waarschijnlijk een uur of 12 per dag moeten werken. Ik heb natuurlijk de vrijheid om dat niet te doen, maar in dat geval staan er voor mij 10 anderen klaar.
pi_115600656
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 15:47 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Dat gaat om monopolies / kartels waarbij de overheid wel heeft ingegrepen.
Beter lezen, vriend.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 15:48:41 #212
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_115600663
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 15:48 schreef Saysem het volgende:

[..]

Welke vrije tijd? Als simpele arbeider zou ik waarschijnlijk een uur of 12 per dag moeten werken. Ik heb natuurlijk de vrijheid om dat niet te doen, maar in dat geval staan er voor mij 10 anderen klaar.
:') goed argument man.
pi_115600697
quote:

[..]

Wat is dit nou met die uit de duim gezogen fantasiebeelden? Ben je onder de indruk dat dit goede argumenten zijn, of zoiets?
  woensdag 15 augustus 2012 @ 15:52:31 #214
277515 Illiberal
Clever tagline here
pi_115600809
quote:

[..]

In het huidige Nederland hebben we veel vrije tijd, en dat wordt steeds meer. 100 jaar geleden moesten we inderdaad meer dan 12 uur werken. Waarom? Het antwoord zit in economische groei.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 15:53:03 #215
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_115600832
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 15:49 schreef LMv het volgende:

[..]

Wat is dit nou met die uit de duim gezogen fantasiebeelden? Ben je onder de indruk dat dit goede argumenten zijn, of zoiets?
Kijk eens naar de samenleving in de fabrieken ten tijde van de Industriële Revolutie, omdat de overheid helemaal niets deed om de armen te beschermen maakten de fabriekeigenaren daar veelvuldig misbruik van. Jullie willen weer terug naar zo'n samenleving zo blijkt maar weer.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  woensdag 15 augustus 2012 @ 15:53:26 #216
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_115600847
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 15:52 schreef Illiberal het volgende:

[..]

In het huidige Nederland hebben we veel vrije tijd, en dat wordt steeds meer. 100 jaar geleden moesten we inderdaad meer dan 12 uur werken. Waarom? Het antwoord zit in economische groei.
Nee, het antwoord zit in het ingrijpen van de overheid.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 15:54:22 #217
277515 Illiberal
Clever tagline here
pi_115600890
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 15:53 schreef Euribob het volgende:

[..]

Nee, het antwoord zit in het ingrijpen van de overheid.
Dat ingrijpen was pas na de feiten.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 15:55:13 #218
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_115600931
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 15:53 schreef Euribob het volgende:

[..]

Kijk eens naar de samenleving in de fabrieken ten tijde van de Industriële Revolutie, omdat de overheid helemaal niets deed om de armen te beschermen maakten de fabriekeigenaren daar veelvuldig misbruik van. Jullie willen weer terug naar zo'n samenleving zo blijkt maar weer.
Als je zelf niet eens doorhebt dat dit een compleet nutteloze toevoeging aan de discussie is dan kan je maar beter weer naar ONZ gaan.
pi_115600976
Een beetje historische kennis van de door hen zo verafschuwde sociaaldemocratie is de mensen hier blijkbaar ook vreemd.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 15:56:51 #220
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_115601013
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 15:55 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Als je zelf niet eens doorhebt dat dit een compleet nutteloze toevoeging aan de discussie is dan kan je maar beter weer naar ONZ gaan.
Oh? Volgens mij had de burger toen net zoveel rechten als de LP nu voorstaat. Verlicht me.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 15:58:06 #221
379943 Paper_Tiger
pi_115601089
quote:

[..]

Waarschijnlijk? Waar baseer je dat op? Ben je zo ongeschikt voor werk?
  woensdag 15 augustus 2012 @ 15:58:30 #222
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_115601110
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 15:54 schreef Illiberal het volgende:

[..]

Dat ingrijpen was pas na de feiten.
Wat?
  woensdag 15 augustus 2012 @ 15:59:08 #223
379943 Paper_Tiger
pi_115601147
quote:

[..]

Het industriële tijdperk en automatisering. Ik proef meer een angst voor verandering.
pi_115601207
quote:

[..]

En de libertarische plannen zouden dat grondig om zeep weten te helpen. Dan gaat we qua welvaart weer rap richting de 19e eeuw.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 16:01:25 #225
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_115601256
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 15:56 schreef Euribob het volgende:

[..]

Oh? Volgens mij had de burger toen net zoveel rechten als de LP nu voorstaat. Verlicht me.
Een stuk meer zelfs.

Maar minimale rechten zegt helemaal niks over wat je daadwerkelijk krijgt. Er zijn talloze landen waar geen minimumloon bestaat (Duitsland bv.) Betekend dat dat iedereen daar voor 2 euro per dag werkt? Nee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')