Het staat haaks op jouw interpretatie van het Libertarisme. Dat is iets anders.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 14:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Grappig. Lijkt mij haaks staan op het libertarisme. Hoewel ik het ergens wel weer consequent vind van je.
Zeker wel maar de brandverzekering doet dat niet als je huis in brand staat. De overheid is de enige verzekeraar die zo werkt....quote:Op woensdag 15 augustus 2012 14:21 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Dus bedrijven veranderen nooit hun algemene voorwaarden?
Een zwangerschap duurt langer dan een brandje.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 14:24 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Zeker wel maar de brandverzekering doet dat niet als je huis in brand staat. De overheid is de enige verzekeraar die zo werkt....
In het libertarische samenleving is geld de grote gemene deler. In The Venus Project moet geld juist verdwijnen. Dat is toch een groot verschil, naar mijn idee.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 14:23 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Het staat haaks op jouw interpretatie van het Libertarisme. Dat is iets anders.
Zolang de overheid maar verdwijntquote:Op woensdag 15 augustus 2012 14:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In het libertarische samenleving is geld de grote gemene deler. In The Venus Project moet geld juist verdwijnen. Dat is toch een groot verschil, naar mijn idee.
Toch anarchistischquote:Op woensdag 15 augustus 2012 14:26 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Zolang de overheid maar verdwijnt.
Zo is dat en toch betaalde ik slechts 37% van de premie die ik ging betalen bij de verzekering van de staat. Eigen risico van fl1000,00 en je spaarde gewoon alle rekening op die je had gemaakt van dokter en medicijnen. Bleef je onder de fl1000,00 dan gooide je die weg, kwam je erboven dan stuurde je ze op. Nu wordt bijna alles vergoed en moet ieder dingetje apart geadministreerd kosten. Wat denk je wat dat doet voor de kosten van de zorg.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 14:20 schreef DroogDok het volgende:
[..]
En alle kosten die OHRA moest betalen voor zijn verzekerden werd 100% opgebracht door de premiebetalers?
Het gaat niet om de duur van de verzekerde gebeurtenis maar om de staat waarin het verzekerd object zich bevindt ten tijde van de wijziging in polisvoorwaarden.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 14:25 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Een zwangerschap duurt langer dan een brandje.
Geld is maar een middel. Je kan waarde ook ergens anders in uitdrukken. Voor de meeste mensen is geld een commodity.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 14:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In het libertarische samenleving is geld de grote gemene deler. In The Venus Project moet geld juist verdwijnen. Dat is toch een groot verschil, naar mijn idee.
Anarcho-kapitalistischquote:
Tja, je kan de regels die jij graag zou willen zien er allemaal leuk bij verzinnen, maar in een samenleving waar bedrijven de macht in handen hebben vegen ze daar hun reet mee af.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 14:29 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Het gaat niet om de duur van de verzekerde gebeurtenis maar om de staat waarin het verzekerd object zich bevindt ten tijde van de wijziging in polisvoorwaarden.
Lul niet. Jij haat de wereld zonder geld!quote:Op woensdag 15 augustus 2012 14:26 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Zolang de overheid maar verdwijnt.
Ik heb zelf een bedrijf en ga zo niet te werk. Je houdt ook niet veel klanten over met de houding die jij schetst....quote:Op woensdag 15 augustus 2012 14:33 schreef Saysem het volgende:
[..]
Tja, je kan de regels die jij graag zou willen zien er allemaal leuk bij verzinnen, maar in een samenleving waar bedrijven de macht in handen hebben vegen ze daar hun reet mee af.
Maar even serieus, jij acht het uitgesloten dat verzekeraars polisvoorwaarden gaan veranderen waardoor bepaalde zaken van de 1 op de andere dag zijn uitgesloten van de polis?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 14:29 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Het gaat niet om de duur van de verzekerde gebeurtenis maar om de staat waarin het verzekerd object zich bevindt ten tijde van de wijziging in polisvoorwaarden.
Ik zie het praktisch nut niet.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 14:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Lul niet. Jij haat de wereld zonder geld!
In een wereld zonder regels tegen kartelvorming kunnen verzekerden nergens anders heen, je spreekt onderling af niet elkaars cliënten over te nemen. Nieuwkomers waar deze mensen eventueel toch terecht kunnen concurreer je kapot.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 14:36 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik heb zelf een bedrijf en ga zo niet te werk. Je houdt ook niet veel klanten over met de houding die jij schetst....
Precies, en zelfs al zou er eerlijke concurrentie zijn, dan is het bijna onmogelijk om als leek volledig inzicht in de markt te krijgen om een goede keuze te maken voor zoiets ingewikkelds als een zorgverzekering. Stel dat je een ziekte krijgt die nog niet eens ontdekt is op het moment dat je de verzekering afsluit...quote:Op woensdag 15 augustus 2012 14:40 schreef DroogDok het volgende:
In een wereld zonder regels tegen kartelvorming kunnen verzekerden nergens anders heen, je spreekt onderling af niet elkaars cliënten over te nemen. Nieuwkomers waar deze mensen eventueel toch terecht kunnen concurreer je kapot.
Bij jullie is ieder mens een op winst beluste vleesgeworden Satanquote:Op woensdag 15 augustus 2012 14:45 schreef Saysem het volgende:
[..]
Precies, en zelfs al zou er eerlijke concurrentie zijn, dan is het bijna onmogelijk om als leek volledig inzicht in de markt te krijgen om een goede keuze te maken voor zoiets ingewikkelds als een zorgverzekering. Stel dat je een ziekte krijgt die nog niet eens ontdekt is op het moment dat je de verzekering afsluit...
Het is niet alsof je even naar een andere bakker loopt omdat het brood te duur is geworden.
Dat individuën in een vrije markt uit zijn op winst is niet zo'n vreemde aanname hoor.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 14:49 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Bij jullie is ieder mens een op winst beluste vleesgeworden Sataner uitsluitend op uit om je geld van je af te nemen en er niets voor terug te geven. Alleen vadertje staat heeft het goed met je voor
Niet mensen maar bedrijven, helemaal als er aandeelhouders in het spel zijn.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 14:49 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Bij jullie is ieder mens een op winst beluste vleesgeworden Sataner uitsluitend op uit om je geld van je af te nemen en er niets voor terug te geven. Alleen vadertje staat heeft het goed met je voor
Maar als er geen regels zijn tegen het lozen van schadelijke chemicaliën doe bedrijven het uit zichzelf echt niet hoor, de enige reden dat ze het nu soms nog wel doen zijn de regels, maar als die er toch niet waren.....quote:Op woensdag 15 augustus 2012 14:55 schreef Saysem het volgende:
Hahahaha, het hele libertarisme rust juist op de aanname dat de mens puur rationeel en winstbelust is. Als je dat niet vindt kan je beter een topic verder kijken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |