abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 augustus 2012 @ 15:00:37 #176
302122 Dunwich
The Horror...
pi_115598503
oh, nog een!

de libertarische partij : verdomme, moet ik belasting betalen over mijn vierde jacht?!!?
pi_115598598
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 14:40 schreef DroogDok het volgende:

[..]

In een wereld zonder regels tegen kartelvorming kunnen verzekerden nergens anders heen, je spreekt onderling af niet elkaars cliënten over te nemen. Nieuwkomers waar deze mensen eventueel toch terecht kunnen concurreer je kapot.
Ik wordt een beetje iebel van dat geneuzel over kartelvorming; je roept en speculeert erop los zonder enige feitelijke onderbouwing, en doet alsof het steekhoudende argumenten zijn. Nu heb je al meerdere malen laten blijken dat je niet in deze discussie zit met goede wil, dus ik zal je achterlaten met dit artikel: http://mises.org/daily/2694
Als je enige intellectuele eerlijkheid bezit, laat het blijken en lees dat artikel.

quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 14:45 schreef Saysem het volgende:

[..]

Stel dat je een ziekte krijgt die nog niet eens ontdekt is op het moment dat je de verzekering afsluit...
"Verzekeren tegen ziektes en aandoeningen die nog niet ontdekt zijn? Vink!"
"Mensen financieel bijstaan die buiten eigen schuld ernstig benadeeld zijn? Ja graag, net zoals Saysem die dat belangrijk schijnt te vinden!"
Waarom allemaal zo moeilijk toch?

[ Bericht 0% gewijzigd door LMv op 15-08-2012 15:37:31 ]
pi_115598760
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 15:02 schreef LMv het volgende:

[..]

Ik wordt een beetje iebel van dat geneuzel over kartelvorming; je roept en speculeert erop los zonder enige feitelijke onderbouwing, en doet alsof het steekhoudende argumenten zijn. Nu heb je al meerdere malen laten blijken dat je niet in deze discussie zit met goede wil, dus ik zal je achterlaten met dit artikel: http://mises.org/daily/2694#4a
Als je enige intellectuele eerlijkheid bezit, laat het blijken en lees dat artikel.

[..]

Ik ga het lezen, maar het zal me niet van mening doen veranderen, ook nu vormen bedrijven kartels ondanks dat daar regels tegen zijn. Als die regels er niet zouden zijn, stoppen zij dus uit zichzelf om dit te doen? Geloof je het zelf?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_115598767
Maar goed, ik heb op zich wel sympathie voor libertariërs. Ze hebben in ieder geval wel politiek bewustzijn en een kritische geest. Als ze zich realiseren dat de werkelijkheid wat ingewikkelder is dan hun simplistische gedachtegoed dan kan het nog wel eens wat worden.
pi_115598885
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 14:55 schreef Saysem het volgende:
Hahahaha, het hele libertarisme rust juist op de aanname dat de mens puur rationeel en winstbelust is. Als je dat niet vindt kan je beter een topic verder kijken.
Libertarisme rust juist op de aanname dat mensen zeer complexe en veelal onkenbare geesten hebben. Dat is juist de reden dat overheid niet in staat is efficiënt en effectief te regeren. Mensen zijn geen pionnen die je zomaar rond kunt schuiven op een schaakbord, hun persoonlijke dromen en verlangens negerend. Alleen een individu weet wat voor hem- of haar zelf het beste is, zeker niet een bureaucratische en gecentraliseerde overheid die haar wil onder dwang oplegt.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 15:09:20 #181
302122 Dunwich
The Horror...
pi_115598903
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 15:06 schreef Saysem het volgende:
Maar goed, ik heb op zich wel sympathie voor libertariërs. Ze hebben in ieder geval wel politiek bewustzijn en een kritische geest. Als ze zich realiseren dat de werkelijkheid wat ingewikkelder is dan hun simplistische gedachtegoed dan kan het nog wel eens wat worden.
de speerpunten bestaan uit niets anders dan simplistisch gedachtegoed.
pi_115599460
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 15:08 schreef LMv het volgende:
Libertarisme rust juist op de aanname dat mensen zeer complexe en veelal onkenbare geesten hebben. Dat is juist de reden dat overheid niet in staat is efficiënt en effectief te regeren. Mensen zijn geen pionnen die je zomaar rond kunt schuiven op een schaakbord, hun persoonlijke dromen en verlangens negerend. Alleen een individu weet wat voor hem- of haar zelf het beste is, zeker niet een bureaucratische en gecentraliseerde overheid die haar wil onder dwang oplegt.
Het libertarisme: voor al uw persoonlijke dromen en verlangens. zolang die droom maar is om zo rijk mogelijk te worden en dat verlangen is om uzelf volledig ingedekt te hebben voor het geval u iets ergs overkomt.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 15:27:19 #183
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_115599683
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 15:21 schreef Saysem het volgende:

[..]

Het libertarisme: voor al uw persoonlijke dromen en verlangens. zolang die droom maar is om zo rijk mogelijk te worden en dat verlangen is om uzelf volledig ingedekt te hebben voor het geval u iets ergs overkomt.
Je maakt er een karikatuur van. De droom en verlangen is om met anderen mensen om te gaan uit vrije wil. Niet omdat het moet.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_115599686
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 15:02 schreef LMv het volgende:

[..]

Ik wordt een beetje iebel van dat geneuzel over kartelvorming; je roept en speculeert erop los zonder enige feitelijke onderbouwing, en doet alsof het steekhoudende argumenten zijn. Nu heb je al meerdere malen laten blijken dat je niet in deze discussie zit met goede wil, dus ik zal je achterlaten met dit artikel: http://mises.org/daily/2694#4a

Gelezen.
Het uitgangspunt van de auteur is dat zowel bij monopolie als bij kartelvorming er vanzelf andere bedrijven zullen gaan toetreden die op prijs dan wel kwaliteit met de monopolist of het kartel zullen gaan concurreren, waardoor er niet lang slechts 1 aanbieder zal zijn.
Ik bestrijd dit, nieuwkomers zullen kapot worden geconcurreerd op prijs en er zullen afspraken worden gemaakt met toeleveranciers die de nieuwkomer benadelen. Dat is inderdaad een aanname van mijn kant, maar ik hoor van de libertariers in dit topic en lees ook in het door jouw gelinkte artikel geen argumenten die deze aanname tegenspreken.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_115599727
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 15:21 schreef Saysem het volgende:

[..]

Wat moet ik hier nou mee Saysem? Waarom "zolang die droom maar is om zo rijk mogelijk te worden"? Wat heeft dat met wat dan ook te maken?
  woensdag 15 augustus 2012 @ 15:29:46 #186
379943 Paper_Tiger
pi_115599793
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 15:09 schreef Dunwich het volgende:

[..]

de speerpunten bestaan uit niets anders dan simplistisch gedachtegoed.
Iedere ideologie bestaat uit simplistisch gedachtegoed. Complexiteit komt mogelijkerwijs pas kijken als je iets ten uitvoer brengt. Je zal het met me eens zijn dat mensen makkelijker ergens toe te bewegen zijn als ze dat uit vrije wil mogen doen dan wanneer je ze er toe dwingt.
pi_115599806
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 15:27 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Ik bestrijd dit, nieuwkomers zullen kapot worden geconcurreerd op prijs en er zullen afspraken worden gemaakt met toeleveranciers die de nieuwkomer benadelen.
Als je het artikel GOED had gelezen zou het meteen duidelijk worden dat dit feitelijk (wat er daadwerkelijk in de echte wereld gebeurd, zelfs zonder anti-kartel wetgeving) NIET het geval is.
pi_115599872
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 15:30 schreef LMv het volgende:

[..]

Als je het artikel GOED had gelezen zou het meteen duidelijk worden dat dit feitelijk (wat er daadwerkelijk in de echte wereld gebeurd) NIET het geval is.
Waar had ik dat kunnen lezen dan? Kartels en monopolies zijn nooit een lang leven beschoren omdat de overheid tijdig ingrijpt.
pi_115599885
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 15:28 schreef LMv het volgende:
Wat moet ik hier nou mee Saysem? Waarom "zolang die droom maar is om zo rijk mogelijk te worden"? Wat heeft dat met wat dan ook te maken?
Wat als mijn droom is om kunstenaar te worden en mijn kunst is geen commercieel succes? Wat als ik topsporter wil worden in een sport waar weinig mensen naar komen kijken? Die vrijheid heb ik toch echt niet.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 15:35:14 #190
379943 Paper_Tiger
pi_115600051
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 15:31 schreef Saysem het volgende:

[..]

Wat als mijn droom is om kunstenaar te worden en mijn kunst is geen commercieel succes? Wat als ik topsporter wil worden in een sport waar weinig mensen naar komen kijken? Die vrijheid heb ik toch echt niet.
Natuurlijk wel. Maar nu zou jouw vrijheid automatisch de inperking van die van een ander inhouden. Naast je kunst kan je werken en naast je sport ook. Net zoals de andere sporters die voor jouw impopulaire tak van sport hebben gekozen. Allemaal gelijk dus evenveel kans om te winnen.
pi_115600068
quote:

[..]

Wat overigens wel weer terecht is, maar dat heeft niks met libertarisme te maken.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 15:36:56 #192
379943 Paper_Tiger
pi_115600137
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 15:35 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Wat overigens wel weer terecht is, maar dat heeft niks met libertarisme te maken.
Libertarisme streeft net als jullie allemaal naar een wereld waar het voor iedereen goed toeven is. Alleen dan met de afwezigheid van dwang.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 15:37:16 #193
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_115600152
quote:

[..]

Mijn droom is muzikant worden zonder luisteraars. Kan je even wat belastinggeld aftikken?
  woensdag 15 augustus 2012 @ 15:38:05 #194
379943 Paper_Tiger
pi_115600190
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 15:37 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Mijn droom is muzikant worden zonder luisteraars. Kan je even wat belastinggeld aftikken?
In de huidige maatschappij zal dat waarschijnlijk nog kunnen ook :(
  woensdag 15 augustus 2012 @ 15:39:08 #195
277515 Illiberal
Clever tagline here
pi_115600237
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 15:36 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Libertarisme streeft net als jullie allemaal naar een wereld waar het voor iedereen goed toeven is. Alleen dan met de afwezigheid van dwang.
In zekere zin is er wel dwang, dwang van beperkte middelen.
pi_115600274
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 15:37 schreef TweeGrolsch het volgende:
Ik ben het met je eens dat dat niet de bedoeling is, maar aan de andere kant wil ik ook niet in een wereld leven waar alleen maar dingen gedaan worden omdat ze geld opleveren.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 15:40:36 #197
379943 Paper_Tiger
pi_115600315
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 15:39 schreef Illiberal het volgende:

[..]

In zekere zin is er wel dwang, dwang van beperkte middelen.
Die zin gaat mijn pet te boven....
pi_115600340
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 15:40 schreef Paper_Tiger het volgende:
Die zin gaat mijn pet te boven....
Dat blijkt aan alles ja.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 15:41:40 #199
379943 Paper_Tiger
pi_115600367
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 15:39 schreef Saysem het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat dat niet de bedoeling is, maar aan de andere kant wil ik ook niet in een wereld leven waar alleen maar dingen gedaan worden omdat ze geld opleveren.
Wie zegt er dat dat moet? Juist niet zou ik zeggen. Je moet alleen niet een ander dwingen om dat dan in jouw plaats wel te doen.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 15:41:57 #200
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_115600382
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 15:39 schreef Saysem het volgende:

[..]

Dat het geld oplevert betekend slechts dat andere mensen erin geïnteresseerd zijn. Dat lijkt mij een uitstekende maatstaf. En zeker een betere dan een stel ambtenaren die de subsidies uitdelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')