wtfquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 20:56 schreef Narasan het volgende:
Veel hangt alles van elkaar af, wat betreft de onweerskansen en ook de temperaturen, maar mocht er zondag een bui ontstaan... Dan was het leuk om jullie te kennen.
EC gaat voor 4000+ CAPE (Zijn tornado-alley kaarten)
[ afbeelding ]
Nu nog de rest goed.
Zou zomaar eens 37/38 graden kunnen worden in Limburg. En misschien zelfs een nieuw record! (Record is 38,6).quote:
15 tot 18. kan inderdaad extreem warm worden.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 21:00 schreef Narasan het volgende:
[..]
Zou zomaar eens 37/38 graden kunnen worden in Limburg. En misschien zelfs een nieuw record! (Record is 38,6).
[ afbeelding ]
Temperaturen op 850hPa lopen in NL op tot zo'n 20/23 graden. Vuistregel is dat je bij de 850hPa temperaturen altijd +15 graden erbij mag tellen. Nou, reken zelf maar de buitentemperatuur uit dan. Ook door EC wordt dit berekend.
als je het doet moet je het goed doenquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 21:00 schreef Narasan het volgende:
[..]
Zou zomaar eens 37/38 graden kunnen worden in Limburg. En misschien zelfs een nieuw record! (Record is 38,6).
[ afbeelding ]
Temperaturen op 850hPa lopen in NL op tot zo'n 20/23 graden. Vuistregel is dat je bij de 850hPa temperaturen altijd +15 graden erbij mag tellen. Nou, reken zelf maar de buitentemperatuur uit dan. Ook door EC wordt dit berekend.
Nou ik heb geen zin in temperaturen tegen de 40 graden hier aanstaande zondagquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 21:01 schreef aloa het volgende:
[..]
15 tot 18. kan inderdaad extreem warm worden.
Dat record staat al veel te lang
Mag wel een keer in Nederland. Nog niet eerder gebeurd.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 21:03 schreef Narasan het volgende:
[..]
Nou ik heb geen zin in temperaturen tegen de 40 graden hier aanstaande zondag.
Dan zit ik wel de hele dag in de koelkastquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 21:05 schreef aloa het volgende:
[..]
Mag wel een keer in Nederland. Nog niet eerder gebeurd.
Die CAPE-waarden hadden we op 28 juni 2011 ook... toen was Vught (bij Den Bosch) van de kaart geblazen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 20:56 schreef Narasan het volgende:
Veel hangt alles van elkaar af, wat betreft de onweerskansen en ook de temperaturen, maar mocht er zondag een bui ontstaan... Dan was het leuk om jullie te kennen.
EC gaat voor 4000+ CAPE (Zijn tornado-alley kaarten)
[ afbeelding ]
Nu nog de rest goed.
quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 21:16 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Die CAPE-waarden hadden we op 28 juni 2011 ook... toen was Vught (bij Den Bosch) van de kaart geblazen.
De maximum temperatuur in Eindhoven was 34,5°C die dag en de maximale windstoot 115,2 km/u.
onvoorstelbaar toen. In Vught lag zowel alles plat (lees heel veelquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 21:16 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Die CAPE-waarden hadden we op 28 juni 2011 ook... toen was Vught (bij Den Bosch) van de kaart geblazen.
De maximum temperatuur in Eindhoven was 34,5°C die dag en de maximale windstoot 115,2 km/u.
http://www.aemet.es/es/eltiempo/prediccion/avisosquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 21:28 schreef dramatiek het volgende:
Vraag voor de weersnobben, oftewel de meteo- elite.
Wat is het KNMI van Spanje?
dat lijkt er meer opquote:
Damnquote:
Nog geen druppel gehad, dus kom rustig deze kant opquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 19:21 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
En denk je dat het veilig is om naar de Boeskool is lös te gaan met die bui in aantocht?
twitter:weermanreinier twitterde op dinsdag 14-08-2012 om 21:31:52Nieuwe weerkaarten ECMWF komend weekend. Zo warm heb ik ze zelden gezien. In juni/juli zou het in zo een scenario lokaal 40 worden. Nu 30-35 reageer retweet
Vreemd dat hij dat zegt. Het record in Nederland is n.l. van augustus.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 21:46 schreef ZaZoe het volgende:
twitter:weermanreinier twitterde op dinsdag 14-08-2012 om 21:31:52Nieuwe weerkaarten ECMWF komend weekend. Zo warm heb ik ze zelden gezien. In juni/juli zou het in zo een scenario lokaal 40 worden. Nu 30-35 reageer retweet
Mafkees.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 21:50 schreef knep het volgende:
Zondag maar eens een flink stuk fietsen, lekker bidonnen water over m'n kop gooien.
Ja, maar de kans dat het onder de juiste omstandigheden heel heet wordt is groter rond de "langste dag" (meeste uren zon)quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 21:51 schreef aloa het volgende:
[..]
Vreemd dat hij dat zegt. Het record in Nederland is n.l. van augustus.
Maar het kan ook 'makkelijk' in augustusquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 22:01 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Ja, maar de kans dat het onder de juiste omstandigheden heel heet wordt is groter rond de "langste dag" (meeste uren zon)
quote:
Ja natuurlijk, maar hij bedoelt dat als deze zelfde omstandigheden zich in juni/juli hadden voorgedaan het nog heter zou worden.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 22:04 schreef aloa het volgende:
[..]
Maar het kan ook 'makkelijk' in augustus![]()
Ik zie augustus altijd als de februari van de winter. In februari kan het nog steenkoud worden...in augustus kan het nog bloedheet worden.
Geen? Hoe kun je dat nu al zeggen ^^.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 22:14 schreef Frutsel het volgende:
[..]
morgenavond... euhm... gewoon weer chaggie omdat er geen onweer komt
vast wel ergens maar niet hier. lolquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 22:15 schreef Narasan het volgende:
[..]
Geen? Hoe kun je dat nu al zeggen ^^.
kaart, kon ff niets anders verzinnen...quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 21:02 schreef Narasan het volgende:
[..]
Je bedoelt de kaart, of de tekst?.
volgens mij bedoelt hij dat het nu niet kan en niet warmer dan 35 graden wordt. Wat niet klopt.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 22:09 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, maar hij bedoelt dat als deze zelfde omstandigheden zich in juni/juli hadden voorgedaan het nog heter zou worden.
volgens mij is hij gewoon, en terecht, terughoudend gezien de termijn.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 22:27 schreef aloa het volgende:
[..]
volgens mij bedoelt hij dat het nu niet kan en niet warmer dan 35 graden wordt. Wat niet klopt.
inderdaadquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 22:30 schreef Againzender het volgende:
[..]
volgens mij is hij gewoon, en terecht, terughoudend gezien de termijn.
een temp dik boven de 35 in augustus kan makkelijk namelijk.
Merk het, zit nu heerlijk op de markt :p! Ook ali B ga ik 'zien' want een echte oldenzaler gaat gewoon elke dagquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 21:45 schreef MaLo het volgende:
[..]
Nog geen druppel gehad, dus kom rustig deze kant op
Kom morgen NIET, dan komt Ali B, las ik ;'(
Wat heb je toch met mussen?quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 22:58 schreef marcel-o het volgende:
slecht..
zo slecht dat er dode mussen vallen.
quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 22:58 schreef marcel-o het volgende:
slecht..
zo slecht dat er dode mussen vallen.
weet je hoeveel dooie hier liggenquote:
En het was laatst perfect bbq weer.....quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 23:09 schreef marcel-o het volgende:
[..]
weet je hoeveel dooie hier liggen![]()
Zal het morgen aanpassen. Had gegoogel-maps op Holwerd en dat was de centrale pagina.quote:
Dat is zo'n 300+km van mij vandaanquote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:40 schreef SpeedyGJ het volgende:
Maakt niet uit, echter als je het goed bekijkt ligt Holwerd in het puntje dat boven de rest uitsteekt
Ik voel me eigenlijk best alleen zo op die kaartquote:Op woensdag 15 augustus 2012 01:39 schreef Narasan het volgende:
[..]
Dat is zo'n 300+km van mij vandaan.
aloa --> Harlingenquote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:31 schreef Poeke het volgende:
[..]
Zal het morgen aanpassen. Had gegoogel-maps op Holwerd en dat was de centrale pagina.
Voor alle anderen (ook uit het vorige topic) Ik zal er morgenmiddag weer even voor gaan zitten.
richie29 -> Hengelo (ov)quote:
Regen is toch aan het eind van de dag voorspelt?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 08:22 schreef tomaat52 het volgende:
Hopelijk blijft het hier in de ochtend droog.
Zo, inderdaad. Gauw de gordijnen en rolluiken aan de bijna-zonkant dichtgegooid.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 09:50 schreef Jor_Dii het volgende:
Temps lopen nu razend snel op in het Zuiden!
Klopt, maar het was zwaar bewolkt.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 10:04 schreef minkuukel het volgende:
[..]
Regen is toch aan het eind van de dag voorspelt?
Vanaf het einde van de middag al zelfs..komend vanuit ZWquote:Op woensdag 15 augustus 2012 10:04 schreef minkuukel het volgende:
[..]
Regen is toch aan het eind van de dag voorspelt?
Dat zijn de temperaturen op 850m hoogte toch?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 11:09 schreef aloa het volgende:
Het gaat echt bloedheet worden zondag.![]()
Meer dan 38 graden is mogelijk![]()
[ afbeelding ]
Ben benieuwd. Wanneer komt de 2e forecast op Estofex meestal?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 11:22 schreef Narasan het volgende:
A level 1 was issued across Centrl, Ern and SErn England, and across the Wrn Benelux countries and N-central France for severe wind gusts, excessive precipitation and to a lesser extent for tornadoes and large hail.
[ afbeelding ]
DISCUSSION
England, Benelux, France, Germany, Spain...
A narrow zone of latent instability, coinciding with low-level convergence and a significant wind shift, lags behind the NEward moving thermal ridge. This zone is expected to be the focus of most convective activity. Within the zone, CAPE should be limited to a few 100 J/kg over the British Isles, and up to around 1000 J/kg over the continent. Deep-layer (0-6 km bulk) shear within the most unstable zone is expected to be in the 20-25 m/s range across Britain, and around 15 m/s over the continent. Low-level (0-1 km bulk) shear around 15 m/s is forecast across Britain and around 10 m/s over western parts of the continent, and about 200-300 m/s of SRH just ot eh east.
It appears likely that storms will indeed form along the surface convergence zone, and that these may acquire some rotation given the rather strongly helical inflow, enhancing storm updraught speed. They will, however, cluster rather quickly.
Where low-level shear is highest, across the British Isles and NW France, western Benelux, a threat for one or two short-lived tornadoes is present. The main risk however, will be wind gusts, and locally, very heavy rainfall. Some large hail may also occur, especially with the earlier storms that are not yet clustered, as they typically posses the strongest updraughts.
The hail risk extends all the way to the south and southeast along the convergence zone across France, W Germany, Switzerland, and across the eastern Pyrenees.
Cape loopt ook al aardig op:quote:Forecaster: GROENEMEIJER
AMENDED
A level 1 was issued across Centrl, Ern and SErn England, and across the Wrn Benelux countries and N-central France for severe wind gusts, excessive precipitation and to a lesser extent for tornadoes and large hail.
Within the level 1, a level 2 was issued for central parts of the Benelux, where the probability of severe weather within this zone appears to be highest.
A level 1 was issued for the Ern Benelux countries, Wrn and SWrn Germany, Ern and SErn France, Switzerland, Nrn Italy, Srn Austria, Nrn Slovenia and NErn Spain mainly for large hail and to a lesser extent for excessive precipitation and wind gusts.
Niet in level 2quote:Op woensdag 15 augustus 2012 11:45 schreef Jorian29 het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Cape loopt ook al aardig op:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 15 augustus 2012 11:57 schreef JDude het volgende:
Iemand heeft de stekker van het Bredase stormschild verkeerd om aangesloten. Zowaar een level 2.
Toen woonde ik nog in Eindhovenquote:Op woensdag 15 augustus 2012 12:00 schreef Narasan het volgende:
[..]
Weer? Jij hebt begin van de maand je feest gehad man... Nu wij
. Eerlijk is eerlijk.
LOLquote:Op woensdag 15 augustus 2012 12:01 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Toen woonde ik nog in Eindhoven
Madnessquote:Op woensdag 15 augustus 2012 11:57 schreef JDude het volgende:
Iemand heeft de stekker van het Bredase stormschild verkeerd om aangesloten. Zowaar een level 2.
Denk niet dat het daar vandaan komt, eerder uit de hoek Normandiëquote:
Rond 17u bereikt het Zeeland.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 12:25 schreef Paul het volgende:
Iemand die weet hoelaat ongeveer het onweer/regen NL binnenkomt?
Morgen word het wel redelijk weer. Vooral sluierbewolking bij een aangenaam temperatuurtje van zo rond de 20 graden aan de kust.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 12:30 schreef KeimpeHart het volgende:
Morgen is het inderdaad koeler.
Maar weet iemand of het ook onbewolkt is? Wil graag met een vriend naar het strand.
Bedankt, maar we zitten dan in Noord-Brabant aan het strand. Lijkt mij niet dat het veel verschil maakt.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 12:37 schreef 8Mile het volgende:
[..]
Morgen word het wel redelijk weer. Vooral sluierbewolking bij een aangenaam temperatuurtje van zo rond de 20 graden aan de kust.
Heeft Noord-Brabant een strand?:O Als je gewoon een meertje midden in Brabant bedoeld dan zal de temperatuur wel 4-5 Graden hoger uitvallen.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 12:41 schreef KeimpeHart het volgende:
[..]
Bedankt, maar we zitten dan in Noord-Brabant aan het strand. Lijkt mij niet dat het veel verschil maakt.
In de middag komt er meer bewolking.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 12:30 schreef KeimpeHart het volgende:
Morgen is het inderdaad koeler.
Maar weet iemand of het ook onbewolkt is? Wil graag met een vriend naar het strand.
Level 2...quote:Op woensdag 15 augustus 2012 12:21 schreef Frutsel het volgende:
Pukkelpop zal vast blij zijn met die level 2
Moet je iemand een beetje in de buurt hebben?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 03:21 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ik voel me eigenlijk best alleen zo op die kaart
Gezellig!quote:Op woensdag 15 augustus 2012 12:49 schreef AchJa het volgende:
[..]
Moet je iemand een beetje in de buurt hebben?
Achja => Drachten.
Ik hoop het. Ik wil in elk geval geen hagel.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 13:13 schreef Ener-G het volgende:
Ik denk dat er behalve een hoop regen, gewoon geen reet gaat gebeuren
prutsers.quote:Door verwacht onweer rijden er vanaf 17:00 minder treinen tussen:
Rotterdam en Amsterdam
Den Haag en Utrecht
Rotterdam en Amersfoort (Deventer)
Rotterdam en Maassluis West
Rotterdam en Gouda Goverwelle
Den Haag en Gouda Goverwelle
Arnhem en randstad
Heb 1 keer een lichte zonnesteek gehad, ging dood van de maagkramp.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 13:19 schreef Spockjuh_ het volgende:
dasoo? facebook? zonnesteek is hier al van kracht, kan het dus niet vinden! vrij ernstig...
En ook voor Arnhem CS naar de Randstad.quote:
Storing door heel het land. Lijkt me stug. En nee, op de iOS-app geeft ie toch echt 'wegens onweer' aan.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 13:22 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Niet door het weer toch? Een ordinaire storing.
't zal wel weer met een sisser aflopen. 3x een onweersklap en her en der wat donkere wolken.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 13:24 schreef Jorian29 het volgende:
[..]
Storing door heel het land. Lijkt me stug. En nee, op de iOS-app geeft ie toch echt 'wegens onweer' aan.
Is dat nu? En is Lowlands ook niet dit weekend?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 12:21 schreef Frutsel het volgende:
Pukkelpop zal vast blij zijn met die level 2
Dat bedoel ik, het is wel warm, maar met die wind is het prima uit te houden.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 12:49 schreef SpeedyGJ het volgende:
Het zal toch niet dat het noorden weer vanaf moet komen met regen zonder onweer? Dit is niet de eerste keer dat dit gebeurd...of laat het zo zeggen: 2x per jaar gaat het goed
Ooh het is wel lekker weer, de wind blaast hier goed door
En:quote:Op woensdag 15 augustus 2012 12:49 schreef AchJa het volgende:
[..]
Moet je iemand een beetje in de buurt hebben?
Achja => Drachten.
quote:NS schrapt treinen om onweer
(Novum) - De NS zet vanaf 17.00 uur minder treinen in wegens onweer. Op de trajecten Rotterdam - Amsterdam, Rotterdam - Amersfoort en Den Haag - Utrecht worden diensten geschrapt. Het gaat om een voorzorgactie uit vrees voor schade aan installaties door bliksem en harde wind, laat de NS aan het begin van de middag weten.
NS schrapt treinen om onweer
Voor hoelang de maatregel geldt en welke treinen precies worden geschrapt is onduidelijk.
Zo mag het elke dag welquote:Op woensdag 15 augustus 2012 13:29 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, het is wel warm, maar met die wind is het prima uit te houden.
Pukkelpop begint vanavondquote:Op woensdag 15 augustus 2012 13:28 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Is dat nu? En is Lowlands ook niet dit weekend?
"We weten niet zeker of het onweer effect heeft op onze dienstregeling, daarom schrappen we alles voor de zekerheid"quote:
Het KNMI heeft wel wat over onweersdagen, maar da's nog niet helemaal wat je zoekt. Daarnaast zijn ze vergeten het forcefield in hun kaartje te verwerken.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 13:44 schreef Rabieluh het volgende:
Vergeef me de door warmte veroorzaakte luiheid waardoor ik zelf niet goed ga zoeken...maar is er ergens een kaart te vinden met daarop het gemiddeld aantal blikseminslagen per jaar per locatie. Of een cumulatieve kaart van bliksemontladingen over een behoorlijke tijd, zeg maar een paar jaar.
* Dit, maar dan voor Nederland.
[ afbeelding ]
Zo idd, dat kaartje zit vol leugens en propaganda.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 13:49 schreef JDude het volgende:
[..]
Het KNMI heeft wel wat over onweersdagen, maar da's nog niet helemaal wat je zoekt. Daarnaast zijn ze vergeten het forcefield in hun kaartje te verwerken.
http://www.knmi.nl/cms/content/23731/onweersdagen
ik hoop het. Ik ga straks om 17.00 uur naar de crematie van een nicht. Lijkt me toch bizar als het geluid van onweer boven de plechtigheid uitkomt.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 13:13 schreef Ener-G het volgende:
Nog eentje door iemand zelf gemaakt voor 2010: http://www.weerfotos.be/bliksem.htmlquote:Op woensdag 15 augustus 2012 13:49 schreef JDude het volgende:
[..]
Het KNMI heeft wel wat over onweersdagen, maar da's nog niet helemaal wat je zoekt. Daarnaast zijn ze vergeten het forcefield in hun kaartje te verwerken.
http://www.knmi.nl/cms/content/23731/onweersdagen
Pukkelpop voorbereid op noodweerquote:Op woensdag 15 augustus 2012 13:41 schreef Infection het volgende:
[..]
Nu maar hopen dat ze genoeg maatregelen getroffen hebben.
Ik wil ook graag bij de groepquote:Op woensdag 15 augustus 2012 02:28 schreef minthy het volgende:
TS, zou je de Facebook-groep aan de OP willen toevoegen?
De directe link is https://www.facebook.com/#!/groups/330427147048678/
quote:Vanavond kans op noodweer
UTRECHT - Plaatselijk noodweer zorgt vanavond mogelijk voor overlast bij weggebruikers. Aan het einde van de middag trekt een stevige depressie ons land binnen via Zeeland. Een flinke hoeveelheid regen zal hierbij vallen, volgens een woordvoerder van Meteoconsult.
Er wordt een hoeveelheid regen voorspeld van 10 tot 30 mm in een half uur. Ook moeten automobilisten rekening houden met zwaar onweer en windstoten tot maximaal 100 km/uur.
Het noodweer zal tussen 19:00 en 20:00 uur boven Midden Nederland liggen. Tegen het einde van de avond zal deze depressie via het noordoosten van het land Nederland verlaten.
Ongevallen
Er worden geen enorme files verwacht vanwege vakantieperiode. Wel is de kans op ongevallen groter bij wateroverlast.
Door blikseminslag kan ook het treinverkeer vanavond ontregeld worden. De VerkeersInformatieDienst adviseert de actuele verkeerssituatie nauwlettend te volgen
Ja wil je derbij horen?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 14:32 schreef kebabkever het volgende:
[..]
Ik wil ook graag bij de groepZit veel op dit topic!
Inderdaad geloof er geen reet vanquote:Op woensdag 15 augustus 2012 13:13 schreef Ener-G het volgende:
Fixedquote:Op woensdag 15 augustus 2012 15:05 schreef Saekerhett het volgende:
Zal wel voor de zoveelste keer op helemaal niets uitlopen in Nederland.
Als het kan/magquote:
Ga alvast maar in je schuilkelder zitten.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 15:12 schreef leeell het volgende:
hoe veel onweer/storm/regen krijg ik hierzo in Leiden vanavond ?
op een schaal van 1 tot neger wat
de stoel staat op het balkon, de wodka koud en slof sigaretten in geslagen (woordgrapje)quote:Op woensdag 15 augustus 2012 15:13 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ga alvast maar in je schuilkelder zitten.
Bzzzzzzzzzzzzzzzzzquote:
Ja zegt mijn vriendin ook wel eens:quote:Op woensdag 15 augustus 2012 15:17 schreef Momo... het volgende:
Allemaal genieen op de telegraaf site, mensen die zeggen dat ze veel van het weer af te weten en zeggen dat de buienradar laat niks zien dus er komt ook geen onweer vanavond.
En dan zodra er wat onweer op de radar is ..quote:Op woensdag 15 augustus 2012 15:17 schreef Momo... het volgende:
Allemaal genieen op de telegraaf site, mensen die zeggen dat ze veel van het weer af te weten en zeggen dat de buienradar laat niks zien dus er komt ook geen onweer vanavond.
En als er vervolgens drie takken van een boom waaien:quote:Op woensdag 15 augustus 2012 15:19 schreef Mani89 het volgende:
En dan zodra er wat onweer op de radar is ..
ONWEER DES DOODS OP WEG NAAR NEDERLAND!
Ik heb Geenstijl wel vaker zoiets horen zeggen en altijd was het een storm in een glas water.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 15:25 schreef Momo... het volgende:
GEEN SPITSTREINEN WEGENS ONWEER DES DOODS
Titel van een geenstijl-artikel , die zien het wel zitten
quote:Op woensdag 15 augustus 2012 15:20 schreef JDude het volgende:
[..]
En als er vervolgens drie takken van een boom waaien:
DRAMA IN SCHUBBEKUTTENVEEN
KNMI TE LAAT MET WAARSCHUWEN
En dan elke keer weer verbaasd zijn dat de hel losbarstte.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 15:18 schreef lipjes het volgende:
[..]
Ja zegt mijn vriendin ook wel eens:
Ja ik zie niks op buienradar dus zal wel droog blijven
quote:Op woensdag 15 augustus 2012 15:40 schreef Frutsel het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wie veranderd de datum ff
Grapjasquote:Op woensdag 15 augustus 2012 16:03 schreef Frutsel het volgende:
[..]![]()
![]()
Nu nog wachten op het doodachtigemoordnoodweer van 15-8
Ja ik krijg toch nietsquote:Op woensdag 15 augustus 2012 16:07 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Dat is zo... domme afwachten op onweer altijd
hmmm thx, wel handig maar niet precies wat ik zochtquote:Op woensdag 15 augustus 2012 15:44 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Kan je hier wat mee?
http://www.knmi.nl/kd/daggegevens/onweer/
Kan wel een mooie bingo kaart van gemaakt worden.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 16:09 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ja ik krijg toch niets
Dat lees je toch straks
"godver oosten krijgt weer alles "
"tuurlijk, weer limburg"
"megaschild breda kapotgeknald NOT"
enzo
wij hebben nooit het epicentrum, altijd die provincialenquote:Op woensdag 15 augustus 2012 16:12 schreef admiraal_anaal het volgende:
Is de voorspelling dat de kust (Den Haag enzo) de volle laag krijgt of meer het binnenland?
Hope not...quote:Op woensdag 15 augustus 2012 16:12 schreef admiraal_anaal het volgende:
Is de voorspelling dat de kust (Den Haag enzo) de volle laag krijgt of meer het binnenland?
Bedoel je die in Engeland?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 16:12 schreef Rabieluh het volgende:
Is daar de lijn al te zien die ons moois moet opleveren?
SUPERCELL DES DOODSquote:Op woensdag 15 augustus 2012 15:20 schreef JDude het volgende:
[..]
En als er vervolgens drie takken van een boom waaien:
DRAMA IN SCHUBBEKUTTENVEEN
KNMI TE LAAT MET WAARSCHUWEN
Ik gok dat Leiden Katwijk en Rijnsburg nul komma nul regen krijgenquote:Op woensdag 15 augustus 2012 16:15 schreef RiKe het volgende:
Kom maar op, volle bak de Randstad over!
quote:Op woensdag 15 augustus 2012 16:21 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
SUPERCELL DES DOODS
EXTREEM NOODWEER VERMOEDELIJKE TORNADO IN SCHUBBEKUTTEVEEN.
Henk (46) is nog steeds onder de indruk van het noodweer op 15 augustus 2012.
Henk vertelt: "Het was rond 20 uur toen ik net mijn pitbull fikkie had uitgelaten, plotseling zag ik de donkere wolken aankomen. Snel de barbecue onder het afdak gezet, Ingrid en haar weekend naar binnen gejaagd en Leroy uit zijn badje gehaald.
Het waaide plots zo hard, dat had ik nog nooit meegemaakt!
Wel drie takjes van de eik tegenover het huis braken af, maar tien minuten later leek het alsof er niets was gebeurd: het zonnetje scheen weer en we konden gewoon weer barbeknoeien"
jammer weer.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 16:24 schreef Wessell het volgende:
[..]
Ik gok dat Leiden Katwijk en Rijnsburg nul komma nul regen krijgen
Daarmee doelen we op de stoorzender die bovenin de Grote Kerk is opgehangen. Die stuurt alle buien naar de omliggende steden.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 16:31 schreef BlackRhino het volgende:
Ik zie dat er hier regelmatig gesproken wordt over Breda als blokkade ofzo? Wat bedoelen jullie daar precies mee?
het is me om het evenquote:
Er is een user die daar woont die de onweersbuien elke keer langs, onder en boven Breda ziet trekken tot frustratie toe. Hij verdenkt de regering van het opwerpen van een anti-onweers-veiligheidschermquote:Op woensdag 15 augustus 2012 16:31 schreef BlackRhino het volgende:
Ik zie dat er hier regelmatig gesproken wordt over Breda als blokkade ofzo? Wat bedoelen jullie daar precies mee?
Dat dusquote:Op woensdag 15 augustus 2012 16:32 schreef JDude het volgende:
[..]
Daarmee doelen we op de stoorzender die bovenin de Grote Kerk is opgehangen. Die stuurt alle buien naar de omliggende steden.
hier niet in rijnsburgquote:Op woensdag 15 augustus 2012 16:36 schreef Wessell het volgende:
[..]
Oh my god het regent in Rijnsburg
Frederiksoordquote:
Het is alweer gestoptquote:Op woensdag 15 augustus 2012 16:39 schreef leeell het volgende:
zie uit mn raam wel de regenpluimen dus zou goed kunnen dat het in 't centrum of kanaalzijde wel regent
Het was dan ook een twijfelachtige update, dat zeiden ze zelf ook.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 16:41 schreef avw1982 het volgende:
Estofex geeft level 2 aan. Ik moet het nog zien.
quote:Op woensdag 15 augustus 2012 16:21 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
SUPERCELL DES DOODS
EXTREEM NOODWEER VERMOEDELIJKE TORNADO IN SCHUBBEKUTTEVEEN.
Henk (46) is nog steeds onder de indruk van het noodweer op 15 augustus 2012.
Henk vertelt: "Het was rond 20 uur toen ik net mijn pitbull fikkie had uitgelaten, plotseling zag ik de donkere wolken aankomen. Snel de barbecue onder het afdak gezet, Ingrid en haar weekend naar binnen gejaagd en Leroy uit zijn badje gehaald.
Het waaide plots zo hard, dat had ik nog nooit meegemaakt!
Wel drie takjes van de eik tegenover het huis braken af, maar tien minuten later leek het alsof er niets was gebeurd: het zonnetje scheen weer en we konden gewoon weer barbeknoeien"
idd hier in Belfeld net uit het niets een buitje, zonnetje schijnt weer nuquote:Op woensdag 15 augustus 2012 16:54 schreef lezzer het volgende:
Is het nou begonnen in noord-Limburg? Of kan ik weer naar buiten met de visite?
Niet.. waait het te hard voor.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 16:39 schreef FL_Freak het volgende:
Wanneer komt dat 'grootste' onweer?
Ik moet de auto binnenkort ook even krabben.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 17:22 schreef Spockjuh_ het volgende:
Moest net de auto krabben voordat ik weg ging, doomsday zeg ik je!!
Ik fietste net naar huis met een witte polo!quote:Op woensdag 15 augustus 2012 17:26 schreef RiKe het volgende:
[..]
Ik moet de auto binnenkort ook even krabben.
Ik heb de halve insecten encyclopedie op m'n voorbumper zitten
Ik wilde het net zeggen. Er ontstaat een rood pitje.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 18:12 schreef marcel-o het volgende:
In West Belgie komt er nu net wat opzetten
Inderdaad. Hier in Zwolle staat ook echt een stevige wind!quote:
Een grotere faal is dat de NS sinds 17.00 de dienstregeling heeft aangepast vanwege het verwachte onweerquote:Op woensdag 15 augustus 2012 18:18 schreef tomaat52 het volgende:
Ik denk dat het een flop gaat worden.
Maar daar rijden ook treinen!!quote:Op woensdag 15 augustus 2012 18:26 schreef Maver24 het volgende:
Zo te zien gaat het meesten via de NZ weg. Onweer zit daar allemaal
eronder wel van calais naar dover maar daarboven. Waar dan?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 18:29 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Maar daar rijden ook treinen!!
NS weet t...quote:Op woensdag 15 augustus 2012 18:31 schreef Maver24 het volgende:
[..]
eronder wel van calais naar dover maar daarboven. Waar dan?
twitter:tom_beek twitterde op woensdag 15-08-2012 om 18:31:41Het KNMI heeft zojuist besloten het onweer uit stellen in verband met niet-rijdende treinen. reageer retweet
quote:Op woensdag 15 augustus 2012 18:44 schreef Pino112 het volgende:
twitter:tom_beek twitterde op woensdag 15-08-2012 om 18:31:41Het KNMI heeft zojuist besloten het onweer uit stellen in verband met niet-rijdende treinen. reageer retweet
in drei woorden....... GE WEL DIGquote:Op woensdag 15 augustus 2012 18:44 schreef Pino112 het volgende:
Hier in Goes (ook Zeeland) hetzelfde verhaal. werd donkerder, koelde snel af en is flink gaan waaien.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 18:54 schreef paulaner het volgende:
Hier in Zeeland (SchouwenDuiveland) is het binnen een minuut van bloedbenauwd en een lekker briesje verandert in een lekker verrissende wind die de tuinmeubelen door de lucht laat vliegen
twitter:TimKosterNL twitterde op woensdag 15-08-2012 om 19:15:48Regen, onweer, hagel.. #Terneuzen reageer retweet
Idem hier in Leiderdorp.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 19:24 schreef zakjapannertje het volgende:
hier in Zoetermeer gerommel uit de verte, ter plaatse droog en winderig
Nee niks.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 19:31 schreef LuciferRising het volgende:
Er komt toch helemaal niks meer?
foto?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |