wtfquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 20:56 schreef Narasan het volgende:
Veel hangt alles van elkaar af, wat betreft de onweerskansen en ook de temperaturen, maar mocht er zondag een bui ontstaan... Dan was het leuk om jullie te kennen.
EC gaat voor 4000+ CAPE (Zijn tornado-alley kaarten)
[ afbeelding ]
Nu nog de rest goed.
Zou zomaar eens 37/38 graden kunnen worden in Limburg. En misschien zelfs een nieuw record! (Record is 38,6).quote:
15 tot 18. kan inderdaad extreem warm worden.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 21:00 schreef Narasan het volgende:
[..]
Zou zomaar eens 37/38 graden kunnen worden in Limburg. En misschien zelfs een nieuw record! (Record is 38,6).
[ afbeelding ]
Temperaturen op 850hPa lopen in NL op tot zo'n 20/23 graden. Vuistregel is dat je bij de 850hPa temperaturen altijd +15 graden erbij mag tellen. Nou, reken zelf maar de buitentemperatuur uit dan. Ook door EC wordt dit berekend.
als je het doet moet je het goed doenquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 21:00 schreef Narasan het volgende:
[..]
Zou zomaar eens 37/38 graden kunnen worden in Limburg. En misschien zelfs een nieuw record! (Record is 38,6).
[ afbeelding ]
Temperaturen op 850hPa lopen in NL op tot zo'n 20/23 graden. Vuistregel is dat je bij de 850hPa temperaturen altijd +15 graden erbij mag tellen. Nou, reken zelf maar de buitentemperatuur uit dan. Ook door EC wordt dit berekend.
Nou ik heb geen zin in temperaturen tegen de 40 graden hier aanstaande zondagquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 21:01 schreef aloa het volgende:
[..]
15 tot 18. kan inderdaad extreem warm worden.
Dat record staat al veel te lang
Mag wel een keer in Nederland. Nog niet eerder gebeurd.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 21:03 schreef Narasan het volgende:
[..]
Nou ik heb geen zin in temperaturen tegen de 40 graden hier aanstaande zondag.
Dan zit ik wel de hele dag in de koelkastquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 21:05 schreef aloa het volgende:
[..]
Mag wel een keer in Nederland. Nog niet eerder gebeurd.
Die CAPE-waarden hadden we op 28 juni 2011 ook... toen was Vught (bij Den Bosch) van de kaart geblazen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 20:56 schreef Narasan het volgende:
Veel hangt alles van elkaar af, wat betreft de onweerskansen en ook de temperaturen, maar mocht er zondag een bui ontstaan... Dan was het leuk om jullie te kennen.
EC gaat voor 4000+ CAPE (Zijn tornado-alley kaarten)
[ afbeelding ]
Nu nog de rest goed.
quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 21:16 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Die CAPE-waarden hadden we op 28 juni 2011 ook... toen was Vught (bij Den Bosch) van de kaart geblazen.
De maximum temperatuur in Eindhoven was 34,5°C die dag en de maximale windstoot 115,2 km/u.
onvoorstelbaar toen. In Vught lag zowel alles plat (lees heel veelquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 21:16 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Die CAPE-waarden hadden we op 28 juni 2011 ook... toen was Vught (bij Den Bosch) van de kaart geblazen.
De maximum temperatuur in Eindhoven was 34,5°C die dag en de maximale windstoot 115,2 km/u.
http://www.aemet.es/es/eltiempo/prediccion/avisosquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 21:28 schreef dramatiek het volgende:
Vraag voor de weersnobben, oftewel de meteo- elite.
Wat is het KNMI van Spanje?
dat lijkt er meer opquote:
Damnquote:
Nog geen druppel gehad, dus kom rustig deze kant opquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 19:21 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
En denk je dat het veilig is om naar de Boeskool is lös te gaan met die bui in aantocht?
twitter:weermanreinier twitterde op dinsdag 14-08-2012 om 21:31:52Nieuwe weerkaarten ECMWF komend weekend. Zo warm heb ik ze zelden gezien. In juni/juli zou het in zo een scenario lokaal 40 worden. Nu 30-35 reageer retweet
Vreemd dat hij dat zegt. Het record in Nederland is n.l. van augustus.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 21:46 schreef ZaZoe het volgende:
twitter:weermanreinier twitterde op dinsdag 14-08-2012 om 21:31:52Nieuwe weerkaarten ECMWF komend weekend. Zo warm heb ik ze zelden gezien. In juni/juli zou het in zo een scenario lokaal 40 worden. Nu 30-35 reageer retweet
Mafkees.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 21:50 schreef knep het volgende:
Zondag maar eens een flink stuk fietsen, lekker bidonnen water over m'n kop gooien.
Ja, maar de kans dat het onder de juiste omstandigheden heel heet wordt is groter rond de "langste dag" (meeste uren zon)quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 21:51 schreef aloa het volgende:
[..]
Vreemd dat hij dat zegt. Het record in Nederland is n.l. van augustus.
Maar het kan ook 'makkelijk' in augustusquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 22:01 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Ja, maar de kans dat het onder de juiste omstandigheden heel heet wordt is groter rond de "langste dag" (meeste uren zon)
quote:
Ja natuurlijk, maar hij bedoelt dat als deze zelfde omstandigheden zich in juni/juli hadden voorgedaan het nog heter zou worden.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 22:04 schreef aloa het volgende:
[..]
Maar het kan ook 'makkelijk' in augustus![]()
Ik zie augustus altijd als de februari van de winter. In februari kan het nog steenkoud worden...in augustus kan het nog bloedheet worden.
Geen? Hoe kun je dat nu al zeggen ^^.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 22:14 schreef Frutsel het volgende:
[..]
morgenavond... euhm... gewoon weer chaggie omdat er geen onweer komt
vast wel ergens maar niet hier. lolquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 22:15 schreef Narasan het volgende:
[..]
Geen? Hoe kun je dat nu al zeggen ^^.
kaart, kon ff niets anders verzinnen...quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 21:02 schreef Narasan het volgende:
[..]
Je bedoelt de kaart, of de tekst?.
volgens mij bedoelt hij dat het nu niet kan en niet warmer dan 35 graden wordt. Wat niet klopt.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 22:09 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, maar hij bedoelt dat als deze zelfde omstandigheden zich in juni/juli hadden voorgedaan het nog heter zou worden.
volgens mij is hij gewoon, en terecht, terughoudend gezien de termijn.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 22:27 schreef aloa het volgende:
[..]
volgens mij bedoelt hij dat het nu niet kan en niet warmer dan 35 graden wordt. Wat niet klopt.
inderdaadquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 22:30 schreef Againzender het volgende:
[..]
volgens mij is hij gewoon, en terecht, terughoudend gezien de termijn.
een temp dik boven de 35 in augustus kan makkelijk namelijk.
Merk het, zit nu heerlijk op de markt :p! Ook ali B ga ik 'zien' want een echte oldenzaler gaat gewoon elke dagquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 21:45 schreef MaLo het volgende:
[..]
Nog geen druppel gehad, dus kom rustig deze kant op
Kom morgen NIET, dan komt Ali B, las ik ;'(
Wat heb je toch met mussen?quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 22:58 schreef marcel-o het volgende:
slecht..
zo slecht dat er dode mussen vallen.
quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 22:58 schreef marcel-o het volgende:
slecht..
zo slecht dat er dode mussen vallen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |