edit: originele OP toegevoegd:quote:Topic mag nog wel even doorlopen!
[..]
Dat zegt niemand. En dat zou kunnen. Maar misschien is het ook uiteindelijk wel te herleiden tot één fenomeen, en misschien niet. Het is vaak wel te herleiden tot geesten in de zin van dat veel ervaringen vaak met elkaar overeenkomen en het vaak gaat over een overleden, wellicht dierbaar, persoon. In die zin praten we dus over geesten. Wanneer het gaat over een persoon die al is overleden.
Het was zo gezellig in het vorige topic, dat we vrolijk doorgaan.quote:Op donderdag 12 april 2012 12:20 schreef deVerdeler het volgende:
Vertel je ervaringen hier.
Enige keer dat ik wat heb meegemaakt is al weer een hele tijd terug. Ik ben nu 24 en toen was ik 12 ofzo. Ik was met m'n broertje en een vriend in een bos naast ons dorp. We waren diep in het bos een hut aan het bouwen. Ik hoorde m'n naam vallen alsof diegene vlak naast me stond, maar het vreemde is dat ik toen hoog in een boom zat en feitelijk niemand naast me kan staan.
Dus ik riep naar beneden of iemand mij had geroepen. M'n broertje was wat verder in het bos en zei dat hij niks gehoord had, noch dat hij me geroepen had. M'n maatje ook niet.
M'n maatje klom ook een boom in die naast de boom stond waarin ik geklommen was. Hij klom tot op dezelfde hoogte als waar ik zat. En plots hoorde we beide zijn naam. Het was geen geroep of iets dergelijks. Echt alsof iemand tussen ons in zat. We keken elkaar aan. We dachten letterlijk dat het gewoon iets natuurlijks was.
Op een gegeven moment kwam mijn broertje aangerend en riep naar boven "Wat is er?". Ik zei toen "Waarom?". Hij zei dat ik hem geroepen had. Nou echt niet dus.
Vervolgens zei die vriend van me dus dat als we nog één keer ons naam horen dat we er dan van door gingen. En ja hoor.... dit keer heel hard in ons oor. Je wilt niet weten hoe hard we naar m'n huis gingen fietsen en op mijn kamer bleven. M'n maatje durfde niet meer naar buiten, dus moest zijn vader hem komen ophalen![]()
We lachen er nu nog om.
Ik heb nooit een geest gezien, maar dit vond ik wel genoeg.![]()
Kan me wel inbeelden dat je geschrokken was toen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 11:59 schreef RichardDawkins het volgende:
Ik meende ook ooit luid en duidelijk mijn naam gehoord te hebben terwijl niemand hem uitsprak.
Just my brain playing tricks on me again.
Bizar, ik denk dat het echt isquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 13:45 schreef Speedfight het volgende:
Ik zie regelmatig mensen die er helemaal niet zijn. In mijn vaders huis hoor ik vaak een hoge gil en als ik me omdraai zie ik in een flits een jong meisje. Niemand anders hoort die gil, heel apart.
T zal wel in mn hoofd zitten, hoop dat t ooit over gaat
Ik wil t niet weten of het echt is inderdaad, ik negeer het altijd maar.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 15:03 schreef PontifexMaximus het volgende:
[..]
Maar als puntje bij paaltje komt, wil je ze niet op de proef stellen.
Daar hadden we het toch al over gehad, dat gaat niet meer, ik hoor ze nog amper.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 15:03 schreef PontifexMaximus het volgende:
[..]
Maar als puntje bij paaltje komt, wil je ze niet op de proef stellen.
Het is ook echt, kan me niet voorstellen dat je je zoiets kan inbeelden of dat je hersenen je voor de gek houden. Negeren lijkt me idd het beste.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 15:14 schreef Speedfight het volgende:
[..]
Ik wil t niet weten of het echt is inderdaad, ik negeer het altijd maar.
Vind het idee veel te eng, haha.
Heb er eigenlijk geen angst voor, alleen heb ik heel soms demonische dromen die wel echt heel eng zijn maar gelukkig eindigen ze wel meestal positief.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 11:57 schreef Panzermaus het volgende:
Goed boomklim-verhaal wel. Kan me goed voorstellen dat je dan, zeker als 12-jarige, je snel uit de voeten maakt, want het is ook gewoon raar.
Zijn jullie verder ook 'bang' voor geesten en demonen? Ik merk zelf dat ik het puur fascinerend vind, en angst ervoor heb ik niet. Lijkt me wel tof om het een keer mee te maken.
Het ligt bij mij aan de situatie. In een aantal gevallen is er een warm, liefdevol gevoel waarbij angst het laatste is waar je aan denkt. Meestal met dierbare overledenen. Er zijn ook momenten dat ik minder leuke entiteiten aanvoel en/of zie. In eerste instantie voel ik geen angst, zorg ik dat ik mezelf bescherm en stuur "het" van me weg. Maar daarna sta ik vaak wel even met knikkende knietjesquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 11:57 schreef Panzermaus het volgende:
Zijn jullie verder ook 'bang' voor geesten en demonen? Ik merk zelf dat ik het puur fascinerend vind, en angst ervoor heb ik niet. Lijkt me wel tof om het een keer mee te maken.
Welkom!quote:Op woensdag 15 augustus 2012 17:20 schreef Valkyrjur het volgende:
Nu ik geregistreerd ben ook maar eens posten in dit topic, nadat ik al erg lang mee lees in het Truth gedeelte
[..]
Het ligt bij mij aan de situatie. In een aantal gevallen is er een warm, liefdevol gevoel waarbij angst het laatste is waar je aan denkt. Meestal met dierbare overledenen. Er zijn ook momenten dat ik minder leuke entiteiten aanvoel en/of zie. In eerste instantie voel ik geen angst, zorg ik dat ik mezelf bescherm en stuur "het" van me weg. Maar daarna sta ik vaak wel even met knikkende knietjes
Als je bijv erg moe bent enzo kan dat wel hoor Manke.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 16:44 schreef Manke het volgende:
[..]
Het is ook echt, kan me niet voorstellen dat je je zoiets kan inbeelden of dat je hersenen je voor de gek houden. Negeren lijkt me idd het beste.
Welkom , ik ben hier nu zo'n 6 jaar en daarvoor las ik ook alleen maar mee, pas wel op het is wel verslavend en net hotel california, you can check out but you can never leave om ff met Lavenderr dr woorden te sprekenquote:Op woensdag 15 augustus 2012 17:20 schreef Valkyrjur het volgende:
Nu ik geregistreerd ben ook maar eens posten in dit topic, nadat ik al erg lang mee lees in het Truth gedeelte
[..]
Het ligt bij mij aan de situatie. In een aantal gevallen is er een warm, liefdevol gevoel waarbij angst het laatste is waar je aan denkt. Meestal met dierbare overledenen. Er zijn ook momenten dat ik minder leuke entiteiten aanvoel en/of zie. In eerste instantie voel ik geen angst, zorg ik dat ik mezelf bescherm en stuur "het" van me weg. Maar daarna sta ik vaak wel even met knikkende knietjes
hee mousyquote:Op woensdag 15 augustus 2012 23:04 schreef mousy31 het volgende:
[..]
Als je bijv erg moe bent enzo kan dat wel hoor Manke.
Maar lees dat het beter met je gaat, ben k blij om
Ja ben er weer het is echt zoals lavenderr zegt Fok is hotel california you can check out but you cabn never leavequote:Op woensdag 15 augustus 2012 23:19 schreef Manke het volgende:
[..]
hee mousyje bent er weer
Ik heb het ervaren toen ik moe was, maar het waren geen inbeeldingen
Wil je niet zo eng doen zat er net over te schrijven (ga uit mn hoofd)quote:Op woensdag 15 augustus 2012 23:59 schreef PontifexMaximus het volgende:
Some dance to remember, some dance to forget ...
Hoe weet je nou dat het een demoon is?quote:Op donderdag 16 augustus 2012 11:03 schreef Narasan het volgende:
Nog steeds geen nieuwe ervaringen meer meegemaakt. Stemmen ook minder goed hoorbaar nu. De demoon die ik een anderhalve week geleden in mijn kamer had gezien, is ook niet meer voorgekomen.
Ik denk dat je dat wel voeld en ziet en miscchien wel ruikt ook.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 12:18 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Hoe weet je nou dat het een demoon is?
Ik zou ook je naam zeggen als ik je tegen kwam.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 11:59 schreef RichardDawkins het volgende:
Ik meende ook ooit luid en duidelijk mijn naam gehoord te hebben terwijl niemand hem uitsprak.
Just my brain playing tricks on me again.
Wie zegt dat?quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 16:44 schreef Manke het volgende:
[..]
Het is ook echt, kan me niet voorstellen dat je je zoiets kan inbeelden of dat je hersenen je voor de gek houden. Negeren lijkt me idd het beste.
De wetenschap, MRI's tonen aan dat er daadwerkelijk wat wordt waargenomen.quote:
Wetenschappers zetten dat soort dingen in artikelen en laten dit peer reviewen, kan je mij vertellen waar ik die kan vinden?quote:Op donderdag 16 augustus 2012 15:59 schreef Manke het volgende:
[..]
De wetenschap, MRI's tonen aan dat er daadwerkelijk wat wordt waargenomen.
Pubmed misschien.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 16:20 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Wetenschappers zetten dat soort dingen in artikelen en laten dit peer reviewen, kan je mij vertellen waar ik die kan vinden?
..en interpreteert ze ook als ik het goed heb.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 16:20 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Wetenschappers zetten dat soort dingen in artikelen en laten dit peer reviewen, kan je mij vertellen waar ik die kan vinden?
ik heb daar geen bronnen van. Maar het is al tientallen jaren bekend dat er idd. hersenactiviteit wordt gemeten bij mensen die beelden voor hun geestesoog oproepen, alsof ze het werkelijk zien, idd.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 16:20 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 15 augustus 2012 21:36 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Welkom!
Altijd interessant om hier mee van te lezen.
Dank voor dit Welkomquote:Op woensdag 15 augustus 2012 23:06 schreef mousy31 het volgende:
[..]
Welkom , ik ben hier nu zo'n 6 jaar en daarvoor las ik ook alleen maar mee, pas wel op het is wel verslavend en net hotel california, you can check out but you can never leave om ff met Lavenderr dr woorden te spreken
Yups.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 20:33 schreef Dutchguy het volgende:
Soms heb ik, vooral als ik me heel rustig en kalm voel, dat het net lijkt alsof het 'stof' regent zowel binnen als buiten. Ik had dit vroeger toen ik veel mediteerde vaker dat ik het zag, nu veel minder. Net als een soort motregen maar veel fijner. Iemand hier ervaring mee?
Ik had nl. wel eens gelezen dat dit 'prana' genoemd werd maar het fijne weet ik er niet van.
Ja ik ken het , ik zie zowel witte als zwarte deeltjes ze lijken op trillende moleculen. Tenminste als dat is wat je bedoeld.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 20:33 schreef Dutchguy het volgende:
Soms heb ik, vooral als ik me heel rustig en kalm voel, dat het net lijkt alsof het 'stof' regent zowel binnen als buiten. Ik had dit vroeger toen ik veel mediteerde vaker dat ik het zag, nu veel minder. Net als een soort motregen maar veel fijner. Iemand hier ervaring mee?
Ik had nl. wel eens gelezen dat dit 'prana' genoemd werd maar het fijne weet ik er niet van.
Ik zie dat ook weleens.. maar zou dat niet zoiets kunnen zijn als de korrels op je netvlies? Of de kleine bewegingen van de lucht?quote:Op donderdag 16 augustus 2012 20:45 schreef mousy31 het volgende:
[..]
Ja ik ken het , ik zie zowel witte als zwarte deeltjes ze lijken op trillende moleculen. Tenminste als dat is wat je bedoeld.
Geen idee, weet wel dat ik het direct zie als ik een beetje naar buiten zit te staren. Nu dus ookquote:Op donderdag 16 augustus 2012 20:49 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik zie dat ook weleens.. maar zou dat niet zoiets kunnen zijn als de korrels op je netvlies? Of de kleine bewegingen van de lucht?
Dat heb ik ook wel eens jaquote:Op donderdag 16 augustus 2012 20:53 schreef mousy31 het volgende:
Dit bedoel ik dus niet http://nl.wikipedia.org/wiki/Glasvochttroebeling zie foto op die site.
De zgn. 'mouches volantes'. Die heb ik ook idd maar die zijn toch anders. Trillingen in de lucht is ook anders maar lastig uit te leggen. Het is echt net motregen maar veel fijner nog, vanmiddag zag ik het ook weer toen ik naar buiten staarde maar je ziet het binnen in huis dus ook gek genoeg. Enige dat me opvalt is dat ik het zie als ik in een heel rustige of nadenkende staat ben, als ik echt druk met iets bezig ben zie ik het nooit.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 20:49 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik zie dat ook weleens.. maar zou dat niet zoiets kunnen zijn als de korrels op je netvlies? Of de kleine bewegingen van de lucht?
Zie jij het ook al een soort motregen, dus een snelle beweging van boven naar beneden? Het zou best een optische illusie kunnen zijn van iets maar zou echt niet weten wat voor eentje.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 20:45 schreef mousy31 het volgende:
[..]
Ja ik ken het , ik zie zowel witte als zwarte deeltjes ze lijken op trillende moleculen. Tenminste als dat is wat je bedoeld.
Volgens mij gaat het over 2 verschillende dingen. Ik zie ze allebei, hoewel die glasvochttroebeling effecten redelijk zeldzaam zijn in mijn geval (gelukkig maar), kan ik wat jij als vallend stof beschrijft vrijwel ieder gewenst moment oproepen door naar buiten te staren.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 22:30 schreef Dutchguy het volgende:
Zie jij het ook al een soort motregen, dus een snelle beweging van boven naar beneden? Het zou best een optische illusie kunnen zijn van iets maar zou echt niet weten wat voor een.
Heb jij voor jezelf enig idee wat het kan zijn? Zie je het ook in huis? Ik kan het niet oproepen, het overkomt me.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 22:46 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het over 2 verschillende dingen. Ik zie ze allebei, hoewel die glasvochttroebeling effecten redelijk zeldzaam zijn in mijn geval (gelukkig maar), kan ik wat jij als vallend stof beschrijft vrijwel ieder gewenst moment oproepen door naar buiten te staren.
quote:Op donderdag 16 augustus 2012 22:59 schreef Dutchguy het volgende:
Heb jij voor jezelf enig idee wat het kan zijn? Zie je het ook in huis? Ik kan het niet oproepen, het overkomt me.
quote:Op donderdag 16 augustus 2012 20:53 schreef R0N1N het volgende:
Geen idee, weet wel dat ik het direct zie als ik een beetje naar buiten zit te staren. Nu dus ook
Of het dan echt stof is, m'n netvlies of de matrix-code ... geen idee
Is er ook een beschrijving van hoe het slachtoffer er toen uit zag?quote:
Ik ben wel eens in een file achter een dodelijk ongeval terecht gekomen, waarbij ik het slachtoffer ineens in de auto had zitten toen ik het wrak voorbij reed.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 12:22 schreef DO2 het volgende:
Tja, als ik doodga en ontdek dat ik niet dood ben, zou ik ws ook even een wandelingetje gaan maken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sommige mensen gaan nou eenmaal nogal plotseling en onverwacht dood en snappen gewoon niet wat er aan de hand is.
Nou ja, naar aanleiding van die video moest ik er weer aan denken.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 13:15 schreef DO2 het volgende:
Wow. Da's wel een ervaring die je bijblijft, lijkt me zo.
Omdat ik niet denk dat een geest zich altijd in dezelfde kleren vertoont als dat ie aan had bij overlijden. Maar goed, ik heb nog nooit zo'n duidelijke geest gezien.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 13:16 schreef DO2 het volgende:
En waarom strookt die vraag dan niet met jouw idee over geesten?
Bij mij gaat het met gevoel, emoties en met helderweten. Niet met woorden.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 13:20 schreef DO2 het volgende:
Kon je een gesprek voeren met het slachtoffer, Iezzer? Was er vorm van communicatie?
quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 13:14 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ik ben wel eens in een file achter een dodelijk ongeval terecht gekomen, waarbij ik het slachtoffer ineens in de auto had zitten toen ik het wrak voorbij reed.
Ik heb hem gezegd terug naar het wrak te gaan, bij z'n lichaam te blijven en dat hij dan vanzelf z'n familie zou treffen.dat was dus een demon...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sommige mensen gaan nou eenmaal nogal plotseling en onverwacht dood en snappen gewoon niet wat er aan de hand is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.interessante ervaring, zag je hem echt zitten?
quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 14:13 schreef Manke het volgende:
[..]
dat was dus een demon...Het wordt sneu hoorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wel effe lezen hèquote:interessante ervaring, zag je hem echt zitten?![]()
Grapje zeg ik toch. Ik doe dat niet meer, ik was zo overtuigd van m'n gelijk, maar nu weet ik het ook allemaal niet meer.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 14:17 schreef lezzer het volgende:
[..]
Het wordt sneu hoor
[..]
Wel effe lezen hè
Ik lees niet goed hahaquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 14:29 schreef lezzer het volgende:
Ik schreef toch dat ik geesten eigenlijk nooit zie?
aha oke, had dat niet doorquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 14:47 schreef DO2 het volgende:
Hij doelt op de geest in 't filmpje, Manke.
Wie is hij?quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 14:47 schreef DO2 het volgende:
Hij doelt op de geest in 't filmpje, Manke.
Nee t valt niet zoals regen, ik vind het net op trillende moleculen lijken, die ik eens onder een microscoop zag. Ik kan t ook zien door te gaan staren net als Ron1n zegt.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 22:30 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Zie jij het ook al een soort motregen, dus een snelle beweging van boven naar beneden? Het zou best een optische illusie kunnen zijn van iets maar zou echt niet weten wat voor eentje.
k heb dat dus ook dat ik geen angst meer heb , ik zie ze al van kinds af aan en ze hebben me nog nooit iets aangedaan. Ook de zwarte schimmen niet, al zie ik die gelukkig niet zo vaak want die geven me wel een onbehaaglijk gevoel. Heel moeilijk dat gevoel te omschrijven, alsof je in een put valt waar geen einde aan komt.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 15:02 schreef Ro-ald het volgende:
Hallo,
Ik zie ook wel eens geesten.
Maar het zijn geen kwade geesten.
Dus ik vind het eigenlijk niet zo eng of spannend vind het meer interessant eigenlijk.
Soms zie ik vanuit mijn bed vroeg in de ochtend als het al een beetje licht is zie ik een geest meestal in de hoek van de mijn slaapkamer.
Toen ik vroeger nog een lief, klein meisje was had ik hier vaak "last" van. Nu zie ik het alleen nog als ik zit te staren. Geen idee wat het is maar ik denk een soort optische illusiequote:Op donderdag 16 augustus 2012 20:33 schreef Dutchguy het volgende:
ohquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 14:53 schreef Manke het volgende:
[..]
Hij bedoelt jou, maar hij weet niet dat je een zij bent.
Maar als je hem niet zag, hoe wist je dat dan? Gevoel?quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 11:48 schreef lezzer het volgende:
[..]
oh
Nou, die man van boven de 60 was dat verkeersslachtoffer die bij mij in de auto zat. De man van het filmpje, daar weet ik niks van
Wat ik al zei, helder weten.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 11:55 schreef Manke het volgende:
[..]
Maar als je hem niet zag, hoe wist je dat dan? Gevoel?
Ja. Sterker nog, ik denk dat het zo is.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 12:13 schreef Valkyrjur het volgende:
Kan het zijn dat ondanks er geen aanwezigheid is, tenminste niet wat ik opmerkte, de gebeurtenissen daar een ontzettende negatieve energie hebben achtergelaten? Die je als mens op kunt pikken en die een behoorlijke invloed op je heeft?
Ja dat kan, ik was eens in Coventry in de ruine van de oude kathedraal en voelde me daar ook niet helemaal happy.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 12:13 schreef Valkyrjur het volgende:
Misschien een wat vreemd verhaal, maar het is me nu een aantal keer overkomen dat ik heel onbevangen een huis of een bepaald gebied binnen liep en dat ik binnen de kortste keren beroerd werd: Misselijk, ontzettend benauwd alsof m'n keel werd dichtgeknepen, ontzettende hoofdpijn, duizelig. Het enige wat ik maar kon denken was "Ik moet hier weg". Zodra ik het huis of gebied uit was, verdwenen alle kwalen als sneeuw voor de zon.
Ik nam geen aanwezigheid waar, alleen een licht gevoel van bekeken te worden. Maar niet zo erg zoals ik dat "normaal gesproken" heb.
Achteraf, na wat navraag hoorde ik wel dat er op die plekken erg veel (geen gezellige) dingen zijn gebeurd, maar hier was ik absoluut niet van op de hoogte.
Kan het zijn dat ondanks er geen aanwezigheid is, tenminste niet wat ik opmerkte, de gebeurtenissen daar een ontzettende negatieve energie hebben achtergelaten? Die je als mens op kunt pikken en die een behoorlijke invloed op je heeft?
Hey Manke,quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 11:55 schreef Manke het volgende:
[..]
Maar als je hem niet zag, hoe wist je dat dan? Gevoel?
Thanksquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 23:17 schreef Kroketvulling het volgende:
[..]
Hey Manke,
Ik zit net wat te lezen op een site van Philip Goddard. Hij stelt dat alle non fysieke wezens vanuit het astrale negatief zijn, en dat er geen enkele van hen vertrouwd zou moeten worden. Ook heeft hij het over spirit attachments en partial walk-ins die zich aan mensen gaan hechten om hen zo labiel mogelijk te maken. Er staat echt gigantisch veel info op die site, inclusief over hoe je jezelf zou kunnen helen. Heb zelf nog lang niet alles gelezen. Misschien heb je er wat aan?
http://www.clarity-of-bei(...)a_snare_for_avoiding
quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 12:17 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ja. Sterker nog, ik denk dat het zo is.
Ik maak het precies hetzelfde mee namelijk.
Ah, dus ik ben niet de enigequote:Op zaterdag 18 augustus 2012 13:03 schreef mousy31 het volgende:
[..]
Ja dat kan, ik was eens in Coventry in de ruine van de oude kathedraal en voelde me daar ook niet helemaal happy.
Toen kwam ik bij een muur waar een bord hing en waarop stond dat vele mensen in het gebouw zicht raar voelden en het leed van vroeger konden waarnemen.
De kathedraal is nl gebombardeerd in de 2e wereld oorlog.
Het dak is weg de muren staan er echter nog wel
http://www.historiccoventry.co.uk/cathedrals/ruins-now.php
Nee je bent zeker niet de enige, heb je wel eens wat opgezocht over hoogsensitief?quote:Op zondag 19 augustus 2012 11:15 schreef Valkyrjur het volgende:
[..]
[..]
Ah, dus ik ben niet de enige![]()
Hebben jullie manieren om je hier van af te schermen? Want mij lukt het echt niet om lang op zulke plaatsen te blijven..
Ik ben er al jaren mee bezig en ik vind het nog steeds moeilijk...quote:Op zondag 19 augustus 2012 11:15 schreef Valkyrjur het volgende:
[..]
[..]
Ah, dus ik ben niet de enige![]()
Hebben jullie manieren om je hier van af te schermen? Want mij lukt het echt niet om lang op zulke plaatsen te blijven..
Nee dat denk k ook niet dat het tegen stemmen helpt, want k hoor anderen ook praten al heb ik wit licht om me heen gevisualiseerd. Ik bedoel dit niet lelijk.quote:Op zondag 19 augustus 2012 14:30 schreef Manke het volgende:
Wil licht visualiseren deed ik ook, hielp niks
Niet lelijk opgevat hoorquote:Op zondag 19 augustus 2012 15:11 schreef mousy31 het volgende:
[..]
Nee dat denk k ook niet dat het tegen stemmen helpt, want k hoor anderen ook praten al heb ik wit licht om me heen gevisualiseerd. Ik bedoel dit niet lelijk.
Maar wat dat witte licht wel kan doen is als een soort schild werken tegen nare energien van buiten af.
Ja ik merk duidelijk verschilquote:Op zondag 19 augustus 2012 15:20 schreef Manke het volgende:
[..]
Niet lelijk opgevat hoorMerk jij er zelf wat van?
Andere energieen. In dit geval ging t niet om geesten maar om gevoelens etc van andere mensen , sfeer e.d.quote:Geesten en demonen zijn energie, dus als het helpt zou het moeten werken.
Daar kan je het ook voor gebruiken. Maar ik maak in dat geval met geesten een combinatie van visualisatie en bidden.quote:In many cases, the psychic will advise you to surround yourself with an imaginary white light. Whether or not she explains the purpose, the White Light is meant for protection against demonic forces. In truth, if the white light appears to work, it's only because spirits are playing the game.
Gevoelens is emotie is energie, zoals ik het zie dan. Wij hebben nog een fysiek lichaam, inherent aan krachten van de natuur als zwaartekracht, vetten, spieren etc. Zoals ik het zie; als wij 'dood' gaan, verlaten we het fysieke lichaam, en onze energie (emotie) blijft achter. Hierboven werd ook verteld dat mensen zich naar kunnen voelen op bepaalde locaties, bepaalde sferen, is allemaal energie die vrijkomt, en ook achterblijft als men dood gaat, of boos word, of moet huilen. Loop eens een kamer in waar net een ruzie is geweest waar je geen idee van hebt, je voelt je gelijk opgelaten, soms weet je direct waardoor (ruzie/boosheid), en soms blijf je je onbehagelijk voelen. Een geest is dus, nogmaals, voor mij, iets wat achterblijft in de vorm van emotie en daardoor heeft het energie. Het kan die energie versterken door gebruik te maken van andere energie (magnetische velden oa.) en zich zo laten horen of zien. Of het kiest ervoor 'verder' te gaan, zich niet meer druk te maken om het aardse, en op te gaan in andere energie, emoties, bijvoorbeeld liefde en geluk, en die enerige zal zich dan ook goed voelen, en alles hebben wat het zich kan wensen (de hemel? Geen idee, in elk geval moet je niet denken aan een vorm wat wat je nu zou willen hebben, zoals een grote auto of zoiets).quote:Op zondag 19 augustus 2012 15:54 schreef mousy31 het volgende:
Andere energieen. In dit geval ging t niet om geesten maar om gevoelens etc van andere mensen , sfeer e.d.
[..]
Naar mijn ervaring betreden ze je via je oor.quote:Op maandag 20 augustus 2012 14:57 schreef Beer. het volgende:
Ik had een paar keer dat iets in mijn oor zat te blazen. Terwijl er niemand is
Bedankt voor de linkquote:Op zondag 19 augustus 2012 11:51 schreef mousy31 het volgende:
[..]
Nee je bent zeker niet de enige, heb je wel eens wat opgezocht over hoogsensitief?
Ik noem ff een voorbeeld zoals deze pagina:
http://www.ookzogevoelig.nl/eigenschap.html
Wat ik zelf doe als ik me niet prettig voel mezelf ervoor afsluiten ik visualiseer een wit licht om me heen en dan gaat het meestal wel beter.
Maar ik denk dat je het niet moet forceren als je lichaam aangeeft dat je het ergens niet prettig vind zou ik daar niet te lang in blijven zitten. t Vreet nl energie. En je lichaam waarschuwd niet voor niets.
Maar dat is mijn mening en gevoel erover, je zult zelf een eigen weg moeten zoeken die voor jou het beste werkt.
Op internet is er best veel info over te vinden, maar pas op met zweverige pagina's want sommige oefeningen maken de gevoelligheid alleen maar erger. Bijv door meditatie ging ik nog meer open staan en kwam er nog meer binnen.
En dan maak je ook gebruik van het visualiseren van wit licht?quote:Op zondag 19 augustus 2012 14:34 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ik ben er al jaren mee bezig en ik vind het nog steeds moeilijk...
Graag gedaan en mocht je vragen hebben je mag me altijd een pm sturenquote:Op maandag 20 augustus 2012 20:26 schreef Valkyrjur het volgende:
[..]
Bedankt voor de linkIk ga het eens op mijn gemak doorlezen.
Wit licht visualiseren, dat ga ik eens oefenen want ik heb hier nog nooit gebruik van gemaakt.
Hoe bescherm jij jezelf daartegen dan?quote:Inderdaad, ik heb inderdaad ook ervaren dat meditatie je nog meer opensteld. Al heb ik daarmee wel geleerd om me te beschermen tegen entiteiten die ik liever niet om me heen heb.
quote:[..]
En dan maak je ook gebruik van het visualiseren van wit licht?
Klinkt prima, je doet ongeveer hetzelfde als ik dus, alleen ik visualiseer het witte licht om mezelf heen als een soort cocon. Van mn hoofd tot om mn voeten en daar knoop ik m denkbeeldig dicht.quote:Op maandag 20 augustus 2012 20:48 schreef Valkyrjur het volgende:
Toen ik nog niet goed om kon gaan met entiteiten om me heen en ontzettend lastig gevallen werd, heb ik van iemand geleerd om tijdens de meditatie mijn chakra's gebruiken. Als eerste zorg ik dat ik me goed 'aard' d.m.v. m'n stuit chakra. Daarna heb ik geleerd om vanuit de derde chakra een witte energie te laten komen waarmee ik ruimte waar ik ben verlicht en al het negatieve wegstuur. Dit is natuurlijk ook met een hoop visualisatie erbij.
Ik moest dat elke avond doen voor het slapen gaan, en sindsdien word ik 's nachts niet meer zo veel lastig gevallen.
Klinkt misschien heel zweverig maar het is een klein ritueeltje wat me altijd goed helpt
Denk jij dat er ook maar iemand op de wereld is zónder enige vorm van energetische aanhaking?quote:Op maandag 20 augustus 2012 15:40 schreef Manke het volgende:
[..]
Naar mijn ervaring betreden ze je via je oor.
Ik zet mezelf regelmatig in een blauwe piramidequote:Op maandag 20 augustus 2012 20:48 schreef Valkyrjur het volgende:
Klinkt misschien heel zweverig maar het is een klein ritueeltje wat me altijd goed helpt
Nouja, ze kunnen me toch niks doen, mss eens bang maken maar dat lukt ze niet meer.quote:
Heel goed dat je er niks mee te maken wilt hebben. Een keer vroeg ik me af hoe die geesten die ik hoor eruitzien en de volgende ochtend lieten ze zichzelf zien achter m'n oogleden en het zag er best demonisch uit.quote:Op maandag 20 augustus 2012 20:57 schreef mousy31 het volgende:
[..]
Klinkt prima, je doet ongeveer hetzelfde als ik dus, alleen ik visualiseer het witte licht om mezelf heen als een soort cocon. Van mn hoofd tot om mn voeten en daar knoop ik m denkbeeldig dicht.
Niks kan die cocon in.
Ik had ook last als ik wou gaan slapen dat als ik m ogen sloot allemaal gezichten zag, totaal vreemde mensen leek wel of ze hulp wouden. Maar ik wil dr niets mee doen voor mij is het gezonder om met mn voeten op de grond te blijven.
Dus ik sluit me af soms bid ik erbij en ga slapen en dan vallen ze me ook niet meer lastig.
Ik wil me verder niet zo in die materie verdiepen t is beter als ze hulp zoeken. dat ze iemand zoeken die weet hoe en wat.
Ik praat er ook niet tegen. Niet uit angst maar heb geen zin dat er iets aan mij blijft hangen.
En datzelfde gebruik ik dus als ik in situaties kom waar vervelend voelende energien hangen.
Nee, ik denk het ook niet. Maar ik snap niet wat dat te maken heeft met wat ik zeiquote:Op maandag 20 augustus 2012 21:07 schreef lezzer het volgende:
[..]
Denk jij dat er ook maar iemand op de wereld is zónder enige vorm van energetische aanhaking?
Ik denk van niet namelijk.
Misschien zou het helpen om dat los te laten.
Hee Loppe, jij ook al. Toen ik je sprak had je niks, maar ik hoorde toch duidelijk stemmen in de opnames die je me opstuurde.quote:Op maandag 20 augustus 2012 21:32 schreef Loppe het volgende:
[..]
Nouja, ze kunnen me toch niks doen, mss eens bang maken maar dat lukt ze niet meer.
Gebeurt alleen als ik slaap, hoor.
't Is te zien soms zijn het goede soms slechte, ik leer van beide. Soms zijn het zelf nog levende mensen die ik tegenkom in een slaap/wakker toestand. Stemmen hoor ik zelden en nooit overdag eigl.quote:Op maandag 20 augustus 2012 22:24 schreef Manke het volgende:
[..]
Hee Loppe, jij ook al. Toen ik je sprak had je niks, maar ik hoorde toch duidelijk stemmen in de opnames die je me opstuurde.
Hoe is het gestart?
Ze probeerden je dus bang te maken?
Dat je verschijningen ziet van nog levende mensen is toch bewijs dat het demonen zijn? Er zijn mensen die stemmen horen van nog levende mensen waarbij die stemmen het heel erg slecht voor hebben met de persoon, doodverwensingen tot gruwelijke opdrachten. Je ziet ook goede? Wat geeft je het idee dat ze goed zijn?quote:Op maandag 20 augustus 2012 22:33 schreef Loppe het volgende:
[..]
't Is te zien soms zijn het goede soms slechte, ik leer van beide. Soms zijn het zelf nog levende mensen die ik tegenkom in een slaap/wakker toestand. Stemmen hoor ik zelden en nooit overdag eigl.
Ik denk dat het gestart is met een overleden vriend die me bang wou maken, ik was toen ook erg geïnteresseerd in spiritisme enzo. Die vriend ben ik niet meer tegengekomen maar ik weet waarom hij me slecht gezind was. Ik was duidelijk niet in het reine met hem.
Dat van die gezichten klinkt heel bekent inderdaad. Alleen keken ze bij ontzettend boos en gemeenquote:Ik had ook last als ik wou gaan slapen dat als ik m ogen sloot allemaal gezichten zag, totaal vreemde mensen leek wel of ze hulp wouden. Maar ik wil dr niets mee doen voor mij is het gezonder om met mn voeten op de grond te blijven.
Meestal zeg ik, buiten als het nodig is het met woorden weg sturen om, ook niets tegen ze. Het enige wat ik tegen ze kan zeggen is dat ze overleden zijn en dat het tijd is om het aardse leven los te laten. Ze verder helpen kan ik niet. Maar vaak zijn ze ook zo in de war dat er voor mij geen touw aan vast te knopen is. Zodra het maar enigzins negatief aanvoelt maak ik er zowieso geen woorden aan vuil en stuur ik ze meteen weg.quote:Dus ik sluit me af soms bid ik erbij en ga slapen en dan vallen ze me ook niet meer lastig.
Ik wil me verder niet zo in die materie verdiepen t is beter als ze hulp zoeken. dat ze iemand zoeken die weet hoe en wat.
Ik praat er ook niet tegen. Niet uit angst maar ik heb geen zin dat er iets aan mij blijft hangen.
En datzelfde gebruik ik dus als ik in situaties kom waar vervelend voelende energien hangen.
De "verschijningen" van levende mensen kan telepathisch contact zijn met hun ofwel maken ze een uittreding en komen bij mij terecht. Het zijn wel echt die mensen die ik "voel" en geen geesten/demonen die hun nadoen. Ik krijg geen opdrachten ofzo hoor.quote:Op maandag 20 augustus 2012 23:50 schreef Manke het volgende:
[..]
Dat je verschijningen ziet van nog levende mensen is toch bewijs dat het demonen zijn? Er zijn mensen die stemmen horen van nog levende mensen waarbij die stemmen het heel erg slecht voor hebben met de persoon, doodverwensingen tot gruwelijke opdrachten. Je ziet ook goede? Wat geeft je het idee dat ze goed zijn?
Ik heb t 1x meegemaakt dat ik wakker werd en de douche inkeek.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 08:50 schreef Valkyrjur het volgende:
[..]
Dat van die gezichten klinkt heel bekent inderdaad. Alleen keken ze bij ontzettend boos en gemeenIets wat me vroeger ontzettend bang maakte. Gelukkig zie ik dat tegenwoordig niet meer en zijn de nachten voor mij erg rustig.
Ik doe dat ook wel hoor als het hardnekkig is dan zeg ik ga uit mn huis, ik wil je hier niet en dan afsluiten en slapen.quote:[..]
Meestal zeg ik, buiten als het nodig is het met woorden weg sturen om, ook niets tegen ze. Het enige wat ik tegen ze kan zeggen is dat ze overleden zijn en dat het tijd is om het aardse leven los te laten. Ze verder helpen kan ik niet. Maar vaak zijn ze ook zo in de war dat er voor mij geen touw aan vast te knopen is. Zodra het maar enigzins negatief aanvoelt maak ik er zowieso geen woorden aan vuil en stuur ik ze meteen weg.
Ik ga in elk geval als ik weer een op zo'n vervelende plaats ben, eens zien of ik gebruik kan maken maken van de witte bol of de blauwe piramide
Hoe merk je dat dan als je slaapt, word je wakker van ze ofzo?quote:Op maandag 20 augustus 2012 21:32 schreef Loppe het volgende:
[..]
Nouja, ze kunnen me toch niks doen, mss eens bang maken maar dat lukt ze niet meer.
Gebeurt alleen als ik slaap, hoor.
'k Zit in een trance ofzo, half waak/slaap toestand.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 15:20 schreef mousy31 het volgende:
[..]
Hoe merk je dat dan als je slaapt, word je wakker van ze ofzo?
Mij hebben ze ook nog nooit wat gedaan tenminste geesten niet.
Van geesten ben k niet bang Manke ze hebben me nog nooit wat gedaan. Van een demoon weet ik t niet zeker voor mn gevoel was ik in 1999 bezetenquote:Op maandag 20 augustus 2012 22:21 schreef Manke het volgende:
[..]
Heel goed dat je er niks mee te maken wilt hebben. Een keer vroeg ik me af hoe die geesten die ik hoor eruitzien en de volgende ochtend lieten ze zichzelf zien achter m'n oogleden en het zag er best demonisch uit.
Is het hetzelfde als slaapverlamming? Ik weet dat niet k heb t volgens mij nog nooit gehad.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 15:21 schreef Loppe het volgende:
[..]
'k Zit in een trance ofzo, half waak/slaap toestand.
Demonen kunnen ook niks doen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 15:22 schreef mousy31 het volgende:
[..]
Van geesten ben k niet bang Manke ze hebben me nog nooit wat gedaan. Van een demoon weet ik t niet zeker voor mn gevoel was ik in 1999 bezeten
Lijkt me onwaarschijnlijk dat je uittreders zag.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 09:23 schreef Loppe het volgende:
[..]
De "verschijningen" van levende mensen kan telepathisch contact zijn met hun ofwel maken ze een uittreding en komen bij mij terecht. Het zijn wel echt die mensen die ik "voel" en geen geesten/demonen die hun nadoen. Ik krijg geen opdrachten ofzo hoor.
Een goede geest geeft je energie en dat voel je, warmte, licht, welbehagen. Iedere mens snakt daar naar, alleen is een slechte geest/demoon zich daarvan nog niet bewust.
Neen, het is een heel heldere toestand, vind ik. Je slaapt net niet maar je bent ook niet wakker.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 15:28 schreef mousy31 het volgende:
[..]
Is het hetzelfde als slaapverlamming? Ik weet dat niet k heb t volgens mij nog nooit gehad.
quote:Stadium I is een overgang tussen de waaktoestand en slaap. Het alfa-ritme (8 tot 12 Hertz, kenmerkend tracé van waaktoestand) vermindert en verdwijnt om plaats te maken voor een trager ritme, gekenmerkt door theta-golven (3 tot 7 Hertz).
quote:Theta-golven: 4 tot 8 Hz
Deze hersengolven kunnen worden geassocieerd met creativiteit, inspiratie, dromen en 'beeldend denken'.
Over theta-golven is het meest bekend dat ze voorkomen tijdens de REM-slaap. REM staat voor 'rapid eye movement'. Tijdens deze periode van de slaap bewegen je ogen snel heen en weer, vandaar deze naam. Tijdens deze periodes worden er veel theta-golven geproduceerd. Proefpersonen die tijdens de REM-slaap gewekt werden, rapporteerden vrijwel altijd dat ze aan het dromen waren. Er zijn echter ook wel dromen buiten de REM-slaap.
Uit recent wetenschappelijk onderzoek blijkt dat theta-golven verbonden zijn met het opslaan van herinneringen in het lange termijn geheugen.
Buiten de slaap, zijn de theta-golven sterker aanwezig als je creativiteit geprikkeld is. Hoe meer ontspannen je bent, hoe groter de kans op sterke theta-golven. Theta-golven worden ook wel geassocieerd met intuïtie en buitenzintuiglijke waarneming, hoewel Anna Wise dit vooral onder de delta-golven plaatst. De genezende trance waarmee de sjamanen van veel natuurvolken werken, kenmerkt zich ook door veel theta-golven. Als er getrommeld wordt om zo'n trance op te wekken, dan worden er ook vaak vier slagen per seconde gemaakt. (Ook wel worden er twee slagen per seconde gebruikt. Dit stimuleert dus delta-golven. In mijn ervaring levert dit een gevoel van diepe trance op.)
Als zelf die persoon die uitgetreden was zei dat ie een vreemde droom gehad had. Die was er zich zelf niet van bewust dat er een uittreding plaatsgevonden had.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 15:43 schreef Manke het volgende:
[..]
Lijkt me onwaarschijnlijk dat je uittreders zag.
Dat voel jij, maar demonen kunnen dat allemaal simuleren, zelfs euforie en liefde.
slechte geesten en demonen waren geen mensen.
Wat voor droom had ie?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 15:49 schreef Loppe het volgende:
[..]
Als zelf die persoon die uitgetreden was zei dat ie een vreemde droom gehad had. Die was er zich zelf niet van bewust dat er een uittreding plaatsgevonden had.
Ik weet dat jij daar anders over denkt maar ik vertrouw mijn bronnen liever dan de jouwe.
Droom speelt geen rol, ik weet dat het die persoon was. En als het die niet was, I don't care.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 15:51 schreef Manke het volgende:
[..]
Wat voor droom had ie?
Welke bronnen?
Ik vertrouw m'n eigen bronnen (wat ik hoor) niet eens.
Jozef Rulof heb ik een boek van: Door de Grebbelinie naar het eeuwige leven.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 15:55 schreef Loppe het volgende:
[..]
Droom speelt geen rol, ik weet dat het die persoon was. En als het die niet was, I don't care.
Jozef Rulof is mijn bron.
Jullie Nederlanders beseffen nog niet half wat voor een groot persoon er in jullie land woonde.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 15:56 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Jozef Rulof heb ik een boek van: Door de Grebbelinie naar het eeuwige leven.
Ik had een reactie hierop geschreven, maar vind m niet geschikt voor alles en iedereen dus ik laat t maar.quote:
Die man veroordeeld mensen die zelfmoord plegen ook en er staan in zijn boeken hele nare dingen over crematie....ik ben gestopt het te lezen het maakte me alleen maar verwarder over mn lieve broer.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 15:56 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Jozef Rulof heb ik een boek van: Door de Grebbelinie naar het eeuwige leven.
Ik denk dat hij herontdekt moet worden.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 15:58 schreef Loppe het volgende:
[..]
Jullie Nederlanders beseffen nog niet half wat voor een groot persoon er in jullie land woonde.
Ja, mee eens. Er staan dingen in die je tegen de haren instrijken.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 15:59 schreef mousy31 het volgende:
[..]
Die man veroordeeld mensen die zelfmoord plegen ook en er staan in zijn boeken hele nare dingen over crematie....ik ben gestopt het te lezen het maakte me alleen maar verwarder over mn lieve broer.
Ja behoorlijkquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 16:01 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, mee eens. Er staan dingen in die je tegen de haren instrijken.
Wel grappig dat hij zoveel over Jezus geschreven heeft dat ie doorkreeg, waarom zouden geesten dat doen? In plaats dat ze zeggen dat ie niet bestond, verdraaien ze het evangelie.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 15:59 schreef mousy31 het volgende:
[..]
Die man veroordeeld mensen die zelfmoord plegen ook en er staan in zijn boeken hele nare dingen over crematie....ik ben gestopt het te lezen het maakte me alleen maar verwarder over mn lieve broer.
Ik doelde op: droomde hij dat ie bij jou was?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 15:55 schreef Loppe het volgende:
[..]
Droom speelt geen rol, ik weet dat het die persoon was. En als het die niet was, I don't care.
Jozef Rulof is mijn bron.
Verwarring zaaien? Daarom ben k ook gestopt met lezen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 16:03 schreef Manke het volgende:
[..]
Wel grappig dat hij zoveel over Jezus geschreven heeft dat ie doorkreeg, waarom zouden geesten dat doen?
Je zei dat ze via je oor binnen kruipen.quote:Op maandag 20 augustus 2012 22:23 schreef Manke het volgende:
[..]
Nee, ik denk het ook niet. Maar ik snap niet wat dat te maken heeft met wat ik zei
Zelfs boodschappen van aliens doen dat, het evangelie verdraaien (en de koran ook, de new age ook, en nog zoveel), zou het dan toch de waarheid zijn?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 16:05 schreef mousy31 het volgende:
[..]
Verwarring zaaien? Daarom ben k ook gestopt met lezen.
Onbegrepen, wat begrijpelijk is. Hij is een paar honderd jaar voor op de huidige tijd.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 16:00 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik denk dat hij herontdekt moet worden.
De man was best omstreden heb ik weleens gelezen.
Het was een zij en het was een nogal intieme/erotische ervaring. Later vertelde ze dat ze was klaargekomen in een droom en dat ze dat heel vreemd vond omdat er geen aanraking aan te pas kwam.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 16:03 schreef Manke het volgende:
[..]
Ik doelde op: droomde hij dat ie bij jou was?
Ja, gebeurt nog steeds, voel dan een plop in m'n oor, altijd m'n linker oor.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 16:08 schreef lezzer het volgende:
[..]
Je zei dat ze via je oor binnen kruipen.
Wat waar is tja...voor de een dit voor de ander dat.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 16:08 schreef Manke het volgende:
[..]
Zelfs boodschappen van aliens doen dat, het evangelie verdraaien (en de koran ook, de new age ook, en nog zoveel), zou het dan toch de waarheid zijn?
Dat is ook mooi maar ik geloof niet Jozef een valse profeet was.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 16:12 schreef mousy31 het volgende:
[..]
Wat waar is tja...voor de een dit voor de ander dat.
Ik geloof dat God/Jezus mij gered heeft in 1999 Iets in mij zei toen ik op mn diepste punt aanbeland was dat ik de bijbel moest gaan lezen, ik sloeg m open en las .....en genas. En ik weet dat de bijbel ook waarschuwd voor valse profeten. En ik denk dat er veel waarheden in dat boek staan. Maar ik geloof dan bijv totaal weer niet in de kerk.
t Geloof zit bij mij in mn hart.
Het geloof zit ook in het hart volgens het christendom. Bedoel je de katolieke kerk? Daar geloof ik ook niet in, is nogal heidens en man-made en zie alle schandalen en wat ze deden in WW2.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 16:12 schreef mousy31 het volgende:
[..]
Wat waar is tja...voor de een dit voor de ander dat.
Ik geloof dat God/Jezus mij gered heeft in 1999 Iets in mij zei toen ik op mn diepste punt aanbeland was dat ik de bijbel moest gaan lezen, ik sloeg m open en las .....en genas. En ik weet dat de bijbel ook waarschuwd voor valse profeten. En ik denk dat er veel waarheden in dat boek staan. Maar ik geloof dan bijv totaal weer niet in de kerk.
t Geloof zit bij mij in mn hart.
Ik zie wel als ik dood ben en hopelijk vroeger mss.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 16:20 schreef Manke het volgende:
Rulof schrijft ook over het hiernamaals, maar daar zijn honderden getuigenverslagen van en allemaal verschillen ze.
Ik geloof ook niet in de nederlanse hervormde kerk, baptisten kerk of welke kerk dan ook.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 16:18 schreef Manke het volgende:
[..]
Het geloof zit ook in het hart volgens het christendom. Bedoel je de katolieke kerk? Daar geloof ik ook niet in, is nogal heidens en man-made en zie alle schandalen en wat ze deden in WW2.
Je kan ook niet in een kerk gelovenquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 16:25 schreef mousy31 het volgende:
[..]
Ik geloof ook niet in de nederlanse hervormde kerk, baptisten kerk of welke kerk dan ook.
Het is moeilijk uit te leggen ik zie God als de allesoverheersende energie en daar geloof ik in, de energie waar alles is uitgekomen, de ene noemt het de bron de ander noemt het allah.
Ik vind het allemaal wel prima. Heb niet echt de behoefte om dat ook allemaal te gaan onderzoeken.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 16:30 schreef Manke het volgende:
[..]
Je kan ook niet in een kerk gelovenhet is een bijeenkomst van gelovige christenen om samen te zijn, te aanbidden en te leren.
Moslims geloven niet dat allah een bron of energie is. Hij bestaat niet eens als je de koran en hadith bekijkt.
Dat het misschien helpt als je er niet zo obsessief mee bezig bent.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 16:10 schreef Manke het volgende:
[..]
Ja, gebeurt nog steeds, voel dan een plop in m'n oor, altijd m'n linker oor.
Maar toen zei jij:
Denk jij dat er ook maar iemand op de wereld is zónder enige vorm van energetische aanhaking?
Ik denk van niet namelijk.
Misschien zou het helpen om dat los te laten.
Wat heeft dat gevoel in m'n oor te maken met aanhaking?
Wat zou ik moeten loslaten?
Je bent gewoon onduidelijk, heb dan de neiging om door te vragen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 16:33 schreef lezzer het volgende:
[..]
Dat het misschien helpt als je er niet zo obsessief mee bezig bent.
Waarom maak ik me er druk over eigenlijk
Nee hoeft ook niet.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 16:32 schreef mousy31 het volgende:
[..]
Ik vind het allemaal wel prima. Heb niet echt de behoefte om dat ook allemaal te gaan onderzoeken.
Och kom, er zullen wel positieve punten inzitten. Bvb broederschap om maar iets op te noemen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 16:40 schreef Manke het volgende:
[..]
Nee hoeft ook niet.
Ik wel, ik probeer ze te begrijpen, maar ik zie alleen maar negativiteit in hun geloof.
alles heeft z'n positieve punten, zelfs het gruwelijke oude testament of mein kampf.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 16:48 schreef Loppe het volgende:
[..]
Och kom, er zullen wel positieve punten inzitten. Bvb broederschap om maar iets op te noemen.
Ja, ik geloof ook zeker dat er positieve dingen in de diverse religies zitten. Zoals wat jij zegt: broederschap, maar ook saamhorigheid en proberen er wat van te maken met elkaar, en zorg dragen voor de mensen die het minder goed hebben. Ik heb daarentegen niet veel op met de dogma's van de diverse geloven.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 16:48 schreef Loppe het volgende:
[..]
Och kom, er zullen wel positieve punten inzitten. Bvb broederschap om maar iets op te noemen.
Ik denk dat je daar menselijk voor nodig hebt, idd geen religie,quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 17:02 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, ik geloof ook zeker dat er positieve dingen in de diverse religies zitten. Zoals wat jij zegt: broederschap, maar ook saamhorigheid en proberen er wat van te maken met elkaar, en zorg dragen voor de mensen die het minder goed hebben. Ik heb daarentegen niet veel op met de dogma's van de diverse geloven.
Idd, dogma's zijn verwerpelijk. Geloof kan je gek maken zo.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 17:02 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, ik geloof ook zeker dat er positieve dingen in de diverse religies zitten. Zoals wat jij zegt: broederschap, maar ook saamhorigheid en proberen er wat van te maken met elkaar, en zorg dragen voor de mensen die het minder goed hebben. Ik heb daarentegen niet veel op met de dogma's van de diverse geloven.
Christus is de heilzame redder, ik weet.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 17:29 schreef mousy31 het volgende:
Ik heb t al een paar keer meegemaakt waaronder ik zelf ook 1x, mensen die in aanraking komen met het spirituele/paranormale en dan psychotisch worden en 2 daarvan leven niet meer. hebben hun eigen leven dus beindigd. Wie kan mij vertellen hoe dat komt?
Iemand een uitleg hoe gezonde mensen zo ziek kunnen worden door alleen maar bezig te zijn met het occulte. Mij zegt het dan, dat het gevaarlijk is. Ik weet zelf waar ik aan ontsnapt ben en ben dankbaar dat ik nog leef.
Maar wat is het dan dat je zo ziek maakt in je hoofd?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 17:33 schreef Loppe het volgende:
[..]
Christus is de heilzame redder, ik weet.
Jij denkt dat ik ziek ben.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 17:37 schreef mousy31 het volgende:
[..]
Maar wat is het dan dat je zo ziek maakt in je hoofd?
En waarom?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 17:37 schreef mousy31 het volgende:
[..]
Maar wat is het dan dat je zo ziek maakt in je hoofd?
Nee jij niet ik doelde op de mensen die in aanraking komen met het occulte wat hen dan zo ziek maakt. Of jij een idee hebt hoe het zit.quote:
Mijn broer heeft t nooit over demonen gehad mijn vriendin ook niet. Ik zelf denk dat ik er wel last van heb gehad.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 17:40 schreef Manke het volgende:
[..]
En waarom?
Maak het ook mee, mijn mening weet iedereen intussen wel wat het is. Zo heeft iedereen er wel een mening over.
Ja, ik ken die mensen niet persoonlijk. Hadden ze Christus niet gevonden?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 17:40 schreef mousy31 het volgende:
[..]
Nee jij niet ik doelde op de mensen die in aanraking komen met het occulte wat hen dan zo ziek maakt. Of jij een idee hebt hoe het zit.
Bedoel je dat zij er ook last van hebben?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 17:42 schreef mousy31 het volgende:
[..]
Mijn broer heeft t nooit over demonen gehad mijn vriendin ook niet. Ik zelf denk dat ik er wel last van heb gehad.
Welke Christus?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 17:42 schreef Loppe het volgende:
[..]
Ja, ik ken die mensen niet persoonlijk. Hadden ze Christus niet gevonden?
Ik wil te veel weten, dat is mijn probleem somsquote:
Manke door dit, ga ik te ver weer in mn verleden graven en dat kan k beter niet doen, t maakt me sad en boos. Denk niet dat ik er ooit achter kom wat er precies heeft gespeeld, welke machten/energieen etc.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 17:46 schreef Manke het volgende:
[..]
Ik wil te veel weten, dat is mijn probleem somsen ik vraag door als mij iets niet duidelijk is
Zoon van God. Niet de new-age kerel die ging studeren in het buitenland maar die ene die alles al wist omdat hij Zoon van God is.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 17:44 schreef Manke het volgende:
[..]
Welke Christus?Zijn er zoveel.
Ik wel, de bijbelse, maar het hielp mij niks, 1x werden ze uitgedreven in naam van Jezus, ze schreeuwden als varkens.
Van het nieuwe testament dus. Maar hoe kan je daarin geloven en in Rulof terwijl het tegenstrijdig is?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 17:49 schreef Loppe het volgende:
[..]
Zoon van God. Niet de new-age kerel die ging studeren in het buitenland maar die ene die alles al wist omdat hij Zoon van God is.
Ik volg nog steeds een pad en Jezus is mijn leidraad. Het is dankzij Rulof die me dichter bij Jezus gebracht heeft omdat hij veel meer geesteswetenschappenlijke zaken verklaart, ook het ontstaan van het heelal, het ontstaan van de mens, de geesteswereld,...quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 18:02 schreef Manke het volgende:
[..]
Van het nieuwe testament dus. Maar hoe kan je daarin geloven en in Rulof terwijl het tegenstrijdig is?
Heb jij Jezus gevonden en geaccepteerd?
www.deliveranceblog.org vertelt veel over bezeten mensen die bevrijdt worden door jezus
Je zult in Rulofs werk geen tegenstrijdigheid vinden, itt de bijbel.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 18:21 schreef Manke het volgende:
Wat hij gelooft is: Het leven is op de Maan in embryonale vorm ontstaan en bij die eerste ‘mensen’ behoorde ook Jezus.geloof wat je wil natuurlijk, ik raad je alleen aan dat als je echt jezus wilt volgen, dat je het nieuwe testament beter kunt lezen, of ie nou bestond of niet, daar werd ie als eerste beschreven.
Zeg ik ook niet, het is tegenstrijdig met de jezus uit de bijbel.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 18:26 schreef Loppe het volgende:
[..]
Je zult in Rulofs werk geen tegenstrijdigheid vinden, itt de bijbel.
Volgens Rulof zou er menselijk leven op Mars zijn, we kunnen mss afwachten.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 18:31 schreef Manke het volgende:
[..]
Zeg ik ook niet, het is tegenstrijdig met de jezus uit de bijbel.
heb zelf geen tegenstrijdigheden in het nieuwe testament gevonden, het oude testament zal er wel vol mee zitten, koran ook trouwens.
Ja, op elke planeet is er volgens hem leven, of dat was iemand anders die dat zei. Maar we weten nu dat er geen leven op de maan mogelijk is en ook nooit is geweest, dat beweert hij ook.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 18:37 schreef Loppe het volgende:
[..]
Volgens Rulof zou er menselijk leven op Mars zijn, we kunnen mss afwachten.
Waarheid over wat? Het spirituele? Daar is volgens mij wel maar 1 waarheid voor, alleen weet niemand die en heeft niemand die ooit geweten, maar dat denk ik.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 18:43 schreef DO2 het volgende:
Er is niet 1 waarheid. Alles wat is, is waar. Waarom? Omdat het is.
Dus het maakt geen reet uit wie of wat je volgt, of gelooft.
Het leven is het leven is het leven is het leven...
Wat leeft, leeft. Wat niet, niet. De rest is gelul. Verhalen in verhalen.
Meningen, standpunten, een bepaalde kijk op iets of niets. Blablabla.
En zelfs dat is gelul. Het leven is compleet betekenisloos. Je kan er hooguit zelf betekenis aan geven.
Maar dat betekent uiteindelijk helemaal niets..
.
Ik snap er niks vanquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 18:50 schreef DO2 het volgende:
De waarheid dat er geen waarheid is, is de enige die gevonden kan worden, Manke.
Het is allemaal interpretatie... Het leven dat het eindeloze leven interpreteert, zo je wilt.
En wij zijn daar gewoon onderdeel van. Van die kosmische grap.
dan doe ik wel alsof, zo ver als jij bent ben ik nog nietquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 19:03 schreef DO2 het volgende:
Er zijn geen werkelijke feiten. Da's precies mijn punt.
Maar we kunnen natuurlijk altijd doen alsof.
benzine blijft duur, hoe ver je ook moetquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 19:28 schreef DO2 het volgende:
In alles wat er is zijn we allemaal even ver, of dichtbij.
Bewijst helemaal niets; het kan ook allemaal in je brein gegenereerd worden (je brein is heel creatief wat dat betreft). Echt bewijs heb je pas als ze iets concreets weten dat jij zelf niet kan weten.quote:Op maandag 20 augustus 2012 23:50 schreef Manke het volgende:
[..]
Dat je verschijningen ziet van nog levende mensen is toch bewijs dat het demonen zijn? Er zijn mensen die stemmen horen van nog levende mensen waarbij die stemmen het heel erg slecht voor hebben met de persoon, doodverwensingen tot gruwelijke opdrachten. Je ziet ook goede? Wat geeft je het idee dat ze goed zijn?
quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 15:21 schreef Loppe het volgende:
[..]
'k Zit in een trance ofzo, half waak/slaap toestand.
Ja ja, een heel heldere toestand ... juist een toestand waarin de meeste mensen dingen zien die er niet zijn, net zoals vlak na het wakker worden (heb ik ook weleens gehad, zag ik een paar seconden een hele grote spin op de muur of allemaal bloed uit de muur lopen)quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 15:46 schreef Loppe het volgende:
[..]
Neen, het is een heel heldere toestand, vind ik. Je slaapt net niet maar je bent ook niet wakker.
[..]
[..]
Ik heb de ervaring dat je jezelf totaal gek kunt maken als je je intensief met dit soort zaken bezig houdt (die allemaal gemeen hebben dat er meer is dan de alledaagse werkelijkheid)quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 17:29 schreef mousy31 het volgende:
Ik heb t al een paar keer meegemaakt waaronder ik zelf ook 1x, mensen die in aanraking komen met het spirituele/paranormale en dan psychotisch worden en 2 daarvan leven niet meer. hebben hun eigen leven dus beindigd. Wie kan mij vertellen hoe dat komt?
Iemand een uitleg hoe gezonde mensen zo ziek kunnen worden door alleen maar bezig te zijn met het occulte. Mij zegt het dan, dat het gevaarlijk is. Ik weet zelf waar ik aan ontsnapt ben en ben dankbaar dat ik nog leef.
Kortom: flauwekul.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 18:21 schreef Manke het volgende:
Wat hij gelooft is: Het leven is op de Maan in embryonale vorm ontstaan en bij die eerste ‘mensen’ behoorde ook Jezus.geloof wat je wil natuurlijk, ik raad je alleen aan dat als je echt jezus wilt volgen, dat je het nieuwe testament beter kunt lezen, of ie nou bestond of niet, daar werd ie als eerste beschreven.
Het bewijst in ieder geval dat het geen overleden personen zijn, die tot je spreken.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 06:45 schreef PontifexMaximus het volgende:
[..]
Bewijst helemaal niets; het kan ook allemaal in je brein gegenereerd worden (je brein is heel creatief wat dat betreft). Echt bewijs heb je pas als ze iets concreets weten dat jij zelf niet kan weten.
Ehm ... lees ff terug ... als manke die vraag van mij aan z'n demonen stelt, en die weten het juiste antwoord, is dat wel keihard bewijs dat er iig. iets bovennatuurlijks aan de hand is ...quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:15 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Het bewijst in ieder geval dat het geen overleden personen zijn, die tot je spreken.
Verder gaat dit topic over ervaringen met geesten ed. Bewijs zal er nooit zijn.
Dat lijkt me een interessant experiment!quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:28 schreef PontifexMaximus het volgende:
[..]
Ehm ... lees ff terug ... als manke die vraag van mij aan z'n demonen stelt, en die weten het juiste antwoord, is dat wel keihard bewijs dat er iig. iets bovennatuurlijks aan de hand is ...
Nee dat is het niet.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:28 schreef PontifexMaximus het volgende:
[..]
Ehm ... lees ff terug ... als manke die vraag van mij aan z'n demonen stelt, en die weten het juiste antwoord, is dat wel keihard bewijs dat er iig. iets bovennatuurlijks aan de hand is ...
Manke zou de vraag bijvoorbeeld kunnen googlen en het antwoord terug kunnen geven.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 13:13 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Hoe wil je verklaren dat iemand iets weet wat hij niet kan weten dan?
Lijkt me goeie instelling.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 13:02 schreef Manke het volgende:
Hadden we het al over gehad. Ik kan ze niks vragen, omdat ik er niet meer mee bezig wil zijn en ze amper hoor, moet me dan inspannen, en al vraag ik het dan zal ik ws spottende en intimiderende antwoorden krijgen.
Uiteraard had ik ook ff gegoogled, en het juiste antwoord stond niet op internet. Wel viel me iets interessants op: in de eerste 3 (Roemeense!) links stond het woord Satan vlak bij het woord LUMI (3 of 4 woorden ervan af), en de 4e link hintte duidelijk op het juiste antwoord (alleen te herkennen als je het antwoord al kent). De rest was onzinlinks.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 13:20 schreef De_kluizenaar het volgende:
[..]
Manke zou de vraag bijvoorbeeld kunnen googlen en het antwoord terug kunnen geven.
En als Manke het eerlijk speelt, en de entiteit geeft hem expres een foutief antwoord?
Keihard bewijs is er voor de wetenschap nog niet, dat ga je met deze methode ook niet vinden.
Maar je bent er toch voortdurend mee bezig door hier te posten?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 13:02 schreef Manke het volgende:
Hadden we het al over gehad. Ik kan ze niks vragen, omdat ik er niet meer mee bezig wil zijn en ze amper hoor, moet me dan inspannen, en al vraag ik het dan zal ik ws spottende en intimiderende antwoorden krijgen.
Nee.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 14:21 schreef PontifexMaximus het volgende:
[..]
Maar je bent er toch voortdurend mee bezig door hier te posten?
Het is wachten op de wetenschap, die zou volgens hem een apparaat ontwikkelen waarmee men in contact kan staan met geesten.quote:
Dat zei edison ook.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 14:35 schreef Loppe het volgende:
[..]
Het is wachten op de wetenschap, die zou volgens hem een apparaat ontwikkelen waarmee men in contact kan staan met geesten.
Ok, mocht ik ze weer horen dan vraag ik het. haha ja hoop het ook nietquote:Op woensdag 22 augustus 2012 14:26 schreef PontifexMaximus het volgende:
Welk bijbelvers correspondeert met het woord LUMI
Geesten die je vooruit kunnen helpen dan.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 14:36 schreef Manke het volgende:
[..]
Dat zei edison ook.
En dat is er al, simpele opname apparatuur.
Welke zonquote:Op woensdag 22 augustus 2012 14:38 schreef PontifexMaximus het volgende:
Niet te lang in de zon zitten vandaag overigens, anders krijg je een zonnesteek.
En dan nog kan het zijn dat het onderbewuste een loopje me je neemt.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 06:45 schreef PontifexMaximus het volgende:
[..]
Bewijst helemaal niets; het kan ook allemaal in je brein gegenereerd worden (je brein is heel creatief wat dat betreft). Echt bewijs heb je pas als ze iets concreets weten dat jij zelf niet kan weten.
Is daar onderzoek naar gedaan? Peer reviews ofzoquote:Op woensdag 22 augustus 2012 17:52 schreef Gray het volgende:
[..]
En dan nog kan het zijn dat het onderbewuste een loopje me je neemt.
Hoe bedoel je?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 14:37 schreef Loppe het volgende:
[..]
Geesten die je vooruit kunnen helpen dan.
quote:Op woensdag 22 augustus 2012 19:08 schreef Manke het volgende:
[..]
Is daar onderzoek naar gedaan? Peer reviews ofzo
Hehe.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 19:08 schreef Manke het volgende:
[..]
Is daar onderzoek naar gedaan? Peer reviews ofzo
Staat er inderdaadquote:Op woensdag 22 augustus 2012 19:58 schreef Gray het volgende:
[..]
Hehe.
Om je vraag te beantwoorden, ja:
http://en.wikipedia.org/wiki/Unconscious_mind
Voordat je verder nadenkt over deze vraag, maak je eerst bekend met het volgende:quote:Op woensdag 22 augustus 2012 21:01 schreef Manke het volgende:
[..]
Staat er inderdaad
Some neuroscientific research supports the existence of the unconscious mind.[18] For example, researchers at Columbia University Medical Center have found that fleeting images of fearful faces—images that appear and disappear so quickly that they escape conscious awareness—produce unconscious anxiety that can be detected in the brain with the latest neuroimaging machines.
Ik zag een aantal keren gezichten en dit was tijdens m'n 'psychose'., mijn mening is dat het demonen zijn. Waarom zou het brein per se enge gezichten laten zien?
Vraag jezelf af of het mogelijk is voor iemand die wakker is om nieuwe gezichten te bedenken. Zo nee, waarom zijn de gezichten die je ziet, die blijkbaar al eens eerder gezien zijn, als eng overkomen? Vanwaar die vertekening, vanwaar die angst?quote:Our mind is not inventing faces – in our dreams we see real faces of real people that we have seen during our life but may not know or remember. We have all seen hundreds of thousands of faces throughout our lives, so we have an endless supply of characters for our brain to utilize during our dreams.
Nou ja, op zich is het wel helemaal ontopic. We hebben het hier over ervaringen met geesten ed.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 21:35 schreef Manke het volgende:
Volgens mij kan je wel gezichten bedenken.
Ik weet niet waarom ze eng overkomen.
In mijn geval waren ze niet eng, maar gewoon niet menselijk, wel een normaal rond hoofd. Angst had ik niet, ik vroeg me die avond ervoor af hoe ze (hen die ik hoor) eruit zien en de volgende morgen kreeg ik het antwoord. Er staat hier een beeldje van een olifant, toen ik wakker werd en ernaar keek, leefde dat ding gewoon, het hoofd bewoog, echt bizar, ik was gewoon wakker. Maar goed, aan die info heb je toch niks
Dat is er niet...quote:Op woensdag 22 augustus 2012 14:36 schreef Manke het volgende:
[..]
Dat zei edison ook.
En dat is er al, simpele opname apparatuur.
Dichter bij de wetenschap kom je niet:quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 12:49 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Dat is er niet...
Nog geen enkel wetenschappelijk bewijs. Als die apparatuur er wel was dan was dat bewijs er ook geweest.
En als jij vind dat je bewijs gevonden hebt, waarom plaats je dan niet een artikel in `Nature'?
Dan heb je gewoon wat ontdekt.
Het is niet verstandig om door te gaan op een eventueel bewijs van het bestaan van geesten ed. Anderen gaan daar op in en dan krijg je een welles/nietes discussie. De verhalen van de mensen die hun ervaringen vertellen, raken dan ondergesneeuwd.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 14:27 schreef Manke het volgende:
[..]
Dichter bij de wetenschap kom je niet:
http://www.amazon.com/EVP(...)MacRae/dp/1411615034
Haha denk je nou echt dat als ik een mooi artikel inzend dat het serieus wordt genomen, hoe goed het ook is onderzocht en zonder het bewijs: de opnames, want die kan je niet printen? Het bestaat gewoon niet, KLAAR!
Als ze echt zo om bewijs gaven dan hadden ze de snarentheorie allang de deur uit gegooid, maar het is wiskundig zo "mooi" and harmonisch en weet ik veel wat.
Heb genoeg opnames gehoord waarin je UIT HET NIETS een stem hoort die duidelijk iets zegt, uit het niets, dus niks pareidolie, want er is geen chaos waaruit je brein iets zinnig probeert te maken.
En IK heb het bewijs al, ik heb het vaak genoeg met normale mensen proberen te delen, maar daar ben ik mee gestopt. Alleen Christenen en Moslims geloven m'n verhaal.
Verwijder dan beide posts en stuur wat je nu posts in een PM aan Manke? Ik heb die post van t4rt4rus toch niet voor niks gemeld?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 15:39 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Het is niet verstandig om door te gaan op een eventueel bewijs van het bestaan van geesten ed. Anderen gaan daar op in en dan krijg je een welles/nietes discussie. De verhalen van de mensen die hun ervaringen vertellen, raken dan ondergesneeuwd.
Ik kan wel begrijpen dat ie bewijs wilt, maar ook al is het er, dan accepteert ie het niet denk ik. Maar je hebt gelijk, daar is het topic niet voor bedoeld, laat die post maar staan, misschien heeft iemand wat aan dat boek.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 15:39 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Het is niet verstandig om door te gaan op een eventueel bewijs van het bestaan van geesten ed. Anderen gaan daar op in en dan krijg je een welles/nietes discussie. De verhalen van de mensen die hun ervaringen vertellen, raken dan ondergesneeuwd.
T4rt4rus kan ik niets verwijten als anderen over bewijs beginnen en jij moet niet zeggen wat ik moet doen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 15:44 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Verwijder dan beide posts en stuur wat je nu posts in een PM aan Manke? Ik heb die post van t4rt4rus toch niet voor niks gemeld?
Waarom reageert hier eigenlijk niemand op? Ongeloofwaardig of zo?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 11:56 schreef PontifexMaximus het volgende:
Er gebeurt weleens wat onverklaarbaars. Bv: ik zat zondagavond laat te genieten van de koelte in de tuin, gaat plotseling het licht in de garage een seconde aan, en meteen weer uit. De garage heeft 4 ramen waar ik direct op keek, het was dus overduidelijk te zien. Ik meteen kijken, geen teken van leven te bespeuren in de garage (vlgns. vriendin was het wschl. een kat, lijkt mij sowieso al heel vergezocht). Er kan ook niets tegen de lichtschakelaar gevallen zijn. Het licht kan alleen aangaan als de lichtschakelaar omgezet wordt, waar enige kracht voor nodig is, en dan moet hij ook weer teruggezet worden, dus totaal onverklaarbaar voor mij. Tja sommigen maken zich er niet druk over, maar als fysicus blijft het me intrigeren.
Ik nam het voor kennisgeving aan.Omdat er wel vaker onverklaarbare dingen gebeuren.quote:Op zondag 26 augustus 2012 12:38 schreef PontifexMaximus het volgende:
[..]
Waarom reageert hier eigenlijk niemand op? Ongeloofwaardig of zo?
Kan het niet je onderbewuste zijn? Serieuze vraag.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 16:29 schreef Manke het volgende:
Gisteren voor het slapen hoorde ik weer een menselijke stem in m'n hoofd, hij zei iets zinnigs, maar ben vergeten wat.
Het kan absoluut dat het een hallucinatie is, daar dacht ik ook aan, maar ik hoorde echt stemgeluid maar dan in m'n gedachten, had dit vroeger nooit voordat ik die stemmen had.quote:Op zondag 26 augustus 2012 13:25 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Kan het niet je onderbewuste zijn? Serieuze vraag.
Ik hoorde gisteren ook stemmen. 'Je moet nog 4 tanden missen' hoorde ik zeggen door een vrouwenstem. Lekker dan dacht ik.Maar ik was daarvoor nog met het idee bezig geweest dat ik naar de tandarts moest. Ik hoor wel vaker soms een zin zeggen in mijn hoofd maar voor mij is het mijn eigen onderbewustzijn.
Hele tijd geleden ook: 'Geef oma een rijksdaalder (lang geleden) in september'. Kon er niets mee maar zo duidelijk een stem dus ik ken het fenomeen wel, heb het alleen heel soms.
Ik geloof het wel, weet er alleen niks op te zeggen, het was een eenmalige gebeurtenis.quote:Op zondag 26 augustus 2012 12:38 schreef PontifexMaximus het volgende:
[..]
Dat is echt heel raar.quote:Op zondag 26 augustus 2012 14:17 schreef PontifexMaximus het volgende:
Nee, ouderwetse gloeilamp.
Tja, 't is een beetje pesterig he, 1 seconde het licht aan, wat moet je daar nou mee ...
In 2009 had ik ook zoiets, zit ik rustig TV te kijken, opeens een harde ruk aan de huiskamerdeur (deurkruk ging met een ruk naar beneden en de deur werd met een bonk in de deurpost getrokken, terwijl er verder niemand was).
Dat is echt grappig om mee te maken. Lijkt mij wel...quote:Op zondag 26 augustus 2012 12:38 schreef PontifexMaximus het volgende:
[..]
Vreemd argument, als je aangeeft dat bewijs er nooit zal zijn geef je dus eigenlijk indirect aan dat deze ervaringen tussen men`s oren zit.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:15 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Het bewijst in ieder geval dat het geen overleden personen zijn, die tot je spreken.
Verder gaat dit topic over ervaringen met geesten ed. Bewijs zal er nooit zijn.
Niet alles wat we meemaken is verklaarbaar en niet alles wat onbewezen is, is per sé onwaar.. Daar gaat dit topic dan ook niet primair over. Er werd gevraagd naar ervaringen van mensen die iets schijnbaar onverklaarbaars hebben meegemaakt, niet om het al of niet bestaan van geesten ed.quote:Op vrijdag 7 september 2012 10:50 schreef GoobyPls het volgende:
[..]
Vreemd argument, als je aangeeft dat bewijs er nooit zal zijn geef je dus eigenlijk indirect aan dat deze ervaringen tussen men`s oren zit.
Je begrijpt dat dit een commercieel TV programma is dat sensationeel moet zijn om kijkcijfers te genereren? Dat soort programma's verdienen net zoveel geloofwaardigheid als Derek Ogilvie en Uri Geller.quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:23 schreef Scrummie het volgende:
Gister weer een afleving van Ghost Adventures gezien, en hij was weer top: veel EVP's, een verschijning, erg gave uitzending!
Ik begrijp dat dit inderdaad een commercieel programma is, maar, genoeg 'credibility' heeft om voor waar aan te nemen. Niet alles wat je ziet op TV is 'fake'.quote:Op vrijdag 7 september 2012 12:02 schreef GoobyPls het volgende:
[..]
Je begrijpt dat dit een commercieel TV programma is dat sensationeel moet zijn om kijkcijfers te genereren? Dat soort programma's verdienen net zoveel geloofwaardigheid als Derek Ogilvie en Uri Geller.
Blind geloven maakt het kijken in ieder geval wel leuker.quote:Op vrijdag 7 september 2012 12:29 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik begrijp dat dit inderdaad een commercieel programma is, maar, genoeg 'credibility' heeft om voor waar aan te nemen. Niet alles wat je ziet op TV is 'fake'.
Maar jij concludeert dus; het is op TV dus fake?quote:Op vrijdag 7 september 2012 12:33 schreef GoobyPls het volgende:
[..]
Blind geloven maakt het kijken in ieder geval wel leuker.
wat een drama queens in dat programma, maar goed, het is ook voor de amerikaanse televisie.quote:Op vrijdag 7 september 2012 13:45 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Maar jij concludeert dus; het is op TV dus fake?
Na de intro (het stuk waar ze vertellen waar ze zijn, en de historie van de locatie doornemen) komen er diverse voorbij. Ongeveer na 20 minuten dacht ik. Verder gewoon kijken, erg tof hoor (en door het overdramatische heen kijken inderdaad, ook niet mijn ding, maar vind de show gewoon erg tof).quote:Op vrijdag 7 september 2012 13:54 schreef Manke het volgende:
[..]
wat een drama queens in dat programma, maar goed, het is ook voor de amerikaanse televisie.
waar staan de evp's?geen zin om het helemaal te bekijken
thanks, ze waren wel duidelijk, maar dat komt omdat de tekst erbij stondquote:Op vrijdag 7 september 2012 14:42 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Na de intro (het stuk waar ze vertellen waar ze zijn, en de historie van de locatie doornemen) komen er diverse voorbij. Ongeveer na 20 minuten dacht ik. Verder gewoon kijken, erg tof hoor (en door het overdramatische heen kijken inderdaad, ook niet mijn ding, maar vind de show gewoon erg tof).
Dat klinkt als een beschermengel idd.quote:Op vrijdag 7 september 2012 16:37 schreef essnhills het volgende:
Heb het ook al ergens anders gepost, maar het 'spookt' in het Zuiderzeemuseum, namelijk in Café-restaurant Hindeloopen. Vroeger was dit een woonhuis in Hindelopen, nu is het een café in het Zuiderzeemuseum. Het heeft twee verdiepingen, op de bovenverdieping bevindt zich het café en beneden is de keuken en personeelsruimte etc. Als je dan voor de opening of na sluitingstijd daar bent, hoor je regelmatig het geschuif van stoelen en voetstappen en gebonk etc. van boven komen. Als je daar dan gaat kijken, is er helemaal niemand, en alles staat gewoon recht. Ook vallen er in de keuken regelmatig dingen zomaar om, terwijl er geen aanleiding voor is. Ook geen wind of iets anders.
Ik heb ook wel eens stemmen van boven horen komen en het geschraap van stoelen. Dit was ruim na sluitingstijd. Dat ik toen terug naar boven ging om ze weg te sturen, we zijn immers gesloten, was er niemand te bekennen. Ook buiten was er helemaal niemand.
En ik ben niet de enige die dergelijke ervaringen heeft. Praktisch alle medewerkers die wel eens alleen zijn geweest in Hindeloopen hebben soortgelijke verhalen.
Naast deze ervaringen heb ik ook regelmatig dat ik zomaar zonder aanleiding heel erg kan schrikken. En vaak gebeurt er vlak daarna iets wat gevaarlijk had kunnen zijn. Bijvoorbeeld een idioot in een auto die gewoon doorscheurt door rood ofzo, en dat ik vlak daarvoor zo bang werd gemaakt dat ik niet door het voor mij groene licht fietste. En zulke kleinigheden gebeuren regelmatig, alsof iets mij waarschuwt.. Nog iemand met zulke ervaringen? Zegmaar een beschermengeltje?
Het is niet in Hindeloopenquote:Op vrijdag 7 september 2012 16:56 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat klinkt als een beschermengel idd.
En als ik eens in Hindeloopen ben ga ik zeker even wat drinken in dat restaurant.
Lijkt me toch best eng als je zoiets ineens hoort boven je hoofd
Oh Enkhuizen, nog dichterbij!quote:Op vrijdag 7 september 2012 17:00 schreef essnhills het volgende:
[..]
Het is niet in HindeloopenHet restaurant heet zo, en het staat in het zuiderzeemuseum, in Enkhuizen
Bijna alle panden daar zijn vernoemd naar waar ze oorspronkelijk vandaan komen.
Maar het is heel apart inderdaad, maar tot nu toe gebeurt het eigenlijk alleen als je daar praktisch alleen bent, soms met z'n tweeën. Ik heb niet het idee dat ze kwaad willen, het is meer alsof ze zoiets hebben van, eindelijk al die mensen weg uit ons huis.. Maar als je dan komt kijken of er toch nog stiekem gasten zijn, wordt je niet 'weggejaagd' ofzo, ik heb me nog nooit niet welkom gevoeld in ieder geval..
Misschien accepteren ze ons als werknemers wel, omdat we altijd alles netjes achterlaten voor ze, geen idee
Zolang ze me niet bang maken of iets dergelijks niet. En geen enkele medewerker vindt het echt erg. Het is een beetje eng, vooral de eerste keer dat je het meemaakt. Maar er is in al die jaren nog nooit iets gebeurd, dus waarom zou je er bang van worden? Zoals ik al zei krijg ik ook niet het gevoel alsof je niet welkom bent ofzo.. Het is meer dat ze er gewoon zijn.quote:Op vrijdag 7 september 2012 17:03 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Oh Enkhuizen, nog dichterbij!
Vind je het nooit eng, al die geesten om je heen?
Interessant, wat is jouw methode dan?quote:Op vrijdag 7 september 2012 15:57 schreef Manke het volgende:
[..]
thanks, ze waren wel duidelijk, maar dat komt omdat de tekst erbij stond
heb nog niemand mijn methode zien gebruiken, ik durf te wedden dat ze er dan veel meer horen in de ruis, ik had maar 2x ofzo een duidelijk opname zoals in het filmpje waar iets kort werd gezegd, toen ik de ruis analyseerde hoorde ik hele gesprekken
ik deed met goldwave stilte opnemen, paar ruisfiltertjes op een bepaalde instelling eroverheen gooien, volume verhogen en goed luisterenquote:Op vrijdag 7 september 2012 18:10 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Interessant, wat is jouw methode dan?
En inderdaad, de EVP's in Ghost Adventures staat meestal tekst bij waardoor je ook gaat denken dat wat er staat ook gezegd word. Desondanks; top show (show ja!) die wel iets probeert te bewijzen.
Welke ruisfiltertjes en bepaalde instellingen?quote:Op vrijdag 7 september 2012 18:16 schreef Manke het volgende:
[..]
ik deed met goldwave stilte opnemen, paar ruisfiltertjes op een bepaalde instelling eroverheen gooien, volume verhogen en goed luisterenaan het begin hoorde ik niks, maar toen ik gewend was aan het geluid, hoorde ik hele gesprekken, geen pareidolie, want ik hoorde de zelfde stemmen en woorden en gelach in m'n oor nadat het mis was gegaan, microfoon had ik in tweeën gebroken
download goldwave maar, kan je het zien, weet de filter instellingen die ik toen gebruikte alleen niet meer.quote:Op vrijdag 7 september 2012 18:23 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Welke ruisfiltertjes en bepaalde instellingen?
Ik heb 'm gekeken, en bij de EVP's bewust eerst niet naar de tekst gekeken, en ik hoorde alleen wat rare geluiden, geen woorden .... de grap is, kijk je wel naar de tekst, dan hoor je die ook erin. Conclusie: flauwekul. Die geluiden worden zodanig gegenereerd dat je er makkelijk stemmen in kunt horen. Voor de rest ook niks substantieels. Zo kan ik ook een programma makenquote:Op vrijdag 7 september 2012 11:23 schreef Scrummie het volgende:
Gister weer een afleving van Ghost Adventures gezien, en hij was weer top: veel EVP's, een verschijning, erg gave uitzending!
Uhu. Gegenereerd.. kom op zeg.quote:Op vrijdag 7 september 2012 20:14 schreef PontifexMaximus het volgende:
[..]
Ik heb 'm gekeken, en bij de EVP's bewust eerst niet naar de tekst gekeken, en ik hoorde alleen wat rare geluiden, geen woorden .... de grap is, kijk je wel naar de tekst, dan hoor je die ook erin. Conclusie: flauwekul. Die geluiden worden zodanig gegenereerd dat je er makkelijk stemmen in kunt horen. Voor de rest ook niks substantieels. Zo kan ik ook een programma maken![]()
Een stem uit het niets, maar dat feit valt blijkbaar niemand op, maakt niet uit dat het onverstaanbaar is.quote:
Uhm ... jij denkt dus echt dat ze zich in zo'n sensatieprogramma niet verlagen tot dat soort trucs, en dat het dus wel echt moet zijn (het is duidelijk geen apparatuurruis)? Interessantquote:
Ja, dat denk ik. Sterker; ik weet het. Er zijn talloze van dit soort 'ghost hunt' groepen, die allemaal dezelfde ervaringen hebben, die het niet op TV brengen, echt duizenden. Waarom zou dat anders zijn als er een camera op gericht word?quote:Op zaterdag 8 september 2012 17:10 schreef PontifexMaximus het volgende:
[..]
Uhm ... jij denkt dus echt dat ze zich in zo'n sensatieprogramma niet verlagen tot dat soort trucs, en dat het dus wel echt moet zijn (het is duidelijk geen apparatuurruis)? Interessant
Dat wil ik wel eens zien.quote:Op maandag 10 september 2012 20:50 schreef summer2bird het volgende:
Ik zweer, er is hier iets.
Ik woon in een pand wat vroeger dienst deed als psych. ziekenhuis, gesloten units.
Er zit naast mijn kamer een isoleercel, hangt een nare sfeer.
Ik hoor regelmatig geschuifel over de gangen, ook al is niemand daar dan.
Ik zie regelmatig een zwart ding staan bij de keuken.
Het doet mij niks, dus ik ga er van uit dat het goedaardig is.
Maakt ook geen moves dus
Dit! Moet niet zo lastig zijn als er regelmatig een zwart ding in je keuken staat!quote:Op maandag 10 september 2012 21:27 schreef PontifexMaximus het volgende:
[..]
Dat wil ik wel eens zien.
Ahum, het staat niet bonificaal in de keuken he.quote:Op woensdag 12 september 2012 10:19 schreef GoobyPls het volgende:
[..]
Dit! Moet niet zo lastig zijn als er regelmatig een zwart ding in je keuken staat!
Richt een webcam op die plek en laat deze draaien.quote:Op woensdag 12 september 2012 12:35 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ahum, het staat niet bonificaal in de keuken he.
Ik zie het vaak als ik langsloop, blijft niet rondhangen als ik mijn aandacht erop richt.
Evp wil ik wel eens doen, maar aan de andere kant ben ik er ook angstig voor.
zelfde hier met visuals, ik heb ze als ik net of plotseling wakker word, ik heb het sinds ik die entiteiten heb, jij zal dan wel het zelfde hebben. volgens mij zijn ze echt bij en/of in iedereen en verschillen de manifestaties. mij probeerden ze ook bang te maken en dat was ze goed gelukt, maar de waarheid is dat ze helemaal NIKS kunnen. waarom? omdat ze dat leuk vinden.quote:Op woensdag 12 september 2012 11:39 schreef fallen_angel123 het volgende:
Ik zeg ook niet dat ik niet bang zou zijn. Ik heb laatste tijd last van super vage en enge visuals wanneer ik probeer te slapen. Voor mijn darmen ga ik eens in de zoveel tijd bij een alternatieve therapeute langs en zij zegt dat ik last heb van vervelende entiteiten. Losstaand van het feit dat ik het een vaag verhaal vind (waar komen ze ineens vandaan en waarom, als het al waar is) vraag ik me dus af waarom zouden ze je überhaupt proberen bang te maken?
Gelukkig slaap ik laatste paar dagen beter
Ik weet dat als het bestaat, ze niets kunnen, maar ik schrok gewoon van mijn eigen fantasie haha.quote:Op woensdag 12 september 2012 14:31 schreef Manke het volgende:
[..]
zelfde hier met visuals, ik heb ze als ik net of plotseling wakker word, ik heb het sinds ik die entiteiten heb, jij zal dan wel het zelfde hebben. volgens mij zijn ze echt bij en/of in iedereen en verschillen de manifestaties. mij probeerden ze ook bang te maken en dat was ze goed gelukt, maar de waarheid is dat ze helemaal NIKS kunnen. waarom? omdat ze dat leuk vinden.
Praktisch Iedereen heeft tegenwoordig toch een telefoon met camera? Misschien in jouw geval niet bij de hand, maar ik zou graag zien dat iemand een filmpje maakt als hij dit meemaakt, zoveel moeite kan dat toch niet zijn?quote:Op zondag 16 september 2012 13:35 schreef Narasan het volgende:
Ik kom nog eens terug hier. Dacht dat het afgelopen was. Had al een tijdje geen last meer ervan gehad, maar wat er de afgelopen nacht gebeurde.....
Ik voelde mij al zodra ik ging liggen onprettig op de plek waar ik lag. De sfeer was anders, normaal is het altijd rustig, maar dit keer was er iets aan de hand. Ik voelde veel activiteit. Continu hoorde ik allemaal vage stemmen, en meermaals hoorde ik: 'Hey, hey' etc... Op een gegeven moment hoorde ik het zo dichtbij dat ik er langzamerhand gewoon bang van werd. Ook zag ik, zodra ik naar de gang keek, allemaal witte wazen voorbij vliegen. Dat had ik voorheen nog nooit gezien!
Ik wist echt niet hoe ik de nacht moest doorkomen, maar het is me dan toch nog gelukt met veel moeite.... Hopelijk vannacht niet weer. Dit was de ergste ervaring sinds tijden...
Nee, ik heb niets gedronken of genomen die avond, voor sceptische mensen. .
Zeker dat dit geen slaapverlamming was?quote:Op zondag 16 september 2012 13:35 schreef Narasan het volgende:
Ik kom nog eens terug hier. Dacht dat het afgelopen was. Had al een tijdje geen last meer ervan gehad, maar wat er de afgelopen nacht gebeurde.....
Ik voelde mij al zodra ik ging liggen onprettig op de plek waar ik lag. De sfeer was anders, normaal is het altijd rustig, maar dit keer was er iets aan de hand. Ik voelde veel activiteit. Continu hoorde ik allemaal vage stemmen, en meermaals hoorde ik: 'Hey, hey' etc... Op een gegeven moment hoorde ik het zo dichtbij dat ik er langzamerhand gewoon bang van werd. Ook zag ik, zodra ik naar de gang keek, allemaal witte wazen voorbij vliegen. Dat had ik voorheen nog nooit gezien!
Ik wist echt niet hoe ik de nacht moest doorkomen, maar het is me dan toch nog gelukt met veel moeite.... Hopelijk vannacht niet weer. Dit was de ergste ervaring sinds tijden...
Nee, ik heb niets gedronken of genomen die avond, voor sceptische mensen. .
Hoi,quote:Op zondag 16 september 2012 21:49 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Zeker dat dit geen slaapverlamming was?
Over dat onprettig voelen; dat heb ik zelf enkel als ik ook aan enge denken denk, of scènes uit een horrorfilm. Denk je niet dat dit kan zijn omdat je er gewoon te veel aan denkt?
Hoe voelde je je vóór je ging slapen? Waaraan dacht je?quote:Op maandag 17 september 2012 15:34 schreef Narasan het volgende:
[..]
Hoi,
Nee het was zeker geen slaapverlamming, want anders had ik mij niet kunnen bewegen en dat kon ik wel. Ik weet het niet waarom het gebeurd. Ik ben er de laatste tijd nauwelijks mee bezig geweest, dus waar het vandaan kwam wist ik niet.
Heel normaal eigenlijk. Ik dacht dat ik lekker rustig kon gaan slapen, dacht dus niet echt aan enge dingen of iets wat met dat te maken heeft. Snap dus nog steeds niet waarom het kwamquote:Op maandag 17 september 2012 15:38 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Hoe voelde je je vóór je ging slapen? Waaraan dacht je?
Heel vreemd, maar het is (gelukkig) te verklaren. (Stel je nu eens voor dat het écht iets bovennatuurlijks was! Dan zou ikzelf niet meer goed slapen denk ik..quote:Op woensdag 28 november 2012 11:52 schreef Catnip het volgende:
Zelf heb ik ook last van slaapverlamming, dat ik me niet meer kan bewegen.
Heel vervelend, en vroeger hoorde ik ook zware stemmen en begon ik helemaal te trillen en beven. Heel raar.
Ik heb weleens slaapverlamming gehad... Nare ervaring is dat.quote:Op woensdag 28 november 2012 11:52 schreef Catnip het volgende:
Zelf heb ik ook last van slaapverlamming, dat ik me niet meer kan bewegen.
Heel vervelend, en vroeger hoorde ik ook zware stemmen en begon ik helemaal te trillen en beven. Heel raar.
Ja ik vond het ook heel naar..kon me ogen niet meer openkrijgen..en dat is toch best beangstigend want ik weet nooit wat er op zo'n moment in mijn kamer afspeeld. Het geeft me gewoon een veiliger gevoel als ik mijn ogen gewoon kan opendoen..quote:Op woensdag 28 november 2012 12:01 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik heb weleens slaapverlamming gehad... Nare ervaring is dat.
Die keren dat ik het had, had ik mijn ogen min of meer open... Maar ik droomde niet meer, gelukkig. Alleen de ervaring dat ik niet meer wist hoe ik mijn lijf moest bewegen was heel beangstigend.quote:Op woensdag 28 november 2012 12:12 schreef Catnip het volgende:
[..]
Ja ik vond het ook heel naar..kon me ogen niet meer openkrijgen..en dat is toch best beangstigend want ik weet nooit wat er op zo'n moment in mijn kamer afspeeld. Het geeft me gewoon een veiliger gevoel als ik mijn ogen gewoon kan opendoen..
Ja precies, sommige tijden heb ik er ook meer last van. Echt heel vreemd eigenlijkquote:Op woensdag 28 november 2012 12:13 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Die keren dat ik het had, had ik mijn ogen min of meer open... Maar ik droomde niet meer, gelukkig. Alleen de ervaring dat ik niet meer wist hoe ik mijn lijf moest bewegen was heel beangstigend.
Ik heb het maar een keer of vier meegemaakt in totaal.. Dat was vier keer te vaak. Drie keer verzette ik me er hevig tegen. Dat hielp erg slecht. De laatste keer wist ik het hoofd koel te houden en weer verder te slapen. Later werd ik normaal wakker en ik heb het sindsdien nooit meer gehad.quote:Op woensdag 28 november 2012 12:18 schreef Catnip het volgende:
[..]
Ja precies, sommige tijden heb ik er ook meer last van. Echt heel vreemd eigenlijk
Hoest nu, man?quote:Op maandag 17 september 2012 19:57 schreef Narasan het volgende:
[..]
Heel normaal eigenlijk. Ik dacht dat ik lekker rustig kon gaan slapen, dacht dus niet echt aan enge dingen of iets wat met dat te maken heeft. Snap dus nog steeds niet waarom het kwam.
Wat zijn shadowpeople?quote:Op woensdag 28 november 2012 15:14 schreef Manke het volgende:
maat van me had een slaapverlamming, vroeg toen of ie shadowpeople zag en ja hoor, zag ie een vorige keer toen ie dat had
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 28 november 2012 19:14 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]lol die zien er best awesome uitSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou ja, als ze gezellig aan het voeteneind van je bed komen staan terwijl je verlamd bent..quote:Op donderdag 29 november 2012 07:37 schreef Catnip het volgende:
[..]
Nee hoor, valt best mee. Ja als ik ze tegen zou komen dan zou ik het eng vinden..misschien..
Maar ik kan ze toch wegsturen in jezus naam.. Nouja haha dat is eigenlijk ook maar net wat je gelooft...quote:Op donderdag 29 november 2012 10:41 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Nou ja, als ze gezellig aan het voeteneind van je bed komen staan terwijl je verlamd bent..
Misschien werkt dat inderdaad.. Tenslotte droom je die figuurtjes zelf, dus in wezen is het lucide droom en die kun je beinvloedenquote:Op donderdag 29 november 2012 10:55 schreef Catnip het volgende:
[..]
Maar ik kan ze toch wegsturen in jezus naam.. Nouja haha dat is eigenlijk ook maar net wat je gelooft...
Precies.. haha..tenminste ik denk er wel wat anders over..maar wel goed bedachtquote:Op donderdag 29 november 2012 11:28 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Misschien werkt dat inderdaad.. Tenslotte droom je die figuurtjes zelf, dus in wezen is het lucide droom en die kun je beinvloeden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |