Alles wat je ziet zit in je hoofd, maar dat maakt het niet minder echtquote:Op vrijdag 16 november 2012 23:44 schreef Paxcon het volgende:
Besef je dat het gewoon iets in je hoofd is. Ik kreeg het ook een keer maar had er al eens over gelezen dus was niet zo creepy meer.
Risperdal of ....quote:Op vrijdag 16 november 2012 23:40 schreef Guitar93 het volgende:
Hoe voorkom ik zoiets nog een keer. Ik ben doodsbang voor zulke dingen.
Dat betekend dat ik never nooit meer op mijn rug ga slapen.quote:Op vrijdag 16 november 2012 23:49 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Risperdal of ....
Om de lengte van een slaapverlammingsperiode te verminderen, kan men proberen armen of benen alsnog te bewegen. Dit is mogelijk indien men een angst of paniekgevoel weet te voorkomen (zie onder "gevoelsmatig"). Concentratie om slechts één arm of been krachtig te willen bewegen leidt tot een direct uit de verlammende toestand te komen. Om te voorkomen dat men terugvalt in een slaapverlamming, wordt aangeraden om een tijdje wakker te blijven voordat men opnieuw gaat slapen en een andere positie in bed aan te nemen (door bijvoorbeeld op de zij te gaan liggen in plaats van de rug)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Slaapverlamming
Ik wist het ná de eerste keer ook, en de keren erna waren inderdaad veel minder eng. Op een gegeven moment had ik zelfs zoiets van: Oké, dit is dus weer slaapverlamming, wachten tot 't weggaat dan maar...quote:Op vrijdag 16 november 2012 23:44 schreef Paxcon het volgende:
Besef je dat het gewoon iets in je hoofd is. Ik kreeg het ook een keer maar had er al eens over gelezen dus was niet zo creepy meer.
Betekent vooral dat je niet goed leest.quote:Op vrijdag 16 november 2012 23:51 schreef Guitar93 het volgende:
Bedankt iedereen.
[..]
Dat betekend dat ik never nooit meer op mijn rug ga slapen.
Heb je niet zoveel vat op, je draait namelijk in je slaap.quote:Op vrijdag 16 november 2012 23:51 schreef Guitar93 het volgende:
Bedankt iedereen.
[..]
Dat betekend dat ik never nooit meer op mijn rug ga slapen.
Inderdaad, je moet geen slaapgebrek hebben. Ik heb het zelf echt al honderden keren gehad, vroeger had ik het soms 20 keer per nacht of vaker. Tegenwoordig heb ik het eens in de paar maanden een keer, elke keer dat mijn slaapritme naar de tering is.quote:Op zaterdag 17 november 2012 21:22 schreef -Strawberry- het volgende:
Denk dat de kans juist groter wordt dat je het krijgt als je last hebt van slaapdeprivatie. Dus ga juist wel op tijd naar bed, rust goed uit en dan is er waarschijnlijk niks meer aan de hand.
Dit klopt inderdaad, bij mij helpt het ook goed. Heb het al sinds mijn tienerjaren en ik ben minder angstig nu maar het blijft erg rot. Zuurstofrijke kamer klopt ook, als ik vergeet de kachel uit te zetten heb ik er veel eerder last van.quote:Op zondag 18 november 2012 17:48 schreef Escapist het volgende:
Mocht het nog een keer gebeuren: focus je dan alleen maar op het bewegen van 1 vinger. Na een paar keer proberen die vinger te bewegen lukt dat en dan houdt de slaapverlamming op. Dat is meestal nog voordat je die hallucinaties krijgt;)
Dus zodra het begint te tintelen/zoemen en je je niet meer kan bewegen probeer je je vinger te bewegen.
Ik heb het nogal vaak, maar in het begin hielp het nog wel eens om tijdens het in slaap vallen met mijn hand/vingers te blijven bewegen als ik wist dat de kans groot was dat ik anders weer zo'n slaapverlamming zou krijgen. Zo was ik minder bang. Echter lijken mijn slaapverlammingen meer op de taferelen op de plaatjes hierboven, ik weet niet of mijn maatregeltjes ook bij jouw slaapverlammingen helpen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |