abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 november 2012 @ 23:40:57 #1
315510 Guitar93
Vis een optie?
pi_119299704
Ik had gister, vandaag eigenlijk, rond 5 uur s'ochtens voor het eerst in mijn leven een slaapverlamming. Dit gebeurde in de studentenhuis waar ik verblijf, maar nu ben ik weer thuis bij mijn ouders.
Ik ben nu zo bang geworden dat ik niet meer durf te slapen.
Ik kon me namelijk niet bewegen en ik hoorde iemand zeggen dat ik mijn ogen moet sluiten met een hele lage en doffe stem.
Situatie in mijn kamer: Verwarming stond vol open, hoogslaper (warme lucht stijgt), ik sliep toen op mijn rug. Is dit nou een combinatie dat erom vraagt dat je een slaapverlamming krijg?

Hoe voorkom ik zoiets nog een keer. Ik ben doodsbang voor zulke dingen.
U mad bro? U jelly?
pi_119299815
Besef je dat het gewoon iets in je hoofd is. Ik kreeg het ook een keer maar had er al eens over gelezen dus was niet zo creepy meer.
  vrijdag 16 november 2012 @ 23:44:44 #3
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_119299834
Gaatje in je hoofd boren, dan gaat ze weg.
  vrijdag 16 november 2012 @ 23:45:21 #4
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_119299851
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 23:44 schreef Paxcon het volgende:
Besef je dat het gewoon iets in je hoofd is. Ik kreeg het ook een keer maar had er al eens over gelezen dus was niet zo creepy meer.
Alles wat je ziet zit in je hoofd, maar dat maakt het niet minder echt
  vrijdag 16 november 2012 @ 23:45:34 #5
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_119299864
Lees even wat over dit fenomeen, want wat jij beschrijft is echt een klassieke slaapverlammingshallucinatie!

Ik heb het 2 keer gehad. De laatste keer was de 'oplossing' heel snel en diep te gaan ademhalen (ademhaling had ik wel controle over), toen snapte ik er vrij snel uit.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_119300019
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 23:40 schreef Guitar93 het volgende:

Hoe voorkom ik zoiets nog een keer. Ik ben doodsbang voor zulke dingen.
Risperdal of ....

Om de lengte van een slaapverlammingsperiode te verminderen, kan men proberen armen of benen alsnog te bewegen. Dit is mogelijk indien men een angst of paniekgevoel weet te voorkomen (zie onder "gevoelsmatig"). Concentratie om slechts één arm of been krachtig te willen bewegen leidt tot een direct uit de verlammende toestand te komen. Om te voorkomen dat men terugvalt in een slaapverlamming, wordt aangeraden om een tijdje wakker te blijven voordat men opnieuw gaat slapen en een andere positie in bed aan te nemen (door bijvoorbeeld op de zij te gaan liggen in plaats van de rug)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Slaapverlamming
  vrijdag 16 november 2012 @ 23:51:25 #7
315510 Guitar93
Vis een optie?
pi_119300120
Bedankt iedereen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 23:49 schreef Osiris024 het volgende:

[..]

Risperdal of ....

Om de lengte van een slaapverlammingsperiode te verminderen, kan men proberen armen of benen alsnog te bewegen. Dit is mogelijk indien men een angst of paniekgevoel weet te voorkomen (zie onder "gevoelsmatig"). Concentratie om slechts één arm of been krachtig te willen bewegen leidt tot een direct uit de verlammende toestand te komen. Om te voorkomen dat men terugvalt in een slaapverlamming, wordt aangeraden om een tijdje wakker te blijven voordat men opnieuw gaat slapen en een andere positie in bed aan te nemen (door bijvoorbeeld op de zij te gaan liggen in plaats van de rug)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Slaapverlamming
Dat betekend dat ik never nooit meer op mijn rug ga slapen.
U mad bro? U jelly?
  zaterdag 17 november 2012 @ 00:21:15 #8
139330 TNA
For the stars that shine
pi_119301091
Ik heb het ook een paar keer gehad, bizar en angstig fenomeen. Slaap sindsdien ook nooit meer op mijn rug :')
pi_119302775
Ik heb het voor het laatst dit jaar gehad na fulltime carnavallen. Was nogal een vage ervaring. Geen 'stem', maar wel constant het horen van muziek wat een combo was van jazz, klassiek, rock en drum'n'bass. Wist niet dat mijn brein zo creatief was.
Burning bridges gives you so much more
pi_119317915
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 23:44 schreef Paxcon het volgende:
Ik wist het ná de eerste keer ook, en de keren erna waren inderdaad veel minder eng. Op een gegeven moment had ik zelfs zoiets van: Oké, dit is dus weer slaapverlamming, wachten tot 't weggaat dan maar...

Ik vond het eerlijk gezegd best interessant om zo bewust te zijn (maar tegelijk zo weinig in staat me te verzetten) dat ik het verschijnsel kon observeren.
pi_119318087
Afgelopen week hoorde ik mezelf snurken in mijn slaap, maar ik werd niet wakker. Dat is ook gek.

Ik sliep toen ook op mijn rug.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_119318264
Gebruik je wel eens drugs? Daar kan het ook door komen.
  zaterdag 17 november 2012 @ 18:41:32 #13
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_119318732
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 23:51 schreef Guitar93 het volgende:
Bedankt iedereen.

[..]

Betekent vooral dat je niet goed leest. ;) Het gaat om positieverandering nadat je de verlamming hebt gehad. Voor de slaapverlamming zelf maakt het misschien helemaal niks uit of je op je rug of zij ligt (althans dat is niet uit die tekst op te maken)
we dan
  zaterdag 17 november 2012 @ 20:18:13 #14
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_119322247
Heb het ook weleens, vind het wel gaaf. :D
pi_119323722
Lijkt me super eng!
pi_119324984
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 23:51 schreef Guitar93 het volgende:
Bedankt iedereen.

[..]

Heb je niet zoveel vat op, je draait namelijk in je slaap.

Oh wacht, bij het inslapen natuurlijk wel. :+
pi_119325057
Denk dat de kans juist groter wordt dat je het krijgt als je last hebt van slaapdeprivatie. Dus ga juist wel op tijd naar bed, rust goed uit en dan is er waarschijnlijk niks meer aan de hand.
pi_119347851
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 21:22 schreef -Strawberry- het volgende:
Denk dat de kans juist groter wordt dat je het krijgt als je last hebt van slaapdeprivatie. Dus ga juist wel op tijd naar bed, rust goed uit en dan is er waarschijnlijk niks meer aan de hand.
Inderdaad, je moet geen slaapgebrek hebben. Ik heb het zelf echt al honderden keren gehad, vroeger had ik het soms 20 keer per nacht of vaker. Tegenwoordig heb ik het eens in de paar maanden een keer, elke keer dat mijn slaapritme naar de tering is.

En mocht je het vaker krijgen: je went er vanzelf aan, na een paar keer is er niks meer eng aan en dan is het alleen maar irritant.
pi_119348401
Het is een uiting van (hevige) stress
maar met de verwarming aan slapen helpt ook niet
je moet in een zuurstofrijke frisse kamer slapen, heb je het koud dan pak je dikkere dekens
en wat anderen al zeggen, niet op je rug in slaap vallen

paar plaatjes voor het slapen gaan;

BONUS:
pi_119349346
Mocht het nog een keer gebeuren: focus je dan alleen maar op het bewegen van 1 vinger. Na een paar keer proberen die vinger te bewegen lukt dat en dan houdt de slaapverlamming op. Dat is meestal nog voordat je die hallucinaties krijgt;)
Dus zodra het begint te tintelen/zoemen en je je niet meer kan bewegen probeer je je vinger te bewegen.
Ik heb het nogal vaak, maar in het begin hielp het nog wel eens om tijdens het in slaap vallen met mijn hand/vingers te blijven bewegen als ik wist dat de kans groot was dat ik anders weer zo'n slaapverlamming zou krijgen. Zo was ik minder bang. Echter lijken mijn slaapverlammingen meer op de taferelen op de plaatjes hierboven, ik weet niet of mijn maatregeltjes ook bij jouw slaapverlammingen helpen.
pi_119350247
Ik weet wat je hebt ervaren!

Ik heb 4 jaar geleden een slaapverlamming gehad. Gelukkig daarna nooit meer.
Ik werd 'wakker' en ik kon mezelf niet meer bewegen. Ik keek opzij en er kwam een donkere schim, een lange man met een regenjas en een regenmuts op. Hij probeerde mij te wurgen. Ik voelde zijn handen ook in mijn nek. Ik probeerde te schreeuwen, maar er kwam niets uit.

Heel bizar, uiteindelijk wist ik mezelf 'wakker' te krijgen. Daarna ook een aantal dagen angst gehad om weer zo'n nare slaapverlamming te krijgen.
Sowieso schrijf je zo.
pi_119353574
Ik heb het ook één keer gehad, en dit soort dingen zijn inderdaad ook niet voor mij bestemt }:|

Man man man, ik lag op mijn zij en ik hoorde achter mij iemand bewegen, maar ik kon mijzelf niet omdraaien... Ja toen was ik toch ook wel een beetje bang :@
  zondag 18 november 2012 @ 19:44:13 #23
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_119354122
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 17:48 schreef Escapist het volgende:
Mocht het nog een keer gebeuren: focus je dan alleen maar op het bewegen van 1 vinger. Na een paar keer proberen die vinger te bewegen lukt dat en dan houdt de slaapverlamming op. Dat is meestal nog voordat je die hallucinaties krijgt;)
Dus zodra het begint te tintelen/zoemen en je je niet meer kan bewegen probeer je je vinger te bewegen.
Ik heb het nogal vaak, maar in het begin hielp het nog wel eens om tijdens het in slaap vallen met mijn hand/vingers te blijven bewegen als ik wist dat de kans groot was dat ik anders weer zo'n slaapverlamming zou krijgen. Zo was ik minder bang. Echter lijken mijn slaapverlammingen meer op de taferelen op de plaatjes hierboven, ik weet niet of mijn maatregeltjes ook bij jouw slaapverlammingen helpen.
Dit klopt inderdaad, bij mij helpt het ook goed. Heb het al sinds mijn tienerjaren en ik ben minder angstig nu maar het blijft erg rot. Zuurstofrijke kamer klopt ook, als ik vergeet de kachel uit te zetten heb ik er veel eerder last van.
pi_119371172
Ik had vorige week ook een slaapverlamming, het voelde alsof iets op mijn buik zat (ik sliep op m'n rug) en het ging verzitten, dus de druk die ik voelde op m'n borst verplaatste zich ook. En het voelde ook alsof het op m'n gezicht ademde, maar dat zal vast de tocht geweest zijn :P

Ik heb zoiets maar een paar keer eerder gehad, maar steeds verschilden die ervaringen van elkaar.

Ik heb het gewoon uitgezeten btw, na een tijdje viel ik weer in slaap.
Children of the night. What music they make.
  maandag 19 november 2012 @ 00:46:11 #25
388750 Hitch_Slap
Thank God for Darwin
pi_119371645
Toen ik mijn sterk bijgelovige familie met hun talrijke en kleurrijke ghost stories vertelde over slaapverlamming was het meteen angstig stil, niemand durfde daarna die grijsgedraaide plaat weer af te draaien :P
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')