Alles wat je ziet zit in je hoofd, maar dat maakt het niet minder echtquote:Op vrijdag 16 november 2012 23:44 schreef Paxcon het volgende:
Besef je dat het gewoon iets in je hoofd is. Ik kreeg het ook een keer maar had er al eens over gelezen dus was niet zo creepy meer.
Risperdal of ....quote:Op vrijdag 16 november 2012 23:40 schreef Guitar93 het volgende:
Hoe voorkom ik zoiets nog een keer. Ik ben doodsbang voor zulke dingen.
Dat betekend dat ik never nooit meer op mijn rug ga slapen.quote:Op vrijdag 16 november 2012 23:49 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Risperdal of ....
Om de lengte van een slaapverlammingsperiode te verminderen, kan men proberen armen of benen alsnog te bewegen. Dit is mogelijk indien men een angst of paniekgevoel weet te voorkomen (zie onder "gevoelsmatig"). Concentratie om slechts één arm of been krachtig te willen bewegen leidt tot een direct uit de verlammende toestand te komen. Om te voorkomen dat men terugvalt in een slaapverlamming, wordt aangeraden om een tijdje wakker te blijven voordat men opnieuw gaat slapen en een andere positie in bed aan te nemen (door bijvoorbeeld op de zij te gaan liggen in plaats van de rug)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Slaapverlamming
Ik wist het ná de eerste keer ook, en de keren erna waren inderdaad veel minder eng. Op een gegeven moment had ik zelfs zoiets van: Oké, dit is dus weer slaapverlamming, wachten tot 't weggaat dan maar...quote:Op vrijdag 16 november 2012 23:44 schreef Paxcon het volgende:
Besef je dat het gewoon iets in je hoofd is. Ik kreeg het ook een keer maar had er al eens over gelezen dus was niet zo creepy meer.
Betekent vooral dat je niet goed leest.quote:Op vrijdag 16 november 2012 23:51 schreef Guitar93 het volgende:
Bedankt iedereen.
[..]
Dat betekend dat ik never nooit meer op mijn rug ga slapen.
Heb je niet zoveel vat op, je draait namelijk in je slaap.quote:Op vrijdag 16 november 2012 23:51 schreef Guitar93 het volgende:
Bedankt iedereen.
[..]
Dat betekend dat ik never nooit meer op mijn rug ga slapen.
Inderdaad, je moet geen slaapgebrek hebben. Ik heb het zelf echt al honderden keren gehad, vroeger had ik het soms 20 keer per nacht of vaker. Tegenwoordig heb ik het eens in de paar maanden een keer, elke keer dat mijn slaapritme naar de tering is.quote:Op zaterdag 17 november 2012 21:22 schreef -Strawberry- het volgende:
Denk dat de kans juist groter wordt dat je het krijgt als je last hebt van slaapdeprivatie. Dus ga juist wel op tijd naar bed, rust goed uit en dan is er waarschijnlijk niks meer aan de hand.
Dit klopt inderdaad, bij mij helpt het ook goed. Heb het al sinds mijn tienerjaren en ik ben minder angstig nu maar het blijft erg rot. Zuurstofrijke kamer klopt ook, als ik vergeet de kachel uit te zetten heb ik er veel eerder last van.quote:Op zondag 18 november 2012 17:48 schreef Escapist het volgende:
Mocht het nog een keer gebeuren: focus je dan alleen maar op het bewegen van 1 vinger. Na een paar keer proberen die vinger te bewegen lukt dat en dan houdt de slaapverlamming op. Dat is meestal nog voordat je die hallucinaties krijgt;)
Dus zodra het begint te tintelen/zoemen en je je niet meer kan bewegen probeer je je vinger te bewegen.
Ik heb het nogal vaak, maar in het begin hielp het nog wel eens om tijdens het in slaap vallen met mijn hand/vingers te blijven bewegen als ik wist dat de kans groot was dat ik anders weer zo'n slaapverlamming zou krijgen. Zo was ik minder bang. Echter lijken mijn slaapverlammingen meer op de taferelen op de plaatjes hierboven, ik weet niet of mijn maatregeltjes ook bij jouw slaapverlammingen helpen.
Misschien dat dat hem niet interesseert?quote:Op donderdag 22 november 2012 18:35 schreef RadioSlut het volgende:
Bekijk het van de positieve kant: van een slaapverlamming kan je ook in een lucide droom terechtkomen, hartstikke gaaf.
Ja, dat zegt hij nergens, dus geen idee.quote:Op donderdag 22 november 2012 20:12 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Misschien dat dat hem niet interesseert?
OT: ik weet al zo veel over slaapverlamming dat ik er gewoon geen schrik meer voor heb en meestal gewoon terug in slaap val of mezelf zodanig forceer dat verdere trances geen kans hebben.
Eén keer had ik het in een lucide droom en werd ik plots van mijn bed omhooggeduwd. (Ik ging met heel m'n lichaam de lucht in, dus niet met de ziel, maar daar geloof ik ook niet (meer) in.)
Dat was... Eng.![]()
Nope, er is verder niks aan te doen behalve er mee te leren leven. Heb er zelf al meer dan 15 jaar last van en zelfs na 15 jaar ben ik er nog doodsbang voor. Weet wel dat stress er bij mij een hele grote invloed op heeft.quote:Op vrijdag 16 november 2012 23:40 schreef Guitar93 het volgende:
Ik had gister, vandaag eigenlijk, rond 5 uur s'ochtens voor het eerst in mijn leven een slaapverlamming. Dit gebeurde in de studentenhuis waar ik verblijf, maar nu ben ik weer thuis bij mijn ouders.
Ik ben nu zo bang geworden dat ik niet meer durf te slapen.
Ik kon me namelijk niet bewegen en ik hoorde iemand zeggen dat ik mijn ogen moet sluiten met een hele lage en doffe stem.
Situatie in mijn kamer: Verwarming stond vol open, hoogslaper (warme lucht stijgt), ik sliep toen op mijn rug. Is dit nou een combinatie dat erom vraagt dat je een slaapverlamming krijg?
Hoe voorkom ik zoiets nog een keer. Ik ben doodsbang voor zulke dingen.
Probleem is vaak dat slaapverlamming voor slaapdreprivatie zorgt, en je kan op een gegeven moment zefs angst krijgen om te gaan slapen.quote:Op zaterdag 17 november 2012 21:22 schreef -Strawberry- het volgende:
Denk dat de kans juist groter wordt dat je het krijgt als je last hebt van slaapdeprivatie. Dus ga juist wel op tijd naar bed, rust goed uit en dan is er waarschijnlijk niks meer aan de hand.
Heb dat wel vaker gehoord.quote:Op zondag 25 november 2012 08:16 schreef Catnip het volgende:
Heb er alleen vaker last van als ik op mijn rug lig.
Soms gaat dat gewoon automatisch :pquote:Op zondag 25 november 2012 10:49 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Heb dat wel vaker gehoord.
Niet op de rug slapen dus!
Dat is wel waar natuurlijk...quote:Op zondag 25 november 2012 10:50 schreef Catnip het volgende:
[..]
Soms gaat dat gewoon automatisch :p
Dat is een hele mooie basis voor lucide dromen, ik probeer altijd in gedachten een beweging te maken alsof ik over de kop ga. dan is het net of je vliegt. en soms met geluk, of nu net de juiste ontspanning of spanning is weet ik niet.. Zo heb ik een keer gedroomd dat ik in een hele andere wereld zat, net of ik mensen kende, ik hoorde ook muziek, en alles was in kleur. het zonlicht voelde warm aan. maar dan ineens zo enthausiast dat ik wakker werd.quote:
Leuk voor je, maar ikzelf vind het toch maar eng en heb liever niet dat zo'n dingen gebeuren... Zeker niet als ik gewoon rustig wil slapen.quote:Op woensdag 28 november 2012 21:30 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Dat is een hele mooie basis voor lucide dromen, ik probeer altijd in gedachten een beweging te maken alsof ik over de kop ga. dan is het net of je vliegt. en soms met geluk, of nu net de juiste ontspanning of spanning is weet ik niet.. Zo heb ik een keer gedroomd dat ik in een hele andere wereld zat, net of ik mensen kende, ik hoorde ook muziek, en alles was in kleur. het zonlicht voelde warm aan. maar dan ineens zo enthausiast dat ik wakker werd.
Maar dat overkomt je dus vaak, kan je beïnvloeden hoevaak? Ja, op je rug slapen, maar dat doe ik ook weleens. En ik heb tot nu maar 3x in m'n hele leven zoiets meegemaakt.quote:Op woensdag 28 november 2012 11:22 schreef shazaam het volgende:
Ik persoonlijk vind het een heerlijke ervaring als het mij overkomt. Ik gebruik het als techniek om van wakkere staat direct in een (semi) lucide droom staat te komen.
De eerste 10-20 keer dat het me overkwam was het wel beangstigend, was verlamd en voelde iets waardoor het leek dat ik onder stroom stond. Iedere keer schrok ik eruit en iedere keer bedacht ik me dat het alleen maar mijn eigen angst was en er niets aan de hand was. Uiteindelijk mezelf geleerd het gewoon over me heen te laten komen.
Op je rug slapen is inderdaad een goede trigger, als je het niet wilt dus niet op je rug slapen. Maar beter is het gewoon over je heen te laten komen en je angst gewoon te laten (niet verzetten tegen je angst ook), uiteindelijk kom je er achter dat het niets voorstelt en kan je bijzondere ervaringen opdoen
Kloptquote:Op woensdag 28 november 2012 21:36 schreef GekkePoes het volgende:
Als je al uitgerust bent als je gaat slapen is het ook redelijk vaak, je hebt dan niet echt slaap, en hangt er een beetje tegenaan.
Ik ben altijd zo teleurgesteld dat ik wakker word als ik net weet dat ik aan het dromen ben,quote:Op woensdag 28 november 2012 21:38 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Klopt, maar even erg als toen is het toch niet meer. Lucide dromen heb ik ook wel soms, maar vaak besef ik het niet eens. Toch is het leuk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |