abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 november 2012 @ 23:40:57 #1
315510 Guitar93
Vis een optie?
pi_119299704
Ik had gister, vandaag eigenlijk, rond 5 uur s'ochtens voor het eerst in mijn leven een slaapverlamming. Dit gebeurde in de studentenhuis waar ik verblijf, maar nu ben ik weer thuis bij mijn ouders.
Ik ben nu zo bang geworden dat ik niet meer durf te slapen.
Ik kon me namelijk niet bewegen en ik hoorde iemand zeggen dat ik mijn ogen moet sluiten met een hele lage en doffe stem.
Situatie in mijn kamer: Verwarming stond vol open, hoogslaper (warme lucht stijgt), ik sliep toen op mijn rug. Is dit nou een combinatie dat erom vraagt dat je een slaapverlamming krijg?

Hoe voorkom ik zoiets nog een keer. Ik ben doodsbang voor zulke dingen.
U mad bro? U jelly?
pi_119299815
Besef je dat het gewoon iets in je hoofd is. Ik kreeg het ook een keer maar had er al eens over gelezen dus was niet zo creepy meer.
  vrijdag 16 november 2012 @ 23:44:44 #3
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_119299834
Gaatje in je hoofd boren, dan gaat ze weg.
  vrijdag 16 november 2012 @ 23:45:21 #4
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_119299851
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 23:44 schreef Paxcon het volgende:
Besef je dat het gewoon iets in je hoofd is. Ik kreeg het ook een keer maar had er al eens over gelezen dus was niet zo creepy meer.
Alles wat je ziet zit in je hoofd, maar dat maakt het niet minder echt
  vrijdag 16 november 2012 @ 23:45:34 #5
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_119299864
Lees even wat over dit fenomeen, want wat jij beschrijft is echt een klassieke slaapverlammingshallucinatie!

Ik heb het 2 keer gehad. De laatste keer was de 'oplossing' heel snel en diep te gaan ademhalen (ademhaling had ik wel controle over), toen snapte ik er vrij snel uit.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_119300019
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 23:40 schreef Guitar93 het volgende:

Risperdal of ....

Om de lengte van een slaapverlammingsperiode te verminderen, kan men proberen armen of benen alsnog te bewegen. Dit is mogelijk indien men een angst of paniekgevoel weet te voorkomen (zie onder "gevoelsmatig"). Concentratie om slechts één arm of been krachtig te willen bewegen leidt tot een direct uit de verlammende toestand te komen. Om te voorkomen dat men terugvalt in een slaapverlamming, wordt aangeraden om een tijdje wakker te blijven voordat men opnieuw gaat slapen en een andere positie in bed aan te nemen (door bijvoorbeeld op de zij te gaan liggen in plaats van de rug)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Slaapverlamming
  vrijdag 16 november 2012 @ 23:51:25 #7
315510 Guitar93
Vis een optie?
pi_119300120
Bedankt iedereen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 23:49 schreef Osiris024 het volgende:

[..]

Risperdal of ....

Om de lengte van een slaapverlammingsperiode te verminderen, kan men proberen armen of benen alsnog te bewegen. Dit is mogelijk indien men een angst of paniekgevoel weet te voorkomen (zie onder "gevoelsmatig"). Concentratie om slechts één arm of been krachtig te willen bewegen leidt tot een direct uit de verlammende toestand te komen. Om te voorkomen dat men terugvalt in een slaapverlamming, wordt aangeraden om een tijdje wakker te blijven voordat men opnieuw gaat slapen en een andere positie in bed aan te nemen (door bijvoorbeeld op de zij te gaan liggen in plaats van de rug)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Slaapverlamming
Dat betekend dat ik never nooit meer op mijn rug ga slapen.
U mad bro? U jelly?
  zaterdag 17 november 2012 @ 00:21:15 #8
139330 TNA
For the stars that shine
pi_119301091
Ik heb het ook een paar keer gehad, bizar en angstig fenomeen. Slaap sindsdien ook nooit meer op mijn rug :')
pi_119302775
Ik heb het voor het laatst dit jaar gehad na fulltime carnavallen. Was nogal een vage ervaring. Geen 'stem', maar wel constant het horen van muziek wat een combo was van jazz, klassiek, rock en drum'n'bass. Wist niet dat mijn brein zo creatief was.
Burning bridges gives you so much more
pi_119317915
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 23:44 schreef Paxcon het volgende:
Ik wist het ná de eerste keer ook, en de keren erna waren inderdaad veel minder eng. Op een gegeven moment had ik zelfs zoiets van: Oké, dit is dus weer slaapverlamming, wachten tot 't weggaat dan maar...

Ik vond het eerlijk gezegd best interessant om zo bewust te zijn (maar tegelijk zo weinig in staat me te verzetten) dat ik het verschijnsel kon observeren.
pi_119318087
Afgelopen week hoorde ik mezelf snurken in mijn slaap, maar ik werd niet wakker. Dat is ook gek.

Ik sliep toen ook op mijn rug.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_119318264
Gebruik je wel eens drugs? Daar kan het ook door komen.
  zaterdag 17 november 2012 @ 18:41:32 #13
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_119318732
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 23:51 schreef Guitar93 het volgende:
Bedankt iedereen.

[..]

Betekent vooral dat je niet goed leest. ;) Het gaat om positieverandering nadat je de verlamming hebt gehad. Voor de slaapverlamming zelf maakt het misschien helemaal niks uit of je op je rug of zij ligt (althans dat is niet uit die tekst op te maken)
we dan
  zaterdag 17 november 2012 @ 20:18:13 #14
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_119322247
Heb het ook weleens, vind het wel gaaf. :D
pi_119323722
Lijkt me super eng!
pi_119324984
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 23:51 schreef Guitar93 het volgende:
Bedankt iedereen.

[..]

Heb je niet zoveel vat op, je draait namelijk in je slaap.

Oh wacht, bij het inslapen natuurlijk wel. :+
pi_119325057
Denk dat de kans juist groter wordt dat je het krijgt als je last hebt van slaapdeprivatie. Dus ga juist wel op tijd naar bed, rust goed uit en dan is er waarschijnlijk niks meer aan de hand.
pi_119347851
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 21:22 schreef -Strawberry- het volgende:
Denk dat de kans juist groter wordt dat je het krijgt als je last hebt van slaapdeprivatie. Dus ga juist wel op tijd naar bed, rust goed uit en dan is er waarschijnlijk niks meer aan de hand.
Inderdaad, je moet geen slaapgebrek hebben. Ik heb het zelf echt al honderden keren gehad, vroeger had ik het soms 20 keer per nacht of vaker. Tegenwoordig heb ik het eens in de paar maanden een keer, elke keer dat mijn slaapritme naar de tering is.

En mocht je het vaker krijgen: je went er vanzelf aan, na een paar keer is er niks meer eng aan en dan is het alleen maar irritant.
pi_119348401
Het is een uiting van (hevige) stress
maar met de verwarming aan slapen helpt ook niet
je moet in een zuurstofrijke frisse kamer slapen, heb je het koud dan pak je dikkere dekens
en wat anderen al zeggen, niet op je rug in slaap vallen

paar plaatjes voor het slapen gaan;

BONUS:
pi_119349346
Mocht het nog een keer gebeuren: focus je dan alleen maar op het bewegen van 1 vinger. Na een paar keer proberen die vinger te bewegen lukt dat en dan houdt de slaapverlamming op. Dat is meestal nog voordat je die hallucinaties krijgt;)
Dus zodra het begint te tintelen/zoemen en je je niet meer kan bewegen probeer je je vinger te bewegen.
Ik heb het nogal vaak, maar in het begin hielp het nog wel eens om tijdens het in slaap vallen met mijn hand/vingers te blijven bewegen als ik wist dat de kans groot was dat ik anders weer zo'n slaapverlamming zou krijgen. Zo was ik minder bang. Echter lijken mijn slaapverlammingen meer op de taferelen op de plaatjes hierboven, ik weet niet of mijn maatregeltjes ook bij jouw slaapverlammingen helpen.
pi_119350247
Ik weet wat je hebt ervaren!

Ik heb 4 jaar geleden een slaapverlamming gehad. Gelukkig daarna nooit meer.
Ik werd 'wakker' en ik kon mezelf niet meer bewegen. Ik keek opzij en er kwam een donkere schim, een lange man met een regenjas en een regenmuts op. Hij probeerde mij te wurgen. Ik voelde zijn handen ook in mijn nek. Ik probeerde te schreeuwen, maar er kwam niets uit.

Heel bizar, uiteindelijk wist ik mezelf 'wakker' te krijgen. Daarna ook een aantal dagen angst gehad om weer zo'n nare slaapverlamming te krijgen.
Sowieso schrijf je zo.
pi_119353574
Ik heb het ook één keer gehad, en dit soort dingen zijn inderdaad ook niet voor mij bestemt }:|

Man man man, ik lag op mijn zij en ik hoorde achter mij iemand bewegen, maar ik kon mijzelf niet omdraaien... Ja toen was ik toch ook wel een beetje bang :@
  zondag 18 november 2012 @ 19:44:13 #23
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_119354122
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 17:48 schreef Escapist het volgende:
Mocht het nog een keer gebeuren: focus je dan alleen maar op het bewegen van 1 vinger. Na een paar keer proberen die vinger te bewegen lukt dat en dan houdt de slaapverlamming op. Dat is meestal nog voordat je die hallucinaties krijgt;)
Dus zodra het begint te tintelen/zoemen en je je niet meer kan bewegen probeer je je vinger te bewegen.
Ik heb het nogal vaak, maar in het begin hielp het nog wel eens om tijdens het in slaap vallen met mijn hand/vingers te blijven bewegen als ik wist dat de kans groot was dat ik anders weer zo'n slaapverlamming zou krijgen. Zo was ik minder bang. Echter lijken mijn slaapverlammingen meer op de taferelen op de plaatjes hierboven, ik weet niet of mijn maatregeltjes ook bij jouw slaapverlammingen helpen.
Dit klopt inderdaad, bij mij helpt het ook goed. Heb het al sinds mijn tienerjaren en ik ben minder angstig nu maar het blijft erg rot. Zuurstofrijke kamer klopt ook, als ik vergeet de kachel uit te zetten heb ik er veel eerder last van.
pi_119371172
Ik had vorige week ook een slaapverlamming, het voelde alsof iets op mijn buik zat (ik sliep op m'n rug) en het ging verzitten, dus de druk die ik voelde op m'n borst verplaatste zich ook. En het voelde ook alsof het op m'n gezicht ademde, maar dat zal vast de tocht geweest zijn :P

Ik heb zoiets maar een paar keer eerder gehad, maar steeds verschilden die ervaringen van elkaar.

Ik heb het gewoon uitgezeten btw, na een tijdje viel ik weer in slaap.
Children of the night. What music they make.
  maandag 19 november 2012 @ 00:46:11 #25
388750 Hitch_Slap
Thank God for Darwin
pi_119371645
Toen ik mijn sterk bijgelovige familie met hun talrijke en kleurrijke ghost stories vertelde over slaapverlamming was het meteen angstig stil, niemand durfde daarna die grijsgedraaide plaat weer af te draaien :P
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society
  donderdag 22 november 2012 @ 18:35:06 #26
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_119510402
Bekijk het van de positieve kant: van een slaapverlamming kan je ook in een lucide droom terechtkomen, hartstikke gaaf.

Laatste tijd heb ik weer slaapverlammingen, het enige wat zwaar vervelend is, is dat ik elke keer het gevoel heb dat ik gewurgd word. :{ Gewoon echt een hand om mn nek, niet dat iemand erop zit.
Maar voor de rest is het wel leuk. :@
Kaleidoscopiklimax
pi_119514398
quote:
14s.gif Op donderdag 22 november 2012 18:35 schreef RadioSlut het volgende:
Bekijk het van de positieve kant: van een slaapverlamming kan je ook in een lucide droom terechtkomen, hartstikke gaaf.
Misschien dat dat hem niet interesseert?

OT: ik weet al zo veel over slaapverlamming dat ik er gewoon geen schrik meer voor heb en meestal gewoon terug in slaap val of mezelf zodanig forceer dat verdere trances geen kans hebben.

Eén keer had ik het in een lucide droom en werd ik plots van mijn bed omhooggeduwd. (Ik ging met heel m'n lichaam de lucht in, dus niet met de ziel, maar daar geloof ik ook niet (meer) in.)
Dat was... Eng. ;( :')
  donderdag 22 november 2012 @ 21:48:47 #28
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_119519188
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 20:12 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Misschien dat dat hem niet interesseert?

OT: ik weet al zo veel over slaapverlamming dat ik er gewoon geen schrik meer voor heb en meestal gewoon terug in slaap val of mezelf zodanig forceer dat verdere trances geen kans hebben.

Eén keer had ik het in een lucide droom en werd ik plots van mijn bed omhooggeduwd. (Ik ging met heel m'n lichaam de lucht in, dus niet met de ziel, maar daar geloof ik ook niet (meer) in.)
Dat was... Eng. ;( :')
Ja, dat zegt hij nergens, dus geen idee. :D
Kaleidoscopiklimax
pi_119566042
Ik krijg gegarandeerd slaapverlamming bij het wakker worden als ik op mijn rug slaap. Heb inmiddels wel geleerd dat ik mijn ogen dicht moet houden en er zo snel mogelijk uit moet komen door mijn hoofd heen en weer te bewegen anders gebeuren er echt hele enge dingen. :')

Heb weleens gehad dat er een stem in mijn oor fluisterde dat hij me ging vermoorden, of dat ik voetstappen in mijn kamer hoorde. Het engst is als ik iemand naar mijn kamer toe hoor komen terwijl hij woedend aan het schreeuwen is. Dan probeer ik altijd zsm wakker te worden voordat diegene mijn kamer bereikt want ik wil niet zien wat er binnenkomt.

[ Bericht 12% gewijzigd door PindakaasMetVlokken op 24-11-2012 09:40:34 ]
pi_119566559
Slaapverlamming is raar. De eerste keer dat ik het had was ik doodsbang. Nu vind ik het juist wel spannend, jezelf confronteren met diepe maar omgefundeerde angsten. Heb het minimaal 1 keer per twee maanden.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_119566597
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 23:40 schreef Guitar93 het volgende:
Ik had gister, vandaag eigenlijk, rond 5 uur s'ochtens voor het eerst in mijn leven een slaapverlamming. Dit gebeurde in de studentenhuis waar ik verblijf, maar nu ben ik weer thuis bij mijn ouders.
Ik ben nu zo bang geworden dat ik niet meer durf te slapen.
Ik kon me namelijk niet bewegen en ik hoorde iemand zeggen dat ik mijn ogen moet sluiten met een hele lage en doffe stem.
Situatie in mijn kamer: Verwarming stond vol open, hoogslaper (warme lucht stijgt), ik sliep toen op mijn rug. Is dit nou een combinatie dat erom vraagt dat je een slaapverlamming krijg?

Nope, er is verder niks aan te doen behalve er mee te leren leven. Heb er zelf al meer dan 15 jaar last van en zelfs na 15 jaar ben ik er nog doodsbang voor. Weet wel dat stress er bij mij een hele grote invloed op heeft.

Het maakt voor mij ook echt niks uit of ik op mijn rug slaap of niet.
Misery, complaints, self pity, injustice!!!!
pi_119566621
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 21:22 schreef -Strawberry- het volgende:
Probleem is vaak dat slaapverlamming voor slaapdreprivatie zorgt, en je kan op een gegeven moment zefs angst krijgen om te gaan slapen.
Misery, complaints, self pity, injustice!!!!
  zaterdag 24 november 2012 @ 13:20:40 #33
315510 Guitar93
Vis een optie?
pi_119570130
Heb er sindsdien geen één meer gehad. Lucide dromen had ik vroeger wel eens, sinds mijn 11e niet meer.
Hoop dat ik geen slaapverlamming meer zal krijgen.
U mad bro? U jelly?
pi_119570421
Ooit 1 keer gehad, jaartje of 12 terug. Lag op bed toen het getik van de klok plotseling oorverdovend werd. Ik voelde dat mijn matras indeukte, alsof iemand bij op bed ging zitten en ik kon helemaal niets doen. Ik zei tegem mezelf dat ik het allemaal maar verbeeldde en toen verdween het vrij snel.

Erg angstig iig. Gelukkig hierna niet meer gehad.
I feel kinda Locrian today
pi_119591240
Ik heb er ook een tijdje last van gehad..niet echt een oplossing voor gevonden..Inderdaad best wel vervelend!!
Ik sliep altijd op mijn buik, en dan had ik het gevoel alsof er achter me personen waren, en dan begon ik helemaal te beven en te trillen en kon me op zo'n moment niet bewegen. Heb er alleen vaker last van als ik op mijn rug lig.
pi_119592409
quote:
11s.gif Op zondag 25 november 2012 08:16 schreef Catnip het volgende:
Heb er alleen vaker last van als ik op mijn rug lig.
Heb dat wel vaker gehoord.

Niet op de rug slapen dus!
pi_119592420
quote:
3s.gif Op zondag 25 november 2012 10:49 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Heb dat wel vaker gehoord.

Niet op de rug slapen dus!
Soms gaat dat gewoon automatisch :p
pi_119592426
quote:
11s.gif Op zondag 25 november 2012 10:50 schreef Catnip het volgende:

[..]

Soms gaat dat gewoon automatisch :p
Dat is wel waar natuurlijk...

[ Bericht 0% gewijzigd door Little_Dolls op 25-11-2012 11:02:07 ]
pi_119606731
Ook een keer gehad ja, ik was er heilig van overtuigd dat iemand me gedrogeerd had en ergens in mijn kamer was (lag met mijn hoofd richting de muur dus kon het niet zien)..

Komisch hoe realistisch mijn dromen altijd zijn, voor mij was gedrogeerd de enige logische optie voor niet kunnen bewegen.
pi_119704355
Ik persoonlijk vind het een heerlijke ervaring als het mij overkomt. Ik gebruik het als techniek om van wakkere staat direct in een (semi) lucide droom staat te komen.

De eerste 10-20 keer dat het me overkwam was het wel beangstigend, was verlamd en voelde iets waardoor het leek dat ik onder stroom stond. Iedere keer schrok ik eruit en iedere keer bedacht ik me dat het alleen maar mijn eigen angst was en er niets aan de hand was. Uiteindelijk mezelf geleerd het gewoon over me heen te laten komen.

Op je rug slapen is inderdaad een goede trigger, als je het niet wilt dus niet op je rug slapen. Maar beter is het gewoon over je heen te laten komen en je angst gewoon te laten (niet verzetten tegen je angst ook), uiteindelijk kom je er achter dat het niets voorstelt en kan je bijzondere ervaringen opdoen :)
Weg met de monarchie! http://hetis2013.nl
  woensdag 28 november 2012 @ 15:50:29 #41
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_119713183
Bij mij is het op de rug slapen ook de trigger, heb ook zelden meer nachtmerries sinds ik vermijd op mijn rug te slapen.

Had nog nooit van slaapverlamming gehoord toen het mij een keer overkwam. Ik had het gevoel dat ik al wakker was en hoorde en voelde iets heel kwaadaardigs mijn kamer inlopen en vervolgens leek het alsof iemand mijn hoofd met heel veel kracht in mijn kussen duwde.

Heb flink liggen gillen :)

Het heeft jaren geduurd voordat ik er achter kwam wat slaapverlamming is, en toen begreep ik pas wat me overkomen was...
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_119726979
Je moet je er eigenlijk aan overgeven, en je zelf weg laten zakken voor de meest bizarre en heldere dromen :)
🐱
pi_119727738
Ooit heb ik me er wel eens aan overgeven.

Eigenlijk was ik 's nachts wakker en wou ik na wat mp3 luisteren gewoon terug in slaap raken; alleen voelde ik elke keer toen ik slaap viel die slaapverlamming al opkomen. Ik dacht "Eergh, ik wil gewoon slapen en heb geen zin in dit gedoe", maar het hielp niet. Ik dacht dan maar "Foert, dan gebeurt het maar" en ik hield m'n ogen stijfdicht. Ik kon en durfde zelfs niet bewegen; hoorde vanalles, trilde, werd zo zwaar, had als ik me niet vergis ook het "achtbaangevoel" en durfde m'n ogen dus niet openen, want stel je voor dat daar een verschrikkelijk monster zou staan of zo. ( :') )

Toen leek het wel alsof ik wat verder in m'n bed lag. Heel vreemd, maar het was zo. Alles was ook zwart geworden, ook nog met gesloten ogen. (Ik had m'n ogen dus toch geopend.) Wat was ik nog steeds verschrikkelijk zwaar, maar toch kon ik -met moeite- wat bewegen. Ik betastte om maar iets te voelen en voelde m'n gordijnen. Ik deed ze open en zag grijs/wit door het raam.

Plots was het voorbij, lag ik gewoon terug waar ik eerst lag, was de verlamming en het zwart weg. Ik geloof dat ik zeker nog een halfuur met het licht aan heb gezeten omdat ik me zo verschrikkelijk paranoid voelde. (Tevens toen ik in de lucht begon te zweven ( :') ), waar ik het hier al over had.)

Ik vermoed wel dat ik via die slaapverlamming in een lucide droom was geraakt; met al dat zwart dus. Desalniettemin leek het zó echt! :o ;(

[ Bericht 0% gewijzigd door Little_Dolls op 28-11-2012 21:29:36 ]
pi_119728400
quote:
3s.gif Op woensdag 28 november 2012 21:18 schreef Little_Dolls het volgende:
[.]
Dat is een hele mooie basis voor lucide dromen, ik probeer altijd in gedachten een beweging te maken alsof ik over de kop ga. dan is het net of je vliegt. en soms met geluk, of nu net de juiste ontspanning of spanning is weet ik niet.. Zo heb ik een keer gedroomd dat ik in een hele andere wereld zat, net of ik mensen kende, ik hoorde ook muziek, en alles was in kleur. het zonlicht voelde warm aan. maar dan ineens zo enthausiast dat ik wakker werd.
🐱
pi_119728515
Ik heb het jaren terug eens gehad. Vond het doodeng, dacht eigenlijk dat ik verlamd was geraakt op de een of andere manier.
0 topics op naam. 14.gif
pi_119728563
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 21:30 schreef GekkePoes het volgende:

[..]

Dat is een hele mooie basis voor lucide dromen, ik probeer altijd in gedachten een beweging te maken alsof ik over de kop ga. dan is het net of je vliegt. en soms met geluk, of nu net de juiste ontspanning of spanning is weet ik niet.. Zo heb ik een keer gedroomd dat ik in een hele andere wereld zat, net of ik mensen kende, ik hoorde ook muziek, en alles was in kleur. het zonlicht voelde warm aan. maar dan ineens zo enthausiast dat ik wakker werd.
Leuk voor je, maar ikzelf vind het toch maar eng en heb liever niet dat zo'n dingen gebeuren... Zeker niet als ik gewoon rustig wil slapen. :) Desalniettemin is het wel interessant natuurlijk, wat ons hoofd allemaal niet kan...
pi_119728676
Als je al uitgerust bent als je gaat slapen is het ook redelijk vaak, je hebt dan niet echt slaap, en hangt er een beetje tegenaan.
🐱
pi_119728702
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 11:22 schreef shazaam het volgende:
Ik persoonlijk vind het een heerlijke ervaring als het mij overkomt. Ik gebruik het als techniek om van wakkere staat direct in een (semi) lucide droom staat te komen.

De eerste 10-20 keer dat het me overkwam was het wel beangstigend, was verlamd en voelde iets waardoor het leek dat ik onder stroom stond. Iedere keer schrok ik eruit en iedere keer bedacht ik me dat het alleen maar mijn eigen angst was en er niets aan de hand was. Uiteindelijk mezelf geleerd het gewoon over me heen te laten komen.

Op je rug slapen is inderdaad een goede trigger, als je het niet wilt dus niet op je rug slapen. Maar beter is het gewoon over je heen te laten komen en je angst gewoon te laten (niet verzetten tegen je angst ook), uiteindelijk kom je er achter dat het niets voorstelt en kan je bijzondere ervaringen opdoen :)
Maar dat overkomt je dus vaak, kan je beïnvloeden hoevaak? Ja, op je rug slapen, maar dat doe ik ook weleens. En ik heb tot nu maar 3x in m'n hele leven zoiets meegemaakt.

Interessant topic, wel.
Children of the night. What music they make.
pi_119728814
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 21:36 schreef GekkePoes het volgende:
Als je al uitgerust bent als je gaat slapen is het ook redelijk vaak, je hebt dan niet echt slaap, en hangt er een beetje tegenaan.
Klopt :'), maar even erg als toen is het toch niet meer. Lucide dromen heb ik ook wel soms, maar vaak besef ik het niet eens. Toch is het leuk.
pi_119729000
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 21:38 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Klopt :'), maar even erg als toen is het toch niet meer. Lucide dromen heb ik ook wel soms, maar vaak besef ik het niet eens. Toch is het leuk.
Ik ben altijd zo teleurgesteld dat ik wakker word als ik net weet dat ik aan het dromen ben, :) en kan daarna niet meer slapen.
🐱
pi_119729181
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 21:42 schreef GekkePoes het volgende:

[..]

Ik ben altijd zo teleurgesteld dat ik wakker word als ik net weet dat ik aan het dromen ben, :) en kan daarna niet meer slapen.
Hoezo niet?
pi_119729327
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 21:46 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Hoezo niet?
Op één of andere manier is wakkerworden uit een droom soms best vermoeiend. maar het lukt dan soms een half uur niet meer om in slaap te komen, maar ik slaap dan ook heel licht. of ik ben gewoon klaar wakker, en lig maar wat te liggen. als ik rond 07:00 wakker word ga ik dan gewoon bed uit en dingen doen. Heb dan ook helemaal geen slaap meer.
🐱
pi_119729577
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 21:49 schreef GekkePoes het volgende:

[..]

Op één of andere manier is wakkerworden uit een droom soms best vermoeiend. maar het lukt dan soms een half uur niet meer om in slaap te komen, maar ik slaap dan ook heel licht. of ik ben gewoon klaar wakker, en lig maar wat te liggen. als ik rond 07:00 wakker word ga ik dan gewoon bed uit en dingen doen. Heb dan ook helemaal geen slaap meer.
De eerste dat ik echt wakker word heb ik dat ook regelmatig, maar ik vind het dan nog te vroeg op te staan, dus slaap toch nog wat (tenzij ik vroeg ergens heen moet). :')
Als ik vervolgens uit een nogal duidelijk droom wakker word ben ik inderdaad ook nogal uitgeput ja, en dat is best jammer, want dat is dan meestal het uur dat ik wil opstaan. ;( :') Ach ja, ik sta gewoon toch op en ben 's avonds altijd weer moe, zelfs als ik niks heb gedaan op een dag. Ik ben een goede slaper en hopelijk blijft dat zo.
  woensdag 28 november 2012 @ 23:18:59 #54
365714 Vansschoen
Beetje raar, maar wel lekker!
pi_119733548
Ik heb 1 keer een slaapverlammin gehad, lag op mijn rug en voelde dat bij elke keer uitademen er meer druk op mijn borst/keel kwam en ik verder mijn matras in werdt geduuwd. Gelukkig had ik hier al over gelezen en wist dat het belangrijk zou zijn dan dat ik niet in paniek zou raken en mijn ogen dicht zou laten, dus me eraan over gegeven. Na een tijdje werdt ik van mijn bed getilt, en ging ik steeds verder naar rechts, ik maakte me klaar om uit bed te vallen en omdat er een kaste naast mijn bed staat dacht ik nog, ik hoop dat mijn hoofd hetr kaste niet raakt. Wilde mijn hoofd beschermedn maarja kon me niet bewegen. Ondertussen werdt ik steeds meer naar rechts getilt maar viel maar niet uit bed. Na een tijdje werd ik wakker.

Vond het een interessante ervaring maar hoop het nooit meer mee te maken !
pi_119734858
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 21:36 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Maar dat overkomt je dus vaak, kan je beïnvloeden hoevaak? Ja, op je rug slapen, maar dat doe ik ook weleens. En ik heb tot nu maar 3x in m'n hele leven zoiets meegemaakt.

Interessant topic, wel.
Niet zo heel vaak eigenlijk ;) Ik slaap namelijk niet zo graag op mijn rug in, en als mijn vriendin naast me slaapt dan ga ik al helemaal nooit op mijn rug liggen om in slaap te komen.

Ik kan het wel beïnvloeden als ik wil, dat betekend dan dat ik op mijn rug in slaap probeer te vallen maar tegelijkertijd mijn bewustzijn erbij probeer te houden. Door met ogen dicht te "kijken" proberen niet te denken maar gedachtes wel te observeren.

Mijn beste lucide dromen heb ik trouwens gehad op momenten dat ik gewoon sliep en me realiseerde dat ik aan het dromen was. Soms uren lang achtereen als superman rondgevlogen met iemand op mijn rug en een overdonderend heerlijk gevoel. Of naar de maan gaan en ergens beseffen dat je in de ruimte niet kan ademen en daardoor wakker schrikken ;)

Het is namelijk best lastig om van slaapverlamming naar lucide droom door te schakelen, meestal heb ik meer ervaringen die als OOBE te beschrijven zijn. Rondzweven boven je lichaam en dan door een schimmige wereld bewegen. Zelden schiet ik dan door naar echt lucide ;) Wel interessante ervaringen nog steeds ;)

Ik zal is kijken of ik als ik straks ga liggen iets kan bereiken ;) Het is toch al weer lang geleden.

Dat gevoel van trillen enzo herken ik trouwens wel :) Ik ervaar het alsof er stroom door mijn hele lichaam schiet en alles begint te trillen, meer vibreren eigenlijk, daarna begint alles te zoemen wat uiteindelijk bij wijze van spreke opzwelt tot oorverdovend, daarna schiet ik dan door naar een OOBE/Lucide droom toestand :)
Weg met de monarchie! http://hetis2013.nl
pi_122865772
Kickje, ik heb hier ook last van de laatste tijd. Vooral bij erge vermoeidheid van een avondje goed drinken. Ik heb het gevoel dat ik hard achterover word gedrukt in mijn bed, alsof je in een achtbaan zit. Het kutte is dat ik het aan voel komen dan dus telkens mezelf weer wakker maak. Niet echt bevorderlijk voor de nachtrust. Kut ervaring
Eens met wat hierboven staat
pi_122866074
quote:
13s.gif Op donderdag 14 februari 2013 12:09 schreef Splutje het volgende:
Kickje, ik heb hier ook last van de laatste tijd. Vooral bij erge vermoeidheid van een avondje goed drinken. Ik heb het gevoel dat ik hard achterover word gedrukt in mijn bed, alsof je in een achtbaan zit. Het kutte is dat ik het aan voel komen dan dus telkens mezelf weer wakker maak. Niet echt bevorderlijk voor de nachtrust. Kut ervaring
Klopt, ik heb het soms meerdere keren op een nacht..heel vervelend.
pi_122879827
Ik had het een paar maanden geleden voor het eerst (daarna nooit meer gehad). Ik werd wakker en werd geroepen door mijn stiefvader (dacht ik) die buiten stond. Hij riep meerdere malen maar ik kon dat bed niet uitkomen. Toen ik me weer kon bewegen, rende ik naar het raam maar er was natuurlijk niemand, mijn stiefvader lag nog gewoon te slapen. :P
Unbowed, Unbent, Unbroken.
pi_126766796
Noh ik had vandaag voordat ik echt wakker werd, dat ik niet omhoog kon komen, alsof iemand me vast op mn bed hield en vooral tegen mn schouders drukte, en dat er iemand langs mn bed stond. Is dat nou die befaamde slaapverlamming? Het was vooral freaky omdat de slaapkamer gewoon hetzelfde was met als enige wijziging het touwtje van het licht dat aan de andere kant van het bed hing _O- en daarom wist ik dat het niet echt was.
  maandag 20 mei 2013 @ 15:19:34 #60
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_126767431
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 15:03 schreef Maisnon het volgende:
Noh ik had vandaag voordat ik echt wakker werd, dat ik niet omhoog kon komen, alsof iemand me vast op mn bed hield en vooral tegen mn schouders drukte, en dat er iemand langs mn bed stond. Is dat nou die befaamde slaapverlamming? Het was vooral freaky omdat de slaapkamer gewoon hetzelfde was met als enige wijziging het touwtje van het licht dat aan de andere kant van het bed hing _O- en daarom wist ik dat het niet echt was.
Hmm, kan! Maar het kan ook een "false awakening" zijn geweest. Bij een slaapverlamming ben je je wel bewust van de echte omgeving, als daar dingen niet kloppen denk ik eerder aan een droom met false awakening.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_126767583
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2013 15:19 schreef eleusis het volgende:

[..]

Hmm, kan! Maar het kan ook een "false awakening" zijn geweest. Bij een slaapverlamming ben je je wel bewust van de echte omgeving, als daar dingen niet kloppen denk ik eerder aan een droom met false awakening.
Nja daar dacht ik in eerste instantie aan omdat ik dat ook wel eens heb, maar dan is mn slaapkamer altijd essentieel anders en dit was gewoon exact de kamer, plus dus een donkergrijze vorm rechts naast mn bed, en ik die heel de tijd omhoog probeer te komen maar het gevoel had alsof iemand heel sterk mn bovenlichaam tegen het bed drukte.

Ik hoop gewoon dat dit een soort van milde slaapverlamming was omdat ik dan weet hoe het is vanaf nu :')
  maandag 20 mei 2013 @ 15:24:37 #62
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_126767642
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 15:23 schreef Maisnon het volgende:

[..]

Nja daar dacht ik in eerste instantie aan omdat ik dat ook wel eens heb, maar dan is mn slaapkamer altijd essentieel anders en dit was gewoon exact de kamer, plus dus een donkergrijze vorm rechts naast mn bed, en ik die heel de tijd omhoog probeer te komen maar het gevoel had alsof iemand heel sterk mn bovenlichaam tegen het bed drukte.

Ik hoop gewoon dat dit een soort van milde slaapverlamming was omdat ik dan weet hoe het is vanaf nu :')
Dan rekenen we het goed!
pi_126767684
quote:
14s.gif Op maandag 20 mei 2013 15:24 schreef eleusis het volgende:

[..]

Dan rekenen we het goed!
Gelukkig, ik verwacht mn gold club membership card elk moment in de post, en ik kijk nu al uit naar de jaarlijkse barbecue
  maandag 20 mei 2013 @ 16:04:44 #64
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_126769160
Ik had 't van de week ook weer, inclusief zwarte schim die over me heen gebogen stond, maar ik heb het nu al zo vaak meegemaakt dat ik zoiets had van "o, ben jij er ook weer, ik wacht wel even tot je weer weg bent ". Daarna nog lekker een paar uur verder geslapen :)
  maandag 20 mei 2013 @ 16:05:31 #65
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_126769192
Volgens Wikipedia komt "false awakening" in 2 types voor en kan type 2 ook voorkomen in combinatie met slaapverlamming :)
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  maandag 20 mei 2013 @ 16:06:46 #66
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_126769243
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 16:04 schreef Gwywen het volgende:
Ik had 't van de week ook weer, inclusief zwarte schim die over me heen gebogen stond, maar ik heb het nu al zo vaak meegemaakt dat ik zoiets had van "o, ben jij er ook weer, ik wacht wel even tot je weer weg bent ". Daarna nog lekker een paar uur verder geslapen :)
Doet me denken aan die Monty Python aflevering waar 'death' op bezoek komt bij een etentje, en iedereen 'm negeert :)
  maandag 20 mei 2013 @ 17:00:54 #67
365714 Vansschoen
pi_126771498
Had het van de week weer, wel een hele korte deze keer. Mijn hoofd werd omhoog getilt en tegelijkertijd een hand die op mijn mond drukte. Hoorde ook nog een stem, weet niet precies meer wat die zei, iets van "eng he" ofzoiets. Gelukkig niet zo eng als de vorige keer!
pi_126775913
Ewww kan iedereen dit krijgen eigenlijk?
En kun je nog wel denken als je dat hebt? Dus stel ik krijg dat vannacht (en ik heb net informatie opgezocht), kan ik dan die informatie weer opnieuw bedenken en dat ik daardoor niet in paniek raak?

Heb het nog nooit gehad, en zulke dingen zijn ook eeeecht niet aan mij besteed :{ :'(

[ Bericht 23% gewijzigd door vera166 op 20-05-2013 18:46:50 ]
pi_126776239
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 18:41 schreef vera166 het volgende:
En kun je nog wel denken als je dat hebt? Dus stel ik krijg dat vannacht (en ik heb net informatie opgezocht), kan ik dan die informatie weer opnieuw bedenken en dat ik daardoor niet in paniek raak?

Heb het nog nooit gehad, en zulke dingen zijn ook eeeecht niet aan mij besteed :{ :'(
:) wees moe, ga liggen op bed, half in slaap vallend en half liggend, dan gebeuren er dingen en denk je soms: hey, ik droom. Dat is de leuke variant.

Soms hoor je een soort van bass, met gerinkel en voetstappen en zit er in ene een zwarte schim op je, die je wil verkrachten. Dat is de kut variant. Gelukkig voel ik dat nu aankomen :P
pi_126777439
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2013 18:49 schreef Ambipur het volgende:

[..]

:) wees moe, ga liggen op bed, half in slaap vallend en half liggend, dan gebeuren er dingen en denk je soms: hey, ik droom. Dat is de leuke variant.

Soms hoor je een soort van bass, met gerinkel en voetstappen en zit er in ene een zwarte schim op je, die je wil verkrachten. Dat is de kut variant. Gelukkig voel ik dat nu aankomen :P
Hehe :P okee.
Maar ik wil graag gewoon slapen :') haha thx
  maandag 20 mei 2013 @ 19:45:26 #71
365714 Vansschoen
pi_126778995
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 18:41 schreef vera166 het volgende:

Kan idd iedereen overkomen.
En je kunt nog helder denken.
Had er een keer over gelezen en toen het gebeurde dacht ik nog, hey dit komt me bekend voor want heb hoer over gelezen, herinnerde ook uit wat ik gelezen had dat je vooral rustig moest blijven. Dus bleef rustig en liet het gewoon gebeuren. Weet zeker dat ik erg in paniek was geraakt wanneer ik nier wist wat het was.
pi_126779049
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2013 19:45 schreef Vansschoen het volgende:

[..]

Kan idd iedereen overkomen.
En je kunt nog helder denken.
Had er een keer over gelezen en toen het gebeurde dacht ik nog, hey dit komt me bekend voor want heb hoer over gelezen, herinnerde ook uit wat ik gelezen had dat je vooral rustig moest blijven. Dus bleef rustig en liet het gewoon gebeuren. Weet zeker dat ik erg in paniek was geraakt wanneer ik nier wist wat het was.
Oo dat scheelt wel dan ja :) als het niet te voorkomen is dan maar niet maar in paniek raken en schimmen zien enzo dat is echt niet aan mij besteed, of het nou 'nep' is of niet :')
Dank je!
  maandag 20 mei 2013 @ 20:39:24 #73
365714 Vansschoen
pi_126782267
Je kunt natuurlijk ook gewoon je ogen dichthouden ;).
  maandag 20 mei 2013 @ 22:54:14 #74
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_126790632
Als je weet wat het is (en dat weet je, door dit topic), is het eerder interessant dan eng.
En ja, je kunt denken en je bent bewust op het moment dat het gebeurt.
Ik vond het een enorme opluchting om te weten wat het was, de keer erna was het amper meer eng.
  maandag 20 mei 2013 @ 23:14:57 #75
315510 Guitar93
Vis een optie?
pi_126791880
Sinds ik de topic heb aangemaakt geen slaapverlammingen gehad! Denk wel dat het iets is dat je één keer in je leven moet meemaken.
U mad bro? U jelly?
  † In Memoriam † maandag 20 mei 2013 @ 23:43:23 #76
88815 The_Emotion
98.3
pi_126793372
Ik heb het een tijdje terug meegemaakt toen ik op mijn zij lag.
Ik zag niks, hoorde wel geklop en rammelende sleutels en voelde een kwaadaardige aanwezigheid.
Omdat ik bewust was van een slaapverlamming, had ik iets van, doei jongens, ik ga lekker verder slapen.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_126797032
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 23:43 schreef Remqo het volgende:
Ik heb het een tijdje terug meegemaakt toen ik op mijn zij lag.
Ik zag niks, hoorde wel geklop en rammelende sleutels en voelde een kwaadaardige aanwezigheid.
Omdat ik bewust was van een slaapverlamming, had ik iets van, doei jongens, ik ga lekker verder slapen.
pi_126797082
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 16:05 schreef Joanne35 het volgende:
Volgens Wikipedia komt "false awakening" in 2 types voor en kan type 2 ook voorkomen in combinatie met slaapverlamming :)
Dat false awakening was vroeger het engste wat er was

Word je wakker uit een nachtmerrie

althans dat denk je

helemaal opgelucht, wil je uit bed gaan, zit je nog midden in het nachtmerrie

the horror.
  dinsdag 21 mei 2013 @ 01:59:17 #79
16715 Mylene
*schatje*
pi_126797261
Dat is een acht jaar oud topic en er staat onder:

Dit topic sluit automatisch over 8 posts.
pi_126832689
Ik had laatst ook weer een slaapverlamming. Lang geleden alweer!
Deze keer was het gelukkig niet zo heel eng als jaren geleden toen een zwarte schim met een regenjas en hoed op mij probeerde te wurgen.

Deze keer was ik 'wakker' en ik zag en voelde dat er iemand aan mijn benen trok! Op dat moment dacht ik: Ik moet wakker worden, ik moet wakker worden (ook al had ik mijn ogen open....). Na 30 sec a minuut, was de hallucinatie weg.
Sowieso schrijf je zo.
pi_126834425
Ik heb het jaren gehad, 7 jaar lang om precies te zijn. Ongeveer 4 keer per week, soms leek het echt een eeuwigheid te duren. En toen was het opeens weg. Vaak gaat het gewoon uit zichzelf over en kun je er verder weinig aan veranderen, maar misschien helpt het om een zo regelmatig mogelijk dagritme te hebben. Zelfde tijd er in, zelfde tijd er uit. Geen dingen als schietspelletjes voor het slapen. Ik had een beetje een studentikoos slaapritme en deed veel computerspellen toen ik er last van had, maar ik heb geen idee of dat het veroorzaakte.

Helpt ook enorm als je jezelf kunt aanleren om rustig te blijven wanneer het gebeurt. In het begin lijkt dat echt onmogelijk, je ziet gewoon een wazige hallucinatie en je lichaam voelt kut, dus logisch dat je in de stress schiet. Maar dat maakt het alleen maar erger en langer. Na een paar jaar/honderden keren slaapverlamming lukte het me om rustig te blijven en dat maakte het een stuk minder zwaar.
  dinsdag 21 mei 2013 @ 22:25:46 #83
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_126834448
Misschien is 't bij iedereen toch wel diezelfde vent die over ons heen gebogen staat. We zouden eens moeten bijhouden hoe laat en wanneer hij langs komt, in theorie kan hij nooit op twee plekken tegelijk komen. :P

Ik ben een keer van een slaapverlamming in een droom gezakt en toen droomde ik dat ik die schim door het hele huis achterna ging, dat was bijna nog enger dan die slaapverlamming zelf, maar het engste moest nog komen toen ik wakker werd: toen bleek de lamp die in mijn droom door die schim kapot was gemaakt, ook werkelijk niet meer te branden :o , toen heb ik 'm wel even geknepen moet ik bekennen.
pi_126834543
Ik had een keer een zwarte enge dude in mn droom die iets tegen me zei en dat riep zoveel angst op dat ik gewoon uit mn droom werd geslingerd en met een bonkend hart wakker werd :')
pi_126834547
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 22:25 schreef Gwywen het volgende:
Misschien is 't bij iedereen toch wel diezelfde vent die over ons heen gebogen staat. We zouden eens moeten bijhouden hoe laat en wanneer hij langs komt, in theorie kan hij nooit op twee plekken tegelijk komen. :P

Ik ben een keer van een slaapverlamming in een droom gezakt en toen droomde ik dat ik die schim door het hele huis achterna ging, dat was bijna nog enger dan die slaapverlamming zelf, maar het engste moest nog komen toen ik wakker werd: toen bleek de lamp die in mijn droom door die schim kapot was gemaakt, ook werkelijk niet meer te branden :o , toen heb ik 'm wel even geknepen moet ik bekennen.
Hmm...dat is ook wel een beetje creepy, haha! :')
Sowieso schrijf je zo.
pi_126842909
Zou ik wel is willen meemaken zo'n slaapverlamming. Is er nog een manier hoe je het kan uitlokken?
pi_126842942
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 01:19 schreef maktgalen het volgende:
Zou ik wel is willen meemaken zo'n slaapverlamming. Is er nog een manier hoe je het kan uitlokken?
Geloof me wil je niet. Ik heb het zowat dagelijks en dan met name steken bij de borst en dat soort grappen. Ben ook aan het rondkijken hoe ervanaf te komen want grappig is het niet meer. Heb het dus niet met dromen en dergelijke maar meer met paniekaanvallen etc.
pi_126842985
Maar ik heb gehoord dat je jezelf dan ook ziet liggen tijdens zo'n slaapverlamming, speelt dat dan ook af in je hoofd?
pi_126843041
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 01:25 schreef maktgalen het volgende:
Maar ik heb gehoord dat je jezelf dan ook ziet liggen tijdens zo'n slaapverlamming, speelt dat dan ook af in je hoofd?
Ja heb ik 1x gehad en dat is heel erg eng. Ik lag op de bank smiddags was erg moe en ik zag mijzelf vanuit het plafond zeg maar op de bank liggen en mn vriendin liep gewoon in de kamer etc(dit was ook zo). Toen ik me ertegen ging verzetten kwam ik zeg maar bij ofzo en wat ik zag klopte dus ook precies (mn honden lagen precies zo, vriendin liep net langs etc). Heel vaag in ieder geval.
pi_126843056
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 01:29 schreef MolFan het volgende:

[..]

Ja heb ik 1x gehad en dat is heel erg eng. Ik lag op de bank smiddags was erg moe en ik zag mijzelf vanuit het plafond zeg maar op de bank liggen en mn vriendin liep gewoon in de kamer etc(dit was ook zo). Toen ik me ertegen ging verzetten kwam ik zeg maar bij ofzo en wat ik zag klopte dus ook precies (mn honden lagen precies zo, vriendin liep net langs etc). Heel vaag in ieder geval.
Ja, vaag toch.. dan zou je zeggen dat het niet in je hoofd afspeelt.
pi_126843067
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 01:30 schreef maktgalen het volgende:

[..]

Ja, vaag toch.. dan zou je zeggen dat het niet in je hoofd afspeelt.
Ja ik snap er tot op de dag van vandaag nog geen reet van. Denk iets met je onderbewustzijn ofzo.
pi_126843288
Maffe verhalen. Volgens mij heb ik het nog nooit meegemaakt, al wel vaak over gelezen in het verleden toen ik iets zweveriger was. :')

Wel een keer gedroomd dat ik het had, maar toen zag de kamer er duidelijk anders uit dus dat telt niet volgens mij..
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_126844587
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 01:25 schreef maktgalen het volgende:
Soms, maar meestal niet. Hallucinaties heb je ook meestal niet elke keer. Je bent bij bewustzijn en voelt dat je lichaam verlamd is, als je probeert te bewegen of praten kun je daardoor steeds sterkere tinteling in je lichaam voelen en koppijn, kan best pijnlijk zijn. Als ik mezelf rustig hield was het daarmee af, maar als ik in de stress schoot ging het verder met hallucinaties en soms out-of-body ervaringen.
pi_126846667
Het verbaast mij dat zoveel mensen dit ooit hebben gehad! :o
Zelf nooit mogen ervaren
pi_126857088
Wil ik ook! :D
Hoe kun je er een uitlokken?
(DMT telt niet)
asdfasdfasdfasdfasdf
  dinsdag 18 juni 2013 @ 22:32:43 #96
399856 Atmosphere72
Somewhat Damaged
pi_127966171
De laatste keer dat ik het meegemaakt is toch al bijna zo'n jaar geleden denk ik. Vroeger als kind had ik het elke week zowat wel 4/5 keer en soms nog wel meer. Kan me de allereerste keer dat het me overkwam nog goed herinneren.. Moet een jaar of 5/6 zijn geweest toen ik het voor het eerst meemaakte. Had destijds voor het eerst Star Wars: Return of the Jedi gezien (tegen de wil van m'n moeder in) en ondanks dat ik het toen al erg fascinerende films vond was ik wel erg bang van Darth Vader erdoor geworden :') Maargoed ik dus met m'n pa die film op VHS gekeken. Ja gave film (snapte er geen hol van waarschijnlijk maargoed) maar wat was ik bang geworden van Darth Vader daarna, vooral die stem en dat geadem. Een paar dagen later was 't raak. Ik lag destijds met het voeteinde van het bed naar de deur toe, wat ook een grote 'trigger' is om 't te krijgen. Opeens schrik ik midden in de nacht wakker, helemaal verstijfd, kon me niet bewegen. Ik zag letterlijk de schim in de vorm van Darth Vader naast m'n bed staan. De eerste keer dat je dit meemaakt weet je niet wat je overkomt, intense angst giert door je lichaam heen. Voor m'n gevoel duurde het echt 10 minuten maar in werkelijkheid duurt het max 20 seconden. Je voelt het echt van kilometers aankomen; eerst een glas dat kapot word geslagen, of een keiharde explosie en dan wordt je erin meegezogen. Daarna echt letterlijk 3 weken tussen m'n ouders in geslapen, met lampje in slapen of soms zelfs helemaal niet slapen. M'n ouders hebben zelfs een hele tijd 'checks' moeten doen midden in de nacht om te kijken of ik sliep. Na dit heb ik het letterlijk nog wel 100x meegemaakt. De ene keer extremer als de ander.. Ik merk wel dat nu naarmate ik ouder word het veel minder meemaak. En ook zeker niet zo intens meer. Ik heb de afgelopen paar jaar veel research over dit fenomeen gedaan en kwam ook op forums uit waar meer mensen het hadden meegemaakt.

Vroeger dacht ik echt dat ik gek was en dat niemand anders dit meemaakte. Ik sprak er verder ook nooit met iemand over. Ja m'n ouders heb ik het wel eens verteld toen ik nog jonger was maar die zeiden dan altijd dat het niet bestond en niet echt was. In werkelijkheid wisten zei natuurlijk ook wel dat dit geen fabeltje was. Nu kick ik de laatste paar jaar ook wel op dit soort dingen en zoek ook naar manieren om het op te wekken. (klinkt gek, ik weet het)
Try to save myself but myself keeps slipping away
pi_127968583
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 22:25 schreef Gwywen het volgende:

Haha, cool vrhaal :o
Rustig aan.
pi_127968891
Ik heb altijd juist enorm het gevoel dat die ''entiteit'' aan mijn ziel aan het trekken is ofzo...
Dus dat ik dan een soort van gevecht moet houden met die entiteit..

Toen ik dat niet deed kreeg ik er alleen een naar gevoel van dus toen ging ik ook weer gelijk in battle modus..

Grappig genoeg nooit echt angst ervaren.. Ik kan het mentaal ook tegenwerken en ben dan ook binnen een tel of 3 over die slaap verlamming heen.
Rustig aan.
  woensdag 19 juni 2013 @ 02:14:16 #99
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_127973796
Heb het al een hele tijd niet gehad, vroeger wel in tijden van grote drukte of stress. Heb het al sinds mijn kindertijd, ooit eens gegoogled en toen wel gerustgesteld en ook niet meer bang ervoor. Al is de gewaarwording niet echt fijn, heel veel mensen hebben het en het is geen reden tot alarm.
pi_128151662
Heb het een keer twee keer gehad op een nacht. Eerste keer was ik helemaal in paniek en riep ik keihard 'mamaaaa' :') maar er kwam volgens mij geen geluid uit. Verder voelde niet dat ik ademde maar snakte ook niet naar adem. Op een gegeven moment deed ik maar wat om weer overeind te komen en vond ik een ' trucje' : je ogen aanspannen. Daarna voel je weer iets in je gezicht, nek en uiteindelijk hen je je lichaam weer in controle.

Dit allemaal duurde denk trouwens een seconde of 15/20...

Vijf minuten later probeerde ik weer te slapen en het gebeurde weer.. Nu was het iets minder eng en wist ik dus wat ik moest doen (ogen aanspannen).

Uiteindelijk blijft het eng. Nadat mij dit overkomen is, kan ik serieus begrijpen hoe mensen zich voelen die in latere leeftijd door bijv een ongeluk of ziekte voor de rest van hun leven verlamd zijn. Het was al frustrerend om mijn lichaam een paar seconden niet onder controle te hebben
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')