Hoezo niet?quote:Op woensdag 28 november 2012 21:42 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Ik ben altijd zo teleurgesteld dat ik wakker word als ik net weet dat ik aan het dromen ben,en kan daarna niet meer slapen.
Op één of andere manier is wakkerworden uit een droom soms best vermoeiend. maar het lukt dan soms een half uur niet meer om in slaap te komen, maar ik slaap dan ook heel licht. of ik ben gewoon klaar wakker, en lig maar wat te liggen. als ik rond 07:00 wakker word ga ik dan gewoon bed uit en dingen doen. Heb dan ook helemaal geen slaap meer.quote:
De eerste dat ik echt wakker word heb ik dat ook regelmatig, maar ik vind het dan nog te vroeg op te staan, dus slaap toch nog wat (tenzij ik vroeg ergens heen moet).quote:Op woensdag 28 november 2012 21:49 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Op één of andere manier is wakkerworden uit een droom soms best vermoeiend. maar het lukt dan soms een half uur niet meer om in slaap te komen, maar ik slaap dan ook heel licht. of ik ben gewoon klaar wakker, en lig maar wat te liggen. als ik rond 07:00 wakker word ga ik dan gewoon bed uit en dingen doen. Heb dan ook helemaal geen slaap meer.
Niet zo heel vaak eigenlijkquote:Op woensdag 28 november 2012 21:36 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Maar dat overkomt je dus vaak, kan je beïnvloeden hoevaak? Ja, op je rug slapen, maar dat doe ik ook weleens. En ik heb tot nu maar 3x in m'n hele leven zoiets meegemaakt.
Interessant topic, wel.
Klopt, ik heb het soms meerdere keren op een nacht..heel vervelend.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:09 schreef Splutje het volgende:
Kickje, ik heb hier ook last van de laatste tijd. Vooral bij erge vermoeidheid van een avondje goed drinken. Ik heb het gevoel dat ik hard achterover word gedrukt in mijn bed, alsof je in een achtbaan zit. Het kutte is dat ik het aan voel komen dan dus telkens mezelf weer wakker maak. Niet echt bevorderlijk voor de nachtrust. Kut ervaring
Hmm, kan! Maar het kan ook een "false awakening" zijn geweest. Bij een slaapverlamming ben je je wel bewust van de echte omgeving, als daar dingen niet kloppen denk ik eerder aan een droom met false awakening.quote:Op maandag 20 mei 2013 15:03 schreef Maisnon het volgende:
Noh ik had vandaag voordat ik echt wakker werd, dat ik niet omhoog kon komen, alsof iemand me vast op mn bed hield en vooral tegen mn schouders drukte, en dat er iemand langs mn bed stond. Is dat nou die befaamde slaapverlamming? Het was vooral freaky omdat de slaapkamer gewoon hetzelfde was met als enige wijziging het touwtje van het licht dat aan de andere kant van het bed hingen daarom wist ik dat het niet echt was.
Nja daar dacht ik in eerste instantie aan omdat ik dat ook wel eens heb, maar dan is mn slaapkamer altijd essentieel anders en dit was gewoon exact de kamer, plus dus een donkergrijze vorm rechts naast mn bed, en ik die heel de tijd omhoog probeer te komen maar het gevoel had alsof iemand heel sterk mn bovenlichaam tegen het bed drukte.quote:Op maandag 20 mei 2013 15:19 schreef eleusis het volgende:
[..]
Hmm, kan! Maar het kan ook een "false awakening" zijn geweest. Bij een slaapverlamming ben je je wel bewust van de echte omgeving, als daar dingen niet kloppen denk ik eerder aan een droom met false awakening.
Dan rekenen we het goed!quote:Op maandag 20 mei 2013 15:23 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Nja daar dacht ik in eerste instantie aan omdat ik dat ook wel eens heb, maar dan is mn slaapkamer altijd essentieel anders en dit was gewoon exact de kamer, plus dus een donkergrijze vorm rechts naast mn bed, en ik die heel de tijd omhoog probeer te komen maar het gevoel had alsof iemand heel sterk mn bovenlichaam tegen het bed drukte.
Ik hoop gewoon dat dit een soort van milde slaapverlamming was omdat ik dan weet hoe het is vanaf nu
Gelukkig, ik verwacht mn gold club membership card elk moment in de post, en ik kijk nu al uit naar de jaarlijkse barbecuequote:
Doet me denken aan die Monty Python aflevering waar 'death' op bezoek komt bij een etentje, en iedereen 'm negeertquote:Op maandag 20 mei 2013 16:04 schreef Gwywen het volgende:
Ik had 't van de week ook weer, inclusief zwarte schim die over me heen gebogen stond, maar ik heb het nu al zo vaak meegemaakt dat ik zoiets had van "o, ben jij er ook weer, ik wacht wel even tot je weer weg bent ". Daarna nog lekker een paar uur verder geslapen
quote:Op maandag 20 mei 2013 18:41 schreef vera166 het volgende:
Ewww kan iedereen dit krijgen eigenlijk?
En kun je nog wel denken als je dat hebt? Dus stel ik krijg dat vannacht (en ik heb net informatie opgezocht), kan ik dan die informatie weer opnieuw bedenken en dat ik daardoor niet in paniek raak?
Heb het nog nooit gehad, en zulke dingen zijn ook eeeecht niet aan mij besteed![]()
Hehequote:Op maandag 20 mei 2013 18:49 schreef Ambipur het volgende:
[..]wees moe, ga liggen op bed, half in slaap vallend en half liggend, dan gebeuren er dingen en denk je soms: hey, ik droom. Dat is de leuke variant.
Soms hoor je een soort van bass, met gerinkel en voetstappen en zit er in ene een zwarte schim op je, die je wil verkrachten. Dat is de kut variant. Gelukkig voel ik dat nu aankomen
Kan idd iedereen overkomen.quote:Op maandag 20 mei 2013 18:41 schreef vera166 het volgende:
Ewww kan iedereen dit krijgen eigenlijk?
En kun je nog wel denken als je dat hebt? Dus stel ik krijg dat vannacht (en ik heb net informatie opgezocht), kan ik dan die informatie weer opnieuw bedenken en dat ik daardoor niet in paniek raak?
Heb het nog nooit gehad, en zulke dingen zijn ook eeeecht niet aan mij besteed![]()
Oo dat scheelt wel dan jaquote:Op maandag 20 mei 2013 19:45 schreef Vansschoen het volgende:
[..]
Kan idd iedereen overkomen.
En je kunt nog helder denken.
Had er een keer over gelezen en toen het gebeurde dacht ik nog, hey dit komt me bekend voor want heb hoer over gelezen, herinnerde ook uit wat ik gelezen had dat je vooral rustig moest blijven. Dus bleef rustig en liet het gewoon gebeuren. Weet zeker dat ik erg in paniek was geraakt wanneer ik nier wist wat het was.
quote:Op maandag 20 mei 2013 23:43 schreef Remqo het volgende:
Ik heb het een tijdje terug meegemaakt toen ik op mijn zij lag.
Ik zag niks, hoorde wel geklop en rammelende sleutels en voelde een kwaadaardige aanwezigheid.
Omdat ik bewust was van een slaapverlamming, had ik iets van, doei jongens, ik ga lekker verder slapen.
Dat false awakening was vroeger het engste wat er wasquote:Op maandag 20 mei 2013 16:05 schreef Joanne35 het volgende:
Volgens Wikipedia komt "false awakening" in 2 types voor en kan type 2 ook voorkomen in combinatie met slaapverlamming
Hmm...dat is ook wel een beetje creepy, haha!quote:Op dinsdag 21 mei 2013 22:25 schreef Gwywen het volgende:
Misschien is 't bij iedereen toch wel diezelfde vent die over ons heen gebogen staat. We zouden eens moeten bijhouden hoe laat en wanneer hij langs komt, in theorie kan hij nooit op twee plekken tegelijk komen.![]()
Ik ben een keer van een slaapverlamming in een droom gezakt en toen droomde ik dat ik die schim door het hele huis achterna ging, dat was bijna nog enger dan die slaapverlamming zelf, maar het engste moest nog komen toen ik wakker werd: toen bleek de lamp die in mijn droom door die schim kapot was gemaakt, ook werkelijk niet meer te branden, toen heb ik 'm wel even geknepen moet ik bekennen.
Geloof me wil je niet. Ik heb het zowat dagelijks en dan met name steken bij de borst en dat soort grappen. Ben ook aan het rondkijken hoe ervanaf te komen want grappig is het niet meer. Heb het dus niet met dromen en dergelijke maar meer met paniekaanvallen etc.quote:Op woensdag 22 mei 2013 01:19 schreef maktgalen het volgende:
Zou ik wel is willen meemaken zo'n slaapverlamming. Is er nog een manier hoe je het kan uitlokken?
Ja heb ik 1x gehad en dat is heel erg eng. Ik lag op de bank smiddags was erg moe en ik zag mijzelf vanuit het plafond zeg maar op de bank liggen en mn vriendin liep gewoon in de kamer etc(dit was ook zo). Toen ik me ertegen ging verzetten kwam ik zeg maar bij ofzo en wat ik zag klopte dus ook precies (mn honden lagen precies zo, vriendin liep net langs etc). Heel vaag in ieder geval.quote:Op woensdag 22 mei 2013 01:25 schreef maktgalen het volgende:
Maar ik heb gehoord dat je jezelf dan ook ziet liggen tijdens zo'n slaapverlamming, speelt dat dan ook af in je hoofd?
Ja, vaag toch.. dan zou je zeggen dat het niet in je hoofd afspeelt.quote:Op woensdag 22 mei 2013 01:29 schreef MolFan het volgende:
[..]
Ja heb ik 1x gehad en dat is heel erg eng. Ik lag op de bank smiddags was erg moe en ik zag mijzelf vanuit het plafond zeg maar op de bank liggen en mn vriendin liep gewoon in de kamer etc(dit was ook zo). Toen ik me ertegen ging verzetten kwam ik zeg maar bij ofzo en wat ik zag klopte dus ook precies (mn honden lagen precies zo, vriendin liep net langs etc). Heel vaag in ieder geval.
Ja ik snap er tot op de dag van vandaag nog geen reet van. Denk iets met je onderbewustzijn ofzo.quote:Op woensdag 22 mei 2013 01:30 schreef maktgalen het volgende:
[..]
Ja, vaag toch.. dan zou je zeggen dat het niet in je hoofd afspeelt.
Soms, maar meestal niet. Hallucinaties heb je ook meestal niet elke keer. Je bent bij bewustzijn en voelt dat je lichaam verlamd is, als je probeert te bewegen of praten kun je daardoor steeds sterkere tinteling in je lichaam voelen en koppijn, kan best pijnlijk zijn. Als ik mezelf rustig hield was het daarmee af, maar als ik in de stress schoot ging het verder met hallucinaties en soms out-of-body ervaringen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 01:25 schreef maktgalen het volgende:
Maar ik heb gehoord dat je jezelf dan ook ziet liggen tijdens zo'n slaapverlamming, speelt dat dan ook af in je hoofd?
Haha, cool vrhaalquote:Op dinsdag 21 mei 2013 22:25 schreef Gwywen het volgende:
Misschien is 't bij iedereen toch wel diezelfde vent die over ons heen gebogen staat. We zouden eens moeten bijhouden hoe laat en wanneer hij langs komt, in theorie kan hij nooit op twee plekken tegelijk komen.![]()
Ik ben een keer van een slaapverlamming in een droom gezakt en toen droomde ik dat ik die schim door het hele huis achterna ging, dat was bijna nog enger dan die slaapverlamming zelf, maar het engste moest nog komen toen ik wakker werd: toen bleek de lamp die in mijn droom door die schim kapot was gemaakt, ook werkelijk niet meer te branden, toen heb ik 'm wel even geknepen moet ik bekennen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |