Waarom reageert hier eigenlijk niemand op? Ongeloofwaardig of zo?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 11:56 schreef PontifexMaximus het volgende:
Er gebeurt weleens wat onverklaarbaars. Bv: ik zat zondagavond laat te genieten van de koelte in de tuin, gaat plotseling het licht in de garage een seconde aan, en meteen weer uit. De garage heeft 4 ramen waar ik direct op keek, het was dus overduidelijk te zien. Ik meteen kijken, geen teken van leven te bespeuren in de garage (vlgns. vriendin was het wschl. een kat, lijkt mij sowieso al heel vergezocht). Er kan ook niets tegen de lichtschakelaar gevallen zijn. Het licht kan alleen aangaan als de lichtschakelaar omgezet wordt, waar enige kracht voor nodig is, en dan moet hij ook weer teruggezet worden, dus totaal onverklaarbaar voor mij. Tja sommigen maken zich er niet druk over, maar als fysicus blijft het me intrigeren.
Ik nam het voor kennisgeving aan.Omdat er wel vaker onverklaarbare dingen gebeuren.quote:Op zondag 26 augustus 2012 12:38 schreef PontifexMaximus het volgende:
[..]
Waarom reageert hier eigenlijk niemand op? Ongeloofwaardig of zo?
Kan het niet je onderbewuste zijn? Serieuze vraag.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 16:29 schreef Manke het volgende:
Gisteren voor het slapen hoorde ik weer een menselijke stem in m'n hoofd, hij zei iets zinnigs, maar ben vergeten wat.
Het kan absoluut dat het een hallucinatie is, daar dacht ik ook aan, maar ik hoorde echt stemgeluid maar dan in m'n gedachten, had dit vroeger nooit voordat ik die stemmen had.quote:Op zondag 26 augustus 2012 13:25 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Kan het niet je onderbewuste zijn? Serieuze vraag.
Ik hoorde gisteren ook stemmen. 'Je moet nog 4 tanden missen' hoorde ik zeggen door een vrouwenstem. Lekker dan dacht ik.Maar ik was daarvoor nog met het idee bezig geweest dat ik naar de tandarts moest. Ik hoor wel vaker soms een zin zeggen in mijn hoofd maar voor mij is het mijn eigen onderbewustzijn.
Hele tijd geleden ook: 'Geef oma een rijksdaalder (lang geleden) in september'. Kon er niets mee maar zo duidelijk een stem dus ik ken het fenomeen wel, heb het alleen heel soms.
Ik geloof het wel, weet er alleen niks op te zeggen, het was een eenmalige gebeurtenis.quote:Op zondag 26 augustus 2012 12:38 schreef PontifexMaximus het volgende:
[..]
Dat is echt heel raar.quote:Op zondag 26 augustus 2012 14:17 schreef PontifexMaximus het volgende:
Nee, ouderwetse gloeilamp.
Tja, 't is een beetje pesterig he, 1 seconde het licht aan, wat moet je daar nou mee ...
In 2009 had ik ook zoiets, zit ik rustig TV te kijken, opeens een harde ruk aan de huiskamerdeur (deurkruk ging met een ruk naar beneden en de deur werd met een bonk in de deurpost getrokken, terwijl er verder niemand was).
Dat is echt grappig om mee te maken. Lijkt mij wel...quote:Op zondag 26 augustus 2012 12:38 schreef PontifexMaximus het volgende:
[..]
Vreemd argument, als je aangeeft dat bewijs er nooit zal zijn geef je dus eigenlijk indirect aan dat deze ervaringen tussen men`s oren zit.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:15 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Het bewijst in ieder geval dat het geen overleden personen zijn, die tot je spreken.
Verder gaat dit topic over ervaringen met geesten ed. Bewijs zal er nooit zijn.
Niet alles wat we meemaken is verklaarbaar en niet alles wat onbewezen is, is per sé onwaar.. Daar gaat dit topic dan ook niet primair over. Er werd gevraagd naar ervaringen van mensen die iets schijnbaar onverklaarbaars hebben meegemaakt, niet om het al of niet bestaan van geesten ed.quote:Op vrijdag 7 september 2012 10:50 schreef GoobyPls het volgende:
[..]
Vreemd argument, als je aangeeft dat bewijs er nooit zal zijn geef je dus eigenlijk indirect aan dat deze ervaringen tussen men`s oren zit.
Je begrijpt dat dit een commercieel TV programma is dat sensationeel moet zijn om kijkcijfers te genereren? Dat soort programma's verdienen net zoveel geloofwaardigheid als Derek Ogilvie en Uri Geller.quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:23 schreef Scrummie het volgende:
Gister weer een afleving van Ghost Adventures gezien, en hij was weer top: veel EVP's, een verschijning, erg gave uitzending!
Ik begrijp dat dit inderdaad een commercieel programma is, maar, genoeg 'credibility' heeft om voor waar aan te nemen. Niet alles wat je ziet op TV is 'fake'.quote:Op vrijdag 7 september 2012 12:02 schreef GoobyPls het volgende:
[..]
Je begrijpt dat dit een commercieel TV programma is dat sensationeel moet zijn om kijkcijfers te genereren? Dat soort programma's verdienen net zoveel geloofwaardigheid als Derek Ogilvie en Uri Geller.
Blind geloven maakt het kijken in ieder geval wel leuker.quote:Op vrijdag 7 september 2012 12:29 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik begrijp dat dit inderdaad een commercieel programma is, maar, genoeg 'credibility' heeft om voor waar aan te nemen. Niet alles wat je ziet op TV is 'fake'.
Maar jij concludeert dus; het is op TV dus fake?quote:Op vrijdag 7 september 2012 12:33 schreef GoobyPls het volgende:
[..]
Blind geloven maakt het kijken in ieder geval wel leuker.
wat een drama queens in dat programma, maar goed, het is ook voor de amerikaanse televisie.quote:Op vrijdag 7 september 2012 13:45 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Maar jij concludeert dus; het is op TV dus fake?
Na de intro (het stuk waar ze vertellen waar ze zijn, en de historie van de locatie doornemen) komen er diverse voorbij. Ongeveer na 20 minuten dacht ik. Verder gewoon kijken, erg tof hoor (en door het overdramatische heen kijken inderdaad, ook niet mijn ding, maar vind de show gewoon erg tof).quote:Op vrijdag 7 september 2012 13:54 schreef Manke het volgende:
[..]
wat een drama queens in dat programma, maar goed, het is ook voor de amerikaanse televisie.
waar staan de evp's?geen zin om het helemaal te bekijken
thanks, ze waren wel duidelijk, maar dat komt omdat de tekst erbij stondquote:Op vrijdag 7 september 2012 14:42 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Na de intro (het stuk waar ze vertellen waar ze zijn, en de historie van de locatie doornemen) komen er diverse voorbij. Ongeveer na 20 minuten dacht ik. Verder gewoon kijken, erg tof hoor (en door het overdramatische heen kijken inderdaad, ook niet mijn ding, maar vind de show gewoon erg tof).
Dat klinkt als een beschermengel idd.quote:Op vrijdag 7 september 2012 16:37 schreef essnhills het volgende:
Heb het ook al ergens anders gepost, maar het 'spookt' in het Zuiderzeemuseum, namelijk in Café-restaurant Hindeloopen. Vroeger was dit een woonhuis in Hindelopen, nu is het een café in het Zuiderzeemuseum. Het heeft twee verdiepingen, op de bovenverdieping bevindt zich het café en beneden is de keuken en personeelsruimte etc. Als je dan voor de opening of na sluitingstijd daar bent, hoor je regelmatig het geschuif van stoelen en voetstappen en gebonk etc. van boven komen. Als je daar dan gaat kijken, is er helemaal niemand, en alles staat gewoon recht. Ook vallen er in de keuken regelmatig dingen zomaar om, terwijl er geen aanleiding voor is. Ook geen wind of iets anders.
Ik heb ook wel eens stemmen van boven horen komen en het geschraap van stoelen. Dit was ruim na sluitingstijd. Dat ik toen terug naar boven ging om ze weg te sturen, we zijn immers gesloten, was er niemand te bekennen. Ook buiten was er helemaal niemand.
En ik ben niet de enige die dergelijke ervaringen heeft. Praktisch alle medewerkers die wel eens alleen zijn geweest in Hindeloopen hebben soortgelijke verhalen.
Naast deze ervaringen heb ik ook regelmatig dat ik zomaar zonder aanleiding heel erg kan schrikken. En vaak gebeurt er vlak daarna iets wat gevaarlijk had kunnen zijn. Bijvoorbeeld een idioot in een auto die gewoon doorscheurt door rood ofzo, en dat ik vlak daarvoor zo bang werd gemaakt dat ik niet door het voor mij groene licht fietste. En zulke kleinigheden gebeuren regelmatig, alsof iets mij waarschuwt.. Nog iemand met zulke ervaringen? Zegmaar een beschermengeltje?
Het is niet in Hindeloopenquote:Op vrijdag 7 september 2012 16:56 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat klinkt als een beschermengel idd.
En als ik eens in Hindeloopen ben ga ik zeker even wat drinken in dat restaurant.
Lijkt me toch best eng als je zoiets ineens hoort boven je hoofd
Oh Enkhuizen, nog dichterbij!quote:Op vrijdag 7 september 2012 17:00 schreef essnhills het volgende:
[..]
Het is niet in HindeloopenHet restaurant heet zo, en het staat in het zuiderzeemuseum, in Enkhuizen
Bijna alle panden daar zijn vernoemd naar waar ze oorspronkelijk vandaan komen.
Maar het is heel apart inderdaad, maar tot nu toe gebeurt het eigenlijk alleen als je daar praktisch alleen bent, soms met z'n tweeën. Ik heb niet het idee dat ze kwaad willen, het is meer alsof ze zoiets hebben van, eindelijk al die mensen weg uit ons huis.. Maar als je dan komt kijken of er toch nog stiekem gasten zijn, wordt je niet 'weggejaagd' ofzo, ik heb me nog nooit niet welkom gevoeld in ieder geval..
Misschien accepteren ze ons als werknemers wel, omdat we altijd alles netjes achterlaten voor ze, geen idee
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |