oke.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:39 schreef RaymondK het volgende:
Deze discussie is al een keer of 40 geweest mensen.
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:43 schreef fathank het volgende:
[..]
oke.
Welke whey hebben jullie? En welke kwark?
Ik blijf deze shit de rest van m'n leven doen.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 20:40 schreef duncannn het volgende:
IF docu van maandag op de BBC voor mensen die het willen kijken/gemist hebben.
Haha te breed nog lang niet, maar inderdaad te lang. Als ik me benen strek tegen die plaat aan, en ik duw me tenen omhoog zeg maar, dan zit ik tegen het einde van de rails aan zeg maar. Bij mij gaat de stoel naar achter, en niet de plaat. Kut apparatuurquote:Op donderdag 9 augustus 2012 10:43 schreef RaymondK het volgende:
[..]
legg press te klein? Wat bedoel je precies? Dat je te lang bent voor de legg press?![]()
of te breed?![]()
Bij mij gaat ook de stoel naar achteren, maar dan heb je óf een korte rails óf je bent wel heel lang.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:10 schreef Toverbal0 het volgende:
[..]
Haha te breed nog lang niet, maar inderdaad te lang. Als ik me benen strek tegen die plaat aan, en ik duw me tenen omhoog zeg maar, dan zit ik tegen het einde van de rails aan zeg maar. Bij mij gaat de stoel naar achter, en niet de plaat. Kut apparatuur
Wat je zelf wilt en nog kan. Als je je er goed bij voelt, waarom niet? Zelf ben ik aan het testen hoever ik kan gaan met trainen. Ik heb gisteren en vandaag een full body workout gedaan en ga het morgenvroeg weer doen. Zo leer je je lichaam wel kennen.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:09 schreef pretpletter het volgende:
Iemand suggesties wat ik vanavond nog kan trainen?
Heb dinsdag benen, biceps en schouders gedaan en gisteren rug, borst en triceps gedaan. Heb zin om vanavond nog wat te trainen!
klinkt alsof je je schema op orde moet makenquote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:09 schreef pretpletter het volgende:
Heb dinsdag benen, biceps en schouders gedaan en gisteren rug, borst en triceps gedaan. Heb zin om vanavond nog wat te trainen!
Docu gaat over calorie restricted diet. In een BB topic nog welquote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:49 schreef 16meter het volgende:
[..]
Ik blijf deze shit de rest van m'n leven doen.
Beter verdeel je het over drie dagen!quote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:09 schreef pretpletter het volgende:
Verdeel het over 3 dagen inderdaad, met 2 spiergroepen per dag.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:32 schreef 16meter het volgende:
[..]
klinkt alsof je je schema op orde moet maken
rug, borst, triceps op 1 dag?
Long-term trials in CR diets, ook bij primaten, kunnen idd de levensduur verlengen, maar soms tegen een prijs:quote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:32 schreef McNulty het volgende:
[..]
Docu gaat over calorie restricted diet. In een BB topic nog wel
IF heeft dezelfde voordelen.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:32 schreef McNulty het volgende:
[..]
Docu gaat over calorie restricted diet. In een BB topic nog wel
FUCK OUT THA WHEYquote:
quote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:51 schreef Kerol het volgende:
Net gehoord in de sportschool: Je kan beter squatten zonder die stang maar met dumbells. Veiliger en je belast je rug niet. Bullshit?.
quote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:10 schreef Toverbal0 het volgende:
[..]
Haha te breed nog lang niet, maar inderdaad te lang. Als ik me benen strek tegen die plaat aan, en ik duw me tenen omhoog zeg maar, dan zit ik tegen het einde van de rails aan zeg maar. Bij mij gaat de stoel naar achter, en niet de plaat. Kut apparatuur
Toch wel goed zo te horen, zo'n paar weken offquote:Op donderdag 9 augustus 2012 13:06 schreef star_gazer het volgende:
<dagboek>
Eindelijk weer eens ouderwets lekker getraind. Geen pijntjes, geen blessure en gewoon keurige form in al mijn oefeningen. Netjes alles af kunnen maken; geen failure, geen hulp van spotters, enz.
Nu de beloning: STEAK.
</dagboek>
Een deadlift is ook met je kont vanaf stoel hoogte zeg maar. Dus idd. een stuk door je knieeen.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 13:13 schreef Sapstengel het volgende:
Hier zijn altijd gasten die als ik deadlift zeggen dat ik meer door m'n knieën moet gaan, zodat het meer een squatbeweging wordt. Sumo deadlift dacht ik. En als ik geen mixed grip gebruik, zeggen ze dat ik de stang verkeerd vastpak.
ja ik vergiste me met sumo ik bedoelde utieraard stiffquote:Op donderdag 9 augustus 2012 13:15 schreef Sapstengel het volgende:
Ik dacht altijd:
stiff legged deadlift: rechte benen
Romanian deadlift: beetje doorbuigen
sumo deadlift: soort squat-deadlift
Zo moet het ook. En dan het liefst zo strak langs je schenen halen dat je schenen open liggen v.h. schuren v.d. bar. Schouders en schouderbladen naar achter als je start, buik en rug aanspannen en om hoog kijken uiteraard.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 13:19 schreef Sapstengel het volgende:
Oh dan had ik het ook fout inderdaad, ik zie dat je bij normale deadlift juist verder door je benen gaat dan bij Romanian Deadlift.
Maarja, ik doe het altijd gewoon als op dat plaatje idd. Alleen zij vertellen mij dan dat ik dieper moet gaan. Maar dan til je gewoon vanuit je benen en die train ik wel met squats.
Ik heb me eigenlijk aan dit filmpje gehouden:
Ja, zou wel beter zijn hè. Maar ik vind het anders zo saai! Dan maar even licht trainen vanavond zonder verzuring en gewoon wat cardio (quote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:38 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Verdeel het over 3 dagen inderdaad, met 2 spiergroepen per dag.
borst + biceps
benen + schouders
rug + triceps
ofzo.
Zelf gebruik ik hem voor benchpress. Maar ik moet nog even een goeie workout in elkaar zetten (vond net wel een goed schema, kan hem niet meer terugvindenquote:Op donderdag 9 augustus 2012 13:51 schreef Sapstengel het volgende:
Deadlift in de smith heb ik nog nooit van gehoord.
Hier wordt hij vooral gebruikt door gasten die er decline/incline bench op doen en military press. Ik gebruik hem alleen voor zware shrugs eigenlijk. Maar doe ik liever gewoon wat lichter met losse barbell.
The big question: doet ie het op de juiste manier? Anders is dat het proberen waardquote:
Klinkt als stronglift 5x5.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 14:12 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Zelf gebruik ik hem voor benchpress. Maar ik moet nog even een goeie workout in elkaar zetten (vond net wel een goed schema, kan hem niet meer terugvinden) Was geloof ik: SQ, BP en DL maar er zaten nog wat oefeningen tussen. Military press en nog wat.
Mja, op zich wel.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 14:12 schreef Vinniiee het volgende:
The big question: doet ie het op de juiste manier? Anders is dat het proberen waard
Lekker voor je hamstrings.. ik voel ze altijd nog 2 dagen na het deadliften!quote:Op donderdag 9 augustus 2012 13:13 schreef Sapstengel het volgende:
Hier zijn altijd gasten die als ik deadlift zeggen dat ik meer door m'n knieën moet gaan, zodat het meer een squatbeweging wordt. Sumo deadlift dacht ik. En als ik geen mixed grip gebruik, zeggen ze dat ik de stang verkeerd vastpak.
Deadlift heb je toch geen smith voor nodig. Gewoon de barbell van het bankdrukken gebruiken. Squaten is inderdaad wel kut, maar dat zou je dus met dumbels kunnen toen zolang je nog daar zit.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 13:37 schreef Vinniiee het volgende:
Ik moet maar even gaan checken wanneer ik mijn abonnement op kan zeggen, want we hebben alleen een smith machine
Ik zie wel eens mensen SQ en DL doen, maar dat schijnt dus niet zo optimaal te zijn.
#les 1: check eerst internet voordat je een sportschool uitzoekt.
Gewoon een los bankje bedoel je ? Die meestal ook bij de dumbbells staan?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 14:18 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Klinkt als stronglift 5x5.
Maar kan je BP niet beter op zo'n bankdruk bankje doen? Of met dumbbells.
Ja, maar liever niet dus?quote:
Zoals ik al zei, we hebben alleen een smith machine en verder alleen dumbbells. Trouwens, wel 2 verschillende barbells. Een rechte bar en zo'n 1 met bochten erin (naam kwijtquote:Op donderdag 9 augustus 2012 14:20 schreef Toverbal0 het volgende:
[..]
Lekker voor je hamstrings.. ik voel ze altijd nog 2 dagen na het deadliften!
[..]
Deadlift heb je toch geen smith voor nodig. Gewoon de barbell van het bankdrukken gebruiken. Squaten is inderdaad wel kut, maar dat zou je dus met dumbels kunnen toen zolang je nog daar zit.
Ik doe altijd los bankje met dumbbells inderdaad. Armen gaan in het begin ongelijk en het wiebelt een beetje, maar dat leer je vrij snel te corrigeren. Voordeel is ook dat het corrigeren en in evenwicht houden ook spierkracht kost, iets wat je mist in een smith.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 14:28 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Gewoon een los bankje bedoel je ? Die meestal ook bij de dumbbells staan?
Heb eens dumbbell press geprobeerd, maar mijn armen gingen nogal ongelijk. Misschien ligt dat ook aan het ontbreken van een goeie techniek.
I know what you mean. Bij ons zijn die bankjes alleen verstelbaar.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 14:39 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ik doe altijd los bankje met dumbbells inderdaad. Armen gaan in het begin ongelijk en het wiebelt een beetje, maar dat leer je vrij snel te corrigeren. Voordeel is ook dat het corrigeren en in evenwicht houden ook spierkracht kost, iets wat je mist in een smith.
Maar met benchpress bank bedoelde ik deze:
[ afbeelding ]
Hier dus ook. Mét rek hebben we niet.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 14:48 schreef Sapstengel het volgende:
Oh hier hebben we 3 verstelbare bankjes alleen dat zijn gewoon echt bankjes, zonder zo'n rek voor je barbell.
als je de barbell van de grond wil rapen zul je wel door je knieën moeten om een fatsoenlijke form te behouden. Althans ik, en mijn UB/LB zijn gewoon in normale proporties dus ik denk dat dat wel voor bijna iedereen geldt toch?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 13:14 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Een deadlift is ook met je kont vanaf stoel hoogte zeg maar. Dus idd. een stuk door je knieeen.
Oke, die zeggen dat je de stang verkeerd vast het bij mix grip mag je uitlachen, en negeren verder![]()
Ah op die manier. Ik dacht dat ze met rek én verstelbaar warenquote:Op donderdag 9 augustus 2012 14:51 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Hier dus ook. Mét rek hebben we niet.
ja tuurlijk.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 14:52 schreef fathank het volgende:
[..]
als je de barbell van de grond wil rapen zul je wel door je knieën moeten om een fatsoenlijke form te behouden. Althans ik, en mijn UB/LB zijn gewoon in normale proporties dus ik denk dat dat wel voor bijna iedereen geldt toch?
Nee, hij gebruikt een smith machinequote:Op donderdag 9 augustus 2012 14:12 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
The big question: doet ie het op de juiste manier? Anders is dat het proberen waard
Bij mij ook. Alles staat vol met machines, en 1 hoekje van 3 bij 6 voor BP, dumbbels en barbels.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 14:42 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
I know what you mean. Bij ons zijn die bankjes alleen verstelbaar.
W.b.t. dat evenwicht heb je wel gelijk in. Met de smith machine kan je ongelijk drukken en blijf je sneller ongelijk drukken, terwijl je met dumbbells eigelijk je spieren los van elkaar traint.
Kracht"hok" is bij ons beetje klein. Stonden gisteren met 8 man te trainen terwijl we maar 3 bankjes hebben en dan de smithmachine
Ja dat doe ik dus ook, maar dat moet je toch zo min mogelijk proberen te doen.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 14:54 schreef fathank het volgende:
Alleen het omhoog kijken wil bij mij neit echt lukken. Check meestal m'n form in de spiegel vanaf de zijkant.
Zoiets ja. En voor het meest linker bankje zijn er geen spiegelsquote:Op donderdag 9 augustus 2012 14:54 schreef Bendoe het volgende:
[..]
Bij mij ook. Alles staat vol met machines, en 1 hoekje van 3 bij 6 voor BP, dumbbels en barbels.
Die zijn bij mij ook raar ingedeeld. Over 1-2 jaar een echte gym opzoekenquote:Op donderdag 9 augustus 2012 14:56 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Zoiets ja. En voor het meest linker bankje zijn er geen spiegelsniet dat ik daar in kijk, maar toch
Dit dus. Volgens mij zit ik nog een jaar aan mijn contract vast. "The Real Gym" toevallig? Niet dat ie zijn naam nu waar maakt, maargoedquote:Op donderdag 9 augustus 2012 14:58 schreef Bendoe het volgende:
[..]
Die zijn bij mij ook raar ingedeeld. Over 1-2 jaar een echte gym opzoeken
Of een spotter die weet waar ie over praat. Helaas lopen die er bijna nooitquote:Op donderdag 9 augustus 2012 14:56 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Ja dat doe ik dus ook, maar dat moet je toch zo min mogelijk proberen te doen.
Als je je nek draait, kun je er last van krijgen.
Ik heb echt een probleem met m'n coordinatie. Een soort algehele lompheid zeg maar.
Met alles eigenlijk, maar met DL-en moet ik gewoon de eerste keer ff in de spiegel kijken want ik heb dan gewoon echt geen flauw idee hoe m'n rug staat.
Ook al doe ik alles goed, er kan net zo geod een knik in zitten. Ik voel het gewoon niet.
Toch vang je een hoop af door je schouders naar achter en je sschouderbladen naar elkaar toe te brengen en omhoog te kijken. Daardoor gaat je rug vanzelf een beetje hol staan.
Nope, achmea health centerquote:Op donderdag 9 augustus 2012 14:59 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Dit dus. Volgens mij zit ik nog een jaar aan mijn contract vast. "The Real Gym" toevallig? Niet dat ie zijn naam nu waar maakt, maargoed
Waar zit jij dan? Ik ben zelf ook nog maar net iets meer dan 5 maanden bezig, dus echt tips en tricks geven kan ik niet, want je weet waarschijnlijk net zoveel als ik weetquote:Op donderdag 9 augustus 2012 15:24 schreef Vinniiee het volgende:
Niet allemaal, ik wel. Maar voor zover ik weet bestaat er maar 1 Achmea Health Center*Googled*, zijn er nog best veel dus geen idee of ie uit Apeldoorn komt
Laatst vroeg ik nog of er iemand wilde trainen in de buurt van Apeldoorn, dus bij deze vraag ik het nog een keer (wel ecto eerste klas). Ik zou graag wat tips en tricks willen
The Real Gym, molenstraat. Daar onder die nieuwe flats.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 15:50 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Waar zit jij dan? Ik ben zelf ook nog maar net iets meer dan 5 maanden bezig, dus echt tips en tricks geven kan ik niet, want je weet waarschijnlijk net zoveel als ik weet.
SS met chin ups en dips als je bang bent dat je armen achterblijven.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 15:51 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
The Real Gym, molenstraat. Daar onder die nieuwe flats.
Haha dat denk ik ook niet dan, maar zag wel dat je een dag gratis kan trainen bij jou. Dus kunnen wel keer samen trainen? Moet alleen mijn schema op orde maken
Oja, da's vlakbij m'n zusje, die woont in de Sophialaan. Wilde ik eerst ook naartoe gaan, maar ik woon in de maten dus dan is Health City dichterbij.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 15:51 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
The Real Gym, molenstraat. Daar onder die nieuwe flats.
Haha dat denk ik ook niet dan, maar zag wel dat je een dag gratis kan trainen bij jou. Dus kunnen wel keer samen trainen? Moet alleen mijn schema op orde maken
Ja maar das ook 50 euro per maand ofzoquote:Op donderdag 9 augustus 2012 15:53 schreef Nic1 het volgende:
Ik zit zelf bij Josine, daar hebben ze wel vanalles mocht je een andere gym zoeken.
Thanks. SS = SQ, BP & DL toch? chipup = optrekken en dips met je rug naar t bankje en "opdrukken" met je tricips, right?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 15:58 schreef Push. het volgende:
[..]
SS met chin ups en dips als je bang bent dat je armen achterblijven.
Hehe, grappigquote:Op donderdag 9 augustus 2012 16:02 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Oja, da's vlakbij m'n zusje, die woont in de Sophialaan. Wilde ik eerst ook naartoe gaan, maar ik woon in de maten dus dan is Health City dichterbij.
Maar kan wel opzich ja. Je kan een dag gratis trainen maar ik kan ook altijd iemand meenemen.
Josine zat eerst in de stationsstraat toch? Waar zit die nu?
Ik weet niet waar ik hierna naartoe ga, in zuid zat een gym die volgens mij wel goed is, waar ze ook kickboksen en MMA doen. Alleen die eigenaar woont bij mij in de straat en is eens met 5 kogels door z'n voordeur neergeschoten, waarschijnlijk een conflict uit die sportschool. Geeft dus wel aan wat voor volk er komt.
En je hebt nog sportstudio all in, aan de kruising Deventerstraat/Laan van Zevenhuizen. Daar ga ik binnenkort een keer kijken.
Ik heb ooit in een donkergrijs verleden "getraind" in zo'n health gym. Ze hadden geen barbells, want dat was voor "patsers"quote:Op donderdag 9 augustus 2012 14:54 schreef Bendoe het volgende:
[..]
Bij mij ook. Alles staat vol met machines, en 1 hoekje van 3 bij 6 voor BP, dumbbels en barbels.
Dit is volgens mij ook meer een health gym. Hemd mag wel, doen er een paar, maar ik doe het niet want dat ziet er imo niet uit als je niet gespierd bentquote:Op donderdag 9 augustus 2012 16:08 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Ik heb ooit in een donkergrijs verleden "getraind" in zo'n health gym. Ze hadden geen barbells, want dat was voor "patsers"ook mocht je niet in een hemd trainen
Zou als ik jou was het hele boek lezen. Je kunt het vast wel op internet vinden. 'Starting Strength by Mark Rippetoe'.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 16:02 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Ja maar das ook 50 euro per maand ofzoDas het dubbele van wat ik nu betaal.
[..]
Thanks. SS = SQ, BP & DL toch? chipup = optrekken en dips met je rug naar t bankje en "opdrukken" met je tricips, right?
Die zijn echt ergquote:
Ga ik inderdaad nog doen, maar ik ben te lame om het in het engels te lezenquote:Op donderdag 9 augustus 2012 16:10 schreef Push. het volgende:
[..]
Zou als ik jou was het hele boek lezen. Je kunt het vast wel op internet vinden. 'Starting Strength by Mark Rippetoe'.
Dat klopt. Achmea medewerkers kunnen daar gratis of met een gereduceerd tarief trainen toch?quote:
Dat lijkt me zelfs nodig om je spinal erectors isometrisch te trainen ipv eccentrisch.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 13:16 schreef RaymondK het volgende:
[..]
ja ik vergiste me met sumo ik bedoelde utieraard stiff
ja zo is het, alleen sumo is 90 graden squat, normale deadlift zit er ergens tussen in dus.
Dit is normale squat
[ afbeelding ]
En zie hier dus wat ik bedoelde met iets wat holle onderrug een paar dagen terug. Dat is prima en niet blessure gevoelig.
Klinkt als gemotiveerd.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 16:11 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Ga ik inderdaad nog doen, maar ik ben te lame om het in het engels te lezen.
[..]
Dat klopt. Achmea medewerkers kunnen daar gratis of met een gereduceerd tarief trainen toch?
In mijn sportschool loopt er 1'tje van achmea, kun je nagaan hoe erg dat is
Hahaha dat soort volk heb ik ook, super relaxed man. Ze kunnen alles voor je regelen, zijn hartstikke aardig haha. Af en toe een shakie betalen helpt ookquote:Op donderdag 9 augustus 2012 16:02 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Alleen die eigenaar woont bij mij in de straat en is eens met 5 kogels door z'n voordeur neergeschoten, waarschijnlijk een conflict uit die sportschool. Geeft dus wel aan wat voor volk er komt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |